Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Acer AT3705W

1491 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 oktober 2006 - 15:00

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag kör 1080i från Oppo'n in på HDMI (via convert alltså ut från Oppo'n via DVI, in i tv'ns HDMI), funkar klockrent, har aldrig strulat... Förstår helt enkelt inte vad ni (miss)lyckats med....

Postad 20 oktober 2006 - 16:41

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
det va skönt att höra Swann!

Då kan man nog sova lungt inatt :)

Postad 20 oktober 2006 - 18:36

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Jag kör 1080i från Oppo'n in på HDMI (via convert alltså ut från Oppo'n via DVI, in i tv'ns HDMI), funkar klockrent, har aldrig strulat... Förstår helt enkelt inte vad ni (miss)lyckats med....

<{POST_SNAPBACK}>

Oppo'n??
Förstår inte..

Jag var i kontakt med Powermill idag och han sade att han varit i kontakt med Acer som hade sagt att det endast skall fungera me HDMI och 1080i från en DVD-spelare och liknande och int från PC...
Vilket Powermill tydligen också testat idag och det funkade tydligen..

Jag förstår inte vad skillnaden är mellan utgången på en DVD spelare och ett grafikkort med HDMI..

Jag skall kolla vad som står i produktbladet och agera därefter..
Kör man HTPC så kanske man vill använda högtalarna på tv'n..

Postad 21 oktober 2006 - 12:56

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Pust, stön. Om ni vill se vad som funkar å inte funkar ut från PC/DVD å diverse olika burkar, läs HELA denna tråden: http://www.dtvforum....c=28451&st=1320

Oppo, den DVD-spelaren som jag använder mig av, skalar upp till 1080i

Redigerat av Swann, 21 oktober 2006 - 12:59.

Postad 23 oktober 2006 - 09:33

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Jag har redan läst stora delar av tråden, men det mesta handlar om att öka refreshraten.
Jag vill (till att börja med) bara kunna köra 1920*1080/30 via HDMI.

Vad jag förstår så funkar det från en typ DVD-spelare men inte från grafikkort.

Vad är skillnaden? Förstår inte varför det inte skall funka från båda..

Känns som att om det sägs att den stöder 1080i via HDMI, så kan man i efterhand inte komma med att säga att det bara är via spelare och inte från PC..

Skall börja med att snacka med Acer och efter vad jag tror att de kommer svara så tar jag kontakt med Dustin där jag köpte TV'n för ev retur..

Postad 24 oktober 2006 - 08:32

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Lite goda nyheter iaf för mig.

Det verkar nu som att 1080i via HDMI fungerar.
Fick lite 2nd line support från Acer, och man skall tydligen toggla på fjärren "size mode" el vad det står på knappen..
Jag testade inte det tidigare och det står inte i manulen, så jag vet inte om de nya FW fixade till problemet.
Får nog hem tv'n imorgon så kan jag kolla lite på vad de nya FW skulle kunna ha fixat till..

/Jonas

Redigerat av Slangare, 24 oktober 2006 - 12:14.

Postad 27 oktober 2006 - 09:15

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Såja.

Nu har jag fått hem burken.

Det funkar bra förutom att Powermill lyckats skada skruvfästena för väggfäset. Så det blir att lämna tillbaka.
1080i funkar kanon när man togglat med size/mode knappen till underscan.
Bilden ligger perfekt över hela displayen och det blir pixelmappat enl www.pixelmappat.nu
1080P funkar också till viss del. Men det saknas ca 1 cm runt kanten trots att den nu står på overscan. Den blir heller inte pixelmappad.

Bilden blir kanon med 1080i, men man skall kanske testa med Powerstrp för att se hur långt upp man kan köra i frekvens.
Blir endast lite blurrig när man scrollar en textsida..

MGW FW är fortarande 1.0.6 och får inte fram tv'ns trots att jag trycker meny + vol+ och vol-.
Har glömt om det var något annat trick..

Redigerat av Slangare, 15 november 2006 - 10:11.

Postad 30 oktober 2006 - 15:56

cosmicp
  • cosmicp
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
eConsole funkar inte längre!

För ett par månader sedan snurrade eConsole utan problem på min bärbara LG med WLAN.
Nu när jag skulle streama en film går programuslingen inte ens att starta. Får meddelande om nåt databasfel. Jag har avinstallerat, rensat registret och ominstallerat ett par gånger utan resultat.
Jag misstänker att det kan ha att göra med någon av Windows automatiska uppdateringar - men vilken??
Har googlat en massa, men inget napp.
Jag ringde och pratade med Acers support ("Hernrik") som lovade att kontakta Tyskland. Men det kan ju ta tid, om det ens blir något resultat, så jag vädjar till er superduperproffs :D (smicker, smicker)

För några månader sedan nämnde ett par stycken just det här problemet i det här forumet. Hittade ni någon lösning?

Postad 03 november 2006 - 10:44

cosmicp
  • cosmicp
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Acers eConsole?!
INGEN som har samma problem som jag (se ovan)??

[Som reklamationsavdelningarna brukar säga: "Det har vi aldrig hört förut"]

Postad 03 november 2006 - 10:51

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
jag é ledsen Cosmicp, Det enda felet jag har på min Econsole är att den ibland laggar, och det gör den isåfall direkt när man startar den... och ptja, har den väl börjat lagga så är det enda att göra att stänga av tv´n och låta den vara en stund... vilket är fruktansvärt irriterande... så jag använder nästan aldrig Econsole längre... kör bara denna datorn via DVI och min Laptop via VGA, sen spelar jag uppa allt jag vill därigenom.

Funderar starkt på att bygga en dedikerad HTPC nu oxå faktiskt... och köra en 15" touch TFT skärm som fjärrkontroll (inbyggd i soffbordet givetvis), med ett LCARS liknande gränssnitt.... kan bli jävligt coolt tror jag :angry: ... men men, det hjälper inte dig...

Postad 15 november 2006 - 10:16

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Såja.

Nu har jag fått hem burken.

Det funkar bra förutom att Powermill lyckats skada skruvfästena för väggfäset. Så det blir att lämna tillbaka.
1080i funkar kanon när man togglat med size/mode knappen till underscan.
Bilden ligger perfekt över hela displayen och det blir pixelmappat enl www.pixelmappat.nu
1080P funkar också till viss del. Men det saknas ca 1 cm runt kanten trots att den nu står på overscan. Den blir heller inte pixelmappad.

Bilden blir kanon med 1080i, men man skall kanske testa med Powerstrp för att se hur långt upp man kan köra i frekvens.
Blir endast lite blurrig när man scrollar en textsida..

MGW FW är fortarande 1.0.6 och får inte fram tv'ns trots att jag trycker meny + vol+ och vol-.
Har glömt om det var något annat trick..

<{POST_SNAPBACK}>

Såja,

Igår testade jag Powerstrip och lyckades få upp den i 60 Hz med 1920*1080.
Tror bara att jag sett 1080P via tex 1922*1080 förut men jag kan ha fel.
Bilden är fortfarande pixelmappad..
Tv'n säger 1080P / 49Hz men det gjorde den från ca 50 Hz till 60 Hz så jag gissar att Powerstrip bestämmer..
Ökade bara refreshraten i Powerstrip samtidigt som jag klickade bort interlaced..
Bifogar en bild från Powerstrip..

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1080P.GIF   369,71K   212 Antal nerladdningar

Redigerat av Slangare, 15 november 2006 - 10:30.

Postad 15 november 2006 - 16:48

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Fan va nice Slangare!, då kanske det är idé att skicka in tv´n för en uppdatering då!
Fick du betala något för att få tv´n "fixad"?

bilden ser konstig ut föresten.... men det är kanske bara nån jpeg konvertering eller nånting som har gjort det?

Postad 15 november 2006 - 21:45

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Fan va nice Slangare!, då kanske det är idé att skicka in tv´n för en uppdatering då!
Fick du betala något för att få tv´n "fixad"?

bilden ser konstig ut föresten.... men det är kanske bara nån jpeg konvertering eller nånting som har gjort det?

<{POST_SNAPBACK}>

Hallå..

Lite uppdatering...
Jag är inte säker på att det var uppgraderingen som gjorde susen. Jag testade aldrig att toggla med size/mode knappen på fjärren till underscan innan uppgradringen..

Bilden är bra. Som du sade så är det gif-konverteringen som dassar till bilden..
Dock så strular det lite. Hann aldrig testa igår kväll..

Såg att TV'n aldrig visar mer än 1080P48Hz trots att Powerstrip säger 60 Hz..
Det konstiga är att ljudet försvinner på TV'n när jag går över 48 Hz...

Jag har HDMI kort och kör ljudet ut via HDMI sladden, vilken är 7 m och inte överjävligt dyr (Webbhallen).
Tre källor till fel som jag ser det..
1. GPU'n hinner inte med när man ökar refreshen och tappar därför ljudet (fast jag vet inte om det inte bara är SPDIF rakt igenom utan processning).
2. Kabeln för lång/billig och dämpar och TV'n kan inte koda av.
3. TV'n hinner inte med när refreshen ökar...

Borde kunna testa ljudet in på stärkaren. Fast den har jag inte köpt än..

Redigerat av Slangare, 15 november 2006 - 21:46.

Postad 15 november 2006 - 22:43

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
aha ok... man kanske ska prova med en blu-ray spelare då innan man skickar in tv´n, se om den kanske fixar 1080p iaf...

Det där med ljudet verkar ju lite mysko! jag har dock aldrig använt ljudet på tv´n då jag kör allting igenom förstärkaren... har bara provat ljudet nån gång i början och upptäckt att det faktiskt är jävligt bra för att vara "tv ljud" :)

Fick du betala för att få tv´n uppgraderad?

Postad 15 november 2006 - 22:53

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

aha ok... man kanske ska prova med en blu-ray spelare då innan man skickar in tv´n, se om den kanske fixar 1080p iaf...

Det där med ljudet verkar ju lite mysko! jag har dock aldrig använt ljudet på tv´n då jag kör allting igenom förstärkaren... har bara provat ljudet nån gång i början och upptäckt att det faktiskt är jävligt bra för att vara "tv ljud" :)

Fick du betala för att få tv´n uppgraderad?

<{POST_SNAPBACK}>

Inget betala..

Klagade hos Acer på att 1080i inte funkade på HDMI-, fast det gjorde det på DVI-kontakten.
Powermill hämtade och lämnade..
Har du testat att toggla?

Du kan säkert få mitt refnr om det krånglar..

Tydligen testade servicekillen med en STB och 1080i via HDMI och det funkade, medans man var tvungen att toggla när den skulle anslutas till ett grafikkort.. Udda minst sagt..

Kommr inte ihåg hur man tryckte för att få fram FW.. Kommer du?

Redigerat av Slangare, 15 november 2006 - 22:57.

Postad 15 november 2006 - 23:17

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
hmm nej kommer faktiskt inte ihåg det heller... men det står på nån av sidorna här vet jag... :)
Jag kör denna datorn via DVI och laptopen via VGA så just nu använder jag faktiskt inte HDMI kontakten alls... Men den komemr ju att användas såfort blu-ray spelarna blir lite billigare.
Dock, det lär ju dröja säkert ett år eller nånting så jag har ju tid på mig :P ... Kan inte skicka iväg den nu ändå... ska köpa ny HD filmkamera snart så då vill man ju ha tv´n och testa kameran på :P

Ps: Jag måste sluta använda smileys... 3st i en post på fem rader.... :D ... 4st...

Redigerat av Unregisteredcc9b7b56, 15 november 2006 - 23:20.

Postad 20 november 2006 - 15:47

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

TheRoggan:

Har du gått in i ServiceMenyn och ställt upp Sharpness?
Håll inne ch+ & ch- till det kommer upp en meny nere till höger, pil ner tre gånger, ställ Sharpness till 010.
Nu skall det vara pixelmappat och skarpt, verkar som tv+n är inställd på att blurra lite.

1922x1080@55Hz..?

De enda timings som är viktiga i min värld är:

1080p@50Hz (1922x1080@50Hz) för TV samt kommande HD sändningar
1080p@60Hz (1922x1080@60Hz) för Reg1 DVD, Nerladdad HD (USA)

Hoppas alla andra tycker lika, vi måste få ny mjukvara.
Måste mäta lite mer nu så man kan fronta Acer med konkreta bevis på vad det är som inte funkar i deras produkt.

Om du inte får 1922x1080@60Hz stabilt så ställ ner FrontPorch i PowerStrip, dessa skall vara så låga som möjlig ty dessa äter bandbredd.

Front & Backporch är ett arv från den analoga tiden, den tid elektronstrålen i en CRT behöver för att flytta sig till nästa rad (blanking intervall.

<{POST_SNAPBACK}>

Sådärja..

Ställde enligt direktiv ner FrontPorch (i Horisontal tror jag att det var, iaf den översta i PowerStrip) till 2 istf 88 och nu fick jag upp TV'n till 1920*1080/50 Hz innan ljuder/TV'n försvinner/inte hänger med längre.
De andra: BackPorsh/FronPorch i Vertical sabbar bara när jag skruvar på dem..

Jag är väldigt nöjd och använder bara till att titta på TV / HD, så mer än 50 HZ behöver inte jag..

(Man blir bara fundersam på er andra som fått upp 1922*1080 i över 60 Hz..)

Postad 29 november 2006 - 15:47

Unregisteredf8bd25e3
  • Unregisteredf8bd25e3
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har varit i kontakt med acer supporten igen för att höra när den eftersökta "webuppdateringen" ska komma.

Fick detta svar av dem i dag
"En uppdatering är på väg, den ska vara tillgänglig i December/Januari."

//Z

Postad 29 november 2006 - 21:03

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Har varit i kontakt med acer supporten igen för att höra när den eftersökta "webuppdateringen" ska komma.

Fick detta svar av dem i dag
"En uppdatering är på väg, den ska vara tillgänglig i December/Januari."

//Z

<{POST_SNAPBACK}>

MYCKET bra nyheter.. hoppas det inte bara är standardsnacket för att vinna tid / slippa garantiåtgärder...

Postad 29 november 2006 - 21:05

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Håll inne ch+ & ch- till det kommer upp en meny nere till höger, pil ner tre gånger

Kan säga att det fungerar då inte på min version iallafall =/

Postad 29 november 2006 - 22:09

SnyggoRik
  • SnyggoRik
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Håll inne ch+ & ch- till det kommer upp en meny nere till höger, pil ner tre gånger

Kan säga att det fungerar då inte på min version iallafall =/

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar för mig, jag blir också förväntansfull över vad ev. uppgradering skall innehålla.

MVH
Snyggorik

PS. Jag är faktiskt nöjd med min TV, trots de brister som finns med MGV'n. Har precis skaffat Canal Digital HDbox och den går kanon via HDMI.

Postad 30 november 2006 - 10:53

snillefille
  • snillefille
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Funkar fint.

Jag är också nöjd, kör DVI från datorn och HDMI från digitalboxen, funkar hur bra som helst! :)

Postad 22 december 2006 - 15:21

MipMip
  • MipMip
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Min MGW är stendöd. Det händer ingenting när jag trycker på CARD/MGW på fjärrkontrollen. Allt annat fungerar..
Någon som vet om/hr man kan göra en factory reset utan att vara inne i menyn.

Mvh, Micael

Postad 22 december 2006 - 17:32

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
MGW´n är seg i början så prova att sätta på tv´n, låt den vara i 2minuter och tryck på card/mgw knappen sen. Funkar inte det heller så kan du ju alltid dra ur väggkontakten över natten och låta den nollställa sig själv på det viset.... tror inte att det finns något menyval för det nämligen.

Postad 22 december 2006 - 17:32

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Vet inte om det är samma problem men.....

Jag kan ibland behöva trycka 10 ggr innan jag kommer in ;)

Väl inne funkar allt som det ska.

Vi hörs :P

Postad 23 december 2006 - 10:08

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Vet inte om det är samma problem men.....

Jag kan ibland behöva trycka 10 ggr innan jag kommer in :D

Väl inne funkar allt som det ska.

Vi hörs B)

<{POST_SNAPBACK}>

MNär man startar TVn så "bootar" MGWn, och då ca 20 sekunder innan tv'n svarar på tv/mgw-knappen.

Postad 24 december 2006 - 10:41

MipMip
  • MipMip
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hmmmm...

MGW har fungerat klockrent tidigare, men den bootar inte.. Har väntat 10 minuter och det fungerar inte ens med 20 tryck. Skall testa att dra kontakten över natten så kanske det fungerar..

Mvh, Micael
:D

Postad 26 december 2006 - 20:30

Juttaperka
  • Juttaperka
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Om det står "Server not found" i MGW:n så kan man gå in i datorn och starta om tjänsten som heter Acer media server.
Det brukar hjälpa mig i alla fall.

Postad 26 december 2006 - 23:05

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Om det står "Server not found" i MGW:n så kan man gå in i datorn och starta om tjänsten som heter Acer media server.
Det brukar hjälpa mig i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar ju som att han inte kommer in i MGWn alls när han trycker på card/MGW knappen med den gula ringen... isåfall verkar det ju vara nått tok på Linux-OS'et eftersom det inte bootar ordentligt. Du får npg ta ett snack med acer-supporten.

Postad 27 december 2006 - 12:56

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Vad sägs om detta? Man hittar bilden i hjälpen i eConsole.... dock som ni ju alla vet, Internet-Radio finns inte i den senaste versionen som vi vanliga dödliga har...

Bifogad fil(er)

Postad 01 januari 2007 - 21:42

SnyggoRik
  • SnyggoRik
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Satt och slösurfade lite och hittade följande "kul" notis.

Observera datum för pressrealisen

You are here: Home / About Acer / News Release / 2006/11/30

Acer AT3705-MGW LCD TV becomes world's first DTV to pass Intel® Viiv™ technology verification

TAIPEI, TAIWAN (30 November, 2006) - Acer announces that the AT3705 LCD TV, a sophisticated 37" HD-ready LCD TV, is the world's first LCD TV to pass Intel® Viiv™ technology verification that tests for compatibility of networked media devices with Intel Viiv technology-based PCs, while sharing content over a home network.

"Acer's AT3705 is the first LCD TV that integrates digital TV with media gateway functionality," said Jim Wong, president, IT Products Business Group, Acer Inc. "It provides customers with an integrated digital experience via the range of practical and convenient applications. We envisage a true Digital Home experience to converge information with entertainment, then, we may claim the arrival of the Digital Home era."

"With the Intel verification," continued Wong, "Acer is leading the way in delivering the Digital Home with a standard, which shall give users a peace of mind with their choice."

Intel Viiv technology is Intel's new brand for in-home entertainment PCs designed to transform how consumers manage, share, and enjoy a broad and growing assortment of movies, programs, music, games, and photos. It is based on industry standards such as DLNA, UPnP, and DTCP-IP. The AT3705 LCD TV allows playing back content such as recorded digital broadcast TV programs and protected content purchased at content service providers over a home network by its support for DTCP-IP.

The Intel Viiv technology verified AT3705-MGW supports UPnP Remote User Interface and DTCP-IP (Digital Transmission Content Protection over IP). Therefore, it allows operations using a common user interface to access remote applications and services and play back some types of copyrighted content stored on Intel Viiv technology-based PCs over a home network while keeping the content protected.

"There is an explosion of digital entertainment and media available via the Internet today," said Gerald Holzhammer, vice president, Digital Home Group and general manager, Consumer PC Platform Group. "Using an Intel Viiv technology-based PC, people can access that same entertainment available on their PCs on the Acer AT3705-MGW, the first digital TV verified to work with Viiv technology."

Acer is collaborating with IT industry leaders to develop empowering technology for customers, in pursuit of its long-term mission of breaking the barriers between people and technology.

For details and availability of Acer AT3705-MGW please contact Acer regional or local operations. Contact information may be found on www.acer.com.

Märkligt med detta meddelande är ju att produkten är snart ett år gammal. Innebär det att det finns mer hopp om en ny bättre programvara. Eller har någon mixtrat med årtalet för informationen???

MVH
Snyggorik

http://global.acer.c...ews.asp?id=6728

Postad 01 januari 2007 - 21:51

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
heh, låter ju klart skumt... men jag antar att det stämmer... dock spelar det nog inte så stor roll för oss som redan köpt tv´n, det är nog mer ett marknadsförings knep! Jag menar... hur många tv apparater med inbyggd media gateway finns det egentligen?... svårt att vara först med något som ingen annan har... :)

Fast, man kan ju alltid hoppas på att det leder till att dom uppdaterar programvaran!, och får bort alla buggar!

Postad 01 januari 2007 - 22:06

SnyggoRik
  • SnyggoRik
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
På Intels sida anges HW/firmware till: 1.2.19.1

dvs något nyare än vad vi har här i Sverige

länk: http://www.intel.com...dh&order=prd_nm

Dags kanske att maila Acer och pressa på lite ;-)

MVH
Snyggorik

PS Jag var ju tvungen att kolla om datumet för realeasen fanns på fler ställen än Acer's egen.

Postad 02 januari 2007 - 09:19

Pållen
  • Pållen
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
hmm, intressanta nyheter...

Men hur sjutton får man in uppdateringen?

Postad 02 januari 2007 - 11:22

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror nog bara Acer´s service kan lägga in FW tyvärr..

Postad 02 januari 2007 - 16:41

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Angående Internet-radio för MGW. Det finns en registry-key som heter:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Acer\eConsole\FunctionMatrix

Default är den 231 (e7)

Om man ändrar key'n till 255 (ff) så ploppar Internet-radion upp i eConsole.

Har inte haft möjlighet att testa hur det fungerar på själva tv'n, i eConsole så finns nu i alla fall en riktigt trevlig meny där man kan addera radio-stationer för streaming!

Postad 02 januari 2007 - 19:56

SnyggoRik
  • SnyggoRik
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Tackar för det tipset!
Nu har jag ändrat i regeditorn och - vips så fanns det bara där. Perfekt!

Skall testa lite annat - efter HDhockyn

MVH
Snyggorik

Postad 04 januari 2007 - 18:50

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Tackar för det tipset!
Nu har jag ändrat i regeditorn och - vips så fanns det bara där. Perfekt!

Skall testa lite annat - efter HDhockyn

MVH
Snyggorik

<{POST_SNAPBACK}>

Jag testade oxå, och det fungerade ypperligt... nu letar jag bara efter lite bra radiostationer som accepteras av e-console.. Lite tips?

EDIT: jahapps.. det gick bra att lägga till lite radiokanaler i econsole, men jag hittar dem inte någonstans på TVn... allt jag hittar under "olinedelen" är "live365", och där under ligger de inte :)

Det verkar som att "onlineradio" tabben är borttagen ur TVns Firmware så det inte går att komma åt de radiostationer man lägger till med registerhacket i inläggen ovan. Damn ;)

Någon som fått det att fungera?

Redigerat av Unregistered8147b14e, 04 januari 2007 - 19:35.

Postad 04 januari 2007 - 19:47

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Folk i Australien har testat AT3705W via HDMI med en PS3a och det verkar funka bra med 1080i, men det är lite issues med 1080p tydligen :)

For those who are interested, I have confirmed that this set is capable of 1080P display via HDMI for the PlayStation 3 console. This would mean that it should be capable of 1080P display of any HDMI device.

Funny how that the even though I have 1080P support for my PC via DVI>HDMI cable, it was somewhat compilicated to achieve. In contrast the PS3 was a simple plug in and play affair.

Another update for Y'all.
Upon further inspection 1080P on HDMI shows some artefacts on the left side of the panel. It also has horizontal scrolling lines through the image like interferrance.

1080i on the other hand seems perfect. the issue here is what, if anything, is the difference between the 1080i image and 1080p image in terms of loss of detail. To me using Ridge racer the games look identical which is odd considering that the game runs at 60 frames per second. If it was 30frames then the interlaced function of the image would not be a problem.

Interesting to note that with 1080P the image, while showing Blu ray dvd, has interferrance and jerking issues with image movement.

I have a PS3 hooked up to a AT3705 MGW via HDMI. I haven't noticed any artifacts or interference at 1080P.

One thing I have noticed is that I get thin black borders when using 1080P (~1cm around). If I set the Image Size to 1:1 via the service menu then I'll get the black borders. I can confirm that 1080P is missing some display area when I compare 720P and 1080P on NBA 2K7 (720P shows the full image).

Redigerat av Unregistered8147b14e, 04 januari 2007 - 19:51.

Postad 06 januari 2007 - 18:14

cosmicp
  • cosmicp
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag blir tokig på eConsole:

På min bärbara LG (med trådlös konfiguration) får jag felmeddelanden "Runtime error", "Can't create dabase", "Visual C++ xCreate dabase error" etc när jag installerar Acer eConsole v 1.2.23. Mycket riktigt får jag felmeddelande om databasen när jag sen försöker köra konsolen. Jag vet att det funkade i somras på samma dator, och på min stationära maskin funkar det också.
Jag har avinstallerat programmet och rensat registret och installerat det igen - förgäves.

Det här problemet var uppe här i våras. Fler än jag (Pållen) hade samma problem.
Nåt Windows-fel är det säkert, men VAD??!!

Postad 06 januari 2007 - 18:50

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Kan ju tipsa om Acers nya 42" 1080p skärm som både är snabbare och billigare;
https://www.minhembi...howtopic=144556

Postad 07 januari 2007 - 11:32

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Verkar klart intressant, frågan e väll bara om dom problem som finns
på 37'an är fixade :blink:

Sen så verkar det tyvär vara så att det saknas ca slot även på denna modell :)

Vi hörs :D

Postad 10 januari 2007 - 17:58

SnyggoRik
  • SnyggoRik
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror nog bara Acer´s service kan lägga in FW tyvärr..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick svar från Acer på min fråga till dom:

"Jag skulle vilja veta vad HW/FW uppgradering från 1.06 till den på Intels Viiv-sida (http://www.intel.com/cd/pvp/rml/asmo-na/eng/dh/products/index.htm?catId=42&pltfrmId=dh∨der=prd_nm) angivna 1.2.19.1, ger för resultat. Tacksam för snabbt svar"

Fick till svar:

"tack för ditt mail.
Uppgradering till Media Gateway finns endast tillgänglig via Online uppdateringen via Gatewayen.

Med Vänliga Hälsningar
Peter
Acer Scandinavia
Technical Helpdesk"

Då undrar man ju om/när det kommer en uppdatering. Eller man kanske skiter i de som köpte de första apparaterna.

Det verkar ju trots allt som om dom skulle lanseras igen!

MVH
SnyggoRik

Postad 10 januari 2007 - 21:18

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Otroligt dåligt svar från Acer :)

Men varför bli förvånad, jag har ringt dom flera ggr utan att få nått vettigt svar......

Varför ha möjligheten till uppgradering via MGV'n & sen inte dela ut ny fw???

Vi kanske skulle börja mailbomba för att få nått resultat.

Postad 11 januari 2007 - 00:58

z2jois
  • z2jois
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag klantade mig rejält. När jag skulle montera väggfäste på min Acer och ta bort fotstödet, la jag den ner på ett duntäcke. Efteråt var skärmen spräckt. Förmodligen blev det för hårt tryck mellan ramens överdel och fotstödet?

I vilket fall tänkte jag skaffa en ny. Eftersom jag trodde modellen var "död" tänkte jag att någon kanske ändå hade den kvar i laget. Jag började där jag köpte den. Och vad hittar man där`?
http://www.shg.biz
(sök på Acer)

Jo, 37:an är på väg tillbaka. I övermorgon lovas det. Och inte nog med det, en ny 42:a (som verkar vara en storebror) utlovas till Mars. Vågar man vänta så länge? Och hur kan 42:an vara billigare än 37:an? Fast de sänker kanske priserna när den nya väl är här?

Ska man hoppas att den nygamla versionen kommer uppdaterad och att de visa av sina tidigare misstag gjort en superversion av firmwaren till bägge modellerna?

Mvh/Jois

Postad 11 januari 2007 - 16:01

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
42" modellen saknar MGW, därav det lägre priset.
Men som jag har fattat det så ska 42" modellen dock stödja 1080p fullt ut...

Postad 11 januari 2007 - 19:12

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Enligt Acer's hemsida som för övrigt även denna skulle behöva en uppdatering <_<

& som måste vara en av dom segaste någonsin........ så har även 42'an MGV

http://global.acer.c...tv/glossary.htm

Men denna modell kanske inte är avsedd för Sverige?????

Postad 12 januari 2007 - 12:06

fiskpinne
  • fiskpinne
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Enligt Acer's hemsida som för övrigt även denna skulle behöva en uppdatering :)

& som måste vara en av dom segaste någonsin........ så har även 42'an MGV

http://global.acer.c...tv/glossary.htm

Nej, den länken ger förklaringar till alla funktioner de har i olika tv-apparater i sitt sortiment, tittar du på 42'ans sida så finns inte MGW-ikonen.

http://global.acer.c.../at4250-DTV.htm

Postad 12 januari 2007 - 12:16

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ fiskpinne

Om du från din länk klickar på glossary & white paper så kommer du till min länk :)

Som sagt, kanske Acer's hemsida som behöver uppdateras......

Vi hörs :angry:

Postad 12 januari 2007 - 15:38

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Det har i Australien släppts en ny version av tv'n (!), med beteckningen AT3705-HMGW, i den skall de ha uppdaterat Digital-mottagaren till att kunna hantera HDTV.

En som köpt en ny tv precis fick ut följande;
appc vwa7-au-au037_v0.025
dtv dvwa7_au_v0.019
mgw ver 1.2.14

Huruvida den tv'n var/är en hmgw eller mgw var dock en aningen oklart, för enligt Acer så skall de först tömma alla lager innan h-modellen skeppas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.