* Officiell tråd - HTC Desire *
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 02 May 2010 - 12:40
Postad 02 May 2010 - 12:48
Du vet att du kan flytta fokus/ fota genom att peka på skärmen på X10an också va?Tryck touch på kamera ikonen på startsida, i samma ögonblick tar du bilden genom att antingen stanna kvar med fingret, touch direkt på skärmen, el. välja trycka på optiska kamera knappen. Direkt efter kan du ta en ny bild.
Bättre bilder borde man kunna ta med X10 i vissa läge, ivart fall med default inställningar, dock inte inomhus med blixt där Desire är bättre. Med lite inst. från standard, kan jag tycka bilderna blir ricktigt bra och i prinsip samma som X10 när jag jämför på nätet utomhus. Men tycker att Desiren funkar mer allround som mobilkamera.
Sista frågan, den har som sagt båda delar. Fokus kan man själv flytta runt, direkt med fingret på skärmen.
Enkla snabba menyer för inställningar.
Men att Desirens kamera skulle väga över till fördel för den låter lite märkligt av de bilder jag sett.
(swedroids test framförallt)
Ska se om jag inte får chansen att leka med en Desire om bara några minut
Postad 02 May 2010 - 13:14
Du vet att du kan flytta fokus/ fota genom att peka på skärmen på X10an också va?
Men att Desirens kamera skulle väga över till fördel för den låter lite märkligt av de bilder jag sett.
(swedroids test framförallt)
Ska se om jag inte får chansen att leka med en Desire om bara några minut
Jag säger ju inte heller att Desirens kamera skulle ta bättre bilder rent kvalitetsmässigt, förutom då med blixt, innomhus.
Tvärtom säger jag att X10 borde vara bättre, i vissa förhållande, som utomhus, vilket jag inte säkert vet.
Har inte kunnat jämföra mer än på nätet, som jag säger, där dom mesta bilderna är tagna med standardinställningar, så också i Swedroids test.
Vad jag säger är sammanslaget, tycker jag då Desiren funkar bättre som allround mobilkamera, pågrund av, dels den lättanvända snabbheten, vilket jag tycker är vicktigast på just en mobil och att man även kan ta skapliga bilder med blixt innomhus. Där X10ans blixt sabbar bilderna.
Ska man sen ta ricktiga bilder är det kompaktkamera som gäller.
Ja, jag vet att man kan flytta autofokus på X10 också.
Redigerat av ffodil, 02 May 2010 - 13:15.
Postad 02 May 2010 - 13:44
Har testat den inbyggda.. men tycker det är på tok för krångligt att byta mellan olika feeds, om det ens går?
Det viktiga är att det är en widget, samt att den kan importera feeds ifrån Google Reader!
Tips, någon?!
Postad 02 May 2010 - 13:55
Jag säger ju inte heller att Desirens kamera skulle ta bättre bilder rent kvalitetsmässigt, förutom då med blixt, innomhus.
Tvärtom säger jag att X10 borde vara bättre, i vissa förhållande, som utomhus, vilket jag inte säkert vet.
Har inte kunnat jämföra mer än på nätet, som jag säger, där dom mesta bilderna är tagna med standardinställningar, så också i Swedroids test.
Vad jag säger är sammanslaget, tycker jag då Desiren funkar bättre som allround mobilkamera, pågrund av, dels den lättanvända snabbheten, vilket jag tycker är vicktigast på just en mobil och att man även kan ta skapliga bilder med blixt innomhus. Där X10ans blixt sabbar bilderna.
Ska man sen ta ricktiga bilder är det kompaktkamera som gäller.
Ja, jag vet att man kan flytta autofokus på X10 också.
Oki oki.
Du skriver ju att man borde kunna ta bättre bilder med X10an i vissa lägen, det är väl snarare tvärtom, att Desiren må vara bättre inomhus i lite mörkar, då den har LED blixten.
Jag ser dock inte vad som inte är lättanvänt med X10ans kamera, eller vad som skulle kunna vara mer lättanvänt på Desiren.
Starta kameran, peka/fota, eller fokusera med knappen och tryck till - som på alla andra kameror.
Att den saknar auto kameralampa är ju lite trist, förhoppningsvis kommer detta med kommande uppdateringar.
Man får så klart tycka vad man vill, men då ska de inte framföras som fakta.
Redigerat av mrNoodles, 02 May 2010 - 13:57.
Postad 02 May 2010 - 14:18
Oki oki.
Du skriver ju att man borde kunna ta bättre bilder med X10an i vissa lägen, det är väl snarare tvärtom, att Desiren må vara bättre inomhus i lite mörkar, då den har LED blixten.
Jag ser dock inte vad som inte är lättanvänt med X10ans kamera, eller vad som skulle kunna vara mer lättanvänt på Desiren.
Starta kameran, peka/fota, eller fokusera med knappen och tryck till - som på alla andra kameror.
Att den saknar auto kameralampa är ju lite trist, förhoppningsvis kommer detta med kommande uppdateringar.
Man får så klart tycka vad man vill, men då ska de inte framföras som fakta.
Ursäkta då om jag uttrycker mig oförståeligt.
Vad är det du inte förstår? Med att X10 borde, bör, troligtvis, t.ex. utomhus på grund av högre upplösning? vilket jag inte vet som jag säger.
El. jag missuppfattar dig?
Vad framför jag som fakta? Säger ju bara vad jag tycker, med mina jämförelser.
Har du testat Desiren än?
Redigerat av ffodil, 02 May 2010 - 14:30.
Postad 02 May 2010 - 15:08
Jag ber om ursäkt om frågan är stäld innan, men jag orkar inte läsa igenom 47 sidor tråd.
tackar
Postad 02 May 2010 - 15:09
Nej, polarn hade glömt den hemma...Ursäkta då om jag uttrycker mig oförståeligt.
Vad är det du inte förstår? Med att X10 borde, bör, troligtvis, t.ex. utomhus på grund av högre upplösning? vilket jag inte vet som jag säger.
El. jag missuppfattar dig?
Vad framför jag som fakta? Säger ju bara vad jag tycker, med mina jämförelser.
Har du testat Desiren än?
Du skriver att du tycker Desirens har en bättre allroundkamera pga dess lättanvändhet/snabbhet, väl? Utan ha testat X10ans kamera?
Det tycker jag är lite kul...
Redigerat av mrNoodles, 02 May 2010 - 15:13.
Postad 02 May 2010 - 15:52
Nej, polarn hade glömt den hemma...
Du skriver att du tycker Desirens har en bättre allroundkamera pga dess lättanvändhet/snabbhet, väl? Utan ha testat X10ans kamera?
Det tycker jag är lite kul...
Synd. För det hade varit bättre om du fick bilda dig en egen fysisk uppfattning.
Ja, jag har testat X10 mer än en gång, men så klart för kort för att få en ricktig rättvis uppfattning. T.ex möjlig lite handhavandefel. Men fick uppfattningen att X10 var lite segare, dels med att kunna ta bild i samma ögonblick som man tryckte igång kameran och när man tryckte av, dels när man skulle ta ny bild omedelbart efter.
Men som sagt inte ricktigt lätt att avgöra på kort tid. Men återigen min uppfattning. Som jag upprepat flera gånger i tidigare inlägg. ( tycker jag)
Hoppas du får nytt tillfälle snart att testa Desiren. För sådant är lönlöst att diskutera här. Alla tycker olika.
Tycker heller inte du skall ställa frågan om vad andra tycker, spesiellt inte i Desire tråden, när du inte vill höra svaren, om du kan uppfatta något som inte är till X10ans fördel.
Postad 02 May 2010 - 16:10
Tänkte bara fråga. Är det möjligt att ha "abc" keyboard?
Jag ber om ursäkt om frågan är stäld innan, men jag orkar inte läsa igenom 47 sidor tråd.
tackar
Vad menar du med "abc"-keayboard?
Är det en knappsats som på en telefon du menar?
Postad 02 May 2010 - 16:56
http://www.swedroid....kort#more-16795
Postad 02 May 2010 - 18:02
Troligen en väldigt efterlängtad uppdatering!
Hur hittar jag minneskortets innehåll via telefonen för att kunna se vilka undermappar som finns i den, har letat i instruktionsboken men icket hittat en enda ledtråd, vilken sökväg?
Vilka hörlurar rekommenderas som är bra och anpassade för Desirens 3.5 ingång, läst klagomål på denna kontakt på Desiren att det skall uppstå någon form brytning i kontakt ingången och tillpassningen av 3.5 kontakten.
Har nu haft telefonen i 4 dagar och laddat telefonen 2 ggr totalt, förstår inte riktigt den klagomål som riktats mot Desiren batteritid, jag stänger av sådant jag inte använder för stunden så som wifi, "mobilens internet" och bluetooth.
Postad 02 May 2010 - 18:04
precis. Istället för att ha "qwerty" keyboard, så skulle jag vilja ha "abc". Såg detta på en av sony ericssons mobiler, och undrar om detta finns på desire. Något jag föredrar bara.Vad menar du med "abc"-keayboard?
Är det en knappsats som på en telefon du menar?
Någon som vet om det är möjligt?
Redigerat av nooz, 02 May 2010 - 18:05.
Postad 02 May 2010 - 18:30
Då många, kanske alla, tester jag läst och sett säger att X10ans kamera är vassare så blir jag så klart nyfiken på vilket sätt du tycker att Desirens kamera var en av sakerna som fick dig att välja Desiren före X10an.Synd. För det hade varit bättre om du fick bilda dig en egen fysisk uppfattning.
Tycker heller inte du skall ställa frågan om vad andra tycker, spesiellt inte i Desire tråden, när du inte vill höra svaren, om du kan uppfatta något som inte är till X10ans fördel.
Om man tycker något så måste man ju vara beredd på att bli ifrågasatt vad det är som gör att man tycker på ett visst sätt?
Tycker du Desirens bilder finare/bättre än de bilder som är tagna med X10an om du kollar Swedroids test:
http://www.swedroid....sire#more-16206
Jag säger dock inte att X10an är en bättre telefon än Desiren iom detta.
Och man får så klart tycka som man vill!
Jag har inga problem med att Desiren har lite mer RAM, 2,1 och DT/MT, inbyggd FM radio mm.
Jag uppskattar dock X10ans design, gott om plats att installera appar på, kameran
Postad 02 May 2010 - 18:36
Om du menar att bläddra likt du gör i Utforskaren på datorn (om du har Windows) så kan du använda t.ex filhanteraren Astro som finns att ladda ner gratis på market.Hur hittar jag minneskortets innehåll via telefonen för att kunna se vilka undermappar som finns i den, har letat i instruktionsboken men icket hittat en enda ledtråd, vilken sökväg?
Har nu haft telefonen i 4 dagar och laddat telefonen 2 ggr totalt, förstår inte riktigt den klagomål som riktats mot Desiren batteritid, jag stänger av sådant jag inte använder för stunden så som wifi, "mobilens internet" och bluetooth.
Jag tror oron över batteritiden infann sig hos de som efter första laddningen lekte väldigt mycket med allt i luren. Då gick det åt mycket batteri samtidigt som batteriet inte var "inkört" ordentligt vilket tar några laddningar. Numera ser inte jag heller några större problem med det, även om ännu mer naturligtvis alltid är önskvärt.
Ja det följer med sådant tangentbord också från början och finns även ytterligare varianter att ladda ner gratis.precis. Istället för att ha "qwerty" keyboard, så skulle jag vilja ha "abc". Såg detta på en av sony ericssons mobiler, och undrar om detta finns på desire. Något jag föredrar bara.
Postad 02 May 2010 - 18:37
hoppas den laddaren har bra strömstyrka å lång sladd och framförallt kommer in i lager snart. då blir det en till jobbet å en till sovrummet =) annars får man köpa en usbladdare å en lång kabel samt en adapter för 29kr http://kabelgiganten...lar.asp?id=9308. (samtliga priser inkl porto =)
en mkt bra och billig hörlur är koss porta pro för under 300kr på tex netonnet. dock är det inte en in-earlur om det är det man vill ha (används på jobbet då jag behöver höra när någon ropar på mig =). bra ljud och liten och smidig kontakt. för in-earbruk tex klippa gräs el när man inte vill störa andra kör jag med https://www.prisjakt...kt.php?p=137629. billiga och bra men dock fått glapp i kontakten på 2par =/ dock gått på garantin.
"Hur hittar jag minneskortets innehåll via telefonen för att kunna se vilka undermappar som finns i den, har letat i instruktionsboken men icket hittat en enda ledtråd, vilken sökväg?" jag kör med appen "astro..." funkar kalas.
själv har jag inte kikat alls i manualen. har inte orkat då den ligger som pdf. lite synd.
blir sugen på en aktivbilhållare till telefonen. hoppas priset är bra.
klipper in nedstående jag nyss skrev på swebits om billaddare.
"Att tänka på när man köper en 12v laddare till bilen är att den är tillräckligt kraftig så den orkar driva/ladda när man kör webradio/gps på telefon. Säljaren som tipsade om den laddaren jag köpte sa att han hade köpt en billigare till sin iphone som låg på ca 5-600ma och för varja timme han körde med GPS på iphonen gick den back 10% på batteriet. den jag köpte ligger på 1200ma och kostar 159kr på kjell.com (felmärkt i katalogen/nätet där det står 650ma) http://www.kjell.com...00000,156000000
mkt liten och smidig till skillnad mot dom normala som sticker ut massa. dock följer det inte med någon microusb kabel. tror 220v laddaren som följer med telefon kan leverera max 1a så antagligen kan inte telefon dra nytta av mera."
TACK MiWa: för länken till brut.. =)
avinstallerade lite program jag inte använde speciellt kill app så nu verkar larmet funka. man har ju pillat på allt under 2v så mkt man kan råkat komma åt mm.
@nihinils: "Är det bara jag om tycker att de medföljande sms-signalerna är ganska intetsägande, och lätta att missa? Någon som kan tipsa om den smidigaste sättet att trycka in en klassisk högljudd och irriterande Nokia 'beep beep' 'beep beep' ?"
installera zedge appen (och en skaffa konto gratis) så kan du få ned massa gratis meddelande och ringsignaler.
@mmange: tack för tipset ang vädret nu funkar automatiska uppdateringen.
"Såg att det var någon/några som hade problem med uppdateringar i Väder-widgeten. Man måste ha bakgrundsdata aktiverat för att det ska fungera. Hade gjort den missen själv.
Settings - Accounts & sync - Background data
När man kryssat i den så fungerar uppdateringar bättre."
det var ifyllt men däremot inte auto-sync på samma ställe så nu funkar det =)
Trodde min telefon var trasig då jag inte fick igång kameran i den. den fokuserade å allt men tog inte kortet. var inne på 2st TRE butiker men dom kunde inte hjälpa mig utan hänvisade till deras telefon support. skulle man ringa till HTC fick man ringa till usa el taiwan el nått liknade om man hade frågor. när han i butik nr 2 testade den dog den för batteriet var slut. när jag kom hem laddade jag den och då funkade telefon =D allt går att lösa med en re-boot. =)
Mvh en mkt nöjd Desire ägare som fyller 35 idag =)
Redigerat av PiZZaMaN, 02 May 2010 - 18:41.
Postad 02 May 2010 - 18:38
precis. Istället för att ha "qwerty" keyboard, så skulle jag vilja ha "abc". Såg detta på en av sony ericssons mobiler, och undrar om detta finns på desire. Något jag föredrar bara.
Jag kör nästan uteslutande med telefonknappsats:
Där du skriver sms, tryck på kugghjulsymbolen - Tangentbordstyper - Telefonknappsats.
Finns säkert någon annan väg in till den menyn med.
Postad 02 May 2010 - 18:48
Grattis både åt luren och födelsedagen. Ett tips till en annan gång är att man kan citera flera inlägg man vill svara på genom att att klicka på "Citera flera" knappen, logiskt nog. Så blir det mycket lättare att läsa dina svar.Mvh en mkt nöjd Desire ägare som fyller 35 idag =)
Postad 02 May 2010 - 19:04
Den snygga hållare till bilen måste bara inhandlas http://www.elgigante...=Specifications!
Postad 02 May 2010 - 20:04
De flesta jämförelser av kameran i Desire med andra mobiler ska man nog ta med en nypa salt eftersom man oftast använder Desirens defaultinställningar som inte är så bra. Man kan faktiskt få ganska mycket bättre bilder genom att ändra inställningarna (jag tror någon har tipsat om det in det här forumet). Att X10:an har ett större antal pixlar innebär i praktiken mest att bildfilerna blir större. Optiken i mobilkameror är så dålig att man inte kan se mer detaljer i alla fall. Jag säger inte att Desire har en bättre kamera än X10:an men om det är viktigt för dig att ha en kamer som du är nöjd med så rekommenderar jag att du testar själv och testar med lite olika inställningar. Jag tror inte skillnaden är så stor som det verkar i swedroids test om man bara ställer in kameran rätt.Då många, kanske alla, tester jag läst och sett säger att X10ans kamera är vassare så blir jag så klart nyfiken på vilket sätt du tycker att Desirens kamera var en av sakerna som fick dig att välja Desiren före X10an.
Om man tycker något så måste man ju vara beredd på att bli ifrågasatt vad det är som gör att man tycker på ett visst sätt?
Tycker du Desirens bilder finare/bättre än de bilder som är tagna med X10an om du kollar Swedroids test:
Jag har inga problem med att Desiren har lite mer RAM, 2,1 och DT/MT, inbyggd FM radio mm.
Jag uppskattar dock X10ans design, gott om plats att installera appar på, kameran
Postad 02 May 2010 - 20:08
Håller med om att den är snygg men den kommer nog inte funka så bra till en Desire - eller har jag missat något?Är det Astro File Man (metago), rekommenderas den?
Den snygga hållare till bilen måste bara inhandlas http://www.elgigante...=Specifications!
Postad 02 May 2010 - 20:09
Tänkte bara upplysa om goda nyheter om ni inte redan känner till det. Man kommer snart kunna installera appar till minneskort utan att roota - det kommer troligen vara en ny funktion i FroYo. Låt oss hoppas att HTC kommer vara snabba med att släppa sin uppdatering. Mycket talar för att det inte kommer dröja så länge.
http://www.swedroid....kort#more-16795
vilken optimist du är
Postad 02 May 2010 - 20:35
Håller med om att den är snygg men den kommer nog inte funka så bra till en Desire - eller har jag missat något?
Troligen är det så att det rör sig om samma mått!
Saxat från Sweroid forumet:
Navigons iPhone hållare har nu döpts om till iPhone/HTC Desire hållare! Beställde ett gäng till jobbet när jag såg det. Tycker den e snygg som fan.
http://www.elgigante....Specifications
av ThaBazZ
Baby Droid
Utan laddare så kostar hållaren 299 kr http://www.navigon.c...oduktId=9159391!
Jag har inte provat den men kommer inom väldigt snar framtid att testa om det fungerar, det är ju bara att retunera om det inte skulle passa!
Mått
Iphone höjd 11.55 bredd 6.21 djup 1.23
Desire höjd 11.9 bredd 6.0 djup 1.19
Jag skulle bli mycket förvånad om det inte passar Desiren!
Mobillagrets annons libolasse.
http://www.mobillagr...SUGKOPPSFA.html
Redigerat av RedMarathon, 02 May 2010 - 20:52.
Postad 02 May 2010 - 20:35
japp det har du nog.Håller med om att den är snygg men den kommer nog inte funka så bra till en Desire - eller har jag missat något?
"Kompatibel iPhone 3G/3GS / HTC Desire "
Postad 02 May 2010 - 21:34
Då många, kanske alla, tester jag läst och sett säger att X10ans kamera är vassare så blir jag så klart nyfiken på vilket sätt du tycker att Desirens kamera var en av sakerna som fick dig att välja Desiren före X10an.
En sak får du ha beröm för, att du är duktig på att försöka vrida på sanningen om vad jag skrivit tidigare.
Men det är ju bara att gå tillbaka och läsa.
Förstår inte varför du gång på gång envisas med, om jag kan tycka bilderna är finare/bättre än med X10an.
Har inte någon stans uttryckt att jag skulle tycka det. Det ända jag uttrykte i den vägen var att jag tyckte Desires bilder inomhus med blixt blir bättre. Om det nu är det du menar.
Förstår ärligt talat inte vart du vill komma med det.
Mer än möjligtvis få tjansen att framhäva X10 kameran som bättre i denna tråden t.ex. med länka till Swedroidtest osv. (förstås bara spekulationer) men jag börjar faktiskt undra.
När du ändå tar upp X10ans design, kan jag säga att det var största omedelbara hindret för mig att välja den.
Före Desirens otroligt smidiga format. Så visst är smaken olika.
Postad 02 May 2010 - 23:22
[/quote]
Nog känner jag till prisjakt jag var bara nyfiken för alla köpte på olika håll och vissa kunde inte vänta så det var därför jag undrade om vad ni hade gett
Postad 02 May 2010 - 23:26
Radiodelen i MW600 funkar klockrent, hade varit fint med snabbval för kanalerna, men man klarar sig ok utan med snabb/autosökning.
Menar du att man inte kan trycka på en knapp för att få fram P3, annan knapp för P4 osv ?
Postad 02 May 2010 - 23:32
Nej nej, man får snabbsöka sig igenom kanalerna.Menar du att man inte kan trycka på en knapp för att få fram P3, annan knapp för P4 osv ?Radiodelen i MW600 funkar klockrent, hade varit fint med snabbval för kanalerna, men man klarar sig ok utan med snabb/autosökning.
Den sparar senast spelade station, men inget mer.
Tyvärr.
Postad 02 May 2010 - 23:34
Hmm jag har lagt in favoriter på min, man trycker bara på nån av knapparnaMenar du att man inte kan trycka på en knapp för att få fram P3, annan knapp för P4 osv ?
Nej nej, man får snabbsöka sig igenom kanalerna.
Tyvärr.
Man letar upp stationen och trycker på plus, skriver i namn om det behövs och sparar. Sedan ligger de längst ner i listan av autosökningens skapade lista.
Redigerat av Ramses, 02 May 2010 - 23:39.
Postad 02 May 2010 - 23:42
Nej självklart får man ta det för vad det är, en mobilkamera med optik därefter, och inget annat.De flesta jämförelser av kameran i Desire med andra mobiler ska man nog ta med en nypa salt eftersom man oftast använder Desirens defaultinställningar som inte är så bra. Man kan faktiskt få ganska mycket bättre bilder genom att ändra inställningarna (jag tror någon har tipsat om det in det här forumet). Att X10:an har ett större antal pixlar innebär i praktiken mest att bildfilerna blir större. Optiken i mobilkameror är så dålig att man inte kan se mer detaljer i alla fall. Jag säger inte att Desire har en bättre kamera än X10:an men om det är viktigt för dig att ha en kamer som du är nöjd med så rekommenderar jag att du testar själv och testar med lite olika inställningar. Jag tror inte skillnaden är så stor som det verkar i swedroids test om man bara ställer in kameran rätt.
Jag tycker kameran funkar bra till det man normalt använder den till, knappast bröllopsfoton osv alltså.
Det var med MW600 som man inte kan lagra kanalerna.Hmm jag har lagt in favoriter på min, man trycker bara på nån av knapparna
Man letar upp stationen och trycker på plus, skriver i namn om det behövs och sparar. Sedan ligger de längst ner i listan av autosökningens skapade lista.
Postad 02 May 2010 - 23:43
Nej självklart får man ta det för vad det är, en mobilkamera med optik därefter, och inget annat.
Jag tycker kameran funkar bra till det man normalt använder den till, knappast bröllopsfoton osv alltså.
Det var med MW600 som man inte kan lagra kanalerna.
Ok
Postad 02 May 2010 - 23:44
Postad 02 May 2010 - 23:45
Menar du att man inte kan trycka på en knapp för att få fram P3, annan knapp för P4 osv ?
Nej nej, man får snabbsöka sig igenom kanalerna.
Tyvärr.
Det var inte kul att höra men det får bli en MW600 så går det bra ändå hoppas jag
Postad 02 May 2010 - 23:50
För mig USB laddning från datorn är på 500mA, så det borde funka men inte lika snabb laddning.Slänger ur mig en fundering. Fick med en cigarettplugg till bilen till min hörsnäcka och funderar på om jag kan använda den för att ladda Desiren med... Output på pluggen är 500 mA och på Desire-laddaren är output på 1 A. Funkar eller ingen bra idé att prova?
Postad 03 May 2010 - 00:25
Får be om ursäkt på förhand om svaret redan finns här, men jag har inte lyckats hitta det:
Jag försöker föra över min telefonbok från min gamla Nokia 6500 till Desire via blåtand, men det går bara inte.
Kanske kan den guide jag skrev (och följande överförklaring till den) vara till hjälp. Sök på "Nokia" i den här tråden, det är inte så jobbigt.
Postad 03 May 2010 - 00:37
Nej, jag är inte ute efter att vrida sanningen, jag blev nyfiken på vad du uppskattade hos kamerafunktionen osv..En sak får du ha beröm för, att du är duktig på att försöka vrida på sanningen om vad jag skrivit tidigare.
Men det är ju bara att gå tillbaka och läsa.
Förstår inte varför du gång på gång envisas med, om jag kan tycka bilderna är finare/bättre än med X10an.
Har inte någon stans uttryckt att jag skulle tycka det. Det ända jag uttrykte i den vägen var att jag tyckte Desires bilder inomhus med blixt blir bättre. Om det nu är det du menar.
Förstår ärligt talat inte vart du vill komma med det.
Mer än möjligtvis få tjansen att framhäva X10 kameran som bättre i denna tråden t.ex. med länka till Swedroidtest osv. (förstås bara spekulationer) men jag börjar faktiskt undra.
När du ändå tar upp X10ans design, kan jag säga att det var största omedelbara hindret för mig att välja den.
Före Desirens otroligt smidiga format. Så visst är smaken olika.
Jag har läst igenom alla inläggen (igen) och när du säger att Desiren är mer lättanvänd så är det ju så du uppfattar den.
Snabbhet kan man dock mäta, men nog om detta
Godnatt, höll jag på att skriva, men det är än några timmar kvar innan jag får natta kudden.
Postad 03 May 2010 - 00:40
Jag tror många köpte den tillsammans med något abonnemang från olika operatörer så därför kan det vara lite svårt att säga exakt vad man gett för telefonen. Valde man Tre's 399kr *24 månader abonnemang kan man säga att man fick telefonen helt gratis, men man kanske tog på sig en större pott än vad man normalt skulle behövt. Själv tog jag ett mellanting med Tre's 299kr *18 månader plus 99kr i månaden för telefonen, så jag betalar 1782kr för telefonen.Nog känner jag till prisjakt jag var bara nyfiken för alla köpte på olika håll och vissa kunde inte vänta så det var därför jag undrade om vad ni hade gett
Jo visst lär det funka men hur mycket den laddar beror ju på vad du gör med telefonen under tiden den är inkopplad. Kör du ett navigationsprogram med GPS igång så drar det kanske mer ström än vad du laddar så då blir det bara at du förlänger batteritiden, inte fyller på den.Slänger ur mig en fundering. Fick med en cigarettplugg till bilen till min hörsnäcka och funderar på om jag kan använda den för att ladda Desiren med... Output på pluggen är 500 mA och på Desire-laddaren är output på 1 A. Funkar eller ingen bra idé att prova?
Postad 03 May 2010 - 01:42
Nog känner jag till prisjakt jag var bara nyfiken för alla köpte på olika håll och vissa kunde inte vänta så det var därför jag undrade om vad ni hade gett
Jag tror många köpte den tillsammans med något abonnemang från olika operatörer så därför kan det vara lite svårt att säga exakt vad man gett för telefonen. Valde man Tre's 399kr *24 månader abonnemang kan man säga att man fick telefonen helt gratis, men man kanske tog på sig en större pott än vad man normalt skulle behövt. Själv tog jag ett mellanting med Tre's 299kr *18 månader plus 99kr i månaden för telefonen, så jag betalar 1782kr för telefonen.
Det bästa brukar vara är casha upp kontant och samtidigt försöka få ner priset något eller tillbehör till halva priset fungerade också, personligen tycker jag dessa förhöjda avgifter i månadskostnaden gör telefonen mycket dyrare i slutändan, undatag kan finnas men synar man riktigt i sömmarna så har säkert telefonbolaget lurat på dig ett dyrare abonnemang än vad du behöver så då bör väl detta också räknas in i totalkostnaden förslagvis 2 år, där man kan få telefonen för 1 kr men som sagt "det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna"!
Vart lite för mycket OT, sorry!
Jag betalade 4400 på Media Markt med ett Telia abonnemang med surf alltid på 99 kr i 24 mån utan förhöjd avgift+billaddare för halva priset och det är jag nöjd med! Totalkostnad 6776 kr (telefon o abonnemang).
Redigerat av RedMarathon, 03 May 2010 - 02:05.
Postad 03 May 2010 - 07:24
"Det gick inte att spara filen på sd-kortet pga otillräckliga filrättigheter."
Det där meddeladet får jag när jag ska ta ett kort med kameran! Någon mer som har fått detta?
Ja, jag har fått detta problem ett antal gånger, vet inte vad det beror på. En omstart har löst problemet.
Men det är ju bra irriterande när det kommer precis när man ska fota.
Postad 03 May 2010 - 07:24
Om länken inte fungerar (som var fallet för mig, forumet förkortar bort saker i länken) så är det artnr 91623 på kjell som gäller. Ser mycket trevlig ut, tack för det =o)"Att tänka på när man köper en 12v laddare till bilen är att den är tillräckligt kraftig så den orkar driva/ladda när man kör webradio/gps på telefon. Säljaren som tipsade om den laddaren jag köpte sa att han hade köpt en billigare till sin iphone som låg på ca 5-600ma och för varja timme han körde med GPS på iphonen gick den back 10% på batteriet. den jag köpte ligger på 1200ma och kostar 159kr på kjell.com (felmärkt i katalogen/nätet där det står 650ma) http://www.kjell.com...00000,156000000
mkt liten och smidig till skillnad mot dom normala som sticker ut massa. dock följer det inte med någon microusb kabel. tror 220v laddaren som följer med telefon kan leverera max 1a så antagligen kan inte telefon dra nytta av mera."
Postad 03 May 2010 - 08:51
Postad 03 May 2010 - 09:20
Postad 03 May 2010 - 09:20
Näe! Den är så dålig att jag skulle kunna satsat en månadslön på att den inte hade RDS (se tidigare inlägg) men det har den. Men infon som visas är mest bara skräptecken. Den enda radiokanal som visat korrekt RDS-info för mig är SR P3 ingen annan. Kvaliteten på ljudet är inte heller den bästa, skrapar å rasslar bara man tittar på headset-sladden. Dessutom så hänger ju hela radio-appen telefonen å det grövsta. Sen jag fick ett monster-haveri med radion så har jag faktiskt inte vågat använda den
Jag har inte haft minsta lilla problem med radion på Desire och jag har använt den sammanlagt 3-4 timmar. Man får ju ha i åtanke att det är en "analog" radio så självklart blir det störningar om man är i radioskugga o likn.
Har inte haft några problem med att appen hänger sig heller.
En sak att tänka på är att se till att stänga av radion uppe i högra hörnet när man inte ska lyssna längre annars ligger den igång i bakgrunden.
Postad 03 May 2010 - 10:50
Jag tryckte på synkroniseringsknappen varvid kalender och kontakter uppdateras men den står "still" på mail delen, någon som råkat ut för samma problem?
EK
EDIT: Avaktivering av kontot och ett par ytterliggare omstarter löste problemet.
Redigerat av Unregisteredcec18524, 03 May 2010 - 13:20.
Postad 03 May 2010 - 11:07
Hur länge har du använt radion i ett sträck? Vilka apps har du installerat på tfn? Andra inställningar du gjort i tfn?Jag har inte haft minsta lilla problem med radion på Desire och jag har använt den sammanlagt 3-4 timmar. Man får ju ha i åtanke att det är en "analog" radio så självklart blir det störningar om man är i radioskugga o likn.
Har inte haft några problem med att appen hänger sig heller.
En sak att tänka på är att se till att stänga av radion uppe i högra hörnet när man inte ska lyssna längre annars ligger den igång i bakgrunden.
Redigerat av MiWa, 03 May 2010 - 11:13.
Postad 03 May 2010 - 12:04
Hur länge har du använt radion i ett sträck? Vilka apps har du installerat på tfn? Andra inställningar du gjort i tfn?
Det längsta är väl ca 1 timme i sträck.
Har installerat apps men ingen radio eller annan mediespelare. Alla från Market. Har fipplat fram och tillbaka med div inställningar men inget som bör påverka radion. Stänger av/sätter på WiFi och Mobilt nätverk beroende på var jag befinner mig.
Postad 03 May 2010 - 13:51
Märkligt! Men man får väl säga grattis då. Det är uppenbarligen så att alla inte har lika otur som andra vad avser radion. Men som jag så i ett tidigare inlägg, jag har ju inget superbehov av radion som sådan men det är onekligen lite irriterande att den inte uppför sig som den ska...Det längsta är väl ca 1 timme i sträck.
Har installerat apps men ingen radio eller annan mediespelare. Alla från Market. Har fipplat fram och tillbaka med div inställningar men inget som bör påverka radion. Stänger av/sätter på WiFi och Mobilt nätverk beroende på var jag befinner mig.
Postad 03 May 2010 - 16:03
2) Vilken upplösning/storlek skall bakgrundsbilden ha för att passa perfekt (typ pixelmappa)? Kan ju inte vara samma som skärmupplösningen eftersom bilden går över fler skärmar.
3) När jag lyssnar på musik kan jag rätt ofta höra små störningar. Ungefär som när man har telefonen nära vanliga högtalare när telefonen ringer eller man får SMS. Mina lurar är Creative 630 (för iphone). Någon annan som har upplevt något liknande.
/Mattias
Postad 03 May 2010 - 16:24
Dem beskärda bilderna verkar hamna i telefonminnet, jag hittar dem iaf inte på SD-kortet. Och orginalbilden behålls i ursprungsformat och förstörs ej. Detta gör ju att man kan lägga över 12 Megapixel-bilder från sin systemkamera och därefter klippa ut ett ansikte (eller vad man nu vill) som även finns i fotots bakgrund och sedan lägga till en kontakt med bra kvalitet. Sen när man gjort det så är det bara å ta bort systemkamera-bilden för å spara plats på kortet osv...1) När man lägger till kontaktbilder måste man ju beskära dom om formatet ej passar. Min fråga är vad hamnar dom beskärda bilderna. För det är väl inte så att orginalen blir förstörda?
[...]
Postad 03 May 2010 - 20:18
https://www.prisjakt...a...&do=omdomen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna