Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 July 2010 - 10:22

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Nån som hittar Swedbanks app i market?

Postad 20 July 2010 - 16:31

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Frågar för en väns räkning:
-Ifall man uppdaterar programvaran OTA (On The Air), måste man då göra backup på telefonnummer/adressbok etc?
Dvs, "blåser" man hela telefonen vid uppdatering OTA??

Jag har bara erfarenhet av Xperia X10 (den stora), och där har jag för mig att man vid OTA inte "blåser" telefonen, men vid SEUS (SonyEricsson Update Service) med kabel får välja ifall man vill "blåsa" hela telefonen eller inte vid programuppdatering. :-)

...Man vill ju veta, ifall man måste ha förberett med att synkat upp hela telefonen innan uppdatering eller ifall man kan våga köra på uppdateringen ialla fall? :-)

/Makusi

Postad 20 July 2010 - 18:16

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Frågar för en väns räkning:
-Ifall man uppdaterar programvaran OTA (On The Air), måste man då göra backup på telefonnummer/adressbok etc?
Dvs, "blåser" man hela telefonen vid uppdatering OTA??

Jag kanske har missförstått men jag tror inte man kan göra en uppdatering "OTA"..?

Postad 20 July 2010 - 18:50

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag kanske har missförstått men jag tror inte man kan göra en uppdatering "OTA"..?

Varför skulle man inte kunna göra det via "OTA"..??

Det måste väl finnas någon av er därute som har Telia som operatör och som gjort senaste uppdateringen via OTA för Xperia mini??
Frågan är då alltså, "blåser" man då hela telefonen eller är all personlig data intakt när man uppdaterar via OTA??

/Makusi

Postad 20 July 2010 - 20:20

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Det måste väl finnas någon av er därute som har Telia som operatör och som gjort senaste uppdateringen via OTA för Xperia mini??

Användaren cadwal på swedroid har uppdaterat sin Telia X10 mini via OTA och den verkar ha behållt en del instaällningar, så telefonen verkar inte blåsas rent vid OTA som när man uppdaterar via PC.

http://www.swedroid....h...5685&page=3

Postad 20 July 2010 - 21:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

En bra app är "Sveriges Radio" från Market. Märks att de är public service som fixat denna app. Ordentlig och ett synnerligen seriöst gränssnitt. Alla sr:s kanaler inkl de som bara finns via webben som t ex P3 Star, Rockster. Används med fördel via wifi för det strömmar hela tiden och kan bli dyrt annars.

Jag tror faktiskt inte den är gjord av public service, utan att av Ponul? på Swedroid, ihop med någon, kollar in tråden där för SR Player - som den versionen jag har i min tele heter, fram tills nu när de kom medd. om att det finns en ny app med nytt namn. :P

Redigerat av mrNoodles, 20 July 2010 - 21:29.

Postad 21 July 2010 - 10:19

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Jag har nu bestämt mig för en X10 Mini eller X10 Mini Pro från tre.
Den förstnämnde kostar 199/mån och Pro kostar 299/mån men det ligger ju sen i potten som man kan ringa för. Tänkte dessutom ha obegränsad surf för 89/mån som då räknas bort från pengarna man har att ringa för av månadskostnaden.

Jag kan dock inte riktigt bestämmta mig vilken jag ska ta. Känns som att det finns fler barnsjukdomar med Pro än med vanliga Mini. Stämmer det? Jag tänkte nog mest använda den som surftelefon när den är inkopplad i datorn och vet därför inte riktigt hur mkt jag kommer använda tangentbordet.

Någon som kan hjälpa mig att välja mellan Mini och Pro?

Tack för hjälpen

Postad 21 July 2010 - 10:48

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Den förstnämnde kostar 199/mån och Pro kostar 299/mån men det ligger ju sen i potten som man kan ringa för. Tänkte dessutom ha obegränsad surf för 89/mån som då räknas bort från pengarna man har att ringa för av månadskostnaden.

Jag kan dock inte riktigt bestämmta mig vilken jag ska ta. Känns som att det finns fler barnsjukdomar med Pro än med vanliga Mini. Stämmer det? Jag tänkte nog mest använda den som surftelefon när den är inkopplad i datorn och vet därför inte riktigt hur mkt jag kommer använda tangentbordet.

Tack för hjälpen

Jag är bara nyfiken på vad du mmenar med barnsjukdomar med Pro, jag har själv en Pro och har inte upptäckt några som helst problem med den, jag har fått uppfattningen att det möjligen var Mini som en del hade problem med i början när den släpptes.

Det enda jag saknar fortfarande är det utlovade headsetet, är det någon som fått sitt headset från SE contact center ännu ?

/ J

Postad 21 July 2010 - 10:56

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag är bara nyfiken på vad du mmenar med barnsjukdomar med Pro, jag har själv en Pro och har inte upptäckt några som helst problem med den, jag har fått uppfattningen att det möjligen var Mini som en del hade problem med i början när den släpptes.

Det enda jag saknar fortfarande är det utlovade headsetet, är det någon som fått sitt headset från SE contact center ännu ?

/ J

Jag fick headsetet igår. Fantastiskt bra!! Ljudet i dom är kanon. Det tog SE 4 dagar från det att jag ringde tills jag fick det. Då har det varit helg däremellan:)

Jag hade nog på tal om frågan, ångrat mig om jag tog en "vanlig" mini. Ångrar inte för en sekund att jag valde Pro:n.
Enkelt att skriva SMS surfa etc, och snabbt går det med tangentbordet. Att den som många säger känns plastig, det kan jag nog inte hålla med om helt..

Postad 21 July 2010 - 13:00

emiliiijaa
  • emiliiijaa
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ett problem jag har är att jag kan inte skicka bilder eller kontakter via bluetooth..
Den andra mobilen hittar mig inte även om jag har den synlig och har parkopplt m.m
Någon som har samma problem och möjligtvis hittat en lösning?

Postad 21 July 2010 - 13:13

emiliiijaa
  • emiliiijaa
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som vet några roliga appar som inte behöver internetuppkoppling? :P

Postad 21 July 2010 - 17:42

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen

Kan inte heller. Hålla med om att det skulle vara mer problem med pro kontra mini
Har varken hört eller läst att det skulle vara så.

Personligen ångrar jag inte för en sekund att jag valde Pro varianten.
Tycker det är så härligt att ha ett fysiskt tangentbord att skriva på när man behöver det.
Det är ju likssom inte ivägen när man inte behöver det heller :-)

Jag skulle lätt valt Pro:n igen om det var så.

Postad 21 July 2010 - 18:03

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag fick headsetet igår. Fantastiskt bra!! Ljudet i dom är kanon. Det tog SE 4 dagar från det att jag ringde tills jag fick det. Då har det varit helg däremellan:)

Jag hade nog på tal om frågan, ångrat mig om jag tog en "vanlig" mini. Ångrar inte för en sekund att jag valde Pro:n.
Enkelt att skriva SMS surfa etc, och snabbt går det med tangentbordet. Att den som många säger känns plastig, det kan jag nog inte hålla med om helt..

Fan, jag har väntat 3 veckor på headsetet nu :-(

/ J

Redigerat av järker, 21 July 2010 - 18:03.

Postad 21 July 2010 - 18:56

Unregistered37dff5a7
  • Unregistered37dff5a7
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen

Hej!
Först och främst tror jag inte varken ngn av telefonerna har för eller nack delar gentemot varandra....programvaran är den samma....om du funderar på pron så måste jag säga att minin fungerar utmärkt att skriva med....då jag skriver detta svaret just med minin....handlar bara om att få vana....oavsett vad du gör för val lär du inte ångra dig:-D

Postad 21 July 2010 - 19:04

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej!
Först och främst tror jag inte varken ngn av telefonerna har för eller nack delar gentemot varandra....programvaran är den samma....om du funderar på pron så måste jag säga att minin fungerar utmärkt att skriva med....då jag skriver detta svaret just med minin....handlar bara om att få vana....oavsett vad du gör för val lär du inte ångra dig:-D

Är man som jag, i min sits, då man inte gillar skicka SMS pga alla ord som ska läggas in hit och dit, och välja bland en massa ord, så kan jag säga att PRO:n gör sitt jobb bra! För det första så lärde jag mig helt sjuuuuuuuuuuukt snabbt att skriva på den. Enkel att flippa ut och skriva in en webb adress eller liknande.
Precis som kill82 säger, vad du än väljer kommer du bli nöjd:)

Postad 21 July 2010 - 20:41

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Fan, jag har väntat 3 veckor på headsetet nu :-(

/ J

Vad är det för headset ni väntar på?
Jag fick med hörlurar med kontroller på sladden i matchande röd färg till min pro. köpte den på mediamarkt första dagen den släpptes. Är det något annat headset man borde fått med eller har vissa andra ställen fått halvfulla kartonger att sälja?

Postad 22 July 2010 - 00:00

indee
  • indee
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nån i Malmötrakten som vill byta sitt röda, vita eller rosa skal mot ett silvrigt? Tjejen och jag har båda köpt en Mini och då vore det ju lättare om vi hade olika färger... :-)

Postad 22 July 2010 - 00:47

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Jag tror faktiskt inte den är gjord av public service, utan att av Ponul? på Swedroid, ihop med någon, kollar in tråden där för SR Player - som den versionen jag har i min tele heter, fram tills nu när de kom medd. om att det finns en ny app med nytt namn. :)

Nä men Sr har valt den och dom väljer inte något skit. Ordning och reda med radioapp till svenska folket från Sr. ;)

Redigerat av Bosse-i-skogen, 22 July 2010 - 00:47.

Postad 22 July 2010 - 05:51

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Vad är det för headset ni väntar på?
Jag fick med hörlurar med kontroller på sladden i matchande röd färg till min pro. köpte den på mediamarkt första dagen den släpptes. Är det något annat headset man borde fått med eller har vissa andra ställen fått halvfulla kartonger att sälja?

MH810 var tillfälligt slut, så det låg en lapp i min kartong, även den inköpt första dagen.

/ J

Postad 22 July 2010 - 15:46

rixxard
  • rixxard
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

En riktig trevlig hemsida och forum detta! Har läst igenom nästan allas ilägg och nivån på allas svar känns
faktiskt övergripande Bra !

Nu till min fundering..

Jag har läst så gott som allt om X10 mini PRO och det enda jag tvivlar över är batteriet och WIFI:n.
Om batteriet håller som de flesta säger, ett dygn, så är det helt ok om ni frågar mig.
Jag stör mig inte allt för mycket att ha telefon på laddning när jag ändå sover.

MEN, att ha en Wifi som kopplar ner pga att skärmsläckaren går igång och att då Spotify inte kan byta till nästa låt skulle göra mig GALEN... är det verkligen så luffigt att spotify inte kan byta låt, då blir det ingen x10 Mini Pro för mig..
Tänk att sitta på en strand (om det är samma med 3g) eller i lägenheten på fest med en bärs åsså måste man ha en skärmsläckarKalle som får bevaka mobilen...

Så, är det så att spotify är lite "enbent" i MiniPro:n?

mvh Rixx

Postad 22 July 2010 - 17:30

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

En riktig trevlig hemsida och forum detta! Har läst igenom nästan allas ilägg och nivån på allas svar känns
faktiskt övergripande Bra !

Nu till min fundering..

Jag har läst så gott som allt om X10 mini PRO och det enda jag tvivlar över är batteriet och WIFI:n.
Om batteriet håller som de flesta säger, ett dygn, så är det helt ok om ni frågar mig.
Jag stör mig inte allt för mycket att ha telefon på laddning när jag ändå sover.

MEN, att ha en Wifi som kopplar ner pga att skärmsläckaren går igång och att då Spotify inte kan byta till nästa låt skulle göra mig GALEN... är det verkligen så luffigt att spotify inte kan byta låt, då blir det ingen x10 Mini Pro för mig..
Tänk att sitta på en strand (om det är samma med 3g) eller i lägenheten på fest med en bärs åsså måste man ha en skärmsläckarKalle som får bevaka mobilen...

Så, är det så att spotify är lite "enbent" i MiniPro:n?

mvh Rixx

Vet inte om jag förstått dig rätt men jag testar ändå.
Jag har en Mini pro, är sanslöst nöjd med telefonen än så länge (haft den i 3 veckor)
Batteriet blir bättre o bättre, mest batteri går åt när man surfar eller lyssnar på musik.
Samtalstiden är VÄLDIGT bra än så länge, ligger på mellan 1-2 tim samtal per dag,surfar lite grann och brukar ha kvar ca 45-50% av batteriet vid 17:00

Testade nu att spela Spotify via wifi, gick in på avancerade inställningar och valde att wifi INTE skulle gå över till 3G när skärmen släcktes. Valde top tracks och lät det spela, den fortsatte spela låtarna ner i listan trots att skärmen var svart. Testade samma sak med 3G och det fungerade likadant (hade då avaktiverat wifi).

Själv kör jag oftast spotify i bilen och har då telefonen kopplad till ciggladdaren, då har jag valt att skärmen ska vara aktiv hela tiden den har laddningen på (för att man enkelt ska kunna byta låt) och slippa skärmlåset.

Edit : testade även i bilen nu där jag ansluter telefonen med 3,5 mm kabel. Inga problem att lyssna på spotify även om jag inte har ciggkabeln ansluten,, skärmen slockna men fortsätter spela låtarna i både egenupplagd spellista eller via toptracks i spotify

Kan tyvärr inte testa hur det fungerar med hörlurarna man borde fått med från början då jag inte fått dessa ännu men har svårt att
Se varför det inte skulle funka även med dom
Hoppas det var så du menade ?

Redigerat av Volvis, 22 July 2010 - 19:00.

Postad 22 July 2010 - 22:25

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ögnade genom Samsungs telefon Wave häromdagen.
En lite smått genial uppfinning dom hade installerat i sin telefonbok var att man kunde gå in på tex. Facebook och välja en bild från en användare och sedan använda den som kontaktbild till telefon numret.
Hade varit finurligt bra om Minin hade den egenskapen till Timescape.
Någon som sitter på en schysst lösning på detta?

Fråga nr 2 rör MH810 headsettet.
När man avslutar ett samtal och ska trycka på "on/off" knappen på headsettet (playknappen) sätter radion igång sig.
Finns vad jag kan se (letat lite sporadiskt) ingen inställning för headsettet i telefonen.. SUCK!
Irriterande att behöva öppna luren och sedan stänga av radion och sedan på med knapplåset igen. Är det såhär så behöver man ingen svarsknapp på headsettet..

Hur löser man detta I-lands problem?

Postad 22 July 2010 - 22:38

Unregisteredf45c8090
  • Unregisteredf45c8090
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nån som hittar Swedbanks app i market?

Jag hittade den i market innan jag uppdaterade till senaste programvaran 1.1.A.0.8
Efter uppdateringen finns den inte. Jag har en mini, men på tjejens mini Pro med samma version på programvaran så finns den på market.

Kan någon förklara det?

Postad 22 July 2010 - 22:40

Sacrosanct
  • Sacrosanct
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena!

Har köpt en X10 mini idag och är mycket nöjd, väldigt snabb och smidig telefon.
Tycker däremot att det var ett enorm meck med att uppdatera till 1.08 versionen via PC companion, men till slut löste det sig.

Har däremot ett problem:

*Lyckas ansluta mig via Wifin till en D-Link dr-600 router men bara efter några minuter så tappar den anslutningen, gör så varje gång man försöker ansluta. Vad kan det bero på ? Tacksam för hjälp

Postad 22 July 2010 - 23:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Ögnade genom Samsungs telefon Wave häromdagen.
En lite smått genial uppfinning dom hade installerat i sin telefonbok var att man kunde gå in på tex. Facebook och välja en bild från en användare och sedan använda den som kontaktbild till telefon numret.
Hade varit finurligt bra om Minin hade den egenskapen till Timescape.
Någon som sitter på en schysst lösning på detta?

Facebook sync i market är svaret.

Postad 23 July 2010 - 00:05

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Testade precis Quake 2 på mini pro, fick ritigt bra fps, men tokbuggig grafik och fick inte qwerty tgb att svara.. Men kul att det flöt på..

Redigerat av CyberVillain, 23 July 2010 - 00:08.

Postad 23 July 2010 - 08:27

rixxard
  • rixxard
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Vet inte om jag förstått dig rätt men jag testar ändå.
Jag har en Mini pro, är sanslöst nöjd med telefonen än så länge (haft den i 3 veckor)
Batteriet blir bättre o bättre, mest batteri går åt när man surfar eller lyssnar på musik.
Samtalstiden är VÄLDIGT bra än så länge, ligger på mellan 1-2 tim samtal per dag,surfar lite grann och brukar ha kvar ca 45-50% av batteriet vid 17:00

Testade nu att spela Spotify via wifi, gick in på avancerade inställningar och valde att wifi INTE skulle gå över till 3G när skärmen släcktes. Valde top tracks och lät det spela, den fortsatte spela låtarna ner i listan trots att skärmen var svart. Testade samma sak med 3G och det fungerade likadant (hade då avaktiverat wifi).

Själv kör jag oftast spotify i bilen och har då telefonen kopplad till ciggladdaren, då har jag valt att skärmen ska vara aktiv hela tiden den har laddningen på (för att man enkelt ska kunna byta låt) och slippa skärmlåset.

Edit : testade även i bilen nu där jag ansluter telefonen med 3,5 mm kabel. Inga problem att lyssna på spotify även om jag inte har ciggkabeln ansluten,, skärmen slockna men fortsätter spela låtarna i både egenupplagd spellista eller via toptracks i spotify

Kan tyvärr inte testa hur det fungerar med hörlurarna man borde fått med från början då jag inte fått dessa ännu men har svårt att
Se varför det inte skulle funka även med dom
Hoppas det var så du menade ?

Tjena!

Har köpt en X10 mini idag och är mycket nöjd, väldigt snabb och smidig telefon.
Tycker däremot att det var ett enorm meck med att uppdatera till 1.08 versionen via PC companion, men till slut löste det sig.

Har däremot ett problem:

*Lyckas ansluta mig via Wifin till en D-Link dr-600 router men bara efter några minuter så tappar den anslutningen, gör så varje gång man försöker ansluta. Vad kan det bero på ? Tacksam för hjälp

Tackar för svaret Volvis, det var precis det där jag menade! Då blir det till å köpa en x10 mini pro imorrn! =D

Däremot ser du i inlägget av Sacrisanct att den verkar tappa wifi:n ibland.. Men i ditt fall Sacrisanct är det Garanterat din router som ska bytas.
Som de flesta vet ska man inte ens peta på en D-link med en pinne.. Riktiga junkprodukter.

Postad 23 July 2010 - 09:04

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag hittade den i market innan jag uppdaterade till senaste programvaran 1.1.A.0.8
Efter uppdateringen finns den inte. Jag har en mini, men på tjejens mini Pro med samma version på programvaran så finns den på market.

Kan någon förklara det?

Je det var precis det som hände mig också, skumt.

Postad 23 July 2010 - 11:33

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
SMS mjukvaran SE tryckt in är ju skräp. Finns det nån bra app som ersätter smstjänsten? Det som stör mig mest är att det finns enbart två rader för att skriva messet i.

Postad 23 July 2010 - 11:37

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

SMS mjukvaran SE tryckt in är ju skräp. Finns det nån bra app som ersätter smstjänsten? Det som stör mig mest är att det finns enbart två rader för att skriva messet i.

handcent sms är en bra ersättare

Postad 23 July 2010 - 11:50

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0

handcent sms är en bra ersättare

Tackar! Kollar in, men det blir svårt att få den att integrera med SE's lilla icon i hörnet va? (Som visar hur många nya sms som finns)

Postad 23 July 2010 - 11:55

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tackar! Kollar in, men det blir svårt att få den att integrera med SE's lilla icon i hörnet va? (Som visar hur många nya sms som finns)

Ja det vet jag inte hur det funkar, har bytt hemskärm till annat men däremot så får jag meddelande uppe i statusbaren att jag har fått sms

http://www.swedroid.se är en bra sida för er som vill ha tips om vad man kan göra med android

Postad 23 July 2010 - 12:32

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Inga problem alls att få handcent's icon uppe i hörnet. Det går att byta iconer och lägga upp dom man själv vill ha i hörnen. Jag kör själv med handcent uppe i vänstra hörnet. Bara att trycka på menyknappen (den längst till vänster) och välja orna ikoner. Sedan är det bara att dra den ikonen man vill ha i ett hörn till det hörn man vill ha den så byter den plats med den ikon som redan finns i hörnet.

Redigerat av TomasL, 23 July 2010 - 12:34.

Postad 23 July 2010 - 13:43

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0

Inga problem alls att få handcent's icon uppe i hörnet. Det går att byta iconer och lägga upp dom man själv vill ha i hörnen. Jag kör själv med handcent uppe i vänstra hörnet. Bara att trycka på menyknappen (den längst till vänster) och välja orna ikoner. Sedan är det bara att dra den ikonen man vill ha i ett hörn till det hörn man vill ha den så byter den plats med den ikon som redan finns i hörnet.

Jo det vet jag, frågan är om du kommer få en siffra ovanpå ikonen som säger om det finns sms olästa, det har jag svårt att tro. Får testa när jag har tillgång till min lur...

Postad 23 July 2010 - 14:16

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jo det vet jag, frågan är om du kommer få en siffra ovanpå ikonen som säger om det finns sms olästa, det har jag svårt att tro. Får testa när jag har tillgång till min lur...

Nej det gör det inte. Det kommer upp en ikon i notifieringsfältet med en röd siffra som tala om antal olästa sms/mms.
Att du har olästa meddelanden talar ju lysdioden om. Fördelen med Handcent är ju att man kan ändra färg på dioden och även blinkhastighet. Min blinkar snabbt blått när jag har olästa meddelanden.

Redigerat av TomasL, 23 July 2010 - 14:18.

Postad 23 July 2010 - 22:14

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Handcent var faktiskt riktigt bra, tack för tipset. Det enda som är lite synd är att ikonen inte riktigt passar in med de andra tre ikonerna som man har i hörnen. Men ingen biggie direkt...

Nån som vet en bra app för att ersätta Sony ericssons telefon? Den suger rätt hårt. Vill ha en i stil med HTC's där man kan använda T9 direkt på nummersatsen för att slå upp kontakter.

Redigerat av CyberVillain, 23 July 2010 - 22:14.

Postad 24 July 2010 - 09:50

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Vet inte hur htc fungerar men jag använder acontact för mina kontakter + att jag har gesture search ( när du slår igång den appen så ritar du bara en bokstav så får du förslag på olika personer som börjar på den bokstaven) .

Acontact använder jag mest för att jag vill ha olika ringsignaler för olika personer som ringer, men den fungerar så där, ibland funkar det ibland inte varför vet jag inte men den är bättre än den inbyggda iaf.

Postad 24 July 2010 - 10:29

monthy
  • monthy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hur skickar man kontakter eller ett visst telefonnummer ifrån adressboken via sms. Jag har inte hittat hur man gör eller det kanske inte går?

Postad 24 July 2010 - 12:54

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hur skickar man kontakter eller ett visst telefonnummer ifrån adressboken via sms. Jag har inte hittat hur man gör eller det kanske inte går?

Nej det fungerar inte när det gäller standardsms-appen iaf. Vet inte hur det är med andra.

