Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company 2 (Xbox 360)

1550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.562498 (15) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6.749998 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 11 June 2010 - 15:18

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
har oneslaught kommit ännu?

Postad 11 June 2010 - 16:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Har inte lollat.

Men har numera låst upp samtliga grejer :wub:

Postad 11 June 2010 - 17:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Bad Company 2 “Onslaught” DLC coming June 22 for $10

EA has announced that the upcoming Onslaught mode will come in form of DLC which will be priced at $10. The new mode offers co-op team action, and will be released on June 22

Postad 13 June 2010 - 22:28

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Jaha så man ska få betala för det också?

Nepp jag får damma av TF2 och CSS och spela något som är gratis ;)

Postad 23 June 2010 - 19:07

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Whilst it was reported earlier that EA and DICE weren't able to release the anticipated Battlefield: Bad Company 2 'Onslaught' DLC for Xbox 360 on its previously scheduled June 22nd release, today has brought news of when fans will be able to get their hands on it.

Alongside the announcement of a new Community Manager for the Battlefield franchise, it was revealed that the delay had only been a minor hitch and is therefore due to be released tomorrow, June 24th, for 800 Microsoft Points. Hop to it soldier!

Postad 23 June 2010 - 20:08

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Tänkte höra med er angående den här iden.
Funderar på att börja spela Bad company 2 på datorn istället för på xboxen, dels för att xbox live kostar pengar och det snart ska byggas ihop en dator.
Men eftersom jag knappast har lust att börja om rakningen från 0 igen (ligger just nu på 31 i rank) och nöta igen, så undrar jag om man spelar med samma ea account på datorn som på xboxet?

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 23 June 2010 - 20:08.

Postad 23 June 2010 - 20:38

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

så undrar jag om man spelar med samma ea account på datorn som på xboxet?

Nej, det tror jag inte alls.

Postad 24 June 2010 - 05:37

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Funderar på att börja spela Bad company 2 på datorn istället för på xboxen, dels för att xbox live kostar pengar

live kostar cirka 300 kr för ett år
Med tanke på vad det kostar å bygga en dator som man måste byta grafikkort varje år.
Så är liven billigt.

http://www.maximuscards.com/

Redigerat av Hitman TheSwede, 24 June 2010 - 05:37.

Postad 24 June 2010 - 14:36

thomast
  • thomast
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Ska det inte släppas idag? Vilken tid?

Postad 24 June 2010 - 20:32

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Ska det inte släppas idag? Vilken tid?

Xbox 360 Battlefield: Bad Company 2 players, your time has finally come!

The much-talked about, delayed downloadable content for the game, Onslaught Mode, has finally arrived for your platform, and is now available to purchase and download for 800 MS Points, via Xbox LIVE Marketplace!

With Onslaught, you will of course gain access to the game’s first co-op experience, where up to four players will be able to tackle new objective-based missions, and post their best times in the co-op leaderboards, and also earn new Achievements.

According to EA, Onslaught will also offer newcomers an introduction to the game’s online vehicle warfare experience.

Well, this is what you’ve been waiting for, so what more are you waiting for? PS3 players have had access to Onslaught for over two days now!

Xbox 360 gamers, you’ve got some catching up to do!

[Update] PS: DICE and EA remind us that, in order to play Onslaught, you’ll also need to download the (free) Multiplayer Update 2 for Battlefield: Bad Company 2. [End of Update]

Postad 24 June 2010 - 20:51

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Nej, det tror jag inte alls.

Hm, jag har samma konto för Bc2 som jag har för Battlefield Heroes (skaffade Heroes först)

live kostar cirka 300 kr för ett år
Med tanke på vad det kostar å bygga en dator som man måste byta grafikkort varje år.
Så är liven billigt.

http://www.maximuscards.com/

Men nu ska det byggas en dator oavsett om jag ska spela eller ej :)

Postad 24 June 2010 - 23:42

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Någon som har fått tag i patch notes till dagens patch. Vore intressant att veta om det bara är en patch för ånslågt mode eller om den innehåller några gameplay-förändringar, buggfixar etc.

Postad 02 July 2010 - 06:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Battlefield: Bad Company 2 Onslaught Final Impressions?

DICE forces you to survive as a team, or perish.
US, July 1, 2010

If you recall, I actually wrote up my impressions of Battlefield: Bad Company 2's new Onslaught DLC back in May. My thoughts then were pretty positive - Bad Company 2 is an excellent multiplayer game, but the lack of any cooperative options outside of the squad dynamic in competitive modes was a glaring omission in an otherwise feature-rich package. Bad Company 2 at this stage in its lifecycle is also more hostile to new players than ever, and the addition of Onslaught presents a way for new players to get a handle on the game before jumping into the shark-riddled waters of PSN and Xbox Live.

