Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 July 2010 - 09:09

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Så, tror ni att den släpps imorgon för bokning?

Inget än :)

Postad 12 July 2010 - 10:17

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Jag fick min iphone 4 från UK idag och har klippt till ett kort men det står "please insert a vaild SIM card"
Ska det intevara så att telfeonen från UK är helt upplåst?

Postad 12 July 2010 - 10:44

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Man måste verkligen vara övertydlig här inne. Sist jag surfade in på prisjakt stod det - Kunskap före köp.

Att gå ut och släppa sin telefon i backen/betong/asfalt/sten är inte normalt användande. Vem har påstått det?

Hypotes: En klar majoritet av alla användare kommer vid x antal tillfällen tappa sin telefon under tiden man har den i sin ägo.

Om det är från nattduksbordet, joggingrundan, när man kliver ur bilen eller i hissen är högst individuellt och slumpmässigt. Att påstå det vara normalt användande är ingen avvikande åsikt.

Om man ska göra ett test av mekanisk hållbarhet är det relevant att släppa den på ett så hårt underlag man hittar men som ändå faller inom ramarna för normalt i den miljö man vistas i.

Slutsats: IP4 är en telefon nästan helt omsluten av glas.
Pros: Snyggt som tusan. Tål repor bättre än något annat material vi sett på en lur.
Cons: Pga glasets plasticitet och oförmåga att uppta mekanisk deformation riskerar telefonen totalförstöras om du tappar den på hårt underlag.

Slutdiskuterat från min sida.

Konstigt att garantin som täcker "normalt användande" inte täcker tappade telefoner då.. Man får vara försiktig med sina saker helt enkelt. Visst kan en olycka hända men att tänka så om allt hade ju slutat i att man aldrig hade vågat köpa något. Vill man att telefonen ska hålla att tappas så får man skaffa sig en Sonim helt enkelt.

Postad 12 July 2010 - 11:00

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Däremot kan jag ändå tycka det är saftigt att betala nästan 17000 över 2 år för en telefon. Men men...man måste ju lägga sina pengar nånstans, så då kan man ju lägga dom på det man är mest intresserad av.

Du betalar väl ändå inte 17000 för telefonen utan du betalar för telefonen + fritt användande i 2 år.

Postad 12 July 2010 - 11:14

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Du betalar väl ändå inte 17000 för telefonen utan du betalar för telefonen + fritt användande i 2 år.

Ja givetvis.

Postad 12 July 2010 - 11:57

radaradam
  • radaradam
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag fick min iphone 4 från UK idag och har klippt till ett kort men det står "please insert a vaild SIM card"
Ska det intevara så att telfeonen från UK är helt upplåst?

Skulle tro att du har misslyckats då du klippte till kortet. Telefonerna från Apple Store UK är olåsta. Min var det, och alla andra också.

Postad 12 July 2010 - 12:24

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0

Skulle tro att du har misslyckats då du klippte till kortet. Telefonerna från Apple Store UK är olåsta. Min var det, och alla andra också.

Stämmer bra, det visade sig att mitt kort var av old school modellen och gick inte att klippa till ordentligt, klippte mitt kontantkort och det funkade finfint.
Ringde till tre och beställde ett nytt sim till mitt abb. Som tur var så visade det sig att tre hade micro -SIM att erbjuda fr.o.m. idag.
Nya SIM-kortet kommer på onsdag

Jag fick också reda på att man inte kan låsa upp telefonerna från tre förrän man har haft den i 12 mån även om man har ett kontantkort. Känns lite surt, jag skulle vilja låsa upp min och sälja min 3 GS.

Redigerat av nippe, 12 July 2010 - 12:39.

Postad 12 July 2010 - 13:09

The_net
  • The_net
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Stämmer bra, det visade sig att mitt kort var av old school modellen och gick inte att klippa till ordentligt, klippte mitt kontantkort och det funkade finfint.
Ringde till tre och beställde ett nytt sim till mitt abb. Som tur var så visade det sig att tre hade micro -SIM att erbjuda fr.o.m. idag.
Nya SIM-kortet kommer på onsdag

Jag fick också reda på att man inte kan låsa upp telefonerna från tre förrän man har haft den i 12 mån även om man har ett kontantkort. Känns lite surt, jag skulle vilja låsa upp min och sälja min 3 GS.

Konstigt. Jag låste upp min 3gs samma dag som jag köpte den.

Postad 12 July 2010 - 14:53

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0

Konstigt. Jag låste upp min 3gs samma dag som jag köpte den.

Köpte du den med kontantkort hos tre eller med abonnemang?

Postad 12 July 2010 - 20:41

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
NU har jag använt min 4:a en dag och jag måste säga att jag är imponerad av skärmen. Hastigheten har jag inte tänkt på så mycket. Jag har inte hunnit testa alltför mycket. Dock har jag upptäckt en sak som jag tänkte kolla med övriga. Min telefon blir väldigt varm på undersidan, man blir helt svettig i handen när man håller i den.
har andra upplevt samma sak?

Postad 12 July 2010 - 21:42

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

NU har jag använt min 4:a en dag och jag måste säga att jag är imponerad av skärmen. Hastigheten har jag inte tänkt på så mycket. Jag har inte hunnit testa alltför mycket. Dock har jag upptäckt en sak som jag tänkte kolla med övriga. Min telefon blir väldigt varm på undersidan, man blir helt svettig i handen när man håller i den.
har andra upplevt samma sak?

Jag tycker inte den blir jättevarm, men lite varm blir den allt, men det har mina tidigare iphones också blivit + andra telefoner, spec när man utnyttjar mycket 3g nät. Htc desire brinner ju nästan upp när man kör den som "hotspot" :)

Postad 12 July 2010 - 22:34

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Konsumentorganisationen Consumer Reports i USA säger att de inte tänker rekommendera Apples nya Iphone 4. Anledningen är att telefonen har problem med dålig mottagning. (TT)

Den inflytelserika konsumentorganisationen Consumer Reports i USA säger att de inte tänker rekommendera Apples nya Iphone 4.
Antennen fungerar inte alltid som den ska, vilket leder till dålig mottagning och avslutade samtal, enligt Consumer Reports.
Sedan Iphone 4 släpptes har det kommit en rad klagomål från kunderna om just dålig mottagning. I ett test där organisationen jämförde även andra telefoner som Iphone 3GS och Palm Pre visade det sig att bara Iphone 4 var drabbad av den här typen av problem.
"Apple behöver komma ut med en permanent och gratis fix för antennproblemen innan vi kan rekommendera Iphone 4", skriver Mike Gikas, en av personerna som deltagit i studien, på Consumer Reports hemsida.
Enligt Consumer Reports är det om en person nuddar en punkt på telefonens nedre vänstra sida som mottagningen tenderar att försvinna, speciellt om personen befinner i ett område med dålig mottagning.
Analytiker tror att kritiken skulle kunna påverka försäljningen negativt. Apples aktie handlades ned 0,9 procent på Nasdaq på måndagen.

Postad 12 July 2010 - 23:29

elohim
  • elohim
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Konsumentorganisationen Consumer Reports i USA säger att de inte tänker rekommendera Apples nya Iphone 4. Anledningen är att telefonen har problem med dålig mottagning. (TT)

Den inflytelserika konsumentorganisationen Consumer Reports i USA säger att de inte tänker rekommendera Apples nya Iphone 4.
Antennen fungerar inte alltid som den ska, vilket leder till dålig mottagning och avslutade samtal, enligt Consumer Reports.
Sedan Iphone 4 släpptes har det kommit en rad klagomål från kunderna om just dålig mottagning. I ett test där organisationen jämförde även andra telefoner som Iphone 3GS och Palm Pre visade det sig att bara Iphone 4 var drabbad av den här typen av problem.
"Apple behöver komma ut med en permanent och gratis fix för antennproblemen innan vi kan rekommendera Iphone 4", skriver Mike Gikas, en av personerna som deltagit i studien, på Consumer Reports hemsida.
Enligt Consumer Reports är det om en person nuddar en punkt på telefonens nedre vänstra sida som mottagningen tenderar att försvinna, speciellt om personen befinner i ett område med dålig mottagning.
Analytiker tror att kritiken skulle kunna påverka försäljningen negativt. Apples aktie handlades ned 0,9 procent på Nasdaq på måndagen.

Vilken är din källa?

Själv läser jag följande från den 2 juli:
Consumer Reports: iPhone 4 issue not unusual
Consumer Reports has given the iPhone 4 a pass and a "get out of jail" card: The highly regarded publication says while holding the new iPhone "in certain ways does cause signal loss," that's true for "all cell phones." [---]
Relax, says Consumer Reports. The bottom line? "There's no reason, at least yet, to forgo buying an iPhone 4 over its reception concerns. And even if those do materialize, Apple's Steve Jobs helpfully reminds new iPhone buyers that 'you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund.'"

... från http://www.msnbc.msn...ience-wireless/

Redigerat av elohim, 12 July 2010 - 23:33.

Postad 13 July 2010 - 01:18

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Vilken är din källa?

Själv läser jag följande från den 2 juli:
Consumer Reports: iPhone 4 issue not unusual
Consumer Reports has given the iPhone 4 a pass and a "get out of jail" card: The highly regarded publication says while holding the new iPhone "in certain ways does cause signal loss," that's true for "all cell phones." [---]
Relax, says Consumer Reports. The bottom line? "There's no reason, at least yet, to forgo buying an iPhone 4 over its reception concerns. And even if those do materialize, Apple's Steve Jobs helpfully reminds new iPhone buyers that 'you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund.'"

... från http://www.msnbc.msn...ience-wireless/

Det står om det på Engadget iaf.
http://www.engadget....lems-and-so-do/

Här är även en video från Consumer Report själva

Redigerat av Electrified, 13 July 2010 - 01:34.

Postad 13 July 2010 - 07:12

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Oavsett om man anser sig vara en Apple Fanboy, en Apple "hater" eller bara en helt vanlig konsument som söker information om de påstådda problemen så ska man ju alltid analysera kritiskt. Läser man då rapporten från CR så bör man även läsa följande :

Svar på CR's rapport

Dessutom bör man vara medveten om att CR inte är könda för att ha ett gott öga till Apples produkter alls, däremot lär de ha det till "PC-sidan" av marknaden.

Postad 13 July 2010 - 07:22

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Mja, mjo, men oavsett så finns dämpningen där, spelar ju ingen riktig roll om mätningen eller de som mäter är bias, problemet finns där och konsekvensen beror på hur nätet är där du bor, hur du håller telefonen och hur pass beredd du är att kanske flytta lite på handen eller inte...

Postad 13 July 2010 - 07:31

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Mja, mjo, men oavsett så finns dämpningen där, spelar ju ingen riktig roll om mätningen eller de som mäter är bias, problemet finns där och konsekvensen beror på hur nätet är där du bor, hur du håller telefonen och hur pass beredd du är att kanske flytta lite på handen eller inte...

Jadå, det tror jag också.

Dock är det viktigt att känna till så mycket som möjligt om de man får information ifrån.

Postad 13 July 2010 - 07:34

The_net
  • The_net
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Köpte du den med kontantkort hos tre eller med abonnemang?

Kontantkort!

Postad 13 July 2010 - 07:56

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Oavsett om man anser sig vara en Apple Fanboy, en Apple "hater" eller bara en helt vanlig konsument som söker information om de påstådda problemen så ska man ju alltid analysera kritiskt. Läser man då rapporten från CR så bör man även läsa följande :

Svar på CR's rapport

Dessutom bör man vara medveten om att CR inte är könda för att ha ett gott öga till Apples produkter alls, däremot lär de ha det till "PC-sidan" av marknaden.

Är det därför du har en, för mig, totalt okänd källa? En bloggare? Det börjar kännas som antennproblemet verkligen måste negligeras i denna tråden enkom pga tillverkarens namn. Är det inte dags att inse att antenntekniken uppenbarligen har en hel del problem och att alla rapporter som lämnas faktiskt är rejält oroande för användare av iPhone? Jag tror man löser det med nästa batch och att man jobbar stenhårt bakom kulisserna hos Apple. Jag vill nämligen pröva denna skönhet.

Postad 13 July 2010 - 08:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Då får du nog vänta tills nästa generation, det finns inget apple kan göra för att avhjälpa antennproblemet förutom en komplett omdesign av antennen, och då är det inte en iphone 4 längre.

Postad 13 July 2010 - 09:46

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Är det därför du har en, för mig, totalt okänd källa? En bloggare? Det börjar kännas som antennproblemet verkligen måste negligeras i denna tråden enkom pga tillverkarens namn. Är det inte dags att inse att antenntekniken uppenbarligen har en hel del problem och att alla rapporter som lämnas faktiskt är rejält oroande för användare av iPhone? Jag tror man löser det med nästa batch och att man jobbar stenhårt bakom kulisserna hos Apple. Jag vill nämligen pröva denna skönhet.

Om du inte fattade det så var det ett exempel. Ett exempel på att trots denna hysterin så får man se kritiskt på all s k fakta man läser. Det är självklart att detta är ett problem men hur pass vidsträckt det är vet vi ju tyvärr inte, inte säkert att alla upplever detta eller ens kan framkalla det. Man har sett massor av kommentarer i diverse artiklar från users som upplever problemet, likadant har man sett kommentarer från users som säger att det är helt överdrivet och att de själv aldrig har upplevt problemet.

Man får helt enkelt vänta tills den lanseras i Sverige och se hur den fungerar här. Det kan ju vara så att Apple kommer göra förändringar till kommande batch.

Postad 13 July 2010 - 10:25

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Om du inte fattade det så var det ett exempel. Ett exempel på att trots denna hysterin så får man se kritiskt på all s k fakta man läser. Det är självklart att detta är ett problem men hur pass vidsträckt det är vet vi ju tyvärr inte, inte säkert att alla upplever detta eller ens kan framkalla det. Man har sett massor av kommentarer i diverse artiklar från users som upplever problemet, likadant har man sett kommentarer från users som säger att det är helt överdrivet och att de själv aldrig har upplevt problemet.

Man får helt enkelt vänta tills den lanseras i Sverige och se hur den fungerar här. Det kan ju vara så att Apple kommer göra förändringar till kommande batch.

Tror du användare av denna telefon vill lägga ut 6000-7000:- och sen hoppas att den fungerar tillfredsställande? Man skall kritiskt granska allt som skrivs på nätet, helt riktigt, men när det uppenbarligen dyker upp fler och fler artiklar om problemet kanske man borde inse att det är ett problem, för mig t.om ett stort problem, kanske inte för dig. Jag är mycket medveten om de olika preferenser vi har när det gäller mobiltelefoner men hos mig är stabilitet klart överst på listan när jag handlar mina telefoner (som jag gör 3-4 ggr/år), därefter mjukvara och sist hårdvara. Stabilitet och mjukvara har en tendens att gå hand i hand framförallt hos Apple där istortsett allt helt enkelt fungerar eftersom man är rigoröst noggranna i sina tester. Jag tycker därför det är oerhört konstigt att man "missat" detta under testerna. När nu en hyffsat respekterad mobilsite som Engadget t.om börjat lägga ut artiklar om problemet så kanske man skall nyansera debatten lite och inte bara säga att man får se när den kommer till Sverige? Man har ju uppenbarligen lyckats att lokalisera felet till antennens nedre vänstra hörn och fler och fler artiklar handlar om hårdvarufel.

Jag har ännu inte bestämt om jag skall inhandla en iPhone 4 men som det är nu tror jag fler och fler avvaktar (eller kanske borde avvakta) tills man får ett rejält besked från Apple. Vi är många som väntar och då borde vi helt enkelt få riktiga svar.

Postad 13 July 2010 - 10:29

petruso
  • petruso
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Denna är på engelska, men läs och se vad de tycker!!

http://www.macrumors...ll-smartphones/

Postad 13 July 2010 - 10:37

petruso
  • petruso
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Någon med insider info??

När tror ni Telia och Tre kommer ut med priser?? Telenor vara ju snabba!

Kan nämna att jag ser inte problemet med antenn så stort.. jag kommer inte att hålla mobilen på de sätet som gör så att den "dör", sen tror jag att ett företag som Apple kommer att lösa detta, de jobbar på högvarv i de tysta och kommer skylla på en lite "bugg".
Kritiken är allvarlig och många har uppmärksammat detta så det kommer en lösning förhoppningsvis ganska snart.

Postad 13 July 2010 - 10:51

petruso
  • petruso
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
2 länkar som kan vara kul att läsa

http://www.mobil.se/...e-1.365182.html

http://www.mobil.se/...4-1.365223.html

Postad 13 July 2010 - 10:59

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=FL7yD-0pqZg

Har själv iPhone, men fick länken av en "kompis" :) Lite skoj faktiskt

Postad 13 July 2010 - 12:32

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
iPhone 4 släpps ju antagligen olåst i Sverige också iom att den nu även kommer att finnas att köpa hos tele2.

Postad 13 July 2010 - 12:36

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

iPhone 4 släpps ju antagligen olåst i Sverige också iom att den nu även kommer att finnas att köpa hos tele2.

Tack för info om det stämmer

Postad 13 July 2010 - 12:39

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Varför skulle det innebära att den är olåst? :)

Postad 13 July 2010 - 12:42

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Varför skulle det innebära att den är olåst? :)

Har du köpt en lur ifrån tele2 någon gång ? Dom brukar sälja sina olåsta av någon anledning ;)

Postad 13 July 2010 - 12:44

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Har du köpt en lur ifrån tele2 någon gång ? Dom brukar sälja sina olåsta av någon anledning :)

Precis, ingen av tele2's telefoner är låsta. Det är tele2's "grej".

Postad 13 July 2010 - 12:45

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Har du köpt en lur ifrån tele2 någon gång ? Dom brukar sälja sina olåsta av någon anledning ;)

Har inte gjort det och tänker inte heller göra det ;) men okej antog att det var något sånt :)

Postad 13 July 2010 - 12:47

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Jag köpte min iphone 3g hos tele2 och den va upplåst.

Apple UK store mailade precis å sa att dom skickat min iphone 4 :) Med lite flax har jag den nästa vecka! ;)

Postad 13 July 2010 - 12:48

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Precis, ingen av tele2's telefoner är låsta. Det är tele2's "grej".

Men iPhone 4 kan ju bli ett undantag. Vem vet.

Postad 13 July 2010 - 12:57

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Men iPhone 4 kan ju bli ett undantag. Vem vet.

Den säljs ju olåst i alla länder den släppts i än så länge förutom usa? japan, england, frankrike. Varför skulle Sverige bli något undantag.

Postad 13 July 2010 - 13:08

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Apple UK store mailade precis å sa att dom skickat min iphone 4 :) Med lite flax har jag den nästa vecka! ;)

Du får gärna berätta hur den känns prestanda mässigt och vill gärna veta kvalitén på kameran ;) sen när du får den

Postad 13 July 2010 - 13:30

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Den säljs ju olåst i alla länder den släppts i än så länge förutom usa? japan, england, frankrike. Varför skulle Sverige bli något undantag.

Jag spekulerar bara. I till exempel UK är de ju upplåsta när man köper från apple men hur är det när man köper från någon av operatörerna? Någon som har koll?

Postad 13 July 2010 - 13:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Mer info angående antennproblemen

Postad 13 July 2010 - 13:37

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Lite skoj faktiskt

Lite skoj var den, åtminstone första gången den dök upp på nätet för ett par-tre veckor sedan. Sedan dess har den också postats i den här tråden typ femtio gånger.

Postad 13 July 2010 - 14:43

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Någon som köpt:
AppleCare Apple Care Protection Plan for iPhone 4

Via exempelvis Ebay, då borde man ju kunna kringå "problemet" med världsgaranti, iaf enligt info från säljare på Ebay

http://shop.ebay.co....-All-Categories

Postad 13 July 2010 - 15:09

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Är det bekräftat att tele2 kommer sälja iphone?

Postad 13 July 2010 - 15:13

joppeville
  • joppeville
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det bekräftat att tele2 kommer sälja iphone?

www.tele2.se

Postad 13 July 2010 - 16:31

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Tror du användare av denna telefon vill lägga ut 6000-7000:- och sen hoppas att den fungerar tillfredsställande? Man skall kritiskt granska allt som skrivs på nätet, helt riktigt, men när det uppenbarligen dyker upp fler och fler artiklar om problemet kanske man borde inse att det är ett problem, för mig t.om ett stort problem, kanske inte för dig. Jag är mycket medveten om de olika preferenser vi har när det gäller mobiltelefoner men hos mig är stabilitet klart överst på listan när jag handlar mina telefoner (som jag gör 3-4 ggr/år), därefter mjukvara och sist hårdvara. Stabilitet och mjukvara har en tendens att gå hand i hand framförallt hos Apple där istortsett allt helt enkelt fungerar eftersom man är rigoröst noggranna i sina tester. Jag tycker därför det är oerhört konstigt att man "missat" detta under testerna. När nu en hyffsat respekterad mobilsite som Engadget t.om börjat lägga ut artiklar om problemet så kanske man skall nyansera debatten lite och inte bara säga att man får se när den kommer till Sverige? Man har ju uppenbarligen lyckats att lokalisera felet till antennens nedre vänstra hörn och fler och fler artiklar handlar om hårdvarufel.

Jag har ännu inte bestämt om jag skall inhandla en iPhone 4 men som det är nu tror jag fler och fler avvaktar (eller kanske borde avvakta) tills man får ett rejält besked från Apple. Vi är många som väntar och då borde vi helt enkelt få riktiga svar.

Kom igen, skärp dig och se vad jag skriver istället för att medvetet tolka alla mina inlägg fel :)

Jag sa endast att vi får se hur vi själv upplever problemet i våra svenska nät när vi väl får luren. Dessutom, som jag har skrivit innan, vem vet hur spritt detta problemet är? Vi vet inte hur många av lurarna som verkligen upplever problemet. Kotym är väl att det är godkänt om endast ca 3% av tillverkade enheter har produktionsfel. Apple sålde 1,7 miljoner enheter på tre dagar och nu, kan det vara 3 miljoner sålda? Isåfall skulle det ju vara ok om "endast" 100.000 enheter upplever detta problemet. Hur många av dessa 100.000 telefoners användare har man hört gnälla på problemet? Ingen aning men någon stor del är det inte. Jag tror jag har läst lika många kommentarer där användare inte upplever problemet som de jag har läst där de upplever det. Jag litar inte på allt som står skrivet på nätet, jag vill helt enkelt först få hit luren och se hur de svenska användarna reagerar med telefonen i våra egna nät. Det är inget konstigt med det.

Detta är som sagt min åsikt, om du har en annan så är det fine.

http://www.youtube.c...h?v=FL7yD-0pqZg

Har själv iPhone, men fick länken av en "kompis" ;) Lite skoj faktiskt

Ja, den var rätt kul ;)

Postad 13 July 2010 - 16:52

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Stämde det preliminära datumet de skulle skicka, som man fick vid beställning?
Eller fick du den tidigare/senare?

Postad 13 July 2010 - 19:03

beeny
  • beeny
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...feature=related

htc vs ip4 :)

Postad 13 July 2010 - 19:10

beeny
  • beeny
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
http://www.tradera.c...40186_114882689

Till salu på tradera!

Postad 13 July 2010 - 20:31

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0

http://www.tradera.c...40186_114882689

Till salu på tradera!

Känns inte riktigt seriöst...Dock så vet jag inte vad man ska ha den till då den är från USA och låst till AT&T. :)

Postad 13 July 2010 - 20:35

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit testa min telefon i två dagar och enligt mig är antennproblemet väldigt överdrivet. jag har försökt och försökt reproducera problemet men har aldrig lyckats få mina bars att gå ner...
Dock kan jag bekräfta att kameran ger gulaktiga bilder i dåligt lju/mörkt och när blixten används.
När man använder kameran under bra ljusförhållanden blir bilderna ok, att filma blir riktigt schysst under bra ljusförhållanden.
Batteriet verkar vara mycket bättre än på 3GS, laddade min telefon imorse och jag har fortfarande 20% kvar. med min 3GS så har jag behövt ladda den vid 4 tiden.

Postad 13 July 2010 - 20:39

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Känns inte riktigt seriöst...Dock så vet jag inte vad man ska ha den till då den är från USA och låst till AT&T. :)

Nej, känns inte alls seriöst. Han säger ju dessutom att dessa telefoner kommer att vara låsta & att totalsumman kommer att hamna på runt 15k men vad han glömmer att säga är ju att det handlar då om ett abbonemang med obegränsad användning likt det erbjudande som Telenor gått ut med. Vi lär ju med all sannolikhet få se fler erbjudanden från andra operatörer och då kommer det inte att sluta på några 15k.

Sen är det ju en chansning också med AT&T låsningen om man lyckas låsa upp den.

Postad 13 July 2010 - 20:44

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Batteriet verkar vara mycket bättre än på 3GS, laddade min telefon imorse och jag har fortfarande 20% kvar. med min 3GS så har jag behövt ladda den vid 4 tiden.

Låter ju kanonbra :) Den förbättrade batteritiden är nåt jag verkligen ser fram emot då jag fick ladda min 3GS fler än 1gång om dagen när jag hade den.

Läste nåt om att någon tyckte den blev ovanligt varm på undersidan vid användning, nåt du märkt av?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.