Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rocket League

223 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 03 augusti 2015 - 14:31

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Jag tycker inte det är lika kul eftersom man är körd om man gör minsta misstag och när man börjar möta de bra så är det bara massa målvakter som kontrar på dina egna misstag. Men det är ju bara att testa och se vad du tycker själv, man möter enkla i början som sagt :)

Ok, får testa någon gång och hoppas på att man har en bra dag om inte annat. haha

 

Om inte annat så får vi teama upp och köra lite 2v2 eller 3v3  :D



#102

Postad 03 augusti 2015 - 15:00

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

1v1 är skoj när det går bra, men där är ju varje misstag förödande...i 2v2 eller 3v3 kan man ju rädda varandras misstag och göra anfallen teamade.

 

Gillar 1v1 och 2v2, kan tycka att 3v3 är liiiite för mycket för mig ibland. 



#103

Postad 05 augusti 2015 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Jag tycker inte det känns som att man spelar rankat 2v2, det är inte så motiverande utöver att själva spelet är roligt då. Men man kör match på match och inget händer. Vi får, vad, tre poäng per match? Förlorar mer än så när vi förlorar. Jag har harvat i div 6 sedan första dagen, jag rör mig inte uppåt. Oavsett om vi vinner alla matcher vi spelar nu framöver så kommer vi aldrig bli etta.

 

Det är ett riktigt uselt rankingsystem som inte är motiverande. I 1v1 och 3v3 däremot får jag mycket mer poäng för att vinna märkligt nog.

 

Sen får de kanske kolla över censureringen, det är inte tillåtet att skriva "japp" eller "faen" t ex. De vi mötte trodde väl att vi svor och var förbannade, men det är a thing of the past :)

 

 

Edit: Sen blir folk ju inte bannade när de ragequittar heller. Straffa dem!

 

Vi hade en rolig match mot några spädbarn som ledde med 3-1 och höll på med "easy" "so easy" "they are so bad they have to laggswitch" (när en av dem laggade ur eller nåt). Vände till 3-3 och 4-3 och de körde igång med "luck" "so fucking lucky" etc medan vi började med "too easy" "easiest goal ever" etc =P.

 

Körde över dem med 8-4, de ragequittade i slutet. Sen fick jag meddelande, "lagswitching faggot, you need cancer". Skön vinst :P


Redigerat av Zoiler, 05 augusti 2015 - 21:57.


#104

Postad 06 augusti 2015 - 08:25

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Ja antingen får dom fixa så det känns att det är rankat, t.ex med betydligt bättre leaderboards, hur många poäng/vinster som behövs för nästa division osv.

Spelet är ju fortfarande i ett tidigt stadie som jag förstår, så det finns och kommer att finnas saker att förbättra med tiden.

Det jag saknar främst är som sagt en riktigt leaderboard med bättre översikt över hur man ligger till och hur man tar sig högre.

 

Osäker på hur detta spel får mig att må, pendlar mellan manisk och deppresiv typ :D När det går dåligt vill jag förstöra något i lägenheten och när det går bra vill jag dricka champagne och fira, typ.

 

Vinna mot uppkäftiga och kaxiga spelare är det bästa  :rolleyes:



#105

Postad 06 augusti 2015 - 08:35

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Rockett league är bra men en del saker kunde förbättras:

 

Lagg behöver åtgärdas.

Många matcher ser man inte sin bil fören efter ett par sekunder in och åtskilliga matcher är en laggfest rakt igenom.

 

Nu när jag har spelat ranked ett par dagar så inser jag att problemet med folk som lämnar inte verkar lösas av 15 minuters ban.

Ibland parars man heller inte ihop med rätt antal personer från start, kanske beror på att nån lämnar redan innan matchen börjar dock?

 

Tiden mellan att vanliga matcher laddar om på 60 sekunder är minst dubbelt så lång som den borde vara. Låt oss hellre gå in i freeplay tidigt och vänta på att spelare trycker ready där.

 

Censurering som sagt tar väldigt mycket som den inte borde ta. Kan man inte få välja om man vill ha censur på eller av?

 

Save-poäng delas ut alldeles för sällan, om man tex rushar tillbaka och räddar en boll några meter före målet så får man inget för det.

Som det är nu är det omöjligt att bli mvp om man spelar defensivt och eget mål lämnas ofta tomt vid anfall.


 

Osäker på hur detta spel får mig att må, pendlar mellan manisk och deppresiv typ :D När det går dåligt vill jag förstöra något i lägenheten och när det går bra vill jag dricka champagne och fira, typ.

Bra sagt :)



#106

Postad 06 augusti 2015 - 09:06

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Plockade upp detta häromdagen och testade lite matcher igår. Körde med ett par polare enligt var tredje match konceptet vilket knappast hjälpte statistiken men noterade att vi aldrig matchades mot andra rookies utan alltid mot semi-pro. Nu antar jag det är steget ovanför men tyckte inte det gav speciellt mycket poäng trots att man vann (vilket var under 50 procent dock). Någon som har koll på hur rankingen fungera? Får man mer poäng om man slår en högre rankad eller är det sak samma? Riktigt beroendeframkallande annars och hög "bara en match till"-faktor...



#107

Postad 06 augusti 2015 - 10:19

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Kan tillägga att Zoiler sa att spelet var som opium för mig xD

 

Men ja, en enkel sak med poängen och ranking är ju t.ex hur långt jag har till nästa rank i antal poäng, hittar inget där jag ser exakt hur mycket jag behöver för nästa rank.



#108

Postad 06 augusti 2015 - 12:03

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Angående ranken, vad är den där mätaren vid poängen där man söker matcher?



#109

Postad 06 augusti 2015 - 12:15

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Angående ranken, vad är den där mätaren vid poängen där man söker matcher?

Förmodligen är det hur långt man har till nästa division, men jag är osäker.



#110

Postad 06 augusti 2015 - 12:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Insåg först nu var "Ball cam" innebär. Blev liite enklare att ha koll på var bollen är isf att använda pilen...



#111

Postad 06 augusti 2015 - 12:24

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Insåg först nu var "Ball cam" innebär. Blev liite enklare att ha koll på var bollen är isf att använda pilen...

Hahahaha xD Ja har du gjort något mål eller räddat ett skott så ska du ha en eloge! Kör endast med ballcam typ, byter bara när jag ska hämta någon boost och är osäker på hur min linje är.



#112

Postad 06 augusti 2015 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 1

Någon som har koll på hur rankingen fungera?

Det skulle förvåna mig om utvecklarna hade koll på det själva. Dåligt är det enda jag kan säga. De borde ha ett system som FIFA typ där man går upp och ner i divisioner efter att man tagit ett antal poäng, eller att man kan se vilken position de man möter ligger på efter match och så ska man få mer poäng om man slår bra spelare.

 

Men på spelets startskärm står ju att detta är försäsongsläget och att rankningen startar om nästa månad eller nåt.

 

 

Save-poäng delas ut alldeles för sällan, om man tex rushar tillbaka och räddar en boll några meter före målet så får man inget för det.

Som det är nu är det omöjligt att bli mvp om man spelar defensivt och eget mål lämnas ofta tomt vid anfall.

 

 

Exakt vad jag tänkte på igår när jag spelade 3v3. Alltså, det här spelet påminner om fotboll på många sätt. Det påminner om sjumannafotboll där alla går på bollen.

 

Åh, titta! En lös boll i luften på mittplan och vi leder med 1-0 när det är 10 sekunder kvar. FORT!!! Skynda upp och BOOSTA (för det är häftigt) om bollen, haha. Spela roll om vi båda missar så att Zoiler blir kvar att försöka försvara mot övriga tre, det ska ju vara roligt att spela YOLO!

 

Ärligt, alla tänker bara offensivt, offensivt, offensivt. De tänker inte att man ska ha ett syfte med allt man gör. Om man är där framme i hörnet t ex så ska man inte bara putta till bollen lite lätt för då lägger man upp den för dem, man måste ha kraft så att den flyger in högt mot mål. Om man är där bak ska man inte studsa den mot egen vägg för då lägger man upp den för dem. Man måste alltid tänka på att när man rör bollen så kan det bli upplägg för de andra, så man ska helst få den högt och långt om det går.

