Kanske tur för Telia att de inte opererar i de länderna där de skjuter först och frågar sen. HehehePetetiskt.
I en del av världen så letar folk mat just nu, i en annan del duckar de för kulor som viner.
Här sitter folk och klistrar in avtalstext och ska ha kompensation för att en tv-tjänst ligger nere ett par timmar.
Det händer inte mycket på er front va?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910
(Digitalboxar)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1960-9
(Digitalboxar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1903
(Digitalboxar)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1963
(Digitalboxar)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1003
(Digitalboxar)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 08 December 2010 - 20:16
Postad 08 December 2010 - 20:18
Postad 08 December 2010 - 20:18
Petetiskt.
I en del av världen så letar folk mat just nu, i en annan del duckar de för kulor som viner.
Här sitter folk och klistrar in avtalstext och ska ha kompensation för att en tv-tjänst ligger nere ett par timmar.
Tror du är på fel forum eller fel del i världen.....
Postad 08 December 2010 - 20:19
Jorå.Allt är relativt.
Såklart. Ville bara röra om lite i grytan. På vissa låter det som att nåt värre inte har hänt. Skål.du är vad du kallar oss, vi har en tjänst som vi betalar ganska mycket pengar för beroende hur mycket kanaler vi har och då är inte något sånt här acceptabelt
hehe!:-)Kanske tur för Telia att de inte opererar i de länderna där de skjuter först och frågar sen. Hehehe
Postad 08 December 2010 - 20:22
emligt det där så blir det ju ingen kompesation och det är ju inte acceptabelt. :s det här är verkligen en riktig skandal. för alla telia kunder i princip också :@
Kom igen nu! I dagens högteknologiska samhälle händer sånt här! Jag är inte drabbad för min box har gått igång utan problem men även om den strejkat så vadå? Det löser sig och att kräva kompensation för några timmars frånvaro av tv-bild är ju inte lite patetiskt!
Postad 08 December 2010 - 20:23
Trött man blir, står det att man ska uppdatera så SKA det funka. Systemen och servrarna måste ju vara dimensionerade för sånt här. På hemsidan står det bara "du kan prova senare ikväll". Jo, tjena. Jag ska se CL ikväll, Telia.
Finns säkert dessutom någon finstilt paragraf som gör att det inte går få någon kompensation för detta.
Förbannad nu.
Dagens läxa är att alltid kolla denna tråd när det är kommer besked om uppdatering innan man uppdaterar.....
Postad 08 December 2010 - 20:23
Kom igen nu! I dagens högteknologiska samhälle händer sånt här! Jag är inte drabbad för min box har gått igång utan problem men även om den strejkat så vadå? Det löser sig och att kräva kompensation för några timmars frånvaro av tv-bild är ju inte lite patetiskt!
jag orkar inte ens svara på ditt idiotiska inlägg.
Postad 08 December 2010 - 20:24
Petetiskt.
*Poäng* till dig!
Postad 08 December 2010 - 20:25
HALLÅ år 2010 snart 2011.
Postad 08 December 2010 - 20:30
emligt det där så blir det ju ingen kompesation och det är ju inte acceptabelt. :s det här är verkligen en riktig skandal. för alla telia kunder i princip också :@
Jag kan tycka att det inte är världens undergång även om jag tycker det är jäkligt irriterande. Tycker nog att nån form av kompensation till samtliga vore enklast att ta sig an alla arga kunder, även om de inte "måste" enligt deras avtal så handlar det om goda kundrelationer också. Rimligt och enklast att administera vore väl nån gratis valfri hyrfilm. Detta om problemet löser sig snart såklart, annars är det en annan femma.
Kl 22 beräknas det vara klart enligt supporten på Fiberlan. Servrarna överbelastade.....
HALLÅ år 2010 snart 2011.
Nej men vadfan, nu blir jag ju irriterad. Vad är tanken egentligen, att man ska umgås med frugan under tiden? Både hon och jag blir ju lite tveksamma över hur detta ska gå
Postad 08 December 2010 - 20:32
Postad 08 December 2010 - 20:32
Nej men vadfan, nu blir jag ju irriterad. Vad är tanken egentligen, att man ska umgås med frugan under tiden?
Hahahaha
Postad 08 December 2010 - 20:33
De kvittar nog vilket bolag man har man får nog ingen kompensation om tvn ligger nere i några timmar de ska nog dröja dagar för det ska hända något.
Oavsett vad som står i avtalet så tycker jag att Telia borde ge någon typ av kompensation. En sådan här "plump uppdatering" skall ge automatisk kompensation. Att göra fel är ok men att låta textremsan snurra vidare (i flera timmar) så att ännu fler kan göra "bort sig", trots att de har ett nedringt hjälptelefonnummer och en havererad hemsida tyder ju bara på en sak......
Näe, nu skall jag gå och titta på min TV som har kommit igång igen.
Ha 15 kanalers tablå samtidigt är ju bara bara... underbart...
Postad 08 December 2010 - 20:35
Allt ska vara så klycshigt i moderna Sverige, ihpone, ipad, iptv och massa skit, bara skit, gammal hederlig teknik är det som regerar, att aldrig folk lär sig.
Redigerat av BGPv4, 08 December 2010 - 20:36.
Postad 08 December 2010 - 20:36
Varför tar ni 50kr för nya filmer när det är digitalt? Borde det inte allmänt vara billigare digitalt en fysisk skiva?
Det blir rätt stor skillnad på 29kr och 49kr
Jag kommer inte hyra filmerna som kostar 49 kr, hade dom kostat 29kr då hade jag däremot kunnat tänka mig det
Och filmer som går på TV som TV3, TV4, KANAL 5 och TV6
Borde vara gratis i ert utbud
Postad 08 December 2010 - 20:39
Postad 08 December 2010 - 20:49
Håller med, delvis. Men om man betalar flera hundra i månaden för att se sitt favoritlag på Viasat och boxen går ner lagom till match kanske man tycker annorlunda.Det löser sig och att kräva kompensation för några timmars frånvaro av tv-bild är ju inte lite patetiskt!
Postad 08 December 2010 - 20:51
EK
Postad 08 December 2010 - 20:52
Postad 08 December 2010 - 20:52
Håller med, delvis. Men om man betalar flera hundra i månaden för att se sitt favoritlag på Viasat och boxen går ner lagom till match kanske man tycker annorlunda.
precis, jag missar både en match på viasat hockey och milan-ajax :s
Postad 08 December 2010 - 20:54
Hahaha...när man läser sånt här är man glad att man har gammal beprövad teknik hemma, parabol!
Allt ska vara så klycshigt i moderna Sverige, ihpone, ipad, iptv och massa skit, bara skit, gammal hederlig teknik är det som regerar, att aldrig folk lär sig.
Alla får inte sätta upp paraboler, rätt strikta regler där jag bor i hyreshus
Sen är det så himla petigt med "hinder" i vägen som ett träd eller buske, då är det kört med parabol
Postad 08 December 2010 - 20:57
Postad 08 December 2010 - 20:58
Och vad gör vi som ändå startat om boxen och nu inte får igång den?
Provar starta om igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 December 2010 - 20:59
Visst... bor i Örebro o har fiber 100/10. Har startat om konstant sen ca 19.15 utan att få igång skitenProvar starta om igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 December 2010 - 20:59
Provar starta om igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
arrogant svar
Postad 08 December 2010 - 21:04
Provar starta om igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hmm vad gör man om man börjar få glapp i kontakten? den finns ju ingen strömknapp på boxen.....
Postad 08 December 2010 - 21:04
Postad 08 December 2010 - 21:09
jag orkar inte ens svara på ditt idiotiska inlägg.
Då kan jag svara i ditt ställe. Du håller med mig men kan ju inte skriva det...
Postad 08 December 2010 - 21:10
Postad 08 December 2010 - 21:11
Postad 08 December 2010 - 21:15
Dumt svar klart man provar igen. Själv har jag provat 20 gånger skulle lagt ner om det inte var för att jag måste se ett program. Nä måste ni inte se på teven ödsla inte Eran tid på att hålla på utan avvakta några timmar eller gör det imorgon-Provar starta om igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 December 2010 - 21:18
Det är samma fel som alla 500000 av Telias iptv-kunder är drabbade av.Har försökt massa ggr nu. Min vanliga box fungerade direkt efter omstart men min inspelningsbara vägrar. Det kommer bara upp att ett fel har uppstått och att man ska göra boxen strömlös. Har inte haft telia mer än en vecka nu men är det samma problem som ni andra har ??
Postad 08 December 2010 - 21:21
Yes!! Äntligen, efter att ha suttit o startat om i nästan 2 timmar så kom eländet upp....
Märker ni inte själva allihopa hur patetiska ni är? 2-3 timmar utan tv-bild och det är som om h-et har landat på vår planet! Vår jord så som vi är vana vid att se den stämmer inte under 2-3 timmar för att tv-bilden är svart! Herrejösses säger jag bara! Jag bara skrattar gott! Jag får snart ont i magmusklerna av skrattkramp. Ni beter er som trotsiga 3-åringar som inte får vad de vill ha i affären.
MVH 46-åringen!
Redigerat av Bosse-i-skogen, 08 December 2010 - 21:21.
Postad 08 December 2010 - 21:23
Hyrsevärden kan ju inte förbjuda dig att sätta upp en parabol så länge du den inte hänger utanför balkongen eller skada fasaden eller liknande. Ska du ha t.ex Viasat så är det rekomenderat att du ska ha 20m fritt i söderläge. man bruka säga om du har ett träd och de skulle falla skulle de då fall på ditt hus/balkong så funkar det inte. men oftast brukar det funka trots träd i vägen.Alla får inte sätta upp paraboler, rätt strikta regler där jag bor i hyreshus
Sen är det så himla petigt med "hinder" i vägen som ett träd eller buske, då är det kört med parabol
Postad 08 December 2010 - 21:30
Hyrsevärden kan ju inte förbjuda dig att sätta upp en parabol så länge du den inte hänger utanför balkongen eller skada fasaden eller liknande. Ska du ha t.ex Viasat så är det rekomenderat att du ska ha 20m fritt i söderläge. man bruka säga om du har ett träd och de skulle falla skulle de då fall på ditt hus/balkong så funkar det inte. men oftast brukar det funka trots träd i vägen.
http://www.gp.se/nyh...raboler?m=print
Postad 08 December 2010 - 21:33
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 December 2010 - 21:37
Inväntar morgondagen istället för en update av boxen.
En idé för kompensation vore ju en "FRI VISNING" av lite kanaler kanske? Lagom till Jul och allt
Postad 08 December 2010 - 21:38
Märker ni inte själva allihopa hur patetiska ni är? 2-3 timmar utan tv-bild och det är som om h-et har landat på vår planet! Vår jord så som vi är vana vid att se den stämmer inte under 2-3 timmar för att tv-bilden är svart! Herrejösses säger jag bara! Jag bara skrattar gott! Jag får snart ont i magmusklerna av skrattkramp. Ni beter er som trotsiga 3-åringar som inte får vad de vill ha i affären.
Skriker SKANDAL, FELIA och annat. Väx upp!
MVH 46-åringen!
de handlar väl inte direkt om att man inte klarar sig utan ett par timmar men de e så irriterande å klantigt av dom å släppa detta som är en stor bugg. mesta är juh lessna barn som inte fick se julkalendern.. fast mest irriterande tror ja de e för dom flesta å inte att dom inte klarar sig utan tv några timmar..
Postad 08 December 2010 - 21:39
Att när ni trycker på OK knappen får ni inte upp kanalmenyn?
Fattar inte varför det inte fungerar för mig nu?
Postad 08 December 2010 - 21:40
Är det någon annan som kan bekräfta
Att när ni trycker på OK knappen får ni inte upp kanalmenyn?
Fattar inte varför det inte fungerar för mig nu?
Dom har tagit bort den funktionen i denna uppdateringen, varför vet jag inte.
Postad 08 December 2010 - 21:43
Kan bara beklaga om jag inte skrivit till er på ett bra sätt här under kvällen, men jag hoppas att alla ni har fått igång tjänsten igen. Jag har haft det lite körigt här och har inte hunnit läsa vad ni skrivit här men kommer att göra den senare. Kan bara be om ursäkt för att det varit problem och jag kommer återkomma senare med vad som varit problemet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
2 tips
1. Gör inga uppdateringar när det är stora evenemang, som tex champions league
2. Gör inga uppdateringar på kvällstid när majoriteten av era kunder är hemma
Dom har tagit bort den funktionen i denna uppdateringen, varför vet jag inte.
Helt sanslöst! Visade morsan detta idag hur bra just denna funktion var, att kunna ha programtablå på 15 kanaler
Nu är det helt värdelöst! Nu måste man mer eller mindre zippa förbi kanalerna
Jobbigt när man har 70 kanaler typ!
Riktigt idiotiskt!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Telia IP-TV in i HTPC?
63 filmer
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna