Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dagens plus och minus, ingen politik eller religion

3694 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 december 2019 - 22:41

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
- jobbat 55 timmar på fem dagar.
- mer jobb i helgen.
- kört 160 mil på tre dagar = platt bakdel...

+ lyckats anställa bra kollegor.
+ fredagen den 13:de är helt ok..
+ snart Asien i några veckor.
+ öl. 👍

Postad 14 december 2019 - 13:20

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

- Ingenting

+ Arbetsfri nästan 2 år nu.

+ Ledig hela jul och nyår igen för 3e året på raken.

+ Samhället tar hand om en som är arbetslös.

+ Min hälsa är bättre en på länge.

+ Min nya Kobo läsplatta.

Redigerat av Unregistered94c28536, 14 december 2019 - 13:20.

Postad 14 december 2019 - 19:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 2

+ Arbetsfri nästan 2 år nu.
+ Samhället tar hand om en som är arbetslös.
+ Min hälsa är bättre en på länge.

Vet inte om jag misstolkar det du skriver, men vad skulle vara positivt med att ha varit arbetsfri i 2 år?

Men det är absolut inte alla arbetslösa som blir korrekt omhändertagna av samhället, det kan min fru gå i god för.

+ Min fru är äntligen tillbaka i arbetslivet igen.
- Det har varit en lång och tuff uppförsbacke för henne.
- Försäkringskassan.

Postad 14 december 2019 - 19:57

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 1

Om man nyttjar alla tillgängliga bidrag så kan man klara sig helt ok på att vara arbetslös, så länge man håller nere sina kostnader och undviker lyxkonsumtion. Har som mest varit utan sysselsättning i ca 9 månader och det är verkligen en ond cirkel som jag är innerligt glad över att jag har tagit mig ur.

+ Bra standup av Betnér igår.

+ En vecka kvar till julledigheten.

+ Fick en massa biobiljetter av chefen i julklapp.

Postad 14 december 2019 - 20:10

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 1

Har jobbat mer en 35 år och är tämligen less på att jobba och att få vara ledig så här pass länge har varit presis de jag behövt, blev utbränd exakt den här tiden för 3 år sedan och har inte jobbat heltid sen dess och som sagt dom 2 senaste åren har jag varit arbetsfri, i början var de jobbigt men nu uppskattar jag att få vara ledig, de har blivit en möjlighet för mig att hinna återställa mig och bli bättre sedan jag blev utbränd och ju längre tiden har gått desstå bättre har jag mått och jag har börjat inse att jag mår inte bra av att jobba, nu kommer jag börja lite försiktigt med jobb inom kort och då blir de bara på ca 60% och jag får hålla på med nått som jag känner är vettigt och nått jag kan orka med.

Livet är så mycket mer en bara jobb och de inser man den dan man rasar ihop och inte orkar mer, den egna hälsan är de viktigaste och som sagt man lär sig att leva på extremt lite pengar.

Postad 14 december 2019 - 20:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Har jobbat mer en 35 år och är tämligen less på att jobba och att få vara ledig så här pass länge har varit presis de jag behövt, blev utbränd exakt den här tiden för 3 år sedan och har inte jobbat heltid sen dess och som sagt dom 2 senaste åren har jag varit arbetsfri, i början var de jobbigt men nu uppskattar jag att få vara ledig, de har blivit en möjlighet för mig att hinna återställa mig och bli bättre sedan jag blev utbränd och ju längre tiden har gått desstå bättre har jag mått och jag har börjat inse att jag mår inte bra av att jobba, nu kommer jag börja lite försiktigt med jobb inom kort och då blir de bara på ca 60% och jag får hålla på med nått som jag känner är vettigt och nått jag kan orka med.

Livet är så mycket mer en bara jobb och de inser man den dan man rasar ihop och inte orkar mer, den egna hälsan är de viktigaste och som sagt man lär sig att leva på extremt lite pengar.

det är en sak att inte jobba om inte hälsan finns där, men att inte jobba för att man inte vill är ansvarslöst och patetiskt.

kul att du mår bättre.

+ mäktig körmusik (tar gärna emot tips på mäktig kör och stråkorkestermusik)

+ har julpyntat lite. mysigt trots allt

+ julklapparna inhandlade förutom en.

