Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 23 March 2011 - 06:43

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

För långt fram kan jag hålla med om men för långt bak är det verkligen inte. Det är ju den sista biten som verkligen tar på skuldrorna och ryggen.

Nu pratar ni om olika saker.

Det är inte armarnas ROM som utgör risk utan hur mycket du lutar dig framåt och bakåt.

Försök och röra dig så lite så möjligt med överkroppen, lite pendling med kroppen är ok.
Själva pendlingen ger ingen träning för ryggen utan det är baksida lår som aktiveras när man lutar sig fram och bak.

Postad 23 March 2011 - 07:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Som vanligt på forum så har alla sin egen uppfattning om olika saker, nu vet jag fortfarande inte hur jag ska göra övninen :) är det ländryggen som man tränar mest i den här övningen? Vad finns det annars för övningar?

Får testa sen idag att inte böja mig så långt fram, men sitter jag längre bak så når jag ju inte handtaget först och främst, och sen klarar man ju inte släppa bikterna helt tillbaka, utan man håller dom liksom i luften hela tiden, men det kanske är meningen?

Postad 23 March 2011 - 08:19

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Som vanligt på forum så har alla sin egen uppfattning om olika saker, nu vet jag fortfarande inte hur jag ska göra övninen :) är det ländryggen som man tränar mest i den här övningen? Vad finns det annars för övningar?

Får testa sen idag att inte böja mig så långt fram, men sitter jag längre bak så når jag ju inte handtaget först och främst, och sen klarar man ju inte släppa bikterna helt tillbaka, utan man håller dom liksom i luften hela tiden, men det kanske är meningen?

Ländryggen "tränas" inte alls utan det är latissimus dorsi, det är när du drar armarna bakåt som latsen aktiveras.
Sitta långt fram eller bak spelar ingen roll, du får reglera hur böjda benen ska vara efter tyckte eller hur rörlig du är.
Det är ingen som kan hämta handtaget ur träningspositionen utan du får ställa dig upp och hämta det först.
Vikterna oavsett övning ska aldrig tillbaka förrän settet är slut.

Postad 23 March 2011 - 08:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Eller så böjer man sig helt enkelt fram bara första gången.

Postad 23 March 2011 - 08:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ländryggen "tränas" inte alls utan det är latissimus dorsi, det är när du drar armarna bakåt som latsen aktiveras.
Sitta långt fram eller bak spelar ingen roll, du får reglera hur böjda benen ska vara efter tyckte eller hur rörlig du är.
Det är ingen som kan hämta handtaget ur träningspositionen utan du får ställa dig upp och hämta det först.
Vikterna oavsett övning ska aldrig tillbaka förrän settet är slut.

Ok ska testa lite sen , gillar övningen men har ingen lust att skada mig.

Postad 23 March 2011 - 08:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Såhär har jag alltid kört eftersom jag får bäst kontakt då: http://www.exrx.net/...BSeatedRow.html Dock inte fullt så långt fram som i länken. Men en viss rörelse är (för mig) ett måste för att få till det.

Med det här utförandet får jag inte alls samma träff: http://www.exrx.net/...kSeatedRow.html

Jag kör dock light weight (baby!) så jag har svårt att tro att min rygg skadas av detta.

Postad 23 March 2011 - 08:41

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Såhär har jag alltid kört eftersom jag får bäst kontakt då: http://www.exrx.net/...BSeatedRow.html Dock inte fullt så långt fram som i länken. Men en viss rörelse är (för mig) ett måste för att få till det.

Med det här utförandet får jag inte alls samma träff: http://www.exrx.net/...kSeatedRow.html

Jag kör dock light weight (baby!) så jag har svårt att tro att min rygg skadas av detta.

Nu var du snabb igen Kamui...
Men: http://www.exrx.net/...ist/BackWt.html

Denna sida är kanon gällande att lära utförande. Sedan hur tungt du ska köra beror på hur det känns. Marklyft är en bra grund för att skapa en trygg rygg för att orka köra andra ryggövningar utan skador. Gymen är fulla av folk som tränar mage till de blir kutiga beroende på att de glömmer basala ryggövningar. Mage/rygg är en del av det som ser till din hållning och är viktigt...

Redigerat av Repeat, 23 March 2011 - 08:49.

