Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 1 år sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 8 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 9 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 9 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 11 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 12 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 12 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 12 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 12 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 13 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 13 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 13 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 13 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 13 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 13 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 14 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 14 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 14 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 14 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 14 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 14 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 15 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 15 år sedan
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 15 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 15 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 15 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 15 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 16 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 16 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 16 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 16 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 16 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 16 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 16 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 16 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 16 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 16 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 16 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 16 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 16 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 16 år sedan

Postad 12 juni 2010 - 16:51

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

I vilket avseénde blev den bättre?
Snälla, säg att HDMI-Handskakninegn fungerar mycket bättre!

HDMI = lite bättre men problem fortfarande kvar ja! :-(
har det varit tyst en längre stund ibland en kort stund så får man byta mellan olika källor för o få
tillbaka ljudet...

Postad 12 juni 2010 - 19:40

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Låter er 255:a?

Alltså under locket, som någon fläkt?

Fredrik
ISF certifierad

Postad 12 juni 2010 - 21:22

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

HDMI = lite bättre men problem fortfarande kvar ja! :-(
har det varit tyst en längre stund ibland en kort stund så får man byta mellan olika källor för o få
tillbaka ljudet...

Det "felet" som har existerat och "blivit fixat" gång på gång nu i snart två år med andra ord :)

Tyvärr verkar det som om att detta kommer att bli ett fall för ARN eller KO för min del. Jag vill inte behöva byta källa på min receiver bara för en 5 minuters toalettpaus p.g.a bristande kompetens (Vilket jag nu faktiskt börjar misstänka) hos Harman's teknikavdelning.

Postad 13 juni 2010 - 08:02

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Märkligt det här, jag upplever inte ett enda av de problem som beskrivs här med min 255 'a ?!.
Verkar som jag haft tur eller att ni haft otur. Men bara för att jag skriver detta får väl åbäket tuppjuk för mig med.

Jag har en "gammal" PS3 och CD HD PVR samt en Samsung 5 Serie HD TV inkopplad till den. Det enda böket jag
märker av ärr att det tar en stund för bilden från PS 3 an att dyka upp ibland men jag vet inte om jag skall hänföra det
till HK'n eller PS3 an?

Jag har inte lagt i någon av de senaste uppdateringarna, tror jag är två bakom och alla signaler går via HDMI.

//
Håkan

Postad 13 juni 2010 - 10:06

loop75
  • loop75
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Låter er 255:a?

Alltså under locket, som någon fläkt?

Fredrik
ISF certifierad

Är det ett pulserande fläktljud? Det var det första (av många) problem som jag upptäckte på min 255. Var tvungen att lämna in den på service för att få det fixat. Nu låter fläktarna knappt någonting.

Redigerat av loop75, 13 juni 2010 - 10:07.

Postad 13 juni 2010 - 15:14

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har haft min 260 hemma i två dagar nu. Och idag klappade "tv" ihop. Kör digitalbox -> hdmi -> 260 -> hdmi -> tv. Men när jag trycker på tvkällan på kontrollen så blir det ingen bild på tvn. Man kan inte ens få upp On Screen Menu på tvn då heller. Så nåt är helt klart fel i förstärkaren. Tycker även att bilden är mörk när jag kör från tex datorn med hdmi också. Dags att lämna in igen efter hela 2 dagars användande efter service.....

Postad 14 juni 2010 - 10:37

Freddhedd
  • Freddhedd
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
[quote name='aeq' date='Jun 2 2010, 21:22 ' post='2916503']
Fick just igen min 355 från reparation. Dom hade bytt DSP Board och uppdaterat mjukvaran. Jag har dock ett litet problem. Har en Dreambox inkopplad via en Scart - Component kabel. Men bilden är sjuuuukt mörk (tänk er att dom ljusaste scenerna är som dom mörka vanligtvis är), det fungerade bra innan jag skickade in den. HTPC:n fungerar det klockrent från och även när jag kör dreamboxen via en vanliga composite kabel. Men blir sjuk försämring av kvalitet med den kabeln.

Har jag missat någon inställning? Tycker jag grävt runt överallt, både på tvn och i förstärkaren, men i tvn kan det inte vara. Måste vara i förstärkaren. Ska testa byta kabeln, men vore glad om någon hade en enkel lösning ;)

Detta hände mig när de bytte dsp-board samt hdmi kort och jag körde Wii via komponet. Tydligen är fel värden inprogrammerade. Jag fick lämna in min igen och de fixade det på en dag.

Postad 14 juni 2010 - 18:27

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tjoo!

Har nu fått svar av HK o troligtvis har min AVR 355 fel på HDMI kortet (Glapp), har drabbat några få % av dem (3-5% om ja minns rätt)

Fick låna en likadan receiver (AVR355) från butiken med hem o ja den hade inga fel alls! fungerar klockrent med nya Programvaran! ;)

Så nu är min receiver inskickad på rep!

Tack för bra en bra support!!
Fler HK produkter för min del, synd bara att uppdateringen tog sådan tid på sej :-/

Är det ett pulserande fläktljud? Det var det första (av många) problem som jag upptäckte på min 255. Var tvungen att lämna in den på service för att få det fixat. Nu låter fläktarna knappt någonting.

Sj har jag aldrig ens hört fläktarna på min reciver :-)

Postad 15 juni 2010 - 07:44

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Tjoo!

Har nu fått svar av HK o troligtvis har min AVR 355 fel på HDMI kortet (Glapp), har drabbat några få % av dem (3-5% om ja minns rätt)

Fick låna en likadan receiver (AVR355) från butiken med hem o ja den hade inga fel alls! fungerar klockrent med nya Programvaran! :D

Så nu är min receiver inskickad på rep!

Tack för bra en bra support!!
Fler HK produkter för min del, synd bara att uppdateringen tog sådan tid på sej :-/

Sj har jag aldrig ens hört fläktarna på min reciver :-)

Tolkar jag dig fel, eller har alla dina tidigare problem löst sig med den senaste mjukvaran?

Redigerat av Wixner, 15 juni 2010 - 07:44.

Postad 16 juni 2010 - 14:11

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Tolkar jag dig fel, eller har alla dina tidigare problem löst sig med den senaste mjukvaran?

Hej!

ja mina problem kommer att bli lösta, har pratat med HK, finns det knäppningar o att ljuder försvinner fast man fått
nya uppdateringen är det fel på receivern, tydligen något glapp på HDMI kortet som drabbat några få exemplar.

i utlandet där uppdateringen kom tidigare har den fungerat bra.

har nyss skickat iväg min på rep så förhoppningsvis tar det väl inte så lång tid att få tillbaka den. :-)

Postad 16 juni 2010 - 16:18

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Hej!

ja mina problem kommer att bli lösta, har pratat med HK, finns det knäppningar o att ljuder försvinner fast man fått
nya uppdateringen är det fel på receivern, tydligen något glapp på HDMI kortet som drabbat några få exemplar.

har nyss skickat iväg min på rep så förhoppningsvis tar det väl inte så lång tid att få tillbaka den. :-)

Så om detta är en hårdvarudefekt som existerat sedan dag ett förutsätter jag att H/K tar på sig detta och byter och/eller reparerar de förstärkare som har defekt hdmi-kort? Hoppas någon representant från H/K visar sin närvaro här snart :D

edit:

Ser verkligen fram mot att få min förstärkare i perfekt skick, för trots alla missöden så är jag supernöjd med ljudet :D

Redigerat av Wixner, 16 juni 2010 - 16:23.

Postad 17 juni 2010 - 19:13

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Så om detta är en hårdvarudefekt som existerat sedan dag ett förutsätter jag att H/K tar på sig detta och byter och/eller reparerar de förstärkare som har defekt hdmi-kort? Hoppas någon representant från H/K visar sin närvaro här snart :wub:

edit:

Ser verkligen fram mot att få min förstärkare i perfekt skick, för trots alla missöden så är jag supernöjd med ljudet :wub:

Ja jag är med supernöjd med den förutom dessa buggar (som nu äntligen blir åtgärdat), o jag är rätt kräsen får man väl erkänna :-) o det är inte många stärkare som orkar belastas så mycket som jag har gjort... :D

http://www.konsument...sument/Garanti/

Så kort sagt finns felet på produkten sedan den var ny o inte misskötts osv så gäller 3 års fabriks garanti, men
det är du själv som måste bevisa att felet har funnits sedan produkten var ny, efter att garanti tiden gått ut...