- tar SJUKT lång tid att ladda ner spel från psn

- blir nog inget spel ikväll trots att det var tanken

- espresso house töntigt stora kaffekoppar 

kaffet hinner både bli kallt och surt innan man fått i sig koppen.

Postad 14 december 2019 - 20:34

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 1

Oj vad jag känner igen mig, jag blev utbränd efter över 15 år på samma ställe.

Det kanske inte var för att jag hade för mycket att göra, snarare att det blev så enformigt, i höst har jag nu varit utan jobb i 1,5 år.

Visst är det även psykiskt påfrestande att inte jobba men jag mådde så dåligt sista tiden att jag bara ville därifrån. Nu sista tiden undrar jag varför stannade jag så länge, hade kunnat göra så mycket annat med livet än att bara jobba och jobba, jag har missat tillräckligt mycket av livets goda.

Det är först nu som jag återigen börjar komma tillbaka som människa och som att jag känner för att ta tag i något igen. Första halvåret gick jag upp som en zombie och kunde knappt komma upp på morgonen. Har nu även återtagit träningen och känner mig lika pigg som när jag var 25 och hade livet framför mig. Jag rekommenderar att man ska följa sitt inre annars kommer man krascha och tycka att allt bara är piss till slut.

Postad 14 december 2019 - 20:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

Man måste ju få jobba i den mån man orkar också. Själv har jag för dålig ork att arbeta heltid, men får i alla fall sysselsättning på deltid på villkor som fungerar. Och tack och lov får jag arbeta med något jag både kan och tycker om.

Att gå sysslolös är plågsamt, eftersom man inte får någon fritid utan bara dödtid. Att få känna sig nyttig och delaktig i samhället är en mänsklig rättighet.

Postad 14 december 2019 - 20:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 1

Man måste ju få jobba i den mån man orkar också. Själv har jag för dålig ork att arbeta heltid, men får i alla fall sysselsättning på deltid på villkor som fungerar. Och tack och lov får jag arbeta med något jag både kan och tycker om.

Att gå sysslolös är plågsamt, eftersom man inte får någon fritid utan bara dödtid. Att få känna sig nyttig och delaktig i samhället är en mänsklig rättighet.

Det viktiga är att man kan bidra med något som inte psykiskt knäcker en i slutändan.

Postad 14 december 2019 - 21:10

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 1

Jag har då inte haft några problem med sysselsättning snarare tvärtom, jag förstår nu mina föräldrar som är pensionerade sedan länge att tiden räcker inte till, jag känner presis lika dant, jag har så otroligt mycket att göra så dygnet räcker inte, jag har börjat vara uppe sent bara för att jag har så mycket kul att göra, jag kommer att måsta sluta med massor av roligt när jag väl börjar jobba bara för att jag kommer inte hinna, ju längre jag har varit ledig desstå mer har jag haft att göra, finns massvis med saker man kan grotta ner sig i som man aldrig har tid med då man jobbar.

En sak är motion, jag promenerar ungefär en mil varje dag och de är frågan om jag kan fortsätta med de när jag jobbar eftersom de tar ca 2 timmar varje dag, visst jag kan skita i allt utom jobb men hur kul är de, de man inser när man är ledig länge är hur otroligt mycket tid som går bort till jobb, just nu har jag ungefär 15 timmar fritid per dygn, jobbar jag heltid så blir de 5 timmar och de är otrolig stor skillnad och då måste man prioritera bort massor så att jobba deltid är nog nått jag kommer att satsa på.

Postad 14 december 2019 - 21:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 4

så att jobba deltid är nog nått jag kommer att satsa på.

och leva på bidrag och oss andra skattebetalare? så att du kan spendera mer tid på dina intressen ?

Postad 14 december 2019 - 21:50

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

och leva på bidrag och oss andra skattebetalare? så att du kan spendera mer tid på dina intressen ?

Behöver inte jobba mer en halvtid, klarar mig på den inkomsten utan bidrag.

Postad 14 december 2019 - 22:02

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 4
Bra, gör det då. Jag håller med Andreas, din attityd är provocerande.

Postad 14 december 2019 - 22:08

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

De ska jag göra med ett stort smile.

Postad 14 december 2019 - 22:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Behöver inte jobba mer en halvtid, klarar mig på den inkomsten utan bidrag.

härligt.  

har själv en aktieportfölj som jag hoppas kunna ge mig en utdelning i framtiden så att jag antigen kan kan gå i pension lite tidigare eller i alla fall generera lite extra pengar när jag blir pensionär.  självklart byggs den på varje månad tills dess. ju mer jag investerar, desto större chans att jag får det bättre sen :)

Postad 14 december 2019 - 22:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Bra, gör det då. Jag håller med Andreas, din attityd är provocerande.

ja det var ju lite det jag reagerade på också. han verkar gilla bidrag, men om han säger att han klarar sig på sina pengar utan hjälp från oss andra så är det ju bra. 

men han lär väl behöva vård till exempel som många andra och det snyltar han ju på om han inte jobbar.  men så är det ju  i en demokrati med gratis sjukvård till exempel. Vissa ger och vissa tar. :)

Postad 14 december 2019 - 22:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 2

De ska jag göra med ett stort smile.

smådryg och onödig kommentar. du säger nästan att du inte vill tjäna dina egna pengar och göra rätt för dig. även om du säger att du klarar dig på din halva lön så utnyttjar du alla resurser som finns som alla skattebetalare är med på att finansiera.

Redigerat av frollic, 20 december 2019 - 07:56.

Postad 14 december 2019 - 23:24

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 2

bara en vänsterdriven person tycker det är okej.

I call bullshit, blir rent utsagt förbannad, och vill dessutom hävda att det snarare är tvärtom. 

Ett ganska tydligt exempel: 

Fredrik Reinfeldt (en inte helt okänd åt höger politiskt lutande person) lät - när han slutade vara moderatledare - skattebetalarna stå för 150 lök i månaden när han startade upp sitt nya bolag. Detta genom att inte ta ut någon lön från företaget, utan det är ju bra att kunna ge företaget en bra start.. Så eftersom han inte tog ut någon lön så stod stadsrådsgrejset för lön upp till den statsrådslön han hade... Till SVT sa Reinfeldt om sin avgångsersättning:

– Det är ett omställningsår. Jag har varit glasklar med det i alla sammanhang. Jag kommer att ­använda det fullt ut.

Statsråden måste själva ansöka om avgångsersättningen, alltså är det ett aktivt val för dem att snylta - de sitter garanterat på en hel del reserver hemma också... Men 2,2 miljoner är väl ingenting i sammanhanget; det är här alltså värre; en som tillfört samhället i 35 år, gått in i väggen, är påväg tillbaka minsann eventuellt tänker "utnyttja systemet" genom att försöka hitta ett arbetssätt som fungerar ända fram till pensionen. Dessutom anta att det är vänsterdrivet. Gillas inte.

Sedan sticker det i ögonen ja, Guggen, när du skriver att det är så najs att vara arbetsfri; det är också mycket provokativt när du fyller dina dagar med aktiviteter, knappt ens hinner med alla; men ändå inte klarar av att jobba för att det är för tungt.

Men med det sagt så kan ju även en aktivitet vara att lösa korsord, likaväl som att bygga garage, och du säger ju inte vad dina aktiviteter består i. Men förstå att du provocerar, i onödan. Precis som andreassofus.

- politik

- politiker

+ internet

- internet

- sarkasm på nätet som inte kan tolkas. 

ber om ursäkt i förväg för eventuellt politiskt inlägg...

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 14 december 2019 - 23:27.

Postad 15 december 2019 - 00:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

I call bullshit, blir rent utsagt förbannad, och vill dessutom hävda att det snarare är tvärtom. 

Ett ganska tydligt exempel: 

Fredrik Reinfeldt (en inte helt okänd åt höger politiskt lutande person) lät - när han slutade vara moderatledare - skattebetalarna stå för 150 lök i månaden när han startade upp sitt nya bolag. Detta genom att inte ta ut någon lön från företaget, utan det är ju bra att kunna ge företaget en bra start.. Så eftersom han inte tog ut någon lön så stod stadsrådsgrejset för lön upp till den statsrådslön han hade... Till SVT sa Reinfeldt om sin avgångsersättning:

– Det är ett omställningsår. Jag har varit glasklar med det i alla sammanhang. Jag kommer att ­använda det fullt ut.

Statsråden måste själva ansöka om avgångsersättningen, alltså är det ett aktivt val för dem att snylta - de sitter garanterat på en hel del reserver hemma också... Men 2,2 miljoner är väl ingenting i sammanhanget; det är här alltså värre; en som tillfört samhället i 35 år, gått in i väggen, är påväg tillbaka minsann eventuellt tänker "utnyttja systemet" genom att försöka hitta ett arbetssätt som fungerar ända fram till pensionen. Dessutom anta att det är vänsterdrivet. Gillas inte.

Sedan sticker det i ögonen ja, Guggen, när du skriver att det är så najs att vara arbetsfri; det är också mycket provokativt när du fyller dina dagar med aktiviteter, knappt ens hinner med alla; men ändå inte klarar av att jobba för att det är för tungt.

Men med det sagt så kan ju även en aktivitet vara att lösa korsord, likaväl som att bygga garage, och du säger ju inte vad dina aktiviteter består i. Men förstå att du provocerar, i onödan. Precis som andreassofus.

- politik

- politiker

+ internet

- internet

- sarkasm på nätet som inte kan tolkas. 

ber om ursäkt i förväg för eventuellt politiskt inlägg...

jag vill inte sabba tråden (mer än jag gjort) så vill du diskutera detta så skicka pm.

- har börjat förstå tjusningen med riktiga hörlurar

- lär göra av med ännu mer pengar

+ pengar kommer in varje månad...

Postad 15 december 2019 - 00:34

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

även om du säger att du klarar dig på din halva lön så utnyttjar du alla resurser som finns som alla skattebetalare är med på att finansiera.

Fast utan en sådan förutsättning hade ju hela skattesystemet varit menlöst.

Som sagt kan jag inte se det som något positivt i sig att vara utan jobb, studier eller annan sysselsättning under en längre tid men i princip alla (ffa på dessa forum) glömmer samtidigt bort att människor är löjligt duktiga på att överskatta pengars värde. Kan man dra ner lite på arbetstimmarna eller, som i mitt fall, flexa för att få mer sammanhängande ledighet kan det vara väldigt värdefullt. Det funkar rätt bra, om man har gjort "rätt" avvägningar gällande boende och inte lägger ner för mycket pengar på skit som man kan klara sig utan.

OnT:

+ Såg en väldigt bra film av Satyajit Ray inatt (Abhijan).

- Fick nyss reda på att Gershon Kingsley gått bort.

Postad 15 december 2019 - 00:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 1
Tycker att precis alla ska ha en sysselsättning.
Om det så är att gräva en grop.
Kan inte vara bra för FRISKA människor att inte göra någonting .

+ Att få arbeta .
Jobbar 100%
Önskar jag fick jobba mer
-vem vill vara hemma med tonåringar 😁

Postad 15 december 2019 - 09:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
- folk som tror livet går ut på att jobba
- folk som tror att livet går ut på att inte göra nåt

+ Ledig både jul och nyår, woop woop

Postad 15 december 2019 - 10:36

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 1
- När ”Dagens plus och minus” blir en enda lång diskussionssörja.

+ Ledig två veckor över nyår
+ Strax dags för gym

- Jour hela julveckan

Postad 15 december 2019 - 10:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Tycker att precis alla ska ha en sysselsättning.
Om det så är att gräva en grop.
Kan inte vara bra för FRISKA människor att inte göra någonting .

+ Att få arbeta .
Jobbar 100%
Önskar jag fick jobba mer
-vem vill vara hemma med tonåringar

Fast jag tror inte fullt friska människor är arbetslösa, alla arbetslösa har någon form av en diagnos, iaf väldigt många.
Har själv ett hjärtfel som gör att jag i princip kan dö imorgon eller leva i 30 år till, jag kommer troligen dö knall och fall pga hjärtfelet. Läkarna tycker det är för stor risk att operera.

Postad 15 december 2019 - 12:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0

Fast jag tror inte fullt friska människor är arbetslösa, alla arbetslösa har någon form av en diagnos, iaf väldigt många.

https://www.ekonomif...-utrikes-fodda/

Nja, utbildningsnivå är en viktig bit och den största skillnaden på om man har jobb eller ej. Sen om alla lågutbildade är fullt friska vågar inte jag uttala mig om...

+ Njuter med tända ljus
+ Dottern vann sin första innebandymatch idag
+ Alla är friska i familjen
- så mycket arga människor i mitt flöde på Facebook, måste nog rensa bland "vänner"

Postad 15 december 2019 - 20:00

Unregistered5975f87d
  • Unregistered5975f87d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

- Huvudvärk

- Regn

- Min nya sub underpresterar men inte så konstigt med tanke på att det är en 8 tums sluten låda med ynka 90 watt att tillgå. Svårt att få SPL ur den med tanke på det och konutslaget är massivt trots att den knappt låter nåt (fel placerad kanske)

+ Lagade god mat idag

+ Subben är relativt bra på lägre volym men inte mer än så. 

Postad 16 december 2019 - 00:20

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0
+ Gjorde spontant en ordspråksfusion när jag var i stan med en kompis för att handla i olika butiker: Slänga två grisar i samma säck.

Postad 16 december 2019 - 05:24

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Zacabeb, haha den var bra.

+ Ny vecka. Nya tag.
- Svårt att få in offerter från rörfirmor till att byta ut hela UC i föreningen.

Postad 16 december 2019 - 10:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

https://www.ekonomif...-utrikes-fodda/

Nja, utbildningsnivå är en viktig bit och den största skillnaden på om man har jobb eller ej. Sen om alla lågutbildade är fullt friska vågar inte jag uttala mig om...

+ Njuter med tända ljus
+ Dottern vann sin första innebandymatch idag
+ Alla är friska i familjen
- så mycket arga människor i mitt flöde på Facebook, måste nog rensa bland "vänner"

Jag menar då främst inrikesfödda vita svenskar som ofta har någon form av diagnos och inte fungerar på en arbetsplats. Man kan även vara socialt handikappad som jag själv, jag pallar inte med mycket folk omkring mig.

Redigerat av BioBerra, 16 december 2019 - 10:27.

Postad 16 december 2019 - 10:48

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Borde det inte passa med något självständigt jobb i så fall? Jag har själv inga diagnoser (gjort flertalet basutredningar dock) men trivs bäst när jag har full kontroll över mitt egna arbete, vilket jag har i dagsläget.

+ Hemgjorda köttbullar i matlådan idag. Mums!

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 16 december 2019 - 10:48.

Postad 16 december 2019 - 11:21

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Borde det inte passa med något självständigt jobb i så fall? Jag har själv inga diagnoser (gjort flertalet basutredningar dock) men trivs bäst när jag har full kontroll över mitt egna arbete, vilket jag har i dagsläget.

+ Hemgjorda köttbullar i matlådan idag. Mums!

Jo har funderat på vad det kan vara, jobba typ i något arkiv hade pass mig :-)

Postad 17 december 2019 - 00:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
+ Händelserik dag
- Win 10 uppdatering 1909.... bläh!

++ 24 days of Rum

Redigerat av Unregistereda299ec85, 17 december 2019 - 00:11.

Postad 19 december 2019 - 11:40

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

+ Ölkalender från Thisteds Bryghus! Rekomnenderas till nästa år! 

+ 17 öl väldigt goda, 1 smakar illa (Limfjordsporter)

- Ölkalendern är snart slut!

https://thisted-bryg...kter/flaskeoel/

Postad 19 december 2019 - 11:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

+ 9 timmars jobb ikväll. Sen är det 18 dagars julledigt

- jul är en långtråkig högtid.

+ ser fram emot julbord med familjen i alla fall.

- Youtube har börjat spamma min mail så fort någon laddar upp något som jag prenumererar på.  fick nog 50 mail igår. (bugg?)

Postad 19 december 2019 - 13:26

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

melmac, jag har en julkalender från hopt, men jag tycker verkligen inte den har levt upp till sitt pris :(. kanske skulle prova den nästa år istället.

+ bara lugna pass kvar innan julen

+ sambon fixade näst sista kursen, bara en kvar!

Postad 19 december 2019 - 15:40

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 0

+ Ställde mig på vågen för första gången på några veckor, 19 kg lättare på 6 månader.

+ Knappt förlorat några muskler.

- Ryggen j*vlas som vanligt.

Postad 19 december 2019 - 17:59

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0

+ En dag till....sedan lång ledigt 17 dagar  :)

+ Nu blir det att uppdatera Cobrans Biohörna 2.0 ska bli kul.

+ Beställde nyss min egna julklapp en Ipad Pro 12.9" spännande och kul att läsa från Readly och kunna navigera musik m.m

- Hinner inte med allt som behövs göra.....skulle behöva 36 tim istället för 24 tim...... :lol:

Postad 20 december 2019 - 01:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

+ är lagom lullig och grymt bra musik strömmar i högtaleren nu.

- kommer nog i morrn när det dagas och sura rapar kombinerat med järnkeps !

Postad 20 december 2019 - 05:47

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

+ är lagom lullig och grymt bra musik strömmar i högtaleren nu.

- kommer nog i morrn när det dagas och sura rapar kombinerat med järnkeps !

Hehe, hoppas du mår lika fint idag som när du spisade skön musik.  :)

Dagen har börjat med nya remaster med Jethro Tull, i Atmos...  :wub:

Postad 20 december 2019 - 09:27

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

+ Julskinka

- Folk som angriper dom som äter julskinka

Postad 20 december 2019 - 09:28

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

+ Julskinka

- Folk som angriper dom som äter julskinka

Jag har aldrig hört någon attackera folk för att de äter julskinka. Vad hänger du i för kretsar? :P

+ Årets sista arbetsdag.

Redigerat av mr.keyser, 20 december 2019 - 09:29.

Postad 20 december 2019 - 13:03

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Hehe, hoppas du mår lika fint idag som när du spisade skön musik.  :)

Dagen har börjat med nya remaster med Jethro Tull, i Atmos...  :wub:

Börjar räta till sig.

Postad 20 december 2019 - 16:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

+ pokerkväll ikväll

+öl och whisky

- halvfabrikatsburgare på en ameriansk hamburgerestaurang. pinsamt och under all kritik

Postad 20 december 2019 - 16:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

- halvfabrikatsburgare på en ameriansk hamburgerestaurang. pinsamt och under all kritik

Vilken?

Postad 20 december 2019 - 18:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Irrelevant,alla hamburgerhak oavsett ursprung är inget vidare. Nödföda på långresor på sin höjd! Om man nu inte är småbarnsförälder och är more or less tvungen och ösa hundralappar då och då. Jag vet efter tre valpar!

Postad 20 december 2019 - 18:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Vilken?

Joes diner. 

Dom brukar ha amerikansk pannkaksbuffe också.  Vilket innebär vanliga köpta pannkakor som dom värmer i micron. 

Träffade på ägaren på fyllan för ett tag sen och sa att han måste sluta med all halvfabrikat. det är väl billigast för dom så det lär inte ändras.

Sjuka priser också då det är en gränshandelkommun så det är norska priser på all mat.

ca 160 spänn för en halvfabrikatsburgare och då är det ingen dricka med.  med dricka går det på nästan 200kr.

Inte okej.

Postad 20 december 2019 - 22:12

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 3

Irrelevant,alla hamburgerhak oavsett ursprung är inget vidare. Nödföda på långresor på sin höjd! Om man nu inte är småbarnsförälder och är more or less tvungen och ösa hundralappar då och då. Jag vet efter tre valpar!

Det finns trevliga hamburgare också.

Postad 20 december 2019 - 22:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
- knäet som ska hålla på och j*vlas. Fan för kroppar som inte vill funka 🙄

Postad 20 december 2019 - 22:42

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Askungen,

Du har så ******** rätt. Enda ggr vi äter dyngan är pga körning på 180km på 12h... En gång per år.

Redigerat av PML73, 24 december 2019 - 11:32.

Postad 20 december 2019 - 22:54

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Så ni kör bara i 15 km/h då...? :)

Har man ätit bra hamburgare vet man vilken tillgång det är. Jag käkar burgare i alla möjliga prisklasser och finner oftast någon form av tjusning. Enstaka gatukök kan förstås vara rena bottennapp, men mitt favvoställe kommer nog att bli svårslaget. Om Zacabeb har tid för lunch någon dag som han jobbar så ska jag ta honom dit och få bekräftelse. ;)

+ Julledigt!

+ Har en massa (förhoppningsvis) bra filmer att se medan jag har tid över.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.