Enda jag kommer på är Walking Tall med The Rock.Såg nån film för några år sen som jag gärna vill se igen men kan inte komma ihåg namnet.
Nån kille som kommer hem från nån militär tjänst och får lite trubbel med några gansters.
Tror filmen utspelar sig i New Orleans men inte säker.
Trodde det var Streets of Blood men nope.
Kommer ihåg att dom körde med mycket AK bössor i filmen och att skjuta scenerna var riktigt bra.
Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
Postad 26 december 2013 - 00:24
Postad 29 december 2013 - 16:47
Postad 04 januari 2014 - 18:40
Kommer ihåg att alla fångar var vitklädda också.
Det var länge sen jag såg den och efter det jag beskrivit kommer jag inte ihåg någonting!
Tack på förhand!
Postad 04 januari 2014 - 18:44
Va heter filmen där det är någon typ av människoprojekt på nån ö, och en av personerna får se en fjäril och får för sig att rymma tillsammans men en annan. När dom som driver projektet får veta det blir det jakt för att dom inte ska berätta något för den "riktigta världen" typ.
Kommer ihåg att alla fångar var vitklädda också.
Det var länge sen jag såg den och efter det jag beskrivit kommer jag inte ihåg någonting!
Tack på förhand!
Måste vara " the Island" du söker.
Postad 04 januari 2014 - 18:45
Postad 23 januari 2014 - 23:32
att hitta rätt film. Bra jobbat.
Postad 09 februari 2014 - 11:22
Postad 09 februari 2014 - 11:43
Google säger: Watch out, were mad
Redigerat av Benkke, 09 februari 2014 - 11:44.
Postad 09 februari 2014 - 12:36
Hittade den på tuben på italienska, vette fn vad den heter
Google säger: Watch out, were mad
Hur hitta du den?
Enligt imdb på svenska: Smockan i luften

Usa: Watch Out, We're Mad
Shit, han såg yngre ut i denna, Bud, han brukar vara fetare. Han har tävlat i simning i OS om ni inte visste det.
Postad 09 februari 2014 - 18:30
Haha men jag måste få säga att det var en ren tur eftersom google inte hitta nåt med beach buggy utan endast Bud Spencer och en annan skådis i filmen som just heter Buggy i efternamn

Postad 07 april 2014 - 15:53

Redigerat av Danne073, 07 april 2014 - 16:12.
Postad 07 april 2014 - 17:43
Scott Pilgrim ?Såg en film på tv4 film för ett tag sen som var ganska fuckad om man får uttrycka sig så. Den handlade om en kille som bodde med en annan kille som var bög. Han själv var hetro och blev kär i nån skum tjej. Men när han börja stöta på tjejen fick han veta att han måste besegra hennes onda tidigare ex (det var nått specifikt antal ex men jag minns inte hur många) . Det kändes som nå japanskt när man tänker på stilen på de orealistiska striderna. Huvudkaraktärens namn fanns med i titeln tror jag... Någon som vet vad den filmen heter?
Postad 21 april 2014 - 20:37
de äter andra människor, tillagade, bla. håller pappan folk inspärrade i källaren..
i slutet tror jag att döttrarna äter upp pappan..
minns en scen där en av tjejerna drämmer en spade i bakhuvudet på en kille ute på en äng/ i en skog eller dyl.
filmen kom 2013/2014 tror jag, men vad heter den?!
Postad 28 april 2014 - 12:43
Postad 03 juli 2014 - 20:40
Filmen utspelar sig i ett fängelse och i en scen plockar en kille läskburkar ur en automat och lägger i en strumpa som han sedan misshandlar någon med
Postad 06 juli 2014 - 22:09
Postad 25 juli 2014 - 22:15
Söker en gammal 80-tals film. Det handlar om tvillingsystrar som byter liv med varann. Den ena är gift och tycker sitt liv är tråkigt. Den andra systern lever partyliv. Dom är på en båt och har fest och låten I'm so excited spelas. Tror att ena systern dör och att systern som blir kvar fortsätter att leva "fel" liv. Ringer det en klocka?? Tacksam för svar.
Postad 26 juli 2014 - 20:45
Postad 26 juli 2014 - 21:33
Välkommen, du hittade till rätt tråd så du verkar ha listat ut hur det fungerar.
Låter som Deceptions.
http://www.imdb.com/title/tt0089008/
Välkommen, du hittade till rätt tråd så du verkar ha listat ut hur det fungerar.
Låter som Deceptions.
http://www.imdb.com/title/tt0089008/
Visst är det den 👍😃
Tack snälla för hjälpen!!
Postad 06 augusti 2014 - 14:40
Jag har fått för mig att Sylvester Stallone i någon av sina senare(?) filmer går omkring med en godisklubba i munnen. Inbillar jag mig bara, eller är det sant? Och i så fall, vilken film är det?
Tack på förhand!
Postad 17 augusti 2014 - 14:15
Och ger sig sen ut på en hämd turne.
Postad 23 augusti 2014 - 03:19
Tror det var en tv-serie, men inte helt säker.
En kille som fick superkrafter på nåt sätt. Minns att han försökte flyga, men inte riktigt lyckades. Då lärde en pojke honom att han var tvungen att ta typ 3 steg eller nåt sånt innan han kunde komma iväg. Skådisen är jag nästan säker på vem det är, dock ingen stor kändis och kan inte alls komma på vad han varit med i mer. Blont lite krulligt hår, vit, normalt byggd.
Någon som har koll?
Postad 23 augusti 2014 - 06:02
Du tänker på "The Greatest American Hero" med William Katt. Det hette "Titta, han flyger" här i Sverige. Titellåten dök upp i "40 year old virgin"Fick en flash från barndomen, gissar på ca 81-84.
Tror det var en tv-serie, men inte helt säker.
En kille som fick superkrafter på nåt sätt. Minns att han försökte flyga, men inte riktigt lyckades. Då lärde en pojke honom att han var tvungen att ta typ 3 steg eller nåt sånt innan han kunde komma iväg. Skådisen är jag nästan säker på vem det är, dock ingen stor kändis och kan inte alls komma på vad han varit med i mer. Blont lite krulligt hår, vit, normalt byggd.
Någon som har koll?

Postad 28 augusti 2014 - 15:47
Det handlar om någon som rånar och dödar en tatuerare men han blir stucken med en tatueringsnål som bildar en tatueringen som växer och växer.
Postad 02 september 2014 - 09:38
Måste vara denna: http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_3Söker en film, från 80-talet eller tidigare (då det var väldigt länge sen jag såg den).
Det handlar om någon som rånar och dödar en tatuerare men han blir stucken med en tatueringsnål som bildar en tatueringen som växer och växer.
Postad 02 september 2014 - 10:16
Det låter onekligen så, tackar.Måste vara denna: http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_3
Postad 06 september 2014 - 12:00
Minns inte så mycket mer än detta.. men det är inte Mississippi Burning! Kollade den filmen för ett tag sen och det var inte den.
Postad 08 september 2014 - 15:00
Kan det vara Rosewood?Såg en film för många år sedan på Tvn. Handlade om ett samhälle där en vit kvinna blev våldtagen utav vita män (minns ej antal).. när hon berättade allting för polisen etc så sa hon att de var mörka män som gjort det emot henne. Det hela gick överstyr och folket i samhället tog lagen i egna händer! Man började lyncha alla svarta människor.. de hängde dem ifrån träden etc.
Minns inte så mycket mer än detta.. men det är inte Mississippi Burning! Kollade den filmen för ett tag sen och det var inte den.
Postad 09 september 2014 - 11:19
Såg en film för många år sedan på Tvn. Handlade om ett samhälle där en vit kvinna blev våldtagen utav vita män (minns ej antal).. när hon berättade allting för polisen etc så sa hon att de var mörka män som gjort det emot henne. Det hela gick överstyr och folket i samhället tog lagen i egna händer! Man började lyncha alla svarta människor.. de hängde dem ifrån träden etc.
Påminner om en nyligen verklig händelse jag läste om, en kvinna som blivit våldtagen av flera män men sa att dom var vita fast dom var svarta.
Postad 29 september 2014 - 15:26
Det handlar om en efterspanad mördare som tar sin tillflykt till skogen och gömme sig i en grupp turister på vildmarkstur. Han mördar av truppen och kidnappar guiden. Han jagas av en polis som jag var övertygad om att det var Danny Glover som spelade, men det verkar inte stämma enligt hans roll-lista på IMDb. Någon som känner igen detta?
Postad 29 september 2014 - 15:42
Sidney Poitier och Tom Berenger med Kirsty Alley som guide
Redigerat av Benkke, 29 september 2014 - 15:44.
Postad 29 september 2014 - 15:47
En tjej har blivit kidnappad av en snubbe, dom sitter i en skåpbil eller liknande och gubben för ut nån konstig tunga ur käften och in i ciggtändaruttaget eftersom han behöver energi.
Nån som vet?
Tack på förhand
Postad 29 september 2014 - 15:51
Jag söker en film från sent 80-tal eller tidigt 90-tal.
Det handlar om en efterspanad mördare som tar sin tillflykt till skogen och gömme sig i en grupp turister på vildmarkstur. Han mördar av truppen och kidnappar guiden. Han jagas av en polis som jag var övertygad om att det var Danny Glover som spelade, men det verkar inte stämma enligt hans roll-lista på IMDb. Någon som känner igen detta?
Kom och tänka på "På gränsen" http://www.imdb.com/title/tt0119051/
Postad 29 september 2014 - 15:55
Letar efter en film som jag bara kommer ihåg en scen ur.
En tjej har blivit kidnappad av en snubbe, dom sitter i en skåpbil eller liknande och gubben för ut nån konstig tunga ur käften och in i ciggtändaruttaget eftersom han behöver energi.
Nån som vet?
Tack på förhand
Är väl Howard the Duck det där om jag inte missminner mig

Redigerat av Dalex, 29 september 2014 - 15:56.
Postad 29 september 2014 - 16:49
Jag söker en film från sent 80-tal eller tidigt 90-tal.
Det låter som Shoot to Kill
http://www.imdb.com/...096098/combined

Postad 29 september 2014 - 21:59
Min favoritfilm, Shoot to kill
Sidney Poitier och Tom Berenger med Kirsty Alley som guide
Stämmer bra det, stort tack.Det låter som Shoot to Kill
http://www.imdb.com/...096098/combined
Nu ska jag bara få hem ett ex också, amazon.co.uk verkar vara det lättaste sättet

Postad 30 september 2014 - 10:54
Stämmer nog ganska bra det. Här är klippetÄr väl Howard the Duck det där om jag inte missminner mig
Postad 08 oktober 2014 - 19:49
Har två frågor:
Först undrar jag om ni kan tipsa på filmer som liknar Zodiac???
Mordgåta/baserad på sann historia/spännande och mörk...:

Sedan undrar jag en lite udda grej:
Vet ni vilken film/serie där Eric Balfour spelar huvudrollen? Det ska vara en action/thrillerserie och det enda jag kommer ihåg är att en tjej slickar bort tårarna/svettet från kinden på hans kompis...(döm mig inte efter det minnet

jag hade bara för mig att den serien var bra, jag kan ha tagit fel skådis också.
Men tips på dessa två verk mottages tacksamt.
Skicka gärna meddelande till mig här på minhembio istället för att posta i tråden:)
Tack för hjälpen

Postad 13 oktober 2014 - 22:37
Filmen handlar om de olika djuren på en bondgård. När bonden lämnar gården under julaftonskvällen/natten så är det enda gången på året som alla djuren kan prata med varandra.
De turas om att en efter en berätta sin livs historia och hur dom kom till gården. Minns att det var en papegoja som sa bongeli-bong ofta, en katt, en hund och nåt djur till
Har sökt runt på nätet, men inte hittat nåt riktigt likt. detta är det enda jag hittat
http://nyheter24.se/...or...ffset=5540
Hoppas någon här vet vad det är
MvH Satyrion
Postad 25 oktober 2014 - 17:55
kan heta något på "T....."
handlar rätt och slätt om en grupp människor, en motståndsrörelse kan man väl kalla det (titeln på filmen heter detsamma),
som kämpar med få vapen mot en övermäktig fiende.
minns att det var någon form av initieringsrit där de skulle hoppa rakt ned i en avgrund, där sedan ett nät fångade upp på botten!
Postad 25 oktober 2014 - 18:56
Divergentactionfilm, troligen från 2014
kan heta något på "T....."
handlar rätt och slätt om en grupp människor, en motståndsrörelse kan man väl kalla det (titeln på filmen heter detsamma),
som kämpar med få vapen mot en övermäktig fiende.
minns att det var någon form av initieringsrit där de skulle hoppa rakt ned i en avgrund, där sedan ett nät fångade upp på botten!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar