Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

BIL-trÄden!

7544 svar till detta Àmne Bilar Bil Car Cars
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 28 augusti 2015 - 12:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Han fÄr förstÄs göra som han vill Àven om jag tycker det Àr lite annorlunda. Det Àr vÀl sÄ enkelt att han tycker att det ser snyggt ut och det kan vara ett skÀl sÄ gott som nÄgot. :)


Redigerat av hassesolo, 28 augusti 2015 - 12:37.


#102

Postad 28 augusti 2015 - 12:49

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0

:) ja, det Ă€r tur (kul?) att smaken Ă€r som baken... Ă€r ibland kluven över mina egna val oxĂ„; bytte ljuddĂ€mpare pĂ„ min Lotus i höstas för att fĂ„ maffigare ljud som i sin tur ledde till att det lĂ„ter sĂ„ mycket sĂ„ att man har fĂ„tt investera i hörselkĂ„por med radio för att orka köra lĂ€ngre strĂ€ckor nu :unsure: min far ser inte alls nöjet i detta val  :P

Men som jag myser nĂ€r jag Ă€r ute o busar pĂ„ bana eller krokiga smĂ„vĂ€gar  :lol:  :wub:


Redigerat av -KungCarl-, 28 augusti 2015 - 12:50.


#103

Postad 28 augusti 2015 - 12:59

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • ForumrĂ€v

  • 857 inlĂ€gg
  • 0

:) ja, det Ă€r tur (kul?) att smaken Ă€r som baken... Ă€r ibland kluven över mina egna val oxĂ„; bytte ljuddĂ€mpare pĂ„ min Lotus i höstas för att fĂ„ maffigare ljud som i sin tur ledde till att det lĂ„ter sĂ„ mycket sĂ„ att man har fĂ„tt investera i hörselkĂ„por med radio för att orka köra lĂ€ngre strĂ€ckor nu :unsure: min far ser inte alls nöjet i detta val  :P

Men som jag myser nĂ€r jag Ă€r ute o busar pĂ„ bana eller krokiga smĂ„vĂ€gar  :lol:  :wub:

 

BÀst Àr ju om man har möjlighet att ha tvÄ tre bilar, en busbil (liten och sportig), en terÀng-bus-bil, en komfortabel vardagsbil. :)

Att ha allt i ett blir sÀllan nÄgon jÀttebra kompromiss... Antingen blir det för stötigt och bullrigt vid lÄngfÀrder eller sÄ Àr det för mossigt om man vill köra lite mer aktivt.



#104

Postad 28 augusti 2015 - 13:04

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0

BÀst Àr ju om man har möjlighet att ha tvÄ tre bilar, en busbil (liten och sportig), en terÀng-bus-bil, en komfortabel vardagsbil. :)

Att ha allt i ett blir sÀllan nÄgon jÀttebra kompromiss... Antingen blir det för stötigt och bullrigt vid lÄngfÀrder eller sÄ Àr det för mossigt om man vill köra lite mer aktivt.

Ja precis! Har en Golf (GT, R-line med DSG-lÄda och dragkrok) som tar mig komfortabelt o sÀkert dit jag vill, hyffsat billigt oxÄ. Sen den lilla silvriga faran som Àr förbaskat kul pÄ gatan o bana :D terrÀng-bus sker pÄ min enduro, en Husaberg FE390. Skogen Àr ju oxÄ kul att busa i! *vrooom* *braaaap*



#105

Postad 28 augusti 2015 - 13:40

Tribbe
  • Tribbe
  • LĂ€rjunge

  • 293 inlĂ€gg
  • 0

Klart man ska sÀnka, blir sÄ mycket snyggare dÄ :)



#106

Postad 28 augusti 2015 - 17:42

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0

ville ha en SUV bara :-D inget behov igentligen, förutom 4x4 da nÀr man ska dra bÄten. Men tycker att oftast blir det snyggare om man sÀnker bilen, spelar ingen roll vad för bil, alla blir snyggare enligt mig. Men som sagt, vet inte om den ska sÀnkas, dÀcken mÄste pÄ först, om det ser för lustigt ut med sÄ liten dÀckprofil sÄ blir det nog att sÀnka den lite sÄ att det blir mer proportionsmÀssigt om man sÀger sÄ.

 

 

jo .. jag har ju hund ocksÄ sÄ hundbur mÄste in, sÄ kombi Àr ju alternativet men ville testa SUV denna gÄng


Redigerat av fristil, 28 augusti 2015 - 19:10.


#107

Postad 29 augusti 2015 - 01:24

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

SÀnka en SUV Àr ju dubbelt sÄ kul!

NÀr första XC70n kom sÄ var jag sjukt sugen pÄ att max sÀnka en sÄn.

 

Har bestÀmt mig för fÀlg nu i alla fall!

Sen Àr frÄgan om jag ska ha 18 eller 19 tum.

 

leon_monaco_mirabeau2.jpg

 

leon_monaco_mirabeau1.jpg

 

221657-2415331.jpg



#108

Postad 29 augusti 2015 - 02:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlĂ€gg
  • 0

Min Skoda Octavia RS 2014 Àr ju sÀnkt jÀmfört med en vanlig Octavia.

Men den Àr inte alls stötig enligt mig.

Min förra bil, en BMW 330i 2003 med M-paket II var betydligt stötigare pÄ sina 17" dÀck Àn vad RS:en Àr pÄ sina 18" med lÀgre profil.

SÄ att en bil Àr sÀnkt gör den inte nödvÀndigtvis stötig för det. Allt Àr relativt :)

 

Du jÀmför ju tvÄ olika bilar. Om du istÀllet jÀmfört tvÄ i övrigt identiska bilar, dÀr den ena Àr sÀnkt, sÄ garanterar jag att den sÀnkta Àr stötigare. Inte alltid jÀttestor skillnad, dock.



#109

Postad 29 augusti 2015 - 06:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

ville ha en SUV bara :-D inget behov igentligen, förutom 4x4 da nÀr man ska dra bÄten. Men tycker att oftast blir det snyggare om man sÀnker bilen, spelar ingen roll vad för bil, alla blir snyggare enligt mig. Men som sagt, vet inte om den ska sÀnkas, dÀcken mÄste pÄ först, om det ser för lustigt ut med sÄ liten dÀckprofil sÄ blir det nog att sÀnka den lite sÄ att det blir mer proportionsmÀssigt om man sÀger sÄ.
 
 
jo .. jag har ju hund ocksÄ sÄ hundbur mÄste in, sÄ kombi Àr ju alternativet men ville testa SUV denna gÄng

Kör pÄ.:)
HÀr Àr en som kanske gick lite lÄngt med sÀnkningen. :)
Bifogad fil  image.jpg   101,64K   1 Antal nerladdningar

#110

Postad 29 augusti 2015 - 09:10

Tribbe
  • Tribbe
  • LĂ€rjunge

  • 293 inlĂ€gg
  • 0

Jag Ă€r jĂ€tte sugen pĂ„ luftfjĂ€dring, men vet inte hur det klarar vintern? De jag pratat med sĂ€ger att det funkar bra..  Sen Ă€r det besiktning ocksĂ„? Och priset Ă€r ju ocksĂ„ nĂ„got att tĂ€nka pĂ„..



#111

Postad 29 augusti 2015 - 14:21

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • AnvĂ€ndare

  • 136 inlĂ€gg
  • 0

Jag Ă€r jĂ€tte sugen pĂ„ luftfjĂ€dring, men vet inte hur det klarar vintern? De jag pratat med sĂ€ger att det funkar bra..  Sen Ă€r det besiktning ocksĂ„? Och priset Ă€r ju ocksĂ„ nĂ„got att tĂ€nka pĂ„..

 

Sitter ju luftfjÀdring pÄ bussar, lastbilar och mÄnga nya bilar (mÄnga BMW och Mercedes bak t ex.) idag sÄ vintern ska inte vara nÄgra problem.

 

Är din bil helfordonsgodkĂ€nd fĂ„r du inte göra detta egentligen, men lite tur sĂ„ slinker du igenom Ă€ndĂ„. ;)



#112

Postad 29 augusti 2015 - 15:18

Tribbe
  • Tribbe
  • LĂ€rjunge

  • 293 inlĂ€gg
  • 0

Nej den Àr inte helbilsgodkÀnd.



#113

Postad 29 augusti 2015 - 19:03

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Du jÀmför ju tvÄ olika bilar. Om du istÀllet jÀmfört tvÄ i övrigt identiska bilar, dÀr den ena Àr sÀnkt, sÄ garanterar jag att den sÀnkta Àr stötigare. Inte alltid jÀttestor skillnad, dock.


Haha, men naturligtvis sÄ förstÄr jag ju det och hoppas att inte alla andra tolkade mitt inlÀgg som du gjorde.
Jag menade ju helt enkelt (Àn en gÄng) att en sÀnkt bil behöver nödvÀndigtvis inte upplevas som stötig.
Andra bilar med stummare chassisÀttning som min förra BMW var ett exempel dÄ den var rejÀlt stötigare trots högre profil pÄ dÀcken.

#114

Postad 29 augusti 2015 - 21:23

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0

hÀmtat dessa i alla fall .. om ett par dagar hÀmtar jag bilen

Bifogad fil(er)



#115

Postad 29 augusti 2015 - 21:51

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlĂ€gg
  • 0
Jag och frun hÄller pÄ och kikar efter en liten billig bil för pendling till jobbet (15km). Just nu sÄ ligger en VW Polo eller en Suzuki Swift nÀrmast till hands, tyvÀrr sÄ ligger inte samma bil i topp för bÄda tvÄ... NÄgon annan bil vi borde kika pÄ? Erfarenheter av dessa tvÄ? Jag Àr fördomsfull mot franska och italienska bilar.

#116

Postad 29 augusti 2015 - 21:59

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlĂ€gg
  • 0

Skoda Fabia kanske



#117

Postad 29 augusti 2015 - 23:05

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • ForumrĂ€v

  • 606 inlĂ€gg
  • 0
Toyota yaris, mazda2

#118

Postad 30 augusti 2015 - 00:00

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 2

11890464_10153575830322400_8934052873712

 

Blev ett par fÀlgar idag!

 

Edit: En batter bild som fÀlgarna syns batter pÄ!

11896389_10153577778347400_6259760630617


Redigerat av Turtle, 31 augusti 2015 - 08:09.


#119

Postad 30 augusti 2015 - 00:06

Tribbe
  • Tribbe
  • LĂ€rjunge

  • 293 inlĂ€gg
  • 0

Jag och frun hÄller pÄ och kikar efter en liten billig bil för pendling till jobbet (15km). Just nu sÄ ligger en VW Polo eller en Suzuki Swift nÀrmast till hands, tyvÀrr sÄ ligger inte samma bil i topp för bÄda tvÄ... NÄgon annan bil vi borde kika pÄ? Erfarenheter av dessa tvÄ? Jag Àr fördomsfull mot franska och italienska bilar.

Min kusin har en swift sport, han gillar den skarpt.



#120

Postad 30 augusti 2015 - 00:26

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Jag och frun hÄller pÄ och kikar efter en liten billig bil för pendling till jobbet (15km). Just nu sÄ ligger en VW Polo eller en Suzuki Swift nÀrmast till hands, tyvÀrr sÄ ligger inte samma bil i topp för bÄda tvÄ... NÄgon annan bil vi borde kika pÄ? Erfarenheter av dessa tvÄ? Jag Àr fördomsfull mot franska och italienska bilar.

KörglÀdje = Swift

Åk komfort = Polo



#121

Postad 30 augusti 2015 - 06:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
Jag sÀger Polo eller Fabia. BÄda bilarna har hÀrlig körkÀnsla, bra komfort, Àr praktiska och brukar gÄ att konsumentleasa billigt. Yaris kÀnns inte i nÀrheten nÀr man kör. Swift har jag inte testat men vill man ha 4WD Àr den given antar jag.

#122

Postad 30 augusti 2015 - 10:25

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0

Jag och frun hÄller pÄ och kikar efter en liten billig bil för pendling till jobbet (15km). Just nu sÄ ligger en VW Polo eller en Suzuki Swift nÀrmast till hands, tyvÀrr sÄ ligger inte samma bil i topp för bÄda tvÄ... NÄgon annan bil vi borde kika pÄ? Erfarenheter av dessa tvÄ? Jag Àr fördomsfull mot franska och italienska bilar.

 

Jag gillar Suzuki, har sjÀlv en SX4 som jag tycker Àr en vÀldigt trevlig bil och gÄr att fÄ med hyfsad automatlÄda. Annars brukar Renault Clio ocksÄ vara en vanlig syn pÄ vÀgarna sÄ de kan inte vara sÄ dÄliga trots att den Àr fransk, dock alldeles för liten för mig personligen som Àr 1,94 lÄng.



#123

Postad 30 augusti 2015 - 10:55

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • ForumrĂ€v

  • 857 inlĂ€gg
  • 0

Jag sÀger Polo eller Fabia. BÄda bilarna har hÀrlig körkÀnsla, bra komfort, Àr praktiska och brukar gÄ att konsumentleasa billigt. Yaris kÀnns inte i nÀrheten nÀr man kör. Swift har jag inte testat men vill man ha 4WD Àr den given antar jag.

 

Vi har alla lite olika preferenser nÀr det gÀller komfort iaf! ;)

Men Àr man pÄ jakt efter en liten bil sÄ Àr nog dessa tvÄ ganska vettiga, men jag hade nog hellre gÄtt pÄ en Volvo V40.



#124

Postad 30 augusti 2015 - 11:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
Bra komfort för att vara "billiga" smÄbilar.;)

#125

Postad 30 augusti 2015 - 11:34

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0

Audi A1 har du ju ocksÄ



#126

Postad 30 augusti 2015 - 11:50

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Vi har alla lite olika preferenser nÀr det gÀller komfort iaf! ;)

Men Àr man pÄ jakt efter en liten bil sÄ Àr nog dessa tvÄ ganska vettiga, men jag hade nog hellre gÄtt pÄ en Volvo V40.

 Beror ju helt pĂ„ vad man jĂ€mför med sĂ„ klart.

Men ska man jÀmföra med andra smÄ bilar som Àr pÄ tal i det hÀr fallet sÄ har Polon riktigt bra komfort.

KÀnns meningslöst att jÀmföra med en Bentley dÄ typ.

 

Swiften Àr dock jÀvligt kul att köra och smiskar Polon pÄ den fronten alla dagar i veckan.

Iofs körde jag den hÀr och den Àr ju inte orginal direkt.

http://www.blocket.s...a=13&w=1&last=1



#127

Postad 30 augusti 2015 - 17:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 869 inlĂ€gg
  • 0

Jag och frun hÄller pÄ och kikar efter en liten billig bil för pendling till jobbet (15km). Just nu sÄ ligger en VW Polo eller en Suzuki Swift nÀrmast till hands, tyvÀrr sÄ ligger inte samma bil i topp för bÄda tvÄ... NÄgon annan bil vi borde kika pÄ? Erfarenheter av dessa tvÄ? Jag Àr fördomsfull mot franska och italienska bilar.

Budget? Dvs Àr det nytt ni letar eller 10 Är gammalt?

#128

Postad 30 augusti 2015 - 17:51

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlĂ€gg
  • 0

Haha, men naturligtvis sÄ förstÄr jag ju det och hoppas att inte alla andra tolkade mitt inlÀgg som du gjorde.
Jag menade ju helt enkelt (Àn en gÄng) att en sÀnkt bil behöver nödvÀndigtvis inte upplevas som stötig.
Andra bilar med stummare chassisÀttning som min förra BMW var ett exempel dÄ den var rejÀlt stötigare trots högre profil pÄ dÀcken.

Det har ingen betydelse. SÀnkt bil innebÀr stötigare bil, allt annat lika.



#129

Postad 30 augusti 2015 - 17:57

JonnyVT
  • JonnyVT
  • LĂ€rjunge

  • 293 inlĂ€gg
  • 0

Jag och frun hÄller pÄ och kikar efter en liten billig bil för pendling till jobbet (15km). Just nu sÄ ligger en VW Polo eller en Suzuki Swift nÀrmast till hands, tyvÀrr sÄ ligger inte samma bil i topp för bÄda tvÄ... NÄgon annan bil vi borde kika pÄ? Erfarenheter av dessa tvÄ? Jag Àr fördomsfull mot franska och italienska bilar.

Jag skulle sÀga Honda Jazz, inte en susning om de andra dock.



#130

Postad 30 augusti 2015 - 21:34

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Det har ingen betydelse. SÀnkt bil innebÀr stötigare bil, allt annat lika.

 

Du var mig dÄ en tjurig en. :D
Ingen annan har pÄstÄtt annat som sagt.



#131

Postad 30 augusti 2015 - 22:12

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Jag skulle sÀga Honda Jazz, inte en susning om de andra dock.

Ja det Àr en trevlig smÄbil.



#132

Postad 31 augusti 2015 - 07:42

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlĂ€gg
  • 0

MÄnga tips! Tack för det.

 

Budget? Dvs Àr det nytt ni letar eller 10 Är gammalt?

 

Vi har vÀl tÀnkt under 100k och sÄ ny som möjligt med priset i Ätanke.

 

Det Àr mÄnga som sÀger att det Àr mycket körglÀdje i Swift och det kÀnns lockande, nu gÀller vÀl detta speciellt Sport-versionen (?) och om man inte ska ha en ny bil sÄ blir det en tredörrars och det vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Det som kÀnns mindre lockande Àr rostskyddet, eller i alla fall den pÄstÄdda bristen pÄ rostskydd. NÄgon som har koll pÄ hur det Àr med det egentligen? Min referens Àr ViBilÀgares rosttest.

 

Skoda Fabia kÀnns inte sÄ aktuell med tanke pÄ att vi funderar pÄ en Polo, Àven om det blir billigare, SEAT kÀnns lite frÀschare dÀr men jag vet inte sÄ mycket om dem i övrigt. Mazda 2 och Honda Jazz har jag inte kikat pÄ sÄ mycket, just Honda kan ju vara svÄra att kolla pÄ med tanke pÄ hur lite Honda satsar pÄ marknaden hÀr (vÄr nuvarande andrabil Àr en gammal Accord), jag var dock vÀldigt sugen pÄ en Civic som lÄg en bit över budget som Àr borta nu. Audi och Volvo blir lite för dyrt.



#133

Postad 31 augusti 2015 - 07:55

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0

 

Blev ett par fÀlgar idag!

Det blev ju schysst! Grattis!

 

Fick pĂ„ nya bromsklossar i helgen pĂ„ min Lotus, gick inte alls sĂ„ fort som pĂ„ youtube-klippet... :P men men, nu Ă€r kĂ€rran klar för NĂŒrburgring :D nĂ„gon som har testat pĂ„ "det gröna helv***t" och har lite bra tips pĂ„ hur man fĂ„r ut sĂ„ mycket som möjligt av en helg dĂ€r nere?



#134

Postad 31 augusti 2015 - 08:10

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Tack KungCarl!

Lotus pÄ gröna ****t later som en rolig dag!



#135

Postad 31 augusti 2015 - 08:31

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0

MÄnga tips! Tack för det.

Kanske dumt o fylla pÄ med fler tips dÄ men körde en del bilar i höstas dÄ jag letade ny pendlarbil (blev Golf för min del, behöver kunna lasta lite oxÄ sÄ en sÄn med dragkrok passade in bra dÄ)... roligast va helt klart Mini Cooper S (testade aldrig Swiften), hade jag letat efter en andra bil som ska va lite kul oxÄ (men kul kanske inte ens va ett krav? :P) hade den stÄtt högt pÄ listan :) lite plastiga o vet ej hur kvaliteten Àr men jisses sÄ kul!

 

Ska de va sÄ nytt o förnuftigt som möjligt hade jag nog Àven gett nya Clio en chans (vet den Àr fransk men har faktiskt kört vÀldigt bekymmersfritt med Renault, kanske bara haft tur :P), annars har du nog fÄtt tips pÄ de flesta andra vettiga kandidaterna :)



#136

Postad 31 augusti 2015 - 09:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Finns liknande till VW. Ofta finns det en aux-ingÄng bakpÄ som Àr till för tex en extern cd-vÀxlare. Denna kan man koppla en förlÀngning pÄ. Givetvis bör man kunna meka ihop en sÄdan sjÀlv om man inte vill lÀgga de pengarna pÄ att köpa en fÀrdig.

Finns ingen aux ÄterstÄr bara antennuttaget, tex: http://www.biltema.s...tor-2000034988/



#137

Postad 31 augusti 2015 - 14:32

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlĂ€gg
  • 0

11890464_10153575830322400_8934052873712

 

Blev ett par fÀlgar idag!

 

Edit: En batter bild som fÀlgarna syns batter pÄ!

11896389_10153577778347400_6259760630617

 

Det mÄste se konstigt ut om du bara köpte ett par? ;)



#138

Postad 31 augusti 2015 - 19:08

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 1

Hahaha en uppsÀttning fÀlgar dÄ! ;)



#139

Postad 01 september 2015 - 06:39

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 1

D-Day!

 

Om nÄgra timmar Äker jag och hÀmtar FÄÄÄÄÄrden och trimmet :-D typiskt att det ska regna idag da.

Ska försöka ta lite bilder med gamla fÀlgarna och de nya osv osv

 

//Micke



#140

Postad 01 september 2015 - 12:39

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0

sĂ„ dĂ€r .. nu har man den hemma 

Bifogad fil(er)



#141

Postad 01 september 2015 - 12:54

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0

Schysst! Grattis till ny bil! Kommer sĂ€nkningen snart? "FörvĂ€ntar" mig detta stuk efter helgen, kör hĂ„rt!  B)

Bifogad fil(er)



#142

Postad 01 september 2015 - 13:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 869 inlĂ€gg
  • 0

Vi har vÀl tÀnkt under 100k och sÄ ny som möjligt med priset i Ätanke.

