Vidare undrar jag varför inte exempelvis TV8s och Kanal 9s Play-tjänst finns i videobiblioteket? Lika föra alla kanaler som har Play-tjänst på nätet men inte i Telias box iofs. De tär ju gratis på nätet för vem som helst.
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 23 november 2010 - 07:25
Vidare undrar jag varför inte exempelvis TV8s och Kanal 9s Play-tjänst finns i videobiblioteket? Lika föra alla kanaler som har Play-tjänst på nätet men inte i Telias box iofs. De tär ju gratis på nätet för vem som helst.
Postad 23 november 2010 - 13:15
/A
Postad 23 november 2010 - 14:41
Det hackade rätt friskt på SVT1 HD under Rapportsändningen runt 19.45 igår 101122.
TV8 play finns visst. Dock kräver det att man har Viasat Guld som abonnemang. Då får man även TV3play, TV6play samt några till.
Postad 23 november 2010 - 15:16
TV8 play finns visst. Dock kräver det att man har Viasat Guld som abonnemang. Då får man även TV3play, TV6play samt några till.
Ok, tråkigt. Kanske något som Telia kan titta på å dela upp dessa. Prata med Viasat mao.
Postad 23 november 2010 - 15:58
Ok, tråkigt. Kanske något som Telia kan titta på å dela upp dessa. Prata med Viasat mao.
Tjänsten som sådan heter Viasat on Demand, och man har valt att ha den uppdelningen som man har idag helt enkelt. Vill ni ge förslag på att ändra det så får ni gärna skicka in det till Tyck om telia på telia.se så får vi väl se vad som händer.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 23 november 2010 - 16:14
Inspelningen av The Event var OK utan problem med ljudet och boxen låste sig inte den här gången. Så det verkar fungera bättre nu. Vad har ändrats?
Om det fungerar nu så var det antagligen fel i mpeg kodaren. Ingen som har märkt detta fel på senare tid?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 23 november 2010 - 16:29
Tråkigt senario men det går ju att pilla med inställningar i boxen för att få rätt proppotioner på saker och ting. Lite irriterande men det går ju. Det skulle inte alls förvåna mig om det är tittare som ringt och klagat hos TV4 Fakta och vill ha fylld bild alltid oavsett format på sändningen. För där verkar alla 4:3-sändningar köras ut i 16:9.
1080i och widescreen pillarbox är allt jag ska behöva ställa in i boxen för att alltid få rätt proppotioner. De som vill annat får väl joxa med inställningar och formatknappem på fjärrkontrollen men jag ska inte behöva göra det!
Det bästa vore helt enkelt om alla kanaler alltid sände i 16:9 format alltid. Det är inte meningen att man som kund ska behöva tänka på detta utan det ska bli rätt utan att man ska behöva ställa om.
Sen kan jag väl säga att det är väldigt få kunder som kontaktar supporten om att det är felaktiga proportioner på en viss kanal, för de flesta kör 16:9 och fullskärm hela tiden och är precis som jag inte duktig på att se att det är fel om det inte är väldigt uppenbart.
Nu har vi dock jobbat med att tittat på alla kanaler för att försöka reda ut om det är någon som är fel, och såvitt vi ser nu ska samtliga kanaler som TeliaSonera har i sin tjänst till de
Nordiska länderna ska vara korrekt nu. Hittar ni någon kanal som inte är korrekt får ni gärna säga till så tar vi och tittar vidare på det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 23 november 2010 - 16:49
Grattis alla som har Canal+-paket eftersom ni nu kan se delar av utbudet även via www.telia.se.
/A
För en kostnad ja
Pris: 99 kr/mån för CANAL+ Sport och CANAl+ Total.
Tack men nej tack att man betalar ännu mera
Postad 23 november 2010 - 17:15
Nu har vi dock jobbat med att tittat på alla kanaler för att försöka reda ut om det är någon som är fel, och såvitt vi ser nu ska samtliga kanaler som TeliaSonera har i sin tjänst till de
Nordiska länderna ska vara korrekt nu. Hittar ni någon kanal som inte är korrekt får ni gärna säga till så tar vi och tittar vidare på det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det beror på vad du menar med korrekt. Det är ju forfarande många som kör i 4:3-format, men som det är rätt proportioner på. Sedan finns det ju flera kanaler som kör i något udda format där det blir en bred svart rand i bildens över- och nederkant och ännu bredare svart rand vid sidorna, således en mycket liten bild. Exempel på detta är History channel, Star, Cartoon Network och flera av Discoverys kanaler. De har trots detta rätt proportioner.
Postad 23 november 2010 - 22:31
För en kostnad ja
Pris: 99 kr/mån för CANAL+ Sport och CANAl+ Total.
Tack men nej tack att man betalar ännu mera
Nja, en tid framöver är det faktiskt kostnadsfritt.
/A
Postad 24 november 2010 - 00:50
Det bästa vore helt enkelt om alla kanaler alltid sände i 16:9 format alltid. Det är inte meningen att man som kund ska behöva tänka på detta utan det ska bli rätt utan att man ska behöva ställa om.
Sen kan jag väl säga att det är väldigt få kunder som kontaktar supporten om att det är felaktiga proportioner på en viss kanal, för de flesta kör 16:9 och fullskärm hela tiden och är precis som jag inte duktig på att se att det är fel om det inte är väldigt uppenbart.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det bästa vore inte alls om alla kanaler sände i 16:9! Dom ska sända ut programmet ifråga i det formatet som det är inspelat eller inköpt i. Många äldre progam är inte inspelade i 16:9 och ska inte visas i 16:9. Men som du säger så inkommer inte många klagomål på att 4:3 är utdraget och jag vet detta.
Ändå kan jag inte låta bli att klaga för det är inte meningen att jag, som vill ha rätt proppotioner och utnyttja tekniken så som det verkligen är meningen att den ska fungera, ska behöva röra fjärrkontrollen. Formatet ska stå i "Auto" och digitalboxen på 1080i och 16:9 widescreen pillarbox. De som vill ha 16:9 alltid oavsett format kan trycka "Full" på sina fjärkontroller.
Vad Tv400 sysslar med vet jag inte för så fort Star Trek Voyager startar på vardagskvällarna så fungerar inte formatet. Det är i 4:3 men skickas ut tillsammans med en 16:9-signal. Andra 4:3-sändnigar visas i 4:3. Tv4 Fakta är fullständigt bedrövliga för de skickar ut 16:9-signal till i princip allt oavsett om det är 4:3 eller inte. Discovery och framför allt National Geogrfic har ju verkligen skärpt sig och sänder nästan alltid äkta 16:9 numera utan svarta kanter runt om.
Men jag skriver för döva öron för bred bild MÅSTE man ju tydligen ha på en bredbilds-tv. Men tro mig: det är inte det som är meningen utan olika format ska samsas åt på en 16:9-tv med bibehållna proppotioner på innehållet. Det är det som är meningen. Jo jag löser ju formatproblemen när de inträffar men teknisk som jag är så stör det mig att jag som vill utnyttja tekniken på rätt sätt ska behöva joxa..
Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 november 2010 - 00:53.
Postad 24 november 2010 - 01:06
En fråga för att ev. faställa min tv:s tillkortakommanden.
Om ni kör med 720p eller 1080i: fungerar era formatknappar på fjärkontrollerna till tv:n då? Alltså inte bara som i mitt fall "Full1" och "Full2" vilket bara ändrar en centimeter ut eller in utan om alla lägena fungerar såsom 4:3, 14:9 Zoom, cinema, 16:9 osv? Jag måste stääla i 576p för att formaten ska kunna ändras på tv:n.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 november 2010 - 01:07.
Postad 24 november 2010 - 09:43
Hej!
En fråga för att ev. faställa min tv:s tillkortakommanden.
