Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 05 April 2012 - 17:02
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Okej ja det kan ju vara värt att tänka på. fast CD tar 229kr för sitt familjepaket (67 tv-kanaler , 13 knivskarpa HD-kanaler) och boxer tar 219kr för ca 40kanaler... - känns som om man får lite mer för den tian.
Nja, 67 tv-kanaler kan du nog i praktiken dra ner en del, såvida du inte värdesätter Poker Channel, Bloomberg, Al Jazeera, France 24, etc. 13 knivskarpa HD kanaler är ju bra, men efter ett tag inser man att också innehåll betyder något. Att svenska 1-5 finns i HD är käckt, Det gör de även hos Boxer. Totalt finns 8 HD-kanaler i marknätet.
Postad 05 April 2012 - 19:39
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Boxer sänder inte äkta HD. Går ej att jämföra med Canal Digital!
Postad 05 April 2012 - 20:47
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Boxer sänder inte äkta HD. Går ej att jämföra med Canal Digital!
Kan HD vara mer eller mindre äkta? Du ser igen skillnad på om utsändningen är i 720p eller 1080i
Postad 05 April 2012 - 21:01
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Kan HD vara mer eller mindre äkta? Du ser igen skillnad på om utsändningen är i 720p eller 1080i
Stirra dig inte blind på Boxers 720p eller CD:s 1080i. Även om 720p hos Boxer i princip kan ge samma bild som 1080i via CD så kan ju kanalerna via Boxer komprimeras hårdare. /Fredrik
Postad 06 April 2012 - 08:40
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Jag börjar bli jävligt trött på C.D.!
Byt till Visat, en äcklig säljare hoppade på mig på en mässa nyligen. Påpekade att de hade 320gb minneskort i sina boxar och att man kunde få se Elitserien hos dom med, var bara att ringa de som hade rättigheterna till sändningarna så skulle de fixa det gratis. En dum fundering kanske, men kan man inte plocka bort sd-kanalerna 1-5 och bara ha HD? Finns väl ingen vits med att ha båda. Sen är det jobbigt att 1/2/4 HD ligger för sig och trean och femman för sig. Oftast så hoppar man ju mellan dessa.
Postad 06 April 2012 - 08:51
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Förr, så sände C.D. med generösare bandbredd eller vad det kallas, vilket då gav just bättre bild... Har Viasat kommit ikapp detta?'
(fast det har ju inte discovery.. .. . snyft)
Postad 06 April 2012 - 08:57
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Byt till Visat, en äcklig säljare hoppade på mig på en mässa nyligen. Påpekade att de hade 320gb minneskort i sina boxar och att man kunde få se Elitserien hos dom med, var bara att ringa de som hade rättigheterna till sändningarna så skulle de fixa det gratis.
Eh va? Elitserien får de nog allt pynta lite för för att få sända. Vet inte hur långt avtal C+/TV4 har för sändningarna dock. Minneskort? Hårddisk menades nog. Det är de inte unika om att ha. En dum fundering kanske, men kan man inte plocka bort sd-kanalerna 1-5 och bara ha HD? Finns väl ingen vits med att ha båda. Sen är det jobbigt att 1/2/4 HD ligger för sig och trean och femman för sig. Oftast så hoppar man ju mellan dessa.
Bara att skapa en favoritlista, skippa SD-kanalerna i den. Inget problem. Det finns gott om mottagare i stugorna som inte har stöd för vare sig DVB-S2 eller HDTV, att helt sluta med SD det går icke idag.
Postad 06 April 2012 - 09:20
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Monshi: Precis, det jag syftare på var att säljaren var en idiot som inte visste vad hårddisk är samt försökte lura folk att de kunde få elitserien. var bara att binda sig i två år och sen ringa och be om elitserien. (yeah right).
Kanallistor är struligt i min tv tyvärr, och använder inte canal digitals "euroshopper"-boxar.
CD: När kan jag få e-faktura!?
Postad 06 April 2012 - 10:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
CD: När kan jag få e-faktura!?
http://www.canaldigital.se/Kundservice/Faktura-och-betalningar/E-faktura/ ah okej, jag missade din ironi
Postad 06 April 2012 - 10:08
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Så för att återgå till boxen. Har de någon ny box pågång?
Eller är det någon som kör med annan box än deras? dreambox/vu+
Känns ju som det är mest boxen folk är missnöjda med.
Postad 06 April 2012 - 10:17
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Canal Digital är tysta om framtida boxar, Ingen vet när/om/vad som kan komma.
Deras ADB-box är dock en bra box som de satsar på just nu. Se tråden om denna.
Sagem-boxen, den gamla PVRn, den bör du nog dock undvika.
Postad 06 April 2012 - 10:17
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Ah helt missat att de har e-faktura nu, får ta det istället för autogiro.
