* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34716 svar till detta ämne
Postad 14 november 2010 - 12:15
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Fått byta den en gång. Fick tillbaka en som någon annan haft samma problem med förmodligen och som Anovo har testad i deras testmiljö. Ringde till kundtjänst och frågade och de sa att det är troligt att det är så. Man skickar tillbaka på reparation, de testar och sen skickas till en ny kund..:-)
Det jag har kunnat lista ut hos mig är att om jag gör en kallomstart (drar ut strömmen) så kan den komma igång. Både Timeshift och inspelningar fungerar. Men om jag stänger av boxen till stand-by (röd lampa lyser) och sen drar igång igen via fjärren, typ efter några timmar eller dagen efter, så fungerar inte Timeshift eller inspelningar. På något sätt som att det inte aktiveras från stand-by.
Mjukvaran är antagligen labil och råkade fungera när den testades. Hur länge den testas vet ju inte vi. Beställ en ny igen för den är kass. Min första box verkade fungera sååå bra så... i 10 min sen hängde den sig. Fick en ny och sen dess har den inte fallerat. Min Gateway fick jag utbytt och fick en begagnad tillbaka. Den har ballat ur 2 gånger på några månader men en reset reder ut problemen. Den är kanske testad med en OK-stämpel och skickad till mig. Gatewayen hyr vi ju så det är inte så bråttom att byta ut den. Som sagt: mjukvaran är numera rätt så komplicerad och kan säkert leva sitt egna liv!
Postad 14 november 2010 - 20:22
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice
TV-Guiden fungerar inte igen! Det går inte att välja program i matrisen. Normalt sett så är pågående program markerat men nu är ett kommande markerat istället. Och hoppar man framåt så hoppar makeringen ibland två program framåt eller ett program bakåt!? Just nu kan jag inte alls välja det jag vill spela in!?
Postad 15 november 2010 - 07:53
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
TV-Guiden fungerar inte igen! Det går inte att välja program i matrisen. Normalt sett så är pågående program markerat men nu är ett kommande markerat istället. Och hoppar man framåt så hoppar makeringen ibland två program framåt eller ett program bakåt!? Just nu kan jag inte alls välja det jag vill spela in!?
Det var tydligen lite fel på EPG datat i helgen men jouren fixade det. Fungerar det nu för er? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 november 2010 - 08:23
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Varför tar inte Telia in fler HD-kanaler?
Det kommer, var så säker så. Dock så försöker man lösa problemet med 5.1 ljudet på SVT1 HD så det kommer nog ta ett tag. Har för övrigt ingen mer information om detta förutom att de jobbar med det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 november 2010 - 08:49
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det kommer, var så säker så. Dock så försöker man lösa problemet med 5.1 ljudet på SVT1 HD så det kommer nog ta ett tag. Har för övrigt ingen mer information om detta förutom att de jobbar med det.
Och nu precis när jag skrivit det där så fick jag information om att de har ändrat några saker som medför att det kan fungera med 5.1 ljudet på SVT1 HD och SVT2 HD. Ni får gärna säga till om det fungerar nu så vi vet. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 november 2010 - 08:51
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Jag noterade inga problem med The Event igår.
Postad 15 november 2010 - 08:55
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Jag hade inte heller några problem under The Event i går kväll. Hoppas verkligen det är fixat nu.
Postad 15 november 2010 - 12:10
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Det jag har kunnat lista ut hos mig är att om jag gör en kallomstart (drar ut strömmen) så kan den komma igång. Både Timeshift och inspelningar fungerar. Men om jag stänger av boxen till stand-by (röd lampa lyser) och sen drar igång igen via fjärren, typ efter några timmar eller dagen efter, så fungerar inte Timeshift eller inspelningar. På något sätt som att det inte aktiveras från stand-by.
Gissningsvis så körs en hårddiskkoll/lagning vid kalluppstart och enbart då. Detta skulle förklara varför detta skulle kunna få hårddisken att hoppa igång igen då efter att ha strulat.
Postad 15 november 2010 - 13:40
Unregistered38610
-
Unregistered38610
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Det var tydligen lite fel på EPG datat i helgen men jouren fixade det. Fungerar det nu för er?
Markus Johansson Telia Kundservice
Nej, hos mig tar fortfarande ett tredje tryck på info-knappen bort EPGn! /Psy
Postad 15 november 2010 - 16:06
Unregistered38610
-
Unregistered38610
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Intressant: http://www.idg.se/2....ed-tv-pa-webbenFrågan är dock hur mycket det kommer att kosta, för inte gör väl Telia något gratis... /Psy
Postad 15 november 2010 - 16:38
Kvalster
-
Kvalster
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Antaligen lär det kosta en slant, för ingår rätt kanaler och kvaliteten är god, så har jag inte längre behov att mitt tvillingabbonemang.
För övrigt tycker jag det är ett stort steg i helt rätt riktning
Redigerat av Kvalster, 15 november 2010 - 16:42.
Postad 15 november 2010 - 17:58
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Det var tydligen lite fel på EPG datat i helgen men jouren fixade det. Fungerar det nu för er?
Nej TV-Guiden fungerar fortfarande inte. Om man går framåt så hoppar den över program ibland och hoppar bakåt ibland. Om man går neråt till nästa kanal så går den inte till nuvarande program utan något helt annat framåt i tiden. Och går man då bakåt så hoppar den tre program bakåt innan nuvarande program. Ingen logik över huvudtaget när man försöker gå runt i TV-Guiden och välja ett program för inspelning eller påminnelse.
Redigerat av Unregistered29650, 15 november 2010 - 18:18.
Postad 15 november 2010 - 18:13
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Postad 15 november 2010 - 20:27
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Nej TV-Guiden fungerar fortfarande inte. Om man går framåt så hoppar den över program ibland och hoppar bakåt ibland. Om man går neråt till nästa kanal så går den inte till nuvarande program utan något helt annat framåt i tiden. Och går man då bakåt så hoppar den tre program bakåt innan nuvarande program. Ingen logik över huvudtaget när man försöker gå runt i TV-Guiden och välja ett program för inspelning eller påminnelse.
Samma här...
Postad 15 november 2010 - 21:17
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
+1 Samma här med EPG'n
Samma här...
Tack för förklaringen, nu ser jag vad som går fel. Jouren är kontaktad nu får de om de kan få ordning på den idag eller om vi får avvakta till imorgon. Det ringer inte mycket till supporten om detta felet just nu så tack för att ni sa till. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 november 2010 - 21:29
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Nej, hos mig tar fortfarande ett tredje tryck på info-knappen bort EPGn!
Som jag sagt tidigare det är designat så och i min mening helt korrekt design. Sen om ni tycker det ska förändras så får ni gärna använda Tyck om Telia på Telias hemsida. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 november 2010 - 22:20
Unregistered38610
-
Unregistered38610
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Som jag sagt tidigare det är designat så och i min mening helt korrekt design. Sen om ni tycker det ska förändras så får ni gärna använda Tyck om Telia på Telias hemsida.
Har använt tyckomtelia, 90200, webmail, detta forum, men ingen tar min kommentar på allvar! Det är en avsevärd försämring från tidigare funktion på info-knappen! Dessutom finns det en exit/tv knapp som fungerar utmärkt om man vill klicka bort miniguiden! Trist av telia att göra såhär fel! mvh Psy
Postad 16 november 2010 - 09:59
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Hej
Telia@Kundservice
1. Jag efterfrågar att man via min-tv på mina sidor på nätet samt iphone/android-appen kan sätta påminnelsefunktion och inte bara enbart inspelningar på program, och att de på detta vis sparas också, även vid "kallstart".
2. Efterfrågar även något sätt att i programbibliotek kunna sätta "favorittagg". Exempelvis om man har två kanalbibliotek, säg C+ och tv4 anytime, när man då ser att där är 2 program jag vill se och i nästa bibliotek är det 3 program, att man kan via en enkel knapptryckning lägga dessa i en slags favoritmapp, som man kommer åt via menyn, och på så vis slipper leta upp dessa program igen, utan enkelt kommer åt dessa via sina favoriter.
Detta är två funktioner värda att fundera på och utveckla tycker jag.
Någon uppdatering på gång under novembermånad, något speciellt som inträffar i den, tillägg?
Postad 16 november 2010 - 10:09
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
får ni gärna använda Tyck om Telia på Telias hemsida.
Tror du att det hjälper mot Telia Nyhetsmail också, som de nu idag skickat ut till två av mina mailkonton, men som inte funkar ( = visar bilden! ), vare sig i Outlook Express eller på Nätet Andra gången detta händer, var samma förra månaden; de skickar ut Nyhetsmail vars Nät-innehåll ännu inte är utlagt på nätet, verkar väldans proffsigt ... man ser alltså samma tomma bakgrundsbild även när man klickar länken längst upp för att läsa det på Nätet!
FelMail.jpg 43,93K
0 Antal nerladdningar
Postad 16 november 2010 - 10:24
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
@Telia
Det verkar vara fel ikoner för SVTHD1 & SVTHD2 i iPhone appen?
IMG_0023.png 52,82K
0 Antal nerladdningar
Postad 16 november 2010 - 10:53
slamdunk
-
slamdunk
-
Rookie
-
7 inlägg
Intressant: http://www.idg.se/2....ed-tv-pa-webben
Frågan är dock hur mycket det kommer att kosta, för inte gör väl Telia något gratis...
/Psy
Detta var ju mycket intressant , finns det uppgifter hur man gör för att eventuellt bli "testpilot"? Mvh
Postad 16 november 2010 - 11:33
Runzie
-
Runzie
-
Rookie
-
9 inlägg
Har haft en del problem med min Digital-TV (även bredbandet) den senaste tiden, kör genom ADSL.
Det är så här att uppkopplingen går ner lite då och då, ibland händer det flera gånger per dag, ibland enstaka gånger och ibland inte alls. Första gången jag ringde supporten så bad de mig att göra en fabriksåterställning av modemet vilket jag gjorde. Andra gången jag ringde så berättade jag att jag gjort en fabriksåterställning tidigare, startat om modemet etc. Den första frågan jag får då är: "Har du startat om modemet?". Så det samtalet gav mig inte mycket hjälp.
Nu vänder jag mig hit istället, är det någon som haft liknande problem? Kan min router påverka modemet (Digital-TVn går ju direkt från modemet)? Sitter på jobb just nu och kan inte svara på rak ärm vilken router jag har. Det har dessutom fungerat felfritt sen vi flyttade till lägenheten (3 år sedan).
Värt att nämna är att Tele2 var hemma hos oss och installerade ett bredbandsuttag i lägenheten, kan de har gjort något så att telejacket blivit instabilt?
Postad 16 november 2010 - 12:29
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har använt tyckomtelia, 90200, webmail, detta forum, men ingen tar min kommentar på allvar! Det är en avsevärd försämring från tidigare funktion på info-knappen! Dessutom finns det en exit/tv knapp som fungerar utmärkt om man vill klicka bort miniguiden!
Trist av telia att göra såhär fel!
mvh Psy
Jag tror nog att Telia tar din kommentar på allvar. Det kan ju trots allt vara så att de fått fler reaktioner ifrån andra användare, som tycker att den nya funktionen är jättebra. Jag kan bara svara för mig själv nu, och jag tycker att det är jättebra att slippa trycka på en annan knapp för att gå ur infon. Men smaken är ju som baken...
Postad 16 november 2010 - 13:10
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Vad gäller problemet? Bara någon viss box?
På min 1963 händer följande om jag trycker på Info:
Vid vanligt TV-tittande:
Tryck #1 tar upp fältet (remsan) med aktuell kanal och programinformation
Tryck #2 adderar en ruta ovanför med detaljerad info om programmet
Tryck #3 tar bort rutan igen, så bara remsan är kvar.
Tryck #4 tar bort remsan och man är tillbaka till "TV-läge".
Ytterligare tryck upprepar dessa fyra steg.
I TV-guiden:
Jag trycker på Gul knapp för att komma in i EPG:n.
Tryck #1 på Info klämmer in en 2-raders info om markerat program överst i guiden (6 rader kvar för kanaler).
Tryck #2 fyller hela skärmen med denna information
Tryck #3 tar bort informationen och visar en fullständig EPG igen (8 rader)
Ytterligare tryck upprepar dessa sista tre steg.
Jag tycker att det fungerar korrekt i båda fallen.
Postad 16 november 2010 - 13:48
tolou
-
tolou
-
Användare
-
-
199 inlägg
Har haft en del problem med min Digital-TV (även bredbandet) den senaste tiden, kör genom ADSL. Det är så här att uppkopplingen går ner lite då och då, ibland händer det flera gånger per dag, ibland enstaka gånger och ibland inte alls.
Mitt triple play modem, Zyxel 660 sade upp sig helt förra veckan. Bytte till en nytt, annat modem eftersom jag inte kör IPTV längre, och inser att jag antagligen haft dålig prestanda/svarstider en längre tid med gradvis försämring tills det tog helt stopp alltså. Byt modemet.
Postad 16 november 2010 - 13:49
Unregistered38610
-
Unregistered38610
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Vad gäller problemet? Bara någon viss box?
På min 1963 händer följande om jag trycker på Info:
Vid vanligt TV-tittande: Tryck #1 tar upp fältet (remsan) med aktuell kanal och programinformation Tryck #2 adderar en ruta ovanför med detaljerad info om programmet Tryck #3 tar bort rutan igen, så bara remsan är kvar. Tryck #4 tar bort remsan och man är tillbaka till "TV-läge". Ytterligare tryck upprepar dessa fyra steg.
Problemet är som ovan! Som du beskriver det låter det ok, men betänk följande, efter tryck #1 trycker du höger/vänster för att se vad det är för program på andra kanaler, du hittar något du vill läsa mer av och gör tryck #2, du läser lite slarvigt och tror att du är färdig och gör tryck #3, men precis i det läget inser du att du missade att läsa en snutt eller liknande och gör tryck #4, och då är du tillbaka på ursprungskanalen och tittar igen, lite trist om du bläddrat 10 kanaler bort... Såhär fungerade det inte tidigare, vilket gör att jag reagerar med stor irritation! Istället vill jag att tryck #4 återigen ska visa den detaljerade infon, och exit/TV ska återgå till TV-tittandet igen! Exit/TV fungerar som den ska även nu! /Psy
Postad 16 november 2010 - 17:06
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Problemet är som ovan! Som du beskriver det låter det ok, men betänk följande, efter tryck #1 trycker du höger/vänster för att se vad det är för program på andra kanaler, du hittar något du vill läsa mer av och gör tryck #2, du läser lite slarvigt och tror att du är färdig och gör tryck #3, men precis i det läget inser du att du missade att läsa en snutt eller liknande och gör tryck #4, och då är du tillbaka på ursprungskanalen och tittar igen, lite trist om du bläddrat 10 kanaler bort... Såhär fungerade det inte tidigare, vilket gör att jag reagerar med stor irritation!
Istället vill jag att tryck #4 återigen ska visa den detaljerade infon, och exit/TV ska återgå till TV-tittandet igen! Exit/TV fungerar som den ska även nu!
/Psy
Ett tips är att istället för att trycka den fjärde gången bläddra vänster/höger en gång och sen trycker den fjärde gången så kommer den slarvigt lästa infon upp igen. Men jag ser det inte som ett problem faktiskt även om infon försvinner med fjärde knapptrycket för det går ju så otroligt fort att bläddra bort till aktuell kanal igen. Inga upprepade tryckningar utan håll vänster eller höger blädderknapp så bläddrar du i en rasande fart. Jämfört med polarens Tv via ComHem som ju är segare än sirap i kylen så är ju vår via Telia 100 gånger smidigare! Polarens EPG är ju bara såå patetiskt slö!
Postad 16 november 2010 - 19:47
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jämfört med polarens Tv via ComHem som ju är segare än sirap i kylen så är ju vår via Telia 100 gånger smidigare! Polarens EPG är ju bara såå patetiskt slö!
Inte för att jag vet vad Comhem har här att göra, men då bara måste jag få fråga vad han har för burk, för jag har då aldrig någonsin upplevt Comhems EPG som slö, precis tvärtom (vare sig via TVn direkt eller via Box), och alltid lika snabb och ettrig, precis som Boxers är. Telia IP-Tv's EPG är däremot allt annat än snabb och ettrig. Man somnar ju innan den läst in nåt så man kan bläddra sig vidare i den ... Ändå har jag Fiber-anslutning!
Redigerat av anderswillhelmsson, 16 november 2010 - 19:48.
Postad 16 november 2010 - 20:22
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Inte för att jag vet vad Comhem har här att göra, men då bara måste jag få fråga vad han har för burk, för jag har då aldrig någonsin upplevt Comhems EPG som slö, precis tvärtom (vare sig via TVn direkt eller via Box), och alltid lika snabb och ettrig, precis som Boxers är.
Telia IP-Tv's EPG är däremot allt annat än snabb och ettrig. Man somnar ju innan den läst in nåt så man kan bläddra sig vidare i den ... Ändå har jag Fiber-anslutning!
Comhem som jämförelse. Polaren bor i ett comhemhus. Och EPG:n där är patetiskt slö! Min EPG fungerar snabbt och jag sitter med ADSL. Ett tryck på OK-knappen och den är där direkt och bläddra fram och tillbaka går fort. Likaså att i vilket läge som helst i EPG:n trycka info-knappen och få infon om det frambläddrade programet. Jag klagar inte för ett ögonblick!
Postad 16 november 2010 - 20:26
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Comhem som jämförelse. Polaren bor i ett comhemhus. Och EPG:n där är patetiskt slö!
Då är det ju naturligtvis nåt fel på hans box, för Comhems EPG är i normalfallet absolut inte det minsta slö. EPGn är ju nåt som verkligen alltid funkar hos Comhem. Vilket man verkligen inte kan säga om Telias IP-Tv EPG ...
Postad 16 november 2010 - 21:01
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Rörande problemet med TV guiden så jobbar man med att fixa denna, det verkar som att något gått fel på servern som skickar informationen till boxen och detta orsakar att markören hoppar lite som den vill. Har ingen exakt tid när detta blir löst men man jobbar på det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 16 november 2010 - 21:06
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Tror du att det hjälper mot Telia Nyhetsmail också, som de nu idag skickat ut till två av mina mailkonton, men som inte funkar ( = visar bilden! ), vare sig i Outlook Express eller på Nätet
Självklart går det där att använda även för det. Jag vet inte exakt vad det där nyhetsbrevet ska handla om, kanske har det att göra med att det är rea på filmer i filmbutiken men jag återkommer när jag vet mer. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 16 november 2010 - 21:06
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
@Telia Kundservice och alla andra...
Nu börjar det bli lite jobbigt med alla frysningar och ofrivilliga ombootningar av Boxen.
De senaste dagarna har det frusit exakt kl 19:55 samt 21:55. (Har 21:55-frysningen kvar att vänta ikväll...  )
Dessa klockslag har dock ej framkallat omboot, utan bara en frysning där diverse panikartade fjärrtryckanden ej hjälpt. 2-3 min senare kommer bild tillbaka, men då har man missat upplösningen...
Annars fryser det "hårt" ibland med omboot av Boxen själv som följd.
Text-TV kan ta upp till 1 minut per sidval nuförtiden om den ens dyker upp. Kan aldrig vara rätt.
Jag får upp gårdagens sida vid första Text-TV aktivering. Även fel kanals Text-TV kan det vara då,
men det är väl någon slags buffer/cache från senaste session...
Jag gjorde även en reset sent igår av routern, men det blev en frysning ändå idag precis när Helge skulle avslöja dagens resultat...(19:55)
Nämnas kan att jag kör Ruckus samt 1910-boxen, ADSL + TG787.
Jag måste även instämma med ngn tidigare att Routerns gränssnitt är trögt att arbeta med. Rent funktionellt OK, men att vänta 15-30 sek på att en sida skall presenteras gnager även på en norrlännings tålamod.
Jag har varit med från start i Telias IP-TV-försök, och från början var det förstås en del problem men det blev bättre med tiden. Sedan i somras har det definitivt blivit sämre och de frysningar som uppträder idag får även resten av familjen att reagera...
Att uppgradera till en inspelningsbar box är inget man vågar med den instabilitet som jag upplever idag.
Box eller router, vem vet...
Finns ngn debug e.d. som kan aktiveras?
IP-TV verkar ju praktiskt, men hur länge skall man hålla sig innan UFO't monteras på väggen för multipla strömmar o HD.
/M
Postad 16 november 2010 - 21:10
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jag vet inte exakt vad det där nyhetsbrevet ska handla om, kanske har det att göra med att det är rea på filmer i filmbutiken men jag återkommer när jag vet mer.
Fortfarande samma fel nu snart 12h senare ... = inget visas när man läser brevet i Mailprg'et, men på nätet får man nu upp inlogg. Alltså är det fel på länkarna till webbsidan i mailet.
Postad 16 november 2010 - 21:14
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det är så här att uppkopplingen går ner lite då och då, ibland händer det flera gånger per dag, ibland enstaka gånger och ibland inte alls.
Vad har du för modem? Vilka lampor lyser på modemet när du upplever att uppkopplingen går ner? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 16 november 2010 - 21:29
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Tack för förklaringen, nu ser jag vad som går fel. Jouren är kontaktad nu får de om de kan få ordning på den idag eller om vi får avvakta till imorgon. Det ringer inte mycket till supporten om detta felet just nu så tack för att ni sa till.
Rörande problemet med TV guiden så jobbar man med att fixa denna, det verkar som att något gått fel på servern som skickar informationen till boxen och detta orsakar att markören hoppar lite som den vill. Har ingen exakt tid när detta blir löst men man jobbar på det.
Tack för informationen. Konstigt att ingen ringt till supporten. Ingen som använder TV-Guiden eller?
Redigerat av Unregistered29650, 16 november 2010 - 21:29.
Postad 16 november 2010 - 21:37
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Och nu precis när jag skrivit det där så fick jag information om att de har ändrat några saker som medför att det kan fungera med 5.1 ljudet på SVT1 HD och SVT2 HD.
Jag hade inte heller några problem under The Event i går kväll. Hoppas verkligen det är fixat nu.
Jag har inte hunnit se inspelningen ännu men återkommer senare.
Postad 16 november 2010 - 22:04
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Fick en frysning även 21:55 igen. Dock räckte det med kanalbyte för att lösa (såg på 8:an denna gång när det fryste/frös).
Mycket mystiskt, frysningar 19:55 samt 21:55. Finns väl en naturlig förklaring nånstans...
Vet ej vad som sker 23:55... Gäsp.
/M
Postad 16 november 2010 - 22:41
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Då är det ju naturligtvis nåt fel på hans box, för Comhems EPG är i normalfallet absolut inte det minsta slö. EPGn är ju nåt som verkligen alltid funkar hos Comhem.
Vilket man verkligen inte kan säga om Telias IP-Tv EPG ...
Jag kan inte mer än en en gång till säga att EPG här hos mig inte alls är slö. Vad polaren har för typ av comhem-box eller hur han har det har jag aldrig undersökt. Men han har alltid sagt att EPG:n suger och tyckt att min här på landet är skitsnabb och jag provade förra gången jag var hemma hos honom och det var patetiskt vad slö den var. Alla Telia-abonnenter i hela Sverige är kanske inte kopplade till samma ställe och därför fungerar EPG:n här hos mig men inte hos dig. Och samma gäller kanske min polare med sitt comhem med dålig bandbredd i hela huset eller något... Hoppas det löser sig för dig.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 16 november 2010 - 22:42.
Postad 16 november 2010 - 22:44
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag sällar mig till skaran som börjar tröttna på boxfrysningar. Senast i raden var TCM kl 21:01, precis i inledningen av filmen Broarna i Madison County. Min fru ställer frågan "varför" och jag känner att jag inte har något bra svar. Några förslag?
ADSL, VIP1910, TG787
Postad 16 november 2010 - 22:49
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
En fråga:
Igår hade jag spelat in tidigare under dagen och såg att inspelningen låg i boxens meny. Senare spelade jag in ytterligare progrem. När jag sen skulle titta på detta senare inspelade så hände det ingenting när jag skulle starta uppspelningen.
Startade om boxen genom att dra strömsladden. Detta hjälpe inte så jag startade om gatewayen också. När allt kommit igång så hade alla inspelningar för den dagen försvunnit. Skickas det någon signal från telestationen eller någon information av något slag när jag tittar på något inspelat från min box? Eftersom inspelningarna försvann efter omstart av allting så kan det ju ha varit någon info från/till telestationen som fallerade menar jag...
Postad 16 november 2010 - 23:30
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Idag har min box börjat frysa bilden konstant!!
CSI Kanal 5 kl 22.55-23.50
Bilden har stannat upp 5 gånger under de första 30 minuterna. Då jag spelar in samtidigt, så har jag ej velat rycka strömmen eller byta kanal, så jag har fått gå in under inspelningar och startat en inspelning, sedan valt att stoppa den uppspelningen så kommer bilden tillbaka igen.
Första gången idag detta händer med att bilden fryser. Någon driftstörning eller börjar min box krångla?
ADSL, 1963, TG784
EDIT:
23.38
Bilden stannar återigen upp. Verkar dock som att inspelningen av pågående program inte drabbas. Ska testa starta om den efter programmets slut.
Redigerat av Mushunt, 16 november 2010 - 23:40.
Postad 17 november 2010 - 00:22
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Fick en frysning även 21:55 igen. Dock räckte det med kanalbyte för att lösa (såg på 8:an denna gång när det fryste/frös). Mycket mystiskt, frysningar 19:55 samt 21:55. Finns väl en naturlig förklaring nånstans... Vet ej vad som sker 23:55... Gäsp.
/M
Japp, såg på Canal Plus HD denna gång och 23:55 frös bilden. Kanalbyte löste problemet. Vad sker med 2 h mellanrum kan man undra...? /M
Postad 17 november 2010 - 06:51
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
När allt kommit igång så hade alla inspelningar för den dagen försvunnit.
Det här är ju inte vettigt för fem öre! Att ha ett system där inspelningar försvinner hipp som happ. Där bilden fryser och ljudet skriker. Ett system där man inte kan spela upp det man redan spelat in, om man inte har kontakt med nätet. Vad är det för system egentligen, klart undermåligt! Självklart ska ma kunna spela upp det man spelat in, även om hundra år om så är, och det utan att man är i kontakt med nätet! Otroligt att några ska behöva dras med detta alls, och att ni dessutom accepterar denna undermålighet, och BETALAR för den ... Nä, gå ihop så många som möjligt och kräv fria månader för att inte tala om ÅR - ni är ju uppenbarligen Telias labbråttor som de testar allt på - dessutom har ni Den Stora Äran att få betala för att bli testade på ... !
Redigerat av anderswillhelmsson, 17 november 2010 - 06:54.
Postad 17 november 2010 - 07:38
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Det här är ju inte vettigt för fem öre!
Nä, gå ihop så många som möjligt och kräv fria månader för att inte tala om ÅR - ni är ju uppenbarligen Telias labbråttor som de testar allt på - dessutom har ni Den Stora Äran att få betala för att bli testade på ... !
Har du ens Telias IPTV? Du är bland de mest aktiva i denna tråd å som jag förstår det har du inte ens tjänsten. Varför klagar du då?
Postad 17 november 2010 - 09:09
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Har du ens Telias IPTV?
Klart jag har, men jag har även Marknätet och Comhem... Du är bland de mest aktiva i denna tråd å som jag förstår det har du inte ens tjänsten. Varför klagar du då?
1: Jag är definitivt INTE ens i närheten av att vara någon av de "mest aktiva" här - jag har inte skrivit nåt på år och dag här, när jag skrev nåt för bara nån dag sen. 2: Du förstår fel - jag har tjänsten, men vad har du med det att göra, vare sig jag har den eller ej? 3: Vem som helst har rätt att påtala saker, eller hur?
Postad 17 november 2010 - 09:15
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Absolut men jag tar tillbaks det jag skrev. Jag förstod det som om att du inte hade det när jag läste ditt inlägg å då tycke rjag man inte borde klaga så himla mycket som du gör.
MEN
om du har tjänsten så är det fritt fram imo.
Postad 17 november 2010 - 11:23
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Absolut men jag tar tillbaks det jag skrev. Jag förstod det som om att du inte hade det när jag läste ditt inlägg å då tycke rjag man inte borde klaga så himla mycket som du gör.
Jag klagar inte 'himla mycket. Jag har, som sagt, skrivit ett eller två inlägg här de senaste dagarna, innan det var det månader sen jag skrev nåt här. MEN
om du har tjänsten så är det fritt fram imo.
Vem som helst har fortfarande rätt att hysa en åsikt om vad som helst, eller hur? Att jag har tjänsten beror ju enbart på Bindningstiden, som jag tror var till mars. Men det jag köpte tjänsten för var eg. enbart för att få ett snabbt internet. Men det verkar som man man säger upp Telefonin och IP-Tv'n och har bara Bredband via fiber kvar, så 'tjänar' man bara typ 10-20:-/mån., så deras prissättningsmodell är ju också lite lagom ful... Förresten så kanske det var bara Krypteringsavgiften man tjänade, och isf är det 41:50/mån.
Postad 17 november 2010 - 12:02
Runzie
-
Runzie
-
Rookie
-
9 inlägg
Vad har du för modem? Vilka lampor lyser på modemet när du upplever att uppkopplingen går ner?
Jag har ZyXEL Prestige 660H Triple Play. De lampor som lyser är de vanliga; Power, DSL och enheterna. Kan routern påverka modemet på något sätt?
Postad 17 november 2010 - 13:02
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Att ha ett system där inspelningar försvinner hipp som happ.
Det har hänt en gång. Gör inte så stor affär av det. Varför använder du "krånglande" Telia när du har andra alternativ?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|