Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MHB's interna MW2-turnering!

1327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 25 januari 2010 - 16:40

Henke811
  • Henke811
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Jag är också på o spela turre!

Lag Munkedal joinar jag (eller väst)

Psn: Henkebenke

#102

Postad 25 januari 2010 - 16:48

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

  • 981 inlägg
  • 0
Kör domination som 3e spelsätt. Det är ju rätt taktiskt. Egentligen tycker jag nog att man kan ta consolegaming.eu:s Decerto V2 upplägg med Dom+Sab+SD. Känns lite farligt med TDM.. folk kommer lacka ur som f*n på alla som sätter sig o kampar i banornas utkanter (vilket förmodligen är den vinnande taktiken).

Redigerat av BennySlyden, 25 januari 2010 - 16:48.


#103

Postad 25 januari 2010 - 16:55

Zdaarlight
  • Zdaarlight
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Kör domination som 3e spelsätt. Det är ju rätt taktiskt. Egentligen tycker jag nog att man kan ta consolegaming.eu:s Decerto V2 upplägg med Dom+Sab+SD. Känns lite farligt med TDM.. folk kommer lacka ur som f*n på alla som sätter sig o kampar i banornas utkanter (vilket förmodligen är den vinnande taktiken).

Jag skulle verkligen vilja ha demolition som ett av spelsätten. SnD, demo och CTF kör dom bästa lagen på GB (enligt spellistan MLG variant) och det är dom spelsätten jag gillar bäst. Men för min del går det bra att byta CTF mot Sabo eller Dom också.

#104

Postad 25 januari 2010 - 17:01

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Angående lagindelningen är ju lag väst rätt många men vi i lag Trollhättan bara 4 st. Kanske kunde lyfta över Boråsarna från lag väst till team Trollhättan/Borås??...Dom var väl 3 man därifrån om jag läst tråden rätt, blir det lite mera jämnt fördelat med folk :P

bara ett förslag alltså

#105

Postad 25 januari 2010 - 17:23

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0

Har vi något svartlista från förra gången?

Alla utom jag å britt?? å två till...


Tycker vi bara skall spela objekt spelsätt.. så SD, demo å sabo röstar jag för...
Bör också vara fasta kartor till de 3 spelsätten... så att det blir lika för alla...
Folk mår bäst av att inte ha några valmöjligheter...

#106

Postad 25 januari 2010 - 18:32

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Edit: Bestämmer mig på fredag om jag ska vara med.

Redigerat av threnode81, 25 januari 2010 - 21:47.


#107

Postad 25 januari 2010 - 18:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Alla utom jag å britt?? å två till...


Tycker vi bara skall spela objekt spelsätt.. så SD, demo å sabo röstar jag för...
Bör också vara fasta kartor till de 3 spelsätten... så att det blir lika för alla...
Folk mår bäst av att inte ha några valmöjligheter...


Håller med om objekt. Dock så kan man variera det med domination iaf, så man inte bara kör bombspel. Och mellan demo och sabo så är väl det sistnämnda att föredra då man på demolition oftast vinner som försvarare. Och om det då blir övertidsrunda så blir det oftast det laget som försvarar som vinner.

#108

Postad 25 januari 2010 - 20:13

nintendo
  • nintendo
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag kan vara med...

sätt upp mig i lag västmanland

psn : suschinski

#109

Postad 25 januari 2010 - 21:31

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Då gör jag härmed mitt för att styra upp lite.

Om lagen är bestämda nu så tycker jag varje spelare kollar upp vilka som ska vara med vilka. Lägg till dina lagkamrater i PSN och invänta sedan matchtid. Bestäm en teamleader som kan skicka ut datum i ett PM via PSN.

Är det kanske dags att dra en deadline för antalet anmälda spelare? Vi borde kunna gå vidare nu om Boråskillarna kan knata över?



/ChristianSVERIGE

#110

Postad 25 januari 2010 - 21:39

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Bara jag som är sugen på S&D only? :P

#111

Postad 25 januari 2010 - 22:02

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Tjena
Rolig ide de här med turnering men kan man inte lägga in en röstfunktion angående vilka spelsätt?? Så blir det ju dom 3 med flest röster. Demokratiskt och bra. Sen som nån sa så kanske de ska vara förutbestämda banor för respektive spelsätt så blir det så rättvist det kan bli...bara en tanke..