Om ni kör med 720p eller 1080i: fungerar era formatknappar på fjärkontrollerna till tv:n då?
Funkar som vanligt! Kör med 720p på boxen och jag kan ändra till 14:9,16:9, Full, Zoom1, Zomm2, Hel Bild etc.
Postad 24 november 2010 - 10:04
Nu har vi dock jobbat med att tittat på alla kanaler för att försöka reda ut om det är någon som är fel, och såvitt vi ser nu ska samtliga kanaler som TeliaSonera har i sin tjänst till de Nordiska länderna ska vara korrekt nu. Hittar ni någon kanal som inte är korrekt får ni gärna säga till så tar vi och tittar vidare på det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
@Telia Kundservice
Bortsett från problemet för en veckar sedan då alla Canal+ program var helt fel så är det annars enskilda program som är i fel format. Ibland så är ett program som t ex 2 1/2 Män på TV 3 helt OK men senare på kvällen när exakt samma program sänds igen så är formatet fel? Det är väldigt ofta på TV4+ som det är fel och igår var The District och Will & Grace fel (4:3 bild som sändes i 16:9). På Canal+ Series så var Entourage fel (16:9 bild som sändes i 4:3). Och på Viasat Sport så är ofta NFL matcher i något konstigt bild format också. Så felet kvarstår i alla högsta grad även om många verkar strunta i det.
Postad 24 november 2010 - 10:11
Tjänsten som sådan heter Viasat on Demand, och man har valt att ha den uppdelningen som man har idag helt enkelt. Vill ni ge förslag på att ändra det så får ni gärna skicka in det till Tyck om telia på telia.se så får vi väl se vad som händer.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Ja men jag betalar ju redan för att se TV3, TV6 och TV8 och Play (Viasat on Demand) är gratis på webben så varför ska jag då betala för Viasat Guld för att få tillgång till de program jag redan betalar för??
Postad 24 november 2010 - 10:33
jag har digitaltv via fiberlan från telia och har dragit en nätverkskabel i kabelkanal från switchen till digitalboxen (såklart...) men nu har jag skaffat en xbox360 som jag vill ansluta till internet också för att spela live. då är min fråga om det går att sätta en liten nätverks-switch vid boxen och använda nätverkskabeln till både telia-boxen och xbox360n eller måste jag helt enkelt dra en ny kabel hela vägen?
bör väl gå utan störningar? kommer ju inte köra dem samtidigt i vilket fall så bör ju inte stjäla kapacitet från varandra i alla fall...
Postad 24 november 2010 - 10:42
Jag hade köpt ett par såna här i ställetnu har jag skaffat en xbox360 som jag vill ansluta till internet också för att spela live. då är min fråga om det går att sätta en liten nätverks-switch vid boxen och använda nätverkskabeln till både telia-boxen och xbox360n eller måste jag helt enkelt dra en ny kabel hela vägen?
Nackdelen är att du bara kommer kunna köra Fast Ethernet (100 Mbit/s) men det lär räcka och du håller isär trafiken mellan Telia-boxen och Xboxen. Studera kopplingsexemplet noga så ser du hur det funkar och vad du behöver köpa.
Postad 24 november 2010 - 11:53
1. vilka de tyska tillvalskanalerna som lanserar i slutet av november kommer att bli och
2. när man kan beställa dessa.
Personen jag talade med hade inte en susning om svaret på fråga ett eller två och heller ingen av hans kollegor.
De hade aldrig hört talas om några tyska tillvalskanaler som skall lanseras i slutet av november.
Men han lovade då att via mail höra av sig till mig i går tisdag, vilket han inte gjort.
Åter igen så får jag som totalkund minst sagt luddiga svar från Telias support. Vad är problemet egentligen?
Postad 24 november 2010 - 11:56
Funkar som vanligt! Kör med 720p på boxen och jag kan ändra till 14:9,16:9, Full, Zoom1, Zomm2, Hel Bild etc.
Då har min tv tillkortakommanden.
Postad 24 november 2010 - 11:57
Postad 24 november 2010 - 12:07
@Telia Kundservice
Bortsett från problemet för en veckar sedan då alla Canal+ program var helt fel så är det annars enskilda program som är i fel format. Ibland så är ett program som t ex 2 1/2 Män på TV 3 helt OK men senare på kvällen när exakt samma program sänds igen så är formatet fel? Det är väldigt ofta på TV4+ som det är fel och igår var The District och Will & Grace fel (4:3 bild som sändes i 16:9). På Canal+ Series så var Entourage fel (16:9 bild som sändes i 4:3). Och på Viasat Sport så är ofta NFL matcher i något konstigt bild format också. Så felet kvarstår i alla högsta grad även om många verkar strunta i det.
"Många verkar strunta i det" är nyckelfrasen. Klagar få så är det inget som behöver åtgärdas. Och varför det, som du skriver, händer sporadisk kan jag inte förstå. Samma program med den enda skillnaden att det sänds vid olika tillfällen. De som struntar i proppotioner märker det inte för deras format är inställt på "Full" så är det är utdraget som vanligt.
Snart kallas vi irriterande och tjatiga tekniknördar trots att det enda vi vill är att ha rätt proppotioner på programs innehåll i alla lägen. Vi vill alltså INTE trycka på knappar bara för att det är kul!

Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 november 2010 - 12:11.
Postad 24 november 2010 - 12:07
Så är det, ingen backup.Måste ställa en fråga o den här tråden är lite väl stor för att läsa igenom. Läste lite i en annan tråd o där sa dom att om jag har spelat in nått på hårddisken så kan jag inte föra över det till t.ex datorn för att kunna bränna o spara det?
Postad 24 november 2010 - 12:10
Måste ställa en fråga o den här tråden är lite väl stor för att läsa igenom. Läste lite i en annan tråd o där sa dom att om jag har spelat in nått på hårddisken så kan jag inte föra över det till t.ex datorn för att kunna bränna o spara det?
Stämmer bra. Programrättigheter ligger bakom. På samma sätt som att inte allt som SVTPlay erbjuder via webben finns i boxen.
Postad 24 november 2010 - 12:18
Tack till både noseone o Bosse-i-skogen
Redigerat av Niskalaukaus, 24 november 2010 - 12:19.
Postad 24 november 2010 - 13:27
För tillfället utgår nätverket från Övervåningen/Vinden (där första telejacket sitter). Därifrån sprids det trådlöst samt med kabel till PS3 på entreplan och kabel till källaren där jag har en switch med fördelning till två datorer (bjälklaget mellan entreplan och källare skapar en effektivt radioskugga)
Fiber är nu indraget i källaren och ska på sikt spridas till:
Kontor i källaren (minst två datorer och en NAS)
Vardagsrum Entreplan (digitalbox Telia)
Lekrum Entreplan (PS3 samt eventuell framtida digitalbox Telia)
Trådlöst Entreplan och Övervåning
Telefon till hela huset
Min ambition var att klara det hela med befintlig utrustning (eventuellt ny CAT6e-kabel för att rusta för framtida Gbit-nät)
Telias Thomson TG784
D-link DIR-635 n-router
Switch (no-name 100Mbit)
Tanken var att placera TG784 i källaren med DHCP
1. kabel till switch -> två datorer och en NAS
2. kabel till digitalbox på entreplan
3. kabel till DIR-635 med DHCP avslagen och fungerande som switch (även trådlös) -> kabel PS3+trådlöst till en ambulerande MacbookPro
4. kabel (telefon) till första jacket på vinden (kanske kan tas till vilket telejack som helst?)

Nu hittar jag inte något som pekar på att TG784an har en DHCP-server inbyggd vilket om det stämmer problematiserar det hela en aning.
Har jag gjort några (andra) felaktiga antaganden?
Redigerat av Jubelidiot, 24 november 2010 - 15:22.
Postad 24 november 2010 - 14:37
Ja men jag betalar ju redan för att se TV3, TV6 och TV8 och Play (Viasat on Demand) är gratis på webben så varför ska jag då betala för Viasat Guld för att få tillgång till de program jag redan betalar för??
Därför att Viasat tar betalt för att erbjuda sitt Play-bibliotek i Telias Digital-TV tjänst.
Och varför gör de det?
1. För att det är olika rättigheter att visa via "Play på webben" och "Play i TV:n". Kan t ex bero på att Play i TV:n har en bättre upplösning mm.
2. För att tjäna pengar.
Tro inte för en sekund att Telia får detta gratis av Viasat för att det är gratis på webben.
/A
Postad 24 november 2010 - 18:43
Ni som kan "spana" i nätet kan ju kolla om det dykt upp några ny utlänska kanaler i nätet än
kika även efter vilka HD kanaler som testsänder i nätet
Postad 24 november 2010 - 18:52
Vart finns informationen om att de test sänder HD kanaler?
Postad 24 november 2010 - 18:52
För tillfället utgår nätverket från Övervåningen/Vinden (där första telejacket sitter).
Fiber är nu indraget i källaren.
Nu hittar jag inte något som pekar på att TG784an har en DHCP-server inbyggd vilket om det stämmer problematiserar det hela en aning.
Kan väl svara lite mer generellt så får du funderar lite mer själv.
Thomson 784 har precis som alla andra modem som använda för Telia smart tjänsten en inbyggd dhcp server som delar ut ip-adresser från 192.168.1.64 och uppåt. Thomson Modemet har 4 stycken portar som är gula där man kan koppla in utrustning med nätverkskablar. Det finns även en röd nätverksport i Thomson 784 som man kopplar till fiberkonvertern eller till LAN uttaget man har i bostaden.
Precis som du skriver kan man använda en trådlös router som accesspunkt för trådlöst och en switch om man stänger av DHCP servern.
Nästan alla switch:ar skickar vidare multicast och då kan man koppla tv-boxen via samma switch som annan utrustning om man har tjänsten Telia smart och Thomson modemen. Det du dock få tänka på att trafiken som ska till TV boxen går ut till alla som sitter i samma switch normalt.
Ska man ha bredbandstelefoni behöver man koppla in telefonerna i någon av de två gröna portar som finns i Thomson modemet eller koppla en av de två gröna portarna till ett telefonjack som sitter före jacken man har telefonerna i. Detta behöver alltså inte vara första jacket men det är ju bra om det är det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 24 november 2010 - 19:15
Jag var i kontakt med supporten i måndags för att fråga
1. vilka de tyska tillvalskanalerna som lanserar i slutet av november kommer att bli och
2. när man kan beställa dessa.
Personen jag talade med hade inte en susning om svaret på fråga ett eller två och heller ingen av hans kollegor.
De hade aldrig hört talas om några tyska tillvalskanaler som skall lanseras i slutet av november.
Men han lovade då att via mail höra av sig till mig i går tisdag, vilket han inte gjort.
Ni som kan "spana" i nätet kan ju kolla om det dykt upp några ny utlänska kanaler i nätet än
Det finns ingen sådan information från Telia. All information som Telia går ut med till samtliga kunder hittar man här.
Och där står att i slutet av november kommer det att komma flera utländska kanaler. Någon mer information har varken kundtjänsten eller supporten i dagsläget.
Åter igen så får jag som totalkund minst sagt luddiga svar från Telias support. Vad är problemet egentligen?
Då det inte är någon speciell information som har gått ut till någon på supporten eller till den avdelning som är mer korrekt i detta fall, kundtjänsten så är det inte så lätt att berätta något mer för kunderna.
Jag förutsätter att min kollega hör av sig till dig när han fått mer information i ärendet eller är åter på jobbet igen ifall han/hon är borta av någon anledning idag.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 24 november 2010 - 19:20.
Postad 24 november 2010 - 19:31
Vart finns informationen om att de test sänder HD kanaler?
Den finns inte helt enkelt.
Rörande HD kan man ju anta att några av de kanaler som finns i t.ex. Finland i soneras när där kanske kommer snart.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 24 november 2010 - 20:03
Har Zyxel 660H-D1 modem och Motorola VIP 1003 digitalbox som jag fick utbytt i höstas.
Inte testat den förrän nu då jag varit utan tv i två månader men nu har jag en ny plasma.
Internet fungerar, felsökning via telia.se på telefonnumret säger inga problem.
Ansluten till tv via hdmi.
Första gången jag startade boxen fick jag skriva in koder.
Fick upp de kanaler jag ska ha,men det var sjukt hackigt. Kvaliteten var mycket dålig, sämre än lågupplöst strömmande video på nätet, och bilden hängde sig var och varannan sekund.
Provade en felsökning som finns i boxens meny. Första gången stannade den på modem som den inte kunde hitta. Kort därefter blev det ok på alla steg och status att allt skulle funka bra, men bilden var helt frusen.
Provade att starta om både modem och digitalbox och boxen skulle logga in till Telia hängde den sig på steg 1 och 100%.
Sen kom en ruta att det var tillfällig driftstörning och att jag skulle prova igen genom att starta om boxen med fjärren.
Har provat det åtskilliga gånger, samt att starta om både modem och box genom att dra ut sladden, men jag får samma problem varje gång. Dock säger telia.ses felsökning att allt funkar bra och att de får kontakt med mitt modem.
Vad kan det vara för fel?
Har haft modemet i snart 5 år och internet har krånglat ibland då det avbryts och man måste starta om modemet i vissa fall.
Tacksam för tips.
Redigerat av Zaneura, 24 november 2010 - 20:08.
Postad 24 november 2010 - 20:18
Jag kan inte finska, men det borde väl vara det här utbudet som avses: http://www.sonera.fi...d kanavapakettiRörande HD kan man ju anta att några av de kanaler som finns i t.ex. Finland i soneras när där kanske kommer snart.
För er som inte orkar klicka är det alltså Discovery, Animal Planet, Silver, Eurosport, Luxe TV, Rush och Fashion.
Dessutom finns TV1000 HD och Viasat sport HD i ett Viasat-paket.
Postad 24 november 2010 - 20:23
Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 november 2010 - 20:28.
Postad 24 november 2010 - 21:07
Vad kan det vara för fel?
Har haft modemet i snart 5 år och internet har krånglat ibland då det avbryts och man måste starta om modemet i vissa fall.
Tacksam för tips.
Varit uppe i tråden flertal gånger. Du behöver byta ut ditt modem till en Smart. (Thomson TG787, 784)
Sen ska tvn fungera fint igen

Postad 24 november 2010 - 21:16
Dessutom finns TV1000 HD och Viasat sport HD i ett Viasat-paket.
VIASAT Sport HD hade inte suttit fel, gärna redan tills imorgon så jag kan avnjuta Thanksgiving football, tidiga matchen Detriot mot New England går nämligen bara på VIASAT Sport HD...
EK
Postad 24 november 2010 - 21:20
Varit uppe i tråden flertal gånger. Du behöver byta ut ditt modem till en Smart. (Thomson TG787, 784)
Sen ska tvn fungera fint igen
Tackar, försöker läsa igenom tråden men det är många sidor

Eftersom det är Telia som orsakat problemet måste jag få det nya modemet helt kostnadsfritt förutsätter jag. Eller?
Postad 24 november 2010 - 23:01
Tackar, försöker läsa igenom tråden men det är många sidor
Eftersom det är Telia som orsakat problemet måste jag få det nya modemet helt kostnadsfritt förutsätter jag. Eller?
Har ingen direkt aning faktiskt. Jag har alla tjänsterna så jag fick ett sådant hemskickat med automatik. En del får tydligen betala 29:- extra i månaden för det. Men hör med Telia så vet de säkert.
Postad 25 november 2010 - 10:55
@Telia Kundservice@Telia Kundservice
Igår på Canal+ Series så var det fel format på Entourage igen fast tvärt om (4:3 bild som sändes i 16:9). Hur kan det hela tiden bli fel format på vissa program fast på olika sätt? Fel i programvaran så formatet blir fel vid MPEG4 komprimeringen? Eller är det redan fel format i sändningen ifrån Canal+ till Telia?
Redigerat av Unregistered29650, 25 november 2010 - 10:57.
Postad 25 november 2010 - 23:58
Fel bildformat igen på Canal+ Series!? Vad händer och vad gör ni för att åtgärda problemen?
Postad 26 november 2010 - 23:08
Just nu hackar Canal+ Action som bara den?
Inte några andra, bara den.
Postad 27 november 2010 - 00:50
Upptäckte just att vi helt plötsligt inte längre har TV7? Verkar ha försvunnit från plats 107 iom att TCM flyttade in på plats 63. Varför?
Redigerat av tomano58, 27 november 2010 - 01:00.
Postad 27 november 2010 - 13:20
Postad 27 november 2010 - 13:31
Inspelningar fungerar ibland, dvs helt oanvändbart. Till råga på allt så får jag en box som är full av repor! Skandal!
Det här är ju ingen lånebox eller hyrbox. Vi köper faktiskt boxen!
Jag ska inte behöva acceptera att få begagnade (och i dåligt skick dessutom) boxar i utbyte.
Vet inte om jag orkar med en runda till.

Jag har gått från nöjd kund till, ja, jag vet inte vad....
Postad 27 november 2010 - 13:42
Jaha, så var det dags då igen. Fick "ny" box igen i veckan och den fungerade i typ 30 minuter innan första låsningen (och den låser sig flera gånger per dag).
Inspelningar fungerar ibland, dvs helt oanvändbart. Till råga på allt så får jag en box som är full av repor! Skandal!
Det här är ju ingen lånebox eller hyrbox. Vi köper faktiskt boxen!
Jag ska inte behöva acceptera att få begagnade (och i dåligt skick dessutom) boxar i utbyte.
Vet inte om jag orkar med en runda till.
Jag har gått från nöjd kund till, ja, jag vet inte vad....
Jag tror att en retunerad box vid deras snabbtest fungerar och då hamnar den som OK. Testas den en längre tid så felar den. Beställ en ny. Sannolikheten för att få en fungerande ökar ju varje gång...

Och vi har ju faktiskt köpt boxen och så länge garantin gäller ska vi inte få en begagnad i retur. Den ska vara ny i plomperad kartong. Eller samma tillbaka men reparerad.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 27 november 2010 - 13:43.
Postad 27 november 2010 - 14:04
@Telia Kundservice
Upptäckte just att vi helt plötsligt inte längre har TV7? Verkar ha försvunnit från plats 107
Den finns kvar på 107
Postad 27 november 2010 - 14:10
Inte hos mig, den är borta. Kanalplats 107 finns inte. Har provat att rycka nätkabeln och boota om men den är ändå borta.Den finns kvar på 107
Postad 27 november 2010 - 15:00
Jag har tidigare ändrat HDMI och Component till Off och Scart till RGB genom att trycka Info på 1910-boxen (första alternativet tro jag det var).
Men efter en återställning av boxen, så lyckas jag inte ändra detta längre. Dvs. jag byter alternativ, men det verkar som det inte sparas, för nästa gång när jag kollar så står den på standardvärdet igen.
Har detta ändrats i nån av de senaste uppgraderingarna?
@Telia Kundservice (Markus eller nån annan som vet): Ingen lösning på detta?
Postad 27 november 2010 - 16:11
Inte hos mig, den är borta. Kanalplats 107 finns inte. Har provat att rycka nätkabeln och boota om men den är ändå borta.
Bara ett tips:
Ingen egen kanallista som kanske inte innehåller aktuell kanal? Info två gånger och sen grön knapp så växlar du till alla kanaler.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar