Xbox One X
2266 svar till detta ämne
Postad 14 November 2017 - 14:06
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Nix har jag ej gjort.
Är det inte meningen att tv'n ska göra detta när de känner av HDR material? Vad är annars vitsen med HDR?
Ska man göra det när man ser på hdr film material också?
Fast detta gäller endast då man använder game mode och hdr va? Har inte detta fixats? JAg kör ej game mode
Finns inget sätt att stänga av HDR i tv'n va?
Tack iaf för att du upplyste mig för det hade jag inte fattat.
Om alla ens spel är i HDR kan man ha dessa inställningar jämt för det menas väl inte att spelet ska starta och hoppa in i HDR först innan jag höjer smart led mm?
Ska man välja 8,10 el 12 bit färg i xboxen? Spelar det stor roll? Vad jag än väljer står det gröna bocka rpå allt och att min tv stödjer 10bit.
Denna video är informativ:
https://www.youtube.com/watch?v=gSTkIFQAKDA
Postad 14 November 2017 - 15:12
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Kul video men inget nytt där.
Han visste ju inte heller vad ycc442 gör t ex :-)
Det är egentligen bara i Fifa jag tycker att det är problem...tycker AC Originas är snyggt, Super lucky tale och Forza var skitsnyggt när jag testade det dag ett....innan jag började mixtra med inställningarna iaf...
Postad 14 November 2017 - 22:24
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Jahapp nu va det väl min tur. Kan inte ansluta till live. Xboxen hittar inte några wifi heller. Fast mobilen och andra enheter funkar utan problem. Har testat söka efter nätverket manuellt men funkar inte då heller. :/
Nån som varit me nåt liknande?
*LÖST* Fick radera mac adress inställningar under nätverk på xboxen då funkade det igen och den hittade massa trådlösa nätverk. Trodde ett tag att wifi kortet gett upp.
Så nu vet ni ifall det blir så på era.
Redigerat av Turbo-Danne, 14 November 2017 - 22:37.
Postad 15 November 2017 - 07:43
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=nlVdhZxpEqM
Verkar ju vara nåt ganska stort fel på xbox one x hdr, men uppdatering kommer enligt Microsoft
Postad 15 November 2017 - 08:58
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Hmm ser ut som om Xbox inte kör på full Rgb medans Panasonic gör det.
Postad 15 November 2017 - 09:22
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Hmm ser ut som om Xbox inte kör på full Rgb medans Panasonic gör det.
? FullRGB ger inte djupare svärta än VideoRGB så där är jag inte med på vad du menar...
Om man inte gjort nått rejält fel då...och rejält fel är väl just vad det är frågan om här. 
(att Pannan inte ger FullRGB ut kan vi förövrigt vara säkra på, är ju Vinncent som kalibrerat  )
Inga problem med spel? Klagades ju på Fifa tidigare i tråden?
Redigerat av pacman, 15 November 2017 - 09:25.
Postad 15 November 2017 - 09:57
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Är jag som klagat på Fifa.
Testade Forza 7 igår och Fifa 18 igen.
Någon bad mig över bakgrundsljus till 20 mm vid HDR. Men detta gör ju tv'n själv. Iaf när jag inte kör game mode. Så inga problem där.
Forza var mkt snyggt igen. Fifa är rätt bra också. Blir lite konstigt urvattnat i menyer mm. Vet ej om HDR funkar riktigt där elle rom det är så att ögonen är vana vid det starka ljuset från matcherna så att allt ser blekt ut sen. Ingen aning. Men ska ej klaga mer och vänja mig helt enkelt.
Postad 15 November 2017 - 10:31
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
? FullRGB ger inte djupare svärta än VideoRGB så där är jag inte med på vad du menar...
Om man inte gjort nått rejält fel då...och rejält fel är väl just vad det är frågan om här. 
(att Pannan inte ger FullRGB ut kan vi förövrigt vara säkra på, är ju Vinncent som kalibrerat )
Inga problem med spel? Klagades ju på Fifa tidigare i tråden?
Är det så att han ex. har xb på standard rgb och Tv:n på full då blir det ju urvattnad. Har tvn och xb samma rgb inställningar då blir det ju bra oavsett om må kör fullt eller standard då blir det ju bra. Jag tror att han har en mismatch mellan Tv:n och Xboxen i rgb inställningen. Kan inte minnas att mina uhd filmer såg urvattnade ut med min xb1s.
Postad 15 November 2017 - 11:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Är det så att han ex. har xb på standard rgb och Tv:n på full då blir det ju urvattnad.
Ja som jag sa, om man gör rejält fel.
Här låter det som om det är Blu-ray appen som gör fel under vissa (inte alla, tydligen) omständigheter. Hoppas utlovad fix ordnar allt.
Postad 16 November 2017 - 10:00
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Hur är det med att köpa spel utomlands till Xbox One? Har hört att digitalt material är regionskodat. Om man t ex köper Fallout 4: Game of the Year Edition från England som ju har kod för all DLC blir det då problem att använda koden i Sverige? Hade en kod för Alan Wake som jag fick med Quantum Break som jag inte kunde använda innan jag ändrade språket i maskinen till svenska. Kan det bli liknande eller värre problem med annat digitalt innehåll? Om man köper ett spel från England och sen vill man ha ett season pass, kan det bli problem att köpa det i Sverige?
Postad 16 November 2017 - 12:42
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Hur är det med att köpa spel utomlands till Xbox One? Har hört att digitalt material är regionskodat. Om man t ex köper Fallout 4: Game of the Year Edition från England som ju har kod för all DLC blir det då problem att använda koden i Sverige? Hade en kod för Alan Wake som jag fick med Quantum Break som jag inte kunde använda innan jag ändrade språket i maskinen till svenska. Kan det bli liknande eller värre problem med annat digitalt innehåll? Om man köper ett spel från England och sen vill man ha ett season pass, kan det bli problem att köpa det i Sverige?
Jag köper massa spel utomlands digitalt på olika marketplaces. Du köper det på en annan marktplace men laddar sedan ner det för din region. Så har jag fattat det.
Köpte fetaste Fifa18 versionen för ca 570 kr i Singapore. Kostar 1000 kr i SE. Har xboxen inställd på USA (har alltid haft) och köper Fifa coins till Ultimate team för USD och det fungerar hur bra som helst. Så de borde det väl ej vara något problem att köpa DLC mm?
Alla xbox one spel ska väl vara regionsfria?
Postad 16 November 2017 - 16:39
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Haft mycket strul det senaste med min X, den klagar på save-filerna och att jag behövt radera och synca om dessa. Men nu startar den inte alls och ger mig E102, testat att resetta och spara alla spel, men nu även att radera allt, den startar inte ändå, så är i full gång med att ladda ner fw på usb-sticka och hoppas att det löser problemet.
trist, håller tummarna.
Postad 16 November 2017 - 16:41
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Uschiamej, låter trist som f4n.
Jag har bara kört Skyrim SE på min Scorpio, har inte upplevt nåt skit alls (förutom att gå vilse i grottor).
Postad 16 November 2017 - 16:47
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Min X var avstängt och jag satt och latjade med PS4an och då startade X upp av sig själv. Ingen big deal men ändå skumt.
Redigerat av New Player, 16 November 2017 - 16:48.
Postad 16 November 2017 - 16:55
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Min X var avstängt och jag satt och latjade med PS4an och då startade X upp av sig själv. Ingen big deal men ändå skumt.
Händer även på One, fått det rapporterat flera gånger genom åren, inkl min egen nångång 
Uschiamej, låter trist som f4n.
Jag har bara kört Skyrim SE på min Scorpio, har inte upplevt nåt skit alls (förutom att gå vilse i grottor).
e102 felet blev nu ett e101 fel, villket medför att man får ladda ner en offline fil på nästan 4GB och uppdatera/gissar skriva över FW helt.
Har inte tid med detta, blev ju farsa igår för första gången, det här med X skulle bara flyta på och kunna vara en go avkoppling.
tappade även över 2h spelade pga raderade save fil i Luckys Tale från 32 klöver ner till 8 klövers.... suck 
aja nu skall jag pröva usb igen!
Update:
den verkade inte vilja ta det, så alternativet enligt MS är att skicka in den för reparation dubbel suck
Redigerat av SKIBBE, 16 November 2017 - 17:02.
Postad 16 November 2017 - 17:25
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Grattis skibbe!! 😁
Till barnet då! 😁
Postad 16 November 2017 - 18:17
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Grattis skibbe!!
Till barnet då!
Tackar 
Jag har regristrerat min xbox, men jag kan inte gå vidare och beställa en reparation, står bara och snurrar, gäller chrome och edge 
Hade ju varit önskvärt om dom redan kom imorgon, med tanke på att helgen sväljer 2 dagar direkt. Men kanske är för kort varsel hur som.
Postad 16 November 2017 - 20:13
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ta barnet till BVC, e102 och e101 fel kan väl inte ens de ge ett "det är heeelt normalt" svar på.
Postad 16 November 2017 - 20:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Också installerat min X nu. Lär garanterat gå sönder men vill testa innan jag skickar tillbaka. Men den låter ju ingenting iaf i menyerna. Bäst är att den inte har nåt externt nätagg.
Behöver man förresten ladda ner något för att nya spel ska bli snyggare (texturpaket eller nåt) eller gäller det bara äldre spel som patchas?
Ajaj, en fyra i betyg av en pålitlig användare här bara =/
Redigerat av Zoiler, 16 November 2017 - 20:33.
Postad 16 November 2017 - 20:37
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Halo 5 har ett texturpaket, likaså Fifa 18. Dom flesta äldre spelen måste uppdateras för att få 4K texturer.
Inga problem med min Scorpio ännu iaf, känns sval när man spelat en stund också.
Jag har den i en öppen TV bänk.
Postad 16 November 2017 - 20:50
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Också installerat min X nu. Lär garanterat gå sönder men vill testa innan jag skickar tillbaka. Men den låter ju ingenting iaf i menyerna. Bäst är att den inte har nåt externt nätagg.
Behöver man förresten ladda ner något för att nya spel ska bli snyggare (texturpaket eller nåt) eller gäller det bara äldre spel som patchas?
Ajaj, en fyra i betyg av en pålitlig användare här bara =/
Du kan gå in på "spel & appar" och sen sortera ut spel som är X-förbättrade.
Tillägg: ja hen verkade otroligt pålitlig
Redigerat av La Cucaracha, 16 November 2017 - 20:55.
Postad 16 November 2017 - 22:40
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Tillägg: ja hen verkade otroligt pålitlig 
Ännu ett exempel på att omdömen på Prisjakt är lika pålitliga som... Aftonbladet.
Postad 17 November 2017 - 09:19
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Grattis Sk1bbe!! Stort att bli farsa.
Själv har man 2 småttingar så får ej så mkt speltid som man vill. Såg att du accepterade mig till hembio kluben på xboxen igår :-)
Nu har MS skickat min nya xbox one X eftersom min dog efter 2h. Dock ska jag vara bortrest i 2 veckor nu och redan köpt en ny xbox så ville ha pengarna tillbaka. Det skulle killen på Microsoft fixa, inga problem....men det verkar ju ha gått sådär. Alltid när man har med människor att göra så är det något som blir fel. Är helt otroligt.
Så kommer mest troigt ha en Xbox one X Scorpio om 2v när jag kommer hem om någon är sugen.
Vet ej om strömsladden är Irländsk eller svensk. De lovade svensk så lär bli irländsk.
Redigerat av Mickys, 16 October 2023 - 21:39.
Postad 17 November 2017 - 11:41
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Game mode förstör ju bilden oerhört.
Ställ om källan till PC istället.
Postad 17 November 2017 - 12:29
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Hur förstörs bilden av game mode menar du? Kör själv med game mode och kan inte riktigt se någon försämring. Iofs. så har jag en 58"plasma.
Postad 17 November 2017 - 12:35
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Hur förstörs bilden av game mode menar du? Kör själv med game mode och kan inte riktigt se någon försämring. Iofs. så har jag en 58"plasma.
Vad jag har för mig blir bilden blå och kall. Inte i närheten av vad en kalibrerad tv ska se ut.
Har sett lika trist ut på alla tvs jag har haft. Men nu har jag en 2016 Samsung. Kan inte svara för alla tvs.
Postad 17 November 2017 - 13:53
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Vad jag har för mig blir bilden blå och kall. Inte i närheten av vad en kalibrerad tv ska se ut.
Game Mode prickar som regel inte färgerna helt rätt (baksidan av att viss processing stängs av för att spara tid) men det brukar ju finnas vissa inställningar iaf så det är inte säkert att bilden måste vara t.ex. blå och kall.
Postad 17 November 2017 - 14:08
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Har sett lika trist ut på alla tvs jag har haft. Men nu har jag en 2016 Samsung. Kan inte svara för alla tvs.
Det finns ju "färgteman" man kan aktivera såsom: neutral, varm1, varm2, och kall. Tror att jag kör med neutral. Men det kanske blir skillnad med led i 4k?
Postad 17 November 2017 - 14:47
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Det finns ju "färgteman" man kan aktivera såsom: neutral, varm1, varm2, och kall. Tror att jag kör med neutral. Men det kanske blir skillnad med led i 4k?
Jag fick för mig att det mesta blev låst i game mode. Man ska väl hållas sig till den varmaste inställningen om man vill eftersträva en film kalibrerad bild.
Jag sänkte häromdagen till varm 1 för nu med x:en vill jag ha en så bra spelbild som möjligt.
Kan ju vara så att om man som jag, är van vid en "varm 2" bild, blir man mer äcklad av att den går till kall. Än om man är van med neutral.
Postad 17 November 2017 - 14:50
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Huvudsaken är väl att man har dom inställningar man själv tycker ser bäst ut.
Postad 17 November 2017 - 19:37
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Har fan skumma fel med Xet. Nätverket kopplar ner sig hela j*vla tiden och den kan inte få nån ip adress. Funkar typ 1min efter omstart sen tappar den allt. Är så när jag är kopplad via 5ghz. Funkar stabilt på 2.4ghz än sålänge.
Nån som har nån aning? One S krånglade aldrig så. Allt annat på 5ghz funkar klockrent i hemmet
Postad 17 November 2017 - 19:43
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Har fan skumma fel med Xet. Nätverket kopplar ner sig hela j*vla tiden och den kan inte få nån ip adress. Funkar typ 1min efter omstart sen tappar den allt. Är så när jag är kopplad via 5ghz. Funkar stabilt på 2.4ghz än sålänge.
Nån som har nån aning? One S krånglade aldrig så. Allt annat på 5ghz funkar klockrent i hemmet
Kan ju vara så att du var för många 5ghz enheter inkopplade, därför 5ghz nätet är ju inte lika stabilt som 2.4ghz nätet.
Postad 17 November 2017 - 20:01
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Kanske men samtidigt har det alltid varit den antal som nu som med S. Och dom första 4-5 dagar med xet va det inga problem heller. :/
Postad 17 November 2017 - 22:32
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Kanske men samtidigt har det alltid varit den antal som nu som med S. Och dom första 4-5 dagar med xet va det inga problem heller. :/
Ska inte spela någon roll med antalet enheter på 5 GHz. Det bandet är enligt mig mer stabilt än 2.4 GHz, bara kortare räckvidd.
Det är inte så att du råkat skrivit in lösenordet rätt fast fått med någon liten bokstav där det ska vara stor eller vice versa?
Postad 18 November 2017 - 00:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nja... spelar remastern av LA Noire och kan väl säga att jag förväntade mig mer av en konsol som kostar 5000. Most powerful console in the world och sån open world grafik? Ser ut som förra generationen =/

Redigerat av Zoiler, 18 November 2017 - 00:03.
Postad 18 November 2017 - 01:10
Jejjee
-
Jejjee
-
Användare
-
-
169 inlägg
Precis samma fel jag har.. funkade första gången/dagen jag använda den. Nu vill den inte få någon IP-address. Kör jag en HÅRD omstart funkar det ett tag. Men sen funkar inget. Har en synology rt2600ac.
Får nåt om TOREDO och NAT UNAVAILIBLE
Postad 18 November 2017 - 07:14
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Ska inte spela någon roll med antalet enheter på 5 GHz. Det bandet är enligt mig mer stabilt än 2.4 GHz, bara kortare räckvidd.
Det är inte så att du råkat skrivit in lösenordet rätt fast fått med någon liten bokstav där det ska vara stor eller vice versa?
Lösenordet är rätt. Då den ansluter och funkar en minut eller så, sen tappar den ip adressen och får ingen ny.
Postad 18 November 2017 - 07:15
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Testat att köra statisk IP, eller låsa DHCP till mac-adressen?
Postad 18 November 2017 - 07:16
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Precis samma fel jag har.. funkade första gången/dagen jag använda den. Nu vill den inte få någon IP-address. Kör jag en HÅRD omstart funkar det ett tag. Men sen funkar inget. Har en synology rt2600ac.
Får nåt om TOREDO och NAT UNAVAILIBLE
Precis. Men det funkar på 2.4ghz va?
Postad 18 November 2017 - 07:17
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
En snabb googling säger att TOREDO har med ipv6 att göra?
Postad 18 November 2017 - 07:20
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Testat att köra statisk IP, eller låsa DHCP till mac-adressen?
Nopp det har jag inte gjort. Får prova det sen när det är lite lugnare här hemma. Ska även kolla genom routerns inställningar om det kan finnas nåt som kan vara tajkon oxå. :/
Postad 18 November 2017 - 13:01
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Har någon här testat Razer Wildcat-handkontrollen och kan ge lite input?
Skulle gärna haft en trådad vettig handkontroll.
Redigerat av La Cucaracha, 18 November 2017 - 13:03.
Postad 18 November 2017 - 15:34
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Den vanliga med USB-kabeln inkopplad?
Postad 18 November 2017 - 16:16
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Den vanliga med USB-kabeln inkopplad?
Helt säker på att kontrollen inte använder trådlös funktion även om laddkabeln är i?
Postad 18 November 2017 - 23:11
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Ja, den stänger av den trådlösa funktionen när USB-kabeln är inkopplad.
https://support.xbox...e-to-controller
Redigerat av Bergan, 18 November 2017 - 23:12.
Postad 19 November 2017 - 02:23
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Ja, den stänger av den trådlösa funktionen när USB-kabeln är inkopplad.
https://support.xbox...e-to-controller
Ok nice. Då kanske man kan fundera på en Elite istället.
Postad 19 November 2017 - 12:43
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ne, nu har jag ledsnat på att försöka få fason på min X, Jag har fått div olika felkoder under helgen e101, e102, e105 samt e205, säkert nån till... Vid ett tillfälle gick den inte ens starta, då lät jag den vara och sen flyttade jag den ifrån min "battlestation" till tv-bänken och vips där startade den, såklart in i en felkod. Men den var inte helt död längre.
Jag får igång den efter en reset alt boota ifrån USB. Har ändå lirat en 6-7h i helgen och klarat av Luckys Tale. MEN stänger jag av den så är det extremt liten chans att den startar igen, lyckats rebota den 2 ggr och 1 kall start. Alla andra gånger så bootar den inte upp och jag måste resetta den igen och det är mer troligt att den hänger sig i boot-menyn än att den fixar något, så slutar med att man får försöka med en USB-boot. (reinstall, confa allt igen)
Jag har inte lyckats schemalägga en reparation, då MS hemsida inte vill ladda och ta mig vidare i processen, får avvakta tills imorgon måndag kl 10:00 och prata med supporten och så får dom lösa det. Synd att man inte kan byta HDD själv som jag gissar att strulet beror på.
Ok nice. Då kanske man kan fundera på en Elite istället. 
Go for Elite! Jag kör min trådad (med tråd funkar den även till PC, utan någon dongle för trådlöst)
Ganska brant inlärningskurva för 4 paddlar, men klart värt det efter, ja det tog nog 2 veckor intensivt spelande för att få till det. Jag började dock med Fallout 4 där knapptrycks missar inte alltid leder till döden som det gör i ett multiplayer spel 
Min personliga paddle uppsättning är (sett ovanifrån) y.....b
x.....a
Redigerat av SKIBBE, 19 November 2017 - 12:45.
Postad 19 November 2017 - 12:56
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Ne, nu har jag ledsnat på att försöka få fason på min X, Jag har fått div olika felkoder under helgen e101, e102, e105 samt e205, säkert nån till... Vid ett tillfälle gick den inte ens starta, då lät jag den vara och sen flyttade jag den ifrån min "battlestation" till tv-bänken och vips där startade den, såklart in i en felkod. Men den var inte helt död längre.
Jag får igång den efter en reset alt boota ifrån USB. Har ändå lirat en 6-7h i helgen och klarat av Luckys Tale. MEN stänger jag av den så är det extremt liten chans att den startar igen, lyckats rebota den 2 ggr och 1 kall start. Alla andra gånger så bootar den inte upp och jag måste resetta den igen och det är mer troligt att den hänger sig i boot-menyn än att den fixar något, så slutar med att man får försöka med en USB-boot. (reinstall, confa allt igen)
Jag har inte lyckats schemalägga en reparation, då MS hemsida inte vill ladda och ta mig vidare i processen, får avvakta tills imorgon måndag kl 10:00 och prata med supporten och så får dom lösa det. Synd att man inte kan byta HDD själv som jag gissar att strulet beror på.
Go for Elite! Jag kör min trådad (med tråd funkar den även till PC, utan någon dongle för trådlöst)
Ganska brant inlärningskurva för 4 paddlar, men klart värt det efter, ja det tog nog 2 veckor intensivt spelande för att få till det. Jag började dock med Fallout 4 där knapptrycks missar inte alltid leder till döden som det gör i ett multiplayer spel 
Min personliga paddle uppsättning är (sett ovanifrån) y.....b
x.....a
Läst lite om liknande problem, har du den kopplad till grenuttag samt har du provat att byta strömkabeln som medföljde?
Tydligen så är det problem för vissa med den medföljande strömkabeln då detta orsakar att boxen ej startar/startar ordentligt.
Postad 19 November 2017 - 13:02
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Läst lite om liknande problem, har du den kopplad till grenuttag samt har du provat att byta strömkabeln som medföljde?
Tydligen så är det problem för vissa med den medföljande strömkabeln då detta orsakar att boxen ej startar/startar ordentligt.
Grenuttag svar JA ( på båda ställena) Kan nog inte lösa det utan, blir en extra ful kabel isf.
från start till första felet så körde jag med min S kabel, när jag uppdaterade i tv-bänken så tog jag nog X kabeln för att driva min S (som jag nu senaste har kört min X på)
Men båda kablarna har strulat, men S strulade inte ifrån början, samt att den satt i ett grenutag från början (ikeas med USB)
i tvbänken är det nån random som jag säkert haft i 10 år.
Låter ju extremt märkligt att kablen eller då grenutaget skulle påverka endast X då allt annat som någonsin kopplats till dom funkat prima ballerina.
Men klart jag kan leta upp en annan apparat-kabel, saken är ju att MS varianterna skriker kvalitet än dom gamla jag har liggandes som drev nån bandspelare på 80-talet 
Postad 19 November 2017 - 14:16
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Gällande grenuttaget så är det till och med så att Microsoft säger att man ska plugga in direkt i väggen.
Detta då strömbrytaren/säkringen i grenuttaget kommer i konflikt med xboxens inbyggda strömbrytare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|