Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hårdrockstips

403 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 April 2006 - 18:54

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

AC/DC "powerage" "Higway to hell" "back in black" och "For those about to rock"... SKALL alla äga.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej
Japp jag har dom på vinyl och dom köpte jag när dom kom ut så dom äger jag :) :) +
Let there be rock, Jailbreak 74, Diry deeds done dirt cheap,If you want blood you got it. osv så jag har hela rubbet. ;)
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Har hela sammlingen med så klart :angry: men inte på vinyl.. håller som bäst på att köpa om alla igen....det har ju kommit en ny remastrad CD-version av alla skivor med booklet ;) Inte de nyaste dock. Back in black bookleten var kanon med många bilder osv och storyn om hur bandmedlemmarna funderade runt Bons död.
Men det är klart... är man AC/DC diggare så är man.

Postad 13 April 2006 - 19:47

K.A
  • K.A
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Ministry's nya Rio Grande Blood som snart kommer till sverige är otroligt bra skiva. Al har fått in några rejäla fullträffar på den, Lieslieslies är bara ett av exempelna. årets bästa platta

Postad 04 May 2006 - 15:55

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Länge sen jag lyssnade på hårdrock, men nu har jag fått en riktig metal-nytändning! Jag säger bara Deicide -wow vilket ös! Och band som Children of Bodum och Cradle of Filth -jag tappar andan! In Flames är ju fortfarande hur bra som helst! Måste även ge höga betyg till Borknagar, Vader, Opera IX, Opeth, Static-X och As I Lay Dying! I den mjukare kategorin kan man lyfta fram Sonata Arctica och såklart Hammerfall. Mycket finskt och svenskt i toppklass! Nightwish och Lordi kan väl också nämnas i det nordiska sammanhanget, även om de inte riktigt når upp till toppklass...

Postad 06 May 2006 - 12:07

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Det nya som jag väntar på är den nya Liven från Sonata Arctica som kommer att köpas så fort den släpps. :)
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Sonata Arctica mer eller mindre dubblerar takten när de kör live. Jag tycker att sångerna då tappar i kraft och man hör bara tralla lalla la i 180.

Postad 06 May 2006 - 14:37

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Snappade upp hypocrisy som Alchemist nämnde, faktist en hel del låtar som är bra men inte ifrån albumet virus-2005 som är en besvikelse, köpte de olyssnad så de var ju en liten chansning, men bra ljud var det iaf mycket riktigt så lyste den blåa lampan:)

Det äldre albumet destroys wacken ifrån 99 är faktist bättre tycker JAG, även där så är ljudetkvalitén bra.

Kan väl bidra med ett tips när jag ändo är i farten..Kataklysm-Serenity in fire för er som gillar döds vill säga :)

Postad 10 May 2006 - 15:35

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Hej.

Jag vill bara tala om efter att ha lyssnat på Evergrey nya Monday morning Apocalypse så har denna platta växt otroligt mycket och och låtarna sitter i skallen redan så detta rekommenderas.

Ett annat tips är Manowar-Hell on wheels Live. otroligt ös.

Det nya som jag väntar på är den nya Liven från Sonata Arctica som kommer att köpas så fort den släpps. :D
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Evergreys låt "at loss for words" är så jäkla skön, precis min smak! Den går jag igång på rejält. Hela skivan är skön faktiskt, men är det inte lite tjatiga texter om nån brud? Men jag gillar det sorgsna stuket på skivan ;)
Någon som hört fler plattor med Evergray? Som kan rekomenderas?

Postad 10 May 2006 - 16:23

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Evergreys låt "at loss for words" är så jäkla skön, precis min smak! Den går jag igång på rejält. Hela skivan är skön faktiskt, men är det inte lite tjatiga texter om nån brud? Men jag gillar det sorgsna stuket på skivan :D
Någon som hört fler plattor med Evergray? Som kan rekomenderas?

<{POST_SNAPBACK}>

Jupps hela den nya plattan är otroligt bra och den kan man sätta på och låta den bara gå ;)
Tycker att detta är det bästa dom har gjort förnärvarande.

Viserligen är ju dom andra platterna bra men det nya albumet är ett snäpp bättre helt enkelt.
Recreation Day är ju oxå en kanon platta
//Golfen

Postad 10 May 2006 - 16:26

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Det nya som jag väntar på är den nya Liven från Sonata Arctica som kommer att köpas så fort den släpps. :D
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Sonata Arctica mer eller mindre dubblerar takten när de kör live. Jag tycker att sångerna då tappar i kraft och man hör bara tralla lalla la i 180.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja visst dom ökar takten lite men det är mer kraft liveskivorna tycker jag så den nya liven kommer säkert att bli kanon sedan så släpper dom en DVD med samma konsert samtidigt så den står på listan den med ;)
//Golfen

Postad 10 May 2006 - 16:39

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Warriors of the World är Grym! (Manowar bara så ni vet)

Postad 10 May 2006 - 16:54

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Warriors of the World är Grym! (Manowar bara så ni vet)

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det är den :D och Fighting the world med låten Blow your speekers är helt kanon.
//Golfen

Postad 15 May 2006 - 19:47

Alchemist
  • Alchemist
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Moonspell - Memorial är en kanonplatta. Soundet är mycket lättare att ta till sig än ex. Butterfly Effect. Soundet är inte lika progressivt som tidigare, mer likt Dark Tranquillity skulle man kunna säga... Däremot är tar man inte miste på att det är Moonspell som spelar, de är ett av få band som har ett eget sound.

Postad 22 May 2006 - 00:57

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Införskaffade de två nyaste albumen av Dragonforce "Sonic Firestorm" & "Valley Of The Damned" och konstaterade att det var den största musikupplevelse jag haft på flera år. Kan verkligen varmt rekommendera detta supermelodiösa metalband. Är det nån som har tips på nåt liknande band?

Postad 22 May 2006 - 01:04

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Införskaffade de två nyaste albumen av Dragonforce "Sonic Firestorm" & "Valley Of The Damned" och konstaterade att det var den största musikupplevelse jag haft på flera år. Kan verkligen varmt rekommendera detta supermelodiösa metalband. Är det nån som har tips på nåt liknande band?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja Overkill heter ett band som jag tror att spelar detta men det var ett bra tag sen jag lyssnade på dom så jag vet inte hur det låter idag.

Välkommen till Forumet iaf.
//Golfen

Postad 22 May 2006 - 16:00

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Jag säger bara Dream Theater och skivan Images and Words. Fy F*N vad den är grym! Att inspelningskvalitén sedan är i världsklass gör ju inte saken sämre :D

Postad 26 May 2006 - 09:51

Unregistered3c9ed621
  • Unregistered3c9ed621
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ironclad - Lost in a dream :(

Om ni mot förmodan lyckas få tag på denna skiva så kan jag garantera er att ni inte blir besvikna.
(Gunther Theys från Ancient Rites är sångaren)

Postad 26 May 2006 - 21:41

Unregistered1fa05d6a
  • Unregistered1fa05d6a
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Jag ska till Rock am Ring så jag satt och kollade upp band jag inte hade hört förr och då hittade jag Krieger!

Finns 3 låtar att lyssna på: http://www.krieger-musik.de/

Postad 02 June 2006 - 08:40

Unregistered8586b71b
  • Unregistered8586b71b
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Håller med evosex om att Images and words är oerhört bra.Tycker ändå Awake är snäppet bättre.

Nu till lite nya skivor och dvds.

Luca Turilli-Infinite creation of wonders...

När jag har tröttnat en aning på Rhapsodys musik ser jag gitarristen Turilli som ett mycket bättre alternativ.Denna skiva är lugnare än hans föregående skivor och den tar lite längre tid att smälta in.
Men efter 7-8 lyssningar är den närmast magiskt bra.
Ge den många lyssningar.

Communic-Waves of visual decay....

Dessa norrmän har en viss likhet med gudarna Nevermore och denna skiva är sensationellt bra.
Låtarna snittar över 7 min men de blir aldrig långtråkiga.Här bytas tempo nästan varje minut.
Kan inte nog berömma denna skiva,kanske en kandidat till årets skiva.

Nightwish-End of an era...

Ja Tarjas efterträdare har ju en del att leva upp till.
En fullproppad hartwall arena med en härlig scenshow gör denna dvd mycket sevärd.
Ett minus är att de snackar finska mellan låtarna:)

Snart Swedenrock med KAMELOT och GAMMA RAY med två timmars mellanrum på fredagen.
Ojojoj...

Ses där...

Postad 10 June 2006 - 21:28

caj
  • caj
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Okej, nu har jag hittat ett för mig nytt band som verkar riktigt lovande, jag har bara hört ett par låtar men har beställt deras album som CDON får in på onsdag.
Bandet heter Wolfmother och låter som en blandning av Led Zeppelin och Black Sabbath kanske också lite Thin Lizzy.

