HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg)
|
13 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 05 April 2010 - 11:12
Postad 05 April 2010 - 11:32
"I Sverige kommer den bara att säljas i mörkgrått. HTC kallar färgen graphite. Det är den som syns på bilderna på www.tre.se och hos oss på Flickr.
MVH
Erik h"
Jag fattar inte hur dom får den färgen till mörkgrå, den är ju så brun den kan vara
Men men, nu vet jag till 100% att det är den "bruna" som säljs i sverige
Postad 05 April 2010 - 11:32
Fan alltså, jag är lite osäker på hur jag bäst skall gå tillväga om jag skulle beställa en Desire från 3 och då samtidigt gå över till dom från Telenor.
Sköter 3 allt runt omkring opertörsbytet eller måste jag göra något?
Om det gäler byte av operatör så porterar ju de numret och fixar oftast hela biffen..
du behöver dock skriva på avtal/fullmakt om portering och skicka in så de "har på fötterna" vid ev. problem..
Detta tog för mig ca 6v.. med tele2, snacka om sega.. dessutom uppkom problem med inspelninar av samtal m.m. eftersom de inte skickade ut papper utan tog en fullmakt muntligen via telefon, smidigare och enklare tycks det..
Postad 05 April 2010 - 11:49
Kom på en till fråga. Funderar på det här med Spotify. Om jag fattat det rätt så är det endast betalvarianten av Spotify som funkar (premium eller vad det nu heter), dvs gratisvarianten med reklam som man kör på PC går inte att köra i desire'n, eller?
Bara för dig Skrev jag www.spotify.com i adressfältet. Då laddas deras hemsida upp och de dyker upp massa text. Högst uppe på den svarta menyraden finns det ett val "Mobile"(tror de betyder mobil eller mobiltelefon), tryck på den. Ännu mer text dyker då upp, inget du behöver vara rädd för. Nu kommer de svåra, läs.
Men om de skulle visa sig att du inte hittar så körde jag lite cut/paste
Introduce your trusty mobile phone to Spotify and you’ll be able to access your account and all your playlists anywhere. You just need to be a Premium member and have a Spotify-friendly phone. iPhone, Android and Symbian are all in the gang.
Postad 05 April 2010 - 12:14
Jag bor i Lund och har sjukt stora problem med Tre. I plugget har jag noll täckning, på jobbet är det samma sak och ibland när jag går på stan eller är hemma hos kompisar som bor i utkanten av stan.Var bor du?
Jag rör mig främst i Göteborg och Skövde samt däremellan.
Telenors Turbo3G är ganska piss i Skövde - får ut max 1mb medens jag lätt kommer upp i 3-5mb/s i GBG.
Hoppas på att 3 åtminstone kan match det och helst toppa det förstås.
Jag var i Stockholm i förra veckan och även där var täckningen dålig, vilket förvånad mig en del.
Jag har skickat in en reklamation på mitt abonnemang nu och hoppas "bli utskriven" så att jag kan skaffa en annan operatör kvickt.
När jag snackade med Tre och påpekade att kompisar med Telia har full täckning där jag endast kan ringa nödsamtal svarade de "Tre har ju täckning på andra ställen i Sverige där t.ex. Telia inte har så bra, så att generalisera och säga att Tre har sämre täckning stämmer inte". Men... det skiter väl jag i, jag bor ju där jag bor och då bryr jag mig inte om Tre leder täckningskriget i Norrland
Postad 05 April 2010 - 12:31
I dagensläge har jag tele2 sedan 10 år tillbaka. Jag sade till tele2 att jag ville ha desire telefonen, men dem sa att ingen visste när den skulle komma in. Jag har riktigt dålig täckning i min lägenhet och sambon har telia, hon har fulltäckning. Blev lite tokig på det, sa detta till dom med. Men då körde dom samma snack om U-Nas sa.
Mitt abb jag hade hos tele2 är deras Maxi 499kr och blev rejält dyrt för mig, dels för att det inte ingick någon surf alls överhuvudtaget. När jag sade till dem att jag ville ha desire luren fick jag också valet att ta mini maxi istället, 299kr, uppläggningsavgift på 150kr, 200kr för telefonen = 649KR.
Innan hade jag runt 700 kr i räkning och då kunde jag inte ens använda min LG Viewty telefon, för att den gått i
sönder 2 ggr.Jag blev innerligt trött på det och har inte användt min LG lur på snart 1 år. Så nu tog jag kontakt med telenor istället.Jag ringer ganska mycket, och vill surfa mycket med. Speciellt med en smartphone.
Så det jag kollade på var om det fanns något alternativ till tele2.
Det jag kom fram till var att Telenor är billigast för just nu för mig.
199kr/månad (surf, obegränsad trafik) 100kr förhöjd = 299kr månad
Fri anslutning, 500 gratis sms, fri frakt. = billigt
Sedan tar jag till 99kr/månad prata länge (99 öre per samtal, men kan prata väldigt länge) max 1000 minuter, jag ringer kanske för 500 minuter per månad och då duger det helt perfekt för mig.
Ville bara säga vad jag valt och dela med mig av min historia med tele2. Dom suger rent utsagt. Jag sa till dom, kan ni inte mäta er med telenor så tänker jag gå ifrån er. Dom sa inget. Dom kommer aldrig att utvecklas som företag hur mkt deras hemsida än säger det. Den ändras ju hela tiden.
Redigerat av trevlig, 05 April 2010 - 12:35.
Postad 05 April 2010 - 12:35
Tack för ditt mail.
"HTC Desire" levereras redan på onsdag den 7/4 och skickas ut till dig under samma dag.
Du är välkommen att höra av dig om du har fler frågor,
Glad påsk!
Hälsningar
Filip Holmqvist
ProPhone.se
Detta svar fick en på swedroid.. är väl kanske ingen garanti att det blir så men *känns* att det snart är dags för utskick med full kraft.....
frisbee
Postad 05 April 2010 - 12:38
Hej!
Tack för ditt mail.
"HTC Desire" levereras redan på onsdag den 7/4 och skickas ut till dig under samma dag.
Du är välkommen att höra av dig om du har fler frågor,
Glad påsk!
Hälsningar
Filip Holmqvist
ProPhone.se
Detta svar fick en på swedroid.. är väl kanske ingen garanti att det blir så men *känns* att det snart är dags för utskick med full kraft.....
frisbee
Riktigt härligt
Postad 05 April 2010 - 12:41
Visst är det underbart! Vad förväntar de sig för svar? "Jaha.. men jag antar att om täckningen är bra i andra änden av Sverige så får jag väl nöja mig med att inte ha täckning hemma.. hejdå." Icke.Tja, ny på forumet
I dagensläge har jag tele2 sedan 10 år tillbaka. Jag sade till tele2 att jag ville ha desire telefonen, men dem sa att ingen visste när den skulle komma in. Jag har riktigt dålig täckning i min lägenhet och sambon har telia, hon har fulltäckning. Blev lite tokig på det, sa detta till dom med. Men då körde dom samma snack om U-Nas sa.
Jag tycker att du ska reklamera det. Finns någon lag (konsumentlag?) som säger att man måste ha täckning på hemmaplan eller där man spenderar mestadels av sin tid.
Nu spenderar jag den största delen (sorgligt nog) av min vakna tid på antingen jobb eller plugg.
Postad 05 April 2010 - 12:45
Visst är det underbart! Vad förväntar de sig för svar? "Jaha.. men jag antar att om täckningen är bra i andra änden av Sverige så får jag väl nöja mig med att inte ha täckning hemma.. hejdå." Icke.
Jag tycker att du ska reklamera det. Finns någon lag (konsumentlag?) som säger att man måste ha täckning på hemmaplan eller där man spenderar mestadels av sin tid.
Nu spenderar jag den största delen (sorgligt nog) av min vakna tid på antingen jobb eller plugg.
Jag undrar desamma, men nu har jag ju valt att portera mitt nummer över till telenor. En sluträkning kommer att ligga på runt 1500KR från tele2. Detta tog jag bara för att bli av med dom engång för alla. Jag har inte fått ut något av deras skitsnack. Jag traskar därifrån med huvudet högt och ger dom ett finger istället
Nåväl, deras täckning är inget att hurra över i Helsingborg faktiskt. Inte i en lägenhet som har betongväggar. Om det nu spelar någon roll att veta.
* Angående reklameringen så krävs det att telefonen skickats på lagning 3 ggr innan man får reklamera. Men enligt tele2´s bestämmelser får man en likadan telefon.
Redigerat av trevlig, 05 April 2010 - 12:47.
Postad 05 April 2010 - 12:46
Idag har jag tele2 kompis. Behåller jag det så blir månadskostnaden ca 270kr/mån för samtal + 160kr/mån för surf.
Utöver detta får man beloppet att köpa mobilen - 4800kr hos katshing (obunden ifall jag vill byta operatör).
Summa tele2 om man räknar på 18 månader = 12540kr
Kör jag på 3 med 499kr / månad (antar att man då får obegränsad surf och samtal så det räcker) så landar man på 9000 kr under 18 månader hos 3.
Fast när jag kollar hemsidan så verkar det som man måste ta 89kr/mån ifall man vill surfa med mobilen (5gb samt 6Mbit/s).
då blir kostnaden 10584kr för 18 månader för Tre.
Sen hittade jag under Desire: "Månadsavgiften för 3Mobilsurf räknas av mot abonnemangsavgiften i 3Pott 99-499. Väljer du någon annan abonnemangsform tillkommer kostnaden för 3Mobilsurf till din månadsavgift."
Betyder det att jag får med surfninen gratis för just Desire?
Nu funderar jag bara på om det är värt att byta med tanke på täckning, och att i princip varenda polare har comviq.
Edit: kostanden för Tre abbonemanget.
Edit2: Kostnaden för Tre abbonemanget igen.
Redigerat av Mahti, 05 April 2010 - 13:40.
Postad 05 April 2010 - 12:52
Ska du vara dryg kan du vara det nån annanstans!Bara för dig Skrev jag www.spotify.com i adressfältet. Då laddas deras hemsida upp och de dyker upp massa text. Högst uppe på den svarta menyraden finns det ett val "Mobile"(tror de betyder mobil eller mobiltelefon), tryck på den. Ännu mer text dyker då upp, inget du behöver vara rädd för. Nu kommer de svåra, läs.
Men om de skulle visa sig att du inte hittar så körde jag lite cut/paste
Introduce your trusty mobile phone to Spotify and you’ll be able to access your account and all your playlists anywhere. You just need to be a Premium member and have a Spotify-friendly phone. iPhone, Android and Symbian are all in the gang.
Postad 05 April 2010 - 12:54
Just det förresten. Visst är det så att Telenor och 3 delar sitt 3G nät med varandra, och således borde det vara samma täckning på dessa avseende 3G, eller är jag helt ute och cyklar?
Korrekt MiWa
Nja... jag ringde precis 3s kundtjänst för att fråga om täckning m.m. och säljaren sa att de numer har ett helt eget nät. (Om de nu dessa mobilabbkrängare vet vad de pratar om
Om man inte har täckning hemma så fick man 14 dagar på sig att returnera telefon/abbonemang.
Nåt som störde mig lite var att man inte kunde betala en del på telefonen kontant, då jag vill helst ha 18mån bindningstid så blev månandskostnaden 399+69kr/mån och då vill jag hellre betala 69x18kr direkt men det gick inte.
Däremot kostar det inget att få hem ett 3Kontant kort, så jag beställde ett sådant så ska jag testa mottagningen där jag rör mig innan jag byter till dem.
Postad 05 April 2010 - 13:24
..Men så klart är alltid smaken delad, som tur är.
Och varför citerar du mig och gör ett långt predikande med ATT JAG BÖR TYCKA DEN ÄR SNYGG då?
Har ett perfekt par ögon att se med själv och jag vidhåller min åsikt.
Redigerat av HenkeEdge, 05 April 2010 - 13:26.
Postad 05 April 2010 - 13:44
Redigerat av Unregistered0c0b3eec, 05 April 2010 - 13:45.
Postad 05 April 2010 - 13:46
Kör jag på 3 med 499kr / månad (antar att man då får obegränsad surf och samtal så det räcker) så landar man på 9000 kr under 18 månader hos 3.
Fast när jag kollar hemsidan så verkar det som man måste ta 89kr/mån ifall man vill surfa med mobilen (5gb samt 6Mbit/s).
då blir kostnaden 10584kr för 18 månader för Tre.
Sen hittade jag under Desire: "Månadsavgiften för 3Mobilsurf räknas av mot abonnemangsavgiften i 3Pott 99-499. Väljer du någon annan abonnemangsform tillkommer kostnaden för 3Mobilsurf till din månadsavgift."
Betyder det att jag får med surfningen gratis för just Desire?
Du betalar 499:- totalt. Sedan räknas det av 89:- från potten. Det innebär att du har 410:- kvar att ringa/SMS:a/MMS:a för...
Lägger du sedan till t.ex ett SMSFlat-paket för 99:- Har du 311:- kvar... o.s.v.
Detta gäller inte bara Desire utan alla deras Pottabonnemang. Surfningen är INTE gratis. Utan paketet betalar du 10:-/Mb dock max 19:-/dag.
Kostnaden går alltså INTE upp till 10584:- för de 18 månaderna utan kvarstannar på 8982:-
Klarnade det lite?
/KingD
Redigerat av KingD, 05 April 2010 - 13:49.
Postad 05 April 2010 - 13:50
Och varför citerar du mig och gör ett långt predikande med ATT JAG BÖR TYCKA DEN ÄR SNYGG då?
Har ett perfekt par ögon att se med själv och jag vidhåller min åsikt.
Påstår inte på något sätt att du bör tycka den är snygg. Varför tror du det? Finns det något som tyder på det i mitt inlägg?
Ville bara förklara färgen som så många tycks vara oense om vilken det är. Samtidigt konstaterar jag att smaken är olika. Vilket jag personligen tycker är jättebra. Vad skulle annars sätta färg på tillvaron?
Du misstolkar tyvärr mitt inlägg totalt.
Postad 05 April 2010 - 13:59
Klarnade det lite?
/KingD
Blev glasklart
Det låter fasktist jävligt förmånligt jämfört med vad tele2 har att komma med. Tror att jag ska ta och byta.
Måste bara kolla lite över kostnaderna för att ringa alla mina gamla comviq-polare för att se om jag klarar mig på 410kr/mån. Gör jag det så är det ju verkligen kalas. Kanske tom kan klämma in det med gratis sms och mms
Ska kolla om jag får ihop det på abonnemang.nu
Postad 05 April 2010 - 14:24
Blev glasklart
Tack!
Det låter fasktist jävligt förmånligt jämfört med vad tele2 har att komma med. Tror att jag ska ta och byta.
Måste bara kolla lite över kostnaderna för att ringa alla mina gamla comviq-polare för att se om jag klarar mig på 410kr/mån. Gör jag det så är det ju verkligen kalas. Kanske tom kan klämma in det med gratis sms och mms
Jag har räknat på det i vänstervarv och vänt å vridit på alla operatörer. Tre blir billigast 'at the end of the day' för det är ju ändå totalsumman inklusive ALLT som räknas... Många operatörer bakar in kostnader och splittar och delar och gömmer å trixar för att vi skall ha svårt att se helheten. Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna, som den gamle nöjesparksdirektören sa! :-)
Sedan är det NATURLIGTVIS avgörande om man t.ex uteslutande ringer Comviq-abb... Då får man ju räkna utifrån det. Ringer man mycket till fasta nätet finns paket för det hos Tre oxå...
Själv valde jag Pott499, SMS-Flat, MMS-paket, Mobilsurf Plus 18 månader till min Desire. Klämde dessutom Tre på 3 månadsavgifter fritt, alltså 1497:- i rabatt!
Jag är nöjd och inväntar nu bara min telefon på torsdag! Yeah right...
/KingD
Postad 05 April 2010 - 14:24
Ser inte ut att vara uppdaterat de senaste åren. Tror att http://www.teleprisk...ilTelefoni.aspx är bättre...
Postad 05 April 2010 - 15:07
Påstår inte på något sätt att du bör tycka den är snygg. Varför tror du det? Finns det något som tyder på det i mitt inlägg?
..Ville bara förklara färgen som så många tycks vara oense om vilken det är..
Kan ha uppfattat det fel men du citerade det jag skrev och jag tycker inte du var helt tydlig med att det bara var dina åsikter, utan mer att rätta min uppfattning om vad eloxerad alu i brun nyans är.
Du verkar ju i alla fall inte vara på det klara vad en metallicfärg är för något som du skrev den hade. Den är inte lackerad. Desire är ju (rätta mig någon om jag är helt ute och cyklar) eloxerad/anodiserad i en brun nyans.
Självklart uppfattas färger olika i olika ljus, alla färger blir ju svart i tillräcklig brist på ljus också.
Men vilken tur att jag missuppfattade dig då, har vi några ytterligare meningsskiljaktigheter om detta kan vi ju ta det på sidan av tråden, PM eller så.
Jag hade viljat haft en enfärgad Desire i svart, om jag nu skulle ha en (gör dock inte något om den har en gummibelagd baksida sålänge allt är svart). Legend faller även på det för mig att den har det svarta gummihöljet i bak men är i borstad ljus aluminium i fram. Verkar nästan bestämt som HTC har en förkärlek till 2-färgat.
Postad 05 April 2010 - 15:27
Sitter nu på comviq kompis (49 kr fast + ca max 100 kr i rörliga avgifter / mån) samt medelsurfpaket på tele 2 (89 kr/mån fri surf i 6mbit/s men efter 1 gb så blir det 64 kbit/s) och betalar ca 240 kr idag allt som allt. Funderar på att gå upp till Tele2s stora surf abbonemang ( 159 kr/mån men får då fri surf i 6 mbit/s till 5gb och sedan 64kbit/s)
Antar att jag är lyckligt lottad men nästan hela vänskapskretsen är trogna Kinneviks gullungar vilket drar ned det rörliga priset.
Satt och räknade hur mkt det billigare alternativen skulle vara att byta till de olika abonnemangen ni listat i tråden men i slutändan (ska tilläggas att jag tänkte köpa mobilen i handen utan nytt abonnemang) blir det inte särskilt mkt billigare.. I synnerhet inte om man räknar in det administrativa äventyret med att byta operatör och göra sig impopulär i vänskapskretsen för att man byter.
En lite fråga bara om det är någon som vet; Hur hårt påverkas Spotify premium när bandbredden dras ned till 64kbit/s? Och är denna påverkan värd ca 150 kr/ månad?
Redigerat av prefectoz, 05 April 2010 - 15:28.
Postad 05 April 2010 - 15:37
Dina spellistor på Spotify har du tankat ned till minneskortet via wifi eller liknande så du slipper lyssna på dem online och förbruka datatrafik. Därför kvittar det - såvida du inte skall hämta nya låtar och inte är nära något öppet nätverk.En lite fråga bara om det är någon som vet; Hur hårt påverkas Spotify premium när bandbredden dras ned till 64kbit/s? Och är denna påverkan värd ca 150 kr/ månad?
Postad 05 April 2010 - 15:41
Nåt som störde mig lite var att man inte kunde betala en del på telefonen kontant, då jag vill helst ha 18mån bindningstid så blev månandskostnaden 399+69kr/mån och då vill jag hellre betala 69x18kr direkt men det gick inte.
Du kan inte göra det i samband med köpet men det ska inte var några problem att kontakta kundtjänst när du fått hem telefonen och be att de fakturerar samtliga förhöjda månadsavgifter på första fakturan.
Postad 05 April 2010 - 15:56
/Anders
Postad 05 April 2010 - 16:22
Var bor du?
Jag rör mig främst i Göteborg och Skövde samt däremellan.
Telenors Turbo3G är ganska piss i Skövde - får ut max 1mb medens jag lätt kommer upp i 3-5mb/s i GBG.
Hoppas på att 3 åtminstone kan match det och helst toppa det förstås.
Pluggar du eller är det jobbet som gör att du rör dig mellan dessa metropoler
De flesta operatörer har rätt dålig 3G-täckning i Skövde, utom mitt i centrum då där alla operatörer har minst en butik. Skulle ju vara jobbigt om de inte hade täckning då...
Sen är det ju i och omkring köpcentra som det är bäst täckning, Maxihuset, Stallsiken, Commerce, men annars är det inget vidare med 3G i Skövde.
Postad 05 April 2010 - 16:27
Nåt specelt program man ska använda?
Vad stödjer desire för format vid uppspelning?
Funkar medföljade program i nallen bra vid uppspelning eller bör man titta på andra?
Borde väl gälla även desire nallen tycker man...
Postad 05 April 2010 - 16:42
Hur är det med HTC nallar om man ska föra över film/serier.
Nåt specelt program man ska använda?
Vad stödjer desire för format vid uppspelning?
Funkar medföljade program i nallen bra vid uppspelning eller bör man titta på andra?
Borde väl gälla även desire nallen tycker man...
Följande format stödjs vid video:
Playback: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Recording: .3gp
Det ska ju komma 720p stöd vid nästa uppdatering, vet inte exakt när den kommer. Men då blir de väl .AVI eller .mKV som gäller. Vilka program som gäller, har jag ingen aning om, tror du ska kunna plugga in den via usb och bara föra över till en mapp döpt videos eller något.
Redigerat av trevlig, 05 April 2010 - 16:42.
Postad 05 April 2010 - 17:29
Nej, jag ska inte reklamera själva telefonen utan abonnemanget. "Få det annullerat" beskriver det kanske bättre* Angående reklameringen så krävs det att telefonen skickats på lagning 3 ggr innan man får reklamera. Men enligt tele2´s bestämmelser får man en likadan telefon.
Jag har provat med olika telefoner* på en plats där jag har noll täckning med Tre, och inte förrän jag byter till ett Telia-SIM får jag täckning.
*iPhone, 2st olika W995, Samsung TouchWiz, W880i.
Postad 05 April 2010 - 17:29
Pluggar du eller är det jobbet som gör att du rör dig mellan dessa metropoler
De flesta operatörer har rätt dålig 3G-täckning i Skövde, utom mitt i centrum då där alla operatörer har minst en butik. Skulle ju vara jobbigt om de inte hade täckning då...
Sen är det ju i och omkring köpcentra som det är bäst täckning, Maxihuset, Stallsiken, Commerce, men annars är det inget vidare med 3G i Skövde.
Hehe, har egentligen pluggat klart i Skövde men inte flyttat än så nu pendlar jag av o till till GBG för jobb.
Man får väl vara glad ett det ens finns någon 3G-täckning här men spelar inte så jättestor roll när man är hemma nära WLAN. Skulle dock önska att det var bättre täckning/fart på linan längs tågbanan.
Om det nu stämmer att 3 numera har eget nät så känner jag mig ganska tveksam... får väl beställa hem ett 3 kontantkort jag med och reka lite innan man bestämmer sig.
Redigerat av Golgo_13, 05 April 2010 - 17:31.
Postad 05 April 2010 - 17:32
Hehe, har egentligen pluggat klart i Skövde men inte flyttat än så nu pendlar jag av o till till GBG för jobb.
Man får väl vara glad ett det ens finns någon 3G-täckning här men spelar inte så jättestor roll när man är hemma nära WLAN. Skulle dock önska att det var bättre täckning/fart på linan längs tågbanan.
Om det nu stämmer att 3 numera har eget nät så känner jag mig ganska tveksam... får väl beställa hem ett 3 kontantkort jag med och reka lite innan man bestämmer sig.
Snälla sluta prata skit här... Gör det i ett annat forum...
Postad 05 April 2010 - 17:40
Kan ni inte starta en separat tråd om abbonemang till HTC Desire så vi som är intresserade av själva telefon kan ha denna tråden?
/Anders
Kan inte göra annan än att hålla med, börja bli riktigt drygt nu med allt prat om abbonemang. Orka knappt följa tråden längre
Postad 05 April 2010 - 17:50
Om du förlänger ditt Tele2 kompis nu i samband med mobilköpet så får du fri surf fram till 31 augusti för 49 kr/mån.. En kampanj Tele2 har just nu.Tänkte på en sak avseende abonnemangsdiskussionerna..
Sitter nu på comviq kompis (49 kr fast + ca max 100 kr i rörliga avgifter / mån) samt medelsurfpaket på tele 2 (89 kr/mån fri surf i 6mbit/s men efter 1 gb så blir det 64 kbit/s) och betalar ca 240 kr idag allt som allt. Funderar på att gå upp till Tele2s stora surf abbonemang ( 159 kr/mån men får då fri surf i 6 mbit/s till 5gb och sedan 64kbit/s)
Antar att jag är lyckligt lottad men nästan hela vänskapskretsen är trogna Kinneviks gullungar vilket drar ned det rörliga priset.
Postad 05 April 2010 - 17:57
Det har ju varit problemm ed sådant tidgare, tar tex längre för tre kunder att få uppdateringar till telefonen.
Redigerat av Mahti, 05 April 2010 - 17:58.
Postad 05 April 2010 - 17:59
http://www.swedroid....read.php?t=8244
Postad 05 April 2010 - 18:01
Snälla sluta prata skit här... Gör det i ett annat forum...
Meh, som redan påpekats av Mod så är abonnemangsfrågor relaterade till inköp av Desire relevant för tråden och det är det nog många som kan hålla med om, annars skulle det ju knappast diskuteras så mycket.
Sen håller jag med om att det inlägget var ett klart gränsfall, även om det var ett svar.
Postad 05 April 2010 - 18:19
Meh, som redan påpekats av Mod så är abonnemangsfrågor relaterade till inköp av Desire relevant för tråden och det är det nog många som kan hålla med om, annars skulle det ju knappast diskuteras så mycket.
Sen håller jag med om att det inlägget var ett klart gränsfall, även om det var ett svar.
Svara om du har något att säga. Avstå annars. Ingen här bryr sig om din tågresa till och från jobb, eller om du pluggat klart eller inte.
Ta det inte personligt, men allt som rör dig och ditt liv hör inte hemma i just denna tråd.
Nu till en sakfråga, om någon kan svara på den; Graverar någon operatör in sitt namn eller sin logga på mobilen, eller rentav re-brandar den när man köper från deras hemsida? Tänker primärt på telenor, men är intresserad av det generella läget. Har aldrig köpt mobil från en mobilleverantör tidigare.
Postad 05 April 2010 - 18:20
Smidigt att ladda och plugga in till datorn isåfall.
Postad 05 April 2010 - 18:22
På tal om slöheten i desiren så här är ett klipp som visar att det är tvärtom, den är riktigt snabb
http://www.youtube.c...h?v=LgJkIGSoJ-I kika 1:30 in i filmen.
Postad 05 April 2010 - 18:25
3 har alltid haft ett eget 3G-nät, de lånade telenors GSM-nät förut. Men nu använder de bara 3G så det är bara deras 3G-nät som gäller. Så nog diskuterat om det kanske?
Lutar åt att det blir en Desire för mig nu med, ska nog dock vänta tills att den kommer till butikerna så jag kan känna lite på den innan jag bestämmer mig.
Postad 05 April 2010 - 18:36
Någon annat än abonnemangsfrågor
som även jag börjar bli riktigt less på.
På tal om slöheten i desiren så här är ett klipp som visar att det är tvärtom, den är riktigt snabb
http://www.youtube.c...h?v=LgJkIGSoJ-I kika 1:30 in i filmen.
Gillar verkligen snabbheten, längtar tills man får telefonen
Postad 05 April 2010 - 19:45
Postad 05 April 2010 - 20:08
Läs i Swedroidforumet för att få fraktfritt:
Swedroid
Redigerat av skrotfot, 05 April 2010 - 20:08.
Postad 05 April 2010 - 20:10
Varför boka hos Tre när du kan få en upplåst hos Tele2?Jag ska boka Desire hos 3. På vilket sätt tror ni man får den snabbast? Att boka den via deras kundtjänst, eller att boka den i deras butik? Kan det vara så att det tar någon dag/dagar extra innan de kommer ut i butikerna t.ex.?
Postad 05 April 2010 - 20:16
Gillade verkligen snabbheten i filmen som Belgar postade. Sjukt snabb!
Postad 05 April 2010 - 20:18
Svara om du har något att säga. Avstå annars. Ingen här bryr sig om din tågresa till och från jobb, eller om du pluggat klart eller inte.
Ta det inte personligt, men allt som rör dig och ditt liv hör inte hemma i just denna tråd.
Nu till en sakfråga, om någon kan svara på den; Graverar någon operatör in sitt namn eller sin logga på mobilen, eller rentav re-brandar den när man köper från deras hemsida? Tänker primärt på telenor, men är intresserad av det generella läget. Har aldrig köpt mobil från en mobilleverantör tidigare.
Trist ton du har, för att dessutom vara till synes ny här.
Jag hävdar fortfarande att frågor rörande abonnemangsformer och operatörers täckning är av intresse för de flesta - gäller det inte dig så varsågod att passera obemärkt.
Sen att jag kostade på mig att slänga in ett kort svar på en direkt fråga som, jag erkänner, knappast är av intresse för någon annan här ber jag om ursäkt för.
In other news - snackade med Telenors kundtjänst om vad som gäller vid en eventuell portering men passade också på att fråga hur det var med tillgången på Desire inför deras lev. start 8 april.
"Väldigt tveksamt" var svaret jag fick på frågan om jag skulle kunna få en ur deras första batch om jag beställde en nu. Synd men det var ju iaf ett ärligt svar!
Postad 05 April 2010 - 20:37
Trist ton du har, för att dessutom vara till synes ny här.
Jag hävdar fortfarande att frågor rörande abonnemangsformer och operatörers täckning är av intresse för de flesta - gäller det inte dig så varsågod att passera obemärkt.
Sen att jag kostade på mig att slänga in ett kort svar på en direkt fråga som, jag erkänner, knappast är av intresse för någon annan här ber jag om ursäkt för.
Jag beklagar om det lät argt eller påhoppande eller om tonen var dålig. Det var inte personligt menat, utan bara sakligt, men men, vi släpper det.
In other news - snackade med Telenors kundtjänst om vad som gäller vid en eventuell portering men passade också på att fråga hur det var med tillgången på Desire inför deras lev. start 8 april.
"Väldigt tveksamt" var svaret jag fick på frågan om jag skulle kunna få en ur deras första batch om jag beställde en nu. Synd men det var ju iaf ett ärligt svar!
Intressant! Och trist. Får man fråga när du pratade med dem? Var det nu ikväll? Det kan ju vara avgörande för om man vill beställa. Vi är säkert många som beställt därifrån, så detta är ju riktigt nervöst.
Postad 05 April 2010 - 20:49
Intressant! Och trist. Får man fråga när du pratade med dem? Var det nu ikväll? Det kan ju vara avgörande för om man vill beställa. Vi är säkert många som beställt därifrån, så detta är ju riktigt nervöst.
Pratade med dom vid sjutiden ikväll.
Hon kunde inte svara säkert för någon exakt siffra på hur många dom skulle få fanns inte menade hon, men det var många bokningar och en "begränsad tillgång" den första tiden.
Det är alltid lika förvånande tycker jag när återförsäljare säger att de inte vet hur många ex de får eller när...
Postad 05 April 2010 - 20:55
Desire är upplåst även hos Tre. Upplåst och obrandad.Varför boka hos Tre när du kan få en upplåst hos Tele2?
Dels står det så på hemsidan och dels ringde jag och kontrollerade. Efter dubbelkoll med andra anställda blev det bekräftat: Desire hos Tre är generic!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
3 bilder
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?