Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 November 2009 - 15:43

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jo, trafiken kostar om du inte fört över låtarna hemma på ditt trådlösa nätverk och bara kör i Offline-läge, därav rekommenderar vi ett datapaket.

Iofs så funkar de ju att köra med det mobila bredbandet i telefon, då är ju all data gratis. Man måste bara ställa om lite när man dunkar i det simkortet dock. Det blir ju inte så smidigt att svara i telefon dock hehe.

/Jonas

Postad 24 November 2009 - 15:53

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Iofs så funkar de ju att köra med det mobila bredbandet i telefon, då är ju all data gratis. Man måste bara ställa om lite när man dunkar i det simkortet dock. Det blir ju inte så smidigt att svara i telefon dock hehe.

/Jonas

Kanske går o svara i teflon med skypeout eller nåt istället då ;)?

Postad 24 November 2009 - 15:54

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

/Jonas

Då är de billigare med ett datapaket på abonnemanget, och de är billigare.

Postad 24 November 2009 - 17:14

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ett exempel.

Undrar vem som designat de otroligt ologiska och allmänt konstiga ikoner längst ner? två fyrkanter och en cirkel med en tårtbit! och flera knappar går till samma funktion, enda fördelen med detta tema är att man kan se morgondagens påminnelser. En rejäl genomgång av teman i nästa uppdatering vore inte fel.

Postad 24 November 2009 - 17:30

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Samma sak har hänt nu för mig åxå..

har du lagt in rätt kod i sw.unl som finns i garmin katalogen på minneskortet? Du måste även aktiera den interna gpsen i garmin. Se även till att du har "intern gps" makerad som positioneringsmetod i sation.

Postad 24 November 2009 - 20:30

thepettson
  • thepettson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Är det någon annan som märk att klockan i Sation "halkar" efter med ett par minuter ( märker detta när jag ska ladda Sation efter 2 dagar ) ?

Vet inte om jag kan säga att min halkar efter... men vid ett par tillfällen har jag märkt att när jag ska kika vad klockan är så står klockan kvar på samma klockslag som sist jag använde mobilen... men hoppar till det rätta klockslaget på en halv sek (ungefär)...

Det jag däremot undrar över, är det någon som har fått IM+ att fungera till MSN?

Postad 24 November 2009 - 20:43

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Söker någon som kan hjälpa mig med ett problem som har uppstått.

Jag är sjukt beroende av kalenderfunktionen som finns i satio eftersom jag lägger upp mycket med mitt jobb och vad jag skall göra. Nu visar det sig att alarmfunktionen har slutat fungera och jag får verkligen inte igång den.
Tänkte om jag skulle göra så att den fabriksomställs igen (vet inte om det heter så, men finner funktionen under meny>inställningar>telefon>telefonhantering>fabriksinställningar)
Frågan är då om allt i telefonen försvinner, kort, kalender händelser,kontakter,program osv !!!
Eller ska man göra en säkerhetskopia som man finner i "mina saker" Vad kommer med då? och vart hamnar det?

Mycket frågor, men jag behöver verkligen all hjälp jag kan få.
TwinX alias Magnus

Postad 24 November 2009 - 20:44

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Jag är sjukt beroende av kalenderfunktionen som finns i satio eftersom jag lägger upp mycket med mitt jobb och vad jag skall göra. Nu visar det sig att alarmfunktionen har slutat fungera och jag får verkligen inte igång den.
Tänkte om jag skulle göra så att den fabriksomställs igen (vet inte om det heter så, men finner funktionen under meny>inställningar>telefon>telefonhantering>fabriksinställningar)
Frågan är då om allt i telefonen försvinner, kort, kalender händelser,kontakter,program osv !!!
Eller ska man göra en säkerhetskopia som man finner i "mina saker" Vad kommer med då? och vart hamnar det?

TwinX alias Magnus

Gör en säkrhetskopia först, sen skulle jag föredra en ominstallation av mjukvaran.

Postad 24 November 2009 - 20:50

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Gör en säkrhetskopia först, sen skulle jag föredra en ominstallation av mjukvaran.

Om jag gör en säkerhetskopia, hamnar allt på minneskortet då?
Ominstallera mjukvaran, görs det på sonys hemsida?

Postad 24 November 2009 - 20:54

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Om jag gör en säkerhetskopia, hamnar allt på minneskortet då?
Ominstallera mjukvaran, görs det på sonys hemsida?

Ja, som jag förstår så hamnar allt på minneskortet då, och ominstallationen gör du genom Sony Ericsson Update och kabeln som du kopplar in mellan dator och mobil.

Postad 24 November 2009 - 21:03

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ja, som jag förstår så hamnar allt på minneskortet då, och ominstallationen gör du genom Sony Ericsson Update och kabeln som du kopplar in mellan dator och mobil.

Tack för all din hjälp.
Ska nog göra det ikväll så telefonen är okej tills imorgon.

Vet någon något program som man kan använda sig av för att man på ett enklare sätt kan se på foto-korten man har i en mapp på sitt minneskort.

Postad 24 November 2009 - 21:19

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Då är de billigare med ett datapaket på abonnemanget, och de är billigare.

I och med att jag har mobilt bredband redan så lär väl det va billigast, jag använder det väldigt sällan så ska man storsurfa så sätter man ju i det kortet ;)

Vill även passa på att tipsa om ett displayskydd som är värt namnet iaf. Har testat de där invisible shield och det va INTE bra. Men efter lite forskning så hitta jag från ett ställe i usa. Brado Ultraclear heter det iaf och det är i mitt tycke helt perfekt, ultra tunt, ultra klart samt att det är lixom hårdare plast eller vad man ska säga och inte som invisible shield som mera är nån slags gummi yta som inte alls va trevlig.

Här är länken iaf: http://shop.brando.c...6c0018d008.html

Hela 47:- kosta det, fraktfritt fram till 30:e november.

/Jonas

Postad 24 November 2009 - 21:20

Nisse Järnet
  • Nisse Järnet
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har haft min Satio sen början av oktober är överlag nöjd! Hade en X1a innan som jag också var nöjd med ;)

Dock är det några saker jag stör mig på hos Satio, nån mer som har samma problem?

1. Youtube, kvalitén suger om man jämför med programmet jag hade på X1an. Finns det nån lösning på detta?

2. Jag har en ringsignal jag lagt in själv, men ibland när det ringer så är det den gamla vanliga SE ringsignalen som låter?! Tjejen och polarn har samma problem. Lösning på detta? ;)
Har testat med .mp3 .wma .wav samt haft ringsignalen på minneskortet och telefonminnet men det verkar inte göra nån som helst skillnad. SMS signalen har dock alltid funkat som den ska!

Postad 24 November 2009 - 21:39

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Någon som testat detta batteri till sation eller någon annan lur?

http://www.mytrendyp...-the-9294p.html

1500mAh...undrar jag om det stämmer? 50% mer kräm än original skulle dock sitta lika fint som äpple och lök i rökan på en kalkon

Postad 24 November 2009 - 23:12

ACID_KING
  • ACID_KING
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som får samma felmeddelande som mej i Youtube programmet i telefonen att den inte kan se filmen via mobilnätet. Filmerna funkar när man går in på youtube.com i webläsaren istället och där finns även en helskärmsläge för dom som inte får hela bilden på programmet. Det är inte varje gång som den vill "buffra" direkt när man går in på youtube via webläsaren. Man får då fippla lite med play och pause och det är inte alltid som det hjälper heller.

Kanske jag som gör fel eller har fel inställningar. Har den inställd på mobilsurf som standardanslutning.

