Guggen,
Jag tror att skillnaden är att ert regionssjukhus faktiskt tar emot patienter.
Jo men som sagt vi har bland dom längsta köerna i Sverige på många olika avdelningar bland annat tandvård.
Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Startad av
frollic
, jun 24 2018 08:42
3694 svar till detta ämne
Postad 23 oktober 2019 - 11:54
Jo men som sagt vi har bland dom längsta köerna i Sverige på många olika avdelningar bland annat tandvård. Postad 28 oktober 2019 - 17:24 - Tuggade i mig någon jäkla ghost pepper.
- Magen börjar protestera rejält.
+ Bihålorna blev rensade iallafall. Postad 31 oktober 2019 - 19:51 Postad 31 oktober 2019 - 23:11 + Min stämning av f-bolag börja närma sig slutskede efter 5 års "strid" Postad 01 november 2019 - 11:15 + Ledig! + Ska hämta en Sony GDM-FW900 ikväll. - Ska gå till optikern snart, byte av brillor väntar... Postad 01 november 2019 - 14:49 - Borde vara ledig fler fredagar, tiden går för fort. Postad 01 november 2019 - 14:55 + Beställt nya högtalare! - Mancold utan dess like, snorar och hostar sönder här Postad 02 november 2019 - 08:11 + En heldag med familj, musik, fotboll och gott humör. - Inget alls. Postad 04 november 2019 - 21:56 - jag kommer sakna alla mina kollegor. De har varit extra söta med mig sedan jag kom tillbaka och jag tror att det är eftersom ryktet har gått att jag kommer säga upp mig. Postad 08 november 2019 - 13:17 Arbetsmiljön är ju extremt viktigt, är den inte bra så funkar ju ingenting, jag gick in i väggen på grund av de, spelar ingen roll om man har världens bästa arbetskamrater, jag sa också upp mig utan att ha ett nytt jobb, varken orkade eller kunde stanna kvar på grund av min hälsa, ångrar inte en sekund att jag slutade, hade jag varit kvar hade jag garanterat blivit sjukskriven på 100% och förmodligen aldrig kunnat komma tillbaka i jobb igen. Postad 09 november 2019 - 17:17 - "Miljövänner" som offrar andra människors hälsa för att kunna brösta sig om hur miljövänliga de är. + Folk som faktiskt bryr sig om miljön med hjärnan och inte med röven. Postad 09 november 2019 - 17:43 16 grader i lägenheten låter dock inte alls trevligt. Postad 09 november 2019 - 18:01 företag som vill spara pengar under förespegling av att det är för miljön. Postad 09 november 2019 - 18:14
Lägsta tillåtna temperatur är 18 grader så är den bara 16 ska du anmäla till hyresvärd/fastighetsägare. Postad 09 november 2019 - 18:37
Du kan till och med ha rätt till ersättning för den period som den är under 18 grader. Och nä, det var inte meningen att citera mig själv... ![]() Redigerat av boombaaz, 09 november 2019 - 18:38. Postad 09 november 2019 - 21:18
Källhänvisning är bra
https://www.folkhals...ydd/temperatur/ https://www.hyresgas...a-i-lagenheten/ https://www.metro.se...-kall-g0MvdMMRH Postad 10 november 2019 - 14:36 Nått att tänka på när man mäter temperaturen, har jobbat som fastighetsskötare och de här är en av dom vanligaste felanmälningar man får i början på vintern, 99% av dom som felanmäler att dom har låg temp inne har en termometer vid ett fönster eller på en vägg, när man mäter tempen vid en anmälan så mäter man mitt i rummet och i maghöjd och nästan alltid så är de flera grader högre en de personen har felanmält, säg att man fick 40 felanmälningar angående låg temp så var de 1-2 st som faktiskt hade låg temp, resterande hade flera grader högre en de dom sagt så när folk säger att dom bara har en viss temp och de är kallt så brukade ja ta de med en stor nypa salt. Postad 10 november 2019 - 15:07 ![]() Postad 10 november 2019 - 15:25 Läs mina länkar. Postad 10 november 2019 - 18:27
Ok, ska ta mig tid till det sen ![]() Hatar när det är över 25 grader inomhus ... tur man har Ac i sovrummet på sommaren... Postad 10 november 2019 - 18:52 Min lägenhet ligger under ett vindsutrymme med svart plåttak och ingen isolering. Det utrymmet blir smällvarmt på sommaren och iskallt på vintern och lägenheten likaså. Dessutom är det dragigt.
