Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-HD1

188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-HD1 (Projektorer) 1 8,87 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 02 mars 2007 - 10:16

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Iofs så är ju svartnivå bara intressant för FTB scener, det som är mer relevant är ju "upplevd svartnivå i lågdagrar" och det är med det JAG tror folk menar när de säger "svärta". För att knyta tebaks till din ursprungsfråga...

<{POST_SNAPBACK}>

Svärtenivån är direkt avgörande för hur scener med låga APL ser ut. Har du inte tillräckligt djup botten, kommer det bli blaskigt och platt, no doubt. Att sedan en total FTB är väldigt mäktigt är en trevlig sidoeffekt.

#102

Postad 02 mars 2007 - 10:17

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
För att återgå till JVC'n så ska jag återigen poängtera att serieexet som vi fått in för demo var bättre än presamplet vi tittade på förut och jag ska kalibrera den idag för att få till den optimalt. Det är en av de bästa projektorerna jag sett och den har en fantastisk dynamik samtidigt som mycket bra svärta (....). Återkommer om hur väl den kalibrerar och ska påpeka att kom gärna och se den för den har mycket som talar för den :)

#103

Postad 02 mars 2007 - 10:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 869 inlägg
  • 0

Iofs så är ju svartnivå bara intressant för FTB scener, det som är mer relevant är ju "upplevd svartnivå i lågdagrar" och det är med det JAG tror folk menar när de säger "svärta". För att knyta tebaks till din ursprungsfråga...

<{POST_SNAPBACK}>

Svärtenivån är direkt avgörande för hur scener med låga APL ser ut. Har du inte tillräckligt djup botten, kommer det bli blaskigt och platt, no doubt. Att sedan en total FTB är väldigt mäktigt är en trevlig sidoeffekt.

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart.
Men det kan säkerligen finnas exempel där en något högre (inom rimliga gränser) svartnivå ger bättre "upplevd svartnivå i lågdagrar" än ett annat system som har något lägre svartnivå.

#104

Postad 02 mars 2007 - 10:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 869 inlägg
  • 0

För att återgå till JVC'n så ska jag återigen poängtera att serieexet som vi fått in för demo var bättre än presamplet vi tittade på förut och jag ska kalibrera den idag för att få till den optimalt. Det är en av de bästa projektorerna jag sett och den har en fantastisk dynamik samtidigt som mycket bra svärta (....). Återkommer om hur väl den kalibrerar och ska påpeka att kom gärna och se den för den har mycket som talar för den :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ser fram mot "The Havocsi Report" - minst lika mkt som mot Gregs dito. :)

#105

Postad 02 mars 2007 - 10:25

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

För att återgå till JVC'n så ska jag återigen poängtera att serieexet som vi fått in för demo var bättre än presamplet vi tittade på förut och jag ska kalibrera den idag för att få till den optimalt. Det är en av de bästa projektorerna jag sett och den har en fantastisk dynamik samtidigt som mycket bra svärta (....). Återkommer om hur väl den kalibrerar och ska påpeka att kom gärna och se den för den har mycket som talar för den :)

<{POST_SNAPBACK}>


Sponant vilken väljer du, Sharp eller JVC, enbart baserat på bild matat med HD material så klart :)

#106

Postad 02 mars 2007 - 10:26

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 066 inlägg
  • 0

För att återgå till JVC'n så ska jag återigen poängtera att serieexet som vi fått in för demo var bättre än presamplet vi tittade på förut och jag ska kalibrera den idag för att få till den optimalt. Det är en av de bästa projektorerna jag sett och den har en fantastisk dynamik samtidigt som mycket bra svärta (....). Återkommer om hur väl den kalibrerar och ska påpeka att kom gärna och se den för den har mycket som talar för den :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp, säg till när det är klart så får man ta en sväng förbi :)
Är inte riktigt aktuelt just nu kanske, är fortfarande nöjd med Barco'n men det är alltid trevligt att se att det finns ersättare (antar jag) när det blir dags.
Vad använder ni för duk till detta ?

#107

Postad 02 mars 2007 - 10:36

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

För att återgå till JVC'n så ska jag återigen poängtera att serieexet som vi fått in för demo var bättre än presamplet vi tittade på förut och jag ska kalibrera den idag för att få till den optimalt. Det är en av de bästa projektorerna jag sett och den har en fantastisk dynamik samtidigt som mycket bra svärta (....). Återkommer om hur väl den kalibrerar och ska påpeka att kom gärna och se den för den har mycket som talar för den :)

<{POST_SNAPBACK}>


Sponant vilken väljer du, Sharp eller JVC, enbart baserat på bild matat med HD material så klart :)

<{POST_SNAPBACK}>


Sharpen, baserat på ANSI-kontrasten som märks i ljusa scener samt dens CMS system som gör att du kan få perfekta primär och sekundärfärger Samt möjligheten att att korrigera gammakurvorna. (men nu är jag på nördnivå där jag tittar på vad som för mig är viktigt i bilden). Det är dock inte på någon stor marginal och jag kan mycket väl tänka mig att många kommer att föredra JVC över sharpen för sitt otroliga tryck. Jag skulle själv gladeligen kunna tänka mig JVC'n, då jag inte ser några egentliga svagheter med den vilket jag gjort på så gott som alla andra 1080p projektorer till dags datum (Sharp undantaget). Den är också inte en DLP vilket är ett plus för många, samt att den är tystare och har bättre placeringsmöjligheter.

Redigerat av Unregistered47efd78c, 02 mars 2007 - 10:37.


#108

Postad 02 mars 2007 - 10:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 869 inlägg
  • 0
Vilken skulle du ta på en 92-100" duk? :)

Dessutom verkar det som man måste ta med BenQ för halva pengen i beräkningen oxå. :) Man kanske kan se det som "BenQ+Studiotek" eller "JVC/Sharp+Tupplur", vilken tar du? :)

#109

Postad 02 mars 2007 - 10:55

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Men har inte BenQ:n lite olika Iris-lägen att välja på också? Har för mig att jag läste om det... Kanske inte räcker till ändå iofs....

#110

Postad 02 mars 2007 - 10:56

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Vilken skulle du ta på en 92-100" duk?  :)

Dessutom verkar det som man måste ta med BenQ för halva pengen i beräkningen oxå.  :) Man kanske kan se det som "BenQ+Studiotek" eller "JVC/Sharp+Tupplur", vilken tar du?  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Jag skulle heldre ta en Epson TW700 och en studiotek före JVC/Sharp + tupplur :)

Sen så gillar jag inte riktigt att favorisera och framhäva vad jag gillar bäst då jag inte vill påverka valet för mycket egentligen då olika personer har olika preferenser för vad de gillar i bilden. Alla tre har sina fördelar och jag skulle kunna se mig själv med alla tre.

#111

Postad 02 mars 2007 - 10:58

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0

"Svärta" syftar enligt mig på den upplevda känslan av svart i en scen, vilket är beroende på en hel del parametrar däribland svärtbotten men även ANSI kontrast, gamma o.s.v.

AHA! Här skiljer det nog en del på vad vi menar när vi pratar om svärta ändå... För min del så kan det oftast kvitta ifall Projje A har 25% sämre ansi CR än projje B, bara den har bättre FTB och bättre återgivning i mörka områden.
Att en ljus scen blir blaskig stör mig alltså inte alls lika mkt som när en mörk scen blir det.
Därav att jag har CRT. :)

#112

Postad 02 mars 2007 - 11:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 869 inlägg
  • 0
Det är nog ingen som pratat om ljusa scener direkt.
"bara den har bättre FTB och bättre återgivning i mörka områden"
Ja men vilken av dessa två definerar du som "svärta"?

#113

Postad 02 mars 2007 - 11:25

Neil_Peart
  • Neil_Peart
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

För att återgå till JVC'n så ska jag återigen poängtera att serieexet som vi fått in för demo var bättre än presamplet vi tittade på förut och jag ska kalibrera den idag för att få till den optimalt. Det är en av de bästa projektorerna jag sett och den har en fantastisk dynamik samtidigt som mycket bra svärta (....). Återkommer om hur väl den kalibrerar och ska påpeka att kom gärna och se den för den har mycket som talar för den :)

<{POST_SNAPBACK}>


se till och få den kalibrerad nu istället för att skriva här :)

jag var förbi och kikade igår på denna underbara projektor, kan bara säga att den lever upp till mina förväntningar med marginal! jämfört med BenQ 9000 så var det ett helt annat tryck och djup, men BenQ var imponerande.

men de stora bestående intrycket som jag fortfarande har svårt att smälta är Algolith Flea :)
den måste upplevas!

