* Officiell tråd - HTC HD2 *
2913 svar till detta ämne
Postad 31 January 2010 - 19:03
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hur är den dära ROM Artemis HD2 V2.9 jämfört med en 1.66 stock rom? om man kollar på snabbhet?
"0" buggar, mer än 200 mb internminne, fingerfrendly, skit snabbt, mm... ROM INFO FOR ALL LAG Versions -OS: WM 6.5.5 Build (5.2.23518) (23518.5.5.0) -HTC Manila: 2.5.19222911.0 (LEO 2.02) Extra Applications for ALL versions Stock ROM Applications PLUS: (+).NET Compact Framework 3.5. (+) NoData connection. (+) BsB Tweaks 1.6 (+) X2 TaskManager (+) Office Mobile 10 (+) Reset. (+) Sun Java Micro Edition v3.1 (+) Google Maps Mobile v3.3.1 (+) Artemis Green Black WM 6.5.x Theme v1 Fix opera fonts problem. -Fix compatibility problems with some programs (resco explorer etc). [30-01-2010] Ver 2.9 -Update Fonts rendering sub-system. -Update to the latest Graphic Drivers (Generation 2) for AMD/ATI Z430 Mobile Graphics chip. -Update to the latest ATAPI-storage Drivers. -Update some latest packages from stock ROM 1.66 -Fix HTC Black theme for WM 6.5.5 -Fix HTC Voice-Recorder Ver 2 to work with all Languages -ADD NOR-SVE Languages versions stupid question: Fungerar artemis rom på en Xperia X1? Be gentle..... Nej tyvärr det gör den inte.
Postad 31 January 2010 - 19:08
Fubarish
-
Fubarish
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nej tyvärr det gör den inte.
Darn it.
Postad 31 January 2010 - 19:31
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
P.g.a skillnader i hårdvara vilket kräver specifika drivrutiner går det inte att använda en ROM på annan modell än den som ROMen är avsedd för. Det är inte heller möjligt att använda en CDMA-ROM på en GSM-modell (HTCs modeller är indelade i kategorierna CDMA för USA och GSM för bl.a Europa).
Dock finns det ju ett antal ROMar som utvecklas för flera modeller, bl.a EnergyROM.
Postad 31 January 2010 - 22:34
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
FN... Jag kan inte bestämma mig iPhone eller HD2
Iphonen har ju sin appar och så, Men jag gillar skarpt HD2:ans utseende  men vet inte om jag orkar med allt twekande som man vill göra.
Har en gammal Touch HD som ligger och skräpar och den höll man på med en hel del, dock har USB porten lagt av på den så kan inte flasha någe mer på den
Och nu när man ser artemis romen så blev det inte lättare tycker jag.
Redigerat av madness74, 31 January 2010 - 22:35.
Postad 31 January 2010 - 22:50
Pace4ever
-
Pace4ever
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej,
Funderar på att köpa den här, trött på kameran i Hero´n och undrar om den här är bättre?
Finns det fjärrstyrningsprogram till datorn, typ för media center, vlc eller itunes?
mvh Patte
Postad 01 February 2010 - 00:30
Peppo73
-
Peppo73
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Måste man ha HSPL installerat för att flasha Artemis ROM V2,9
Får inte riktigt begrepp på vad SSPL e för nått heller..?
Postad 01 February 2010 - 00:52
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Måste man ha HSPL installerat för att flasha Artemis ROM V2,9
Får inte riktigt begrepp på vad SSPL e för nått heller..?
Om den kräver HSPL eller om SSPL räcker kan jag inte svara på, men skillnaden mellan de två SPL är att HSPL ändrar din SPL definitivt (går dock att återgå till orginal SPL) medans SSPL ändrar bara din SPL temporärt och återställer sig vid en hardreset. Behöver man lämna in sin telefon på service/repration så är det viktigt att man har rätt SPL då garantin annars försvinner.
Postad 01 February 2010 - 01:19
Peppo73
-
Peppo73
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Om den kräver HSPL eller om SSPL räcker kan jag inte svara på, men skillnaden mellan de två SPL är att HSPL ändrar din SPL definitivt (går dock att återgå till orginal SPL) medans SSPL ändrar bara din SPL temporärt och återställer sig vid en hardreset. Behöver man lämna in sin telefon på service/repration så är det viktigt att man har rätt SPL då garantin annars försvinner.
Har testat att installera Artemis ROM med & utan HSPL installerat. Jag startar med SSPL_RUU.exe & följer anvisningarna tills telefonen startar om i fyra färger men där tar det stopp. Får meddelande på skärmen att "The PDA Phone is not connected to the USB cable".Har provat alla mina USB portar sett Youtube filmer men icket vill det sej med min kära HD2:a. Vad kan det vara som spökar..? Vad har jag missat..?
Postad 01 February 2010 - 07:28
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
FN... Jag kan inte bestämma mig iPhone eller HD2 Iphonen har ju sin appar och så, Men jag gillar skarpt HD2:ans utseende men vet inte om jag orkar med allt twekande som man vill göra. Har en gammal Touch HD som ligger och skräpar och den höll man på med en hel del, dock har USB porten lagt av på den så kan inte flasha någe mer på den 
Och nu när man ser artemis romen så blev det inte lättare tycker jag. 
Du kan lugnt köpa en HD2. Programutbudet till WM räcker och blir över. Enligt mig är det dessutom betydligt högre kvalitet på programmen till WM-plattformen. Efter att ha provat både iPhone och HD2 ser jag ingen anledning att köpa den förstnämnda om man tänkt använda nallen på allvar och anpassa den. Är det däremot en iPod och spel som står i fokus - då är den helrätt (iPhone alltså). Det har ju hänt en hel del med bl.a Sense sedan HTC HDs dagar. Kan inget annat än rekommendera HD2.
Postad 01 February 2010 - 08:04
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
Ok då blir det HD2
Postad 01 February 2010 - 10:11
pettew
-
pettew
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har problem med min hd2 . Volymen på bluetoothen är för låg . När jag använder den i min bil med handsfree funktionen får jag skruva upp volymen på högsta om jag ska höra något . Jag har ställt volymen på högsta både på telefon och handsfree enheten det hjälper inte . Jag har inbyggd handsfree i min radio i bilen . Någon som vet ?
Taxsam för hjälp ni brukar vara guld värda här .
Peter W
Postad 01 February 2010 - 11:30
Peppo73
-
Peppo73
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har testat att installera Artemis ROM med & utan HSPL installerat. Jag startar med SSPL_RUU.exe & följer anvisningarna tills telefonen startar om i fyra färger men där tar det stopp. Får meddelande på skärmen att "The PDA Phone is not connected to the USB cable".Har provat alla mina USB portar sett Youtube filmer men icket vill det sej med min kära HD2:a. Vad kan det vara som spökar..? Vad har jag missat..?
Ah d löste sej jag flashade från ett SDmicro minne med HSPL .... Enklare
Postad 01 February 2010 - 12:29
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Ni som är ute efter en bra rom, prova Artemis ROM som finns ovan. Grymt bra, snabb och stabil. Har dock bara haft den sen igår. Kör den med radio 2.07. Vilken radio kör ni med?
Postad 01 February 2010 - 13:07
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Ni som är ute efter en bra rom, prova Artemis ROM som finns ovan. Grymt bra, snabb och stabil. Har dock bara haft den sen igår. Kör den med radio 2.07. Vilken radio kör ni med?
Den kör med radio 2.06.51.07
Postad 01 February 2010 - 16:48
Unregistereda0120fe7
-
Unregistereda0120fe7
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej,
Funderar på att köpa den här, trött på kameran i Hero´n och undrar om den här är bättre?
Finns det fjärrstyrningsprogram till datorn, typ för media center, vlc eller itunes?
mvh Patte
Kameran är förmodligen likvärdig? Har inte sett bilder tagna med Hero´n dock. Fjärrstyrningsprogram följer med som standard och fungerar riktigt bra. Jag använder det för att fjärrstyra min media-pc. Fungerar ganska exakt som windows "fjärrskrivbord".
Postad 01 February 2010 - 16:59
Peppo73
-
Peppo73
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Kör med 2.05 men jag vill ha en senare typ den du kör med ... vart kan jag ladda ner den...? Kör med Artemis V2,9 Sve
Postad 01 February 2010 - 17:16
Peppo73
-
Peppo73
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Kör med 2.05 men jag vill ha en senare typ den du kör med ... vart kan jag ladda ner den...? Kör med Artemis V2,9 Sve
Jag kör oxå med 2.07 nu .. tack iaf
Postad 01 February 2010 - 17:35
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Jaha, skulle behöva lite tips
Jag tänkte jag skulle testa Artemis 2.91b sve - men det gick inte att uppgradera då jag la in den officiella rom´en förra helge, där sspl förmodligen uppdaterades. Vilket ledde till att det inte gick att uppgradera till Artemis. Så då tänkte jag nedgradera och det gick inge bra alls. Tills jag formaterade sd-kortet o la in en LEOIMG.nbh av en äldre officiell rom. Det som har hänt att "upgrade ROM code error - please try again. Vilket inte går att starta
Förmodar att min telefon är rökt?!
Holy CRAP, säger jag bara. Fråga mig inte vart jag fick idén ifrån, men jag provade att köra igång Artemis 2.91b upgraderingen, den startade, men gick i 3% bara sen fick jag ett felmedelande. Provade den officiella 1.66 - och den fixade det - jag förstår inte hur, men det gick. OMFG säger jag bara, shit vilken pers. Det var ingen rolig upplevelse. Härmed utnämner jag mig själv till NOOB och ska inte hålla på med sånt här igen.
Redigerat av Sir Mix Alot, 01 February 2010 - 18:14.
Postad 01 February 2010 - 21:29
Unregisterede8ec823a
-
Unregisterede8ec823a
-
Amatör
-
-
90 inlägg
HD2 kommer snart med Android i form av HTC Supersonic
Postad 02 February 2010 - 05:53
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Idag var jag på mediamarkt och provade/kände lite på HD2. Var uppe en gång förra veckan oxå.
Men idag så kändes telefonen sjukt seg i hanteringen. Fick trycka flera gånger för att den skulle reagera osv. Troligen så startar dom inte om demolurarna något, vilket gör att dom flesta lurar blir sega.
Men konstigt nog var deras iphone fortfarande lika snabb som innan.
Nu undrar jag som följer:
Blir det mycket mixande och trixande med HD2:an?
Anledningen till att jag frågar är att jag är i stånd att köpa ny lur. Jag vill ha en lur typ som HD2:an, men jag har inte lust att mixa så mycket med den. Jag kommer ha den i grundutförandet och sen komplettera med applikationer. Dock vill jag att applikationerna SKA funka utan massa strul och registerhack till följd.
Är HD2:an verkligen för mig, eller ska jag välja Iphonen istället?
Postad 02 February 2010 - 07:17
Unregistereddfe6e5ac
-
Unregistereddfe6e5ac
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag kör med radio 2.05.51.05_2 Hur vet man vad som ändrats i nyare?
Postad 02 February 2010 - 08:32
Unregistereda0120fe7
-
Unregistereda0120fe7
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Idag var jag på mediamarkt och provade/kände lite på HD2. Var uppe en gång förra veckan oxå. Men idag så kändes telefonen sjukt seg i hanteringen. Fick trycka flera gånger för att den skulle reagera osv. Troligen så startar dom inte om demolurarna något, vilket gör att dom flesta lurar blir sega. Men konstigt nog var deras iphone fortfarande lika snabb som innan. Nu undrar jag som följer: Blir det mycket mixande och trixande med HD2:an? Anledningen till att jag frågar är att jag är i stånd att köpa ny lur. Jag vill ha en lur typ som HD2:an, men jag har inte lust att mixa så mycket med den. Jag kommer ha den i grundutförandet och sen komplettera med applikationer. Dock vill jag att applikationerna SKA funka utan massa strul och registerhack till följd. Är HD2:an verkligen för mig, eller ska jag välja Iphonen istället?
Jag köpte in HD2:an, iPhone 3GS (32Gb) samt Xperia X2 till jobbet för lite drygt en månad sedan för att utvärdera. Min personliga uppfattning är att HD2:an vinner rätt lätt. Klart snabbare än iPhone. Visst, iPhone kanske öppnar webbläsaren snabbare, men om man öppnar två favoriter samtidigt (t.ex aftonbladet), så har HD2an laddat sidan klart snabbare än iPhonen. Xperian X2 var en STOR besvikelse. Oerhört seg telefon, samt dåliga menyer. Synkning med Outlook fungerar väldigt bra. Mail, samt kalender blir väldigt lätt överskådligt med den stora skärmen. Påminnelser om möten etc kommer upp väldigt bra. Går att ställa in så att påminelser syns även om skärmen är låst. Väldigt smidigt. Kalendervyn går att ställa efter behov och smak. Fungerar väldigt bra. Lätt och snabbt att skriva SMS. Jag skriver klart snabbast på HD2. Titta på kort är enkelt . Man kan zooma in och ut. Fungerar likvärdigt med iPhone. Batteri-tiden är också bättre, men fortfarande inte tillräckligt bra. Där är iPhone bättre. Bra ljud vid samtal både direkt i telefonen samt i medföljande headset. Kameran har förbättras avsevärt sedan tidigare modeller. Tar kort i samma sekund man trycker på knappen, och kvalitén på korten har blivit mkt bättre. Dock är det en bit kvar till riktigt bra kvalité. Den inbyggda blixten är bra, och kan fungera som en riktigt stark lampa. Mycket enkelt att komma åt kontakter för att ringa/maila eller skicka SMS. (Går att koppla ihop kontakter med Facebook-kontakter). Att det sedan finns väldigt mkt program via XDA är riktigt positivt. Telefonen har hitills gett ett mkt bra intryck, framförallt eftersom den har en så bra skärm, samt att den är oerhört snabb. Den ngt dåliga batteritiden är ngt man kan irritera sig på.
Postad 02 February 2010 - 09:53
Unregisteredfc9b156f
-
Unregisteredfc9b156f
-
Amatör
-
-
71 inlägg
ny version av midomi ,TrackID likande program för windows mobile: http://forum.xda-dev...ad.php?t=627025
Postad 02 February 2010 - 10:28
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Idag var jag på mediamarkt och provade/kände lite på HD2. Var uppe en gång förra veckan oxå. Men idag så kändes telefonen sjukt seg i hanteringen. Fick trycka flera gånger för att den skulle reagera osv. Troligen så startar dom inte om demolurarna något, vilket gör att dom flesta lurar blir sega. Men konstigt nog var deras iphone fortfarande lika snabb som innan. Nu undrar jag som följer: Blir det mycket mixande och trixande med HD2:an? Anledningen till att jag frågar är att jag är i stånd att köpa ny lur. Jag vill ha en lur typ som HD2:an, men jag har inte lust att mixa så mycket med den. Jag kommer ha den i grundutförandet och sen komplettera med applikationer. Dock vill jag att applikationerna SKA funka utan massa strul och registerhack till följd. Är HD2:an verkligen för mig, eller ska jag välja Iphonen istället?
Kanske var så att nån före dragit igång massa program? Kan ju sega om det e typ 10 processer igång samtidigt. På iphonen kan du ha en process igång....
Postad 02 February 2010 - 10:36
Calle
-
Calle
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Jag är nybliven lycklig HD2-ägare
Men sedan jag installerade nya ROM 1.66 har jag ett mycket märkligt och irriterande problem.
Jag kan inte få stora bokstäver när tangentbordet är i ABC-läge (vilket det är i tex passordsfält)!
För att testa: Gå in i tex mail och skriv nytt. Välj fulltständigt Qwerty, ABC (dvs inte XT9). Tryck shift, då blir bokstäverna på tangentbordet stora. Tryck någon bokstav, tex A. Ett stort A flashar till - men jag får ett litet a i textfältet!
Oerhört irriterande då samtliga mina konton har minst en stor bokstav i sig..... ingen annan som har det problemet? Jag har inga hemkokta saker eller konstiga appar installerade.
Edit: Haha. En Bill gjorde susen - dvs stänga av och sätta på telefonen igen. Jag hade tydligen inte gjort det sen ROM-uppgraderingen
Redigerat av Calle, 02 February 2010 - 10:48.
Postad 02 February 2010 - 16:39
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jag är nybliven lycklig HD2-ägare 
Men sedan jag installerade nya ROM 1.66 har jag ett mycket märkligt och irriterande problem.
Jag kan inte få stora bokstäver när tangentbordet är i ABC-läge (vilket det är i tex passordsfält)!
För att testa: Gå in i tex mail och skriv nytt. Välj fulltständigt Qwerty, ABC (dvs inte XT9). Tryck shift, då blir bokstäverna på tangentbordet stora. Tryck någon bokstav, tex A. Ett stort A flashar till - men jag får ett litet a i textfältet!
Oerhört irriterande då samtliga mina konton har minst en stor bokstav i sig..... ingen annan som har det problemet? Jag har inga hemkokta saker eller konstiga appar installerade.
Edit: Haha. En Bill gjorde susen - dvs stänga av och sätta på telefonen igen. Jag hade tydligen inte gjort det sen ROM-uppgraderingen 
Kan även vara vettigt att göra en Hard Reset efter att du har flashat ROM. Vet att detta är speciellt lämpligt att göra när man har en kokt ROM, vet ej om det gäller stock ROM. Men så du vet
Postad 02 February 2010 - 17:44
mickebjo
-
mickebjo
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
I telefon boken kan man välja att ta kontaktbilder från facebook och lägga i informationen. Detta går bara att göra på en kontakt åt gången. finns det något sätt att synca detta automatiskt? mina kontakter har ju samma namn i facebook och i telefonboken så det borde ju inte vara så svårt?
Postad 02 February 2010 - 18:17
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
I telefon boken kan man välja att ta kontaktbilder från facebook och lägga i informationen. Detta går bara att göra på en kontakt åt gången. finns det något sätt att synca detta automatiskt? mina kontakter har ju samma namn i facebook och i telefonboken så det borde ju inte vara så svårt?
om du går in på alla kontakter och drar fliken till personen med klockan vid sig så ska du kunna synka alla som har samma namn på din mobil med de som har samma på facebook - sen kan du länka manuellt ifall det blir några över har du många kontakter kan detta ta en stund, så låt mobilen va när du gör det
Postad 02 February 2010 - 21:00
mickebjo
-
mickebjo
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
om du går in på alla kontakter och drar fliken till personen med klockan vid sig så ska du kunna synka alla som har samma namn på din mobil med de som har samma på facebook - sen kan du länka manuellt ifall det blir några över
har du många kontakter kan detta ta en stund, så låt mobilen va när du gör det 
Toppen, det löste iaf hälften av kontakterna, mycket tid sparat där! Allt verkar funka klockrent, det ända jag inte lyckas med är att spela upp film, jag brukar titta på en del tv serier och sådant, men det går inte att spela upp. Måste man ha annat program eller codec? Måste ju gå att få mediaspelaren att spela film?
Postad 02 February 2010 - 21:21
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Toppen, det löste iaf hälften av kontakterna, mycket tid sparat där!
Allt verkar funka klockrent, det ända jag inte lyckas med är att spela upp film, jag brukar titta på en del tv serier och sådant, men det går inte att spela upp. Måste man ha annat program eller codec? Måste ju gå att få mediaspelaren att spela film?
Köp coreplayer från Coreplayer.com. Om du har problem med bilden så gå in i Inställningar och prova med GDI som videoutmatning.
Postad 02 February 2010 - 21:28
snuskronan
-
snuskronan
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Är ny på detta forum.
Är intresserad av HTC HD2...
Ett par frågor till er som ha denna lur....
Läste att det inte går att byta låtar(musik) utan att låsa upp telefonen och att sen gå in i mediaspelaren för att byta låt.
Finns det andra mediaspelare eller annat sätt att lösa det på, för jag vill kunna byta låt via mitt headset. (lyssnar mycket på musik.)
Hur är det med spel? Flyter det på bra? utbud?
Till film vet jag redan
Det är 3st viktiga saker för mig, då jag har ett jobb som det kan bli väntetid på.
Postad 02 February 2010 - 22:04
Unregisteredfc9b156f
-
Unregisteredfc9b156f
-
Amatör
-
-
71 inlägg
jag körde en test av snabbhet mellan en iphone 3gs 32gb och min HD2 med en polare i lördagskväll........vinnare .......HD2
Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 03 February 2010 - 07:59.
Postad 02 February 2010 - 22:26
mickebjo
-
mickebjo
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Köp coreplayer från Coreplayer.com. Om du har problem med bilden så gå in i Inställningar och prova med GDI som videoutmatning.
Köpa verionen WM för Pocket pc eller den för smartphone?
Postad 02 February 2010 - 22:29
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
pocket PC
'smartphone = handdator utan touch kan man säga
Postad 02 February 2010 - 23:14
mickebjo
-
mickebjo
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Köpa verionen WM för Pocket pc eller den för smartphone?
Knepigt att köpa programet, man måste skriva in det som står i owner under owner information men kan inte hitta det!  Det löste sig, verkar gå att spela allt förutom x264.
Redigerat av mickebjo, 03 February 2010 - 07:24.
Postad 03 February 2010 - 01:42
Pace4ever
-
Pace4ever
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Kameran är förmodligen likvärdig? Har inte sett bilder tagna med Hero´n dock. Fjärrstyrningsprogram följer med som standard och fungerar riktigt bra. Jag använder det för att fjärrstyra min media-pc. Fungerar ganska exakt som windows "fjärrskrivbord".
Tack för svaret! Kameran på Hero är väl helt ok utomhus i ljus, värdelös inomhus i dåligt ljus. Har kommit på lite fler frågor: -Spel, typ Fifa 10, footbollmanager eller dylikt? Såg någon spela Tekken på den, någon som vet hur ? -Navigation/Gps-program ( med fartkamera-varnare)? -Nån som kan rekommendera ett Bluetooth-headset för musik/film ? -Synca Windows Mobile med gmail (mail, kalender, kontakter) ? /Patte
Redigerat av Pace4ever, 03 February 2010 - 03:11.
Postad 03 February 2010 - 07:42
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Tack för svaret!
Kameran på Hero är väl helt ok utomhus i ljus, värdelös inomhus i dåligt ljus.
Har kommit på lite fler frågor:
-Spel, typ Fifa 10, footbollmanager eller dylikt? Såg någon spela Tekken på den, någon som vet hur ? -Navigation/Gps-program ( med fartkamera-varnare)? -Nån som kan rekommendera ett Bluetooth-headset för musik/film ? -Synca Windows Mobile med gmail (mail, kalender, kontakter) ?
/Patte
Spel har jag dålig koll på Navigation kan jag tipsa om TomTom eller Igo. Kör själv med Igo och det fungerar klockrent. Bluetooth är jag också nyfiken på, men hur är egentligen ljudkvaliteten med a2dp? Synca med gmail fungerar perfekt, men bara med mail vad jag vet. (push-mail) Till kontakter och allt annat i telefonen använder jag Microsoft MyPhone, det kan man ställa in att synca automatiskt. Det har även en funktion som kan spåra din telefon om den blir stulen, du loggar in på datorn och kan göra hard reset och spåra telefonen därifrån.
Postad 03 February 2010 - 09:40
Unregistereda0120fe7
-
Unregistereda0120fe7
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Tack för svaret!
-Spel, typ Fifa 10, footbollmanager eller dylikt? Såg någon spela Tekken på den, någon som vet hur ? -Navigation/Gps-program ( med fartkamera-varnare)? -Nån som kan rekommendera ett Bluetooth-headset för musik/film ? -Synca Windows Mobile med gmail (mail, kalender, kontakter) ?
/Patte
Blixten fungerar riktigt bra faktiskt. Tog ett par kort i serverhallen på jobbet. Totalt mörker (förutom nödutgångs-skylten), och det vart klart godkänt faktiskt. Navigation. Har testat både iGO samt det medföljande CoPilot. Bägge fungerar väldigt bra. Bara en smaksak vilket man väljer att använda. Spel har jag dålig koll på tyvärr. Sett att det finns en del emulatorer på XDA, men inget jag testat ännu.
Postad 03 February 2010 - 13:54
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Tack för svaret!
/Patte
Spel vet inte jag heller något om, men GPS funkar så bra som ditt GPS program är  Kan tipsa om ett som heter NDrive (kan laddas ner gratis här) http://xperiax1blog....windows-mobile/Hämta Gmail är inga problem men hur det är med övriga saker vet jag inte.
Postad 03 February 2010 - 14:07
Unregisteredfc9b156f
-
Unregisteredfc9b156f
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Knepigt att köpa programet, man måste skriva in det som står i owner under owner information men kan inte hitta det! 
Det löste sig, verkar gå att spela allt förutom x264.
Gå in på kontakter>alla kontakter>min kontaktkort och bara på platsen till "förnamn"skriver det,nu gå igen på registration på dina programer och det vissar ditt namn i "owner information"
Postad 03 February 2010 - 16:24
Calle
-
Calle
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
-Synca Windows Mobile med gmail (mail, kalender, kontakter) ?
Funkar utmärkt med mail, kalender och kontakter. Man kan uppdatera en kalenderpost på datorn eller telefonen och det uppdateras nästan direkt på andra änden. Men du måste konfa det så att den synkar med ActiveSync mot gmail's Exchangeservrar (Google Sync): http://www.google.com/mobile/sync/ (finns instruktioner i en länk till höger, bilderna och texterna stämmer inte till 100% men det går bra ändå). Dock - telefonen ligger uppkopplad mot google hela tiden om du vill ha push-uppdateringar, så det suger batterier. Det går att ställa in hämtningsintervall för "busy hours" och "off hours", så du kan minska uppdateringstiden på tex natten. Den verkar synka "My Contacts" från google, så det är ju bra om man har dom i ordning...
Postad 03 February 2010 - 18:16
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Är det nån som vet vad är det som händer med min mobil? Jag köpte en 16 gb kort sandisk men nu upptäckte jag att det är class 2 och när jag stoppar det i mobilen den bara svarar inte, gjorde soft reset men inget händer. Har rom Artemis 6.5.5 jag tycker att det borde fungera bra men har ingen aning om vad som händer. Har ni också 16Gb kort på eran mobil? Skulle det fungera med stock rom 1.66? i så fall flashar jag tillbaka till den rom:en.
Ideer?
Tack i för hand!
Postad 03 February 2010 - 19:21
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Om "svarar inte" innebär att den kraschar då minneskortet stoppas i måste jag rekommendera formatering av minneskortet. Använd Panasonic SDFormat.
Har lärt mig att en nalle som kraschar då ett minneskort stoppas i gör det p.g.a att det är fel på minneskortet.
Om inte formatering hjälper kan det vara en s.k bad flash inblandad. Prova då att ladda ner ROMen på nytt, packa upp den på nytt och flasha igen.
Postad 03 February 2010 - 19:50
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Är det nån som vet vad är det som händer med min mobil? Jag köpte en 16 gb kort sandisk men nu upptäckte jag att det är class 2 och när jag stoppar det i mobilen den bara svarar inte, gjorde soft reset men inget händer. Har rom Artemis 6.5.5 jag tycker att det borde fungera bra men har ingen aning om vad som händer. Har ni också 16Gb kort på eran mobil? Skulle det fungera med stock rom 1.66? i så fall flashar jag tillbaka till den rom:en. Ideer? Tack i för hand!
Fungerar inte telefonen alls med kortet i eller är det när du försöker accessa kortet? Har läst på en del ställe att dom rekomenderar att formatera kortet med den inbyggda appen i HD2, men det blir ju problem om telefonen inte fungerar alls med kortet i.
Postad 03 February 2010 - 21:54
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Om "svarar inte" innebär att den kraschar då minneskortet stoppas i måste jag rekommendera formatering av minneskortet. Använd Panasonic SDFormat.
Har lärt mig att en nalle som kraschar då ett minneskort stoppas i gör det p.g.a att det är fel på minneskortet.
Om inte formatering hjälper kan det vara en s.k bad flash inblandad. Prova då att ladda ner ROMen på nytt, packa upp den på nytt och flasha igen.
Fungerar inte telefonen alls med kortet i eller är det när du försöker accessa kortet? Har läst på en del ställe att dom rekomenderar att formatera kortet med den inbyggda appen i HD2, men det blir ju problem om telefonen inte fungerar alls med kortet i.
Tack för svaren, det löste sig. Hard reset
Postad 03 February 2010 - 23:58
Pace4ever
-
Pace4ever
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Funkar utmärkt med mail, kalender och kontakter. Man kan uppdatera en kalenderpost på datorn eller telefonen och det uppdateras nästan direkt på andra änden. Men du måste konfa det så att den synkar med ActiveSync mot gmail's Exchangeservrar (Google Sync): http://www.google.com/mobile/sync/ (finns instruktioner i en länk till höger, bilderna och texterna stämmer inte till 100% men det går bra ändå).
Dock - telefonen ligger uppkopplad mot google hela tiden om du vill ha push-uppdateringar, så det suger batterier. Det går att ställa in hämtningsintervall för "busy hours" och "off hours", så du kan minska uppdateringstiden på tex natten.
Den verkar synka "My Contacts" från google, så det är ju bra om man har dom i ordning...
STORT TACK!!!! Var lite orolig att det inte skulle funka så smidigt, men det gjorde det. Nu ska jag leka med den här älsklingen hela natten... Återkommer när jag har fler funderingar...
Postad 04 February 2010 - 01:22
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
STORT TACK!!!!
Var lite orolig att det inte skulle funka så smidigt, men det gjorde det. Nu ska jag leka med den här älsklingen hela natten...
Återkommer när jag har fler funderingar...
glöm inte använda skydd
Postad 04 February 2010 - 19:20
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Postad 04 February 2010 - 19:49
Pace4ever
-
Pace4ever
-
Amatör
-
-
52 inlägg
glöm inte använda skydd 
hahaha, alltid...  Ser att jag måste uppdatera rom`en, tips på någon stabil, rolig variant eller ska man köra orginalvarianten? -Vilka märken och typ av minneskort använder ni? -Någon som kan rekommendera ett bra bluetooth-headset för musik,film och snack? Återigen Tack till alla eldsjälar som lägger ner tid och hjälper oss rookies!!
Postad 04 February 2010 - 20:21
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
hahaha, alltid...
Ser att jag måste uppdatera rom`en, tips på någon stabil, rolig variant eller ska man köra orginalvarianten?
-Vilka märken och typ av minneskort använder ni?
-Någon som kan rekommendera ett bra bluetooth-headset för musik,film och snack?
Återigen Tack till alla eldsjälar som lägger ner tid och hjälper oss rookies!!
Vill du inte hålla på och "pilla" för mycket med justeringar tweakning skall du köra original ROM. Alla "cooked" ROM får man vara beredd på att det kan uppstå problem vid så väl flashningen som i det vanliga användandet. Är man beredd på att lägga tiden kan det vara roligt att testa "cooked" ROM, men det är få som finns på svenska och man skall nog läsa på lite innan man gör första försöket.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|