Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 August 2008 - 08:10

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Jag har fastnat på Tier 7 - Live In Japan (eller vad den heter) med
Stricken, 3s & 7s o.s.v

Riktigt svåra låtar.
Knights of Cydonia är grymt svår vid 52% ungefär :)

Precis här sitter jag också fast..jäkligt irriterande också eftersom låtarna är bra och jag gillar att spela dom, men..så bränner man dom! Sitter fast här och med två låtar på Medium jag inte har fem stjärnor på: Number of the Beast och Raining Blood, tror jag blir vansinnig på dom också..

Gör nog som nån annan skrev, FÖRSÖKER dra igång Expert lite försiktigt och återvänder till dom här sen!

Postad 27 August 2008 - 10:45

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Precis här sitter jag också fast..jäkligt irriterande också eftersom låtarna är bra och jag gillar att spela dom, men..så bränner man dom! Sitter fast här och med två låtar på Medium jag inte har fem stjärnor på: Number of the Beast och Raining Blood, tror jag blir vansinnig på dom också..

Gör nog som nån annan skrev, FÖRSÖKER dra igång Expert lite försiktigt och återvänder till dom här sen!

Raining Blood på Medium var det ja :) 4* har jag på den, 6.000 poäng ifrån 5 stjärnor.

Mitt problem på Expert är dom snabba partierna där det kommer så fruktansvärt mycket noter att man inte hinner strumma dom för att man inte hittar rätt takt. och alla 3 nots ackord som byter snabbt också :)

Postad 27 August 2008 - 12:12

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0

Mitt problem på Expert är dom snabba partierna där det kommer så fruktansvärt mycket noter att man inte hinner strumma dom för att man inte hittar rätt takt. och alla 3 nots ackord som byter snabbt också :)

Words! :P

Postad 27 August 2008 - 14:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Words! :D

Och även om man sätter ett parti, ja då blir man så paff så man missar allting annat istället för att man kände sig duktig ett tag :P

Förövrigt, bara Before I Forget kvar på Live In Japan ^^, sen är det bara roliga låtar som Raining Blood, Cliffs of Dover, The Number of the Beast, One och Battlet mot Lou kvar :) och såklart extra nummret :angry:

Det är rätt kul vad en liten Practice kan göra, hjärnan kopplar rätt bra så visa grejjer går ju av bara farten utan att man vet hur man gjorde ;)

Redigerat av ShaManIX, 27 August 2008 - 14:52.

Postad 27 August 2008 - 17:14

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Det är ju mycket värre när man fastnar på en låt som man tycker är värdelös, och behöva nöta den om å om igen :) Jepp jag snackar om RiB för min del :angry: Har i princip gett upp att få 5 stjärnor på den, även om det är den enda jag har kvar och som således låser upp en attans massa achivements misstänker jag :P

Postad 27 August 2008 - 19:22

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Satte äntligen 5* på Cliffs of dover idag på Expert, så ******** skönt!
Bara Raining Blood kvar nu av hela listan, ser rätt konstigt ut att man har 5*
på ALLA låtar förutom RB, där har jag 3*, haha xD.

Postad 29 August 2008 - 19:14

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

...
Riktigt svåra låtar.
Knights of Cydonia är grymt svår vid 52% ungefär :(

Ett tips för alla som gillar att spela just det partiet är att testa "Less talk more rokk" - expert på GH2. Sjukt rolig låt :D

/D

Postad 01 September 2008 - 09:10

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Sitter fast här och med två låtar på Medium jag inte har fem stjärnor på: Number of the Beast och Raining Blood, tror jag blir vansinnig på dom också.. Gör nog som nån annan skrev, FÖRSÖKER dra igång Expert lite försiktigt och återvänder till dom här sen!

OMFG, jag gjorde precis tvärtemot vad jag själv nyss skrev - och tog en kväll på medium-låtarna jag inte 5-stjärnat trots oändligt antal försök, visade sig vara tre dessutom..inte två! men så - nailade jag dom allihop, inom loppet av 20 minuter = 20 toksköna achievements och fortfarande smått chockad..! :P

Postad 03 September 2008 - 14:39

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Får man sig tillgodosedd poängen man får på Download låtar samt de extra låtar man låst upp i shoppen också?
Eller är det endast "grundlåtarna" som räknas?

Har inte tänkt på det riktigt..

Mvh

Postad 03 September 2008 - 16:17

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Får man sig tillgodosedd poängen man får på Download låtar samt de extra låtar man låst upp i shoppen också?
Eller är det endast "grundlåtarna" som räknas?

Har inte tänkt på det riktigt..

Mvh

Ja fast de räknas bara under campaignscoren, inte under career om det var det du menade.

Postad 03 September 2008 - 21:51

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

OMFG, jag gjorde precis tvärtemot vad jag själv nyss skrev - och tog en kväll på medium-låtarna jag inte 5-stjärnat trots oändligt antal försök, visade sig vara tre dessutom..inte två! men så - nailade jag dom allihop, inom loppet av 20 minuter = 20 toksköna achievements och fortfarande smått chockad..! ;)

Gött, men det betyder också att det inte finns några ursäkter längre för att inte nöta hard/expert ;)
Lycka till!

/D

Postad 03 September 2008 - 22:36

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Ja fast de räknas bara under campaignscoren, inte under career om det var det du menade.

Jo var career som jag tänkte på. Då får man väl fortsätta att nöta. Fixade 90% på TTFAF idag iaf, fast bara på hard. Har lite svårt för introt på expert, på näst lägsta hastighet fixar jag det riktigt bra men sen när man drar på max så skiter det sig.

Raining Blood, One, o den där gitarrsolo låten kvar på expert "bara"....lite svåra är de allt ;)

Postad 04 September 2008 - 05:51

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jo på näst lägsta hastighet fixar jag det riktigt bra men sen när man drar på max så skiter det sig.

På näst lägsta hastighet? Låter ju inte speciellt svårt B)

Postad 04 September 2008 - 08:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Jo var career som jag tänkte på. Då får man väl fortsätta att nöta. Fixade 90% på TTFAF idag iaf, fast bara på hard. Har lite svårt för introt på expert, på näst lägsta hastighet fixar jag det riktigt bra men sen när man drar på max så skiter det sig.

Raining Blood, One, o den där gitarrsolo låten kvar på expert "bara"....lite svåra är de allt B)

På introt till TTFAF så håller jag gitarrhalsen och grön knapp mot soffbordet :blink: Då brukar jag ta mig igenom. Sen är ju nästa jobbiga bit runt solopartiet vid 80% har jag för mig. Man får tänka ut sin SP väg där.

Solot (tripplarna) på One är hemligheten att spara SP + att strumma järnet och inte ens försöka hinna med alla HOPO :D

Postad 04 September 2008 - 15:04

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

På näst lägsta hastighet? Låter ju inte speciellt svårt :blink:

Hehe, menar på näst högsta. Så ett snäpp snabbare iaf B)

Ja de 3 solona på One är inte att leka med. Men kommer förbi dem med hjälp av starpower igår faktiskt. Men blev så exhalterad så jag sabbade det sen :D

Men ska ta och köra igen imorrn och då ska jag klara det. Raining Blood lär bli lite svårare...men bara att träna.

Postad 05 September 2008 - 19:08

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Kan man på nått sätt se hur mycket $ man tjänat under sin karriär? Och samma fråga angående hur många noter man satt under sin karriär :)

Tänkte på Achievmentsen för Earn $350.000 och Hit 250.000 notes.
Och hur räknas det egentligen? Räknas Easy som en karriär, Medium som en o.s.v. eller får man slå ihop alla svårighetsnivåer? Och räknas bara "story" låtarna in eller är det DLC och Unlockable låtarna också?

Postad 05 September 2008 - 21:57

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Fyra låtar kvar totalt på hela Expert att sätta 5* på.. Detta nötande gör mig galen haha ;)

Postad 05 September 2008 - 23:21

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Kan man på nått sätt se hur mycket $ man tjänat under sin karriär? Och samma fråga angående hur många noter man satt under sin karriär ;)

Tänkte på Achievmentsen för Earn $350.000 och Hit 250.000 notes.
Och hur räknas det egentligen? Räknas Easy som en karriär, Medium som en o.s.v. eller får man slå ihop alla svårighetsnivåer? Och räknas bara "story" låtarna in eller är det DLC och Unlockable låtarna också?

På guitarhero communityn på nätet kan man se hur mycket pengar man tjänat totalt. Det går ju iaf inte med endast ett band utan du måste starta ett till har jag för mig.
Bara storylåtarna får du cash för, och du får olika mycket cash beroende på svårighetsgrad och hur många stjärnor du får, så sätter du 5 stjärnor på alla låtar på alla svårighetsgrader så har du tjänat mest pengar, men du är inte uppe i 350 000 då.

Angående noterna tror jag inte man kan se det nånstans, men den achivementen kommer väl ganska fort om man lirar endel :P

Postad 06 September 2008 - 11:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Tackar för info ;)

Och ÄNTLIGEN satte jag Metallica - One på Hard, det där ###### solot gjorde ju att man ville börja skjuta horsch för att glömma...
Bara Raining Blood och Battle mot Lou kvar, skriver väl när jag klarat det... Om några veckor :P

Edit: Bara Lou kvar, klarade Raining Blood :lol:
Men det är ingen som påstått att battlet mot Lou är lätt på hard :D

Sen har jag satt 23 låtar på Expert också, det är skönt att jag sett framgång hos mig själv sen jag började lira för 4-5 veckor sen :P

Redigerat av ShaManIX, 08 September 2008 - 01:48.

Postad 08 September 2008 - 07:36

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Edit: Bara Lou kvar, klarade Raining Blood :D
Men det är ingen som påstått att battlet mot Lou är lätt på hard :D

hehe.. nä du.. det tog ett tag att klara honom.. men när jag gjorde det så gjorde jag det med stil :P

Postad 08 September 2008 - 08:56

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Nån som vet om GH II Gitarren finns trådlös?? Tycker den är bra mkt skönare än 3ans , men vill ha trådlös.

Postad 08 September 2008 - 09:27

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Nån som vet om GH II Gitarren finns trådlös?? Tycker den är bra mkt skönare än 3ans , men vill ha trådlös.

Har för mig att det finns tredjepartsversioner av x-plorern som är trådlösa. Vet dock inte om de är exakt lika sköna som orginalet.

Postad 08 September 2008 - 14:34

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

hehe.. nä du.. det tog ett tag att klara honom.. men när jag gjorde det så gjorde jag det med stil :P

Som det ska göras med andra ord :D
Det jobbiga är att man måste spela så ###### länge innan man ser om det går att klara eller inte, när han får en sån där "Lefty-switch" det första han får så är det ju kört sen :D

Postad 08 September 2008 - 15:23

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Som det ska göras med andra ord :P
Det jobbiga är att man måste spela så ###### länge innan man ser om det går att klara eller inte, när han får en sån där "Lefty-switch" det första han får så är det ju kört sen :D

Ja, hatade de att han jämt fick leftyflip när de gick som bäst. Har bara överlevt leftyflip en gång på expert mot honom..

/D

Postad 08 September 2008 - 15:46

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Har för mig att det finns tredjepartsversioner av x-plorern som är trådlösa. Vet dock inte om de är exakt lika sköna som orginalet.

Du vet inte vars ja kan hitta en sån??

Postad 08 September 2008 - 16:04

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Ja, hatade de att han jämt fick leftyflip när de gick som bäst. Har bara överlevt leftyflip en gång på expert mot honom..

/D

Vad händer om han får en sån där "level-up" Från Easy->Medium, Medium->Hard, Hard-Expert, Expert->???

Postad 08 September 2008 - 16:40

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Vad händer om han får en sån där "level-up" Från Easy->Medium, Medium->Hard, Hard-Expert, Expert->???

Då blir det Insane, det är helt sjukt mycke noter för man spelar trummorna, synthen och allting då. Nä jag skoja bara. Den attacken finns inte när man kör på expert. Vilket betyder att leftyflip kommer oftare ;(

/D

Postad 08 September 2008 - 20:06

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Scott Ian (gitarrist Anthrax) spelar sin egen låt

Dave Mustaine (gitarrist Megadeath)s spelar sin egen låt

Gillar framför allt Scott Ian filmen! :)

metallicas nya platta till GH3 på fredag!

Redigerat av Majorglenn, 08 September 2008 - 22:31.

Postad 08 September 2008 - 22:53

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Och man kan ju redan börja fundera på hur man ska klara solot 5.35-6.35 in i The Unforgiven III på Expert :)

Redigerat av ShaManIX, 08 September 2008 - 22:54.

Postad 09 September 2008 - 07:43

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
damn, vad tungt med metallica-albumet till GH3 - synd bara att paketet bergis kommer överstiga vad som får plats på mitt lilla sketna minneskort (ej hårddisk..!)..

Postad 10 September 2008 - 20:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Gah, jag har inte 1440M$ poäng :) Jag har 1320, men inte 1440 :'(

Postad 12 September 2008 - 19:37

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Appropå att "Death Magnetic" kom som DLC idag, någon som har tracklist till GH:Metallica som ska komma typ i vår?

Postad 12 September 2008 - 19:42

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Såg att Ginza säljer Guitar hero III inkl. 2 gitarrer för 799:-
Lät prisvärt? Hittade inte paketet via prisjakt, så har inte jämfört.