#114

Postad 02 mars 2007 - 11:46

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
pacman>> Bra svärta för mig är när en "fade to black" inte längre känns som att det blir grått. Detta behöver INTE betyda att projjen/skärmen släcker ner helt, inte alls.
En sådan projje/skärm brukar oftast också vara väldigt bra (men kanske inte alltid) på att återge detaljer i mörka scener.
Det går liksom hand i hand. Jag har personligen ännu inte stött på en projje som har bra FTB och som inte kan fås att återge detajer i mörka scener bra. Vilket givetvis är väldigt viktigt för de flesta filmer.

Detta tror jag också är ngt som vem som helst kan se och hålla med om vid en direkt jämförelse. Men precis som havocsi är inne på så krävs det ju att "systemsvärtan" infinner sig vid en demo för att det skal vara meningsfullt att prata om den.
Speciellt om det skiljer mkt lite i pris mellan två projjar, men den ena kanske kräver en snordyr duk för att prestera som den andre... :)

#115

Postad 02 mars 2007 - 13:40

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

För att återgå till JVC'n så ska jag återigen poängtera att serieexet som vi fått in för demo var bättre än presamplet vi tittade på förut och jag ska kalibrera den idag för att få till den optimalt. Det är en av de bästa projektorerna jag sett och den har en fantastisk dynamik samtidigt som mycket bra svärta (....). Återkommer om hur väl den kalibrerar och ska påpeka att kom gärna och se den för den har mycket som talar för den :)

<{POST_SNAPBACK}>


se till och få den kalibrerad nu istället för att skriva här :)

jag var förbi och kikade igår på denna underbara projektor, kan bara säga att den lever upp till mina förväntningar med marginal! jämfört med BenQ 9000 så var det ett helt annat tryck och djup, men BenQ var imponerande.

men de stora bestående intrycket som jag fortfarande har svårt att smälta är Algolith Flea :)
den måste upplevas!

<{POST_SNAPBACK}>


ja den är underbar, flea alltså, såg du den på dessa två nya projjar?

#116

Postad 02 mars 2007 - 14:02

Neil_Peart
  • Neil_Peart
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Beagle five: ja på JVC blev den demonstrerad :)

svårt att beskriva med ord vad den utför... har läst dina försök till beskrivning med,men om man sett testslingan som SVT HD har med den delade bilden mellan SD och 720p så det minst lika stor "upplevd skillnad" sen gör den ju inget för upplösning eller bitrate så jämförelsen haltar rejält de erkänner jag

nått som jag var lite nyfiken på var ljudnivån på JVC, i lågt lampläge störde de mej inte alls men den blev klart högre i högt läge, iofs så kommer den gå i lågt hos mej så det är inget som jag oroar mej för :)

#117

Postad 02 mars 2007 - 17:38

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Har nu haft möjlighet att kalibrera den helt och har skrivit en ny minireview i min blog, det jag kan säga är att jag är betydligt mera imponerad nu efter kalibrering än vad jag var innan och att det är större skillnad på serieexet och förserieexet än jag först såg.

#118

Postad 10 mars 2007 - 07:00

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Uppar denna tråd igen med förhoppningen att någon ska skriva lite fler intryck om projjen.
Denna projje är verkligen högintressant tycker jag...

Någon som känner till ifall det finns någon återförsäljare av dem i Värmlands eller Örebro-trakten?

#119

Postad 10 mars 2007 - 08:59

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Ja, läste projectorcentrals recension av RS1. De var djupt imponerade.
Med risk för att verka tjatig: Finns den i ngn Gbg-butik för demo än? :angry:

#120

Postad 10 mars 2007 - 11:17

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Undrar Hur STOR skillnad det är mellan RS1 OCH HD1??

#121

Postad 10 mars 2007 - 11:57

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Hmmm... Var det inte så att RS1 o HD1 är identiska (förutom färgen?), fast det skall finnas en RS1 Pro-version som har fler justeringsmöjligheter. Eller jag kanske blandar ihop dem nu... ;) :angry:

#122

Postad 10 mars 2007 - 13:08

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Så har Ultimate AV kommit med en riktig recension (tidigare hade de ju bara en preview). Finns att läsa här!

Här jämför man HD1 mot både Sharp och VW50 och har bland annat detta att säga:

HD1 vs Sharp

Overall, however, the Sharp XV-Z20000 still has the best combination of deep blacks and consistent scene-to-scene contrast ratio I've yet seen on a digital projector. While the JVC could match or even exceed the Sharp in its measured black level and peak contrast ratio, and on many scenes looked every bit as good, there were some scenes in which the prize clearly went to the Sharp.

On most program material, I also found the JVC to be a hair sharper than the Sharp.

But on much of the program material I watched I could switch back and forth between the Sharp and the JVC and not be able to make an easy, clear call as to which I preferred. And when I did see a difference worth commenting on, the far less expensive JVC sometimes came out on top.


HD1 vs VW50

First, the JVC was sharper. But not by a huge amount.


the JVCs shadow detail was better. While the deep blacks of both projectors were very similar and hardly worth picking a fight over, the JVC was better at bringing out subtle, slightly brighter highlights in most dark scenes.

And third, the JVC's image was more vibrant and three-dimensional.



#123

Postad 10 mars 2007 - 16:15

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Här finns en "hemmagjord" jämförelse mellan en Barco 1209 (CRT) och en klon av JVC:n, en Barco Blackwing:
http://www.avsforum....ad.php?t=817472

#124

Postad 27 mars 2007 - 17:58

miol11
  • miol11
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Rykande färsk test av HD1 http://www.bigscreen.se/

#125

Postad 27 mars 2007 - 18:58

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Rykande färsk test av HD1 http://www.bigscreen.se/

<{POST_SNAPBACK}>


"Världens bästa LCD-svärta!!!"

huh? LCOS ska det väl va? :)

Redigerat av Unregistered992, 27 mars 2007 - 18:58.


#126

Postad 27 mars 2007 - 23:02

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
Varför är Z3000 kvar som referens efter recension av JVC :)

#127

Postad 29 mars 2007 - 09:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 869 inlägg
  • 0
Andra recensioner är betydligt mer korrekta rent tekniskt och bildobservationerna baseras på kalibrerade displyer så jag förstår precis vad nin menar.

Men är ovanstående inget krav, vilket inte alla har, kan man säkert ha behållning av dem. Och ja, det finns betydligt värre. :rolleyes:

Men med det sagt så ligger Greg Rogers recension av HD1 uppe nu och den var som vanligt en dröm att läsa. För att komma ontopic igen. :unsure:

Redigerat av pacman, 29 mars 2007 - 09:26.


#128

Postad 29 mars 2007 - 09:38

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Personligen tror jag att denna typ av recensioner behövs den med. Den stora massan orkar inte sätta sig in i D65, gamma, etc utan köper sin pryl och kopplar in den. Litar på att resultatet blir bra. På sin höjd rattar de lite på brightness & kontrast.

För oss som är insatta blir en sådan här recension rätt ovidkommande då den inte fokuserar på det vi tycker är viktigt, nämligen hur displayen =kan= prestera väl inrattad.

Bigscreens recensioner är ofta rätt skönlitterärt skrivna och tekniska begrepp är minimerade. Lite "projje för dummies" över det hela. Men det är inget fel med det imo. Bigscreens recensioner ger en hyfsad bild över hur projjar presterar "ur kartong", vilket faktiskt är det den stora massan är intresserade av.

Så imho bör man ta det för vad det är ist för att säga att det är "skit".

[Fotnot]
Jag har inget med bigscreen att göra och vet inte enns vilka som ligger bakom
[/Fotnot]

#129

Postad 29 mars 2007 - 09:46

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Nu var vi där igen grabbar. Tråden handlar om JVC DLA-HD1 och inte vad vi anser om olika recensenter (vilket det förövrigt diskuteras friskt om i exempelvis trådar om kalibrering, trådar om Bigscreen och trådar om mätmetoder).

Jag har dolt lite inlägg så försök att hålla er on topic och utan sandlådefasoner!

#130

Postad 26 april 2007 - 13:41

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Ngr screen shot utan att på ngt sätt säga att dom är bra, men det är alltid kul med bilder.
JVC HD-1 via panasonic blueray spelare på en screen research 254cm bred clearpix 2.
Bosse

Bifogad fil(er)



#131

Postad 22 maj 2007 - 22:12

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Hur är det med overscan osv. på JVC:n?

Jag menar, det går väl att köra pixelmappad 1080P?

Den tar väl även emot 1080P/24?

#132

Postad 23 maj 2007 - 06:28

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Hur är det med overscan osv. på JVC:n?

Jag menar, det går väl att köra pixelmappad 1080P?

Den tar väl även emot 1080P/24?

<{POST_SNAPBACK}>


Ingen overscan, pixelmappat funkar.

Och ja, den tar emot 1080p24.

#133

Postad 23 maj 2007 - 08:01

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Låter bra, för pixelmappat ska det ju va, dvs. 1:1 adressering?

Tack för det snabba svaret! :rolleyes:

#134

Postad 25 maj 2007 - 18:47

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Låter bra, för pixelmappat ska det ju va, dvs. 1:1 adressering?

Tack för det snabba svaret! :)

<{POST_SNAPBACK}>



Den här projektorn skulle jag vilja ha.Till hösten kanske ....Vad tippar ni den kommer ligga i för prisklass då? 2:a generationens 1080P projektorer är väl på G snart?

Redigerat av Unregistered665b7df5, 25 maj 2007 - 18:48.


#135

Postad 27 maj 2007 - 18:34

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Ny uppgradering finns för nedtankning.
Länken innehåller instruktion och program för uppgradering av hd1.
Håll tillgodo.

Länk till avs forum.

Bosse

#136

Postad 31 maj 2007 - 16:19

hankmander
  • hankmander
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Kan den här typen av projektorer (D-ILA) ge regnbågseffekter?
Kanske är en dum fråga, men jag måste veta. :)

#137

Postad 31 maj 2007 - 16:26

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0

Kan den här typen av projektorer (D-ILA) ge regnbågseffekter?
Kanske är en dum fråga, men jag måste veta. :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, dom använder 3 chip. Samma som 3-chip DLP inte ger regnbågseffekter (men ett hål i plånboken istället pga. Texas Instruments korkade licensavgifter)

#138

Postad 03 augusti 2007 - 09:28

Unregisterede229b6a5
  • Unregisterede229b6a5
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Har kollat de första 1080p filmerna på nyinförskaffad JVC DLA-RS1 (via PS3).

Måste säga att jag är grymt imponerad även om det bara är på en 2 meter bred 4:3 duk. Väntar nu på den 3 meter breda 16:9 duken för att få ut fullt av en projektor med den här upplösningen, dock kan jag redan säga att detta helt klart var rätt produkt att vänta på för att kliva över från CRT. Trots att man får tweeka en del för att hantera övermättade färger (tar dock inte många minuter för att få det att se helt OK ut) så måste installation etc betraktas som närmast överenkel för en CRT-användare. Filmkänsla, dynamik i kontrastrika bilder och upplevelsen av djup och svärta är i mina ögon helt i paritet med CRT.

Dessutom är den helsvarta "Reference Series"-varianten av den här projektorn riktigt snygg, jag kan inte förstå att man inte säljer proffsvarianten här i Europa.

Kan bara rekommendera köp - till det pris som dessa projektorer säljs borde det vara ett gångbart alternativ för väldigt många och jag kan inte se någon konkurrent som kommer nära i prisvärdhet för den som är lite kreativ med hur och var man köper (räkna med 35-46' beroende på hur du löser frakt och moms, själv betalade jag totalt under 35' med Chief's fina RPM-fäste med skräddarsydd platta och justerbart förlängningsstag som gjorde installationen till en barnlek - rekommenderas starkt med denna projektor).

Redigerat av Unregisterede229b6a5, 03 augusti 2007 - 09:52.


#139

Postad 03 augusti 2007 - 15:29

dave19
  • dave19
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Har kollat de första 1080p filmerna på nyinförskaffad JVC DLA-RS1 (via PS3).

Måste säga att jag är grymt imponerad även om det bara är på en 2 meter bred 4:3 duk. Väntar nu på den 3 meter breda 16:9 duken för att få ut fullt av en projektor med den här upplösningen, dock kan jag redan säga att detta helt klart var rätt produkt att vänta på för att kliva över från CRT. Trots att man får tweeka en del för att hantera övermättade färger (tar dock inte många minuter för att få det att se helt OK ut) så måste installation etc betraktas som närmast överenkel för en CRT-användare. Filmkänsla, dynamik i kontrastrika bilder och upplevelsen av djup och svärta är i mina ögon helt i paritet med CRT.

Dessutom är den helsvarta "Reference Series"-varianten av den här projektorn riktigt snygg, jag kan inte förstå att man inte säljer proffsvarianten här i Europa.

Kan bara rekommendera köp - till det pris som dessa projektorer säljs borde det vara ett gångbart alternativ för väldigt många och jag kan inte se någon konkurrent som kommer nära i prisvärdhet för den som är lite kreativ med hur och var man köper (räkna med 35-46' beroende på hur du löser frakt och moms, själv betalade jag totalt under 35' med Chief's fina RPM-fäste med skräddarsydd platta och justerbart förlängningsstag som gjorde installationen till en barnlek - rekommenderas starkt med denna projektor).

<{POST_SNAPBACK}>



Var köpte du den nånstans?

Mvh David

#140

Postad 03 augusti 2007 - 15:59

Unregisterede229b6a5
  • Unregisterede229b6a5
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Var köpte du den nånstans?

Mvh David

<{POST_SNAPBACK}>

Svar sänt i PM.

#141

Postad 03 augusti 2007 - 20:46

Unregisteredb822350c
  • Unregisteredb822350c
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Var köpte du den nånstans?

Mvh David

<{POST_SNAPBACK}>

Svar sänt i PM.

<{POST_SNAPBACK}>



Du får gärna skicka ett PM till mig med om det är ok?
Är själv intressant på denna projen ;)

#142

Postad 25 augusti 2007 - 21:29

Unregistered68c6c288
  • Unregistered68c6c288
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Var köpte du den nånstans?

Mvh David

<{POST_SNAPBACK}>

Svar sänt i PM.

<{POST_SNAPBACK}>



Du får gärna skicka ett PM till mig med om det är ok?
Är själv intressant på denna projen :)

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: till mig med....villl ha den :D

#143

Postad 26 augusti 2007 - 09:03

Unregistered5443661d
  • Unregistered5443661d
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
...eller lägg ut en länk här?

/M

#144

Postad 28 oktober 2007 - 10:14

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Har en beg JVC DLA-HD1 till salu.
Se marknaden.
Bosse

#145

Postad 19 november 2007 - 00:45

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
hallå
är det någon som jämfört jvc;n emot sharp referens dlp projje; xv-z21000 tro?
undrar om hd1;an bräcker sharpen
det verkar inte finnas så många tester gjorda på den....

#146

Postad 29 november 2007 - 00:40

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 289 inlägg
  • 0
Undrar om HD1:an nu för 45.000 på Dustin är ett bättre köp än Panasonics 2000 för 26.000 eller M25 för 60.000? Finns det någon indikation på vad HD100 kommer att kosta i Svedala och när den kommer?

#147

Postad 29 november 2007 - 01:42

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Undrar om HD1:an nu för 45.000 på Dustin är ett bättre köp än Panasonics 2000 för 26.000 eller M25 för 60.000? Finns det någon indikation på vad HD100 kommer att kosta i Svedala och när den kommer?

Ja nu börjar H1:an bli riktigt intessant, ställer mig samma fråga som du, hur står sig denna mot Panna 2000 och Mitsu HC6000 (DLP är ej ett alternativ för mig pga CSP och avsaknad av horisontell lensshift).
Den är ju trots allt fortfarande 15-20kkr dyrare.....vad får man för dom pengarna??

#148

Postad 29 november 2007 - 12:22

Vincentboy
  • Vincentboy
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Undrar om HD1:an nu för 45.000 på Dustin är ett bättre köp än Panasonics 2000 för 26.000 eller M25 för 60.000? Finns det någon indikation på vad HD100 kommer att kosta i Svedala och när den kommer?


HD100 kommer kosta ca 70 000 kr enligt info på senaste Component mässan som demade projen.

#149

Postad 29 november 2007 - 20:21

Unregistered9458b50a
  • Unregistered9458b50a
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
För er som är intresserad av pricet på JVC HD100 så finns den på pricejapan för ungefär 40000 med moms och tull påslaget. Så svenskt butikspris(för den som vill betala det) blir nog som HD1an när den var ny typ 59999,95.

Undrar hur mycket HD1an kommer att sjunka i pris innan lagret är slut, börjar bli intressant även för en "fattiglapp" som mig.

#150

Postad 05 december 2007 - 16:52

hembiobutiken
  • hembiobutiken
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Om ni är intresserade av att se JVC DLA-HD100 in action så har vi den nu uppe för demo i vår butik i Stockholm.

Väbeskrivning



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.