Jag tvivlar inte på att H/K kommer att svika sina kunder, har fått jättre bra suport o hjälp från dem, har dock
ibland tagit lite tid för de o svara men alltid fått bra svar....
Andra märken har tagit ungefär samma tid på sej o svara så jag klandrar de inte, o de har nog rätt mycket o göra
kan jag tro! spec efter ett missöde med en av de poppuläraste produkterna de haft (vad jag tror).
men hur många nya bilar har inte en massa barnsjukdommar? o detta gör ju bara att H/K blir ännu bättre i framtiden! :-p ;)

Postad 17 juni 2010 - 20:15

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hej!

Glöm det !!!

Hade in min AVR255 på service till Assist Workshop Göteborg.
De bytte ut bl.a HDMI Kortet.
Ny uppdatering av fireware m.m
Ingen förändring.
Knäpper fortfarande,ljudet försvinner från och till.
Se mitt tidigare inlägg här:inlägg1374

Verkar som HK struntar i oss konsumenter och tror att de kan leva på sitt goda namn i all evighet.
Men kan nog bli en överraskning för dem.
Har redan fått 3 arbetskamrater att välja bl.a Onkyos receiver då de tänkte köpa HK men efter att jag berättade om mina och alla andras problem så valde de bl.a Onkyo.

Amadeus

Postad 18 juni 2010 - 08:22

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Glöm det !!!

Ingen förändring.

Verkar som HK struntar i oss konsumenter och tror att de kan leva på sitt goda namn i all evighet.
Har redan fått 3 arbetskamrater att välja bl.a Onkyos receiver då de tänkte köpa HK men efter att jag berättade om mina och alla andras problem så valde de bl.a Onkyo.

Amadeus

Dom här problemen låter ju inte kul alls! Gäller detta samtliga H/K modeller eller framför allt 155, 255 och 355?

Jag är ju rätt inställt på att införskaffa en 255:a men man blir ju lite skraj när man läser detta... Så du rekommenderar Onkyo alltså? Hmmm....

Hade´

Postad 18 juni 2010 - 09:38

loop75
  • loop75
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Ja, det är riktigt trist det här. Har en polare som alltid har kört H/K tidigare. Nu när han letar efter en ny receiver finns H/K inte med på listan...

Postad 18 juni 2010 - 19:52

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Ja tråkigt är det.
HK har ju alltid varit ett märke man kan lita på tills nu.

Byter nog ut min mot en Onkyo TX-SR707 som man kan jämnföra mot AVR255:n
Hemmabiobutiken lämnar ju även 3-års garanti på deras sortiment(inte helt fel tycker jag).

Men skall först kontakta Joakim på Harman Consumer Nordic och höra mig för om han kan tänkas ha fler
förslag på åtgärder för min 255:a som jag gärna skulle behålla.
För den är fantastiskt bra då den fungerar (vilket ju i dagsläge inte händer ofta).
Var i kontakt med honom tidigare innan receivern skickades till Assist Workshop och han verkade uppriktigt
villig att lösa mina problem med receivern.

Till skillnad mot den tidigare ansvarige från HK som inte ens besvarade mina mail (sommaren/hösten 2009).

Så vi får se vad som händer, kommer att informera alla som är intresserade av fortsättningen via denna tråd.'

Ha en skön sommar !

Amadeus.

Postad 20 juni 2010 - 16:08

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hmm låter underligt men jag fick låna med en annan 355 från butik med nya programvaran i o den fungerade som den skulle.
så jag har iallafall förtroendet för H/K kvar!
har aldrig testat en Maskin med den kraften som denna kan leverera!

Postad 28 juni 2010 - 12:50

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Nu har jag uppderatet till senaste firmware.

Upplever dessa skillnader:

HDMI stöd mellan receivern och min Asus Eee Box EB1501 upplevs fungera bättre, snabbare handskakning.

Dock så är problemen med signalförlust efter pausning i film kvar, man får byta källa på receivern och tillbaka för att få tillbaka ljudet via HDMI.

Har inte hunnit prova så mycket mer men det va dessa två "issues" jag irriterade mig mest på innan uppdateringen.

Redigerat av tonpaa, 28 juni 2010 - 12:53.

Postad 28 juni 2010 - 14:26

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej.

Blev kontaktad av HK i dag.
De byter ut min krånglande 255:a mot en som heter 260.
Skall vara samma som 255 men en nyare modell bara.

Så här skall det fungera vad gäller garantier m.m

Hoppas nu bara att den nya fungerar som den skall och att den
dyker upp snarast så att man kan höra ljudet från fotbolls-VM genom receivern och inte som nu via TV:n högtalare.

Postad 28 juni 2010 - 19:38

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej.

Blev kontaktad av HK i dag.
De byter ut min krånglande 255:a mot en som heter 260.
Skall vara samma som 255 men en nyare modell bara.

Så här skall det fungera vad gäller garantier m.m

Hoppas nu bara att den nya fungerar som den skall och att den
dyker upp snarast så att man kan höra ljudet från fotbolls-VM genom receivern och inte som nu via TV:n högtalare.

Jag fick en 260 istället för min 255 som jag klagade på.
Precis samma ski t rent ut sagt. Inte ett dugg bättre är den. Så förvänta dig inte något. Det ända som kan vara bra är att det ska bli hdmi 1.4 på den i höst, med någon uppdatering. Men den funkar lika värdelöst som en 255.
Tyvärr.

Postad 28 juni 2010 - 23:03

Unregisteredf2d015da
  • Unregisteredf2d015da
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem på halsen med min 355. Numera så skickar förstärkaren sämsta möjliga signal vidare, tex min ps3 skickar 1080p60hz till stärkaren, som skickar vidare 480p till tv. Jag kan ej heller ändra upplösning i menyn. Har gjort en återställning enligt bruksanvisning, ingen nytta.
Riktigt tråkigt, nu när man ska köra nya MoH beta.
Några förslag eller är det in på service som gäller?

Postad 29 juni 2010 - 12:19

luka
  • luka
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tänlte slänga ut en lite fråga till er alla!

Jag har en AVR 355 som jag är rätt nöjd med! Den fungerar i alla avseenden, inga problem med klick, hdmi-växling etc, dock finns ett problem! Jag driver idag endast ett par mindre satelithögtalare med denna stärkare då jag ska köpa nya högtalare framöver. Det är inga svårdrivna högtalare, har drivit dom förr med typ microstereo-anläggningar. Trots detta måste jag dra på som tusan med 355 'an tycker jag! Jag kan utan problem dra på upp i " + " området på volymen utan att det låter illa eler allt för högt från högtalarna! Iofs har jag hört att man får dra på mer med HK förstärkare, men detta tycker jag är löjligt! Skalan slutar väl vid typ +20 dB eller nåt?

Hur mycket ligger ni på med era maskiner? Gärna då exempel där ni driver lite mindre högtalare! Om det är något fel på stärkaren vill jag ju skicka in den snarast möjligt, så tacksam för all hjälp!

Martin

Postad 29 juni 2010 - 17:13

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Tänlte slänga ut en lite fråga till er alla!

Jag har en AVR 355 som jag är rätt nöjd med! Den fungerar i alla avseenden, inga problem med klick, hdmi-växling etc, dock finns ett problem! Jag driver idag endast ett par mindre satelithögtalare med denna stärkare då jag ska köpa nya högtalare framöver. Det är inga svårdrivna högtalare, har drivit dom förr med typ microstereo-anläggningar. Trots detta måste jag dra på som tusan med 355 'an tycker jag! Jag kan utan problem dra på upp i " + " området på volymen utan att det låter illa eler allt för högt från högtalarna! Iofs har jag hört att man får dra på mer med HK förstärkare, men detta tycker jag är löjligt! Skalan slutar väl vid typ +20 dB eller nåt?

Hur mycket ligger ni på med era maskiner? Gärna då exempel där ni driver lite mindre högtalare! Om det är något fel på stärkaren vill jag ju skicka in den snarast möjligt, så tacksam för all hjälp!

Martin

Tja!

Vad är det för högtalare och vilken känslighet har dom?
Jag tycker det låter skumt att du ska dra upp på "+". Det behöver inte jag göra på min gamla Marantz SR5500 som driver Canton LE109 (4-8 ohm). Vid film ligger volymen på c:a -36 till -40. Vid lyssning i stereo när man vill dra på lite så ligger den på -20. Något fel måste vara trasigt på din HK...

Hade´

Postad 29 juni 2010 - 17:40

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej,

Om jag går upp över -30 så kan jag knappt vara i rummet. Jag har Jamo 8 serie av den större modellen.

//
HaJa

Postad 29 juni 2010 - 19:50

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag har fått ett problem på halsen med min 355. Numera så skickar förstärkaren sämsta möjliga signal vidare, tex min ps3 skickar 1080p60hz till stärkaren, som skickar vidare 480p till tv. Jag kan ej heller ändra upplösning i menyn. Har gjort en återställning enligt bruksanvisning, ingen nytta.
Riktigt tråkigt, nu när man ska köra nya MoH beta.
Några förslag eller är det in på service som gäller?

Dum fråga kanske men har du provat koppla PS3:an direct till TV så du vet till 110% att den skickar ut rätt signal?

annars låter de lite skumt, men innan du skickar in den eller ringer suporten på H/K skulle jag nog prova flacha om den
med nya programvaran, har du den redan, tryck i den igen, verkar som det bleve något skumt mjukvarufel.

Är de bara jag som inte gillar db skalan? :)

Postad 30 juni 2010 - 10:09

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Stödjer 255 banankontakter?

Jajamensan, det gör alla "moderna" stärkare idag. Kan vara en liten "plupp" att pilla bort på kontakterna för att bananerna ska passa bara. Så var det på min Marantz.

Postad 30 juni 2010 - 13:18

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej.

Den "nya" AVR 260 kom i dag.
Verkligen snabba ryck får jag säga.

Nu skall jag testa hur den fungerar.

Semestern börjar nästa vecka så då blir det hårdtest av receivern.

Ha en skön sommar !

Postad 30 juni 2010 - 13:52

Unregisteredf2d015da
  • Unregisteredf2d015da
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
[quote name='Unregistered6e98fd36' date='Jun 29 2010, 20:50 ' post='2942090']
Dum fråga kanske men har du provat koppla PS3:an direct till TV så du vet till 110% att den skickar ut rätt signal?

annars låter de lite skumt, men innan du skickar in den eller ringer suporten på H/K skulle jag nog prova flacha om den
med nya programvaran, har du den redan, tryck i den igen, verkar som det bleve något skumt mjukvarufel.

Är de bara jag som inte gillar db skalan? :huh:

Jag har nu återställt förstärkaren, troligtvis i onödan. Jag har isolerat felet till antingen min switch eller hdmi kabeln som löper mellan förstärkaren och switchen, felsökning blir det på fredag. Nu kör jag direkt från förstärkaren till tv, projektorn får vila några dagar.

Postad 02 juli 2010 - 09:45

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Är det någon som har hört när den nya firmwaren ska droppa in på den svenska sidan?
Sedan undrar jag om det är någon mer som har dragit in den nya firmwaren (från nån av de utländska sidorna) och kan rapportera om något har fixat eller om någonting annat har uppstått?

Och till Er som fått era receivers utbytta? Hur har ni gått tillväga? Har ni tagit det direkt med Harman eller via ert inköpsställe?

Postad 04 juli 2010 - 06:23

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Är det någon som har hört när den nya firmwaren ska droppa in på den svenska sidan?
Sedan undrar jag om det är någon mer som har dragit in den nya firmwaren (från nån av de utländska sidorna) och kan rapportera om något har fixat eller om någonting annat har uppstått?

Och till Er som fått era receivers utbytta? Hur har ni gått tillväga? Har ni tagit det direkt med Harman eller via ert inköpsställe?

Hej.

Jag var i kontakt med HK:s Svenska representant till att börja med och han fixade in min AVR255 till service.
Efter det så hade han läst här på forumet att mina problem med receivern inte försvann i.o.m service så det var han som kontaktade mig för utbyte av receivern.

Mycket bra jobbat av honom anser jag,bästa möjliga hjälp jag hittils fått under alla åren vad det gäller Audio/Video utrustning jag haft.

Postad 04 juli 2010 - 07:45

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Hej.

Jag var i kontakt med HK:s Svenska representant till att börja med och han fixade in min AVR255 till service.
Efter det så hade han läst här på forumet att mina problem med receivern inte försvann i.o.m service så det var han som kontaktade mig för utbyte av receivern.

Mycket bra jobbat av honom anser jag,bästa möjliga hjälp jag hittils fått under alla åren vad det gäller Audio/Video utrustning jag haft.

Vi får hoppas att du inte är den enda som får denna utomordentlga hjälp :D

Postad 04 juli 2010 - 13:49

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vi får hoppas att du inte är den enda som får denna utomordentlga hjälp :D

Nu tror jag att HK är medveten och mycket villig att åtgärda dessa problem som rör AVR255.
Talade med HK-representanten i telefon och han sa att de bytt ut sammanlagt 5 st. AVR255:or vilket
man inte skulle kunna tro om man läser bl.a denna tråd.
Samma sade han.

Men HK har ju tidigare i alla fall varit måna om sina kunder och så verkar det vara nu också, de vill nog inte att
vi börjar byta våra HK-produkter mot andra märken bara för att en viss receivermodell krånglar.

Någonstan i denna tråd hittar du honom (HK-representanten)så ta sök efter honom och skicka honom ett
mail om dina problem så hör han säkert av sig.
Han är en mycket trevlig och servicevillig person.

Ha en skön dag !

Amadeus

Postad 04 juli 2010 - 14:50

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0

Glöm det !!!

Ingen förändring.

Amadeus

har lite problem att avr 255 tappar ljudet ibland som du säger,så man måste byta till tex dvd och tillbaka till tv för att få fram det eller tvärtom mm.

Men annars nöjd med HK haft lite olika och polarens avr 660 funkar kanon men lite för dyr för min del :D

kikat lite med på Onkyo tx- nr 1007 men väljer nog HK igen en gammal vana hehe

Mvh Peter

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 04 juli 2010 - 14:59.

Postad 08 juli 2010 - 23:40

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

har lite problem att avr 255 tappar ljudet ibland som du säger,så man måste byta till tex dvd och tillbaka till tv för att få fram det eller tvärtom mm.

Men annars nöjd med HK haft lite olika och polarens avr 660 funkar kanon men lite för dyr för min del :)

kikat lite med på Onkyo tx- nr 1007 men väljer nog HK igen en gammal vana hehe

Mvh Peter

Ang:
AVR 660 låter fläkten mycket på den?

Postad 09 juli 2010 - 12:26

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Hej!

Vet ej men skall kolla upp det.

Mvh Peter

Postad 10 juli 2010 - 12:01

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Fick en oannonserad avi från Schenker igår och det är med stor glädje som jag kan rapportera att min ersättningsreceiver fungerar perfekt: Inga förlorade sekunder, inga hdmi-handskakningsproblem.

Jag har dock bara haft möjlighet att testa förstärkaren ordentligt nu på förmiddagen, men än så länge så är allting perfekt.

Ett stort tack till Joakim Malm på Harman för all support.

Edit:
Det kan vara så att jag var lite för snabb med mitt utlåtande.
Jag har än så länge haft problem med förlorad ljuddata på två av fyra spår från min tvix, dock så har jag en beta-firmware installerad så jag riktar inga misstankar mot något ännu.

Ska testa med en cd från ps3'an nu

Edit 2
Har testat 4 musikskivor på Ps3'an nu och där fungerar ljudet perfekt.
Ljudet via TVIX'en är mycket bättre, men inte perfekt. Tappar ljud vid spårbyte med kanske 4-5%
Återstår att se hur det är med resume efter pausad strömning.

Redigerat av Wixner, 10 juli 2010 - 15:06.

Postad 10 juli 2010 - 15:35

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Angående fjärrkontrollen till en avr 255/260.
Är det någon slags skyddsplast på den när man får den? Det verkar inte vara det vad jag kan se/pilla bort på min.
Men det är en hel del smårepor i min kontroll till min 260. Det var även likadant till min 255a jag hade.
Hur är det med era kontroller?

