* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34715 svar till detta ämne
Postad 08 december 2010 - 00:58
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Problem med ljud synk igen. Hade spelat in Top Gear på Kanal 9 ikväll. Ibland var ljudet OK ibland ca en sekund fel. Testade att starta om inspelningen men osynk på samma ställe.
Och samma problem på TV6 igen (How I Met Your Mother). Har ni någon aning om vad som orsakar dessa problem på vissa kanaler?
Vi vet i dagsläget inte exakt vad som går fel. Det är väldigt svårt att felsöka detta problem då det som du säger ovan varierar när man tittar på ett program. Blir det bättre om du trycker på pause och sen play igen? Hjälper det att växla mellan analogt och digitalt ljud? Det jag vet om mpeg strömmar är att de har kodat in under hela uppspelningen hur ljudet ska spelas upp i förhållande till det som man kallar ”key-frame”, denna tidsinställning är konstant under hela tiden. Felet torde kunna var insignalen, utrustningen som kodar det i Telias lokaler eller att det blir fel i boxen när den spelar upp det. Det senare kan man ju testa genom det jag skrev ovan så det vore bra om du kunder testa det. Beklagar om jag skrivit otydligt det är dags för mig att sova sen länge nu. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 08 december 2010 - 01:00
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
De var nog inte tillräckligt tydliga med att de avser 3 arbetsdagar normalt för samtliga felanmälningar som supporten gör.
Du kan skicka ett PM till mig med dina uppgifter så kan jag kolla.
Jag har dock inte hört om någon annan som har det problemet du beskriver.
Markus Johansson Telia Kundservice
Du har PM inom kort! Dock finns det fler med exakt samma erfarenhet efter er nya uppdatering i princip samtidigt som jag upptäckte detta och en av dem jag pratade med på Kundtjänst hade haft fler indikationer på att menyn låser boxen. Min box är också "kass" sedan sista uppdateringen. Råkar man röra t.ex "meny" eller "video" knappen så stannar boxen där i ett antal minuter och ett timglas syns på skärmen, inga knapptryckningar tar en därifrån. I bästa fall kommer den igång igen efter 4-5 minuter men oftast är det omstart som gäller. Det räcker inte att bryta strömmen utan modemet måste också startas annars fastnar boxen någonstans i uppstartsprocessen.
Skall snart sätta mig till rätta i fotöljen och vänta i telefonkön för att felanmäla...........
Mvh TMC
Postad 08 december 2010 - 01:09
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Hej i natten! Jag söker svar på ett problem med PS3 som jag nu förstår kanske är relaterat till sättet som Telia Digital-TV ansluts? Lägger in länk till min pågående tråd (hoppas det är ok MOD?) så slipper jag skriva hela följetongen en gång till: Länk i PS3-forumetMvh TMC
Postad 08 december 2010 - 07:29
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Hej i natten!
Jag söker svar på ett problem med PS3 som jag nu förstår kanske är relaterat till sättet som Telia Digital-TV ansluts?
Lägger in länk till min pågående tråd (hoppas det är ok MOD?) så slipper jag skriva hela följetongen en gång till:
Länk i PS3-forumet
Mvh
TMC
Har svarat i din PS3-tråd. Använd din trådlösa router å koppla till PS3an antingen med eller utan tråd.
Postad 08 december 2010 - 07:39
Unregistereded81b662
-
Unregistereded81b662
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ljudet har länge varit ur synk på TV4 Sport(åtminstone en vecka) och nu är det även ur synk på 6:an. Har inte kollat alla kanaler för att se om det är fler som är ur synk. Har inte ändrat någon av min hårdvara det senaste halvåret och det har funkat fint tidigare.
Har Telia IP-TV
Jag har ADSL och upplever precis samma sak på TV4 Sport. Inte heller jag har gjort någon förändring i min utrustning, och de andra kanaler jag tittar på frekvent har inte samma problem.
Postad 08 december 2010 - 09:42
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Tänkte bara meddela att vi har tagit en titt på de kanaler ni rapporterat och förhoppningsvis ska de kanaler där det var kontant fel fungera nu. De andra kanalerna är mycket svårare att titta på men vi har provat starta om utrustningen som skickar ut kanalen till er kunder. I framtiden får ni gärna fortsätta rapporter in fel här i tråden men det vore bra om ni tog med följande information. - Kanal, tidpunkt och vilket program det var problem med.
- Om ljudet ligger före eller efter samt ungefär hur mycket.
- Är det problem med analoga och/eller digitala ljudet samt hur är det inkopplat och i vilken utrustning.
Det spelar antagligen inte någon roll vad ni har för uppkoppling eftersom att dataströmmen inte ska kunna bli förändrad på vägen i Telias bredbandsnät. Felet sitter antagligen hemma hos en kund eller i utrustningen som skickar in bilden till Telias bredbandsnät alltså. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 08 december 2010 - 10:00.
Postad 08 december 2010 - 09:46
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Telia Kundservice:
Finns det några planer på att förbättra spolnings funktionen? Efter uppdateringen så hänger inte bilden med alls! Man spolar och allting fryser.. man trycker lite mera på spolings knappen och plötsligt hoppar allting till och man kanske har hamnat 8 minuter framåt. Händer även att det man "pausar" i Timeshift hoppar fram till nutid när man pausar upp igen! Så man tvingas spola tillbaka.
Postad 08 december 2010 - 09:49
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Dock finns det fler med exakt samma erfarenhet efter er nya uppdatering i princip samtidigt som jag upptäckte detta och en av dem jag pratade med på Kundtjänst hade haft fler indikationer på att menyn låser boxen.
Nu vet jag vad du hade för problem, det gjorde jag inte först. Det kommer att komma en uppdatering som löser detta senare idag eller imorgon hoppas jag. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 08 december 2010 - 10:02
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Telia Kundservice:
Finns det några planer på att förbättra spolnings funktionen? Efter uppdateringen så hänger inte bilden med alls! Man spolar och allting fryser.. man trycker lite mera på spolings knappen och plötsligt hoppar allting till och man kanske har hamnat 8 minuter framåt. Händer även att det man "pausar" i Timeshift hoppar fram till nutid när man pausar upp igen! Så man tvingas spola tillbaka.
Finns heller ingen indikation på vad man spolar med för hastighet.
Postad 08 december 2010 - 10:52
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Finns heller ingen indikation på vad man spolar med för hastighet.
+1 Var precis kontakt med kundtjänst för felanmälan och tog upp detta jag skrev här ang spolningen. Tjejen på Telia kollade upp på deras test tv, och menade på att "lite fördröjning" får man räkna med. Men när jag förklarade att såhär har det aldrig varit förut, före uppdateringen kunde man iaf se vart man var när man spolade. NU fryser bilden och man hamnar allt ifrån 3-8 minuter beroende på hur mycket man trycker på knappen. Fick göra en factory reset, samt software remove men problemet kvarstår fortfarande. Men att det var någon "bugg" ville hon inte tro på..  Får hoppas att fler påpekar detta fenomen så det kanske tas upp tills nästa uppdatering.
Postad 08 december 2010 - 11:36
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Får hoppas att fler påpekar detta fenomen så det kanske tas upp tills nästa uppdatering.
Det kan ju vara lokalt fel i din box. Jag upplever inga hopp utan spolningen fungerar utmärkt. Supportens svar om att en aning av fördröjning skulle vara normalt är vad jag upplever men inga konstiga hopp och inga frysningar över huvudtaget. Kanske att du kan få uppdateringen en gång till manuellt via supporten? Uppdateringen kan ha felat på just din box.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 08 december 2010 - 11:40.
Postad 08 december 2010 - 12:47
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
Någon som reflekterat över att det idag finns en superintressant tjänst igång med tv från telia?
Byt kanal till någon av SVT-kanalerna så får du en fråga "vill du titta på detta program från början" väljer du ja då startas programmet om. Riktigt tufft faktiskt och det känns som om gränssnittet mellan live och vod börjar suddas ut. Än så länge bara på SVT men jag hoppas att funktionen snart dyker upp på alla kanaler som spelas in hos Telia.
Tre tummar upp från mig iallafall.
