På tal om det. Hur får jag RSS att funka på mobilen? Har dragit hem NewsRob som är en googlereader & tror att den ska funka till sådant men jag fattar nadaAldrig funderat på att klicka på rss-länken på suportsidan så slipper du kolla så ofta
* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 09 September 2009 - 16:21
Postad 09 September 2009 - 21:00
Det enda jag inte kan få att fungera är HTC Sync. När jag kopplar i USB:n så laddar den bara. Första gången kom i alla fall syncloggan fram i notificationbaren men nu kommer inte ens den upp.
Jag har provat både programvaran som följer med på minneskortet och den nya på supportsidan.
I PC:n kan jag inte göra något, där står det bara frånkopplad. (Har vista)
Någon som kan hjälpa mig med detta?
Sen undrar jag om det finns något bra sätt att hålla koll på herons multitasking? Vilka applikationer som är igång i bakgrunden osv?
Tacksam för hjälp!
Postad 09 September 2009 - 21:19
Hej! Har nu haft min Hero i ett par dagar och jag kan bara säga att jag gillar den som f*n!
Det enda jag inte kan få att fungera är HTC Sync. När jag kopplar i USB:n så laddar den bara. Första gången kom i alla fall syncloggan fram i notificationbaren men nu kommer inte ens den upp.
Jag har provat både programvaran som följer med på minneskortet och den nya på supportsidan.
I PC:n kan jag inte göra något, där står det bara frånkopplad. (Har vista)
Någon som kan hjälpa mig med detta?
Sen undrar jag om det finns något bra sätt att hålla koll på herons multitasking? Vilka applikationer som är igång i bakgrunden osv?
Tacksam för hjälp!
Svar på allt finns i tråden! Första frågan bara ett par inlägg upp :]
Postad 09 September 2009 - 21:38
Det behöver jag fortfarande hjälp med, har sökt i tråden men inte hittat nått direkt hjälpbart tyvärr.
Sen har jag förstått att det finns ett par appar såsom taskmanager och advanced task killer för kontroll av grejer som rullar i bakgrunden. Vilken tycker ni funkar bäst?
Postad 10 September 2009 - 08:02
Jag köpte ett nytt sådant på ebay för 6$ inkl frakt, kom hit på en vecka och det sitter perfekt på Heron
Postad 10 September 2009 - 08:27
Låter toppen, väntar på att denna ska landa i brevlådan. Kanske är att över skydda Heron, men det är alltid skönt att kunna skydda den så länge som möjligt. Har du den på en brun eller vit Hero?Denna har nämnts förut här tror jag men för dem som är ute efter ett protective case till Heron så kan jag verkligen rekommendera FlexiShield: http://www.mobilefun...lear-p21210.htm
Jag köpte ett nytt sådant på ebay för 6$ inkl frakt, kom hit på en vecka och det sitter perfekt på Heron
Postad 10 September 2009 - 10:21
På tal om det. Hur får jag RSS att funka på mobilen? Har dragit hem NewsRob som är en googlereader & tror att den ska funka till sådant men jag fattar nada
Börja prenumera på feeds här, så kommer de upp i NewsRob.
http://www.google.com/reader/
Postad 10 September 2009 - 10:27
Låter toppen, väntar på att denna ska landa i brevlådan. Kanske är att över skydda Heron, men det är alltid skönt att kunna skydda den så länge som möjligt. Har du den på en brun eller vit Hero?
Har ett clear/genomskinligt skin till en vit Hero. Skalet har ett rutigt fibermönster i materialet som ser rätt slick ut och alla cut-outs för kameralins, mikrofon etc. är precis rätt positionerade.
Som bonus får man ett skönt och stadigt grepp om hjälten också
Postad 10 September 2009 - 17:29
Postad 10 September 2009 - 17:53
Passar den till en brun tror du? Om den nu är så pass genomskinlig.Har ett clear/genomskinligt skin till en vit Hero. Skalet har ett rutigt fibermönster i materialet som ser rätt slick ut och alla cut-outs för kameralins, mikrofon etc. är precis rätt positionerade.
Som bonus får man ett skönt och stadigt grepp om hjälten också
Eller finns dessa gjorda för den bruna Heron?
Postad 10 September 2009 - 18:50
Tackar! Verkar funka nuBörja prenumera på feeds här, så kommer de upp i NewsRob.
http://www.google.com/reader/
Postad 10 September 2009 - 19:39
Postad 10 September 2009 - 20:14
Många funderar över kameran & den är helt ok för skärmvisning & små papperskopior, jag använder min enbart för facebook. Som vanligt så krävs bra förhållanden & vad jag kan utröna så har den en tendens att överexponera så jag föreslår att ställa ned exponeringen ett steg, åtminstone i dagsljus. Exponeringsomfånget suger men det gör det förmodligen på de flesta mobiler, det kan man se på båten på bilden som är lite lätt urfrätt trots inte alltför hårt ljus.
Bilden är inte direkt ur mobilen utan förminskad till 1600x? samt lagt på lite nivåer samt lätt skärpt. Detta behövs från alla kameror & ännu mer från en DSLR för att få ut det optimala. Bilderna har en lätt kolorerad ton, lite mjölkigt, hittar inte nåt bra ord för det... I alla fall så ser dom trevliga ut men som sagt var, dra ned exponeringen lite lätt så blir himlen blåare
Min skugga på bilden bjuder jag på
Postad 10 September 2009 - 20:18
Passar den till en brun tror du? Om den nu är så pass genomskinlig.
Eller finns dessa gjorda för den bruna Heron?
Ja passar gör den ju men det finns mörka skins också just för brun/svart Hero, som denna t.ex:
http://cgi.ebay.com/...id=p4999.c0.m14
Det är f.ö samma säljare som jag köpte av.
Postad 10 September 2009 - 20:25
Hmm, har ett problem. Kalendern på heron verkar ju synkas jäkligt smidigt med googlecalendern, men hur fasen synkar man ical med googlecalendern. hittade en guide så jag kunde lägga till ett googleacc i ical. men verkar ändå inte fungera..
Testa denna guide... funkar kalas!
http://www.google.co...swer=99358#ical
Har du Snöleoparden så ere buslätt - starta iCal,inställningar, konton, plus-tecknet för att skapa nytt konto, välj automatiskt - fyll i din mail adress och lösenord.... tada...!
Redigerat av tpalsson, 10 September 2009 - 20:25.
Postad 10 September 2009 - 21:29
Perfekt, stort tackJa passar gör den ju men det finns mörka skins också just för brun/svart Hero, som denna t.ex:
http://cgi.ebay.com/...id=p4999.c0.m14
Det är f.ö samma säljare som jag köpte av.
Postad 11 September 2009 - 11:09
Bäste HTC kund,
Tack för att du kontaktar vår kundtjänst. Vi är dedikerade till att erbjuda dig den bästa kvaliteten och besvara alla era frågor och funderingar.
Vi har ingen bekräftat release datum för uppgraderingen till Hero, det enda jag kan rekommendera just nu är att du håller koll på våran hemsida efter uppgraderingar till Hero'n.
Fick nyss detta mailat från HTC
Postad 11 September 2009 - 11:36
Jag har suttit och jämfört mobilabonnemang i flera dagar innan jag kom på att jag kunde har gjort detta i excel från början. Om ni själva sitter och funderar på vad ni ska ha för abbonemang tillsammans med Hero, kan jag hjälpa till lite med mina uträkningar. De stora operatörerna försöker göra allt för att vilseleda konsumenten vilket blir väldigt tröttsamt och svårt att jämföra. Försäljarna i butiken är också duktiga på att vilseleda dig. Jag har bestämt mig för abonnemanget: Telenor, prata länge, 24 mån.
Posta era mobilvanor i tråden dvs, antal uppkopplingar, antal samtalsminuter samt sms. Även uppskattad datatrafik så postar jag i mån av tid. Hade!
Postad 11 September 2009 - 11:40
1000min, 1000sms, 1000mms, 1ggb för 299 per månad, bunden i 12 månader. Sedan kunde de dock slänga på en hero för 4800 (uppdelat i 12 månader) eller en med direkt betalning för 5150. Tror jag istället köper den på TM eller liknande så att man har en fysisk butik att gå till om något krånglar.
Bara ett tips! (säg att ni vill avsluta erat abonnemang - det är folket där som kan göra sådana deals).
Postad 11 September 2009 - 13:11
http://www.htc.com/s...amp;news_id=254
Som skrivits tidigare här, tänk på att om man uppdaterar på detta sättet blåser man i princip chansen att roota Heron. Det går men är tydligen krångligt och det är relativt stor risk att ni "brickar" den.
Postad 11 September 2009 - 13:13
Postad 11 September 2009 - 13:34
Nu är den nya Hero-ROMen officiellt ute:
Som skrivits tidigare här, tänk på att om man uppdaterar på detta sättet blåser man i princip chansen att roota Heron. Det går men är tydligen krångligt och det är relativt stor risk att ni "brickar" den.
Jag har stått i valet och kvalet om jag ska roota telefonen och göra uppdateringen som legat ute ett tag, men tvekat och velat vänta in den officiella uppdateringen och sen bestämma mig.
Ni som kan det här.
* Varför ska jag roota?
* Vad vinner jag på det eller rättare sagt vad förlorar jag på att INTE göra det?
Vad jag förstår, då jag jobbar som programmerare, är att man får full access till telefonen etc och till market. Mer också skulle jag tro.
En fråga till er alla:
* Kommer ni att roota eller uppdatera som vanligt?
Tacksam för svar.
/Woodhacker
Postad 11 September 2009 - 13:42
hmm .. endast för windoze :S
Någon som har koll hur man går till väga (på ett lika enkelt sätt) om man sitter på Linux(Kubuntu edit;kör 8.10)? fyf*n vad jag hatar imperiet Microsoft nu. Verkligen väntat på denna uppdatering
Någon som testat att köra HTC sync med Wine?
Redigerat av PatBenson, 11 September 2009 - 14:11.
Postad 11 September 2009 - 13:52
Gör man uppdateringen via HTC Sync?
Typ ansluter och "kör" filen eller?
Jag har nämligen inte ens installerat HTC sync.. har iofs bara haft mobilen nån vecka.
Postad 11 September 2009 - 13:59
Jag har stått i valet och kvalet om jag ska roota telefonen och göra uppdateringen som legat ute ett tag, men tvekat och velat vänta in den officiella uppdateringen och sen bestämma mig.
Ni som kan det här.
* Varför ska jag roota?
* Vad vinner jag på det eller rättare sagt vad förlorar jag på att INTE göra det?
Vad jag förstår, då jag jobbar som programmerare, är att man får full access till telefonen etc och till market. Mer också skulle jag tro.
En fråga till er alla:
* Kommer ni att roota eller uppdatera som vanligt?
Tacksam för svar.
/Woodhacker
Denna tråd rekommenderas för förklaring av root och vad det erbjuder:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=543940
Kort sagt så förlorar du inget utan har allt att vinna.
Gör man uppdateringen via HTC Sync?
Typ ansluter och "kör" filen eller?
Jag har nämligen inte ens installerat HTC sync.. har iofs bara haft mobilen nån vecka.
Läs instruktionerna?
Postad 11 September 2009 - 14:08
Ja, jag har försökt med det i Ubuntu 9.04 och HTC sync vill inte starta ordentligt. Kör jag igång det så dyker ingen ikon eller något programfönster upp. Funkar det för någon annan är jag väldigt intresserad av att höra hur ni gjort.Någon som testat att köra HTC sync med Wine?
Postad 11 September 2009 - 14:34
Jag har försökt söka utan att hitta svaret så då ställer jag frågan.
Jag vill ha volymen för ringsignalen på max, men när jag lyssnar på Spotify så blir volymen för hög i mina hörlurar så då sänker jag på de "fysiska" knapparna på mobilen sida. Då blir det bra i hörlurarna men sen hör jag inte ringsignalen när det väl ringer.
Finns det bara en volym? Eller kan jag ställa in separat volym för ringsignal och spotify?
Tack på förhand.
//N
Edit: Stavfel
Redigerat av Nicoras99, 11 September 2009 - 14:36.
Postad 11 September 2009 - 15:26
"""HTC verkar ha varit på tok för snabba och den uppdatering vi tidigare länkade till rekommenderar supporten att man inte installerar, i stället kommer HTC att släppa en fullt fungerande version i morgon."""
Källa:
http://www.swedroid.se/
EDIT: Mejlade HTC & fick nästan omgående detta svar:
Jag skrev: Det går på nätet rykten om att ni på HTC support sagt att den nya romen till HTC Hero som släpptes i dag ska vara felaktig.
Stämmer det & när läggs i så fall den riktiga romen ut?
Svar från HTC:
Det korrekta svaret är att det inte går att ladda ner HTC Hero Nordic ROM update. HTC arbetar på det. Målsättningen är att det ska fungera imorgon den 12 september.
En sak är säker, jag kommer att vänta några dagar innan jag kör in romen för att se så inget annat spökar...
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 11 September 2009 - 15:41.
Postad 11 September 2009 - 16:44
//N
Postad 11 September 2009 - 17:00
_Z_, Jag ska också vänta på att någon annan testar
men vad gör vi om alla tänker så?
//N
Om ni som väntar skramlar till en telefon åt mig så lovar jag att testa allt nytt som kommer ut på den
Postad 11 September 2009 - 17:36
Men dom skriver inte en rad hur man just backupar...... Så hur?
Postad 11 September 2009 - 18:12
Jag är fullständigt övertygad om att alla inte tänker så, är ju bara att läsa i dessa trådar om hur bråttom många har, som tur är för oss fegisar_Z_, Jag ska också vänta på att någon annan testar
men vad gör vi om alla tänker så?
//N
Postad 11 September 2009 - 20:22
Jag har precis köpt en Hero och jag har nu några frågor...
Jag försöker få HTC-sync att fungera, men hur jag än gör fungerar det inte! Jag har "bockat för" USB debugging och provat både den HTC-sync version som följde med telefonen och den nya som jag laddad ner från htc.com.
När jag väljer att synkronisera på telefonen säger den efter ett tags sökande att den inte hittar HTC-sync. Jag har avaktiverat min brandvägg och virusprogram, startat om telefonen och datorn..
Har någon där ute några tips?
Tack!
Mvh /Joel
Postad 11 September 2009 - 21:46
Vad tycker du nu när du haft din Hero ett tag ?
Skriv gärna vad du haft tidigare...
Postad 12 September 2009 - 09:31
Postad 12 September 2009 - 10:20
Hej,
Jag har precis köpt en Hero och jag har nu några frågor...
Jag försöker få HTC-sync att fungera, men hur jag än gör fungerar det inte! Jag har "bockat för" USB debugging och provat både den HTC-sync version som följde med telefonen och den nya som jag laddad ner från htc.com.
När jag väljer att synkronisera på telefonen säger den efter ett tags sökande att den inte hittar HTC-sync. Jag har avaktiverat min brandvägg och virusprogram, startat om telefonen och datorn..
Har någon där ute några tips?
Tack!
Mvh /Joel
Jätte svårt att hjälpa när du inte säger vilket operativ system du kör på. Så avslöja gärna det så ska du nog se att du kan få hjälp.
Postad 12 September 2009 - 10:24
Postad 12 September 2009 - 11:31
Jag uppdaterade till den nya romen igår. Att skillnaden skulle vara som dag och natt vet jag inte men självklart är den snabbare. Gick iallafall väldigt smidigt att uppdatera tog bara ett par minutrar. Har ni några frågor så är det bara att fråga
Hur tog du backup? Eller var telefonen såpass ny så du strunta i det?
Har verkligen inte HTC något program för det? För jag hittar då inget.
Ytterligare en fråga. Vilket svenskt tangentbord + ordlista ute på market har ni testat?
Verkar finnas några stycken med blandade omdömen.
Postad 12 September 2009 - 13:39
Kan det vara för jag har messages och även Handsent SMS installerat?
Kan inte skicka heller.
Postad 12 September 2009 - 14:05
Postad 12 September 2009 - 14:09
Hur tog du backup? Eller var telefonen såpass ny så du strunta i det?
Ytterligare en fråga. Vilket svenskt tangentbord + ordlista ute på market har ni testat?
Skulle verkligen uppskatta att ni med lite mer rutin vad gäller Hero/Android kan ge lite tips på backupprogram och saker som man ska tänka på vid backup...
Har tidigare gjort backup'er på S60, då har man alltid fått installera om vissa saker och ställa tillbaka inställningar manuellt...
Skulle vara riktigt fint om det fanns en program som verkligen gjorde en riktig backup.
Inför uppdateringen...
Postad 12 September 2009 - 14:27
De flesta verkar rekommendera MyBackup vad jag sett. Det tar backup på dels din användarinformation som kontakter, system-inställningar etc och sen även dina installerade program. Jag har testat det två gånger. Den har lyckats återställa allt förutom system-inställningarna. Jag har dessutom fått sitta och installera alla program genom att godkänna alla program i min backup. Programmet sparar mao en lista på alla applikationer man har installerade, vilket är nog så viktigt. Frågan är om det går att få MyBackup att installera alla programmen från bakupen automatiskt, men jag är osäker. När det gäller mail (om man kör gmail), kontakter och kalender synkar man enklast dem från gmail/google kalender tycker jag.Hur tog du backup? Eller var telefonen såpass ny så du strunta i det?
Jag har dock inte testat något annat program och jag har enbart kört gratisvarianten av MyBackup. Det finns även en betalapp men då måste man väl roota telefonen först för att få köpa applikationen så det har jag aldrig gett mig in på. Någon som testat något annan backup-applikation?
Jag kände bara till Scandinavian Keyboard http://www.cyrket.co...ethod.norwegianYtterligare en fråga. Vilket svenskt tangentbord + ordlista ute på market har ni testat?
Vilka andra har du sett? Jag är iaf nöjd med det tangentbordet.
Postad 12 September 2009 - 15:15
Ibland behöver man "aktivera" det genom att skicka ett MMS till sig själv. Testa det.
Nope gick inte. Fan va störande
Postad 12 September 2009 - 19:03
Kom hem till familjemiddag och lät den laddas. Efter att ha ätit klart så kilade jag ner för att boota den för första gången..
Antiklimax - 4 döda pixlar, de lyste grönare än gräs. Som tur är så tog TM tillbaka den och jag fick en ny idag, kan informera alla att pixelgarantin går vid 3 döda.
Har just uppdaterat mobilen och jag kan bara säga att första intrycket är grymt! Allt från den klockrena 'väljfunktionen' när man surfar med scrollkulan till FB länkade kontakter + att du kan spara alla kontakter som googlekontakter vilket gör framtida uppdateringar problemfria osv. Youtubekvalitén slår min tidigare 5800 med hästlängder. Kalasnöjd!
ps, installerade DOOM också - funkade hur bra som helst.
Postad 12 September 2009 - 20:17
nu är det såhär:
i juni införskaffade jag en samsung omnia hd med ett telenor abonemang och nu efter jag använt telefonen ett tag har jag insett att symbian inte passade mig direkt och har pillat en del på hero:n och tycker den är jävligt cool faktiskt!
är det värt för mig som betalar 300:- varje månad för telefonen och (supermissen) försäkring 59:- i månaden att byta mot en HTC hero?
http://www.blocket.se/vi/23503934.htm < - - - denna
fördelar/nackdelar:
htc hero - samsung omnia hd
symbian - android
hur är GPS:en på heron? OHD använder route66 och är GRYMT nöjd med route då den funkar klockrent överallt jag använt den.
hur är det med telefon-delen, hör man personen bra man pratar med? hör den man pratar med en bra?
???????????????????????
snälla hjälp mig!
Redigerat av bente, 12 September 2009 - 20:20.
Postad 12 September 2009 - 21:02
ContactSync
OBS! Jag har dock inte testat det själv. Vissa verkar haft problem om man läser kommentarerna om applikationerna men flera har iaf lyckats konvertera sina kontakter även om applikationen verkar krasha ibland.
Postad 12 September 2009 - 22:35
Har kört SE p1i & är inte så kritisk mot den som vissa andra är. Den var bättre på detta med kalender & kontakter, lättsammare att plocka upp på ett möte & kolla in läget för ett nytt möte framöver samt att föra in det. Detta var också det enda den var bättre på & det kan ju förändras med bättre apps för detta till Hero._Z_
Vad tycker du nu när du haft din Hero ett tag ?
Skriv gärna vad du haft tidigare...
För övrigt så är hero överlägsen i allt, allra mest om man vill leka...
Efter lite över två veckor så har en hatkärlek övergått till enbart kärlek, visst blir jag ibland förbaskad över vissa lösningar men man lär sig & med allt som händer inom Android så ser jag ljust på att jag inom en snar framtid har fått den så optimal som möjligt. Originalkalendern är en katastrof för mig & efter att ha gått igenom kalenderapps på market så gav jag nästan upp ett tag. Fick dock rådet att installera den äldre Androidkalendern & den kan jag leva med trots att SE & Nokias kalendrar spöar skiten ur den, dom e duktiga på sånt & ser det som viktigt vilket inte HTC & Apple verkar göra...
Jag har underbart roligt med min Hero & när jag grejar med sonens 3GS så känner jag mig helt likgiltig. Ok, den rullar på suveränt utan ryck som jag har i heron samt har några apps som jag vill ha, den känns lite färdigare än Hero men ack så tråkig. Nu ska jag ge mig på den nya romen nån dag & då så hoppas jag & tror att den ska rulla lika ryckfritt som sonens 3GS. En sak som Heron spöar 3gs i är att kika på bilder i facebook. Går så segt på sonens 3gs så att man nästan ger upp, om det beror på appen han använder (den oficiella applefb som för övrigt är kanon!) eller om det är nåt konstigt med hans mobil vet jag inte, den funkar suvve för övrigt men när jag kikar på bilder i fb så kommer dom ganska så direkt medan hans iphone måste ladda sanslöst länge! Så länge så att man ofta ger upp, vi pratar 30-60 sekunder på bilder som min tar upp på ett par sekunder, skitkul när man ska bläddra
Jämförelsen sonens iphone min hero är inte på nåt sätt vetenskaplig men jag vill bara få lite balans då man ju i dessa trådar kan få en känsla av att det bara är krångel med hero, jag kan trösta med att även iphone krånglar emellanåt...
I dagsläget så bör man ha ett visst intresse om man ska få ut allt ur sin Hero, har man inte det så kan Iphone vara ett bättre alternativ. Kunnande behöver man inte ha, jag är urkass på sånt här men intresset är på topp & jag suger åt mig allt i dessa trådar & löser det mesta, senast i kväll så installerade jag navigationsappen Copilot som trevliga människor i denna tråd hjälpte mig med http://www.swedroid....read.php?t=2091 & detta helt gratis
Min nästa utmaning blir den nya romen, bävar inför att börja om från början än fast jag backuppat mina apps så är det mycket som ska fixas. Tid tar det men det är kul
Postad 13 September 2009 - 05:55
Nästan så jag blir avundsjuk
Det som du skriver är ju vad som gör det så roligt att ha en smartphone,just att man kan prova massor med prigram,tweaka telefonen precis som man villha den,flasha den osv..Tar mycket längre tid innan man tröttnar på sin mobil...
Använt min WM mobil i 2 år och först nu börjar jag va riktigt less och verkligen känner att jag vill byta mobil NU..
Den är flashad säger 30ggr
Riktigt sugen på en Hero.Android verkar vara framtiden helst i HTC händer..
Den ser riktigt modern ut i menyer och upplägg..
Det enda som hindrar mig är igentligen avsaknaden av fysiskt tangentbord..
Om jag skulle ångra mig bittert utan ett.....Har ju fysiskt tangentbord på min mobil nu och älskar det..
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
5 bilder
94 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?