* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 06 april 2009 - 09:41
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ok!
Använder du hubb? Jag har min HDD400GB i USB1 och en USB hubb i USB2 (bredvid HDMI kontakten) som jag i sin tur har både USB minne (4BG) och USB adaptern.
Det har även nämts i "firmware tråden" att visa haft problem med för stort USB minne. Någon rekomenderade att ha mindre än 2GB. Det funkar med 4GB för mig allafall.
/Dan
Postad 06 april 2009 - 10:26
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Nä jag har endast ett USB minne på 4GB kopplat i sidan vilket då gör detta till USB1, sen på baksidan har jag en förlägning på USBn till min USB/TCP adapter.
Saken är ju den att allt verkar fungera just förutom att få fram filesharet. Man kan koppla upp sig på WD TV med FTP och man kan också se den i nätverket. Filmer och liknande går att köra från USB1 utan problem.
Så det bör ju vara något som är fel just med mounten eller utdelningen.
Postad 06 april 2009 - 10:27
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jag har redan blivit skrämd av mneminic's problem.
Var och hämtade USB-adaptern till nätverket, men jag insåg att det finns för lite hjälp skrivet om hur man utför installationen och konfigurerar för att få igång det.
Inofficiella firmwaren innehåller fler filer... ska man ändå bara lägga alla i rooten och köra som vanligt?
Finns det verkligen ingen "how to do" för oss (mig) lågavancerade? Det finns ju en uppsjö med hemsidor som har startats i och med denna/dessa inofficiella firmware.
Postad 06 april 2009 - 14:27
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nä jag har endast ett USB minne på 4GB kopplat i sidan vilket då gör detta till USB1, sen på baksidan har jag en förlägning på USBn till min USB/TCP adapter.
Saken är ju den att allt verkar fungera just förutom att få fram filesharet. Man kan koppla upp sig på WD TV med FTP och man kan också se den i nätverket. Filmer och liknande går att köra från USB1 utan problem.
Så det bör ju vara något som är fel just med mounten eller utdelningen.
Såg dina inlägg på AVSforumet. Jag tror du fibblar bort dig med ditt PC konto. Har du ett adminkonto med lösenord på din PC? Det funkar iallafall på XP för mig. jag har däremot liknande problem som dig med Vista. Mappen är tom om jag använder WDTV men jag kan se alla filmer på min externa HDD inkopplad på USB1 från Vista PC:n. Kan inte flytta, radera så jag tror det har nåt med rättigheter som i sin tur är kopplat till kontot! Ska jobba vidare med det!
Postad 06 april 2009 - 14:29
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Här har det hänt en del ser jag! Avvaktan verkar vara ordet i tiden. I alla fall vad gäller den nya firmwaren. Skall försöka få snurr på nätverket (utan NFS dock) till helgen. Kul att se att det funakr bra för någon i alla fall! Mindre kul att se att det inte funkar för andra dock...
Postad 06 april 2009 - 14:58
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Egentligen kör jag ingen lösenord alls på maskinen, men jag har ett konto som är mitt eget som så klart är administratör.
Jag provade först att köra WD TV direkt på min dator utan att ange användarnamn och lösenord men det gav tyvärr inget resultat.
Jag provade då lägga in ett WD TV konto som har ett lösenord, detta innebär att när jag startar dator så måste jag välja ett konto att logga in på och väljer jag mitt eget här så slipper jag ange lösenord.
Just nu ser jag faktiskt inte alls den utdelade katalogen på WD TV, visst det har skapats en katalog på USB stickan som heter samma som min utdelning men denna är helt tom, ingen aning vad denna används till. Den sys iallafall inte i WDTV.
Det blir till att krånga lite till med det, första jag ska prova är att reducera namnet och antal filer i den delade resursen.
Postad 06 april 2009 - 15:30
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Egentligen kör jag ingen lösenord alls på maskinen, men jag har ett konto som är mitt eget som så klart är administratör.
Jag provade först att köra WD TV direkt på min dator utan att ange användarnamn och lösenord men det gav tyvärr inget resultat.
Jag provade då lägga in ett WD TV konto som har ett lösenord, detta innebär att när jag startar dator så måste jag välja ett konto att logga in på och väljer jag mitt eget här så slipper jag ange lösenord.
Just nu ser jag faktiskt inte alls den utdelade katalogen på WD TV, visst det har skapats en katalog på USB stickan som heter samma som min utdelning men denna är helt tom, ingen aning vad denna används till. Den sys iallafall inte i WDTV.
Det blir till att krånga lite till med det, första jag ska prova är att reducera namnet och antal filer i den delade resursen.
Jag tror att det kan vara just det att du måste ha ett password till ditt adminkonto. Jag har ca 600 filer i min delade map på XP:n (ca 600GB) så det verkar inte vara troligt fel efersom det funkar för mig. /Dan
Postad 06 april 2009 - 17:20
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Nu har jag fått det till att fungera.
Jag provade först sätta lösenord på mitt admin konto och då hänvisa till detta istället i WDTV, detta löste dock inte problemet.
Jag provade att ändra namnet på utdelningen till ett kortare näman, inte häller detta löste problemet.
Jag tog ett nytt USB minne på 129 MB och formaterade detta, sen la jag in filerna från ext3-boot här. Efter detta som fungerade det utmärkt.
Varför det inte fungerade med 4 GB USB minnet vet jag inte, kanske var det så att minnet måste vara relativt "rent" från data säskilt i rooten. Jag hade ju en massa olika filer på detta USB minne som jag inte ville radera.
Jag ska prova lite mer sen och se vad som verkligen gäller.
Postad 06 april 2009 - 22:08
POMAH
-
POMAH
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Skulle någon vara så snäll att posta en länk till hur man får wireless att fungera på denna sak? Eller skriva en guide? Har googlat men inte lyckats hitta någon vidare information.
Mvh Roman
Postad 07 april 2009 - 01:56
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Inofficiella firmwaren innehåller fler filer... ska man ändå bara lägga alla i rooten och köra som vanligt? Finns det verkligen ingen "how to do" för oss (mig) lågavancerade? Det finns ju en uppsjö med hemsidor som har startats i och med denna/dessa inofficiella firmware.
Kom igen nu grabbar... är det ingen som har ett eller två svar på mina frågor eller det är meningen att klubben ska vara exklusiv och svåråtkomlig?
Postad 07 april 2009 - 07:18
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Kom igen nu grabbar... är det ingen som har ett eller två svar på mina frågor eller det är meningen att klubben ska vara exklusiv och svåråtkomlig?
Jag postade en länk tidigare i denna tråden som du kan använda : http://www.avsforum....66#post16143566Vad jag känner till så finns det ingen förklaring på hur man går till väga för att använda en vanlig windows share, men det är inte mycket svårare än att sätta upp en utdelning på din dator och sen mounta denna utdelning genom det vis som förklaras i net.mounts (Där du speceficerar mounten). Om du stöter på några problem så är det bara att posta här. Skulle någon vara så snäll att posta en länk till hur man får wireless att fungera på denna sak? Eller skriva en guide? Har googlat men inte lyckats hitta någon vidare information.
Mvh Roman
Hej! Här finns en länk på hur man får igång det : http://www.avsforum....03#post16144003Jag har inte vågat mig på trådlöst så här kan jag inte hjälpa dig något vidare.
Postad 07 april 2009 - 07:26
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Den firmware jag använder så läggs alla filer i rooten på en USB sticka. Finns även en annan version som flashar direkt till minnet som orginal. "All" info finns att läsa här. http://wiki.wdtv.org/doku.php och http://www.avsforum....d.php?t=1100062Det finns inget facit, alla har sina egna setup på nätverk, pc, brandvägg, shared folder m.m Den CIFS setup som jag gjort skall vara enklast att göra men är tydligen slö så att det inte går att spela HD. Det funkar för mig att spela 720P iaf. Ska få tag i full HD och testa.
Postad 07 april 2009 - 07:31
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Den firmware jag använder så läggs alla filer i rooten på en USB sticka. Finns även en annan version som flashar direkt till minnet som orginal. "All" info finns att läsa här. http://wiki.wdtv.org/doku.php och http://www.avsforum....d.php?t=1100062
Det finns inget facit, alla har sina egna setup på nätverk, pc, brandvägg, shared folder m.m Den CIFS setup som jag gjort skall vara enklast att göra men är tydligen slö så att det inte går att spela HD. Det funkar för mig att spela 720P iaf. Ska få tag i full HD och testa.
Jag hade helt missat att man kan flasha allt till WDTVn ? Det måste ju vara bättre? Nu måste man ju ha USB minnet i alltid om spelare ska kunna starta korrekt?
Postad 07 april 2009 - 08:25
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ja det stämmer, USB stickan måste alltid sitta i.
Flasha direkt till minnet tänkte jag göra sen när jag fått lite kläm på detta
Vad jag förstått så var den permanenta flashen ibörjan gjord för Linux burkar men jag tror att han även lagt till Windows. jag vet inte säkert, du får gärna återkomma om du förstår!? Mountar vi likadant, funkar CIFS osv...
Postad 07 april 2009 - 08:45
POMAH
-
POMAH
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag postade en länk tidigare i denna tråden som du kan använda : http://www.avsforum....66#post16143566
Vad jag känner till så finns det ingen förklaring på hur man går till väga för att använda en vanlig windows share, men det är inte mycket svårare än att sätta upp en utdelning på din dator och sen mounta denna utdelning genom det vis som förklaras i net.mounts (Där du speceficerar mounten).
Om du stöter på några problem så är det bara att posta här.
Hej!
Här finns en länk på hur man får igång det : http://www.avsforum....03#post16144003
Jag har inte vågat mig på trådlöst så här kan jag inte hjälpa dig något vidare.
Tack, ska se ifall det blir ett köp av en sådan här då. En följd fråga, man kan inte streama HD filmer över trådlösa nätverket men man borde iaf kunna överföra dessa till en HDD i USB2 och sen se dessa lokat?
Postad 07 april 2009 - 08:58
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Tack, ska se ifall det blir ett köp av en sådan här då. En följd fråga, man kan inte streama HD filmer över trådlösa nätverket men man borde iaf kunna överföra dessa till en HDD i USB2 och sen se dessa lokat?
Nä det borde inte vara några problem att FTPa över filmerna, men har du möjlighet så är en trådad förbindelse att föredra. Trådlöst har alltid sina begränsningar inte bara hastighets mässigt utan även ur säkerhets synpunkt.
Postad 07 april 2009 - 09:02
POMAH
-
POMAH
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Nä det borde inte vara några problem att FTPa över filmerna, men har du möjlighet så är en trådad förbindelse att föredra. Trådlöst har alltid sina begränsningar inte bara hastighets mässigt utan även ur säkerhets synpunkt.
Jo trådat hade ju varit bra dock så blir jag tvungen att dra en kabell längst med 1,5 rum, ca 30 meter totalt. Då blir det nästan enklast att gå med hårddisken från datorn till WD'n. Eller så kör man över det trådlöst medans man lagar mat.
Postad 07 april 2009 - 09:24
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Mer info angående trådlös setup! http://www.wdtvc.com/
Postad 07 april 2009 - 11:49
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har du lust att lite kort förklara hur jag skall FTPa över filerna till WDTV HDD? Vad behöver jag för mjukvara osv. Sätter jag upp en FTP server i PC eller? Hur kopplar jag upp mig mot WDTV? Tack!
Postad 07 april 2009 - 11:53
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Har du lust att lite kort förklara hur jag skall FTPa över filerna till WDTV HDD? Vad behöver jag för mjukvara osv. Sätter jag upp en FTP server i PC eller? Hur kopplar jag upp mig mot WDTV? Tack!
Ladda ner FileZilla(eller något annat FTP program) http://filezilla-project.org/Installera och starta FileZilla Knappa in adressen till din WDTV (detta är en bra anledning till att köra statisk ip adress på den) Knappa in användare root och inget lösenord(om du nu inte har ändrat det) Sen är det bara till att connecta till WDTV och du kommer kunna se allt som WDTVn har tillgång till inkl de moutade USB driversarna.
Postad 07 april 2009 - 12:06
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ladda ner FileZilla(eller något annat FTP program) http://filezilla-project.org/ Installera och starta FileZilla Knappa in adressen till din WDTV (detta är en bra anledning till att köra statisk ip adress på den) Knappa in användare root och inget lösenord(om du nu inte har ändrat det)
Sen är det bara till att connecta till WDTV och du kommer kunna se allt som WDTVn har tillgång till inkl de moutade USB driversarna.
Tack! "Knappa in användare root och inget lösenord(om du nu inte har ändrat det)" Kan du förtydliga det? Är det nåt som ligger i 0.8.6 mjukvaran? Ska jag skriva in "root" i FTP programmet helt enkelt?
Redigerat av dewess, 07 april 2009 - 12:21.
Postad 07 april 2009 - 12:21
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Tack! "Knappa in användare root och inget lösenord(om du nu inte har ändrat det)" Kan du förtydliga det? Är det nåt som ligger i 0.8.6 mjukvaran? Ska jag skriva in "root" helt enkelt?
Den FTP server som WDTV sätter upp med hjälp av 0.8.6 firmwaren har fått en avändare som heter root utan lösenord. Jag vet faktiskt inte var du ändrar lösenordet för detta FTP server. Allt du behöver göra att att komma åt FPT server är att följa min anvisning och då ange root som användarnamn och inget lösenord.
Postad 07 april 2009 - 12:48
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Suveränt! Då fattar jag.
Hem och testa
Sen är det bara att få det att funka i vista också!
Postad 07 april 2009 - 13:05
Unregisteredd6303f5f
-
Unregisteredd6303f5f
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som vet om man kan hoppa direkt på senaste uppdateringen eller måste jag köra in de tidigare först?
Postad 07 april 2009 - 13:07
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Någon som vet om man kan hoppa direkt på senaste uppdateringen eller måste jag köra in de tidigare först?
De e nog bara till att köra senaste direkt, det enda som den kollar är om versionen är större än förregående. Om det är så att man ångrar sig så tror jag att man måste göra en factory reset och sen updatera till rätt version efter detta.
Postad 07 april 2009 - 13:12
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
De e nog bara till att köra senaste direkt, det enda som den kollar är om versionen är större än förregående.
Om det är så att man ångrar sig så tror jag att man måste göra en factory reset och sen updatera till rätt version efter detta.
Om man vill ha en tidigare version så måste man gå in i själva filen mha tex notepad och döpa om den till ett högre version nummer och sen uppdatera precis som vanligt.
Postad 07 april 2009 - 13:17
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Ny firmware!! Ny firmware går att hämta!Prerelease 1.02 (includes all previously released updates) Enhanced cover art, album art, and thumbnail support for media files and folders Additional subtitle languages and decoding support Improved media playback and navigation More audio formats for MKV container Fixed bugs reported by the WD TV user community Den stora frågan är nu. Klarar den av ISO-filer??? Är det någon som kan svara på det? /Eric
Postad 07 april 2009 - 13:25
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ny firmware!!
Ny firmware går att hämta!
Prerelease 1.02 (includes all previously released updates)
Enhanced cover art, album art, and thumbnail support for media files and folders Additional subtitle languages and decoding support Improved media playback and navigation More audio formats for MKV container Fixed bugs reported by the WD TV user community
Den stora frågan är nu. Klarar den av ISO-filer???
Är det någon som kan svara på det?
/Eric
Har jag missat nåt. Jag kan spela ISO filer med mjukvara 1.01!!
Postad 07 april 2009 - 13:37
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Om man vill ha en tidigare version så måste man gå in i själva filen mha tex notepad och döpa om den till ett högre version nummer och sen uppdatera precis som vanligt.
Nja jag fick för mig att jag läste i något forum att man kunde ta en reset och på så vis få tillbaka den gamla versionen utan att manuellt ändra versions nr.
Postad 07 april 2009 - 13:45
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Ny firmware!!
Ny firmware går att hämta!
Prerelease 1.02 (includes all previously released updates)
Enhanced cover art, album art, and thumbnail support for media files and folders Additional subtitle languages and decoding support Improved media playback and navigation More audio formats for MKV container Fixed bugs reported by the WD TV user community
Den stora frågan är nu. Klarar den av ISO-filer???
Är det någon som kan svara på det?