Postad 24 July 2010 - 18:46

rixxard
  • rixxard
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har Precis köpt en x10 mini Pro ! Väldigt spännande lur faktiskt!

Men, jag får inte igång nå wifi. Jag startade telefonen hos en polare och hittade hans nätverk och det funkade utan problem. Dock var det polaren som sökte rätt på det så jag vet inte hur han gjorde.

Men nu när jag är hemma..

Den hittar mitt nätverk och jag kan ange mitt lösenord, väldigt bra mottagning.
Under menyn Wi-Fi inställningar finns mitt nätverk "Sparad, skyddad med WPA".
Jag väljer att ansluta mot detta nätverk men inget händer. Jag får inte upp en liten wifi-symbol högst upp i displayen som jag fick hos polaren.

Vad ska jag göra?

Ps. jag har valt att inaktivera datatrafik pga att jag inte vill ha igång 3G. Jag har ju mitt gamla Tele2 abonnemang som kostar 15kr megabyte i några dagar till.
Slår jag igång datatrafik så kopplar 3g:n på. Hos polaren hade vi detta inaktiverat så det borde vara obetydligt i sammanhanget med Wifi.
(en liten ikon med rött kryss och ett nätverk uppe i vänstra hörnet)

Hittade idag grannens oskyddade nätverk och det kan jag ansluta mig till... irriterande att ha en telefon som inte funkar.. grannes nätverk hämtade telefonen adress till och allt, men mitt egna nätverk, där försöker den inte ens..

Redigerat av rixxard, 25 July 2010 - 11:25.

Postad 24 July 2010 - 20:31

Rolandsson
  • Rolandsson
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Handcent var faktiskt riktigt bra, tack för tipset. Det enda som är lite synd är att ikonen inte riktigt passar in med de andra tre ikonerna som man har i hörnen. Men ingen biggie direkt...

Nån som vet en bra app för att ersätta Sony ericssons telefon? Den suger rätt hårt. Vill ha en i stil med HTC's där man kan använda T9 direkt på nummersatsen för att slå upp kontakter.

aContacts i kombination med TrueCaller är ju lysande

Postad 24 July 2010 - 21:07

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Det går inte men det går med t.ex. aContacts.

Någon frågade om en dialer och aContacts har även detta, som antyds i inlägget ovan.

Generellt, de frågor som ställs här nu har ofta ställts flera gånger tidigare i tråden. Förstår att man inte orkar ögna igenom hela tråden men längst ner till vänster på denna sida finns en liten sökruta, "Sök inom tråden". Mycket användbar. :D

Postad 25 July 2010 - 08:17

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Kopplade in min x10 mini till datan å då skrek PC companion att det fanns en ny programvara, trodde jag hade den sista(1.1.A.0.8). Installerade den bara för nån vecka sen. Någon som har en aning om det kommit ytterligare en nu inom kort? Vågar inte installera den än då det blev mycket pill att fixa allt tillrätta sist.

Postad 25 July 2010 - 10:15

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Finns det något som man kan ladda ner som ändrar låsningssystemet??
Min x10 mini pro låser upp sig själv hela tiden i fickan, det räcker ju att menyknappen (eller vad den nu heter, den till vänster) blir nertryckt 2 gånger så låser den upp sig. Riktigt jobbigt!

Kan man inte fixa ngt annat låsningssätt till den? Typ i form av iPhone hade varit nice, dra men fingret liknande?

Postad 25 July 2010 - 10:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Min x10 mini pro låser upp sig själv hela tiden i fickan, det räcker ju att menyknappen (eller vad den nu heter, den till vänster) blir nertryckt 2 gånger så låser den upp sig. Riktigt jobbigt!

Kan man inte fixa ngt annat låsningssätt till den? Typ i form av iPhone hade varit nice, dra men fingret liknande?

Sök på screen lock på market så hittar du ett antal appar som gör det lite svårare att frivilligt låsa upp skärmen, använde själv executive assistant förut men gillade det inte riktigt, men det fanns en del bra funktioner.

Postad 25 July 2010 - 10:53

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Alternativt sätter du på ett "kodlås" på telefonen. Inställningar - Säkerhet och plats - Ange grafiskt lösenord.

Det kan nog lösa den biten och det blir svårare för personer som vill snoka i telefonen omöjligt:)

Postad 25 July 2010 - 13:59

indee
  • indee
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Generellt, de frågor som ställs här nu har ofta ställts flera gånger tidigare i tråden. Förstår att man inte orkar ögna igenom hela tråden men längst ner till vänster på denna sida finns en liten sökruta, "Sök inom tråden". Mycket användbar. :D

precis

Postad 25 July 2010 - 14:18

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Med risk för att verka "tjatig", men jag hittar inte svar på följande fråga....
...är det verkligen ingen som använder typ "Bluetooth File Transfer" på x10 mini och kan både skicka och ta emot via bluetooth till andra telefoner?

Tydligen så funkar ju det inte att föra över filer via Bluetooth med X10 mini pågrund av att Android 1.6 inte stöder detta och att SE inte har implementerat stöd för detta i X10 mini (såsom man har gjort i den stora X10'an).

Men det ska ju då funka med appen "Bluetooth File Transfer".
Jag har lyckats att ladda ner och installera "Bluetooth File Transfer" i X10 mini, men jag får förbaske mig det inte att funka att skicka filer via Bluetooth från en annan telefon till X10 mini via Bluetooth! :-(
Har lyckats att skicka en bild från X10 mini till X10 via Bluetooth (och då Bluetooth File Transfer i X10 mini).
Men hur lyckas man att föra över en fil från X10 till X10 mini via Bluetooth??

Är det helt stört omöjligt att kunna skicka bilder och musik från en annan telefon till X10 mini via Bluetooth??

Är det verkligen ingen som har lyckats med detta??
..alltså att föra över filer via Bluetooth från en annan telefon till en X10 mini??

/Makusi

Postad 25 July 2010 - 15:30

Rolandsson
  • Rolandsson
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Med risk för att verka "tjatig", men jag hittar inte svar på följande fråga....
...är det verkligen ingen som använder typ "Bluetooth File Transfer" på x10 mini och kan både skicka och ta emot via bluetooth till andra telefoner?

Tydligen så funkar ju det inte att föra över filer via Bluetooth med X10 mini pågrund av att Android 1.6 inte stöder detta och att SE inte har implementerat stöd för detta i X10 mini (såsom man har gjort i den stora X10'an).

Men det ska ju då funka med appen "Bluetooth File Transfer".
Jag har lyckats att ladda ner och installera "Bluetooth File Transfer" i X10 mini, men jag får förbaske mig det inte att funka att skicka filer via Bluetooth från en annan telefon till X10 mini via Bluetooth! :-(
Har lyckats att skicka en bild från X10 mini till X10 via Bluetooth (och då Bluetooth File Transfer i X10 mini).
Men hur lyckas man att föra över en fil från X10 till X10 mini via Bluetooth??

Är det helt stört omöjligt att kunna skicka bilder och musik från en annan telefon till X10 mini via Bluetooth??

Är det verkligen ingen som har lyckats med detta??
..alltså att föra över filer via Bluetooth från en annan telefon till en X10 mini??

/Makusi

Jodå, men det är du på minin som måsta hämta filen på den andra telefonen.Har inte heller fått det att fungera med att få en fil skickad TILL minin.

Jag kan gå in på min iMac från minin och surfa runt i filsystemet och hämta det jag vill, men inte skicka från Mac'en.

Ett annat tips för att överföra mellan EGNA enheter är att installera Dropbox på datorn och telefonen, är skitsmidigt att använda

Redigerat av Rolandsson, 25 July 2010 - 15:36.

Postad 25 July 2010 - 15:36

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Nu när jag kör handcent vill jag ju inte att appen meddelanden ska ligga i bakgrunden.. Jag dödar den med task manager, men den kommer tillbax.. Kan man få veck den?

Redigerat av CyberVillain, 25 July 2010 - 15:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.