Ja boxarna är katastrof, jag köpte en tv för 18k bara för att slippa boxen 
(I övrigt har jag inte mycket att klaga på)
Postad 06 April 2012 - 12:15
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
*hum* så man kan köra CD kortet i tv's med inbyggda mottagare? Krävs ingen speciell box egentligen?
Postad 06 April 2012 - 12:49
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
yrrol2, ja, om TVn har en DVB-S/S2 mottagare i sig så kan du med en CA-modul och programkort skippa digitalboxen.
Postad 06 April 2012 - 13:52
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Canal Digital är tysta om framtida boxar, Ingen vet när/om/vad som kan komma. Deras ADB-box är dock en bra box som de satsar på just nu. Se tråden om denna.
Sagem-boxen, den gamla PVRn, den bör du nog dock undvika.
Vilken är ADB-boxen då, något man måste be om specifikt eller är det som ett lotteri? Kollar deras sida: HD PVR-5720SX, Sagem HD, PVR 101-ST, HD DST-78, Sagem HD106-SOch Sagem var ju den jag skulle undvika. Den 500gb PVR har jag sett folk beklaga sig över med... Andra var ju ren hd mottagare bara... Har dessa dubbla mottagare så jag kan dra nytta av mina dubbla koaxialkablar?
Redigerat av yrrol2, 06 April 2012 - 13:53.
Postad 06 April 2012 - 14:53
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
ADB-boxen, det är den de på sidan benämner som HD PVT-5720SX. Den har 500 GB hårddisk, två DVB-S2 mottagare samt DVB-T (marksänt) via en USB-dongle.
Den har några mindre problem men är tyst, spelar in allt man vill, har bra bild samt jag har fått intrycket att det finns en del att bygga på i den och den kommer bli än bättre. Läs i tråden och minns, det är de med problem som syns mest.
Denna och Sagem är enda PVR-boxarna CD har.
Postad 06 April 2012 - 15:20
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Så för att återgå till boxen. Har de någon ny box pågång? Eller är det någon som kör med annan box än deras? dreambox/vu+
Känns ju som det är mest boxen folk är missnöjda med.
Jag kör Miraclebox 9 och är nöjd med den
Postad 07 April 2012 - 12:17
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Ser inte ut som det blir någon Tivo för Canal Digital. Jag ställde själv frågan tidigare i denna tråd till CD om det i och med att det nu gått ett bra tag och fick oklart svar. Andra europeiska operatörer med Conax i botten är igång med Tivo, men inte CD. Trots att det i grund är ett samarbete mellan Tivo i USA och norska Conax (som ägs av Telenor, vilket ju CD också ägs av). Vore kanske käckt med en kommentar av CD kring det hela. http://www.gizmolove...l-digital-sunk/http://www.broadband...strategy-shift/
Postad 07 April 2012 - 12:57
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Nja, 67 tv-kanaler kan du nog i praktiken dra ner en del, såvida du inte värdesätter Poker Channel, Bloomberg, Al Jazeera, France 24, etc. 13 knivskarpa HD kanaler är ju bra, men efter ett tag inser man att också innehåll betyder något. Att svenska 1-5 finns i HD är käckt, Det gör de även hos Boxer. Totalt finns 8 HD-kanaler i marknätet.
Tittade själv lite nyfiket på Boxers frikörning av sina kanaler (C+ fortfarande krypterat) på våra TV i huset. Jag måste erkänna att det var rent bedrövlig bildkvalitet. Det handlar nog inte om HD kanaler hit och dit. Det är ju läskigt hårdkomprimerade kanaler. Om man på samma TV är van vid CDs och Viasats bild så är ju Boxer rent avskräckande. Bättre reklam för CD och Viasat får man ju leta efter. Jag får krypa till korset och erkänna att vill man ha någon form av behaglig bild så kan man ju glömma Boxerpaketet. Att Telia är bedrövligt har jag sett hos vänner, men det är ju lite i samma liga. Att jämföra hurvida Viasat eller CD har bäst bild är trams i jämförelse med hur det ser ut hos Boxer-
Postad 07 April 2012 - 16:06
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Ser inte ut som det blir någon Tivo för Canal Digital. Jag ställde själv frågan tidigare i denna tråd till CD om det i och med att det nu gått ett bra tag och fick oklart svar. Andra europeiska operatörer med Conax i botten är igång med Tivo, men inte CD. Trots att det i grund är ett samarbete mellan Tivo i USA och norska Conax (som ägs av Telenor, vilket ju CD också ägs av).