Postad 12 September 2008 - 19:55

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Ahh, sweet med Death Magnetic. Jag har ju precis lyssnat igenom albumet ett antal gånger å kommit på mig själv flera gånger spelandes luft gitarr. Nu ska vi se om jag e lika grym i praktiken :)

Postad 12 September 2008 - 21:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Ahh, sweet med Death Magnetic. Jag har ju precis lyssnat igenom albumet ett antal gånger å kommit på mig själv flera gånger spelandes luft gitarr. Nu ska vi se om jag e lika grym i praktiken :)

Jag har fan också börjat lira luftgura sen jag börja spela alla dess GH spel, en bieffekt som man får ta helt enkelt B)

Postad 13 September 2008 - 08:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Synd är dock att skivan suger...:)

Postad 13 September 2008 - 23:48

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag tyckte skivan hade ett par bra låtar faktiskt, och jag lyssnar inte ens på Metal i vanliga fall, är mer en Hip-Hop/Soul/R&B kille.

Men jag kunde inte hålla mig från att ladda ner skivan på GH, nu när jag vet att den kommer gå att lira på GH4 också...
Glatt överraskad, har lirat hälften av alla låtar nu och varenda en har varit riktigt rolig att lira, speciellt Unforgiven III <3

Något lite lätta kanske, med tanke på alla solos och så som är i låtarna så är de förvånansvärt svårt att sätta (på Hard), får se vad Expert säger sen :)

Edit: Antingen var alla låtar lätta eller så har jag blivit duktig (mest troligt inte :))
Den enda låten jag inte klarade på Hard på första försöket var "The Judas Kiss"

I.m.o. så var det helt klart värt pengarna det kostade, alla låtar är ju 7-8-9 minuter långa och mycket roliga att lira :huh:

Redigerat av ShaManIX, 14 September 2008 - 00:34.

Postad 30 September 2008 - 21:14

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Drog också ner Metallica albumet och tycker det var riktigt roligt att spela dem. Det som är drygast är ju att det oftast är i slutet som låtarna blir svåra, så får spela om dem några gånger på expert. Men så ska det ju vara, lite utmaningar för plastinstrumenten :)

Postad 01 October 2008 - 05:28

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Kan man klara coop achievementsen online eller är det bara offline som man kan låsa upp dem (med en IRL kompis dvs.)

Postad 01 October 2008 - 10:12

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Kan man klara coop achievementsen online eller är det bara offline som man kan låsa upp dem (med en IRL kompis dvs.)

Vissa kan man klara online, men de är buggiga som tusan. Tex notestreak och poäng ska gå att ta online. Medans coop karriären går ju bara att köra offline så de achivementsen går inte online.

Postad 01 October 2008 - 23:07

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Känns lite som man levt under en sten men har faktiskt aldrig provat något Guitar hero eller något annat musikspel heller för den delen. :P

Har blivit lite sugen att skaffa GH till en fest längre fram, såg att man nu kunde köpa trean med två gitarrer (trådbundna) för 629:-. Är det några skillnader mellan de med tråd kontra de trådlösa förutom sladden?
Hur funkar det när man kör 2 spelare? Antar man kör samma låt mot varandra, blir det inte grötigt ljud om båda spelar mycket fel?

Postad 02 October 2008 - 09:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Känns lite som man levt under en sten men har faktiskt aldrig provat något Guitar hero eller något annat musikspel heller för den delen. :)

Har blivit lite sugen att skaffa GH till en fest längre fram, såg att man nu kunde köpa trean med två gitarrer (trådbundna) för 629:-. Är det några skillnader mellan de med tråd kontra de trådlösa förutom sladden?
Hur funkar det när man kör 2 spelare? Antar man kör samma låt mot varandra, blir det inte grötigt ljud om båda spelar mycket fel?

De trådade fungerar lite bättre, då vissa av de trådlösa glappar i fretknapparna, så ska det naturligtvis inte vara men många har fått bytat ut sina gitarrkontroller. Det är lite annan kännsla på dom men har du inte vant dig vid någon än så spelar det ingen större roll. Sen är det ju mycket smidigare med trådlös iofs.

När du kör två spelare i GH3 så kan du köra på 4 olika sätt. Antingen face off eller pro face off, då spelar båda samma låt och den med flest poäng vinner. Skillnaden är att i face off så spelar ni olika stycken i låten, man turas om medans man ibland spelar samma stycke, man kan även välja olika svårighetsgrad då spelet ger olika mycket poäng så att en easy spelare kan vinna över en som kör hard tex. Kör ni pro face off så är det som att köra själv fast två stycken, med samma noter och svårighetsgrad, lika mycket poäng per not etc. Det brukar inte bli så grötigt utan snarare lite svårare då man inte hör lika lätt när man själv spelar fel, eftersom man inte spelar fel på samma ställe kanske utan då låter det som att man spelar rätt fast det är egentligen den andra man hör. De panorera ut gitarrerna endel också så kör du på vänster sidan så ligger din gitarr till vänster.

Ni kan även köra coop och då samarbetar ni, beroende på hur låten är uppbyggd så kör antingen en gitarr och en bas, eller så kör man lead och rythm. Basen brukar vara sådär kul att köra på de flesta låtar, men endel är den riktigt rolig på.

Battle är den sista varianten, ingen höjdare enligt de flesta. Där spelar du mot varandra och samlar på dig attacker som du skickar mot den andra personen så det blir svårare för denne att spela, och således ska du kicka ut honom eller henne. Du kan köra detta på olika svårighetsgrader också.

Postad 02 October 2008 - 11:28

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Tack för en mycket utförlig beskrivning!
:)

Postad 04 October 2008 - 10:12

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nån som vet om acdc track pack som kommer till rockband kommer till gh3 ?

Postad 06 October 2008 - 13:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Aningen sen till partyt men....Provade spelet hos min kusin för ett tag sen och det var så kul att jag blev tvungen att köpa det när jag hittade det billigt. Fy vad beroendeframkallande det är :)

Måste....maxa...5 stjärnor...

Leker med easynivån givetvis, provade första låten på normal igår. 80% första gången - 94% andra gången - 98% efter ett par försök till.

Läste lite om fingersättning förut - få se vilken metod som passar mig bäst sen med 5 noter. Tyckte 4 var svinsvårt när jag provade första gången, men med träning går ju det mesta som bekant. Förstår inte riktigt hur det ska gå i dagsläget, men det visar väl sig :P

Edit: Det är tvåan jag spelar alltså. Har trean också.

Redigerat av Zoiler, 06 October 2008 - 13:42.

Postad 06 October 2008 - 13:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Nån som vet om acdc track pack som kommer till rockband kommer till gh3 ?

Läste nånstans att AC/DC var Rockband-exklusivt. Men jag lovar inget.

Postad 06 October 2008 - 13:59

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Du har säkert rätt, MikkoK, men jag hoppas att du har fel. :blush:

Har nyligen beställt GH III och det hade ju varit grymt med lite AC/DC. :blush:

Edit: Fick det igår och passade på att köra lite när jag ändå är hemma för feber. Alltså kordinationsspel är nog inget för mig :lol:
Fick kramp i handen efter en halvtimma.. Efter ett par timmars vila så gjorde jag ett nytt försök och klarade efter en timma få 3-4 stjärnor på easy innan jag fick kramp igen. Kanske var febern men jag var helt färdig efter att ha tagit mig fram till videoinspelningsplatsen, wiifit släng dig i väggen. Känns inte som att jag någonsin kommer att klara gå upp till hard! :blush:

Redigerat av JMKbiker, 09 October 2008 - 11:11.

Postad 09 October 2008 - 12:49

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
He he, välkommen till klubben Zoiler och JMKbiker.

Man får ganska lätt ont i handen i början och sedan senare när man behöver jobba fortare med båda händerna. Är en låt på GH3 som jag inte klarat än bara pga utmattning i vänsterhanden.
Det roliga med GH spelen är att de blir roligare ju bättre man blir (i allafall tycker jag det :)), för ju högre upp i svårighetsgrad man kommer desto fler av de "riktiga" noterna i låten spelar nu, och desto mer höjs känslan av att man faktiskt spelar på riktigt.
Rekomenderar att försöka köra med 4 fingrar direkt på normal, så man tränar upp sitt lillfinger som man oftast är ganska svag i. Det finns dom som bara kör med 3 fingrar men vissa partier blir oerhört mycket svårare senare isåfall.

Postad 09 October 2008 - 13:05

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Är en låt på GH3 som jag inte klarat än bara pga utmattning i vänsterhanden.

Och med detta menar du att du inte fått 5 stjärnor på Expert antar jag? :)

Postad 09 October 2008 - 13:52

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Och med detta menar du att du inte fått 5 stjärnor på Expert antar jag? ;)

Ha ha, nej det är pinsamt värre än så, jag har ju inte klarat DWDTG än :)
Sen är det ju iofs en stjärna som fattas på RiB också :) ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.