Hade exakt samma tanke jag med med min nĂ€sta pendlarbil (med Polo som frĂ€msta kandidat). Men en smĂ„bil Ă€r en smĂ„bil och Ă€ven om det kan vara kul Ă€r det i lĂ„nga loppet inte en sĂ„n trevlig upplevelse.

 

NÀr jag sen insÄg att man kunde fÄ en runt 2014/3000 mil Golf (vilket med MQB-plattformen ligger rÀtt lÄngt frÄn vad man förknippar med en smÄbil, i positiv bemÀrkelse), i form av Seat Leon, för runt 120 papp sÄ funtar jag pÄ om det inte Àr vÀrt att betala lite mer för att fÄ rÀtt mycket mer. Pluttiga 1.2T-snurran ska tydligen gÄ överraskande bra och med 6 vÀxlar fÄr man den nödvÀndiga övervÀxeln som krÀvs för att motor/landsvÀg ska bli behagligt. Ej provkört Àn dock (har kört flera andra MQB-baserade bilar dock, gillat samtliga).


Redigerat av pacman, 01 september 2015 - 13:48.


#143

Postad 01 september 2015 - 15:56

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0

Schysst! Grattis till ny bil! Kommer sĂ€nkningen snart? "FörvĂ€ntar" mig detta stuk efter helgen, kör hĂ„rt!  B)

hehe .. blir inte i Är, till vÄren kanske den blir 3-4 centimeter lÀgre, som sagt det e ju en SUV/Crossover sÄ lite höjd vill jag ha. Sen fÄr vi se vad man hittar pÄ mer, ska i alla fall bestÀlla stÀnkskydd bak. Sen kanske det blir lite annan uppiffning. Men den var riktigt kul att köra, otroligt skön styrning och bra chassi, inte alls som att köra SUV, mer som min Volvo V50 T5 innan jag sÀnkte den och dÄ var den sÀnkt 2 cm frÄn fabrik.

 

Ska köra lite mer med den innan jag chippar den sÄ jag kÀnner skillnaden om det blir nÄgon skillnad :-D

den ska i alla fall ge +45hk och +81nm, men jag kan stÀlla om chippet sÄ det blir runt +60hk och +100nm

Bifogad fil(er)


Redigerat av fristil, 01 september 2015 - 16:50.


#144

Postad 01 september 2015 - 22:36

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Grattis till en snygg bil!

Jag röstar pÄ en max sÀnkning! ;)



#145

Postad 02 september 2015 - 08:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
HÀr Àr en som sÀnkte rejÀlt...
Bifogad fil  image.jpg   107K   2 Antal nerladdningar

#146

Postad 02 september 2015 - 16:21

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0

HÀr Àr en som sÀnkte rejÀlt...
attachicon.gifimage.jpg

fy fan vad man skulle skrapa underredet .. haha



#147

Postad 02 september 2015 - 16:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlĂ€gg
  • 2

HÀr Àr en som sÀnkte rejÀlt...
 

Det Àr Àr bland det fulaste och mest infantila som finns... :wacko:

 

Fattas bara en 18-Äring med bakvÀnd keps och neon under bilen.



#148

Postad 02 september 2015 - 16:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr inte mycket för att sÀnka bilar för mycket, men nÀr jag gick hem nyss sÄg jag en bil som jag tycker Àr i akut behov av sÀnkning (alternativt Ätminstone tvÄ tum mer fÀlg/dÀck):

 

Bifogad fil  Höjd Mustang.jpg   210,26K   0 Antal nerladdningar



#149

Postad 02 september 2015 - 21:52

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0

nÄgot jag upptÀckt i FÄÄÄÄrden som man kanske inte tÀnker pÄ Àr att det finns fan ingen fack/plats för mobilen sÄ jag bestÀllde denna lilla pryl att sÀtta i luftgallret

Bifogad fil(er)



#150

Postad 02 september 2015 - 22:50

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0

Ska köra lite mer med den innan jag chippar den sÄ jag kÀnner skillnaden om det blir nÄgon skillnad :-D
den ska i alla fall ge +45hk och +81nm, men jag kan stÀlla om chippet sÄ det blir runt +60hk och +100nm

Det Àr standard 140hk pÄ den modellen va? Hur mycket fÄr du ge för chippet?
Snygg Àr den i alla fall, speciellt med dom fÀlgarna.

Redigerat av Mentos, 02 september 2015 - 23:08.





Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.