Postad 08 december 2010 - 13:21
Braincandy
-
Braincandy
-
Rookie
-
6 inlägg
Ok, uppdaterade nyss till ny programvara i min inspelningsbara box. Och upptäcker att kanallistan som dök upp vid ett tryck på Ok knappen på fjärren är borta??
Är det bara jag eller är detta en feature i nya programvaran?
Om nån kan kolla vore jag mycket tacksam.
/Henrik
Postad 08 december 2010 - 13:38
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Kanske att du kan få uppdateringen en gång till manuellt via supporten? Uppdateringen kan ha felat på just din box.
Problemet kvarstår ännu  Någon som reflekterat över att det idag finns en superintressant tjänst igång med tv från telia?
Byt kanal till någon av SVT-kanalerna så får du en fråga "vill du titta på detta program från början" väljer du ja då startas programmet om. Riktigt tufft faktiskt och det känns som om gränssnittet mellan live och vod börjar suddas ut. Än så länge bara på SVT men jag hoppas att funktionen snart dyker upp på alla kanaler som spelas in hos Telia.
Tre tummar upp från mig iallafall.
Jag märkte detta med  Kan inget annat än bidra med tummar här med  Vore skönt om det kunde börja på flera kanaler, inte alltid man "hinner" sätta på den kanal man ska se på. Brukar sätta på den kanalen som jag ska titta på sedan spola tillbaka till början om jag missat kanske 5-10 min av programmet. Men kanon att man kan välja att man vill se det från början. Nyfiken även om det skulle fungera att spela in ett program ifrån början om man missat exempel 5 min av början?
Postad 08 december 2010 - 13:57
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det kommer att komma en uppdatering som löser detta senare idag eller imorgon hoppas jag.
Titta vad rätt jag hade, det kom en version tidigare idag. Det har kommit en ny version av programvaran i boxen 8/12 klockan 10:00. GUI version: 5.0.31.12 Image version: 3.8.3.24 1206-14:08 Plugin version: 2.5.6.0 Man får den nya versionen genom att starta om boxen. De största förändringarna är: Funktionen att man kan spela upp program från programbiblioteken är aktiverad. Man ser att ett program finns i programbiblioteket där genom att det är en listen röd cirkel med en vit play ikon i EPG informationen på det aktuella programmet. Byter man till en kanal till en kanal där det pågår ett program så kommer även texten "Tryck OK för att starta om från början" i en svart ruta ovanför mini EPG på skärmen. Trycker man OK när mini-epg är synlig på ett program som finns inspelat eller spelas in för tillfället i programbiblioteket så kommer programmet startas om från början. Är mini EPG inte synlig just nu på kanalen men programmet spelas in i programbiblioteket får man en ruta när man trycker på OK. I rutan står vad programmet heter och sen en är det en fråga som lyder "Vill du starta om programmet från början?", man kan välja ja eller nej och sen trycka på ok. Trycker man på OK på en kanal när mini EPG inte är synlig så kommer ingenting att hända. Detta innebär att den listan med aktuella program som man fick upp när man tryckte på OK förut är borttagen helt. Uppdateringen medför att man åtgärdat ett problem med att boxarna kunde totalhänga sig om man gjorde vissa saker. Det har även skett några förändringar av funktionen att hyra film för att minska antalet misslyckade hyrningar av filmer. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 08 december 2010 - 14:04
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Problemet kvarstår ännu  vill se det från början.
Nyfiken även om det skulle fungera att spela in ett program ifrån början om man missat exempel 5 min av början?
Vad jag efterlyst innan är att om det så bara är en minut kvar (enligt EPG) av programet på en kanal som varit igång länge så ska jag kunna trycka "REC" och programmet ska sparas och fortsätta spela in det sista minutrarna. Timeshiften har ju spelat in i hela två timmar redan så det borde gå. Jag kan ju backa bakåt två timmar och titta men jag kanske vill se programet senare och då måste det ju sparas.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 08 december 2010 - 14:07.
Postad 08 december 2010 - 14:10
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Fräckt att kunna bläddra bakåt på svt och se något man missat som finns i programbibliotetek! Tummen upp!!!!
Postad 08 december 2010 - 14:12
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Tråkigt att det inte längre går att få fram kanallistan genom att trycka på OK-knappen. Personligen tycker jag det är det bästa sättet att navigera mellan kanaler och samtidigt se vilket program som går på alla kanaler just nu. Att navigera i TV-guiden (gul knapp) är segt då det inte går att hoppa en hel sida med kanaler med ett knapptryck.
@Telia. Kommer funktionen som tidigare låg på OK-knappen att komma tillbaka i någon form?
Postad 08 december 2010 - 14:20
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Vad jag efterlyst innan är att om det så bara är en minut kvar (enligt EPG) av programet på en kanal som varit igång länge så ska jag kunna trycka "REC" och programmet ska sparas och fortsätta spela in det sista minutrarna.
Tittar jag exempelvis på Kanal 5, där pågår ett program som närmar sig slutet. Då kan jag trycka på REC och de som är kvar spelas in. Så det behöver du inte efterlysa om, för det fungerar. Men jag antar att det du menar i sin helhet är att du tycker som jag? Dvs att börjar du titta så vill man kunna trycka på REC och den spelar in hela programmet ifrån början. Har jag helt fel?
Redigerat av Mushunt, 08 december 2010 - 14:29.
Postad 08 december 2010 - 14:32
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Uppdateringen medför att man åtgärdat ett problem med att boxarna kunde totalhänga sig om man gjorde vissa saker.
Efterlängtat - det skall bli skönt/spännande att starta om boxen när jag kommer hem Var förresten inne i en Teliabutik i Göteborg idag och nämnde dina insatser här och där sa killen i butiken: "- Fasen du är bara en i raden som pratar om Markus på nätet, jag måste kolla upp vem han är?" Mvh TMC
Postad 08 december 2010 - 14:48
affeman_83
-
affeman_83
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tråkigt att det inte längre går att få fram kanallistan genom att trycka på OK-knappen. Personligen tycker jag det är det bästa sättet att navigera mellan kanaler och samtidigt se vilket program som går på alla kanaler just nu. Att navigera i TV-guiden (gul knapp) är segt då det inte går att hoppa en hel sida med kanaler med ett knapptryck.
@Telia. Kommer funktionen som tidigare låg på OK-knappen att komma tillbaka i någon form?
Något jag med saknar oerhört. Har vart vad jag tyckt vart det bästa med boxen att man lätt kan se vad som finns på de olika kanalerna medans man zappar.
Postad 08 december 2010 - 14:51
Danne1980
-
Danne1980
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Det här låter ju märkligt, default hos de flesta digitalboxar (min känsla iaf) är ju att man får upp en kanallista genom tryck på OK knappen. Som du mycket riktigt påpekar så är boxen extremt seg och tvingas man använda den gula knappen (vilket iofs ger en bättre överblick men ju är ännu segare vid bläddrande) så blir det ju ohållbart.
Redigerat av Danne1980, 08 december 2010 - 14:52.
Postad 08 december 2010 - 14:57
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Hur lång tid ska uppdateringen ta? Min verkar ha fastnat på cirkel 5, har den aldrig gjort förut. Sått där i cirka 5 minuter nu.
Postad 08 december 2010 - 15:01
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Då har nog något gått fel. Vågar inte råda dig vad du ska göra.
Postad 08 december 2010 - 15:07
Braincandy
-
Braincandy
-
Rookie
-
6 inlägg
Det är alltså så att kanallistan är borta..
MYCKET trist, det var det vi använde mest av allt hemma hos oss.
Saknar redan nu ett val för att få upp det som går just nu utan att behöva vänta på en trött EPG.
Borde inte ha uppdaterat innan man visste vad som var ändrat. Suck!
Postad 08 december 2010 - 15:37
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Här är en bra bild som beskriver problemet med bilden. Det konstiga är att det är mer framträdande på vissa kanaler. Program som t ex 2 1/2 Män och CSI på TV3 och Kanal5 är riktigt dåliga nu. Beror det på nya programvaran i boxen eller komprimeringen av MPEG4 signalen? Något är i alla fall fel med signal nivåerna och TV bilden.
Jag upplever exakt samma som RS2 gör. Att bilden blivit försämrad efter uppdateringen som var för någon/några veckor sedan. Bilden är inte helt kass efter uppgraderingen, men den är klart försämrad. Precis som bilden RS2 har bifogat. Jag har inte varit hemma sedan i söndags, så bilden kanske är bättre nu. Men den var iaf inte bättre i söndags. Hur ser den ut för dig nu RS2? Fortfarande dålig bild? Jag hoppas att uppdateringen som kom idag löst detta problem. Dessvärre är jag inte hemma denna veckan, så jag kan inte prova. Marcus, är detta något som jobbas på (om det inte redan är löst)? Innan förändringen hade jag en kanonbild, och var supernöjd. Kan tillägga att jag inte har gjort någon förändring hemma. Sitter med Fiber-LAN och en 1963-box ansluten direkt mot min Samsung LCD-TV med medföljande HDMI-kabel.
Postad 08 december 2010 - 15:39
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Hur lång tid ska uppdateringen ta? Min verkar ha fastnat på cirkel 5, har den aldrig gjort förut. Sått där i cirka 5 minuter nu.
Drog ut strömsladden men det hjälpte inte. Stannar fortfarande på prick 5. Drog ut strömsladden igen och tryckte på info och tog remove software. Nu stannar den på första gula pricken... Suck. Är den trasig nu?
Redigerat av redina, 08 december 2010 - 15:53.
Postad 08 december 2010 - 16:22
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Hm, det låter ju sådär ifall nya uppdateringen strilar vid inloggning, väntar nog lite med omstart...
Mvh
TMC
Postad 08 december 2010 - 16:59
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Tittar jag exempelvis på Kanal 5, där pågår ett program som närmar sig slutet. Då kan jag trycka på REC och de som är kvar spelas in. Så det behöver du inte efterlysa om, för det fungerar.
Men jag antar att det du menar i sin helhet är att du tycker som jag? Dvs att börjar du titta så vill man kunna trycka på REC och den spelar in hela programmet ifrån början. Har jag helt fel? 
Ex: Jag startar boxen kl 12 och den står på Svt1. Kl: 18:55 slår på tv:n och får bild på densamma. Ett jättebra program är igång som startade 18:00 och slutar 19:00. Trycker jag "REC" kl: 18:55 så sparas bara 5 min av detta program. Detta trots att hårddisken har spelat in i två timmar automatiskt. Programet är som sagt inspelat på hd:n med time shiftfunktionen för jag kan ju trycka "Paus", spola tillbaka och se programet från när det startade 18:00. Första 55 min ska läggas till de påföljande 5 min när jag trycker "REC" kl: 18:55 och sparas så jag kan se programmet när jag vill. Jag kan inte vara tydligare. Saknar ni verkligen att Ok inte får upp kanallistan längre? Den funktionen har jag alltid tyckt att den varit fullständigt onödig. Infoknappen två gånger och sen bläddra på samma kanal framåt i tiden eller höger/vänster/framåt i tiden på andra kanaler för att se vad som visas. Men vi tycker ju olika...
Redigerat av Bosse-i-skogen, 08 december 2010 - 17:08.
Postad 08 december 2010 - 17:06
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Drog ut strömsladden men det hjälpte inte. Stannar fortfarande på prick 5.
Drog ut strömsladden igen och tryckte på info och tog remove software. Nu stannar den på första gula pricken... Suck. Är den trasig nu?
Gjorde en mjuk omstart av thomson modemet (alltså från webbadminsidan), och då kicka den igång. Det trodde jag inte. Saknar dock OK-knappen. Däremot har knapparna runt om OK-knappen blivit riktigt bra och snabba. Höger vänster när det är tv bild visar vad som går på de andra kanalerna även hur mycket som gått i programmet. Upp ned visar tillbaka eller vad som kommer.
Postad 08 december 2010 - 17:17
jorego
-
jorego
-
Rookie
-
4 inlägg
Saknar också OK-knapp funktionen riktigt mycket. TV-guiden är ju så långsam och slö att bläddra i, den hade dock blivit rätt mycket bättre om man kunde bläddra en hel sida åt gången.
Postad 08 december 2010 - 17:18
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Gjorde en mjuk omstart av thomson modemet (alltså från webbadminsidan), och då kicka den igång. Det trodde jag inte.
Saknar dock OK-knappen.
Däremot har knapparna runt om OK-knappen blivit riktigt bra och snabba. Höger vänster när det är tv bild visar vad som går på de andra kanalerna även hur mycket som gått i programmet. Upp ned visar tillbaka eller vad som kommer.
Det var inte omstarten av modemet som gjorde det. Jag har ADSL och tvillingabbonemang. Och det gick inte att uppgradera om den andra boxen var kopplad till nätverket. Vet inte om det är bara är jag som har detta problem eller om det gäller alla som tvillingabbonemang?
Postad 08 december 2010 - 17:54
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
De största förändringarna är:
Funktionen att man kan spela upp program från programbiblioteken är aktiverad. Man ser att ett program finns i programbiblioteket där genom att det är en listen röd cirkel med en vit play ikon i EPG informationen på det aktuella programmet. Byter man till en kanal till en kanal där det pågår ett program så kommer även texten "Tryck OK för att starta om från början" i en svart ruta ovanför mini EPG på skärmen.
Jättebra funktion men varför är inte detta aktiverat för SVT1 HD och SVT2 HD?
Redigerat av Unregistered29650, 08 december 2010 - 17:54.
Postad 08 december 2010 - 17:59
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Det här låter ju märkligt, default hos de flesta digitalboxar (min känsla iaf) är ju att man får upp en kanallista genom tryck på OK knappen.
Som du mycket riktigt påpekar så är boxen extremt seg och tvingas man använda den gula knappen (vilket iofs ger en bättre överblick men ju är ännu segare vid bläddrande) så blir det ju ohållbart.
Jag håller, trevlig funktion att kunna se program från början. Men att ta bort ok knappen funktionssätt är en riktig blunder rent HMI mässigt efter som.EPG:n är alldeles för seg, både att komma upp och framförallt att bläddra i. TELIA borde flytta funktionen till play knappen, betydligt mer logiskt än OK knappen. Hoppas TELIA tar till sig detta. EK
Postad 08 december 2010 - 18:07
jorego
-
jorego
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag håller, trevlig funktion att kunna se program från början. Men att ta bort ok knappen funktionssätt är en riktig blunder rent HMI mässigt efter som.EPG:n är alldeles för seg, både att komma upp och framförallt att bläddra i. TELIA borde flytta funktionen till play knappen, betydligt mer logiskt än OK knappen. Hoppas TELIA tar till sig detta.
EK
+1
Postad 08 december 2010 - 18:16
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Så har borde logiken i HMI:t bli;
"play knappen" = ja
"stopp knappen" = nej
Att behöva bläddra i en pop up ruta för att välja nej känns inte logiskt, play och stopp känns mycket mer logiskt, enbart en knapp tryckning vad du som användare än vill göra.
Att behöva bläddra uppfattas av användaren som ett extra moment som tar tid, det get allt som oftast utslag när HMI betygssätt, så lite blädrande i menyer som möjligt och mycket enkel logik är ett bra utgångsläge, då får man nöjda användare.
EK
Postad 08 december 2010 - 18:19
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
TELIA borde flytta funktionen till play knappen, betydligt mer logiskt än OK knappen. Hoppas TELIA tar till sig detta.
Jag håller helt med! Ändra till Play knappen som är mer logisk. Gör ni inga användar tester innan eller har någon referensgrupp? Många nya funktioner är jättebra men det här och att ta bort hastigheten vid spolning är mindre bra!
Redigerat av Unregistered29650, 08 december 2010 - 18:19.
Postad 08 december 2010 - 18:38
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Håller med! Man ser inte vilken hastighet och sifforna står stilla i flera sekunder innan de rör på sig.
Räkneverket bör definitivt uppdateras flera gånger i sekunden. Hopplöst att försöka hänga med annars. Videobilden där bakom får också gärna uppdateras oftare, men det kanske är svårt rent tekniskt...
Postad 08 december 2010 - 18:41
TurboJonte
-
TurboJonte
-
Användare
-
-
151 inlägg
Ja, vad ska man säga...
Här gjorde Telia verkligen en jätte miss med kanallistan via OK-knappen.
Och varför ändrade dom grafiken på volymreglaget? Nu ser det ju riktigt 90-tal ut... Känns även som om volymändringen direkt i boxen går långsammare nu än innan. Någon mer som reagerat på samma sak?
Hoppas Telia drar tillbaka denna uppdatering illa kickt och rättar till missarna eller fort som attan släpper en fix.
Postad 08 december 2010 - 18:43
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
hej, efter nya uppdateringen så går det inte att logga in för mej. det laddar först jättelångsamt o sen står det att ett fel har uppstått och att jag ska bryta strömmen. har redan gjort det flera gånger nu :@
Postad 08 december 2010 - 18:44
dr-nix
-
dr-nix
-
Rookie
-
8 inlägg
Kass uppdatering, blev tvungen att nollställa min box. Inloggningen tar ännu längre än normalt dessutom..
Postad 08 december 2010 - 18:45
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Infon om att uppdatera i överkanten av bilden nu bör ju speedas upp. Den segar sig fram så jag blir rasrlös!
Postad 08 december 2010 - 18:46
fidde78
-
fidde78
-
Användare
-
-
171 inlägg
Jäkla skit Telia. Skulle uppdatera boxen när dottern titta på Bolibompa då jag trodde de skulle gå snabbt, men icke. Stanna på 4 procent första gången, 9 andra, 97 tredje, 4 fjärde, kom till 20 på andra inloggningen femte försöket sen kommer de upp att ett fel uppstått och starta om boxen. Jäkla skit. Försökte ringa Telia men dem nötterna kommer man inte fram till då de är så många som ringer. Jäkla pajas bolag.
Postad 08 december 2010 - 18:47
EmilHemma
-
EmilHemma
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
hej, efter nya uppdateringen så går det inte att logga in för mej. det laddar först jättelångsamt o sen står det att ett fel har uppstått och att jag ska bryta strömmen. har redan gjort det flera gånger nu :@
Samma sak för mig, blev nu när det skulle uppdateras också. Jag har provat göra det ett antal gånger och funkar inte, har startat om switchen eller vad det är också men har inte hjälpt. Går dessutom inte att ringa kundtjänst nu, blir bara upptaget. Nån som har en bra lösning på nollställning på en inspelningar box, kan man nollställa boxen innan man loggat in?
Postad 08 december 2010 - 18:48
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Samma sak för mig, blev nu när det skulle uppdateras också. Jag har provat göra det ett antal gånger och funkar inte, har startat om switchen eller vad det är också men har inte hjälpt. Går dessutom inte att ringa kundtjänst nu, blir bara upptaget.
Nån som har en bra lösning på nollställning på en inspelningar box, kan man nollställa boxen innan man loggat in?
Samma för mig! ****s ****!!! Jag skulle ju spela in Champions league ikväll. HUR SKA TELIA KOMPENSERA MIG FÖR DET HÄR!??!?!?!??!?
Postad 08 december 2010 - 18:48
Unregisteredf2d015da
-
Unregisteredf2d015da
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Efter att blivit ombedd att starta om boxen så går det ej att logga in. " Ett fel har uppstått var vänlig stäng av boxen genom att göra den strömlös bla bla....." Hur ###### många ggr då? Skit mitt i Cops...
Är det tjänsten som är nere för tillfället eller kan det vara min box, har en gammal i reserv, kan jag köra in den direkt och testa?
Postad 08 december 2010 - 18:51
jappa
-
jappa
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jaha.. samma här.. det kom upp en textrad överst i bilden som irriterande sakta hackade sig fram med någon info att jag behövde uppdatera för att kunna se SVTs lokala sändningar.. Fortfarande ingen bild efter ca 10-15 omstarter..
Postad 08 december 2010 - 18:52
Joopey
-
Joopey
-
Rookie
-
5 inlägg
Samma sak här. Bara vit bild efter massa omstarter. Skärpning.
Postad 08 december 2010 - 18:54
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jaha.. samma här.. det kom upp en textrad överst i bilden som irriterande sakta hackade sig fram med någon info att jag behövde uppdatera för att kunna se SVTs lokala sändningar.. Fortfarande ingen bild efter ca 10-15 omstarter..
Den är även kvar fast man uppdaterat!
Postad 08 december 2010 - 18:54
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Har samma fel 1910 box
Provade att ringa Telia det är upptaget på 90200
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|