Försökte ta kort med mobilen, fick ju inget vidare fokus, men man ser ju iaf vad det är.

http://yfrog.com/jxdsc00024atj

Postad 10 juli 2010 - 16:02

thanell
  • thanell
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Angående fjärrkontrollen till en avr 255/260.
Är det någon slags skyddsplast på den när man får den? Det verkar inte vara det vad jag kan se/pilla bort på min.
Men det är en hel del smårepor i min kontroll till min 260. Det var även likadant till min 255a jag hade.
Hur är det med era kontroller?

Försökte ta kort med mobilen, fick ju inget vidare fokus, men man ser ju iaf vad det är.

http://yfrog.com/jxdsc00024atj

ja det är plasten du ser, var lika förvånad som du men efter lite pillande kom den bort,
känns nästan som pillar bort höljet först på den så jag var lite skeptisk i början, men bara till att börja i ett hörnet och dra av den sen

Postad 15 juli 2010 - 21:07

wicked_1
  • wicked_1
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hallå gott folk!

Efter att har gjort en omkalibrering automatiskt variant så har mina högtalare lagt av??? Sitter och försöker komma på vart felet kan vara men är totalt bortkollrad!! Kör med ps3 optisk kabel och upp till en projje.. ljudet funkade fin fint innan jag gjorde detta men ej efter.. nån som har nått bra och snabbt tips????

MVh

//Wicked_1

Postad 15 juli 2010 - 21:13

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
dragit ur kalibrerings mikfrofonen ?

Postad 15 juli 2010 - 21:46

wicked_1
  • wicked_1
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

dragit ur kalibrerings mikfrofonen ?

Självklart.. men gjorde om kalibreringen och bara lät den stå en stund efteråt så vips hoppade den igång??? Men varenda gång väljer han bort subben i kalibreringen, nån som har nått vettigt svar på det?? För i testet går han ju igen om subben ordentligt..

Postad 19 juli 2010 - 09:06

sudden76
  • sudden76
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en fråga angående inställningar av högtalare på HK:n.
Jag har precis sålt av mina surroundhögtalare och center och kör just nu bara med två frontar.
Har tänkt att köpa två nya surroundhögtalare, men köra utan center.
Problemet som jag har är att ljudet från röster ( som brukar gå genom centern ) försvinner nästan helt.
Allt annat ljud är väldigt bra.
Jag har stängt av alla högtalare i HK:n, så att den vet om att jag enbart har två frontar. Men vad mer kan jag göra för att få ut högre ljud från tal via frontarna. Eller går detta inte?
Pratade med en kille på HiFi-Klubben och han tyckte att detta borde gå.

Tacksam för svar.

Postad 19 juli 2010 - 09:20

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
sudden76: Kolla om dina fronthögtalare står som Large eller annan storlek, dvs vilket omfång ska dina högtalare spela i, Hade du även en baslåda ?

Postad 19 juli 2010 - 09:34

valhall
  • valhall
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Ja jag kör med Win7 ska testa att göra som ni sagt och fungerar inte det får jag fixa en dator me Xp på.
Låter ganska troligt att det är win7 som spökar, för jag hade en del problem när jag skulle installera drivrutiner till kabeln.

Har också WIn 7 på min bärbara, använde en USB-->Seriell adapter. Fastnade alltid på Video Uppgraderingen :/
Som tur är så har jag en bärbar på jobbet som har en serieport och WinXP med SP3.
Provade först med adaptern, men då sket sig det direkt, lyckades inte få till kommunikationen alls.
Kopplade därefter direkt från serieporten och då kunde jag genomföra alla uppgraderingssteg smidigt :)

Så nu har även mitt problem med osynkat ljud vid uppspelning av BluRay filmer från en PS3a försvunnit :(

Postad 19 juli 2010 - 12:13

sudden76
  • sudden76
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

sudden76: Kolla om dina fronthögtalare står som Large eller annan storlek, dvs vilket omfång ska dina högtalare spela i, Hade du även en baslåda ?

Hej,

Vart kollar jag det? När jag går in på inställningar för högtalare så valde jag Off på alla högtalare utom frontarna. Men dom kunde jag inte markera. Så jag kunde inte gå in på inställningar på dom. Men det kanske man gör någon annanstans. Känner igen att jag har sett det där med Large någonstans.
Jag kör utan baslåda.
Om det spelar någon roll så är högtalarna ett par Monitor Audio RS6.
Ska kollar på detta när jag kommer hem ikväll om att ställa dom till Large.