#112

Postad 26 januari 2010 - 03:55

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Måste vi göra det här så himla komplicerat. Varför kan vi inte bara köra S&D som vi alltid gör fast i turneringsform. Fungerar det så kan vi väl utveckla turneringen sen. Hellre en liten turnering än ingen alls!

DEADLINE-DATUM: 2010-01-26 18:00

Glöm inte att lägga till dina lagkamrater i PSN!!




/Christian

#113

Postad 26 januari 2010 - 06:20

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Är på för västsidan bor i borås men supports team munkedal :P

#114

Postad 26 januari 2010 - 08:23

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Måste vi göra det här så himla komplicerat. Varför kan vi inte bara köra S&D som vi alltid gör fast i turneringsform. Fungerar det så kan vi väl utveckla turneringen sen. Hellre en liten turnering än ingen alls!

DEADLINE-DATUM: 2010-01-26 18:00

Glöm inte att lägga till dina lagkamrater i PSN!!




/Christian

Och vad är det för fel på den deadline som Britt har satt? Trots allt han som håller i detta;

SISTA ANMÄLNINGSDAG: FREDAG 29/1!


Och att bara köra S&D låter inte så kul heller, men som ett av tre spelsätt funkar det alldeles utmärkt. Men håller nog med om, som sagts tidigare, att alla tre spelsätt och banor skall bestämmas i förväg och vara samma i alla matcher. Allt för att minska risken för förvirring :)

#115

Postad 26 januari 2010 - 08:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Första inlägget uppdaterat, LÄS!

Nej Nasty, det blir inte BARA S&D.
Man blir ingen svensk mästare på MW2 genom att bara vinna S&D-matcher.

Har läst igenom det folk har skrivit och tagit hänsyn till det.
Jag tycker också det blir för mkt med 3 "bombspel" så därför bestämmer jag enväldigt att det blir:

Spelsätt:
1. S&D
2. Domination
3. Demolition


Ska spelas i just den ordningen också! Take it or leave it.
Varför jag bestämmer själv ( utifrån det folk har skrivit ) är för att det tar alldeles för lång tid om man ska hålla på och rösta hit och dit.

Folk verkar tycka att det är lite många anmälda, jag kan hålla med men samtidigt vill man ju ge alla en chans.
Dock så har nog dom som är intresserade redan bestämt sig ( förutom nån som skulle bestämma sig på fredag=toffel? ). Så därför stänger vi anmälningen fr o m nu!
Vi kommer behöva splitta vissa lag till 2 lag känns det som. Några lag behövs slås ihop också.

Team Sthlm/Uppsala är ju ett lag som vi måste dela upp, jag, fraztheman och aber715 kommer ju från Uppsala och eftersom tanken var/är att det ska vara nån form av "geografisk samhörighet" så hamnar vi 3 iallafall i samma lag.
Sen tycker jag att vi kan plocka med dom 2 som var anmälda i Västmanland.

Så då består lag Uppland/Västmanland av:

- Britt78
- fraztheman
- aber715
- viro99
- aguhi

Tycker ni det verkar ok?

Lag Sthlm behöver delas upp i 2 så om alla tycker det är ok så lottar jag 2 lag av dessa personer:

- högberg
- Zdaarlight
- primare
- noseone ( reserv )
- sorken000
- what17ever
- sorken003
- bure719
- Hado67
- agober
- InZane
- kajoh



Lag väst behöver nog också delas upp i 2 lag så jag lottar 2 lag där också, består just nu av följande:
- andreassofus
- Erlander
- eapea
- Hippo6
- Tiva73
- jockeJ
- Rangwald
- Axxident
- Johnsson1975
- ChristianSVERIGE
- Petecrow77

Följande lag är 4 i varje lag, hur känner ni? Jag tycker 4 är 1 för lite, man bör vara 1 reserv också.

Team Kalmar:

- MrBandit76
- barkis69
- Evelon
- turbotomi

Team Trollhättan:

- Jockesan
- Smellymarq
- Cederboy
- Kamparkungen

Team Östergötland:

- patgu995
- ekaa
- shaman958
- Tony_N

Redigerat av BrittBastard, 26 januari 2010 - 08:26.


#116

Postad 26 januari 2010 - 08:33

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

  • 981 inlägg
  • 0
Gott Britt!

#117

Postad 26 januari 2010 - 08:49

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
När skall vi dra igång? Jag skall trycka på knappen ikväll är det tänkt... å finns vissa saker jag måste hinna låsa upp...

#118

Postad 26 januari 2010 - 08:55

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Tycker du kan trycka på knappen precis innan vi drar igång frasse :)

Förslag på banor:
S&D: Terminal eller Favela
Domination: Skidrow
Demolition: Highrise

Viktigt att det inte blir för stora banor bara :)

#119

Postad 26 januari 2010 - 08:55

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Jag röstar på förslag 1.

Av två anledningar:
1. Man är inte beroende av andra lag i detta spelsätt heller. Ett lag kan t.ex. spela alla sina matcher på 2 dagar medans ett annat lag tar 2 veckor på sig. Man behöver alltså inte spela matcherna i någon speciell ordning, bara se till att hinna klart innan utsatt sista datum :)

2. Förslag 4 gynnar dom lag som hinner spela mkt, vilket inte förslag 1 gör :)


Håller med.

#120

Postad 26 januari 2010 - 09:03

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Jag väljer iofs gärna vem jag spelar med (inget ont om någon men jag skäller ju rätt bra om folk inte gör som jag säger och man vill ju inte skrämma ihjäl någon nykomling :) ) men om majoriteten tycker annat så får man väl vika sig.

Dessutom så kan ju lag Norrland behöva lite konkurrens...... :)

#121

Postad 26 januari 2010 - 09:04

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0

Tycker du kan trycka på knappen precis innan vi drar igång frasse ;)

Förslag på banor:
S&D: Terminal eller Favela
Domination: Skidrow
Demolition: Highrise

Viktigt att det inte blir för stora banor bara :)

Snurrar upp dig på läktaren endå :lol: :)

Jag vill ha SD: Wasteland alt estate
Domination på invasion (den med mitten flaggan i mitten husets övre korridor..
Demo: Sub base

Redigerat av frass3, 26 januari 2010 - 09:05.


#122

Postad 26 januari 2010 - 09:06

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

När skall vi dra igång? Jag skall trycka på knappen ikväll är det tänkt... å finns vissa saker jag måste hinna låsa upp...

Samma här!
Knapptryckardags.

Måste ha några dagar att låsa upp det nödvändigaste (ninja pro + coldblooded pro).

#123

Postad 26 januari 2010 - 09:12

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0

Tycker du kan trycka på knappen precis innan vi drar igång frasse ;)

Förslag på banor:
S&D: Terminal eller Favela
Domination: Skidrow
Demolition: Highrise

Viktigt att det inte blir för stora banor bara :)


Varför är det viktigt att det inte blir för stora banor :) .......Terminal går fetbort för min del i S & D.....den har alldeles för få valmöjligheter.

För övrigt så är mitt förslag att vi styr upp vilka killstreaks som är tillåtna eller alternativt att vi kör helt utan killstreaks. Det känns inte helt ok att en match kan avgöras för att någon hade tur och fick en choppergunner i ett paket. Ska vi köra med streaks så föreslår jag att alla kör med UAV, predator eller turret samt kanske en harrier. Vad sista streaken ska vara kan ju diskuteras....man skulle ju kunna resonera som ett det bara ska få vara en instant killstreak....alltså exempelvis stealth bomber som inte pågår en längre tid.

#124

Postad 26 januari 2010 - 09:15

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Snurrar upp dig på läktaren endå ;) :)

Jag vill ha SD: Wasteland alt estate
Domination på invasion (den med mitten flaggan i mitten husets övre korridor..
Demo: Sub base

Haha ja det är mkt möjligt :lol:

Är det inte Skidrow du menar på Domination? Där är väl mittenflaggan i korridoren på övervåningen?

EDIT:

Varför är det viktigt att det inte blir för stora banor :) .......Terminal går fetbort för min del i S & D.....den har alldeles för få valmöjligheter.

Tänkte eftersom det ska va 4 mot 4, att det blir väldigt tomt. Men det kanske inte spelar så stor roll? Hmm du har nog rätt när det gäller Terminal, har kvar Favela som mitt förslag då.

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 26 januari 2010 - 09:19.


#125

Postad 26 januari 2010 - 09:19

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
Helt rätt.. skidrow menar jag så klart... blandar ihop de 2 hela tiden...

Ang.. killstreak så tycker jag att allt är tillåtet utom slumplådorna...
för jag skall nuka alla matcher hade jag tänkt... :)

Redigerat av frass3, 26 januari 2010 - 09:20.


#126

Postad 26 januari 2010 - 09:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Vad gäller killstreaks så tycker jag att man får köra med vad man vill.
Är det nån som campar till sig grejer är det upp till andra laget att plocka den snubben.

MEN, JAG tycker inte att man ska få köra med care package? Nån som håller med?
Det kan förstöra en hel match väldigt enkelt.
Vi ska inte krångla till det för mkt med vad man får använda och vad man inte får använda. Tycker jag.

På Domination ska vi kanske inte ta nån karta som är för stor och öppen, d v s Wasteland.
Den går fetbort när man bara är 4 pers på Domination tycker jag.

#127

Postad 26 januari 2010 - 09:39

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

  • 981 inlägg
  • 0
S&D: Favela eller Invasion
Domination: Skidrow eller Scrapyard
Demolition: Highrise

Edit: La till Invasion på listan.

Redigerat av BennySlyden, 26 januari 2010 - 10:33.


#128

Postad 26 januari 2010 - 09:44

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Vad gäller kartor så bryr jag mig mest om S&D.....där tycker jag Derail, Karachi, Quarry eller Sub base....med Karachi som mitt alternativ 1. Vad gäller övriga spelsätt så ska det vara en karta där förutsättningarna är lika för båda lagen.......banan ska inte ge fördel åt varken försvarande eller anfallande lag.

#129

Postad 26 januari 2010 - 09:44

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
S&D: Favela
Domination: Skidrow
Demolition: Scrapyard eller Quarry

#130

Postad 26 januari 2010 - 10:18

Tigglypuff
  • Tigglypuff
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Ähum.. Britt,

Jag fick inte vara med? (inlägg #98)
Jag är som sagt gärna med, må så vara att övriga Team väst kanske säger emot då mina skills är nån division under er riktiga ess här, som jag märkte den hårda vägen igår när jag lirade med/mot MHB:are för första gången :)
Så finns det fortfarande plats så placera mig med team Göteborg/väst hur det nu kommer se ut.

/T

#131

Postad 26 januari 2010 - 10:28

Zdaarlight
  • Zdaarlight
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Mina förslag är:
S&D - Invasion
Domination - Scrapyard
Demolition - Highrise

Jag håller med dig Britt om att man ska ha reglerna (bombtiderna, omgångstiderna m.m) som det är i public men när det gäller S&D tycker jag faktiskt att man måste välja att det är byte vid varje omgång. Annars är det något lag som får jättestor fördel då alla banor inte är 100% rättvisa och då det är enklare att försvara.

Sedan tycker jag att inga care packages och inga emergency airdrops är tillåtna. Låt Frasse ha på Nuke om han vill, det betyder ju bara att han kommer att han en kill-streak som han inte använder när han möter Team Sthlm. :)

#132

Postad 26 januari 2010 - 10:38

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Jag e med =) Team väst / borås.
Psn Anex81

spelar ingen roll med carepackages för mig . bara ammo i lådorna ändå =)
Men vill ngn chansa borde det väl vara ok.

#133

Postad 26 januari 2010 - 10:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Ähum.. Britt,

Jag fick inte vara med? (inlägg #98)
Jag är som sagt gärna med, må så vara att övriga Team väst kanske säger emot då mina skills är nån division under er riktiga ess här, som jag märkte den hårda vägen igår när jag lirade med/mot MHB:are för första gången :)
Så finns det fortfarande plats så placera mig med team Göteborg/väst hur det nu kommer se ut.

/T


Jo då, ska lägga till dig. Många inlägg i den här tråden, inte alltid jag hänger/hinner med. :)
Men jag går igenom alla inlägg så att jag inte missat nån som redan anmält sig.

#134

Postad 26 januari 2010 - 10:52

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Bara jag som är sugen på S&D only? :)

NEJ! bara du och du har blivit portad att använda FALen på tuneringen!! :) ^^

din galna äckliga insane killin idiot!

#135

Postad 26 januari 2010 - 10:52

turbotomi
  • turbotomi
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Vad gäller kartor så bryr jag mig mest om S&D.....där tycker jag Derail, Karachi, Quarry eller Sub base....med Karachi som mitt alternativ 1. Vad gäller övriga spelsätt så ska det vara en karta där förutsättningarna är lika för båda lagen.......banan ska inte ge fördel åt varken försvarande eller anfallande lag.


tycker me att Karachi ska vara nr 1 till s&d, det är väl den kartan som är mest fair uppdelad.

#136

Postad 26 januari 2010 - 10:54

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Håller med. I THIRD THAT!



#137

Postad 26 januari 2010 - 10:57

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Mina förslag är:
S&D - Invasion
Domination - Scrapyard
Demolition - Highrise

Jag håller med dig Britt om att man ska ha reglerna (bombtiderna, omgångstiderna m.m) som det är i public men när det gäller S&D tycker jag faktiskt att man måste välja att det är byte vid varje omgång. Annars är det något lag som får jättestor fördel då alla banor inte är 100% rättvisa och då det är enklare att försvara.

Sedan tycker jag att inga care packages och inga emergency airdrops är tillåtna. Låt Frasse ha på Nuke om han vill, det betyder ju bara att han kommer att han en kill-streak som han inte använder när han möter Team Sthlm. :)

AGREE 100% PÅ ALLT ÅVAN

Redigerat av Unregistered70c626f4, 26 januari 2010 - 11:10.


#138

Postad 26 januari 2010 - 11:05

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0

Sedan tycker jag att inga care packages och inga emergency airdrops är tillåtna. Låt Frasse ha på Nuke om han vill, det betyder ju bara att han kommer att han en kill-streak som han inte använder när han möter Team Sthlm. :)

Låter så nu men när det låter "beep beep beep" sen när vi spelar blir det nog andra toner :)


Bara jag som tycker wasteland på SD? det är ju hel jämt från båda hållen... finns ju lixom inget att gömma sig bakom..

#139

Postad 26 januari 2010 - 11:05

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Tycker att Zdaarlights upplägg känns bäst hittills.

#140

Postad 26 januari 2010 - 11:09

Zdaarlight
  • Zdaarlight
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Låter så nu men när det låter "beep beep beep" sen när vi spelar blir det nog andra toner :)

Då blir det nog "Host ended game"! :)

#141

Postad 26 januari 2010 - 11:10

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

  • 981 inlägg
  • 0

Bara jag som tycker wasteland på SD? det är ju hel jämt från båda hållen... finns ju lixom inget att gömma sig bakom..


Jag har mittt toppscore på den banan faktiskt (1250 i SD) men jag vet inte om jag tycker den är nån höjdare.. känns som att det blir mycket Thermal snajping o inte mycket mer va? :)

#142

Postad 26 januari 2010 - 11:14

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Jag har mittt toppscore på den banan faktiskt (1250 i SD) men jag vet inte om jag tycker den är nån höjdare.. känns som att det blir mycket Thermal snajping o inte mycket mer va? :)

Wajstland! finns andra maps som ger ett jämnare balanserat spel imo. vafan fel! vart ett svar på frasses inlägg :)

Redigerat av Unregistered70c626f4, 26 januari 2010 - 11:15.


#143

Postad 26 januari 2010 - 11:35

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
btw, missat totalt att det är 4vs4 varför kör vi inte standard med 5vs5 ? vet inte många teambaserade spel som spelas 4vs4 utan 5vs5 är ju en spelstandard idag tycker jag. inget påhopp eller en sur åsikt utan en snäll och gullig reflektion på 4vs4 :) Är det ngt lag som inte klarar 5st?

vad är som som förespråkar 4vs4 istället för 5vs5 i MW2 ?

#144

Postad 26 januari 2010 - 11:41

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
Att hitta tider som passar alla är svårt... 1vs1 kanske skulle funka rätt lätt men sen ökar svårigheten exponentiellt så 5vs5 är mycket svårare än tex 4vs4... så för att det inte skall dö ut är det bra om vi håller lagen små.. jag tyckte vi skulle spela 3vs3 som turren vi gjorde i 4an... dock vart inte den klar pga lite internt tjaffs (nämner inga namn)....

#145

Postad 26 januari 2010 - 11:46

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Jag väljer iofs gärna vem jag spelar med (inget ont om någon men jag skäller ju rätt bra om folk inte gör som jag säger och man vill ju inte skrämma ihjäl någon nykomling :) ) men om majoriteten tycker annat så får man väl vika sig.

Dessutom så kan ju lag Norrland behöva lite konkurrens...... ;)

Bara jag kommer i "rätt lag" så är det ok att dela hur som helst!
:)

#146

Postad 26 januari 2010 - 11:57

Unregistered2dabe7b8
  • Unregistered2dabe7b8
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Jag väljer iofs gärna vem jag spelar med (inget ont om någon men jag skäller ju rätt bra om folk inte gör som jag säger och man vill ju inte skrämma ihjäl någon nykomling :) ) men om majoriteten tycker annat så får man väl vika sig.

Dessutom så kan ju lag Norrland behöva lite konkurrens...... :)

Röstar på att de stora lagen lottas till två grupper.
Blir ju roligare spel om fördelningen av duktigare spelare sprids ut i olika lag
och matcherna bör då bli jämnare.
Det är ju roligare att vinna om det är jämna matcher

För min del får du skäll hur mycket du vill ;)
Man blir bara mer taggad att göra bra ifrån sig, sedan om det lyckas är ju en annan femma...

PS: såg att de finns två sorken i Sthlm/Uppsala.
Misstänker att de har blivit fel där. Jag lirar under sorken003 och
tror inte det finns någon sorken000 på MHB

#147

Postad 26 januari 2010 - 12:11

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Det där med lag är kinkigt.......jag håller med om att det finns en poäng med lottning för att sprida ut......samtidigt så är en stor del av glädjen för mig dessutom att lira med folk som man vet man funkar med o som man känner......å vad gäller det där med jämnare lag så skulle vi nog behöva göra en lottning med alla anmälda för att få jämnheten....titta på lag Norrland så fattar du vad jag menar. :)

#148

Postad 26 januari 2010 - 12:28

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Det där med lag är kinkigt.......jag håller med om att det finns en poäng med lottning för att sprida ut......samtidigt så är en stor del av glädjen för mig dessutom att lira med folk som man vet man funkar med o som man känner......å vad gäller det där med jämnare lag så skulle vi nog behöva göra en lottning med alla anmälda för att få jämnheten....titta på lag Norrland så fattar du vad jag menar. :)


Jag kommer lotta lagen.
Jag tycker också att det är roligast att spela med dom man brukar men samtidigt gäller det att ge nya en chans att komma in i "järngänget".
Dessutom blir det jämnare om man lottar lagen, det kan ju finnas några av dom nya som visar sig vara riktigt bra.
Grundtanken är ju som sagt var att lagmedlemmarna ska ha nån koppling geografiskt.
Sen kan man tycka att t ex Nasty rent geografiskt är betydligt närmare Uppsala än gubbarna i norr.
Men nu är han i lag "Norrland" och då får han vara kvar där.
Att lag Norrland på pappret kanske ser starkast ut är inte mkt att göra åt då dom rent geografiskt "hör ihop", med undantag för Nasty då. Skulle dom ha varit tillräckligt många för 2 lag hade vi lottat dom också.
---

Vi får väl eventuellt ta nån 3vs3 turnering framöver där man får spela med vilka man vill.
Den här turneringen spelas 4vs4 och dom lag som behöver splittas kommer att lottas av mig.

#149

Postad 26 januari 2010 - 12:31

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Varför är det viktigt att det inte blir för stora banor :) .......Terminal går fetbort för min del i S & D.....den har alldeles för få valmöjligheter.

För övrigt så är mitt förslag att vi styr upp vilka killstreaks som är tillåtna eller alternativt att vi kör helt utan killstreaks. Det känns inte helt ok att en match kan avgöras för att någon hade tur och fick en choppergunner i ett paket. Ska vi köra med streaks så föreslår jag att alla kör med UAV, predator eller turret samt kanske en harrier. Vad sista streaken ska vara kan ju diskuteras....man skulle ju kunna resonera som ett det bara ska få vara en instant killstreak....alltså exempelvis stealth bomber som inte pågår en längre tid.



Räcker ju att förbjuda lådorna då ju, både på 4 & 8 kills..

Tycker även att nuke skall förbjudas då den om något förstör spelet och framkallar tråkspel/kamparspel hos folk.
Detta tycker jag även om det är mitt lag som nukar.

Redigerat av Dr. Death, 26 januari 2010 - 12:40.


#150

Postad 26 januari 2010 - 12:40

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Har uppdaterat första inlägget med:

- Care Package och Emergency Airdrop är INTE tillåtna ( oavsett spelsätt )
- På S&D skall lagen byta sida efter varje runda
- Lagt till dom sista namnen i lagen

EDIT: Vad gäller Nuke så tycker jag inte att den ska förbjudas, jag skulle bli mkt förvånad om nån lyckas få en...motståndet består ju trots allt av MHB:are...:)
Som jag skrev förut, märker man att nån försöker campa till sig nån killstreak så är det faktiskt upp till det andra laget att se till så det inte sker.

Redigerat av BrittBastard, 26 januari 2010 - 12:42.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.