Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 21 February 2013 - 02:15
Den här gången dock gjorde dock Sony rätt. Visa 'riktiga' saker istället för vad de borde kunna åstadkomma.
Holiday 2013 dock... Var övertygad att PS4 var en 2014 produkt. Se där...
Gillade att de drog fram Jonathan Blow, måste verkligen varit en fuck-off till Microsoft även om hans spel inte var direkt något jag började längta efter.
någon skrev att 529 usd var bekräftat
det blir väl 5000 kr här misstänker jag. det innebär brakförlust. för att inte tala om hur bra dealar de måste gjort med spelutvecklare för att binda upp sig. blizzard lär inte ha varit billiga. gratis spelsläpp kanske? =)
Vad snackar du om? Bara för att UBI Soft och Blizzard var där så betyder det inte att spelen var exklusiva.
Kan sätta en pungkula att vi kommer se Diablo III på Microsofts maskiner också. Allt annat skulle vara ekonomisk idioti.
Postad 21 February 2013 - 02:17
Postad 21 February 2013 - 02:18
De största nyheterna var 8GB RAM, remote play, instant on/off och Killzone.
Gillar även idén med att man kan spela direkt efter online köp.
Frågan är vad den kommer att kosta? Tror fortfarande på $499.
De måste spara lite skit till GDC också.
Remote Play och instant Off/On var ju ganska självskrivet dock så skulle inte kalla det nyhet.
8Gb GDDR5 var enda chocken på hårdvaru/mjukvaru-sidan. De kommer troligen ej nå under 400 USD med det.
488 låter rimligt för en av versionerna om det nu kommer fler än 1.
Postad 21 February 2013 - 02:21
Jag kan sätta en jag också. Blizzard mjölkar det de kan inget snack.Kan sätta en pungkula att vi kommer se Diablo III på Microsofts maskiner också. Allt annat skulle vara ekonomisk idioti.
8Gb GDDR5? Var det inte 8Gb system minne? Eller va??Remote Play och instant Off/On var ju ganska självskrivet dock så skulle inte kalla det nyhet.
8Gb GDDR5 var enda chocken på hårdvaru/mjukvaru-sidan. De kommer troligen ej nå under 400 USD med det.
488 låter rimligt för en av versionerna om det nu kommer fler än 1.
Postad 21 February 2013 - 02:22
Postad 21 February 2013 - 02:22
Jag kan sätta en jag också. Blizzard mjölkar det de kan inget snack.
8Gb GDDR5? Var det inte 8Gb system minne? Eller va??
Yes 8Gb GDDR5 Shared system memory så det är för både CPU o GPU. 1Gb lär vara reserverat för OS med mera vilket bör ge 6-7Gb till spelen vilket är GALET mycket,
Postad 21 February 2013 - 02:24
Edit: Alla utvecklare som kommer utveckla till PS3
Redigerat av Zoiler, 21 February 2013 - 02:28.
Postad 21 February 2013 - 02:30
Vi får se vad som blir exklusivt till vad, men jag skulle inte sätta några pungkulor på det iaf.
... pungkulor blir kvinnor på min mobil *asg*
Postad 21 February 2013 - 02:30
När de gick igenom hårdvaran, sa de något om en bd-spelare? Min stream laggade ur då.
Killzone Shadow Fall verkar ruskigt trevligt. Synd att vi inte fick se en next gen kratos dock... eller drake...
Hoppas julen 2013 gäller EU också, men troligen blir det väl som för PS3. Våren 2014.
Postad 21 February 2013 - 02:34
Inte vad jag såg.När de gick igenom hårdvaran, sa de något om en bd-spelare? Min stream laggade ur då.
Postad 21 February 2013 - 02:35
Killzone Shadow Fall verkar ruskigt trevligt.
Indeed!
https://www.youtube....h?v=Nn7sj4gmfjY
Kommer ju se betydligt bättre ut när man får se det där hemma framför TV:n med PS4:an inkopplad.
Postad 21 February 2013 - 02:36
Kan inte låta bli att notera nåt väldigt suspekt med den bilden
Fan är jag fortfarande vaken för!? j*vla insomnia >_<
Postad 21 February 2013 - 02:37
Dessutom sa de att standby:n var 'low power'. Gäller att skaffa UPS isåfall så inte en kort strömspik när man är på jobbet gör att man tappar all sin progress.
Postad 21 February 2013 - 02:44
Ingen BD-spelare listades, bara HD som lagring, två versioner av PS4 - en med? Snabb start av spelat spel var också intressant.
Postad 21 February 2013 - 02:49
Bästa är att det kommer komma mer och mer info och spel nu fram till release så man slipper hålla på med rykten och sånt.
Postad 21 February 2013 - 03:11
Tycker inte det var någon episk presentation direkt, framförallt ointressanta spel. De har mycket bättre IPs att visa, och det känns märkligt att inte se något nytt CoD/BF i vanlig ordning, men det är ju inget E3 heller. Killzone såg fett ut, men får se hur spelen blir i slutändan för det var mycket grafikdemos hit och dit men inget livespelande.
Det bra är att de nu kan göra ordentliga PC-versioner av multiplattformsspel nu när de använder samma arkitektur och förhoppningsvis slipper man att alla spelen känns konsolifierade... istället kanske det blir tvärtom eftersom PS4 är "limitless" så man kan utveckla spelen till PC och sen porta till konsol utan problem.
Postad 21 February 2013 - 03:25
http://www.youtube.c...z3lMt6W&index=4
Postad 21 February 2013 - 03:44
Postad 21 February 2013 - 03:51
Från att ha ryktats om att innehålla 4GB med en del i GDDR5 så får vi faktiskt 8GB GDDR5... Amazeballs!
720 eller 360/2 ryktas ju få 8GB DDR3... får se vad Steve Ballmer säger om det...
Och instant-off/on låter ju riktigt bra det också.
Men minnet, OMG.
Sen spelen. Drive Club ser helt otroligt bra ut... Kommer ihåg att NFS: Carbon såg ut som ett PS2 spel i HD när jag spelade det till PS3... Så vi får väl se när Drive Club släpps. Det som impade mest på mig och gav mig mest ha-begär var
The Witness.
http://www.youtube.c...h?v=i7h7AleSCF4
Se den i 1080P om ni har skärmar som klarar av det... Noteta smådetaljer såsom blad i träden som rör sig av vindpustar... Det där genereras i 1080P. Annars skulle vi se massa jaggies, brist på detaljer etc. Och färgerna och art direction sen också... Det här har jag längtat till på min PS3 men, får väl köpa PS4 istället då. Så sjukt peppad på det här... 20-25 timmar med pussel? Gimme.
Och när Killzone Shadow Fall visades.. bara jag som tappade hakan och ett feminimt "Aaaaaaa!" läckte ut eller? Staden i dimma med dess detaljer... Kan ju påpeka att Gametrailers stream var helt överlägsen allt annat än en gång. Hackade till någon gång men allt var i HD etc. Så, grafiken i KZ... Jesus amalia! Jag längtar tills jag kan brottas med mitt samvete om att INTE köpa spelet... bryr mig inte om spelserien men jäklar så läckert det var...
Och vem bryr sig om hur konsollen kommer se ut? Har någon konsoll någonsin varit snygg?
Icke enligt mig själv.
Ser fram emot E3 när Naughty Dog visar sitt spel. När Sony tillkännagiver priset. Och mer detaljer om konsollen.
Sjukt Pepp!
Undrar om Microsoft tänkte "Fffffuuuuuu- Let´s change the specs!" eller dylikt när dom såg 8GB GDDR5?
Än en gång: 8GB GDDR5.
Så.
edit:
Och som jag sa, JP/US 2013. EU första kvartalet 2014 (ej bekräftat)
Redigerat av ColinZeal, 21 February 2013 - 03:52.
Postad 21 February 2013 - 05:27
Postad 21 February 2013 - 05:42
Inte enligt mig iaf.
Dom göms ändå i tv-bänken...
Redigerat av ColinZeal, 21 February 2013 - 05:43.
Postad 21 February 2013 - 06:44
Seriöööööööst!Seriöst, vem bryr sig om hur själva konsollen ser ut? Finns det någon konsoll i världhistorien som varit snygg öht?
Inte enligt mig iaf.
Somliga har TV-bänk med glasluckor!
Klart man är nyfiken på hur konsolen ser ut, inte för att det är särskilt avgörande, men man är ju sugen på att veta för den kanske blir som en fyrkant, och då behöver man ju bygga om i TV-bänken kanske
Postad 21 February 2013 - 06:45
Dreamcast & super nes ser bra ut.Seriöst, vem bryr sig om hur själva konsollen ser ut? Finns det någon konsoll i världhistorien som varit snygg öht?
Inte enligt mig iaf.
Postad 21 February 2013 - 06:56
Om Microsoft kör med DDR3 och dedikerat supersnabbt minne för AA igen så kommer de ändå att hänga med prestandamässigt då det är högst osannolikt att minnet sätter begränsningen. Det kommer ju inte vara spel i 4K upplöning med 4K texturer och 32x AA/AF.
Sen har minnespriserna sjunkit rejäljt öven för GDDR5. Tycker dock de överdrev med 8GB, men det verkar ju fungera när varannan person fortfarande verkar tro att minnet är allt.
Känslan är att Microsofts konsoll kommer bli en tusenlapp biligare och det luktar problem igen för Sony att sälja bra pga. prissättning.
Annars visade det sig att läckorna hade rätt. Kan nog utgå ifrån att läckorna stämmer bra även för nästa Xbox. Så lär bli två likvärdiga system med PS4 lite snabbare på papperet, men mest troligt rätt mycket dyrare.
Postad 21 February 2013 - 07:19
Haha! Exakt vad jag tänkte på! Och så tar vi alla på oss en ungefär likadan kavaj och förbannat vanliga och tråkiga jeans!
On Topic. KZ och demot från Capcom såg ju helt sjukt snyggt ut!
Vore intressant att veta lite mer om dom...upplösning, fps, AA...osv...
Redigerat av BrittBastard, 21 February 2013 - 07:22.
Postad 21 February 2013 - 07:25
Haha! Exakt vad jag tänkte på! Och så tar vi alla på oss en ungefär likadan kavaj och förbannat vanliga och tråkiga jeans!
On Topic. KZ och demot från Capcom såg ju helt sjukt snyggt ut!
Vore intressant att veta lite mer om dom...upplösning, fps, AA...osv...
Gillar skarpt deras Boyband pose!
Angåend upplösning och AA så gissar jag 1080p + MLAA. Ser inget som tyder på annat.
Postad 21 February 2013 - 07:29
Någon som vet? Måste ju finnas.
Postad 21 February 2013 - 07:41
Ja, dom ser ju skapligt menlösa ut. Precis som pojkband gör.Gillar skarpt deras Boyband pose!
Angående upplösning och AA så gissar jag 1080p + MLAA. Ser inget som tyder på annat.
Jo, min gissning också men vore kul att veta.
Postad 21 February 2013 - 07:45
De trycker väldigt hårt på att denna är mycket enklare vilket troligen gör att spelen når upp till "max" fortare.
Postad 21 February 2013 - 07:49
Ja, dom ser ju skapligt menlösa ut. Precis som pojkband gör.
Jo, min gissning också men vore kul att veta.
Postad 21 February 2013 - 07:52
Postad 21 February 2013 - 07:56
Tycker kontrollen ser helskön ut, tumme upp!
De har gjort de uppgradringar som de borde har gjort med PS3 kontrollen.
Fixade R-knapparna och gropar i sticksen. Helt rätt!
Äntligen något som kan vara lika skönt som 360 kontrollen.
Postad 21 February 2013 - 08:04
Postad 21 February 2013 - 08:07
Håller med helt och hållet.Tycker kontrollen ser helskön ut, tumme upp!
Har dock en känsla av att första timmarna kommer bli lite ovana, men det ska man nog kunna leva med
Postad 21 February 2013 - 08:12
Postad 21 February 2013 - 08:14
Capcoms Deep Down såg ju ut som Dragon's Dogma 2, skulle inte förvåna mig.
Nintendo?? Can't be...
Postad 21 February 2013 - 08:20
Tror jag nogVågar man hoppas på denna grafik?
http://www.youtube.com/watch?v=d9UmHm9HA3c
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
17 bilder
69 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?