3. Blev en bonus fråga till =)) någon som vet om man kan använda svenskt T9 i duttys rom, dvs byta T9 till svenska?
Edit: http://www.4shared.c...ack_SV-RTW.html
Redigerat av de99ytth, 23 February 2009 - 12:57.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 20 February 2009 - 13:06
Edit: http://www.4shared.c...ack_SV-RTW.html Redigerat av de99ytth, 23 February 2009 - 12:57. Postad 20 February 2009 - 17:36
Använd INTE den. Du kommer inte få svenska och tangentbordet kommer inte funka om du slår på T9. Jag testade den och fick köra en Hard reset för att bli av med den. Så undvik den caben! Redigerat av kokodi, 20 February 2009 - 17:37. Postad 20 February 2009 - 20:15
Tack de99ytth och kokodi.
Jag hann tyvärr testa och du har rätt kokodi, man får inte T9 alls samt tangentbordet blir inte svenskt trots att det är valbart. Men men sånt man får räkna med. Tackar för tipset i vilket fall och hoppas att en uppdatering kommer som löser det, hard reset känns långt borta... Postad 20 February 2009 - 20:42
någon som sitter på några roliga spel till HDn och har lust att dela med sig?
Postad 21 February 2009 - 14:03
Kanske bättre å läsa tråden som finns om precis din fråga :-)
https://www.minhembi...howtopic=211513 Edit Men frågar du mig så säger jag utan tvekan Touch HD Redigerat av moparman, 21 February 2009 - 14:05. Postad 21 February 2009 - 15:14
iPhone är en designad pryl från Apple som är häftig, cool och snygg men vad mer? Touch HD har mycket bättre spec än iPhone.. Mvh Postad 21 February 2009 - 17:16
Någon som har prövat spb wireless monitor? Har prövat den men den gör så att HD´n hänger sig vid start. Finns det några alternativ som ni vet funkar bra?
En annan fråga. Jag översätter HD Tweak till svenska, men skulle behöva ett supportforum. Några tipps? Postad 21 February 2009 - 19:13
Hej Sugen på samma ROM men har inte lurat ut hur man återställer till original om man vill tilbaka. Någon som kan förklara. Under tiden läser jag vidare på XDA... Postad 21 February 2009 - 20:00
Hejsan! Själv är man på tankarna om att köpa en hd. 6200 som billigast.....men fortfarande för mkt pengar. kolla runt på blocket o fann denna http://www.blocket.s...632.htm?ca=15_s
Varför ny mobil till salu???? Kan d vara nåt lurt på g? Ni som har köpt ny mobil med kvitto på blocket? Vad kan vara en vettig förklaring till en sån handling o sälja nåt som e nyinköpt? Jag har nämligen frågat en på blocket men inget svar....antar att den annonsen inte är helt riskfritt! Postad 21 February 2009 - 23:28
Om du vill (utan att bryta garantin) kunna använda dessa funktioner : Skicka/ta emot MMS Skicka/ta emot filer över Bluetooth Kopiera/klistra in Använda din egen mp3 som ringsignal Kunna ha flera program på samtidigt (t.ex. surfa och msn'a) Spela in video Lägga in program utan att använda dig av Appstore/iTunes m.m. skulle jag välja Touch HD. Tänkte först köpa en iPhone men herregud va glad jag är att jag såg HD i butiken innan. Skulle blivit tokig på iPhonen efter en vecka. Postad 21 February 2009 - 23:57
Bra spel Bilspel: Asphalt 4 Strategi: PocketConquest Sen har jag Monopol,battleship,simcity (men har inte hittat key:n till det spelet),Skyforce Reloaded,Resco Sudoku Postad 22 February 2009 - 00:42
Program som man gillar!
Resco File Explorer (mycket bra å hitta filer med) Resco Radio (kan lyssnar på världs radio) igo 8 (men ska testa tomtom7 verkar inte så krånglig) Music ID (spelar in en snutt musik så har du låtnamn å titel) CorePlayer (Musik spelare samt kör sr:s web radio genom den) SpbMobileShell2 (Men ska installera Duttys HD V1.8 XTREME istället) Måste försöka hitta en ny radio ska testa Duttys HD Radio 1.10.25.25 VITO Zoomboard (tangentbord med åäö) Någon annan som kan tipsa om nya program samt bra program?!?! Redigerat av Unregistered86d0fe55, 22 February 2009 - 00:46. Postad 22 February 2009 - 19:27
ni som kör coreplayer, behöver man konvertera filmer man laddat ner?
Postad 22 February 2009 - 19:45
Någon som vet hur man får tillbaka originalromen?
La in Duttys men det var en del som inte funkade! Bl.a Bluetooth hittar inte mitt headset och mediaspelaren ville helt plötsligt inte spela upp MP4-filer.... Fan att man e så otålig! Redigerat av JBA69, 22 February 2009 - 19:48. Postad 22 February 2009 - 20:46
Har kört Duttys ROM under helgen och den är riktigt trevlig. Den har dock lite hyss för sig verkar det som. Den tar betydligt mer minne och den verkar läcka vilket gör att den efter en dag på jobbet blir slö och riskerar att hänga sig...
Jag sparade inte ner original rom så är det någon som sitter på detta eller vet var man kan få tag på det, höjta till! Tänker dock inte ge upp ännu och det släpps troligen en ny version 1/3 efter vad jag hört... Någon skrev om problem med mp4-filer. Läste på xda om hur man löser detta, la det inte på minnet men sök på xda så hittar du det säker... Postad 22 February 2009 - 20:47
Japp, den ska du undvika. Du ska köra Leo's cab då funkar det fint med svenskt T9 på dutty's 1.8, jag har kört det sen romen släpptes utan buggar. Spb Wireless Monitor hänger skiten om du har WIFI aktiverat och den övervakas av programmet. Jag har avaktiverat övervakning av WIFI i programmet och då funkar det kanon. Postad 22 February 2009 - 20:56
Stort tack! Postad 22 February 2009 - 22:21
Här kan man hitta svenska stock ROM'en:
http://forum.xda-dev...p;postcount=180 Mitt antivirus bråkade när jag laddade hem den men tror inte det är något lurt. Postad 22 February 2009 - 22:39 Tackar och bockar! Postad 23 February 2009 - 08:30
Har du lust att länka till den caben. Hittar inget vid snabb sökning på XDA. Redigerat av de99ytth, 23 February 2009 - 08:31. Postad 23 February 2009 - 09:15
Ställer en fråga till, Om man nöjer sig med att köra orginalromen till en början, hur går man tillväga om man vill uppdatera telefonen som man kan göra t ex på en nokia lur. om det ens är möjligt.
Postad 23 February 2009 - 09:47
Japp, den ska du undvika. Du ska köra Leo's cab då funkar det fint med svenskt T9 på dutty's 1.8, jag har kört det sen romen släpptes utan buggar.
Wem är Leo och var kan jag få tag i Leo's T9 cab? Postad 23 February 2009 - 12:42
Sorry, tog förgivet att Leo var "känd" på detta forumet också. Här är länk: http://www.4shared.c...ack_SV-RTW.html
Postad 23 February 2009 - 15:03
jag är ny i detta forum så därför okunskapen ;-) Tusen tack för svaret :-) Postad 23 February 2009 - 15:31
Vad jag har hört så går det köra avi filer men helst ska man konventera till mp4 filer så blir det inte så segt men som sagt har inte själv kollat på film bara vad jag läst.. Postad 23 February 2009 - 15:41
Jag har provat avi filer men de hackar allttid lite. Villa man ha med filmer på resa skulle jag koda om dom. Finns en del att läsa om detta på http://www.xda-developers.com/ Postad 23 February 2009 - 20:27
Tjena,
jag har precis fått tillbaka min HTC från service eftersom det inte gick att aktivera WLAN. Nu så märker jag att varken mobilen eller datorn reagerar när jag kopplar in mobilen i datorn med usb sladden som kom med. Det står bara på mobilen att den laddar. Väldigt störande, skulle vara riktigt skönt om någon kunde hjälpa mig! Postad 23 February 2009 - 21:13 Testa detta! Gå in under följande: Start/Program/Anslutningar och öppna "ActiveSync" Gå in på menyn och Klicka på "Connections.." (Anslutningar) Se till att rutan är ibockad och att det står "USB" under. Postad 23 February 2009 - 21:17
Hej, är det så att man "blåser" mobilen helt när man kör in Dutty? Kan man i så fall backa viss data å lägga tillbaka den? Tänker främst på exchangekonton osv som jag krånglat in. Å hur är det med applikationer som installerats (på minneskortet) , försvinner de? //S Postad 23 February 2009 - 21:28 Allt försvinner,det blir som en ny mobil. Postad 23 February 2009 - 21:37
Misstänkte det. Har en fråga till: HardSPL och USPL fattar jag inte riktigt, men det låter lite halvscary, vad är det egentligen? Har fattat att det är nåt man måste göra innan Dutty, men vad innebär det? Kan det bli problem sen med t.ex. garantiärenden och liknande pga olagligt ingrepp, eller kan man precis som med xbox360 återställa allt? /S Postad 23 February 2009 - 21:46 HardSPL och USPL möjliggör att du kan flasha romet med ett icke original-rom,det du gör vid ev. fel på telefonen är att du återställer flashprogrammet med ett restore program! Dessutom ligger det original-rom på svenska på nätet! Skall du byta rom rekommenderar jag att du gör en backup med t.ex PPCPimBackup som funkar kalas. Spara på ditt minneskort och återställ sedan dina kontakter,sms och så vidare (PPCPimBackup ligger färdigt på Duttys HD V1,8 Xtreme) Redigerat av JBA69, 23 February 2009 - 21:51. Postad 23 February 2009 - 21:48
Läs här om USPL
http://forum.xda-dev...ad.php?t=462347 Läs om hard spl och hur du återställer telefonen här http://forum.xda-dev...ad.php?t=431217 What is HSPL Hard-SPL a.k.a. HSPL is required if you want to flash any ROM other than the one intended for your device by your device's carrier (which can be a mobile phone operator or HTC themselves). Thus to avoid getting the "ERROR [294] : Invalid Vender ID" message whilst falshing Why do you need Hard-SPL: the stock (shipped) SPL that comes with your device will only accept NBH files signed by HTC. (This signature is a standard RSA signature, with 2048-bit long strong encryption.) Without worrying about the technical details - this means that if you change even one byte in the NBH file, it will break the signature and it will not flash via the stock SPL. This is not a checksum, it is a much stronger protection, and you cannot bruteforce bytes to fit the signature. This means if the CID (also ModelID but usually not a problem) in the NBH does not match your device's CID, it will not flash, and you cannot change the CID in the NBH file to get it flashed, at least not without Hard-SPL. But you do not need to worry about CID: Hard-SPL also fakes SuperCID, so it will accept any CID. Hard-SPL features for Blackstone: task 2a is disabled so you cannot brick your device so easily; SPL Overwrite Protection: you can only overwrite the Hard-SPL in a controlled way (via SSPL for example), HTC updates will not accidentally change it and brick your device that way; any password accepted; SuperCID. Other ways to get around CID limitations are goldcard (read wiki for more, usually not trivial to get a goldcard; also it does not solve the signing check) and SPLxploit (read Trinity forum for more), but SPLxploit is not applicable for Blackstone. Inventors of Hard-SPL were Olipro and Des. What is SSPL You cannot flash Hard-SPL using the stock (shipped) SPL that comes with your device as it will reject everything not signed by HTC. So you need a backdoor to access the flashrom of your device and this is SSPL: a hacked SPL (much like HSPL with extra patches) loaded into and booted from RAM via pof's jumpspl. Hard-SPL package embeds SSPL and executes it automatically for you. Your screen will show 1.07.OliNex if in SSPL. Obviously, SSPL can only load while the Windows Mobile OS is running, thus, when installing HSPL, you need Activesync connection. Inventors of SSPL were Des and pof. Läs mer på wiki sidan där jag kopierat detta http://wiki.xda-deve...=HTC_Blackstone Allt är från www.xda-developers.com Postad 24 February 2009 - 10:49
Hmmm jag försöker o försöker men får inte fram svensk layout med VITO Zoomboard? Jag ser danska, ryska m fl men inte svenska? Nåt som jag missat? Postad 24 February 2009 - 12:46
Jag vill bara tipsa folket här om den nya versionen av Radio (1.12). Har testat den i ett par dagar och tycker mig märka en klar skillnad i signalkvalitet jämfört med tidigare(innan hade jag både 1.09 och 1.10).
Bluetooth har fungerat klockrent (har alltid två headset kopplade till HD:n) och jag har bättre mottagning på Tele2's 3G nät. GPS har jag bara testat i någon minut (med iGo), men den kändes helt klart snärtare och hängde med bra i rondeller etc. Om ni är intresserade så hittar ni den nya versionen på Xda-deverlopers' ROM-sektion. Postad 24 February 2009 - 13:34
Märkte du någon skillnad från 1.10.25.25? Jag har precis bytt från original men kan nog inte säga att jag märkt någon större skillnad... Postad 24 February 2009 - 14:19 När jag gick över från 1.09 till 1.10 så märkte jag inget, men denna gång märker jag skillnad som sagt. Postad 24 February 2009 - 16:15
Ähum sorry... Landsinställningen till svenskt tangentbord m fl låg under menyn "Layouts" och inte "Language" som jag trodde. Allt funkar finfint nu! :-) Postad 24 February 2009 - 18:13
Jag har inga som helst problem med att Spb Wireless Monitor skulle få stenen att hänga sig, Så det måste bero på något helt annat Postad 25 February 2009 - 09:53 Uppdatera luren genom ladda ner olika uppdateringa på htc:s hemsida eller kör windows update på mobilen men där kommer det nog inte finnas uppdateringar.. Annars om man vill ha det senaste så gå in på www.xda-developers.com Postad 25 February 2009 - 18:43
Ni som lagt in Duttys Xtreme rom 1,8 vet väl om att skiten slutar funka efter den 1:a Mars!!
Ni andra,lägg inte in skiten! Postad 25 February 2009 - 19:00
Skiten?? Tycker den funkar på bra jag....3 dagar kvar ju, ingen stress här iaf. Postad 25 February 2009 - 19:15 Ja,skiten,tycker ärligt talat det är kasst att missa skriva ut att den slutar funka efter ett visst datum! Nu ställde jag mitt datum fel (3/3-09) vilket fick till följd att telefonen totalstrejkade! Nu är jag inte beroende av mobilen så jag överlever,men om man är bortrest över månadsskiftet så blir man nog överraskad.... Postad 25 February 2009 - 19:16
Det framgick ju inte när romen släpptes, men nu har det framkommit och han hade fixat det till sin 1.9 n är den väl släpps. Om den gör det med allt uppror som råder på xda...
Postad 25 February 2009 - 19:29
Hade man fått någon varning från mobilen hade man kunnat göra backup men nu kunde man inte ens stänga av den utan var tvungen att ta ur batteriet. Blev liiite snopen!
Synd för annars var det en bra Rom... Redigerat av JBA69, 25 February 2009 - 19:30. Postad 25 February 2009 - 19:46
bara lägga in en annan rom..ska man flasha får man räkna med lite trubbel ibland :-)
Postad 25 February 2009 - 23:34
Jupp....btw Dutty drar, men innan han lägger av släpper han en ny rom imorgon (26/2). V. 1.9 utan nån timebomb. Tråkigt att han lägger av 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |