*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
Xtreamer Media Player & Streamer
(Mediaspelare)
|
3
|
(56)
|
Inga priser | |
Xtreamer eTRAYz
(NAS-servrar)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Xtreamer Media Player & Streamer Pro
(Mediaspelare)
|
5
|
(35)
|
Inga priser | |
Xtreamer SideWinder
(Mediaspelare)
|
1
|
(38)
|
Inga priser | |
Xtreamer iXtreamer
(Mediaspelare)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Xtreamer SideWinder 2
(Mediaspelare)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Xtreamer SideWinder 3
(Mediaspelare)
|
3
|
(13)
|
Inga priser | |
Xtreamer Multi-Console 16GB
(Mediaspelare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser |
Xtreamer Sidewinder 3 (350 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
eTRAYz NAS (143 inlägg)
|
14 år sedan |
iXtreamer med AirPlay! (12 inlägg)
|
14 år sedan |
PS3, Xtreamer, TVIX N1, Plex (31 inlägg)
|
15 år sedan |
SVT Play på Xtreamer (5 inlägg)
|
15 år sedan |
Nya generationens media extenders (59 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
PS3 eller Xtreamer? (11 inlägg)
|
15 år sedan |
Styra Xtreamer från laptop? (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Xtreamer hittar dator bara ibland (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Problem Med min Xtreamer media spelare (2 inlägg)
|
16 år sedan |
trådlöst nätverk (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 10 June 2010 - 07:23
Postad 10 June 2010 - 10:25
Hänger inte riktigt med på detta ännu därav ett par frågor.Provade nu på morgonen att formatera hårddisken i TVn men icket, jag ser HDD men kan inte sedan välja hårddisk så något fel är det på eländet antigen spelarens kontakt till hårddisken eller hårddisken, troligen skickar jag in skiten och beställer en Med8er istället har fått nog av detta nu!
Tack för att ni ställde upp men vad gör man då det inte fungerar, f--k!![]()
* Är din interna HDD formaterad ännu ?
Detta måste göras i Xtreamern och du kan inte sätta in en HDD som du formaterat i datorn tidigare.
Om inte gör följande.
Inställningar -> System -> HDD-format
Hittar min interna HDD utan problem även via mitt trådlösa nätverk, jag har samma hdd som du.
Postad 10 June 2010 - 13:07
Att följa denna Inställningar -> System -> HDD-format är att när jag klickar på HDD-format så hamnar markören på Cancel och under texten har jag HDD A och HDD B men dessa är myckt svagt grå markerade och det går inte att flytta markören från Cancel, så det händer inget att markören endast markerar Cancel.
Redigerat av RedMarathon, 10 June 2010 - 13:10.
Postad 10 June 2010 - 13:09
Problemet är ju att jag inte kan hitta hårddisken varken i 2 olika datorer och TVn och då är det i princip omöjligt att formatera den också.
Att följa denna Inställningar -> System -> HDD-format är att när jag klickar på HDD-format så hamnar markören på Cancel och under texten har jag HDD A och HDD B men dessa är myckt svagt grå markerade och det går inte att flytta markören från Cancel, så det händer inget att markören endast markerar Cancel.
Det är inte så att det saknas partition på den? Då går den inte att formattera förrän man har skapat en eller flera sådana.
Postad 10 June 2010 - 13:50
Redigerat av RedMarathon, 10 June 2010 - 13:52.
Postad 10 June 2010 - 14:04
Postad 10 June 2010 - 14:10
Hur skapar man partition då disken inte kan hittas, förslag???
Inga problem! Sätt i den i datorn, högerklicka på "my computer", välj Manage/hantera och gå in under storage/disk management. Där kan du skapa en partition, och så länge disken är inkopplad och fungerar som den ska är jag övertygad om att den hittas där. Så länge du inte har stängt av hårddiskkanalen/autodetect i bios eller något annat sådant vill säga.
Postad 10 June 2010 - 14:28
Postad 10 June 2010 - 14:30
Ta ur den ur Xtreamern och koppla in den som en vanlig HDD i din dator. Du måste alltså öppna din dator och ansluta den med en SATAkabel och spänningskabel för att den ska synas i datorn.
Sedan följer du Sigma78's guide ovan så SKA det fungera.
Postad 10 June 2010 - 14:34
Drygt att kopiera över stora filer till interna HDD:n, finns det någon som har tips på hur man får det att gå snabbare? Webb-GUI:t suger enligt min uppfattning... trådlös överföring är inte heller att tänka på.
I övrigt nöjd med Xtreamern, man får vad man betalar för.
/john
Postad 10 June 2010 - 14:57
Gjorde ett försök via bios fick meddelandet "second masterdisk error"! Som jag misstänkt dom har levererat skit till mig!
Det är nu cirkusen börjar att man handlat den via nätet skulle varit enklare och köpt den lokalt via butik i sådana fall!
Redigerat av RedMarathon, 10 June 2010 - 19:04.
Postad 10 June 2010 - 17:04
Hmm, jag har fått uppfattningen av att du har tyckt att det skulle vara fel på Xtreamer:nKopplat hårddisken som satt i Xtreamern direkt till datorn genom SATA ingång hittar inte hårddisken forfarande, suck! Troligen är nog fanskapet trasigt!
Får inte upp den i datorhanering - diskhantering.
Gjorde ett försök via bios fick meddelandet "second masterdisk error"! Som jag misstänkt dom har levererat skit till mig!
Det är nu cirkusen börjar att man handlat den via nätet skulle varit enklare och köpt den lokalt via butik i sådana fall!
Jag har lite svårt att förstå vad du skriver ibland, lite luddiga uttryck som "menar du att man kan formatera hårddisken via TVn" (Nej, man kan INTE formatera via TV:n, via Xtreamer:n går det däremot alldeles utmärkt och det är också det normala sättet) & "Som jag redogjort tidigare så hittar TVn min Xtreamer" (TV:n är en rätt ointelligent produkt i det här sammanhanget, den ska bara visa bilden ifrån Xtremer:n, m.a.o. så är det snarare Xtreamer:n som hittar TV:n)Vad lycklig jag blir över asiatisk sörja som inte fungerar!
Förlåt om jag säger det men: det känns inte riktigt som om du alltid vet vad du gör
Menar verkligen inget illa med det jag skriver här och vill inte anklaga dig för att du inte förstår, det är bara lite konfundersamt emellanåt... Vänligen ta det på rätt sätt!
Postad 10 June 2010 - 17:09
Bara kontakta säljaren och uppge att den är trasig, så löser det sig.Kopplat hårddisken som satt i Xtreamern direkt till datorn genom SATA ingång hittar inte hårddisken forfarande, suck! Troligen är nog fanskapet trasigt!
Får inte upp den i datorhanering - diskhantering.
Postad 10 June 2010 - 18:08
Du SKA inte ha den i Xtreamern!
Ta ur den ur Xtreamern och koppla in den som en vanlig HDD i din dator. Du måste alltså öppna din dator och ansluta den med en SATAkabel och spänningskabel för att den ska synas i datorn.
Sedan följer du Sigma78's guide ovan så SKA det fungera.
Det är helt okej att ha hårddisken i Xtreamern för att formatera den. Jag gjorde det via USB inkoppling till datorn.
RedMarathon: Det verkar som det är fel på själva hårddisken och inte Xtreamern. Jag håller med att det är jobbigt att reklamera en vara som man har köpt på nätet. Tänk på att det är säljaren som ska stå för frakten eftersom det är ett garantiärende.
Postad 10 June 2010 - 18:52
Nu skrev jag som jag gjorde eftersom han inte fick någon kontakt med HDD när den satt i Xtreamern, jag vet också att man kan ha den kvar i Xtreamern, det är till och med lättare precis som du säger att ha den i Xtreamern när man formaterar. Men för att undvika felkällor så skulle han sätta den direkt i datorn och göra en partition där för att sedan formatera den "som vanligt" i Xtreamern.Det är helt okej att ha hårddisken i Xtreamern för att formatera den. Jag gjorde det via USB inkoppling till datorn.
Bara för att klargöra hur jag tänkte
Postad 10 June 2010 - 19:01
Hmm, jag har fått uppfattningen av att du har tyckt att det skulle vara fel på Xtreamer:n
Jag har lite svårt att förstå vad du skriver ibland, lite luddiga uttryck som "menar du att man kan formatera hårddisken via TVn" (Nej, man kan INTE formatera via TV:n, via Xtreamer:n går det däremot alldeles utmärkt och det är också det normala sättet) & "Som jag redogjort tidigare så hittar TVn min Xtreamer" (TV:n är en rätt ointelligent produkt i det här sammanhanget, den ska bara visa bilden ifrån Xtremer:n, m.a.o. så är det snarare Xtreamer:n som hittar TV:n)![]()
Förlåt om jag säger det men: det känns inte riktigt som om du alltid vet vad du görKan du inte försöka hitta någon som kan hjälpa dig lite?
Menar verkligen inget illa med det jag skriver här och vill inte anklaga dig för att du inte förstår, det är bara lite konfundersamt emellanåt... Vänligen ta det på rätt sätt!
Jag har haft telefonsupport av A Groupe vilka importerar Xtreamern till Sverige och sedan handhar felsökningar från kunder som skicka in dem därifrån dom köpts (dessa skickar ärendet vidare till A Group).
Denna tekniker kunde inte lösa problemet så visst har jag tagit hjälp utifrån men felet kvarstår, vart tycker du jag skall vända mig till "han från ovan"?
Nu är det slut med alla försök, jag kommer att skick ner den till Dustinhome imorgon!
Postad 10 June 2010 - 19:27
Nu skrev jag som jag gjorde eftersom han inte fick någon kontakt med HDD när den satt i Xtreamern, jag vet också att man kan ha den kvar i Xtreamern, det är till och med lättare precis som du säger att ha den i Xtreamern när man formaterar. Men för att undvika felkällor så skulle han sätta den direkt i datorn och göra en partition där för att sedan formatera den "som vanligt" i Xtreamern.
Bara för att klargöra hur jag tänkte
=) var lite snabb där. Lite trist med en DOA på en hårddisk.
RedMarathon: Ska du skicka tillbaka både hårddisken och xtreamern? Allt tyder på att din hårddisk var DOA. Finns nog ganska många som kör combon WD + Xtreamer.
Postad 10 June 2010 - 21:17
Blir det återköp så satsar jag nog på Med8er!
Vilken soppa det blev av allt!
Redigerat av RedMarathon, 10 June 2010 - 21:18.
Postad 10 June 2010 - 21:21
I och med att dessa är inköpta samtidigt hos Dustin så kom vi överens att jag skulle skicka iväg både Xtreamern och hårddisken så att dom kan kontrollera båda enheterna!
Blir det återköp så satsar jag nog på Med8er!
Vilken soppa det blev av allt!
Skyll inte det här på Xtreamern. Allt tyder på att den fungerar bra och att hårddisken är sönder.
Om du absolut vill byta till någon annan mediaspelare för att hårddisken var sönder hade jag i ditt fall satsat på någon som är lite mer populär, som Popcorn A-200 eller Tvix. Mycket lättare att få hjälp om det är något man inte får rätt på då.
Postad 10 June 2010 - 21:37
Skyll inte det här på Xtreamern. Allt tyder på att den fungerar bra och att hårddisken är sönder.
Om du absolut vill byta till någon annan mediaspelare för att hårddisken var sönder hade jag i ditt fall satsat på någon som är lite mer populär, som Popcorn A-200 eller Tvix. Mycket lättare att få hjälp om det är något man inte får rätt på då.
Popcorn är inte lika användarvänlig som Mede8er, sedan har det rapporterats av flera användarer att den är "buggig" av sig.
Har ju inte testa båda men läst ett x antal recensioner så man får ju gå på det!
cbtcp du behöver inte vänta tills nästa vecka, för att bespara dig tid så skickar jag iväg hela rubbet i morgon!
Du har rätt Sigma78 jag skall inte lägga skulden på Xtreamern men däremot på den Thailandstillverkade hårddisken!
Det lilla jag hann med av Xreamern så hittade jag inga nackdelar körde via extern hårddisk och allt fungerade fint hann dock inte med iso-filer!
Redigerat av RedMarathon, 10 June 2010 - 21:42.
Postad 10 June 2010 - 21:45
cbtcp du behöver inte vänta tills nästa vecka, för att bespara dig tid så skickar jag iväg hela rubbet i morgon!
Hoppas du hittar rätt... Lycka till!
Postad 10 June 2010 - 21:50
Redigerat av RedMarathon, 10 June 2010 - 21:51.
Postad 11 June 2010 - 06:26
Dock inte tillåtet enligt forumets regler.
Men eftersom jag är jag och inte som er så friar jag hellre än fäller i detta fall.
Upprepas det från någon så kommer det att bli semester ett par dagar från forumet.
Tack för visad hänsyn.
Ovidkommande inlägg bortplockade.
Redigerat av Berggren, 11 June 2010 - 06:28.
Stavfel
Postad 11 June 2010 - 06:34
Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 11 June 2010 - 06:36.
Postad 11 June 2010 - 07:21
Popcorn är inte lika användarvänlig som Mede8er, sedan har det rapporterats av flera användarer att den är "buggig" av sig.
Jo, det är mycket gnäll på popcornen... men det är det åas på Xtreamern också. Det här är en produktgrupp som domineras av små relativt nystartade företag som hittade en nisch där de stora jättarna inte har gjort sitt intåg. Då får man ta att det inte alla gånger är riktigt lika putsat. Sen skulle jag säga att gränssnittet på t.ex. min DVD-inspelare från samsung inte håller bättre klass än gränssnittet på popcornen iofs...
Jag har en popcorn A-110 och en Xtreamer, och jag skulle säga att användargränssnitten är ungefär likvärdiga, åtminstone i min mening, och båda fungerar klockrent. Det må vara lite enkelt grafiskt, men det är funktionellt och det går snabbt att komma dit man ska.... och för mig är det bara en transportsträcka fram till den film/serie jag ska se, som ska vara så kort som möjligt.
Postad 11 June 2010 - 11:19
Jag har fått liknande problem efter uppdaterad fw till 2.3.1Jag hade tidigare en popcornhour som jag körde utan problem. Min bror (som också hade en popcornhour tidigare, fungerade bra där också) har också köpt en Xtreamer med fw 2.3.2 har liknande problem som jag. Vi har båda en HP home server vi streamar ifrån. Kan det vara något med den fw 2.3.2 som ställer till det?
Kör smb-mount mot en scaleo home server (whs precis som din).
Har alltid funkat klockrent tidigare. 1080p i full 16:9 flöt hur bra som helst hur länge som helst.
Nu med fw 2.3.1 så går det bra i en kvart kanske, sedan fryser den, börjar hacka som attan, väntar man lite så kickar den igång igen, men problemet kommer tillbaks. Har länge trott att det varit ett nätverksproblem hemma, då jag kör rätt många maskiner av olika slag i nätet, men det verkar inte så efter att ha läst att andra haft liknande problem. Dessutom flyter home-servern fortfarande på hur bra som helst mot min PS3a, så nätverket verkar OK.
Har inte haft tid ännu, men jag skall testa att köra en emergency fw tillbaka till stenåldern (1.0.1), reset factory default, in med fw 2.3.1 igen, reset factory default och sedan köra. Förhoppningsvis funkar det då. Gjorde aldrig reset factory default när jag uppade till 2.3.1 senast. Har hört att det kan "rensar bort" en del gammalt groll i burken. Får man problem då så får jag upprepa proceduren, men nöja mig med fw 2.1 typ. Den funkade i alla fall hur bra som helst innan...
Och om inte ens DET hjälper så får jag försöka sätta mig in i hur NFS-mount funkar istället. Något tips om var man skall börja leta info om det?
Redigerat av Unregistered7c5139ba, 11 June 2010 - 11:22.
Postad 11 June 2010 - 12:26
http://shop.xtreamer...s...g (ver 2.0)
Postad 11 June 2010 - 15:55
Beställt själv ifrån Dustin och hoppas den kommer på måndag!
Postad 11 June 2010 - 17:48
Postad 13 June 2010 - 10:31
Postad 13 June 2010 - 12:11
Flasha in en annan version bara, så länge, och se om det hjälper.ska jag vänta på en nyare FW till Xtreamern. För det verkar vara problem med 1080p och bild störningar enligt kommentarer på Xtreamers eget forum.
Annars är det ju bara att gå tillbaks.
Postad 13 June 2010 - 19:55
Är tyvärr inte medlem så jag kan läsa där,någon annan som kan förklara?
Har du haft möjligheten att testa Voddler? Visserligen inte själv kört mitt voddler på länge, men tror nog GUIt är samma. Jukebox kommer vara samma som det med alla filmer du har tillgänglia med bilder och en kort description.
Postad 13 June 2010 - 20:07
Postad 13 June 2010 - 23:15
Mvh
Postad 14 June 2010 - 07:42
Problemet löst!
Jag testade ett förslag jag fick på Xtreamers forum och ställde om till hdmi-compatility option 1 och nu har jag perfekt bild. Jag har version 2.3.4 på min nya Pro.
hmm, vad jag kan se så är din plasma 1024x768 (XGA)? Då funkar 720p lika bra.
Postad 14 June 2010 - 18:28
Är det någon som vet hur pro versionen låter? Jag tänker på fläkten som man ser på bilder av den. Samma typ av fläkt som eliminerats på Sidewindern. Är den störande eller är det en tystare variant?
Postad 14 June 2010 - 21:37
Hej!
Är det någon som vet hur pro versionen låter? Jag tänker på fläkten som man ser på bilder av den. Samma typ av fläkt som eliminerats på Sidewindern. Är den störande eller är det en tystare variant?
Kan inte göra någon jämförelse med icke-pro då jag aldrig hört den. Finns iaf 3 st lägen om jag minns korrekt av fläkten. Medel låter lite om det är tyst i rummet, low hörde jag inte. Så går nog att åtgärda genom att ställa ner den.
Postad 15 June 2010 - 13:43
Fick hem min Xtreamer Pro igår men har ett problem. När jag kör 1080p 50-60hz så får jag vita streck på bilden mindre eller inga om jag kör 1080i. Med hdmi-kabeln som följde med Xtreamern så blir det hur mycket som helst. Hade tidigare en WD TV HD då gick det hur bra som helst i 1080p. Använder en 1,5m High Grade Hdmi kabel från Clas Ohlson och har en Panasonic TH-42PX80EA plasma tv. Min fråga är ska jag köpa en dyrare HDMI kabel, eller ska jag vänta på en nyare FW till Xtreamern. För det verkar vara problem med 1080p och bild störningar enligt kommentarer på Xtreamers eget forum.
Kolla så att din antenn kabel inte ligger åt nån strömkabel el annan kabel
Jag kör 2.4b10 och har aldrig haft det fenomenet mer än för nåt år sedan på min LCD, då var det antennkabels fel som stördes av min förlängningskabel till min trådlösa antenn till nätverket
Redigerat av pege63, 15 June 2010 - 13:48.
Postad 15 June 2010 - 16:01
Xtreamer beta software 2.4b10 ...
OBS! Använd på EGEN RISK!
Läs om det här: http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
Postad 15 June 2010 - 17:56
http://gator884.host...amer_2.4b10.zip
Xtreamer beta software 2.4b10 ...
OBS! Använd på EGEN RISK!
Läs om det här: http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
Man skall nog inte tanka ner fr var som helst utan, man laddar in dom man får per email fr namne, annars får man ju själv skylla sig
Postad 15 June 2010 - 21:19
Beställde just en wifi-antenn så att jag slipper dra kablar över halva lägenheten, det är ju betydligt snyggare med trådlöst.
Postad 16 June 2010 - 06:22
Ser du vad det står nederst i mitt inlägg ...Vad finns i den som inte finns i 2.3.1?
Movie Jukebox, t ex.Läs om det här: http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
Får man software-uppgraderingar från 'namne' ? via email ? QUE ?Man skall nog inte tanka ner fr var som helst utan, man laddar in dom man får per email fr namne, annars får man ju själv skylla sig
Sådana trodde jag man själv hämtade från Xtreamers hemsida?
http://xtreamer.net/...r/firmware.aspx
Redigerat av anderswillhelmsson, 16 June 2010 - 06:42.
Postad 16 June 2010 - 13:29
Postad 16 June 2010 - 19:35
Jo, jag såg det, men det är ingen info om vad som skiljer mellan 2.3.1 till 2.4bX på den sidan.Ser du vad det står nederst i mitt inlägg ...
Movie Jukebox, t ex.
Och så vitt jag kan läsa bland kommentarerna så funkar inte MJ ännu i denna beta-version, OM man inte är beta-testare av själva MJ och har extra "grejer" för det. Eller har du MJ up-and-running???
Tror nog att Pege63 menar att om man är beta-testare så får man nya FWs mailade från namne...
Postad 17 June 2010 - 08:53
Nämnas bör åxå att om du brickar din xtreamer och det uppkommer att du kört beta FW så upphör din mediaspelares garanti att gälla, så att ni vet.
Redigerat av pege63, 17 June 2010 - 08:59.
Postad 17 June 2010 - 09:30
är firmwaren 2.4b10 till pro versionen??
Nej
Den är till Xtreamer den nya vers
Postad 17 June 2010 - 12:49
Citera(jansson74 @ Jun 15 2010, 20:49 )
är firmwaren 2.4b10 till pro versionen??
Jaså'ru..., jag flashade den till min 'gamla' Xtreamer, och det gack alldeles utmärktus!Nej
Den är till Xtreamer den nya vers
Hint: Nyare firmware är naturligtvis gjort för att kunna flashas till båda versionerna av Xtreamer, alltså både de med det gamla och det nya(are) chippet.
Redigerat av anderswillhelmsson, 17 June 2010 - 12:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Xtreamer Sidewinder 3
5 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?