Har testat på olika platser i Sverige med full mottagning

Postad 24 November 2009 - 23:22

betty (kung pow)
  • betty (kung pow)
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Appropå Displayskydd...
har testat :
#1 zagg invisbleshield...=nix för tjock inte direkt formskuren över display..påverkar synlighet..dvs ej helt klar..
#2 screenguards 2 st alternativ...ena liknande zaggs=för tjock påverkar synlighet...
andra blåaktig ton+fingeravtrycks känslig+flammig..
#3 Bästa hittils (som vanligt B)+dessutom helt formskuren över display..dvs över ljus sensor etc.. :( ...använt på dom senaste SE mobiler jag haft..) skalshops billigaste!..obs inte copter skydd!... (bara skit! iaf på 905:an ja testa tidigare på...samma som zaggs..typ) klart displayskydd....fingret glider bra...lite flammig i vissa vinklar..men man överlever...rekommenderas!! 4/5..

hoppas detta var till hjälp.. B)
i övrigt mk nöjd me sation.... :) (hade 905:an innan..och efter den så......... ;) )
skål!/H

Har du nån länk eller produktnamn till det tredje?
Snart håller inte urspungsplasten längre på min så börjar leta efter alternativ.

/Jonas

För det kan jag rekomendera telenor och ett tvillingkort. 120 spänn i månaden för deras turbotjänst utan gräns (helt utan) som tillägg till ett abbo.

Redigerat av betty (kung pow), 24 November 2009 - 23:31.

Postad 24 November 2009 - 23:26

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
För det kan jag rekomendera telenor och ett tvillingkort. 130 spänn i månaden för deras turbotjänst utan gräns (helt utan) som tillägg till ett abbo.
[/quote]

Jag har telenor och ger 99:- i månaden för deras mobila bredband. Har telenor på mobil och sedan Bredbandsbolaget.

/Jonas

Postad 24 November 2009 - 23:27

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

TwinX alias Magnus

Min vägrar också att påminna trots att man aktiverat den funktionen på olika uppgifter i kalendern.. Blir fullkomligt galen och har skickat ett mail till SE angående detta. Har dock inte fått svar än. Sjukt dåligt att telefonen inte säger till trots att man bett den om det. Dessutom så borde det visas i displayen nästa gång man är i kontakt med den, som på tidigare SE-mobiler.

Någon som testat detta batteri till sation eller någon annan lur?

http://www.mytrendyp...-the-9294p.html

1500mAh...undrar jag om det stämmer? 50% mer kräm än original skulle dock sitta lika fint som äpple och lök i rökan på en kalkon

Det där verkar faktiskt riktigt intressant! Har stört mig ganska mycket på att telefonen slukar batteri, vilket det naturligtvis fortsätter göra även om man byter upp sig, men det tar längre tid innan batteriet är tomt. Dock känns det väldigt osäkert att köpa ett batteri som dels är tredjeparts och därmed kanske inte riktigt lika pålitligt i mina ögon. Men också att batteriet kostar en fjärdedel av vad originalbatteriet kostar.. Vet inte om jag är så sugen på att vara först ut att testa detta batteri, men är det någon som testat eller får för sig att testa så keep us posted!

EDIT: Såg att dom har en svensk sajt också.. Vet inte om paketen även skickas ifrån Sverige, men jag antar det.
http://www.mytrendyp...sony-9294p.html

Redigerat av Downhill, 25 November 2009 - 00:38.

Postad 25 November 2009 - 06:26

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Min vägrar också att påminna trots att man aktiverat den funktionen på olika uppgifter i kalendern.. Blir fullkomligt galen och har skickat ett mail till SE angående detta. Har dock inte fått svar än. Sjukt dåligt att telefonen inte säger till trots att man bett den om det. Dessutom så borde det visas i displayen nästa gång man är i kontakt med den, som på tidigare SE-mobiler.

Det där verkar faktiskt riktigt intressant! Har stört mig ganska mycket på att telefonen slukar batteri, vilket det naturligtvis fortsätter göra även om man byter upp sig, men det tar längre tid innan batteriet är tomt. Dock känns det väldigt osäkert att köpa ett batteri som dels är tredjeparts och därmed kanske inte riktigt lika pålitligt i mina ögon. Men också att batteriet kostar en fjärdedel av vad originalbatteriet kostar.. Vet inte om jag är så sugen på att vara först ut att testa detta batteri, men är det någon som testat eller får för sig att testa så keep us posted!

EDIT: Såg att dom har en svensk sajt också.. Vet inte om paketen även skickas ifrån Sverige, men jag antar det.

Jag har precis beställt ett. Nu till försäkringsbolaget och öka på brandskyddet hemma. :(

Postad 25 November 2009 - 08:01

zplattt
  • zplattt
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack så j*vla mycket för trådflytten........
BRA ide´ att lägga alla frågor om en modell i samma tråd, på så sätt kan man ju sitta och leta efter svar på det man vill veta i flera timmar. SMART

Postad 25 November 2009 - 09:08

regent8
  • regent8
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

appstore och 3.5 mm hörlursuttag är väl dom största plussen. Nu är inte satio världsbäst heller. men kameran drar upp betyget rätt fett tycker jag. upplösningen på skärmen får man lägga ett svagt minus på men där är ju inte iphone bättre heller så... Musikspelaren i iphone har jag inte testat men i satio tycker jag den är bra i både ljud och hur den ser ut. Det saknas bara eq och lite mer volym så tror jag det blir riktigt fett.

Mycket snack om iPhone blir det men då den kom ut så höjdes touchscreen konceptet till nya höjder.
Jag o frun köpte varsin telefon i helgen, hon iPhone o jag Satio. iPhonen är inte perfekt, iTunes o usel kamera, men den vinner i mina ögon ändå. Eftersom jag kunde köra båda upplevde jag att Sation är för stolpig att ratta, men kameran är milsvitt bättre. Så det slutade med att jag trots allt och jag försökte övertyga mig själv att mitt val var bättre för mina behov - har i över 10 år haft Ericsson o senare SE (minns inte vad de hette innan T29, P800, M600i) o är van med interface o hyss - att jag bytte till en iPhone. Knäppt va :(. Ser förresten att Xperia X10 är på ingång, o den verkar bra STOR. The ultimate device is not here yet...

Postad 25 November 2009 - 09:17

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Tack så j*vla mycket för trådflytten........
BRA ide´ att lägga alla frågor om en modell i samma tråd, på så sätt kan man ju sitta och leta efter svar på det man vill veta i flera timmar. SMART

Under sista inlägget på varje sida finns det "sök inom tråden" :(

Postad 25 November 2009 - 09:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Undrar vem som designat de otroligt ologiska och allmänt konstiga ikoner längst ner? två fyrkanter och en cirkel med en tårtbit! och flera knappar går till samma funktion, enda fördelen med detta tema är att man kan se morgondagens påminnelser. En rejäl genomgång av teman i nästa uppdatering vore inte fel.

Tjaaa, kan det vara Nokia som designat det där ?
Dom säljer väl mest telefoner i världen, men jag vet:
vi skyller det på SonyEricsson för "dom-vet-fan-inte-vad-dom-gör-lägg-ner-skiten"........

Postad 25 November 2009 - 12:56

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Har du nån länk eller produktnamn till det tredje?

http://www.skalshop....sp?produkt=4753

Postad 25 November 2009 - 13:16

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Tjena, hur mkt batteri drar den där telefonen egentligen, det är liksom en av anledningarna till att jag ännu inte vågat köpa den osv. Räcker batteriet mer än en dag eller måste man ha med sig en laddare till jobbet för att vara på säkra sidan?

Postad 25 November 2009 - 13:41

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

vi skyller det på SonyEricsson för "dom-vet-fan-inte-vad-dom-gör-lägg-ner-skiten"........

Jag undrade bara vem som har designat, då vet jag att det är Nokia, tack! En tioåring har förmodligen bättre fantasi när det gäller design och funktion! Toppen om du är nöjd med alla teman och valmöjligheter.
Själv så tycker jag att alla teman har några fördelar och även nackdelar. Varför kan man exempelvis inte få upp kalenderposter på displayen i alla väntelägesteman?

Någon som vet hur man i helskärmstemat kan välja en genväg till sina favoritkontakter som finns längst upp till vänster i SE Temat?

Redigerat av Frank_M, 25 November 2009 - 14:20.

Postad 25 November 2009 - 13:48

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Tjena, hur mkt batteri drar den där telefonen egentligen, det är liksom en av anledningarna till att jag ännu inte vågat köpa den osv. Räcker batteriet mer än en dag eller måste man ha med sig en laddare till jobbet för att vara på säkra sidan?

Jag har behövt använda laddaren på jobbet ibland, så ta med en laddare, eller extra batteri.

Postad 25 November 2009 - 15:00

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Säker på att det är Nokia? Jag är inte så övertygad... De ser ju inte ut så i 5800.

Postad 25 November 2009 - 15:54

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Jag har behövt använda laddaren på jobbet ibland, så ta med en laddare, eller extra batteri.

Fan, är det så illa? Batteritid som en iphone alltså?

Postad 25 November 2009 - 17:11

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Min telefon håller i ungefär 1 och en halv dag. Det innebär alltså att jag vissa gånger kan klara att ladda den varannan dag, men ibland måste jag ladda den varje dag. Det är svårt att uppskatta hur länge jag använder den i snitt, men den håller iallafall inte så många timmar totalt. Tycker det är riktigt synd men jag läste tidigare i tråden om att någon fått nys om att Sony Ericsson försöker optimera telefonen så att den drar mindre batteri. Hoppas att detta stämmer och hoppas även att SE släpper en uppdatering inom en snar framtid. Orkar fan inte vänta längre.

Postad 25 November 2009 - 17:51

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Batteritiden är givetvis varierande beroende på hur mycket den används. Som med alla prylar vi köper använder vi dom ju extra mycket i början. De första veckorna laddade jag min telefon i snitt efter 1.5 dags användande. Kan nu meddela att jag haft igång telefonen konstant i 3 dagar utan att ladda den. Då har jag använt den "normal mycket". Satte precis i den i laddaren. Men 3 dagar är jag ändå väldigt nöjd med! Min HTC touch HD låg även den på max 3 dagar. Så jämförelsevis kan jag då inte påstå att Sation är varken sämre eller bättre än motsvarande modeller.

Postad 25 November 2009 - 18:00

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Jag använder mobilen mycket på jobbet för samtal etc, därav tar de lite extra på batteriet.

Postad 25 November 2009 - 18:02

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Säker på att det är Nokia? Jag är inte så övertygad... De ser ju inte ut så i 5800.

Jorå, cirkeln med en tårtbit, profilerna , kan du se i alla Nokia symbian telefoner.

Postad 25 November 2009 - 18:19

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jorå, cirkeln med en tårtbit, profilerna , kan du se i alla Nokia symbian telefoner.

Jo, men Sony Ericsson hade kunnat bytt ut den ikonen. Ikonen för nummerknappsats ser ju t ex annorlunda ut gentemot andra symbian med touch. Anyway... det var ett stickspår.

Postad 25 November 2009 - 18:19

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har också märkt att klockan är efter men den rättar sig snabbt, batteriet...tja får jag ladda varje dag för att vara säker på att den håller. kan t.om. behöva ladda 2 gånger på samma dag många helgnätter den har dött :blink:

Postad 25 November 2009 - 18:26

TSF
  • TSF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Batteritiden är under all kritik. Jag använder inte telefonen mer än för något enstaka SMS om dagen och ändå laddas den ur helt efter två dagar, 340 timmar my ass...
Nu när jag ändå skriver här tänkte jag höra om någon vet ifall det går att ändra vibrationen? Den är alldeles för klen för min smak.

Postad 26 November 2009 - 01:36

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
En liten fråga, vad har ni för Anpassad Version på firmware ?

Programversion: 1218-9500_R1BB041 (detta antar jag att alla har samma)

Anpassad Version: 1224-3807_R1AB029 (denna undrar jag över)

Läste nämligen på lite andra forum i UK att nån hade 1224_3823_R1AB029. Jag antar att den anpassade versionen har med vilken region telefonen är lanserad ?

Om man flashar om telefonen, försvinner alla installerade program och så vidare då? Mao så får man installer om precis allt ?

/Jonas

Postad 26 November 2009 - 07:39

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

En liten fråga, vad har ni för Anpassad Version på firmware ?

Bifogad fil  SatioSysinfo.png   173.03K   0 Antal nerladdningar
Vad anpassad version har jag inte klurat ut.
Om du flashar, räkna med att installera om program. Men ta en backup via PC Suite, så har du kontakter och kalender och vissa program som behålles.

Postad 26 November 2009 - 13:36

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0
Jaha, igår var det min tur.. Probz med teman, fick installera om :lol:

Postad 26 November 2009 - 19:13

dcbyme
  • dcbyme
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Nu när jag ändå skriver här tänkte jag höra om någon vet ifall det går att ändra vibrationen? Den är alldeles för klen för min smak.

Nu har jag inte en Satio, men kan säga att vibrationen har varit svag i de senaste SE mobilerna. Fattar dock inte varför?

Postad 26 November 2009 - 19:25

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hehe, min har varit lite kul de senaste dagarna. Det ska ju vibrera när man trycker på saker, det gjorde inte det under en ganska lång tid sen så börja hela telefonen vibrera helt otroligt för att sedan sluta o sen efter det funkade vibrationerna..

Haha elektronik är skoj ibland. Är man bara införstådd med att elektronik lever sitt eget lilla liv oavsett hur jädra bra kodat eller optimerat det är så är det ju bara att skratta åt det.

/Jonas

Postad 26 November 2009 - 23:32

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Nu har jag inte en Satio, men kan säga att vibrationen har varit svag i de senaste SE mobilerna. Fattar dock inte varför?

Låter helt ok, det ska ju inte va ngn jäkla massagestav liksom :D!

Postad 27 November 2009 - 12:51

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Min fick med ett roligt ryck förra veckan och kamerablixten blixtrade 1-2 gånger/sek efter att jag tagit ett foto. Den tog inga bilder, bara blixtrade på :D . Tog ut batteriet och sen har det fungerat normalt.

Postad 27 November 2009 - 13:12

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0
Telefonen har överlag varit kanon förutom denna fadäs med standby-temat så jag hoppas det kommer ny FW snart...

Postad 27 November 2009 - 15:31

TSF
  • TSF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det ska ju vibrera när man trycker på saker

Ska och ska, det är något man får ändra i inställningarna. Är det något fel på min lur eller är ljudkvaliteten riktigt dålig?
Jag plockade fram min lastgamla 3310 för att se om det inte bara var jag som mindes fel men Sation låter verkligen för jävligt i jämförelse.

Det låter nästan som att det är högtalaren som används vid samtal...

Postad 27 November 2009 - 16:03

peppe42
  • peppe42
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej alla,

Har någon tips som kan hjälpa mig med mitt problem tro...?
Eller måste jag skicka in den på service som supporten på SE skrev till mig.

När jag har haft den i i "tyst" profilen och går tillbaks till "allmän" profil så är den fortsatt ljudlös, hör ingen sms signal, ingen ring signal inga knappljud. Har provat olika profiler, olika ring och sms signaler. Jag ser att det ringer men hör alltså inget. Har installerat om den via update tjänsten men ingen skillnad. Den hänger sig mest hela tiden och det går inte att lita på väcknings alarmet och snooze funktionen då den både blir tyst och hänger sig.

Upplever också problem med lås/lås upp knappen på vänstersidan... Har ett 16 Gb kort i den men har provat telefonen med minneskortet som var med och problemen kvarstår.

Tråkigt...

Har en svart Satio...? från Tele2 butiken med dessa ljud/ring problem...

Trevlig helg på Er alla

Peter

Postad 27 November 2009 - 16:06

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Det har ju varit snack om ett tredjeparts-batteri som passar till telefonen och som levererar lite mer kräm. Jag skrev att jag ogärna ville vara först ut med att testa men kunde inte hålla fingrarna i styr. Idag trillade batteriet ner i brevlådan och jag slängde i det i telefonen för att testa. Batteriet håller just nu på att laddas upp och hittils har jag inte stött på några problem alls.

Jag noterade dock en skillnad när jag jämförde det gamla (original) och det nya batteriet.

Det gamla, officiella Sony Ericsson BST-33 har 1000mah och 3.6v.
Det nya, blumax BST-33 har 1500mah vilket ju ger lite längre varaktighet men batteriet har också 3.7v. Det vill säga aningen starkare ström. Min fråga är då, kan denna lilla skillnad ha påverkan vad gäller slitage?

Ska bli spännande att se hur länge batteriet håller, men jag skriver mer framöver när batteriet fått ladda ordentligt samt att jag fått testa några gånger.

Postad 27 November 2009 - 16:12

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Hej alla,

Har någon tips som kan hjälpa mig med mitt problem tro...?
Eller måste jag skicka in den på service som supporten på SE skrev till mig.

När jag har haft den i i "tyst" profilen och går tillbaks till "allmän" profil så är den fortsatt ljudlös, hör ingen sms signal, ingen ring signal inga knappljud. Har provat olika profiler, olika ring och sms signaler. Jag ser att det ringer men hör alltså inget. Har installerat om den via update tjänsten men ingen skillnad. Den hänger sig mest hela tiden och det går inte att lita på väcknings alarmet och snooze funktionen då den både blir tyst och hänger sig.

Upplever också problem med lås/lås upp knappen på vänstersidan... Har ett 16 Gb kort i den men har provat telefonen med minneskortet som var med och problemen kvarstår.

Tråkigt...

Har en svart Satio...? från Tele2 butiken med dessa ljud/ring problem...

Trevlig helg på Er alla

Peter

Kolla inställningar för "allmän" profil:
meny->inställningar->personligt->profiler->allmänt (välj anpassa i den ruta som kommer upp). Där kan du välja rinsignal typ och volym , knappljud osv osv.

Det har ju varit snack om ett tredjeparts-batteri som passar till telefonen och som levererar lite mer kräm. Jag skrev att jag ogärna ville vara först ut med att testa men kunde inte hålla fingrarna i styr. Idag trillade batteriet ner i brevlådan och jag slängde i det i telefonen för att testa. Batteriet håller just nu på att laddas upp och hittils har jag inte stött på några problem alls.

Jag noterade dock en skillnad när jag jämförde det gamla (original) och det nya batteriet.

Det nya, blumax BST-33 har 1500mah vilket ju ger lite längre varaktighet men batteriet har också 3.7v. Det vill säga aningen starkare ström. Min fråga är då, kan denna lilla skillnad ha påverkan vad gäller slitage?

Ska bli spännande att se hur länge batteriet håller, men jag skriver mer framöver när batteriet fått ladda ordentligt samt att jag fått testa några gånger.

Jag har kört med 4.0 V utan problem, har mycket svårt att se att det kan påverka något "slitage"

Postad 27 November 2009 - 16:22

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har hittat en störighet i telefonen som jag tänkte höra om ni andra har också. Den kommer inte ihåg Timeout för belysningen i Displayinställningarna. Min går tillbaka till 10 sek efter ett tag trots att jag väljer 30 sek. Fler med samma problem?

Postad 27 November 2009 - 17:15

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

1500mAh betyder inte att det är starkare ström, däremot kan du ta ut ström under en längre tid. Har själv köpt batterier som enligt pappret ska ha lite högre kapacitet men det har aldrig stämt. Man kan köpa batterier från kina som är märkta 2000mAh, isjälva verket är det ett 1000mAh batteri som man märkt om för att locka köpare. Ska bli intressant att höra hur det går för dig. såg nu att du menade 0,1v högre spänning. Borde inte vara så farligt när det handlar om så lite!

Redigerat av Frank_M, 27 November 2009 - 17:33.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.