Now that EA and DICE have released Onslaught, I've had a chance to spend some time with the DLC "in the wild" as it were. My original opinions with regards to Onslaught remain largely unchanged: it's a lot of fun, given the right team and circumstances. I've now spent about 6 hours total playing Onslaught matches with friends and strangers alike, and I can comfortable say that Bad Company 2's new co-op option is the most team oriented online title for consoles I've played in a while.

When a team is disjointed and full of lone wolves, Onslaught matches are likely to end quickly and messily. However, when a well organized team operates together, Onslaught really opens up, offering an experience other major multiplayer shooters have neglected. On harder difficulties, Onslaught demands teamwork; Medics need to lay down covering fire and provide health while pulling revive duty, Assault players need to keep everyone supplied while taking out clusters of enemies with grenades, Engineers are absolutely required to destroy the vehicles present in every level, and Recon need to scout and spot ahead to prevent other players from walking into ambushes sprung with machine-like precision by extraordinarily aggressive AI troops.

That aggressive AI is something of a double edged sword, however. Many of the problems that affect competitive multiplayer matches are strangely still present in Onslaught. Helicopters in particular remain suprisingly overpowered, and the AI deploys them mercilessly. I watched more than one team fall in seconds to helicopter attacks, the entire team decimated by AI pilot/gunner teams. It probably won't surprise dedicated Bad Company 2 players that this is most pronounced on the re-lit Atacama Desert stage released with Onslaught, and choppers are also just as troublesome on the tweaked iteration of Isla Innocentes as they are in competitive multiplayer. The long-awaited balancing patch that released shortly before Onslaught hasn't done enough to balance the air-to-ground dynamic in Bad Company 2 - hopefully DICE will do more tweaking sooner rather than later.

In some ways, Onslaught mode also just feels a little tacked on, and the seams are showing where DICE has assembled it from cut up and repurposed assets. This is particularly apparent with the endlessly respawning enemy troops: you can often walk up to an area on each map and watch as new troops magically materialize from thin air and just don't stop.

Finally, while it may be unreasonable to have expected UI improvements in optional DLC like Onslaught, it's still disappointing that you can't actually exit an Onslaught lobby from the post-game screen. It's a real inconvenience waiting for the next match to start before I can quit to the main menu (unless quitting to the Dashboard or XMB appeals to you), and it would have been nice to see some kind of fix to that here.

If you've been waiting for co-op for Bad Company 2, then Onslaught should fill that niche nicely. If you've been looking for an introduction to Bad Company 2's online without a giant target on your back, then Onslaught can be a great primer. However, at 10 bucks a pop, you might want to make sure you've got friends to join you when you jump online.

Postad 24 July 2010 - 23:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Alltså seriöst, är det ingen mer än jag som råkat ut för fuskare ännu? Detta är ju så ###### trist, fan ta alla n00bs som gör detta. SUCK.
Jag stod bakom en vägg, ovanför en trappa och en kille kommer upp, skjutandes runt hörnet - kan OMÖJLIGT ha sett mig förutom med aimbot. Hoppade ur matchen och in i en ny - samma sak.

Aimbot.

Postad 25 July 2010 - 14:33

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Alltså seriöst, är det ingen mer än jag som råkat ut för fuskare ännu? Detta är ju så ###### trist, fan ta alla n00bs som gör detta. SUCK.
Jag stod bakom en vägg, ovanför en trappa och en kille kommer upp, skjutandes runt hörnet - kan OMÖJLIGT ha sett mig förutom med aimbot. Hoppade ur matchen och in i en ny - samma sak.

Aimbot.

WTF!!!!!! Hur funkar det ens på consol? Rövhål va störande!

Postad 25 July 2010 - 18:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

WTF!!!!!! Hur funkar det ens på consol? Rövhål va störande!

Störande är bara förnamnet, kändes som att alla körde med det igår. Vet inte hur det funkar till Xbox, tänker inte heller ta reda på det.
Trodde verkligen att man kunde spela ett spel och slippa fuskare / glitchare men så verkar det inte vara. Fan.

Postad 25 July 2010 - 19:21

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Störande är bara förnamnet, kändes som att alla körde med det igår. Vet inte hur det funkar till Xbox, tänker inte heller ta reda på det.
Trodde verkligen att man kunde spela ett spel och slippa fuskare / glitchare men så verkar det inte vara. Fan.