På sommaren är det olidligt. Under värmeböljan i år och i fjol blev det kanske 35 grader.
Det var dock något fel igår eftersom elementen blev helt kalla högre upp i huset medan de var varma längre ned i huset, så jouren kom och fixade något. Några av grannarna hade ännu lägre temperatur. Postad 10 november 2019 - 21:58
Så "miljövännerna" var inte den stora boven trots allt. ![]() Postad 11 november 2019 - 00:30
Nja... de har varit och pillat på systemet tidigare för att minska flödet och i porten sitter ett anslag om detta samt hur bra miljötänk det är. Själv tror jag att de främst vill spara pengar. Postad 11 november 2019 - 05:49
Skratt, du har så rätt. Energioptimering kallas det... Ägare betalar många slantar för att få sådant gjort, första delen ligger i krav(energideklaration blev lag 2006 vad jag minns) från myndighet. Den andra att faktiskt använda sig av den. Där lovar entreprenören att kostnader kommer att minska så och så. I flera led går det att optimera. Dvs inte ha öppna fönster på vintern, stängda dörrar, fullgod isolering osv. Men fastigheten har samma behov före som efter optimering, om inget görs utanför undercentralen. Det har vissa svårt att förstå.
Gällande dina raddisar som var kalla. Så var det säkert alldeles för lågt tryck eller luft i värmesystemet, då orkar inte systemet trycka upp vattnet/värmen till din lägenhet. På sommaren brukar reparation av VS-system ske. Inte alltid systemet fylls på ordentligt när jobbet är klart.
Justering av flödet ska ha med val av ventiler och tekniklösning i undercentralen att göra. Vissa system ska ha lågt flöde(högtemp~80-60) och andra högre flöde(lågtemp~50-30). Dvs det har med vilket temperaturområde VS ska leverera ut till fastigheten. Moderna ventiler är oftast byggda för lågtemp.
+ Ny vecka
- Tiden går föööör fort. Redigerat av PML73, 11 november 2019 - 05:50. Postad 12 november 2019 - 11:49
Man ska helst inte ha mer en 18 i sovrummet och de är de inte många som har. Jag kan inte sova om de är för varmt, ligger året runt med påslakan och inget annat, täcke funkar inte för de blir för varmt, måste ha typ 10 grader inne om jag ska ha täcke. Postad 12 november 2019 - 14:41 @Guggen. Vad har du jobbat med tidigare? Du får gärna PMa mig om du inte vill skriva till mig. Postad 12 november 2019 - 22:19 ![]() Postad 12 november 2019 - 22:33
Eller kallt.
+ Fått mycket gjort idag. - Mer tid, vore fint att få jorden att snurra lite långsammare så att mer kan göras per dag samt att natten bjuder på längre vila. Postad 13 november 2019 - 17:27 ± Har gått från PC som primärdator till Mac på jobbet. + Kalibrerade skärmarna i studion på förmiddagen, vilket gick bra... -...Tills jag kom till iMacens integrerade monitor där det visar sig att operativsystemet som har helt befängt profileringssystem och man har i princip ingen kontroll alls över svartklippningen. - Jag måste lära mig kortkommandon för särskilda tecknen på nytt, eftersom de jag lärt mig på Windows inte funkar på MacOS. - Blev påmind om att 3.5mm->RCA-kabeln jag använder från datorn har omvänd kanalkoppling från fabrik, så röd är vänster och vit är höger. + Att alla bekymmer blir värt det i slutändan eftersom jag faktiskt trivs rätt bra med MacOS i arbetsmiljö, även om jag föredrar Windows privat. Postad 13 november 2019 - 18:09
Jag hade en sån monitor. Det var den allround bästa CRT jag haft. Köpte den som kom före först (kommer inte ihåg modellbeteckningen men den var vit och hade lång joystick til navigering i menyerna, 900 är silverfärgad) men fick den utbytt mot en 900. 900 var bättre på det mesta förutom skärpan som var ett strå vassare på föregångaren, men det är ju lite från bildrör til bildrör också.
Hur mycket måste du ge idag? Tror jag betalade 25k för min Postad 13 november 2019 - 18:59 Har inte köpt den utan lånat av en vän på obestämd tid för utvärdering. Om han inte vill ha tillbaks den, vilket inte känns helt osannolikt, så kommer vi nog överens om ett pris.
FW900 har samma bildrör som BVM-D24 fast sämre batcher. Har dem sida vid sida och även om vinnaren är solklar håller FW900 väldigt hög kvalité än idag. Min gamla Sony G520 är också trevlig på sitt sätt, även om avsaknaden av widescreen kan bli störande beroende på vad man sysslar med. Postad 13 november 2019 - 20:03
Vet du vad, nu är det jag som blandar ihop det, dom ser ju nästan likadana ut. Jag hade ju en GDM-F500 (den vita med lång klickjoystick) och fick så efter problem byta den til en ny GDM-F520 som var silver. Jag hade inte widescreen modellen.
Älskade dom skärmarna. Redigerat av Demon Slayer, 13 november 2019 - 20:08. Postad 14 november 2019 - 06:23 Skojja inte! De får nog anställa en ”nattvakt” snart ![]() Postad 15 november 2019 - 06:14 + Heldag med grabben i skolan, ska spela linjal, vika flygplan och kasta suddigum hela dagen. - Så tröttsamt att se hur bots och dess skapare fantiserar om att de bidrar med något. Postad 23 november 2019 - 15:59 - Sodastream Pepsi max, har dom bara satt nya etiketter på deras gamla cola eller? Postad 24 november 2019 - 15:37 + Äntligen tagit upp båten inför vintern.
- Ena åran gick av, så fick paddla till uppdragningsplatsen.
+ Blev ändå ett bra helkroppspass för mig o min bror när den drogs upp genom vass och dy och lyftes 20 meter till sin viloplats.
+ Min gamla roddbåt väger bara ett par hundra kg som tur är. Postad 25 november 2019 - 21:33 + Prestigelöshet i dialog, föräldraträff idag. Mycket som kom upp på ytan. - Föräldrar med egenöverskattade högskolepoäng som vägrar lära sig att just deras barn är de som beter sig som svin. Postad 06 december 2019 - 19:08 - Sony har släppt en Andriod 10-uppdatering som naturligtvis är totalkvaddad. CMS:en i telefonen går inte igång när man startar så färger och gamma blir helt åt h-e. Postad 07 december 2019 - 08:23 + Idag ska jag iväg till gitarrbyggaren, spana in lite material, han har dessutom byggt en akke-bas som är färdig. Tänkte testa den. Kan bli dyra testminuter.
+++ Det blir gott bubbel då granen kläs i eftermiddag. Postad 11 december 2019 - 21:17 Sjukt att man kan gå hemma med aktivitets stöd och inte behöva göra något, jag har nog hamnat mitt i alla om organisationer som dom håller på med, AF har sagt att i början på December skulle dom höra av sig och jag vet vart jag ska börja jobba men jag har inte hört ett skit, snart 2 månader med ersättning men fortfarande går jag hemma och väntar.
Jag klagar inte men de känns konstigt att efter 340 dagar A-Kassa fortsätta med samma ersättning ett helt år till (Har godkänt i ett år enligt dom papper jag fått) och fortsätta att inte göra något, är bara en vecka till sedan är de jul och nyår och just nu känns de som att jag får vänta till Januari innan jag får börja jobba. Postad 13 december 2019 - 22:00
välkommen till nya sverige. majoriteten har valt samhället.
- jobbet bjöd inte på adventsfika + engagemang efter uppskattning
-juletider är en förbannat tråkig tid om man inte har nära och kära runt sig +youtube +öl +rödvin
+lagade en lyckad potatisgratäng förut 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |