Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 09 January 2013 - 19:06
Postad 09 January 2013 - 20:48
""En Virtual Console-kanal till Wii U där vi får ladda hem klassiska Nintendo-spel ska snart bli verklighet, enligt Nintendo. Spelen ska kunna köras enbart på Wii U Gamepad om man så vill.
"We are moving ahead with development of Virtual Console for Wii U, and we plan to make it so you can play it on the Wii U GamePad alone." berättar Nintendo för Kotaku.
Det är oklart vilka gamla plattformar som kommer att stöjdas för Wii U-affären. Gamecube hade förstås varit trevligt, men Nintendo har inga kommentarer om saken:
"We do not have any specifics to share at this time."
http://www.gamereact...ole+p%E5+v%E4g/""
Kan dock ta år innan det blir verklighet. Verkar som de knappt börjat på det. Blir mycket förvånad om det är ngt som kommer detta året.
Postad 09 January 2013 - 21:05
Postad 09 January 2013 - 22:03
Beställde ifrån ginza och dom skickar importerade konsoller ifrån england, men jag fick 2st omvandlare till strömkablarna.
Postad 09 January 2013 - 22:20
Postad 10 January 2013 - 13:53
Har haft min Wii U i sovrummet sen jag köpte den. Nu har jag flyttat ut den i vardagsrummet och nyss testade jag om jag möjligtvis kan spela på handkontrollen genom tjocka betongväggen till sovrummet och det funkar utmärkt. Helt klart imponerande.
japp helt underbart funkar tillomed för mig fast jag har konsolen i vardagsrummet när jag ligger i sängen en våning ner i källaren i rena betongbunkern...
men tyvär så har min blivit sämre och sämre kan tappa signal 4-5 gånger på en kväll nu och då sitter jag bara 2 meter från konsolen med fri sikt =(
Postad 10 January 2013 - 16:44
Testa först att stänga av din router helt när du märker att GamePad tappar kontakt med WiiU, bara för att se om det är det trådlösa som stör. Om det är det som är problemet, testa byt kanal på din wireless router om det stör, eller starta om routern.
Broadcom and Nintendo have jointly developed 5GHz Wi-Fi to support low-latency video and audio transmission between the Wii U console and the Wii U GamePad controller
http://www.broadcom.....php?id=s722281
Redigerat av Midnight, 10 January 2013 - 16:49.
Postad 10 January 2013 - 23:55
Inget som stör egentligen men hade varit kul om jag kunde använda den i hela lyan. Borde komma ett "booster" tillbehör som förstärker signalen.
Postad 11 January 2013 - 00:16
Lyckades koppla in en 2,5" ext. HDD nyss. Hade en 60GB (från PS3) i en kabinett som låg och skräpa. Funkade kanon med en Y-kabel. Vette fan vart jag fått kabeln i från, den låg liggandes i en låda.
Postad 11 January 2013 - 00:37
Antar att det bara är att hoppas det går bättre imorgon... kl 23.00.
Postad 11 January 2013 - 01:10
Jag fick ner Zombie U demot, hann spela några minuter. Stör mig så förbannat att man inte kan ladda ner "vuxen" spel innan 23! De måste fixa till det när eShopens utbud blir bättre!
Postad 11 January 2013 - 07:08
Räckvidden funkar så där för mig. Kontakten bryts så fort jag har min kropp mellan kontrollen och konsolen! Låter sjukt, men så fort jag går 3-4m och sen vänder ryggen mot konsolen(fågelvägen så att säga, även genom väggar) så bryts kontakten.
Inget som stör egentligen men hade varit kul om jag kunde använda den i hela lyan. Borde komma ett "booster" tillbehör som förstärker signalen.
Inga problem alls hos mig. Hade både min kropp och en tjock betongvägg mellan handkontroll och konsoll. Funkar hur fint som helst.
Postad 11 January 2013 - 10:12
Inga problem alls hos mig. Hade både min kropp och en tjock betongvägg mellan handkontroll och konsoll. Funkar hur fint som helst.
Funkade för mig också, måste bero på andra störningar eller konstruktionen i lägenhet/hus... vad vet jag
Inget som ni kanske egentligen vill veta men jag har även suttit på toa med Gamepad med ett kök mellan vardagsrum och toa (2st lätt betongväggar). Funkar. Dock blev ju sambon lite skeptisk till varför jag satt på toa och spelade
Redigerat av Midnight, 11 January 2013 - 10:13.
Postad 11 January 2013 - 11:51
Underbart. Fick en kod till Ninja Gaiden 3 på morgonen idag. Väntade till 23.00 för det måste man ju eftersom det är barnförbjudet. Och nu får jag felkod 111-9001 när jag försöker slå in koden i eshopen som jag knappt kommer in i.
Antar att det bara är att hoppas det går bättre imorgon... kl 23.00.
Vad är de för kod?
Postad 11 January 2013 - 18:14
Postad 11 January 2013 - 23:18
Det har gått för lite tid för att avgöra något sådant. Wii hade leveransproblem i flera år så det går inte direkt att jämföra heller. Wii U kommer ju aldrig någonsin sälja lika mycket som Wii.Jahopp så var det med det
Det trodde jag aldrig. Dock så verkar det som att folk köper betydligt fler spel till Wii U än de gjorde till Wii. Antagligen för att det finns mer bra 3:e part att välja på.
Postad 12 January 2013 - 00:57
Postad 12 January 2013 - 04:56
Det har gått för lite tid för att avgöra något sådant. Wii hade leveransproblem i flera år så det går inte direkt att jämföra heller. Wii U kommer ju aldrig någonsin sälja lika mycket som Wii.
Nja de tillverkar lika många wii u som de gjorde wii. De har kapacitet för ca 1-1.5 miljon konsoller i månaden.
Tror inte heller de kommer sälja lika många wii u. För det första så är den dyrare och för det andra så ser den ekonomiska situationen annorlunda ut idag än för 5 år sedan. De andra konsollerna kommer mest troligt också sälja sämre än denna generationen.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 January 2013 - 05:00.
Postad 12 January 2013 - 10:30
Postad 12 January 2013 - 10:46
Finns de nerladdningskoder man kan köpa för varje spel menar du? Hade ju vart grymt isåfall
Zolier är recensent så jag antar han fått koden av förlaget.
Postad 12 January 2013 - 11:16
"Grafiskt känns det även snäppet under Ninja Gaiden 3 till Playstation 3 och Xbox 360 med sämre texturer och obefintlig kantutjämning samt bilduppdateringshackande när det blir för mycket action. Team Ninja har heller inte lyckats få bukt med den trilskande kameran och det faktum att det fortfarande står fiender med raketkastare utanför skärmen och beskjuter en mitt i långa ursnygga combos utan att man egentligen har en chans att undkomma."
http://www.gamereact...: Razor's Edge/
Grymt tråkigt enligt mig, jag håller tummarna att det är pga portning i ett tidigt stadie som ställer till det. Men men .
Postad 12 January 2013 - 11:58
Postad 12 January 2013 - 12:28
Det blir ännu värre sen med de nya konsollerna. Verkar som MS kommer bygga ett kraftmonster, ps4 kommer vara en bit sämre och sen Wii U längst ner. Då lär man utveckla för PC och microsofts konsoll i första hand och porta så gott det går till de andra 2.
Postad 12 January 2013 - 12:39
Redigerat av wictor, 12 January 2013 - 12:39.
Postad 12 January 2013 - 14:03
Det måste du ju ha källa på antar jag?Nja de tillverkar lika många wii u som de gjorde wii. De har kapacitet för ca 1-1.5 miljon konsoller i månaden
Nej, ingen har hunnit göra det med ett färdigt devkit (du menar färdig konsol alltså). Alla har fått nya devkits hela tiden under processen. Inget spel med någon större budget har utvecklats ännu och NSMB var ju för Wii och bygger på Wii-motorn som sagt.Finns det nått spel som är ute just nu som har utvecklats bara för WII U med ett helt färdigt devkit? (NSMB räknas inte riktigt enligt mig)
Jag tetade spela första banan igår och.... bilduppdateringen! Det är det värsta jag varit med om sedan just Ninja Gaiden 2 till Xbox 360. Det går verkligen i slowmotion ibland och ibland hänger den inte med på vad man trycker pga det.Saxar lite text från en Gamereactor recension av Ninja Gaiden.
"Grafiskt känns det även snäppet under Ninja Gaiden 3 till Playstation 3 och Xbox 360 med sämre texturer och obefintlig kantutjämning samt bilduppdateringshackande när det blir för mycket action. Team Ninja har heller inte lyckats få bukt med den trilskande kameran och det faktum att det fortfarande står fiender med raketkastare utanför skärmen och beskjuter en mitt i långa ursnygga combos utan att man egentligen har en chans att undkomma."
Kameran är för jävlig och man får ju ta hand om raketkastarna det första man gör helt enkelt, men så jobbiga är de inte eftersom de missar mycket.
Provade att spela på hard i början men haha, helt omöjligt med Gamepaden. Gamepaden är uppenbarligen inte utformad för att spela spel som Ninja Gaiden där det krävs precision och flinka fingrar, den är för klumpig. Misstänkte det innan men nu har jag det bekräftat.
Men trots allt rätt kul än så länge, gillar utmaningen och sen att det är så blodigt är rätt intressant. Första PG18+-spelet i Australien =P.
Postad 12 January 2013 - 15:05
Postad 12 January 2013 - 15:48
Pachter believes Nintendo will have only 1.2 to 1.5 million Wii U consoles in the U.S. for this year. He forecasts that launch quantities are probably half that, which explains the sold out status across retail chains today.
http://www.forbes.co...les-nationwide/
Michael Pachter är en analyst som tror att det är vad Nintendo kommer att ha redo i USA. Han är känd av en anledning, att han konstant har fel. Han är anti-nostradamus. Och denna gissning om Wii U från en kille som "alltid" har fel tar du alltså som officiella eller korrekta siffror och applicerar märkligt nog även på Wii? Även fast de har förbättrat produktionen sedan länge. What the...?
Wii var begränsad i flera år:
Nintendo has been criticized in the past for nor properly managing their supply chain. The Wii was famously sold out for well over a year after it was released. Nintendo couldn’t simply manufacture enough consoles, and ultimately lost out on the extra revenue and profits they could have made. But this won’t happen with the Wii U, Nintendo’s Reggie Fils-Aime has assured consumers.
Och för att verkligen hamra hem segern i frågan, Pachter förutspådde alltså 1.2-1.5 miljoner men Wii U sålde 890k under launch, och detta är siffror från Nintendo.
http://www.nintendol...es_in_us_launch
Således, om du går enligt din källa, så har Nintendo inga produktionsproblem eftersom de enligt honom har tillverkat nästan dubbelt så mycket som de fick sålt. Medans Wii hade problem i över ett år.
Det står även att Wii sålde 600 000 på 8 dagar... jämfört med Wii U:s 890 000 på 41 dagar. Hade inte Wii haft produktionsproblem hade det varit utklassning.
Postad 12 January 2013 - 21:36
Redigerat av jimjans, 12 January 2013 - 21:37.
Postad 12 January 2013 - 21:39
A new game announcement is on the horizon, as Official Nintendo Magazine have teased a world exclusive first look within their next issue.
“Are you scared? You should be…” the teaser reads. “World Exclusive! The first look at a stunning new game.”
http://www.nintendo-insider.com/2013/01/12/official-nintendo-magazine-teases-world-exclusive-first-look/
Postad 13 January 2013 - 07:07
Vet ni att det går att streama filmer , musik och bilder via plex server nu ..
Fett. Provade det nyss. Funkar strålande
Tvserien Alias på handkontrollen. Man kör myplex i webläsaren helt enkelt.
photo.JPG 2.06MB
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 January 2013 - 07:17.
Postad 15 January 2013 - 13:52
Jag klagade ju på gamepaden i början men jag vande mig faktiskt sen. Fungerade rätt bra till slut. Och kan man spela NG så borde man kunna spela det mesta. Ända är väl om man ska köra twitchbaserade onlinespel som CoD, då vill man väl ha en pro-kontroll kanske.
En rolig detalj, man kan styra tjejernas bröst med gamepaden... så fånigt
Redigerat av Zoiler, 15 January 2013 - 13:53.
Postad 15 January 2013 - 21:46
Postad 17 January 2013 - 11:55
Redigerat av Unregistereddc471864, 17 January 2013 - 11:56.
Postad 17 January 2013 - 12:00
Postad 17 January 2013 - 12:13
Postad 17 January 2013 - 12:17
Postad 17 January 2013 - 12:25
Redigerat av Unregistereddc471864, 17 January 2013 - 12:37.
Postad 17 January 2013 - 14:41
Postad 17 January 2013 - 15:00
Meddela gärna om det fungerar för visst ska du använda det till en USB 3.0 WD Passport?
Ska användas till den här http://www.siba.se/p...-usb-3-0-500-gb
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
2 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?