Vore kanske käckt med en kommentar av CD kring det hela.
http://www.gizmolove...l-digital-sunk/
http://www.broadband...strategy-shift/
Det här var riktigt tråkig läsning  Skulle va kul med en kommentar från CD ang, TIVO boxen. Den var ju lite som ljuset i änden på tunneln. Skulle behövas något positivt hos CD. Har ju dom senaste 2-3 åren inte hänt nått positivt om man nu inte gillar 3D och VOD. Boxer kör frivisning på sina kanaler över påsken, CD plockat bort två musikkanaler lagom till påskhelgen  .
Postad 07 April 2012 - 16:55
toy2me
-
toy2me
-
Amatör
-
-
52 inlägg
I samband med att jag tecknade Canal+ filmpaket i höstas blev jag utav säljaren garanterad att VOD Canal+Play funktionen skulle finnas integrerad i ADB´n. Nu var ju inte så fallet och jag blev kompenserad med ett gäng Biobiljetter för felaktig marknadsföring.
Har därefter flertalet gånger från CD´s sida fått reda på att denna funktion skall finnas i boxen Q1-2012! ...nu är vi inne i Q2, så vad händer???? Skall jag ringa er igen för att få nya Biobiljetter eller...?
Postad 09 April 2012 - 15:47
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
I samband med att jag tecknade Canal+ filmpaket i höstas blev jag utav säljaren garanterad att VOD Canal+Play funktionen skulle finnas integrerad i ADB´n. Nu var ju inte så fallet och jag blev kompenserad med ett gäng Biobiljetter för felaktig marknadsföring. Har därefter flertalet gånger från CD´s sida fått reda på att denna funktion skall finnas i boxen Q1-2012! ...nu är vi inne i Q2, så vad händer???? Skall jag ringa er igen för att få nya Biobiljetter eller...?
Oj, så du vill att CD ska gå in och pilla i VOD-funktionen? Du har nog inte gått igenom ****t med Sagem-boxen! Nu har jag sagt upp filmkanalerna i alla fall, kanske ett första steg mot operatörsbyte. Kasst filmutbud, inga hd-serier och ingen lust att spela in filmer som går på tider jag inte kan se dem eftersom boxen hackar vid uppspelning. Det kan man leva med vid tv-program, men inte i film! Undrar mest varför jag väntade så länge...
Postad 09 April 2012 - 16:23
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Låter som om jag bör vänta något år till med att skaffa tv...
Postad 09 April 2012 - 16:49
toy2me
-
toy2me
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Oj, så du vill att CD ska gå in och pilla i VOD-funktionen? Du har nog inte gått igenom ****t med Sagem-boxen!
Jodå, mitt h_lv_*e med Sagem 101:an finns dokumenterat här på prisjakt ;-) Men det skiter jag fullständigt i nu, ny box, nya möjligheter...och samma gamla kund-tröga CanalDigital. Finns nog inget företag där uttrycket "Mycket snack och lite verkstad" passar bättre in. :/
Postad 09 April 2012 - 17:39
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Låter som om jag bör vänta något år till med att skaffa tv...
Eftersom detta inte är en tråd för specifika boxar så vet jag inte om du är intresserad av HD eller inspelningsfunktioner. Min gamla "multibox" som jag tror den heter fungerar helt utan problem, och har gjort det sedan 2008. Hade jag aldrig skaffat Sagem-boxen (eller Canal+, men det är ju egentligen inte CDs fel att de har blivit så mycket sämre) så hade jag nog höjt CD till skyarna.
Postad 09 April 2012 - 19:19
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Så, nu är "Råttet mågat", CanalDigital gör TV-tittande till ett ****!
Er omtalade box-d*l (Sagem) har återigen förstört det jag betalar nästan 800 spänn i månaden för, inte ens supporten är öppen (det skall de nog vara glada för). Varför, varför, VARFÖR skall box-he*et stänga av en uppspelning när en ny inspelning startar?
Fattar ni ö h t hur d*a dåligt det är när t.ex. en fotbollssändning är uppdelad i "inför matchen", 1:a halvlek, "paus-snack", 2:a halvlek och eftersnack?
Dagens nackskott på mitt förtroende för CanalDigital (er hård/mjukvara) bestod i att jag spelade in försnack, match och eftersnack av en fotbollsmatch.
Började efter drygt halvannan timme titta på själva matchen varav uppspelningen avbröts efter c:a 10 min och man får se jublande råttor och slutresultatet meddelas då matchen precis tagit slut.
Läste ert tidigare svar på någon som inte fått sina serier/filmer inspelade efter sommartidsomställningen att kunden kan spela in dem vid annat tillfälle eller rent av spela in/titta på något annat. Filmer/serier kanske man kan eventuellt spela in någon annan gång, men idrottsevenemang kan man inte "spela in till helgen", det MÅSTE funka, dessutom skall det funka att titta på det inspelade!
Hur tänker ni egentligen? Hur arroganta och verklilghetsfrånvända kan ni vara? Har ni inte mental kapacitet att kunna sätta er in i era kunders situationer?
