Kommer nÀmnligen köpa denna TV:n i April och det hade vatt skoj att slippa hitta en sÄn kabelgrejs.
Samsung LE40F71B
(TV)
|
1
|
(33)
|
Inga priser |
Samsung LE-40F71 Blinkande fÀrger (41 inlÀgg)
|
16 år sedan |
1080p-skÀrmar - vilka finns det? (293 inlÀgg)
|
17 år sedan |
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlÀgg)
|
18 år sedan |
Samsung, Sony eller Sharp? (1 inlÀgg)
|
18 år sedan |
Val av LCD - Sharp XD1E, Samsung F71, Sony W2000 (47 inlÀgg)
|
18 år sedan |
LG 42lb2r eller Samsung LE-40f71 (17 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Samsung F71 (1 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Samsung LE-40F71BX eller SONY KDL-40W2000 ? (328 inlÀgg)
|
19 år sedan |
HTPC + Samsung F71? (30 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Mormor vill ha en stor TV (20 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Full-HDTV frÄn Samsung ger knivskarp bild (18 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Vilken Àr bÀst? (5 inlÀgg)
|
19 år sedan |
LE-40M71 vs LE-40F71B (31 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Sharp/Sony/Samsung (2 inlÀgg)
|
19 år sedan |
HDTV och "LCD LED TV" frÄn Samsung! (53 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Samsung (2 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Postad 13 March 2007 - 17:36
Kommer nÀmnligen köpa denna TV:n i April och det hade vatt skoj att slippa hitta en sÄn kabelgrejs.
Postad 13 March 2007 - 17:50
Och Àr det inte sÄ att i princip alla bildvisare overscannar pÄ dvd, bluray etc? Var det inte det som framgick av den texten som fanns lÀnkad i nÄn av f71-trÄdarna. Jag Àr iaf övertygad om att TV'n visar upp den bild som den ska visa upp nÀr den visar bluray och att det inte Àr nÄgon miss frÄn samsung. Skulle tro att "konkurrenternas" LCD's ocksÄ overscannar pÄ samma vis.
kan det verkligen stÀmma? pÄ BD / HD DVD finns ju ingen anledning att overscanna, de Àr konstruerade för moderna bildvisare och har (sÄvitt jag sett) ingen som helst kompensering för overscan (vilket inte heller de flesta DVD-filmer frÄn senare Är har).
om TV:na dÄ ÀndÄ overscannar för att kompensera för en effekt som las in pÄ DVD för att kompensera för Àldre TV:ars inkompetens Àr det ju... helt barockt! och stjÀl bild för oss =(
Postad 13 March 2007 - 22:58
Postad 15 March 2007 - 14:21
Hejsan pÄ er allihop! Gör hÀr mitt första inlÀgg nÄgonsin pÄ forumet:)
Har precis bestÀllt 3st kablar frÄn USA via e-bay som skall passa. Hör av mig nÀr jag fÄtt dem om nÄgon Àr intresserad av att köpa eller lÄna. Om ni sjÀlva vill hitta kabeln Àr det enklast att söka pÄ "Serial cable+Kodak DC20"....
Snart skall jag bestÀlla F71 ocksÄ...46"
Tack för ett mycket bra forum!!!!
TyvÀrr har jag inte fÄtt kablarna Ànnu och skall Äka pÄ semester i 4 veckor, sÄ om nÄgon vill ha frÄn mig fÄr ni vÀnta ett tag Àr jag rÀdd:(
Fick min F71 igÄr och skall börja stÀlla in bilden ordentligt nu.
Vanlig Tv ser fördjÀvlig ut men DVD var grymt! Skall bli kul att testa med Blu-ray nÀr man införskaffat sig PS3
Postad 15 March 2007 - 18:36
Vanlig Tv ser fördjÀvlig ut men DVD var grymt! Skall bli kul att testa med Blu-ray nÀr man införskaffat sig PS3
Hej
NÀr du sÀger att vanlig tv ser fördjÀvlig ut, menar du dÄ den inbyggda analoga mottagaren eller Àr det bilden frÄn en boxer/parabolmottagare (digital) ?
Undrar..
Postad 15 March 2007 - 20:57
[/quote]
Nu Àr det bestÀmt, det blir en F71, efter att ha velat fram och tillbaka i veckor mellan olika paneler. Talade med en Samsung à F i dag, som tyvÀrr meddelade att man för stunden inte kan leverera F71:an - "det Àr nÄgot problem pÄ apparaten man mÄste rÀtta till". Vilket problemet Àr, och nÀr leveranserna kommer igÄng igen fÄr jag veta i morgon. Det kan ju vara sÄ att de nu lÀgger in ny mjukvara i panelerna, inkl. firmware.
BetrÀffande kabeln för att lösa overscan-problemet sÄ Àr det korrekt att dessa gÄr att fÄ tag i i USA för det facila priset av $ 3,85. Jag har bett att fÄ fraktkostnaden till Sverige bekrÀftad, och kan lika gÀrna bestÀlla 2 för att sedan skicka ut en pÄ turné som tack för hjÀlpen med all info. RÀknar med att ha dessa inom nÄgon vecka, bara att höra av sig.
Postad 19 March 2007 - 10:09
Det som behövs:
Modelkod:
Serienummer:
Inköpsdatum:
InköpsstÀlle:
Postad 19 March 2007 - 11:24
Man kan nu genom att ringa till samsung Sverige bestÀlla en kabel samt en kortare manual pÄ svenska.
Det som behövs:
Modelkod:
Serienummer:
Inköpsdatum:
InköpsstÀlle:
LĂ„ter super. Ăr det bekrĂ€ftat av dem ?
Postad 19 March 2007 - 14:05
Efter att ha gett de uppgifter de önskade sÄ lovade de att genast skicka en kabel, skiva med firmware och instruktioner pÄ svenska. Allt detta tog 5 minuter. à terstÄr bara att se hur snabbt "genast" Àr för dem! à terkommer nÀr jag fÄtt uppdateringsgrejjerna frÄn Samsung.
Postad 19 March 2007 - 18:10
Postad 19 March 2007 - 18:13
Har varit sugen pÄ den hÀr lÀnge, men nÀr jag ringde Samsungsupporten sade de Ät mig att de inte hade nÄgra planer pÄ att stöda firmwareuppgraderingen.
Nu kanske man skall ta en titt pÄ den... iofs kommer ju den hÀr babyn snart .....
LN-T4065F
Undrar hur mycket försÀljning de torskade pÄ att inte ringa hem och skaffa firmwaren tidigare.
Postad 19 March 2007 - 20:19
Postad 20 March 2007 - 09:59
Postad 20 March 2007 - 11:00
nu till frÄgan.. va Àr det som hÀnder med dem andra ingÄngar efter uppdateringen, componet och Vga!funkar du fortfarande pÄ 1080P ?
tack
Postad 20 March 2007 - 13:06
Mitt mail till dom: [Product] LE40F71B
Subject: BekrÀfta detta tack.
Hej!
Vi Àr mÄnga som undrar följande:
Kan man nu bestÀlla Kabel samt kort manual pÄ svenska frÄn er? Detta för firmwareuppdatering som ÄtgÀrdar Overscan pÄ LE40-F71. Se följande lÀnk dÀr vi har diskuterat i forumet: https://www.minhembi...0
DÀr sÀgs det att man bara behöver Modellkod, Serienummer, Inköpsdatum samt InköpsstÀlle. Kan ni bekrÀfta att detta stÀmmer, att man kan fÄ kabel+andra nödvÀndigheter för att uppdatera sin TV?
Deras svar:
Det stÀmmer att vi nu sÀnder ut kabel och cd-skiva med mjukvara för att
uppdatera tv-apparaten.
Det Àr bara att ringa in till supporten pÄ nr 0771 - 400 200 för att fÄ
dom utsÀnda.
Mjukvaran som vi sÀnder ut Àr version 1009SVC
Redigerat av shuriken, 20 March 2007 - 13:07.
Postad 21 March 2007 - 14:37
edit: Fan ocksÄ !! Hade ju sÄklart ingen seriell port pÄ min dator
Redigerat av Baily, 21 March 2007 - 15:22.
Postad 21 March 2007 - 21:14
PÄ engelske AVForums er det en som har fÄtt tak i 1010SVC firmware. Han vil legge den ut sÄ snart han kan slik at andre kan laste den ned
Link: Bla ned til svar nummer 6 pÄ siden
Postad 22 March 2007 - 11:31
Attention all!!
PÄ engelske AVForums er det en som har fÄtt tak i 1010SVC firmware. Han vil legge den ut sÄ snart han kan slik at andre kan laste den ned
Link: Bla ned til svar nummer 6 pÄ siden
Verkade inte vara nÄgra större skillnader ?
Postad 22 March 2007 - 11:46
Verkade inte vara nÄgra större skillnader ?
Mener du i forhold til 1009SVC eller 1010?
Denne fikser bÄde pixelmapping OG problemet "crazy colors" som oppstÄr nÄr man starter TV'en i "Movie mode" for sÄ og endre modus. 1009SVC gav pixelmapping, men fikset ikke "Crazy colors" mens 1010 fikset fargeproblemet men gav ikke pixelmapping (Just scan). 1010SVC fikser altsÄ begge deler..
Postad 27 March 2007 - 01:05
Nu driver en HTPC den Ä kör 720p och 1080i i trevlig skÀrpa.
Den som skrev att overscan inte var ett problem har aldrig anvÀnt den som datorskÀrm...
Postad 27 March 2007 - 07:19
Postad 27 March 2007 - 20:12
Undrar om nÄgon som fÄtt programvara o instruktioner skulle vilja va hygglig o kopiera o skicka till mig, Jag har köpt min LE40F71B pÄ Pixmania och den levererades frÄn Paris sÄ Nordisk garanti o support gÀller ej enligt Samsung = fel serienummer pÄ TVŽn.
En tackar pÄ förhand för alla svar
Postad 20 April 2007 - 13:54
Hej
NÀr du sÀger att vanlig tv ser fördjÀvlig ut, menar du dÄ den inbyggda analoga mottagaren eller Àr det bilden frÄn en boxer/parabolmottagare (digital) ?
Undrar..
Jag menar den analoga mottagaren i tv-n. Men nu har jag haft lite tid att pilla med fÀrginstÀllningarna, stÀngt av dynamic dimming och dynamic gamma i servicemenyn= helt ok bild!
Postad 20 April 2007 - 16:36
Givetvis kom kablarna jag bestÀllt frÄn USA i början av veckan, haha
SÄ om det Àr nÄgon som vill ha Àr det bara att skicka ett PM
Redigerat av Unregisteredb62c5fbf, 25 April 2007 - 18:50.
Postad 26 April 2007 - 11:37
Postad 16 May 2007 - 11:25
Fick min Samsung F71 förra veckan och försökte bestÀlla servicekabel frÄn samsung idag men tydligen var det import frÄn annat land.
Till frÄgan: Vart kan jag köpa servicekabeln?? eller Àr det nÄgon hÀr pÄ forumet som kan skicka sin kabel för en peng?
Postad 21 May 2007 - 09:51
Min Àr en import frÄn tyskland och dÄ mÄste jag uppdatera med en tysk firmware. NÄgon som vet vart man kan ladda ner den senaste tyska firmware:n?
Postad 21 May 2007 - 22:30
Mera strul... Tydligen Àr det olika versioner av firmware beroende frÄn vilket lande tv:n kommer frÄn.
Min Àr en import frÄn tyskland och dÄ mÄste jag uppdatera med en tysk firmware. NÄgon som vet vart man kan ladda ner den senaste tyska firmware:n?
Ăr du helt sĂ€ker? För nĂ€r jag frĂ„ga supporten om firmware sĂ„ mena killen jag snacka med att det Ă€r samma tv bara olika mĂ€rkt för olika lĂ€nder. För jag har inte sett nĂ„t om att man skulle behöva ha olika firmware pĂ„ nĂ„t forum?
Men han pÄ supporten kanske inte visste egentligen, men kÀnns skumt om d skulle köra olika firmware ...
Har du servicekabel? var har du isf fixa den ifrÄn?
Jag vet inte om du har denna lÀnk: http://www.egraphixs...os.com/samsung/
DÀr verkar det finnas allt man behöver, bara man har kabeln.
Redigerat av Nicker, 22 May 2007 - 00:44.
Postad 24 May 2007 - 13:17
Postad 24 May 2007 - 20:25
Postad 29 May 2007 - 18:11
Nu har jag fÄtt en riktig kabel men fÄr det inte att fungera. följande meddelande kommer frÄn Flash Downloader: "check communication link no response from target..." . Vilken Baudrate skall anvÀndas? 115200 föreslÄr verktyget.
Har du kommit ihÄg att sÀtta igÄng Tvn efter att du har slagit igÄng sökningen?
Postad 30 May 2007 - 14:44
Men jag lÄnade en PC med COM-port och sÄ fungerade allt som det skulle.
Stort tack till Sir_Sado för att han skickade mig en av sina kablar!
Postad 06 June 2007 - 11:56
MEN nu Àr kablarna som var till övers slut och jag kan bara lÄna ut den jag har kvar...
Postad 07 June 2007 - 17:38
Varför levererar dom dessa nÀr man mÄste hÄlla pÄ sÄ hÀr??
Postad 04 July 2007 - 23:38
Har dom lagt pÄ nyaste firmwaren frÄn fabrik/butik?
Vill ha en full hd och denna ha gÄtt ner i pris ordentligt.
Men det betyder för den skull inte att man Àr sugen pÄ jaga batchar och skicka kedjebrev runt hela landet för att fÄ allt och funka.
Tacksam för svar
Postad 08 July 2007 - 11:05
Det mÄste du inte. Bara ring Samsung. De fixar det nu. De skickar firmware och kabel.
Jag undrar dock ocksÄ över om det Àr fixat med nya leveranser. Ska nÀmnligen köpa en snart.
Postad 13 September 2007 - 23:30
Vad behövs för att fÄ till just 1920x1080@50hz? NÄgon som vet?
Har inte gjort uppdateringen till 1009(justscan) mjukvaran Àn, skulle det hjÀlpa?
//Peter
Redigerat av eddy67, 13 September 2007 - 23:31.
Postad 08 January 2008 - 16:35
Postad 17 March 2008 - 17:08
Postad 20 March 2008 - 16:09
Postad 24 June 2008 - 21:33
har precis uppdaterat med firmwaren i trÄden och det fungerar riktigt bra : - ) nÀstan som en ny tv ; - )
Postad 08 January 2009 - 17:19
Var skönt att jag hittade denna trÄd, sÄ jag ringde samsung och sa att jag lÀste vad nÄgon hÀr tidigare skrivit, att det bara var att ringa till dig och sÄ skickar dom ut en kabel och CD-skiva.
Nu nĂ€r jag gör det, sĂ„ sĂ€ger dom att dom Ă€r medvetna om problemet och det Ă€r OMĂJLIGT att fixa och dom vĂ€grade skicka ut nĂ„gon kabel + CDskiva. FrĂ„gade givitvis hur dom kunde sĂ€lja en TV nĂ€r dom var medvetna om problemet. Fick nĂ„ mummel tillbaka.
Iaf, sÄ Àr jag desperat att fixa det hÀr problemet, skulle nÄgon vÀnlig person som fick kabeln, CDskivan och instuktionerna av Samsung kunna skicka dom till mig? Skickar givitvis tillbaka allting nÀr jag Àr klar.
Postad 14 March 2010 - 21:02
tack pÄ förhand
Postad 29 December 2010 - 11:21
TÀnkte bara dela med mig av kopplingsschema för att göra en egen kabel. Se bifogad fil.
Det Àr bara att ta en seriell kabel och skrota sedan ta en 3.5mm stereokontakt med kabel frÄn nÄgot headset och skrota. Löd sedan ihop kontakterna enligt kopplingsschemat.
Vill bara dela med mig av detta dÄ det verkar vara svÄrt att finna en aktiv lÀnk dÀr detta kopplingsschema finns i dagslÀget.
TÀnkte testa och löda ihop en kabel sjÀlv idag och uppdatera min gamla LE40F71 ikvÀll dÄ jag stört mig pÄ overscan som fan nÀr man kör den mot datorn.
Samsung sverige verkar försöka sÀtta nÄgon form av vÀrldsrekord i kundfientlighet dom gÄnger jag vart i kontakt med dom sÄ man lÀr ju fixa sakerna sjÀlv.
Bifogad fil(er)
Postad 27 February 2011 - 11:40
Tjena,
TÀnkte bara dela med mig av kopplingsschema för att göra en egen kabel. Se bifogad fil.
Det Àr bara att ta en seriell kabel och skrota sedan ta en 3.5mm stereokontakt med kabel frÄn nÄgot headset och skrota. Löd sedan ihop kontakterna enligt kopplingsschemat.
Vill bara dela med mig av detta dÄ det verkar vara svÄrt att finna en aktiv lÀnk dÀr detta kopplingsschema finns i dagslÀget.
TÀnkte testa och löda ihop en kabel sjÀlv idag och uppdatera min gamla LE40F71 ikvÀll dÄ jag stört mig pÄ overscan som fan nÀr man kör den mot datorn.
Samsung sverige verkar försöka sÀtta nÄgon form av vÀrldsrekord i kundfientlighet dom gÄnger jag vart i kontakt med dom sÄ man lÀr ju fixa sakerna sjÀlv.
HÄller med om Samsung och kundfientlighet. Ringde dem om detta för ett drygt halvÄr sen och fick information om att en tekniker skulle kontakta mig för att komma ut och fixa det, mot betalning om 500-1000kr sjÀlvklart. Men ringde det nÄgon tekniker? Nej! För stor organisation det dÀr verkar det som.
Men... hur gick det?
Du har inte lust att skicka (bor i Helsingborg) en sĂ„dan till mig nĂ€r du Ă€r klar? Ăr nĂ€mligen helt grön pĂ„ sĂ„dant och Ă€ger inte ens en lödkolv. Jag skickar tillbaka den nĂ€r jag har flashat och stĂ„r sjĂ€lvklart för frakt fram och tillbaka. Skicka ett PM till mig om du kan tĂ€nka dig att göra detta sĂ„ fĂ„r du min adress. Tack pĂ„ förhand!
Postad 14 March 2011 - 11:23
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
Samsung LE-40F71 Blinkande fÀrger
11 bilder
2032 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?