Xbox 360- Problem
2051 svar till detta ämne
Postad 06 September 2008 - 09:47
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Haha, jo det är nog mer i min prisklass 
Om man köper sån grej? Ni vet, så man kan koppla in mus och tangentbord till Xbox 360. Tror ni man kan koppla in en ratt i sådan också? ( i stort sätt vilken som helst)
Så att du kan använda en PC-ratt till xboxet? Tror inte det går att göra det tyvärr :/ Men det e bara o slå till på logitech-ratten, hehe
Postad 07 September 2008 - 10:34
Unregistered35428
-
Unregistered35428
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Har ett riktigt störande problem med min 360.
Allt är finnemang första 3 minuterna, men sen händer det!
¤ Först blir bilden blå/svart
¤ Flimrar precis som att komponent kabeln har hoppat ur, men den hänger sig inte.
Alla kablar sitter i så detta är ej problemet.
Har kollat lite mer nu, förut har jag bara stängt av och väntat till dagen efter. Nu satte jag mig någon minut efter att jag fick problemet och startade den igen efter den varit avstängd. Då har den ingen kontakt alls, men har inga röda ringar eller liknande på xboxen.
Detta är inget problem jag läst om tidigare. Är det ny komponent kabel som behövs eller ska jag kontakta support med en gång och få en box i utbyte?
Edit: Lagt till lite mer.
Redigerat av Unregistered35428, 07 September 2008 - 11:00.
Postad 07 September 2008 - 17:19
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag ska sälja mitt Xbox 360 premium 20 gb och köpa Xbox 360 elite 120 gb.
Jag vill inte bli av med alla sparade filer och sånt så finns det något sätt man kan lägga över allt sånt från 20 gb disken till 120 gb disken ?
Postad 07 September 2008 - 20:29
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag vill inte bli av med alla sparade filer och sånt så finns det något sätt man kan lägga över allt sånt från 20 gb disken till 120 gb disken ?
Det ska gå  Men det ska va rätt bökigt.. Jag har inte gjort det själv, men kommer antagligen vilja göra det längre fram när nya dashboardet till x360 kommer o man kan lägga spelen på hddn  Men först måste du koppla in hårddisken till datorn, det finns två sätt. 1. Antingen köper du ett kit för det, t ex http://www.psxcare.c...rod=508&xSec=892. eller så måste du montera loss hårddisken. (det är en vanlig 2,5" hårddisk inuti "hårddisks-skalet"). När du väl kopplat ihop den med datorn behöver du ett program som heter Xplorer360 xtreme 2. Mer än så vet jag inte då jag inte gjort det hela själv. Mer info finns på den här sidan: http://beta.ivancove...d_Drive_Upgrade Du får gärna höra av dig när du lyckats så du kan ge tips  Edit: Tilläggas bör att det verkar som vissa saves inte går att få o funka Edit igen: Det ska tydligen gå att föra över till ett minneskort från hårddisken, och sedan byta hårddisk och föra över saves och dylikt till den nya hårddisken.
Redigerat av hansemannen, 08 September 2008 - 08:00.
Postad 08 September 2008 - 06:27
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Tack för hjälpen!
Jag läste lite kommentarer om Xbox 360 elite och där hitta jag någon som hade bytit in Xbox 360 premium + 5 spel och fått ett xbox 360 elite för 99 kr. Det var inlagt för 11 månader sen
Någon som vet ifall dom har kvar något sånt erbjudande ?
Postad 08 September 2008 - 07:34
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Ja du går in på xbox.com och beställer en sladd, så du kan föra över dina filer Tack för hjälpen!
Jag läste lite kommentarer om Xbox 360 elite och där hitta jag någon som hade bytit in Xbox 360 premium + 5 spel och fått ett xbox 360 elite för 99 kr. Det var inlagt för 11 månader sen Någon som vet ifall dom har kvar något sånt erbjudande ? 
Kan inte tänka mig att det kommer komma ett sånt erbjudande igen! tyvärr
Postad 11 September 2008 - 18:10
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Och idag dog mitt andra 360.. RROD =(
Jag vet inte var jag har mitt kvitto, brukar spara dem i prylarnas kartonger, men detta har jag inte.. Vad kräver MS vid en reparation?
Postad 11 September 2008 - 19:13
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Krysslådans serienummer (du måste ange det när du beställer en reparation på nätet)
Postad 11 September 2008 - 21:44
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Haha, jo det är nog mer i min prisklass 
Om man köper sån grej? Ni vet, så man kan koppla in mus och tangentbord till Xbox 360. Tror ni man kan koppla in en ratt i sådan också? ( i stort sätt vilken som helst)
Köp hellre Madcatz ratt till 360'n. Den har en växelspak också, ingen h-modell dock, men det är mycket skönare än de där paddlarna. Dessutom gillar jag Madcatzens fejkade "force feedback". Hur gött som helst att spela Dirt med
Postad 13 September 2008 - 19:06
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
OJOJOJ!
Jag skickade iväg min konsoll för en vecka sen eller något sånt, och igår kom den fram till microsoft och 14 timmar senare var den skickad igen  . Brukar dom inte ha den längre än så ? . Det stog på hemsidan att det kan ta 2-3 veckor att reparera konsolen. Bara dom inte skicka tillbaka samma konsoll
Jag hade den äldsta modellen, så man kan ju hoppas att dom tycker jag förkänar en med ny kylning och sånt  .
Kan återkomma sen och se ifall det blev min gamla
P.S jag har inga stora förhoppningar på att jag får en ny! Det är nog bäst också så jag inte bryter ihop ifall jag får samma
Redigerat av -FreakyThing-, 13 September 2008 - 19:07.
Postad 13 September 2008 - 19:48
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Postad 13 September 2008 - 22:33
AndyBell
-
AndyBell
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jag har samma problem, efter några minuter blir bilden grönpixlig. Ibland hoppar den tillbaka och ibland inte, hmmm, kan man få detta åtgärdat på det förlängda garantin? Jag köpte min box på releasedagen så min vanliga garanti är slut. Eller är det bara att slänga skiten? Har oxå fått detta problem..Ska skicka mitt i veckan..E snart 2 år gammalt Typiskt precis när man köpt NHL 09...zzzzz
Postad 13 September 2008 - 23:37
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Hehe..samma när jag skickade iväg min. Dom reparerade den o skickade iväg den samma dag typ. När jag fick hem den stod det att dom bytt moderkort och dvd på den. Men jag betvivlar att jag fick tillbaks samma konsol, för på baksidan av min jag skickade in var det märken efter att jag öppnat den, men inte på den jag fick tillbaka
Sen att dom skulle bytt dvd - inte till en ny iaf. Gick alldeles utmärkt att spela backuper på den. Jag skulle gissa att dom har redan reparerade konsoler som dom byter ut med, men det är bara en gissning. Men hoppas att du får en ny 
Jag satt en LITEN blå makering i botten som inte gick att ta bort med lite vatten eller något utan man fick använda 1 halv droppe parfym  . Så det är bara till at se ifall den är kvar. Eller dom kanske byter hela skalet ?
Redigerat av -FreakyThing-, 13 September 2008 - 23:37.
Postad 14 September 2008 - 02:15
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Är det inte enklare att kolla serienumret?
Postad 14 September 2008 - 10:19
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag satt en LITEN blå makering i botten som inte gick att ta bort med lite vatten eller något utan man fick använda 1 halv droppe parfym . Så det är bara till at se ifall den är kvar. Eller dom kanske byter hela skalet ?
Smart tänkt  men ifall dom byter dvd, moderkort o skal..då e det fan inte mycket kvar av den gamla konsolen
Postad 14 September 2008 - 15:00
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Haha, f*n så långt tänkte jag inte . Hahaha. Men jag har serienumret på en lapp så det är lungt!
Postad 14 September 2008 - 15:10
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag kollade upp mitt serienummer och det är samma, men jag är helt säker på att det är ett annat skal ändå. Det var märken från min oförsiktiga öppning av lådan på den jag skickade in. Rätt skumt tycker jag. Men hur som helst funkar ju boxen nu, och jag behövde inte göra något för att det skulle gå att spela backuper.
Postad 18 September 2008 - 14:02
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Nu är mitt Xbox 360 tillbaka!
Bara det att dom var här 13:05 och jag slutade skolan 14:15 
Hur ska jag göra nu ?.
Om dom kommer imorgon så är jag inte hemma mellan dom tiderna dom kommer.
Kan jag åka in till Malmö och hämta det där ?
Eller kan jag ringa UPS nu och säga att dom kan komma ikväll ?
Snabba svar uppskattas mest !
Mvh
Postad 18 September 2008 - 15:01
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Bara det att dom var här 13:05 och jag slutade skolan 14:15  Hur ska jag göra nu ?. Om dom kommer imorgon så är jag inte hemma mellan dom tiderna dom kommer. Kan jag åka in till Malmö och hämta det där ? Eller kan jag ringa UPS nu och säga att dom kan komma ikväll ?
Mvh
Ta o ring UPS! Jag var inte hemma när dom skulle lämna mitt box, men snubben som skulle lämna det ringde innan och när jag inte kunde komma hem tills dess han kunde så fixade dom en tid dagen efter.  Men han frågade också om han skulle lämna det vid deras central där man kan hämta det själv. Så ring o kolla om dom lagt det vid nån central eller om du kan få en ny tid  Lycka till
Postad 18 September 2008 - 19:33
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Min 4e 360 maskin är nu trasig (red ring of death). Tror ni man får en xbox 360 med HDMI den här gången?
Postad 19 September 2008 - 08:15
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Bara det att dom var här 13:05 och jag slutade skolan 14:15  Hur ska jag göra nu ?. Om dom kommer imorgon så är jag inte hemma mellan dom tiderna dom kommer. Kan jag åka in till Malmö och hämta det där ? Eller kan jag ringa UPS nu och säga att dom kan komma ikväll ?
Mvh
När jag fick tillbaka min box så ringde dom (jag svarade inte för jag satt och höll på att sälja min lägenhet, visste ju inte heller att det var dom.) Men dagen efter så fick jag ett brev från UPS där det stopg att jag kunde komma och hämta mitt paket el ringa för leverans. Nu bor jag rätt nära så jag satte mig i bilen och åkte å hämtade d på en gång
Postad 19 September 2008 - 19:28
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
My 360 is back  PÅ RIKTIGT
Exakt samma 360 med samma serie nr och skal och sånt där.
Men dom byte ut följande:
Cd-läsaren och moder kortet
Den blev tystare faktiskt
Postad 28 September 2008 - 19:19
paulson96
-
paulson96
-
Användare
-
-
132 inlägg
Har en 50-tummare bakprojektion från Sony där jag i komponentingången haft en inspelningsbar DVD utan problem. I kväll när jag kopplade in en Xbox 360 (60 gb) via komponent får jag problem. Det blir det vita "skuggor" på alla bokstäver och bilder i dashboarden, likaså inne i spelen på både text och objekt. Vad beror det på? Det är likadant i alla upplösningar, samtidigt som bilden i övrigt är mycket bra.
Postad 29 September 2008 - 06:48
Unregistered0d5d0cd6
-
Unregistered0d5d0cd6
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ännu en som fått den röda dödsringen...
Boxen åker in för reparation nu i veckan
Postad 29 September 2008 - 10:27
Unregistered0d5d0cd6
-
Unregistered0d5d0cd6
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Har en 50-tummare bakprojektion från Sony där jag i komponentingången haft en inspelningsbar DVD utan problem. I kväll när jag kopplade in en Xbox 360 (60 gb) via komponent får jag problem. Det blir det vita "skuggor" på alla bokstäver och bilder i dashboarden, likaså inne i spelen på både text och objekt. Vad beror det på? Det är likadant i alla upplösningar, samtidigt som bilden i övrigt är mycket bra.
Sony KDF-E50? Jag hade samma problem, lösningen finns i den här tråden: https://www.minhembi...howtopic=166840
Postad 29 September 2008 - 11:42
paulson96
-
paulson96
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jajemän, KDF-E50.
Hittade precis en annan tråd med den informationen du länkade till. Ska hem och prova efter jobb.
Tack för hjälpen!
Postad 29 September 2008 - 16:59
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Nu verkar det som att min låda gett upp. Får ut ljudet vi komponent men ingen bild.
Nån som har lust att guida mig om hur jag byter upplösning. Tänkte försöka ställa ner upplösningen tilöl 480p i xboxet. Men jag ser ju inte ett skit.
EDIT: skit samma, verkar var grafikkortet som lagt av. Dags för några veckors kur i tyskland.
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 29 September 2008 - 18:55.
Postad 03 October 2008 - 09:09
Unregistered9e4096b0
-
Unregistered9e4096b0
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har äntligen fått tummarna ur och skickat iväg paketet. Ligger här i receptionen o väntar på dhl.
Tänkte ha en riktig nördhöst på xboxen. Fixa mitt livekonto med mera.
Fable 2, Ja!
Fallout 3, Ja!
Gears of war 2, JA!
Postad 06 October 2008 - 06:07
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
alltså, 3 röda ( alla utom övre högra ) och grönt ljus på ström adaptern, bara att skicka in eller går det att lösa på något sätt?
Postad 06 October 2008 - 07:58
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Min 360 är tillbaka, det tog 6 dagar fram och tillbaka så jag får ge MS lite cred för en snabb hantering. Däremot kan UPS få sig en rejäl känga som plingade på min dörr och sen lämnade en lapp i lådan att jag inte varit nåbar. Allt detta tog max 30sek, jag bor i en ETTA och hann inte ut till dörren innan UPSkillen var i sin lastbil igen. Det borde väl ligga i hans intresse att bli av med sina paket? Dessutom bor jag ute i en håla där de knappast behöver köra särskilt ofta.
Nåväl, boxen fungerar fint iaf. Jag fick tillbaka samma box jag skickade, med samma skavanker fast med trevligt grönt ljus istället.
Postad 06 October 2008 - 12:43
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
alltså, 3 röda ( alla utom övre högra ) och grönt ljus på ström adaptern, bara att skicka in eller går det att lösa på något sätt? 
Det är nog tyvärr bara att slå MS Kundservice en signal och låta boxen åka på en liten semester till Tyskland.
Postad 07 October 2008 - 05:52
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Det är nog tyvärr bara att slå MS Kundservice en signal och låta boxen åka på en liten semester till Tyskland.
tänkte nog att det var så illa, tack för svaret iaf :>
Postad 07 October 2008 - 05:59
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Är det inte någon mer en jag som är så jäkla less på Xbox 360s kvalite´. Går sönder 2 gånger per år. Sen när garantin går ut ska man punga ut 1500 kr för en arcade som håller några månader den med. Känns som UPS börjar bli en rutin i mitt liv.
Postad 07 October 2008 - 07:55
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Vart har du boxen när du spelar? Står den varmt? Instängd? Ventilation?
Eller går dom bara sönder utan anledning? Min har klarat sig i ett år snart. Har haft den igång riktigt mycket och har inte haft minsta problem. Men jag har alltid sett till att den går svalt. Hade den i en tv-bänk med stängda luckor ett tag men då satte jag i ett par 120mm fläktar för att 360, receiver, slutsteg och dvd skulle må bra.
Redigerat av SejLax, 07 October 2008 - 07:58.
Postad 07 October 2008 - 11:04
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Vart har du boxen när du spelar? Står den varmt? Instängd? Ventilation?
Eller går dom bara sönder utan anledning? Min har klarat sig i ett år snart. Har haft den igång riktigt mycket och har inte haft minsta problem. Men jag har alltid sett till att den går svalt. Hade den i en tv-bänk med stängda luckor ett tag men då satte jag i ett par 120mm fläktar för att 360, receiver, slutsteg och dvd skulle må bra.
Ventilationen är det inga problem med då den varit på en glashylla med hur mycket ventilation som helst. Jag har haft 3 röda ringar 2 gånger, 1 gång gick dvd-driven sönder (något internt som krashade), 1 gång så gick hårddisken sönder och på 2 av konsollerna har jag haft problem med svart bild när jag startar xbox 360 första gången men fungerar alltid andra gånge. Jag har länge funderat på att göra mig av med 360 men med alla dessa bra spel som släpps så är det omöjligt.
Postad 07 October 2008 - 11:41
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
har haft min sen release, bara just nyss gått sönder, men blir nog en 60gb med hdmi och sen ge bort den reparerade till brorsan eller något :>
Postad 07 October 2008 - 13:05
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Ok, Ray. Jag har blivit väldigt fäst vid min 360. Skulle kanske morra lite om den gick sönder, men skulle inte ha problem att vara utan den ett par veckor. Så beroende är jag inte.  Tycker det är skönt att veta att det är 3 års garanti på RROD så jag känner inte minsta oro ifall den skulle börja blinka rött. Diverse övriga fel som förekommer på 360in är säkert lika vanliga som på PS3an.
Redigerat av SejLax, 07 October 2008 - 13:06.
Postad 07 October 2008 - 13:10
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
har en ny 60gb;are och den bootar inte vissa spel=O T ex cod 4 kan den inte starta, har kollat med en polares spel också men det funkar inte...skall lämna in skiten så de fixas!
Postad 07 October 2008 - 14:22
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Ok, Ray.
Jag har blivit väldigt fäst vid min 360. Skulle kanske morra lite om den gick sönder, men skulle inte ha problem att vara utan den ett par veckor. Så beroende är jag inte. Tycker det är skönt att veta att det är 3 års garanti på RROD så jag känner inte minsta oro ifall den skulle börja blinka rött. Diverse övriga fel som förekommer på 360in är säkert lika vanliga som på PS3an.
Jo, jag morrade lite när min gick sönder första gången men nu bryr jag mig knappt, bara segt med denna process man ska göra när den gått sönder, ringa support, vänta på UPS som bara skickar en lapp att dem inte kan hämta paketet, utan man måste till Brommas industri område och lämna skiten. Sen när den väl kommer måste man vara hemma för efter 3e försöket måste man åka till industriområdet i Bromma igen för att hämta upp det. Näe, jag är ingen spelgalning som blir galen av att min 360 gått sönder o jag bara måste spela på den. Tvärtom så har jag knappt rört den, annars så hade jag inte varit så seg med att ringa support.
Postad 07 October 2008 - 14:50
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
har en ny 60gb;are och den bootar inte vissa spel=O T ex cod 4 kan den inte starta, har kollat med en polares spel också men det funkar inte...skall lämna in skiten så de fixas!
Vad menar du med detta. Vad är det exakt som händer? Beskriv lite, intressant.
Postad 08 October 2008 - 06:32
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Vad menar du med detta. Vad är det exakt som händer? Beskriv lite, intressant.
Jag har två spel till den och det är mx vs atv som fungerar oftast och så har jag call of duty 4. När jag satte i call of duty första gången fungerade det jättebra men om jag stänger av konsolen och/eller vill spela det igen så läser den inte ens disken även om jag sätter i den igen och startar om(inget ljud från läsaren över huvud taget vilket är skumt eftersom den brukar låta som ett jetplan))! sätter jag då i mx vs atv så fungerar det spelet utan problem och sätter jag då i call of duty efter mx vs atv så fungerar det. Jag måste alltså efter jag spelat call of duty 4 ta ur det sätta i ett annat spel ta ur det och sätta i cod 4 för att läsaren ens skall bry sig om och läsa det! Skitjobbigt ibland asså. Annars är jag dock nöjd men min box!
Postad 08 October 2008 - 07:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag har två spel till den och det är mx vs atv som fungerar oftast och så har jag call of duty 4. När jag satte i call of duty första gången fungerade det jättebra men om jag stänger av konsolen och/eller vill spela det igen så läser den inte ens disken även om jag sätter i den igen och startar om(inget ljud från läsaren över huvud taget vilket är skumt eftersom den brukar låta som ett jetplan))! sätter jag då i mx vs atv så fungerar det spelet utan problem och sätter jag då i call of duty efter mx vs atv så fungerar det. Jag måste alltså efter jag spelat call of duty 4 ta ur det sätta i ett annat spel ta ur det och sätta i cod 4 för att läsaren ens skall bry sig om och läsa det! Skitjobbigt ibland asså. Annars är jag dock nöjd men min box!
Testat en rensnings disk? bara för att städa lasern lite.
Postad 10 October 2008 - 23:22
kane5100
-
kane5100
-
Rookie
-
2 inlägg
Har också fått RROD på min 360 för ett tag sen. har väntat på att UPS skulle komma för att hämta den men ja missade dom väl så ja gjorde en ny beställning för reperation. Har typ väntat i en vecka nu så ja tänkte att ja provar "Towel tricket" en gång bara för att se om de funkade. den blev ju inte överhettad iaf men den funkade efter att ja gjorde de. men i efterhand så har ja nog gjort bort mej lite grann. för den startar oftast vanligt nu igen. och när ja kollade felkoderna på den så visade den 0020= not yet known (possibly overheating) innan. Men finns det något sätt att typ få tillbaka de 3 röda ringarna som lös så att ja vet att den blir lagad?
Postad 11 October 2008 - 10:01
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har också fått RROD på min 360 för ett tag sen. har väntat på att UPS skulle komma för att hämta den men ja missade dom väl så ja gjorde en ny beställning för reperation. Har typ väntat i en vecka nu så ja tänkte att ja provar "Towel tricket" en gång bara för att se om de funkade. den blev ju inte överhettad iaf men den funkade efter att ja gjorde de. men i efterhand så har ja nog gjort bort mej lite grann. för den startar oftast vanligt nu igen. och när ja kollade felkoderna på den så visade den 0020= not yet known (possibly overheating) innan. Men finns det något sätt att typ få tillbaka de 3 röda ringarna som lös så att ja vet att den blir lagad?
Det finns inget trick för det vad jag läst om.. :/ men jag gjorde överhettningstricket med, den funkade bara i ca 2 veckor. Det verkar som att de flesta får tillbaka rrod efter ett tag efter att ha gjort överhettningstricket. Så det e bara o spela på så kommer det tillbaka förr eller senare
Postad 12 October 2008 - 12:35
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Gör om gör rätt  självklart kommer problemet tillbaka om du inte tar bort problemet, X-Clampen. Det är ju den som orsakar problemet. Jag fick även RROD förra veckan.. Men tog bort X-clampen och ersatte med M5 skruvar och sedan gjorde jag en riktigt överhettning.. dvs kylde CPUn undertiden så inte överhettningsskyddet slog in.. Så GPUn kunde bli riktigt varm. Enligt denna guide http://www.llamma.co...x-clamp_fix.htmEdit: Jag vet inte om någon sagt det, men man kan läsa av felkoder på 360n utan att ha bild på skärmen, Genom att man håller in SYNK knappen och klickar på eject under tiden så kommer lysdioderna blinka olika.. 4 ggr.. 4 segment tända = 0 3 = 3 2 = 2 1 = 1 Felkoden för problemet med xclampen är 0102,
Redigerat av Unregisteredae821c86, 12 October 2008 - 12:37.
Postad 13 October 2008 - 18:57
torslanda423
-
torslanda423
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
damn.. 1 röd lampa och error code 74 = om jag förstått det rätt i bästa fall en dålig av-kabel, men i värsta och troligaste fall något fel på chipet vi ingången för av-kabeln..kan detta stämma, ni som vet? ska testa min kabel på en bevisat fungerande 360 imorgon - och om den funkar där är det bye bye 360 ett par veckor medan den åker på garanti sightseeing söderöver.. abstinens!
Postad 18 October 2008 - 22:41
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
har en ganska nyköpt elite och upplever att den hakar endel vid spel sekvenser och när man spelar
har bara ett spel än sålänge gears of war
behöver jag någon uppdatering av något slag ?
Postad 20 October 2008 - 08:45
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Samma problem här, ringde UPS som skulle komma inom 1-3 dagar o lämna en fraktsedel och hämta mitt paket, det tog 2 veckor och ingenting hände tills jag fick orken att ringa service igen, denna gång tog det bara 1 dag till fraksedeln kom, nu är jag sjuk så nu har jag ringt UPS för upphämtning när jag väl är hemma.
Postad 20 October 2008 - 13:05
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
har en ganska nyköpt elite och upplever att den hakar endel vid spel sekvenser och när man spelar har bara ett spel än sålänge gears of war behöver jag någon uppdatering av något slag ?
Jag har en äldre 360 variant än elite, men jag upplevde samma sak. Problemet, för min del, verkade ligga i att transformatorn blev för varm. Om jag la den där det inte var så mycket annat som avgav värme så slutade spelen hacka. Du kan ju alltid testa och se om det hjälper
Postad 20 October 2008 - 17:59
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Jag har en äldre 360 variant än elite, men jag upplevde samma sak. Problemet, för min del, verkade ligga i att transformatorn blev för varm. Om jag la den där det inte var så mycket annat som avgav värme så slutade spelen hacka. Du kan ju alltid testa och se om det hjälper 
den står redan fritt från andra värme källor om man skickar in den får man transformatorn bytt då ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|