Jag har inte fått ett ruttet öre i rabatt när jag felanmält detta innan, inte ens när jag köpt en ensklid match (PPV) och "pausfunktionen" fick spel (samma resultat, d.v.s. direkt till "LIVE" sändningen, med avslöjat slut-resultat), eller vid ett annat PPV-köp där inspelningen delades upp i c:a 200-delar, kunde ni stryka de fakturorna.
Jag har nu 12 månader kvar på mitt abonnemang, jag KAN inte "rösta med plånboken". Ni, CanalDigital, är de enda som kan leverera Allsvenskan till mig, jag kommer inte undan er, men efter den här bindningsperioden vet jag inte hur jag skall göra, mittt fotbollsintresse är i detta fall en förbannelse, 10000:- om året för att ibland/ibland inte kunna se matcherna när barnen lagt sig är för mycket.
Jag vill inte läsa ett ord om att jag skall byta box, jag har behov av en fungerande scart-utgång, det har ni inte fått till på ADB'n ÄN! Den kanske hanterar detta på samma urusla sätt, någon som vet?
Tacker än en gång för att tvingas sitta här och skriva oförskämdheter i.s.f. att titta på den fotbollsmatch jag ivrigt väntat på!!! Ni har fått mina kontaktuppgifter i tidigare PM, ni kan ringa mig imorgon, idag är jag numera ur balans...
>>Monshi, du vet att jag uppskattar dina inlägg, men denna gång vill jag att CanalDigital svarar för sig själva.
Postad 09 April 2012 - 19:38
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Oj, så du vill att CD ska gå in och pilla i VOD-funktionen? Du har nog inte gått igenom ****t med Sagem-boxen!
Vod på ADB fungerar ganska bra faktiskt. Det är nog bara ett litet tillägg att få in C+ play och vad jag hört är det på gång. Vet inte när men det ska komma... snart. eller lite mindre snart.
Postad 10 April 2012 - 02:43
toy2me
-
toy2me
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Vod på ADB fungerar ganska bra faktiskt. Det är nog bara ett litet tillägg att få in C+ play och vad jag hört är det på gång. Vet inte när men det ska komma... snart. eller lite mindre snart.
Instämmer, de handfull gånger jag har provat ADB´s VOD (Go) har det fungerat...men som sagt, jag väntar på min utlovade Canal+play. Var är den CanalDigital?
Postad 10 April 2012 - 12:52
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det är fan skandal att man skogar MTV Live HD och VH1 för Kanal Global och TNT m.fl. Serieinpslening som inte fungerar, spelar in både nya avsnitt och repriser (Oavsett vems ansvar så bör C.D. kräva att detta fungerar av sina levernatörer) Kanaler som inte ens har serieinsp. möjlighet trots att de sänder serier är uruselt! (Oavsett vems ansvar så bör C.D. kräva att detta fungerar av sina levernatörer) EPG-inspelning som inte uppdateras när ny säsong startar är också helt värdelöst, samma sak som när program helt plötsligt bytar dag eller tid så hänger inte EPG-inspelningen med (Oavsett vems ansvar så bör C.D. kräva att detta fungerar av sina levernatörer) EPG bör vara MINST 7 dagar så man kan ställa in för en hel vecka utan att helat iden behöva bevaka när listan fylls på! Och det här med auto-uppdaterande favoritlister, hur svårt kan det vara? Det gjorde min Digiality 422TS utan problem. Behövde aldrig ändra i favoritlistorna eftersom den uppdaterade frekvensne automatiskt. Kom igen! Det är 2012!!! Jag börjar bli jävligt trött på C.D.!
Hej Melmac Vad gäller kanalförändringarna som skett är det jättetrist att vi inte kan tillgodose allas önskemål och mer information finns helt enkelt inte att ge om det. Serieinspelningar, EPG information och uppdateringar är som du säkert vet inget nytt ämne. Vi har tagit det vidare till de olika instanser som har hand om det och vi hoppas lika mycket som du att vi ska kunna ge er lösningar på de problem ni upplever som kunder. Dock har vi inga svar på de frågorna idag. Vi lovar att informera så fort vi har besked att ge men till dess kan jag bara be dig att ha tålamod. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 10 April 2012 - 13:20
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
I samband med att jag tecknade Canal+ filmpaket i höstas blev jag utav säljaren garanterad att VOD Canal+Play funktionen skulle finnas integrerad i ADB´n. Nu var ju inte så fallet och jag blev kompenserad med ett gäng Biobiljetter för felaktig marknadsföring. Har därefter flertalet gånger från CD´s sida fått reda på att denna funktion skall finnas i boxen Q1-2012! ...nu är vi inne i Q2, så vad händer???? Skall jag ringa er igen för att få nya Biobiljetter eller...?
Instämmer, de handfull gånger jag har provat ADB´s VOD (Go) har det fungerat...men som sagt, jag väntar på min utlovade Canal+play. Var är den CanalDigital?
Hej Vi har kollat upp hur det ser ut med lanseringen och vi kan bara beklaga att det blivit förseningar gällande play funktionen. Vi jobbar stenhårt på att få lanseringen att ske så fort som möjligt men det viktigaste är ju att det funkar när den dagen kommer. Med vänliga hälsningar Pauline
Redigerat av Allente Sverige, 10 April 2012 - 13:21.
Postad 10 April 2012 - 13:24
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Så, nu är "Råttet mågat", CanalDigital gör TV-tittande till ett ****! Er omtalade box-d*l (Sagem) har återigen förstört det jag betalar nästan 800 spänn i månaden för, inte ens supporten är öppen (det skall de nog vara glada för). Varför, varför, VARFÖR skall box-he*et stänga av en uppspelning när en ny inspelning startar? Fattar ni ö h t hur d*a dåligt det är när t.ex. en fotbollssändning är uppdelad i "inför matchen", 1:a halvlek, "paus-snack", 2:a halvlek och eftersnack?
Dagens nackskott på mitt förtroende för CanalDigital (er hård/mjukvara) bestod i att jag spelade in försnack, match och eftersnack av en fotbollsmatch. Började efter drygt halvannan timme titta på själva matchen varav uppspelningen avbröts efter c:a 10 min och man får se jublande råttor och slutresultatet meddelas då matchen precis tagit slut.
Läste ert tidigare svar på någon som inte fått sina serier/filmer inspelade efter sommartidsomställningen att kunden kan spela in dem vid annat tillfälle eller rent av spela in/titta på något annat. Filmer/serier kanske man kan eventuellt spela in någon annan gång, men idrottsevenemang kan man inte "spela in till helgen", det MÅSTE funka, dessutom skall det funka att titta på det inspelade! Hur tänker ni egentligen? Hur arroganta och verklilghetsfrånvända kan ni vara? Har ni inte mental kapacitet att kunna sätta er in i era kunders situationer?
Jag har inte fått ett ruttet öre i rabatt när jag felanmält detta innan, inte ens när jag köpt en ensklid match (PPV) och "pausfunktionen" fick spel (samma resultat, d.v.s. direkt till "LIVE" sändningen, med avslöjat slut-resultat), eller vid ett annat PPV-köp där inspelningen delades upp i c:a 200-delar, kunde ni stryka de fakturorna. Jag har nu 12 månader kvar på mitt abonnemang, jag KAN inte "rösta med plånboken". Ni, CanalDigital, är de enda som kan leverera Allsvenskan till mig, jag kommer inte undan er, men efter den här bindningsperioden vet jag inte hur jag skall göra, mittt fotbollsintresse är i detta fall en förbannelse, 10000:- om året för att ibland/ibland inte kunna se matcherna när barnen lagt sig är för mycket.
Jag vill inte läsa ett ord om att jag skall byta box, jag har behov av en fungerande scart-utgång, det har ni inte fått till på ADB'n ÄN! Den kanske hanterar detta på samma urusla sätt, någon som vet?
Tacker än en gång för att tvingas sitta här och skriva oförskämdheter i.s.f. att titta på den fotbollsmatch jag ivrigt väntat på!!! Ni har fått mina kontaktuppgifter i tidigare PM, ni kan ringa mig imorgon, idag är jag numera ur balans...
>>Monshi, du vet att jag uppskattar dina inlägg, men denna gång vill jag att CanalDigital svarar för sig själva.
Hej Eldebrink Vi har läst ditt inlägg och någon kommer att kontakta dig under dagen. Med vänliga hälsnignar Pauline
Postad 10 April 2012 - 18:05
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Vi har ju hört ett bra tag nu att det arbetas på att ta fram en ny mjukvara till Sagems HD-PVR. Kan ni säga något mer om vad för ändringar och bugfixar denna mjukvara kommer att innehålla?
Hur ligger denna uppdatering till i tiden? Även om inget datum är klart än så borde ni kunna berätta var i utvecklingsfasen ni befinner er?
Frågan är om man orkar vänta på denna uppdatering...
Postad 11 April 2012 - 12:21
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Vi har ju hört ett bra tag nu att det arbetas på att ta fram en ny mjukvara till Sagems HD-PVR. Kan ni säga något mer om vad för ändringar och bugfixar denna mjukvara kommer att innehålla? Hur ligger denna uppdatering till i tiden? Även om inget datum är klart än så borde ni kunna berätta var i utvecklingsfasen ni befinner er?
Frågan är om man orkar vänta på denna uppdatering...