Helt sjukt fan jag spelar mer eller mindre varje dag känns nästan som man får lägga ner spelet kan fan inte fatta att man kan tycka det är roligt att lira online o fuska ###### döskallar :D

Postad 26 July 2010 - 16:10

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Spelar mycket och inte märkt att ngn jag mött har fuskat.

Postad 26 July 2010 - 22:51

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Men ärligt? Kör dom med hackade xboxar? kan ju inte finnas sååå många som kör aimbot på 360? Och dessutom trodde jag dom va bra på att hitta fuskare på live..

Postad 27 July 2010 - 18:56

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
White Pass rush släpps imorgon, äntligen en till snöbana i rush. Conquest Nelson Bay släpps även.

Postad 27 July 2010 - 19:15

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Är det inte lika bra att dom ger oss alla banorna till alla spellägen med engång kom igen DICE

Postad 27 July 2010 - 22:21

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Är det inte lika bra att dom ger oss alla banorna till alla spellägen med engång kom igen DICE

Jo visst är det så men det fungerar lite annorlunda när kolossen EA sitter vid spakarna. Det är nog främst deras strategi och Dice får snällt följa efter i koppel.

Postad 28 July 2010 - 16:29

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Handlar så klart om att tjäna cash..

Postad 28 July 2010 - 20:51

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Det där låter som när jag har en dålig dag, tveksamt att det skulle funka med aimbots på konsol. Det borde snackas mer om det i så fall.

Postad 29 July 2010 - 00:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Det där låter som när jag har en dålig dag, tveksamt att det skulle funka med aimbots på konsol. Det borde snackas mer om det i så fall.

Må så vara, men det var en hel del helt osannolika kills på mig under den kvällen...en gång så smög jag i ett buskage för att sätta mig bakom en vedtrave (på Isla Inocentes). Så fort jag tittade upp så blev jag dödad - inte av en sniper utan av en kille med ett maskingevär på sniperavstånd. Låter för mig helt osannolikt, men samtidigt så kan ju nån ha spottat mig.

Postad 29 July 2010 - 10:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Samma skit som de har i MW2. Så fort nån har en JTAG-hackad xbox så är det fritt fram och göra vad de vill.

Kommer nog att fundera starkt på om jag ska förnya min Live Guld när den väl går ut...

Postad 29 July 2010 - 12:13

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Fungerar det så är det ju tragiskt, både att det går och att människor ägnar tid åt att göra så det går. De måste verkligen suga på att spela, och antagligen på det mesta annat i livet också.

Postad 30 July 2010 - 16:11

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Aimbot och denna DLC-sörjan börjar få mig att tröttna på 360 rätt rejält.

Seriöst, detta med DLC har börjat bli helt otroligt värdelöst. Släpp hela spelet bra på en gång ist för att mjölka oss på pengar. Och den som säger att dom inte gör det med mening är otroligt naiv. Nu har ju inte dessa map-packsen kostat något för mig med VIP (som alla har?) iofs. Men jag pratar generelt nu. Fy fan vilken sörja

Postad 30 July 2010 - 21:46

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Dags för mig att sluta spela hardcore...för jag blev kickad idag när jag dödade lite allt för många av mina egna.

Tyvärr så är sitter personer kvar i tex det där trånga tågvagnen på arica harbor när de ser att jag står och slänger 4 styckena c4 på den, självklart sitter man ju kvar då.
Vad ska man göra? Man är ju mer eller mindre tvungen att smälla av dom.
Tror jag nog dödade i alla fall 8pers på mapen :/
så om det ska sprängas saker så får det bli icke hardcore.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 30 July 2010 - 21:47.

Postad 01 August 2010 - 09:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Ah, det enda spelet jag faktiskt lyckats öppna alla vapen som finns, har dock inte spelat på en månad, pga semester och att man nu kommit hem med 3 nya spel, lär prova det här nån dag igen och se hur det förändrats sedan senast, och förretsen undviker hardcore, det är lite snett ute för min del där :)

Postad 02 August 2010 - 08:14

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
white pass rush var ju riktigt knepig att försvara faktiskt. Annars en rätt så rolig bana. Lite synd att man placerat sista 2 mcom stationerna i hus som är lätta att rasera... Gör det hela lite väl enkelt där. Tycker servrarna laggar mycket mindre också efter senaste mp updaten. Har inte stött på något lagg alls.

Inte svårt att skjuta personer på isla inocentes på avstånd med 4x sikte och assault rifles/smgs. Avstånden är inte alltför långa :) Speciellt inte om man är spottad.

Postad 03 August 2010 - 11:28

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Har det hänt något med kniven? Har haft ett långt uppehåll och kom tillbaka och skulle kicka lite, kunde fan inte kniva folk längre. stog och skrek framför tv´n av ilska. När jag slutade spela så brukade jag ligga på cirka 30-10 i kills cirka, nu ligger jag i 25-25 typ. Känns som att alla blivit mycket bättre eller att jag har blivit helt kass. Måste ta och snäppa till mig när semestern är slut.

Postad 03 August 2010 - 12:08

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Tycker också man missar med kniven mer nuförtiden. Även att man ibland kan få en "träff" med kniven och ändå måste kniva igen, vilket jag inte varit med om förrut.

Postad 03 August 2010 - 20:05

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Det är ju uppenbart att det är en knivbugg tycker ofta att man råkar ut för det

Postad 04 August 2010 - 12:22

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Hej!

Precis skaffat BC2, någon som spelar det här fortfarande? Har nött MW2 men nu är det dags att prova något annat. Lägg till mig om ni vill spela GT: Nosvatten. Håller med om det där med knivarna tycker det är skitsvårt att sätta en kniv i någon.

Postad 05 August 2010 - 23:39

Unregistered51cd73dc
  • Unregistered51cd73dc
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Var inte igår ja lira BC2 senast, tappar lnte motivation på sommaren, men hösten närmar sig ju med stormsteg, då laddas alltid krysslådan upp med guld månader, får se när man börjar lira igen.

GT: Paixao89

Postad 06 August 2010 - 07:24

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Vore roligt att spela med en squad som gör det den ska för en gång skull. Alla mina IRL polare spelar på den där andra lådan, de inser inte att kontrollen är helt undermålig =p. Så det är svårt att spela spel som de är menat online.

Postad 06 August 2010 - 07:51

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Mötte en idiot med jtagad box igår jag satt bakom ett skjul och nu kör jag hardcore så spoting är utesutet finns inte en chans i världen att han kan se mig där det var ju inte en gång han dödade mig heller det var bana när man är som försvarare är på en ö han satt alltså på andra sidan ön dvs ganska lång avstånd med en MG36 inget sniper rifle säger det återigen ###### döskallar

Postad 09 August 2010 - 06:51

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
rätt lätt att skjuta folk över öarna på isla inocentes med 4x scope ;)

Postad 09 August 2010 - 09:42

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Spelade med några grabbar igår som körde mick och faktiskt planerade sitt anfall lite, det var skoj! =)

Postad 09 August 2010 - 09:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Spelade med några grabbar igår som körde mick och faktiskt planerade sitt anfall lite, det var skoj! =)

Ja, det är ju då spelet liksom vaknar till liv på riktigt! Vi får väl samla ihop oss här på forumet och planera en dag/kväll att spela som en squad?

Postad 09 August 2010 - 09:53

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
det är ju i squad spelet börjar skina ordentligt. Har faktiskt lyckats få gold squad pins på 2 pers bara så det verkar inte vara sådär jättemånga som spelar squads...

Postad 09 August 2010 - 11:16

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Jag är lätt på och lirar någon kväll! Kul om man kan vara 4 som verkligen försöker vinna =)

Postad 09 August 2010 - 21:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Jag och min svåger är på i veckan, återkommer med tidpunkt!

Postad 10 August 2010 - 07:04

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Sweet!

Postad 13 August 2010 - 06:16

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Blire någe gejm i helgen?

Postad 17 August 2010 - 07:09

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Blev inget uppstyrt squadspelande förra veckan...vi får väl försöka snart igen?

Förresten, snappade upp detta i PS3-delen: Battlefield Thoughts :blink:

Postad 17 August 2010 - 10:21

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Får se när tid finns då =)

Postad 17 August 2010 - 11:14

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
VA I ****EE

Spelade nyss online, helt plötsligt så försvinner jag ur gamet och kommer till huvudmenyn, jag tänker för mig själv "hm tappade väl bara connetion", väljer samma bana då den stod "redo" för Arica Harbor. Hoppar in och ska välja gubbe och jag ser att jag bara har 1vapen till varje gubbe...tittar på statsen och ser att min stats är BORTA.
quitar gamet och går in på "my stats" och ser att jag är rankad noll...

VA i ****. har ju spelat 130timmar som bara är helt förlorade nu.
Vad ska jag ta mig till? Vad ska jag göra?

Postad 17 August 2010 - 11:29

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Shit! Det där hände mig igår också. Blev utslängd. Hoppade in i en ny match och såg då att jag var nollställd. Jag stängde av Xboxen direkt (var rädd att om jag tryckte "exit" så skulle min buggade profil sparas.

Startade xboxen igen och min rank var tillbaka...

Men jag vet tyvärr inte vad du kan göra i din situation. :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.