Postad 23 March 2011 - 08:47

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nu var du snabb igen Kamui...
Men: http://www.exrx.net/...ist/BackWt.html

Denna sida är kanon gällande att lära utförande. Sedan hur tungt du ska köra beror på hur det känns. Marklyft är en bra grund för att skapa en trygg rygg för att orka köra andra ryggövringar utan skador. Gymen är fulla av folk som tränar mage till de blir kutiga beroende på att de glömmer basala ryggövningar. Mage/rygg är en del av det som ser till din hållning och är viktigt...

Det här håller jag med om till 100 %, det ska kännas bra att träna. Jag går nästan bara på känsla, känns en övning "fel" så kör jag den inte. Det ger bäst resultat för mig iaf.

Och ja, jag är snabb! :)

Redigerat av Kamui, 23 March 2011 - 08:47.

Postad 23 March 2011 - 08:47

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

För långt fram kan jag hålla med om men för långt bak är det verkligen inte. Det är ju den sista biten som verkligen tar på skuldrorna och ryggen.

JA, långt bak med armarna ska man, men inte långt bak med överkroppen.
Armarna och skuldrorna ska göra en full rörelse, det är just rörelsen i ländryggen som ska vara begränsad.

Postad 23 March 2011 - 08:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag brukar luta mig bakåt 5-10 grader ungefär, och drar handtaget tills det tar i magen. Visst, sista repsen kanske man inte orkar ända in till magen men det tar ju bra ändå.

Postad 23 March 2011 - 09:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jag brukar luta mig bakåt 5-10 grader ungefär, och drar handtaget tills det tar i magen. Visst, sista repsen kanske man inte orkar ända in till magen men det tar ju bra ändå.

Håller du överkroppen still i den lutningen hela tiden och bara rör armarna eller nöjet du kroppen fram och tillbaka vid varje reps?

Postad 23 March 2011 - 09:45

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
+ på den, samma här !

sedan brukar jag lägga på en lätt vikt och köra några rodd alltså "helavägen" bara för att mjuka upp, tycker jag e skönt :)
Men lätt vikt så är det ju ingen risk att man skadar sig heller :o

taggad som en geting inför masset idag, det gick ju riktigt bra i hantelpressen i måndags med 36kg hantlarna, efter uppvärmning så blev det 2x8 på 33,5kg och sedan 2x8 på 36kg för att sedan avsluta på 2x10 på 31kg.
Det kändes bra, jag ska på måndag börja köra helt på 36kg tror jag, dom kändes väldigt bra så det blir nog så nu, alltså frångår jag helt 31kg och kör >33,5 från och med då.
Målet är ju att köra 3x8 på en vikt och då ska dom sista vara tunga, men jag tycker det är roligare att köra 6 set, med 8 reps. Alltså jag kör så tungt jag kan 3x8 och sedan så går jag ner så att jag precis klarar 3x8 på den vikten och sedan så övergår jag till nästa övning.

får se hur dagens övningar går, jag tror det kommer att gå super bra !

Postad 23 March 2011 - 10:23

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Samma här. Jag följer också med en liten bit framåt. Jag upplever det LÄTTARE att få en jämn rörelse om jag gör det
Har visserligen aldrig känt av något vid rodd. (smärta alltså)

Igår la jag om mitt bröstpass lite granna. Ska numer bara köra 3 övningar på bröst. Bänk, Dips och lutande hantelpressar. Efter gårdagens pass var dom helt slutkörda och det kändes najs. Dessutom "slapp" jag göra sidorörelser som jag tycker är så förbannat tråkiga (typ pecdec, Flys, osv)

Postad 23 March 2011 - 10:33

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

+1
Om jag böjer mig framåt något i början så känns det som jag får en längre rörelse för latsen.
Har aldrig känt något i ländryggen,tvärtom så tycker jag att det är en riktigt skön övning!

Redigerat av Lisa91, 23 March 2011 - 10:34.

Postad 23 March 2011 - 10:43

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

sedan brukar jag lägga på en lätt vikt och köra några rodd alltså "helavägen" bara för att mjuka upp, tycker jag e skönt :)
Men lätt vikt så är det ju ingen risk att man skadar sig heller :o

taggad som en geting inför masset idag, det gick ju riktigt bra i hantelpressen i måndags med 36kg hantlarna, efter uppvärmning så blev det 2x8 på 33,5kg och sedan 2x8 på 36kg för att sedan avsluta på 2x10 på 31kg.
Det kändes bra, jag ska på måndag börja köra helt på 36kg tror jag, dom kändes väldigt bra så det blir nog så nu, alltså frångår jag helt 31kg och kör >33,5 från och med då.
Målet är ju att köra 3x8 på en vikt och då ska dom sista vara tunga, men jag tycker det är roligare att köra 6 set, med 8 reps. Alltså jag kör så tungt jag kan 3x8 och sedan så går jag ner så att jag precis klarar 3x8 på den vikten och sedan så övergår jag till nästa övning.

får se hur dagens övningar går, jag tror det kommer att gå super bra !

Jag vet inte hur du gör dina hantelpressar.
Men ett tips är att inte köra så tungt,man brukar ha en tendens att lyfta smalt då och köra slut på triceps istället.
Kör man lite lättare och lite bredare(lite som vid bänkpress)så tar det bättre på brösten.
Har själv gått ner rejält i vikt på hantlarna och får mycket bättre pump!

Postad 23 March 2011 - 10:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur du gör dina hantelpressar.
Men ett tips är att inte köra så tungt,man brukar ha en tendens att lyfta smalt då och köra slut på triceps istället.
Kör man lite lättare och lite bredare(lite som vid bänkpress)så tar det bättre på brösten.
Har själv gått ner rejält i vikt på hantlarna och får mycket bättre pump!

Jag kör brett :)

Postad 23 March 2011 - 13:28

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

Denna länk såg ju helt korrekt ut angående utförande, ser precis ut så som jag kör.

Vad har du att klaga på detta utförande Vincent Qvarfordt?

Postad 23 March 2011 - 15:29

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Så där, då har jag dragit på mig min första gymskada (dvs första gången jag inte klarar av att gör ett gympass)
muskelknutar på ryggen/skuldran som gör att lyfta ett mjölk paket över huvudhöjd helt omöjligt av smärtan :o
Att köra tungt och få repetitioner ökar verkligen skaderisken :)
Funderar faktiskt på att lägga ner att köra så här få repetitioner, att vara skadad är ingen höjdare och det förstör mer än vad det ger att köra få repetitioner, det är nog faktiskt inte helt enkelt värt. Även fast nu skadan kanske beror på att jag faktiskt inte hade gjort någon uppvärmning.

Postad 23 March 2011 - 15:33

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Så där, då har jag dragit på mig min första gymskada (dvs första gången jag inte klarar av att gör ett gympass)
muskelknutar på ryggen/skuldran som gör att lyfta ett mjölk paket över huvudhöjd helt omöjligt av smärtan :o
Att köra tungt och få repetitioner ökar verkligen skaderisken :)
Funderar faktiskt på att lägga ner att köra så här få repetitioner, att vara skadad är ingen höjdare och det förstör mer än vad det ger att köra få repetitioner, det är nog faktiskt inte helt enkelt värt. Även fast nu skadan kanske beror på att jag faktiskt inte hade gjort någon uppvärmning.

vet inte riktigt vad du menar att du skadat dig men muskelknutor borde en massör kunna fixa.

Postad 23 March 2011 - 15:37

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

vet inte riktigt vad du menar att du skadat dig men muskelknutor borde en massör kunna fixa.

Har fått muskelknutor..egentligen ingen skada men jag anser det som en skada eftersom jag inte klarar av att gymma.
Har ringt runt som tok för att hitta en massör som kan fixa problemet eftersom jag åker utomlands imorgon.

Postad 23 March 2011 - 15:53

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Har fått muskelknutor..egentligen ingen skada men jag anser det som en skada eftersom jag inte klarar av att gymma.
Har ringt runt som tok för att hitta en massör som kan fixa problemet eftersom jag åker utomlands imorgon.

Det är Romberna som är överansträngda, högrodd brukar förebygga sånt, prova stretch och sen är massage the shit.
Du får testa thaimassage med happy ending när du är utomlands :)

Postad 23 March 2011 - 16:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Inte fresta honom nu.... :)

Postad 23 March 2011 - 16:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det finns i Sverige också, blev erbjuden det när jag var på thaimassage en gång! Jag tackade dock nej av någon anledning som jag faktiskt inte minns... Klantigt!

Postad 23 March 2011 - 16:35

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
you wanna boom boom for a dollar :) .

Tränade bröst idag, åhfyfan helt slut nu. Tycker bröst är det tråkigaste att träna så blir inte så ofta :o

Postad 23 March 2011 - 16:44

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Själv tycker jag bröst är det roligaste :)

Postad 23 March 2011 - 16:49

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Näää, det gör du inte!

Postad 23 March 2011 - 17:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
härligt pass idag på gymmet
testade att göra crossovers först idag och det gick bättre.
testade även att sitta helt still med överkroppen i rodden den det kändes inte riktigt rätt, ska göra som i videon istället.

testade också bänkpress helt på slutet för första gången i mitt liv (enbart stången)
hur ska man ligga, ska ansiktet vara exakt under stången eller hur ska man göra?

gjorde 2x10 sen 1x15 och det var ju inte direkt jobbigt. vet inte riktigt hur tungt jag ska köra i början, jag borde kunna hänga på 10kg till eller och sen köra 3x10?

Postad 23 March 2011 - 17:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det är Romberna som är överansträngda, högrodd brukar förebygga sånt, prova stretch och sen är massage the shit.
Du får testa thaimassage med happy ending när du är utomlands :)

Precis som jag gjorde, fast då var det när jag körde våldsam rugby på skolan.
Angående rodden så går jag ju 5-10 grader bakåt och kanske 25 framåt, inte vet jag.

Körde ben och axlar idag, för ovanlighetens skull. Börjat cykla till skolan nu så måste börja köra ben för jag kände att det var lite tungt ändå :o

Postad 23 March 2011 - 17:55

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Denna länk såg ju helt korrekt ut angående utförande, ser precis ut så som jag kör.

Vad har du att klaga på detta utförande Vincent Qvarfordt?

Han går lite väl långt fram.
Inte så långt fram att det absolut behöver vara skadligt, men risken finns.
Särskilt vid högre vikter.

Men i övrigt ser det mycket bra ut, jämn rörelse utan ryck.

Kollar man dom kör tyngst går do ofta långt fram, sen accelererar dom enormt i höften för att få fart för att böja sig långt bak.
Deras armar rör sig inte mycket och effekten på latsen blir då minimal.

Postad 23 March 2011 - 18:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jo det man är ute efter är väl att armbågarna ska röra sig från framför kroppen till bredvid/bakom kroppen. Att böja vid höften är ju inte riktigt meningen med rodd...

Postad 23 March 2011 - 18:16

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

testade också bänkpress helt på slutet för första gången i mitt liv (enbart stången)
hur ska man ligga, ska ansiktet vara exakt under stången eller hur ska man göra?

Försök ha 90 graders vinkel i armhålorna under hela rörelsen, aktiverar pectoralis bäst samt att du inte behöver så mycket vikt.

Postad 23 March 2011 - 18:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Försök ha 90 graders vinkel i armhålorna under hela rörelsen, aktiverar pectoralis bäst samt att du inte behöver så mycket vikt.

hmm jag är inte med riktigt. kan man vinkla armhålorna? :)

Postad 23 March 2011 - 18:32

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

hmm jag är inte med riktigt. kan man vinkla armhålorna? :)

Ena bilden är 0 grader den andra är 90 grader:

Postad bild

Postad 23 March 2011 - 18:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag brukar köra att stången tar i ungefär en centimeter ovanför bröstvårtorna.
Också handlederna rakt. Körde med dom böjda förut och det var verkligen inte bra tyckte jag.

Postad 23 March 2011 - 18:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ena bilden är 0 grader den andra är 90 grader:

Postad bild

du menar så j. då är jag med,

Jag brukar köra att stången tar i ungefär en centimeter ovanför bröstvårtorna.
Också handlederna rakt. Körde med dom böjda förut och det var verkligen inte bra tyckte jag.

reagerade aldrig på hur jag höll handlederna. ska tänka på det nästa gång.

Postad 23 March 2011 - 18:45

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

du menar så j. då är jag med,

reagerade aldrig på hur jag höll handlederna. ska tänka på det nästa gång.

http://uk.youtube.co...h?v=cSJCDcAKShA

Såg ju inte så trevligt ut, men kan ju hända med dorsalflexerade (bakåtböjda) handleder också...

Postad 23 March 2011 - 18:49

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
när jag bänkar har jag stången ungefär i linje med mina nyckelben. Handlederna har jag raka. Jag har dock läst nackdelar om både raka och böjda handleder. Jag tycker det känns stabilast med raka.

Postad 23 March 2011 - 18:59

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Såg ju inte så trevligt ut, men kan ju hända med dorsalflexerade (bakåtböjda) handleder också...

Den klantröven kör med tummarna på samma sida som resten av fingrarna, inte konstigt att den gled.

Lätt böj bakåt med handlederna ska man ha, ger minst belastning.

Postad 23 March 2011 - 19:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Den klantröven kör med tummarna på samma sida som resten av fingrarna, inte konstigt att den gled.

Lätt böj bakåt med handlederna ska man ha, ger minst belastning.

Aha. Det är ju ren idioti att göra det. Man har ju fingrarna på ena sidan och tummen på andra sidan och greppar runt stången, annars förtjänar man nästan att sånt där ska hända.

Postad 23 March 2011 - 19:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Fast så kör väl de flesta om man kör lite tyngre? I alla fall vad jag noterat. Man orkar säkert ~10 kilo till.

Postad 23 March 2011 - 19:05

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Fast så kör väl de flesta om man kör lite tyngre? I alla fall vad jag noterat. Man orkar säkert ~10 kilo till.

Jag vet inte om det finns några vinningar i styrka med det greppet men det är mindre jobbigt när man inte behöver greppa och stabilisera med handlederna.

Postad 23 March 2011 - 19:08

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
att inte ha tummen på andra sidan avlastar greppet aningen. Jag använder inte det till bänk och skulle nog inte göra det heller men till vissa andra övningar som pushdowns osv är det en fördel tycker jag.

Postad 23 March 2011 - 19:13

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

att inte ha tummen på andra sidan avlastar greppet aningen. Jag använder inte det till bänk och skulle nog inte göra det heller men till vissa andra övningar som pushdowns osv är det en fördel tycker jag.

Ja samma för mig när det gäller pushdowns, annan påfrstning av handleden då.
Kille på klipper kör ju inte så tungt heller...

Postad 23 March 2011 - 19:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

usch, såg riktigt obehakligt ut, kommer och tänka på en i grannkommunen (arvika) som för ett par år sen skulle köra bänkpress,, han var själv på gymmet och skulle försöka sig på ett nytt rekord. han tappade stången och kvävdes till döds
19 år gammal tror jag.
har flera bekanta som kände honom och ingen förstår hur han kunde vara så korkad

Postad 23 March 2011 - 20:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ja samma för mig när det gäller pushdowns, annan påfrstning av handleden då.
Kille på klipper kör ju inte så tungt heller...

Ja och dessutom får händerna en liten annan vinkel när tummen är på samma sida som övriga fingrar. Det blir som halva vinkeln på en zstång ungefär. (tummen sitter längre ner än övriga fingrar)

Jag som har problem med att lätt få inflamation i ena underarmen har ännu mer nytta av det. Jag kör inte bicepscurls längre men skulle jag göra det skulle jag hålla likadant där.

Postad 23 March 2011 - 20:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jo, i t.ex. pushdowns så har jag tummen på samma sida som resten av fingrarna. Blir helt enkelt skönare så. Men också i t.ex skivstångsshrugs så kör jag så.

Förresten, håll pulvret säkert förvarat. Hamnar det i fel händer så slutar det såhär http://www.aftonblad...ticle8212653.ab

Postad 23 March 2011 - 21:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
skulle vilja ha lite feedback på min mat idag.

05.30 frukostdrink innehållande 3dl vatten 1dl whey 80, 1dl havregryn, 1banan. ca 380kcal
10.00 ca 1dl okokta makaroner, kokta grönsaker och en burk tonfisk i currysås ca 350kcal
12.00 1 banan ca 100kcal
14.15 2 tabletter druvsocker :P
15.00 gymmet
16.20 proteindrink på 2dl vatten 1dl pulver ca 140kcal
17.00 1/2 grillad kyckling , 1dl kokta cous cous, kokta grönsaker ???kcal
19.30 1 banan ca 100kcal
21.00 omelätt på 2 ägg och 1/2dl lättmjölk och två tunna skivor rökt skinka i ???kcal

åsikter,reaktioner,funderingar på detta? :)

Redigerat av andreassofus, 23 March 2011 - 21:34.

Postad 23 March 2011 - 21:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Du kokade grönsakerna men missade att koka makaronerna? :)

Postad 23 March 2011 - 21:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Du kokade grönsakerna men missade att koka makaronerna? :P

haha nej jag kokar allt makaronerna men jag mäter alltid okokta makaroner :)

Postad 23 March 2011 - 21:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

haha nej jag kokar allt makaronerna men jag mäter alltid okokta makaroner :)

Varför äta okokta makaroner? Är inte det rätt så... Hårt och torrt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.