Hejsan Tobyponken, Vi är förstår att det är frustrerande att det tar tid. I dags läget har vi ingen ny information men vi hoppas på att inom en snar framtid kunna ge er besked. Med vänliga hälsningar Emelie
Postad 11 April 2012 - 12:59
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej allihopa. Idag har vi lanserat vår nya snygga och fräcka hemsida. Vi hoppas verkligen att ni kommer gilla den då den är fylld av nya funktioner och information till er. Kolla gärna in den här: http://www.canaldigital.se/Ha en fortsatt trevlig dag  Hälsningar Emelie
Postad 11 April 2012 - 13:05
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
http://www.canaldigi...en/?productid=2
Tänk att ni fortfarande säljer de hemska Sagemboxarna för 1500 kr (och har mage att påstå att de skulle kosta 4200 kr ord pris). Det tycker jag faktiskt är ganska svagt, givet ert trackrecord med dem och hur mycket problem och huvudvärk de kostat många av era kunder.
/NOP
Postad 11 April 2012 - 13:09
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hejsan Tobyponken, Vi är förstår att det är frustrerande att det tar tid. I dags läget har vi ingen ny information men vi hoppas på att inom en snar framtid kunna ge er besked. Med vänliga hälsningar Emelie
Det frustrerande är väl i första hand att ert svar rimligen inte KAN stämma! Ni måste ju veta vilka rättningar/ändringar som ni vill ha åtgärdade, eller är det upp till Sagem att laga lite där de kan? Är det hemligt, säg det i s f. Man lämnar ju inte in bilen på verkstan utan att tala om vad man behöver få åtgärdat, eller hur? Tidsaspekten kan man förstå är svår att ge klara besked på.
Postad 11 April 2012 - 13:30
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Hej allihopa.
Idag har vi lanserat vår nya snygga och fräcka hemsida. Vi hoppas verkligen att ni kommer gilla den då den är fylld av nya funktioner och information till er. Kolla gärna in den här: http://www.canaldigital.se/
Ha en fortsatt trevlig dag 
Hälsningar Emelie
Hej Emelie, 1. Kontakta er driftsavdelning för det går alldeles för segt att bläddra mellan menyer så be dem titta hur ni satt upp frågor mot databasen, 2. Be även er partner/era utvecklare som utvecklat siten att ha kvar huvudmenyn längst upp då man tittar in på "Beställ direkt"-sidan, 3. Lägg era "Villkor" redan på förstasidan under "Beställ Direkt" så att man slipper fundera över om de ska dyka upp senare i beställningen (vilket de gör på sid 2). Mvh Micke
Postad 11 April 2012 - 13:32
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hej allihopa.
Idag har vi lanserat vår nya snygga och fräcka hemsida. Vi hoppas verkligen att ni kommer gilla den då den är fylld av nya funktioner och information till er. Kolla gärna in den här: http://www.canaldigital.se/
Ha en fortsatt trevlig dag 
Hälsningar Emelie
Det går fortfarande inte att ta bort paket och kanaler från sitt abonnemang :-)
Postad 11 April 2012 - 16:30
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tobyponken 10 april 2012 - 19:05 skrev: Vi har ju hört ett bra tag nu att det arbetas på att ta fram en ny mjukvara till Sagems HD-PVR. Kan ni säga något mer om vad för ändringar och bugfixar denna mjukvara kommer att innehålla? Hur ligger denna uppdatering till i tiden? Även om inget datum är klart än så borde ni kunna berätta var i utvecklingsfasen ni befinner er? Frågan är om man orkar vänta på denna uppdatering... Hejsan Tobyponken,
Vi är förstår att det är frustrerande att det tar tid. I dags läget har vi ingen ny information men vi hoppas på att inom en snar framtid kunna ge er besked.
Med vänliga hälsningar Emelie
Det är klart att ni vet vad som är på gång. Det är ju CD som bestämmer. Så här skrev ni 2011-12-13: "Canal Digital bestämmer, det är vi som i detta fall är kunden till ADB/Sagem. Både Sagem samt ADB kan leverera olika tjänster till Canal Digital och vi tar då ställning till om de är av intresse för oss." Nu får ni sluta med undanflykter. Lämna raka besked om vad som är på gång.
Postad 11 April 2012 - 18:03
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Nu får ni sluta med undanflykter. Lämna raka besked om vad som är på gång.
Japp, man får kanske återigen påminna CD om den policy de påstår sig följa när det gäller sociala medier. Där står det bl a att läsa: 7. Hur bemöter vi er Vi kommer att vara så transparenta som möjligt i våra svar. När vi inte kan ge er mer information svarar vi vad det beror på och när vi eventuellt kan ge er mer information. Varje svar vi ger är anpassat efter just er fråga, vi använder inte autosvar.
Här avviker CD alltså från denna punkt huvudsakligen genom att inte uppge varför man inte ger oss informationen. Att det finns information är uppenbart, antingen har man beställt en rättning eller också inte, oavsett vilket bör man enligt ovanstående policy redovisa hur det förhåller sig. I normal upphandling ingår då ett klart specificerat innehåll samt att leverantören ger utfästelser om en leveranstidpunkt, jag kan inte tänka mig att affärsrelationen mellan CD och Sagem är annorlunda i det avseendet så både planerat datum och omfattning är kända.
Postad 11 April 2012 - 19:41
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hejsan Tobyponken,
Vi är förstår att det är frustrerande att det tar tid. I dags läget har vi ingen ny information men vi hoppas på att inom en snar framtid kunna ge er besked.
Med vänliga hälsningar Emelie
Som Eldebrink och grusom skrivit så är det ju klart att ni vet mer än ni talar om. Jag tycker att ni ska köra med öppna kort och presentera det ni vet istället för att hålla allt hemligt till samma dag som lanseringen sker. Kan förstå om man vill hålla andra typer av lanseringar av nya produkter och tjänster hemliga så länge det går men detta handlar ju om att behålla eran trovärdighet mot oss kunder. Vill ni ändå inte komma med någon info så säg att ni inte vill avslöja något istället för att påstå att ni inte vet. Det köper ingen!!
Postad 12 April 2012 - 07:58
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Hämtat från Canal Digitals snygga och fräcka hemsida: "Det senaste året har vi tagit ett helhetsgrepp för att göra varje kund till en nöjd kund. Vi har gjort stora satsningar på kundservice och vi är så öppna vi bara kan mot kunder som upplever problem. Dessutom är vi snabbare nu på att få ut information via webben och sociala medier
Vi tycker det är fantastiskt kul att våra kunder är nöjda med oss. Men vi nöjer oss inte med detta. Vi vill ha ännu fler kunder som gillar oss och vi vill självklart kamma hem titeln nästa år igen. Därför arbetar vi aktivt vidare med att förbättra oss på en rad områden. Bland annat har vi lanserat en ny webbplats där användarvänligheten varit i stort fokus. Dessutom har våra sidor för kundservice gjorts enklare och är dessutom lättare att hitta bland."Det känns som om CD:s policy och deras syn på kundnöjdhet inte samstämmer med verkligheten.
Redigerat av Kurvis, 12 April 2012 - 08:03.
Postad 12 April 2012 - 09:22
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej Eldebrink
Vi har läst ditt inlägg och någon kommer att kontakta dig under dagen.
Med vänliga hälsnignar Pauline
CanalDigital höll sitt löfte och jag har haft ett par seriösa samtal med en CD-representant, hon verkade faktiskt bry sig och har förmodligen gjort allt hon kunnat för att kunna reda ut problemen, faktiskt trevligt att få känslan av att problemen tas på allvar. Men, resultatet blev klent: -Jag har inte klagat tillräckligt(?), undrar var den gränsen går? Det går ju att åtgärda i a f. -Först var fenomenet med inspelningar som avbryter uppspelningar och ändrar till inspelad kanal ingen bugg, vid senaste samtalet var det dock en bugg som krävde att "hela programvaran skrevs om". Jag skulle inte förvänta mig någon snabb lösning, om någon... -Problemet med en icke fungerande SCART-utgång (inga menyer) på ADB-boxen fick jag inget riktigt besked om det var ett fel, eller om det skall vara så, tar en mailsväng med dem ang. detta. -Någon kompensation var det inte tal om, däremot: -Den lösning CD förordade var att skaffa ytterligare ett tvillingabonnemang + ADB-boxen, detta löser dock inte problemet då in/uppspelningar på Sagem-boxen förmodligen inte pötsligt fungerar bättre p g a detta? Det skulle dock generara mer pengar till CD och det är väl det primära. T o m tjejen jag pratade med kände nog att jag inte köpte den idén helt och hållet. Ros för bemötandet från CD, ris för att det inte leder någon vart eller hjälper mig på något sätt.
Postad 12 April 2012 - 09:26
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Med full respekt för dom som har problem med Sagem boxen och med risk att bli fullständigt mobbad här så måste jag inflika att det finns boxar som fungerar hyfsat. Jag har haft min i snart tre och ett halft år och den funkar(än så länge)kanske för att man inte belastar inspelningsfunktionen för hårt, spelar in varannan dag ungefär. Förstås får man rycka ur elsladden nån gång i månaden när den tiltar. Men faktum är att det blir mer sällan nu. Håller med om att VOD är onödig, ialla fall för mig och borttagande av MtvHD o VH1 var bedrövligt snålt av CD.
Postad 12 April 2012 - 20:15
Unregistered877176be
-
Unregistered877176be
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Snart åker CanalDigital ut hos oss - alla bra kanaler försvinner och snart är bara USA skräp kvar... Axess, Halmark och nu Silver & Silver HD tas bort utan att priset sänks! CD har också en annan trist sak för sig och det är att hitta på större och större paket (som bara blir dyrare!) och sedan sprider man ut sportsändningarna så att den som vill se allt vad tex avser utländs fotboll måste skaffa dem. Jag skiter t.ex. helt i allsvenskan men den måste jag betala för om jag numera vill se all la liga matcher.... Snart är verkligen måttet rågat... Hej Allihopa! Vi förstår att det kan kännas tråkigt då kanaler man gillar utgår. I det här fallet var vi tvungen att ta bort ett antal kanaler för att lansera nya såsom TV3 HD, Kanal 5 HD och TV4 News. Det var ett Nordiskt beslut avsluta just de kanalerna och de valdes bland annat då de hade rankats lågt i våra kundmätningar. För er som gillar musik hoppas vi att MTV och VH1 Classic till viss del kan fylla tomrummet. Vi kommer att informera om detta via mail, webben och i fakturatexter.
Med vänliga hälsningar Mikael
Postad 13 April 2012 - 13:21
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
När man ska beställa ett nytt abonnemang via Canal Digitals hemsida, varför får man inte möjlighet att välja en CA-modul istället för en av de tre digitalboxarna?
Postad 13 April 2012 - 14:48
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ser inte ut som det blir någon Tivo för Canal Digital. Jag ställde själv frågan tidigare i denna tråd till CD om det i och med att det nu gått ett bra tag och fick oklart svar. Andra europeiska operatörer med Conax i botten är igång med Tivo, men inte CD. Trots att det i grund är ett samarbete mellan Tivo i USA och norska Conax (som ägs av Telenor, vilket ju CD också ägs av).
Vore kanske käckt med en kommentar av CD kring det hela.
http://www.gizmolove...l-digital-sunk/
http://www.broadband...strategy-shift/
Det här var riktigt tråkig läsning  Skulle va kul med en kommentar från CD ang, TIVO boxen. Den var ju lite som ljuset i änden på tunneln. Skulle behövas något positivt hos CD. Har ju dom senaste 2-3 åren inte hänt nått positivt om man nu inte gillar 3D och VOD.
Boxer kör frivisning på sina kanaler över påsken, CD plockat bort två musikkanaler lagom till påskhelgen .
Hej allesammans, Som ni vet påbörjade vid ett samarbete med TiVo i november 2010. Detta kommer vi inte att gå vidare med, dels för att den tekniska lösningen skulle vara mycket kostsam och eftersom utvecklingen på marknaden går framåt snabbt. Vi kommer självklart fortsätta att sträva efter att erbjuda det bästa innehållet och den bästa användarupplevelsen för våra kunder, exempelvis genom vår nya inspelningsbara HD-box från ADB som har fått mycket goda recensioner. Även om vi vid denna tidpunkt har beslutat att inte gå vidare med TiVo innebär inte att de är uteslutna som en partner i framtiden. Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 13 April 2012 - 15:13
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Fråga till Canal Digital:
Har ni gjort några tekniska förändringar i era utsändningar de senaste 10 dagarna?
Anledningen till frågan är att både jag och mina föräldrar har CD som satellitleverantör och jag upptäckte i måndags hos dem att då jag anslöt min dator till deras tv (hdmi-port 2) och tittade på film och sedan skulle gå tillbaka till deras tv-sändning så fick jag ett knastrande ljud ur tvns högtalare med talet från kanalen. Jag trodde såklart att det var ett specifikt problem i hårdvaran i deras setup eller min laptop men så visade det sig att det inte är fallet för i morse så fick jag exakt samma fel hemma för första gången och jag har min setup att jag har en mediaspelare som är ansluten över hdmi till en förstärkare som i sin tur är ansluten över hdmi till in tv (hdmi port 2).
På båda tv-apparaterna sitter en DST-78 digitalbox ansluten på hdmi-port 1 och det här felet har inte dykt upp tidigare. Mina föräldrar har haft boxen i ca ett halvår medans jag bara haft den i 3-4v så jag har inte full empirisk erfarenhet ännu om detta var unika tillfällen som sammanföll, därav min fråga.
Enda gemensamma produkten i dessa kedjor är DST-78.
Mvh
Micke
Postad 13 April 2012 - 15:21
solhaga
-
solhaga
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
"bästa användarupplevelsen för våra kunder, exempelvis genom vår nya inspelningsbara HD-box från ADB som har fått mycket goda recensioner."Det vore ju bra om den var det då, inspelningsbar!
Postad 13 April 2012 - 17:52
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
När man ska beställa ett nytt abonnemang via Canal Digitals hemsida, varför får man inte möjlighet att välja en CA-modul istället för en av de tre digitalboxarna?
CA-moduler finns nog bara ute i butikerna.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|