 

Och nästan alltid hamnar jag med såna som går två på samma boll. Då har de sålt sig själva om de missar och hur de än gör så har de använt två spelare på en boll, där de kunde använt en spelare medan den andre gått i annat läge, tagit en boost t.ex. för att motståndaren inte ska få.

 

Och när man hamnar med såna som är helt offensiva och skiter fullständigt i defensiven så måste jag vara avvaktande, vilket innebär att jag får mindre poäng. Som du säger, jag gör en räddning på mittplan som annars skulle gått i mål - får inget för det, trots att det är lika mycket värt som ett mål. Eller en rensning en halvmeter utanför målet vid sidan som skulle varit mål - ger bara 20pts. Medans de andra står och skjuter meningslösa svaga skott från sidan vilket ger dem 30 pts. Det är irriterande om man hamnar sist i laget för att man fattar spelet bäst och tänker defensivt och inte bara som en tjur mot rött skynke.



#113

Postad 06 augusti 2015 - 14:33

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Förmodligen är det hur långt man har till nästa division, men jag är osäker.

Det känns som det men för mig har den inte rört sig sen jag gick upp till silver på 3vs3, ligger på strax över 600 poäng för tillfället och silver va nånstans vid 500 antar jag.
Kollar man topp 100 så har folk mellan 2000-3000 poäng så jag tänker mig att mätaren i relation till den poängskalan borde ha rört något på sig iaf.

Hahahaha xD Ja har du gjort något mål eller räddat ett skott så ska du ha en eloge! Kör endast med ballcam typ, byter bara när jag ska hämta någon boost och är osäker på hur min linje är.


Jag blir snurrig i huvudet av ball cam, använder endast när jag inte går på boll för att hålla koll på vart den är.

#114

Postad 06 augusti 2015 - 14:38

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Exakt vad jag tänkte på igår när jag spelade 3v3. Alltså, det här spelet påminner om fotboll på många sätt. Det påminner om sjumannafotboll där alla går på bollen.
 
Åh, titta! En lös boll i luften på mittplan och vi leder med 1-0 när det är 10 sekunder kvar. FORT!!! Skynda upp och BOOSTA (för det är häftigt) om bollen, haha. Spela roll om vi båda missar så att Zoiler blir kvar att försöka försvara mot övriga tre, det ska ju vara roligt att spela YOLO!
 
Ärligt, alla tänker bara offensivt, offensivt, offensivt. De tänker inte att man ska ha ett syfte med allt man gör. Om man är där framme i hörnet t ex så ska man inte bara putta till bollen lite lätt för då lägger man upp den för dem, man måste ha kraft så att den flyger in högt mot mål. Om man är där bak ska man inte studsa den mot egen vägg för då lägger man upp den för dem. Man måste alltid tänka på att när man rör bollen så kan det bli upplägg för de andra, så man ska helst få den högt och långt om det går.
 
Och nästan alltid hamnar jag med såna som går två på samma boll. Då har de sålt sig själva om de missar och hur de än gör så har de använt två spelare på en boll, där de kunde använt en spelare medan den andre gått i annat läge, tagit en boost t.ex. för att motståndaren inte ska få.
 
Och när man hamnar med såna som är helt offensiva och skiter fullständigt i defensiven så måste jag vara avvaktande, vilket innebär att jag får mindre poäng. Som du säger, jag gör en räddning på mittplan som annars skulle gått i mål - får inget för det, trots att det är lika mycket värt som ett mål. Eller en rensning en halvmeter utanför målet vid sidan som skulle varit mål - ger bara 20pts. Medans de andra står och skjuter meningslösa svaga skott från sidan vilket ger dem 30 pts. Det är irriterande om man hamnar sist i laget för att man fattar spelet bäst och tänker defensivt och inte bara som en tjur mot rött skynke.

Poängsystemet för räddningar borde som sagt utökas till att omfatta större område och även höjas.

Sen folk som inte har nån taktisk förmåga, det är förståeligt i början men dom som åtminstone level semi-pro borde börja förstå att det inte går att vara alla på bollen etc.

Det värsta är dom som rushar som bakre man vid avspark och sen går bollen direkt i eget mål.... Blir så less varje gång.

#115

Postad 06 augusti 2015 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Flera på topplistan saknar namn dessutom, undrar varför. Alltså, namnet är helt tomt.

 

Sen folk som inte har nån taktisk förmåga, det är förståeligt i början men dom som åtminstone level semi-pro borde börja förstå att det inte går att vara alla på bollen etc.

 

Jag spelar nästan bara med pro och veteraner.

 

Jag mötte faktiskt två rookies och en semi-pro i orankat för ett par dagar sedan tillsammans med två andra. 10-1 eller nåt. Det är rätt roligt hur man utvecklats, rookies är verkligen totala nybörjare nu, men man var där själv för några veckor sedan =P

 

Det värsta är dom som rushar som bakre man vid avspark och sen går bollen direkt i eget mål.... Blir så less varje gång.

 

Ja de har inte mycket vett. Jobbiga är också de som står faslimmade på mållinjen så att det i stort sett blir en 2v3-match. Ännu värre om man upptäcker att de inte kan spela målvakt :)


Redigerat av Zoiler, 06 augusti 2015 - 14:43.


#116

Postad 06 augusti 2015 - 14:49

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Ja rookies är väldigt enkla att vinna över numera, även nyblivna PRO brukar kunna få smisk.

 

Någon som hittat en översikt på alla ranks? Enda jag hittat som jag TROR stämmer är att högsta ranktiteln man kan ha är Rocketeer.



#117

Postad 06 augusti 2015 - 15:16

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Okay i can confirm order so far is Rookie > Semi-Pro > Pro > Veteran > Expert > Master

 

Källa: 

http://www.reddit.co...ystem_question/



#118

Postad 06 augusti 2015 - 15:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jaså? Ingen Rocketeer? :(



#119

Postad 06 augusti 2015 - 15:30

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0

Vet inte om detta varit uppe men ny DLC i augusti.

https://www.youtube....h?v=B3YdFnQKf_Y

Supersonic Fury DLC Pack!
Two new Battle-Cars
Six unique Decals for each new Battle-Car (12 total)
five new Paint Types
two new Rocket Boosts
two new Wheels!



#120

Postad 06 augusti 2015 - 15:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Expert på lvl 40 och Master på lvl 50... good luck! Jag är lvl 33 så det tar väl några månader.



#121

Postad 06 augusti 2015 - 15:40

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Så nu har min skill rating i 3vs3 uppdaterat sig till 693 men mätaren är helt tom istället :D

Är lvl 29 och tippar nog över 30 om ett par matcher, har kört 8 timmar per dag en vecka i sträck typ :P



#122

Postad 06 augusti 2015 - 15:51

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Tror jag är level 32 eller 33. Har blivit en del timmar/dag för mig med...varit en zombie på jobbet i veckan så måste försöka spela tidigare/mindre ;)



#123

Postad 06 augusti 2015 - 16:23

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Som sagt angående defensiva poäng.
https://youtu.be/1D7OteDmnvI

#124

Postad 06 augusti 2015 - 19:12

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Ni som spelar får gärna lägga till mig. Kokkelimokk heter jag.

#125

Postad 06 augusti 2015 - 23:12

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Som sagt angående defensiva poäng.
https://youtu.be/1D7OteDmnvI

Även om jag räknar det som en räddning så var det utanför målområdet.

#126

Postad 06 augusti 2015 - 23:55

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Även om jag räknar det som en räddning så var det utanför målområdet.

Precis, målområdet är extremt litet så det är inte mycket som räknas som räddningar :/



#127

Postad 07 augusti 2015 - 07:11

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Precis, målområdet är extremt litet så det är inte mycket som räknas som räddningar :/

Svårt det där, ska man dra större målgård så får man väl poäng för allt möjligt som är på väg mot mål. Jag tror nästan att målgården är tillräckligt stor för just poängens skull. Man får ju poäng för mycket annat också :)



#128

Postad 07 augusti 2015 - 09:21

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Är det någon skillnad på de olika bilarna? Jag bytte precis bil och den kändes seg som sirap.

#129

Postad 07 augusti 2015 - 09:29

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på de olika bilarna? Jag bytte precis bil och den kändes seg som sirap.

Ingen skillnad förutom hitboxen som skiljer liiiiitegrann. Dom är lika snabba och svänger likadant :)



#130

Postad 07 augusti 2015 - 09:42

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Det skulle förvåna mig om utvecklarna hade koll på det själva. Dåligt är det enda jag kan säga. De borde ha ett system som FIFA typ där man går upp och ner i divisioner efter att man tagit ett antal poäng, eller att man kan se vilken position de man möter ligger på efter match och så ska man få mer poäng om man slår bra spelare.

 

Men på spelets startskärm står ju att detta är försäsongsläget och att rankningen startar om nästa månad eller nåt.

 

 

 

Exakt vad jag tänkte på igår när jag spelade 3v3. Alltså, det här spelet påminner om fotboll på många sätt. Det påminner om sjumannafotboll där alla går på bollen.

 

Åh, titta! En lös boll i luften på mittplan och vi leder med 1-0 när det är 10 sekunder kvar. FORT!!! Skynda upp och BOOSTA (för det är häftigt) om bollen, haha. Spela roll om vi båda missar så att Zoiler blir kvar att försöka försvara mot övriga tre, det ska ju vara roligt att spela YOLO!

 

Ärligt, alla tänker bara offensivt, offensivt, offensivt. De tänker inte att man ska ha ett syfte med allt man gör. Om man är där framme i hörnet t ex så ska man inte bara putta till bollen lite lätt för då lägger man upp den för dem, man måste ha kraft så att den flyger in högt mot mål. Om man är där bak ska man inte studsa den mot egen vägg för då lägger man upp den för dem. Man måste alltid tänka på att när man rör bollen så kan det bli upplägg för de andra, så man ska helst få den högt och långt om det går.

 

Och nästan alltid hamnar jag med såna som går två på samma boll. Då har de sålt sig själva om de missar och hur de än gör så har de använt två spelare på en boll, där de kunde använt en spelare medan den andre gått i annat läge, tagit en boost t.ex. för att motståndaren inte ska få.

 

Och när man hamnar med såna som är helt offensiva och skiter fullständigt i defensiven så måste jag vara avvaktande, vilket innebär att jag får mindre poäng. Som du säger, jag gör en räddning på mittplan som annars skulle gått i mål - får inget för det, trots att det är lika mycket värt som ett mål. Eller en rensning en halvmeter utanför målet vid sidan som skulle varit mål - ger bara 20pts. Medans de andra står och skjuter meningslösa svaga skott från sidan vilket ger dem 30 pts. Det är irriterande om man hamnar sist i laget för att man fattar spelet bäst och tänker defensivt och inte bara som en tjur mot rött skynke.

Nu har jag ju bara spelat någon timme men för egen del är det lite kul när alla rusar efter bollen då det ger en gott om tid att plocka upp boosts samt ligga på rulle vid mittplan och sätta in attacken när väl bollen kommer loss ifrån kanten... Kan dock tänka mig att det inte är lika kul om man möter ett organiserat lag ;)

 

Är level 12 än så länge men tycker mig börja få lite bättre koll. Kan man se statisken med vinster / förluster någonstans?


Som sagt angående defensiva poäng.
https://youtu.be/1D7OteDmnvI

Inser att det inte bara är jag som kör blågul bil med vikingahjälm och svensk flagga...



#131

Postad 07 augusti 2015 - 09:48

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Du går på Extras/Stats :) Där kan du se % antal vinster, mål, assists och massa annat. Just Stats delen är väldigt välgjord och detaljerad, det är resten som skulle varit det också bara.



#132

Postad 07 augusti 2015 - 12:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Svårt det där, ska man dra större målgård så får man väl poäng för allt möjligt som är på väg mot mål. Jag tror nästan att målgården är tillräckligt stor för just poängens skull. Man får ju poäng för mycket annat också :)

Ja det är svårt, det är som defensiva slitvargar i verkligheten. De syns inte i målprotokollet eller så, folk måste kolla på matchen för att märka vad de gör.

 

Jag spelade för övrigt "några" matcher 2v2 ranked igår med en holländare jag har på vänlistan och efter att ha stått stilla och trampat i en evighet på samma poäng så gick jag runt 250+ poäng igår. Ligger på 1150 eller nåt nu.

 

Det konstiga var att vi fick spela mot noobs... semi-pros och sånt så vi dominerade ju allt. Märkte i början att min medspelare inte var så bra, men i och med att motståndet sög så gjorde det inget. Jag kollade hans poäng efteråt och såg att han hade strax under 400 så han kan inte ha spelat mycket ranked innan. Ett tips om ni vill gå upp i rank, spela med nån som inte har bra ranking så kan ni nästan fixa matcherna själva mot de ni möter. Rätt fuskigt. Hade en jäkla lång streak igår innan vi losade och lade av. Men till slut började vi möta prospelare iaf.

 

Sedan uppdaterades inte mina poäng heller, jag spelade säkert 20 matcher där jag stod kvar på samma poäng. Jag sa till honom att jag får inga poäng för detta dock men det gör inget, men sedan rasslade allt in på samma gång.



#133

Postad 07 augusti 2015 - 13:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ingen skillnad förutom hitboxen som skiljer liiiiitegrann. Dom är lika snabba och svänger likadant :)

Jag har sagt att hitboxen var olika men du vägrade lyssna på mig. Det var väl i samband med att vi retade upp dala? :D

#134

Postad 07 augusti 2015 - 14:05

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag har sagt att hitboxen var olika men du vägrade lyssna på mig. Det var väl i samband med att vi retade upp dala? :D

Jaja, jag kryper till korset...men jag är säker på prestandan i bilarna iaf för det har varit uttalat av spelgrundaren :)



#135

Postad 07 augusti 2015 - 14:48

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Inser att det inte bara är jag som kör blågul bil med vikingahjälm och svensk flagga...

Det är ju som uppdukat för att man som svensk ska välja den kombinationen  :blush:



#136

Postad 07 augusti 2015 - 18:09

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Tror inte jag sprungit på något spel tidigare där man kan känna sig så kung ena matchen för att nästa känna sig som total nybörjare...



#137

Postad 08 augusti 2015 - 09:20

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Första gången jag provade spelet så avinstallerade jag efter 10 minuter men för en vecka sedan testade jag igen och det är ju riktigt kul. Även sonen gillar det (enligt honom är det roligaste att spränga motståndarnas bilar). Det retar mig på är att gravitationen är åt **** för liten, det tar ju en evighet för bilen att komma ner till marken igen och försöker jag att träffa bollen i luften kommer jag för det mesta under den. Det sista kanske jag blir bättre på med en massa träning.



#138

Postad 08 augusti 2015 - 10:12

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Skit kul spel.
Faktiskt ett av dem spel jag spelar mest.

#139

Postad 09 augusti 2015 - 23:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

så gick jag runt 250+ poäng igår. Ligger på 1150 eller nåt nu.

 

Det konstiga var att vi fick spela mot noobs... semi-pros och sånt så vi dominerade ju allt. Märkte i början att min medspelare inte var så bra, men i och med att motståndet sög så gjorde det inget. Jag kollade hans poäng efteråt och såg att han hade strax under 400 så han kan inte ha spelat mycket ranked innan. Ett tips om ni vill gå upp i rank, spela med nån som inte har bra ranking så kan ni nästan fixa matcherna själva mot de ni möter. Rätt fuskigt. Hade en jäkla lång streak igår innan vi losade och lade av. Men till slut började vi möta prospelare iaf.

Resultatet av detta visade sig idag... när jag spelade med hifimarcus igen så mötte vi mycket svårare motstånd. För svårt eftersom vi blev utspelade rätt ofta, pga att min rank är bättre än vad den eg. borde vara. Kinda fucked nu tills de resettar.



#140

Postad 10 augusti 2015 - 12:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Resultatet av detta visade sig idag... när jag spelade med hifimarcus igen så mötte vi mycket svårare motstånd. För svårt eftersom vi blev utspelade rätt ofta, pga att min rank är bättre än vad den eg. borde vara. Kinda fucked nu tills de resettar.

Se till att bli bättre bara... ;)

 

För egen del så är jag nog på tämligen lagom nivå där jag ligger på kring 50% vinstprocent men emallanåt åker på rejält med råstryk då jag tenderar skjuta för mycket i stolparna och därefter bli kontrad på gång på gång...



#141

Postad 10 augusti 2015 - 17:50

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Jag blir bara sämre och sämre känns det som, vet inte om det beror på att motståndet blir bättre eller att jag har börjat försöka göra så snygga mål som möjligt :(



#142

Postad 10 augusti 2015 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Motståndet blir bättre ju högre rank man får så man känner sig sämre. Möter du rookies och semi-pro så ser du hur mycket bättre du blivit.

 

Men jag spelade igår 2v2 random och på den nivån vinner jag om jag har en bra medspelare och förlorar om jag har en mindre bra. Jag själv är mest en neutral medspelare. Man måste lära sig att flyga ordentligt för att ha någon chans att bli bättre.



#143

Postad 10 augusti 2015 - 18:09

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0

Att flyga effektivt är inte lätt. Ser sällan att någon använder sig av det heller. Men det blir väl vanligare och vanligare med tiden. Gravitationen gör det ganska svårt att göra någon nytta när man mest väntar på att landa  :rolleyes:



#144

Postad 10 augusti 2015 - 19:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

De bästa flyger omkring som kvittrande lärkor med pixelperfekt kontroll, medan man själv står kvar som ett fån på marken.

 

De sämsta flyger upp som utskjutna pingviner och missar bollen 9 gånger av 10 medan de lämnar sin medspelare kvar att kämpa. Den gången de träffar så blir det oftast straffspark för motståndarlaget.



#145

Postad 10 augusti 2015 - 22:45

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Ja det är helt otroligt vilken kontroll dom bästa flygarna har men man blir bättre och bättre även på det ju mer man tränar.

Sen är man som sagt tvungen att lära sig att flyga för annars förlorar man per automatik halva spelplanen, som faktiskt är i luften.



#146

Postad 11 augusti 2015 - 21:43

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Jag och Zoiler mötte nyss två killar varav en hette Markydooda o är rankad 2a i världen...vi förlorade

Redigerat av hifimarcus, 11 augusti 2015 - 22:19.


#147

Postad 11 augusti 2015 - 23:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

0-11 lr vad blev det? Ja det var inte ens lärorikt eftersom man inte hann se något.

 

 

Vad e detta?

 

I've set chat options to team-only, and it is one of the greatest decisions I've ever made.

 

 

Måste kollas upp med tanke på vilka IDIOTER det finns i det här spelet.


Redigerat av Zoiler, 11 augusti 2015 - 23:57.


#148

Postad 12 augusti 2015 - 11:51

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Är det fortfarande många som spelar Rocket League? Jag har inte testat de än men de verkar ju skoj



#149

Postad 12 augusti 2015 - 14:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Fortfarande? :P Det är väl rätt nytt?

 

Jag brukar köra några timmar varje dag, sjukt beroendeframkallande spel.

Som någon skrev tidigare så går matcherna väldigt upp och ner, ena sekunden gör man grymma mål och vinner överlägset och andra matchen får man knappt skott mot mål...



#150

Postad 12 augusti 2015 - 15:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Nu finns 3v3 rankat efter den nya patchen som kom igår. Lite nya småsaker att låsa upp också samt en ny bana. Den nya banan är en arena typ med osynliga väggar och massa bloom. Inte smart. Enda positiva är fanfarerna när man gör mål.

 

Sen har de gjort så ljud kommer ur handkontrollen automatiskt utan att det går att stänga av........ så man måste sänka i PS-menyn.

 

Nu kan man även ge upp mitt i matchen, vilket kan hända ganska tidigt om man möter folk med dålig moral.

 

cQm1tsK.jpg


Redigerat av Zoiler, 12 augusti 2015 - 15:51.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.