Postad 20 juli 2010 - 20:01

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har klagat en del i denna tråden om hur mörk bilden blir när man kör bilden genom förstärkaren (AVR 255)
Men jag har inte fått nån respons på just det problemet.
Jag postar därför två bilder tagna med exakt samma exponering för att påvisa skillnaden. (ihopsatta till en)

http://dl.dropbox.co..._comparison.jpg

Tycker inte ni att det är anmärkningsvärt?
Jag kör bilden genom en Panasonic AX200

Hälsar Sebastian

Redigerat av Unregistered1e70a9ff, 20 juli 2010 - 20:02.

Postad 20 juli 2010 - 21:33

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag har klagat en del i denna tråden om hur mörk bilden blir när man kör bilden genom förstärkaren (AVR 255)
Men jag har inte fått nån respons på just det problemet.
Jag postar därför två bilder tagna med exakt samma exponering för att påvisa skillnaden. (ihopsatta till en)

http://dl.dropbox.co..._comparison.jpg

Tycker inte ni att det är anmärkningsvärt?
Jag kör bilden genom en Panasonic AX200

Hälsar Sebastian

Jag har själv så på min 260 att bilden är mörkare genom den än direkt från källan.
Men på din bild du visar är ju bilden genom 255an mycket snyggare, om än något mörkare, än bilden från ps3, tycker jag :P

Postad 20 juli 2010 - 22:12

Unregistered1e70a9ff
  • Unregistered1e70a9ff
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag har själv så på min 260 att bilden är mörkare genom den än direkt från källan.
Men på din bild du visar är ju bilden genom 255an mycket snyggare, om än något mörkare, än bilden från ps3, tycker jag :P

Det är sant, den ser bättre ut i exemplet.
Nu är dock bilden överexponerad, så man ser mer detaljer än man ser med egna ögon. Bilden visar inte heller att den tappar skärpa också. I vissa filmer ersätts detaljer i svärtan med ett svart kladd.

Även om bilden skulle vara snyggare så gillar jag inte att förstärkaren mixtrar med bilden.

Postad 20 juli 2010 - 22:19

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en fråga angående inställningar av högtalare på HK:n.
Jag har precis sålt av mina surroundhögtalare och center och kör just nu bara med två frontar.
Har tänkt att köpa två nya surroundhögtalare, men köra utan center.
Problemet som jag har är att ljudet från röster ( som brukar gå genom centern ) försvinner nästan helt.
Allt annat ljud är väldigt bra.
Jag har stängt av alla högtalare i HK:n, så att den vet om att jag enbart har två frontar. Men vad mer kan jag göra för att få ut högre ljud från tal via frontarna. Eller går detta inte?
Pratade med en kille på HiFi-Klubben och han tyckte att detta borde gå.

Tacksam för svar.

Tja!

Det har inget med Large inställningarna o göra, detta ändrar bara vilka frekvenser den ska spela! (hur långt ner i
basen den ska spela)

stänger du av högtalaren är det som om du rycker ut kabeln på den. den tystnar, recivern står kvar i samma läge.
tror enda chansen att få med ljudet är helt enkelt att köra i 2 eller 5/7 kanals stereo för o få med Centerns
ljudkanal, detta ändrar du ju snabbt på "Surround modes"

antar att du vill ha kvar effekterna i bakhögtalarna men tror inte detta är möjligt utan center.
(annars får du köra ljudet ur TV:en som center (den spelar ju dock allt men... effekterna bak finns ju iaffa då..)

/Stefan

Redigerat av Unregistered6e98fd36, 20 juli 2010 - 22:23.

Postad 21 juli 2010 - 21:57

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Någon som vet vad senaste software till en AVR 360 heter? Och kanske var man kan få tag i den? Jag har v 1.00 nu.

Edit:

Hittade det här:

http://www.harmankar.....D=AVR 360/230

Det gör väl inget att det är på en engelsk sida antar jag? Bara ladda ner och lägga in? :)

Redigerat av Unregisteredb54555ac, 21 juli 2010 - 22:00.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.