/Eric
Det verkar som att du menar den firmware som släpptes förra veckan? Inte "ny" som jag hade hoppats... WD har ingen support för ISO-DVD och har inte deklarerat att de kommer att fixa det heller. dewess och mneminic: Vad bygger den inofficiella firmwaren på för original-FW? Bör vara den gamla om jag fattar rätt? Kvittar kanske just nu eftersom det inte blev riktigt så bra som man hoppats med prereleasen.
Postad 07 april 2009 - 13:51
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Det verkar som att du menar den firmware som släpptes förra veckan? Inte "ny" som jag hade hoppats... WD har ingen support för ISO-DVD och har inte deklarerat att de kommer att fixa det heller.
dewess och mneminic: Vad bygger den inofficiella firmwaren på för original-FW? Bör vara den gamla om jag fattar rätt? Kvittar kanske just nu eftersom det inte blev riktigt så bra som man hoppats med prereleasen.
0.8.6 bygger på 1.01, det finns nyare såklart men prereleasen verkar ju inte vara någon höjdare.
Postad 07 april 2009 - 14:06
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Nä, det var lite tråkigt att det var "falskt alarm" om ny release, vi får hålla tummarna ett tag till att releasen är bättre än denna prerelease, för den var ju seg som sirap.
/ J
Redigerat av järker, 07 april 2009 - 14:07.
Postad 07 april 2009 - 14:58
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det verkar som att du menar den firmware som släpptes förra veckan? Inte "ny" som jag hade hoppats... WD har ingen support för ISO-DVD och har inte deklarerat att de kommer att fixa det heller.
Jag har döpt om alla mina IMG filer till ISO och det funkar att spela upp dom.
Postad 07 april 2009 - 15:03
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Vad jag förstår så är 99% av alla ISO egentligen IMG filer.
Redigerat av Unregistered30026, 07 april 2009 - 16:43.
Postad 07 april 2009 - 15:52
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Hej.
jag ber om ursäkt.
Jag trodde att den var helt ny denna release.
Men jag såg inget på denna sida om det så då skrev jag in det.
Men jag är dock lite förvirrad.
Vissa av er säger att iso fungerar och vissa säger att det inte går.
Hur är det egentligen?
/Eric
Postad 07 april 2009 - 16:42
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
IMG filer fungerar ISO har jag inte provat, det som man förlorar när det gäller DVD filmer är dock menyn.
Postad 07 april 2009 - 17:56
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
IMG filer fungerar ISO har jag inte provat, det som man förlorar när det gäller DVD filmer är dock menyn.
Nu blir jag förvirrad. Jag kan inte spela IMG filer därför har jag byt filändelse till ISO och då går det. Söker man på IMG filer och WDTV säger folk att dom inte kan spela detta format.
Postad 07 april 2009 - 18:01
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Nu blir jag förvirrad. Jag kan inte spela IMG filer därför har jag byt filändelse till ISO och då går det. Söker man på IMG filer och WDTV säger folk att dom inte kan spela detta format.
Sorry, tänkte på blueray, men isåfall har jag inte provat värken IMG eller ISO. Dock har jag hört att meny valet ska inte fungera så frågan är då om filmen går igång ändå?
Postad 07 april 2009 - 19:18
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Sorry, tänkte på blueray, men isåfall har jag inte provat värken IMG eller ISO. Dock har jag hört att meny valet ska inte fungera så frågan är då om filmen går igång ändå?
Ok då är jag med. Stämmer att menyvalen inte fungerar men visst sparkar filmen igång. Däremot lyckas jag inte starta filmerna i VLC media player efter byte från IMG --> ISO
Postad 07 april 2009 - 19:23
Zebron
-
Zebron
-
Amatör
-
-
64 inlägg
ISO fungerar alldeles utmärkt. De går igång automatiskt. Har testat ett 50 tal utan problem.
Postad 07 april 2009 - 20:03
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Hej.
jag ber om ursäkt.
Jag trodde att den var helt ny denna release.
Men jag såg inget på denna sida om det så då skrev jag in det.
Men jag är dock lite förvirrad.
Vissa av er säger att iso fungerar och vissa säger att det inte går.
Hur är det egentligen?
/Eric
Jag hade ett flertal IMG som jag ändrade till ISO-ändelse och det gick bra innan jag plockade ner Prereleasen, så nu har jag visseligen fått till thumbnailsen men till kostnaden att inte kunna se ISO längre, även där har segheten slagit till och det hackar eller laggar eller vad man ska kalla fenomenet. Med denna prerelease får vi verkligen hoppas att det inte innebär att nästa release ska vara så här seg. / J
Redigerat av järker, 07 april 2009 - 20:05.
Postad 07 april 2009 - 23:46
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jag har testat att starta ett flertal ISO-DVD och det har funkat. Däremot har jag kollat några hela filmer hemma hos en kompis som också har en WD-TV, men hos honom slutade texten att dyka upp rätt vad det var och filmen hoppade ibland flera minuter i tid. Inget att lita på i alla fall. Själv har jag inte kollat en hel DVD-film på min egen spelare... man köper väl inte en HD-player för att koll SD på?
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 08 april 2009 - 10:31.
Postad 08 april 2009 - 17:01
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Jag har sett flertalet iso- dvd, och barnen också, och det är nog endast 1 eller 2 som inte fungerat.
Konstigt att den funktionen varierar, borde ju ha med mjukvaran att göra, skumt.
Postad 08 april 2009 - 19:47
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Blurk. Nu tvärdog min WD efter att jag installerat ext3-boot. Står bara och hänger på någon slags startup screen...
Edit: tur att man skriver inlägg på forum. Såklart gick den igång efter att man gjort det!
Redigerat av Unregistered2956b483, 08 april 2009 - 19:48.
Postad 08 april 2009 - 22:11
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Ja jag tyckte också att booten var MYCKET segare efter updatering, men de e väll för att den verkar kopiera allt från USB minnet till interna minnet. Flashar man den lär detta gå snabbare antar jag.
Postad 09 april 2009 - 07:34
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ja jag tyckte också att booten var MYCKET segare efter updatering, men de e väll för att den verkar kopiera allt från USB minnet till interna minnet. Flashar man den lär detta gå snabbare antar jag.
Ja, det var verkligen toksegt. Är det wdlxtv ( http://b-rad.cc/wdlxtv) ni tänker på som flashad firmware? Jag fick inte riktigt till att få på den måste jag säga. Annars när man joxar med det här så hittar spelaren uppdateringen automatiskt men här gick det inte. Försökte ändra i .ver-filen också men det hjälpte inte.
Postad 09 april 2009 - 07:42
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Jag visste inte själv först att det fanns en flash version och en USB version. Hade jag vetat det hade jag troligen kört på flash versionen, denna borde göra att man slipper ha i USB minnet hela tiden(men vad vet jag).
Postad 09 april 2009 - 09:35
Ebbot
-
Ebbot
-
Användare
-
-
105 inlägg
Lite nyare ändå va? WD TV Prerelease 1.02.03 http://www.wdc.com/wdtvprereleaseHere's a quick changelog: -Windows-1250 Central European encoding added -Subtitle rendering quality improved -AVI loading time improved -Fixed an issue where thumbnails weren't loading sometimes -Thumbnail loading times improved
Postad 09 april 2009 - 11:30
dewess
-
dewess
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Segare efter du ryckt strömkabeln och stoppat i den igen eller när du startar på fjärren? Lite segare efter man ryckt och sen stoppat i strömkabeln har jag också upplevt men det görs ju bara en gång. När jag startar som vanligt med fjärren är den lika snabb som vanligt. Ser igen anledning just nu att flasha direkt till minnet. Vad vinner jag på det?? Vill jag ändra nåt på USB minnet gör jag ju det direkt över nätverket och behöver inte ens plocka bort USB minnet! Ligger det i WDTV minnet måste jag flasha om varenda gång jag vill ändra nåt.
Postad 09 april 2009 - 13:08
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Lite nyare ändå va? WD TV Prerelease 1.02.03
http://www.wdc.com/wdtvprerelease
Here's a quick changelog: -Windows-1250 Central European encoding added -Subtitle rendering quality improved -AVI loading time improved -Fixed an issue where thumbnails weren't loading sometimes -Thumbnail loading times improved
Man kan kalla det efterlängtat, men frågan är om mitt största problem berörs av denna update? Däremot så gillar jag formen av mindre betaversioner istället för kvartalsvis skarpa versioner.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|