Här kan man läsa mer om dom och även lyssna på 4 av låtarna på albumet: http://www.myspace.com/wolfmother

Längtar tills på onsdag då jag får hem skivan! :ph34r:

Redigerat av caj, 11 June 2006 - 18:15.

Postad 19 June 2006 - 13:31

Alchemist
  • Alchemist
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Biomechanical - Enemy Within. Pantera möter Rob Halford...

Postad 17 July 2006 - 12:12

Unregistered30643
  • Unregistered30643
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Nya ''Attero Dominatus'' med Sabaton, kalasbra metal :) .

Postad 22 July 2006 - 12:54

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Jag kan rekommendera bandet Vanishing Point från Australien. De spelar heavy/powermetal och är ursköna. Har hittills lyssnat på skivan "Embrace the silence".

http://www.vanishing...t/mainband.html

Redigerat av Trekker, 22 July 2006 - 12:58.

Postad 22 July 2006 - 16:34

Unregistered9ea8bd48
  • Unregistered9ea8bd48
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det ingen som nämnt Godsmack? Där kan man snacka skönaste rösten jag hört i ett hårdrocksband (enligt mig då). Låtar som Straight out of line, I stand alone, Greed och Re-align får man ju inte missa!!
Alla skivor de har släppt är bra men "Faceless" är nog den bästa. Rock on.......

Redigerat av Unregistered9ea8bd48, 22 July 2006 - 16:36.

Postad 25 July 2006 - 10:06

Unregistered8586b71b
  • Unregistered8586b71b
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Håller med Jojjeblom om Sabatons nya.
Har dock bara hört smakprov men den verkar minst lika vass som Primo Victoria.

Vanishing Points-Embrace the silence som Trekker nämnde verkar väldigt intressant.
Har själv föregångaren Tangled in dreams men den imponerade inte märkbart på mig.
Dom verkar lite hårdare nu.

Några andra tips i sommarvärmen.

Eldritch-Neighbourhell.....
Ett av årets bästa släpp.Dom blir hårdare och råare för varje skiva men känslan för melodier finns kvar.Ett måste faktiskt.

Cellador-Enter Deception....
Klonar man helloween och dragonforce blir det nog Cellador.
Dock blir skivan en aning enformig men i små doser är det riktigt bra.

Luca turillis Dreamquest-Lost horizon........
Andra skivan av Luca på kort tid.
Ännu bättre än första,här enbart med kvinnlig sång.
Inte särskilt mycket metal men mycket vackert.

Nu väntar jag ganska otåligt på Blind Guardians-Twist in the myth som dyker upp i september.
Biljetter till konserten i malmö är redan köpta.

Postad 29 July 2006 - 22:31

Mistress
  • Mistress
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Är det ingen som nämnt Godsmack? Där kan man snacka skönaste rösten jag hört i ett hårdrocksband (enligt mig då). Låtar som Straight out of line, I stand alone, Greed och Re-align får man ju inte missa!!
Alla skivor de har släppt är bra men "Faceless" är nog den bästa. Rock on.......

<{POST_SNAPBACK}>

Godsmack tillhör en av favoriterna. Deras nya album "IV" och den innan "The other side", mmhmm good s**t.
Vill man lyssna på riktigt sköna lugna akustiska låtar så är "The other side" ett givet köp.
Är man mer åt det hårda hållet så är "IV" och "Faceless" givna köp. Eller ja, man måste ju äga alla album :).

Här är en låt från "The other side", asleep.

Postad 02 August 2006 - 16:12

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Hittade en gammal goding i skivsamlingen Skid Row!!! Har inte lyssnat på dem på ett bra tag, OJOJOJ! Riktigt jäkla bra!

Sen undrar jag om det är ngn som kommer ihåg Stryper det religiösa bandet som var poppis på 80-talet??? Nostalgivarning!

Postad 02 August 2006 - 17:08

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Jodå......Stryper var en favorit i slutet av 80 och i början på 90-talet. "To Hell With The Devil" rockar fortfarande. Den plattan trycker man på ibland.

Postad 23 August 2006 - 20:36

chtulu69
  • chtulu69
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
det var en rolig tråd, tvungen att skriva tips på bra musik.

Håller med om Images and words, en av tidernas bästa skivor.... (tillsammans med massa andra skivor som tex. Master of puppets). Men den har ju riktigt uselt ljud. Lyssnade i en studio med INO Audio Studiohögtalare. Dom stängde av den för det lät så illa när den spelades(dom gillade musiken men ljudet lät skit) tyvärr... De flesta CD som görs misshandlas när Mastern ska pressas till CD. Då komprimeras dynamiken i musiken sönder. Jag har 3 skivor som inte manipulerats alls vid tillverkning och det är nå alldeles förjävligt så mycket bättre(även om musiken inte är så bra) det låter än de övriga ca 1000 cd jag har. men några få undantag som Toy Matinee bla.

men det var inte det jag skulle skriva.
tips, en del har många hört, en del kanske inte så många hört,
Seventh Wonder - svansk grupp, ny CD 2006, har fått grymma recensioner, typ Images&Words
Saigon Kick - första skivan(och andra)
Galactic Cowboys - första och andra skivan (fast alla är bra)
Psychotic Waltz - alla skivor, men into the everflow är ju ett mästerverk
Scar Symmetry - Pitch Black är ju suverän
Circus Maximus . dessa grymma norrbaggar(tidernas bästa debutskiva?)
Symphony X(såklart) - V och the Odyssey , 2 av bästa skivor nånsin, i klass med I&W med DT
Conception - Roy Kahns(Kamelot) tidigare grupp, alla 4 skivor kanon
Angra
A.C.T. - såg dom på sweden rock, sveriges bästa livegrupp? på skiva oxo kanske
Adagio - rätt skön powermetal blandat med lite growl
Empty Tremor - 1:a skivan, klassiker,Italienska DT-wannabees. bra med taskigt ljud
ARK - norska (Jorn Lande) fan att dom la av men det gav ju en bra Masterplan-CD så.. OK då
mfl mfl

hmmm, kan fortsätta länge men nu får det vara slut för denna gången

Postad 26 August 2006 - 07:04

Unregistered8586b71b
  • Unregistered8586b71b
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Det var synnerligen intressanta skivor chtulu69 tipsade om.
Saigon kick trodde jag inte någon annan kände till.
Deras andra skiva The Lizard är sensationellt bra.

Empty Tremors skiva Alien Inside(dock inte deras första) finns på ginza för hela 10 kr.

Andra tips:Eldritch andra platta headquake är återutgiven är kan väl beskrivas som lite hårdare än Dream Theater.

Ice Age-The great divide....Ganska tung skiva.

Fates Warning-Deras fyra första är mästerliga.

Nästa vecka får jag Mercenary senaste.Det lär bli en käftsmäll.Hårdare och mer tekniskt får man leta efter.

Postad 30 August 2006 - 10:43

tomaume
  • tomaume
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Nya Maiden A Matter of Life and Death.... helt fantastisk. Deras bästa sedan Piece of mind eller kanske Seventh son... Maiden magic!!!!

Postad 30 August 2006 - 11:17

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Nya Maiden A Matter of Life and Death.... helt fantastisk. Deras bästa sedan Piece of mind eller kanske Seventh son... Maiden magic!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Häärligt att höra! Man går och väntar som ett barn på julafton på att få komma hem!!! Otroliga förhoppningar på denna:
"This album has to be our best since working with Kevin. There is such a wide scope of musicianship on this album and in parts this album is truly epic." - Bruce Dickinson

Dags för en ny Maiden-tråd???

Jag hör av mig gällande intryck!

Postad 30 August 2006 - 12:43

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Slinker bara in lite snabbt i brist på annat och rekommenderar 2 grupper som gör suverän progmetal:

Shadow Gallery - har gjort 5 plattor varav iaf de 4 senaste är kanon. Deras 3e, Tyranny, är en klassiker och räknas till en av de bästa någonsin.

Threshold - Englands stoltheter. Riktigt tung progressiv metal. Riktigt bra.

Postad 26 September 2006 - 09:06

Unregistered8586b71b
  • Unregistered8586b71b
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Några nya skivor som jag kan rekommendera.

Falconer-Northwind........Svenskarna har återgått till sin folkmetal och gör det såklart utmärkt.

Dionysus-Fairytales and reality.......Ska ni köpa en power metal skiva i år så köp denna.
Sångaren Olaf Hayer måste vara den bäste sen kiske sjöng i Helloween.

Såg Blind Guardian i malmö,gåshud på Lord of the rings och Bards song.

Ha det.....

Postad 25 January 2007 - 14:29

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Tipsar härmed om kommande plattor med WASP - Dominator(mitten Feb.) och Naglfar - Harvest(slutet Feb.).
Annars hoppas jag på nåt nytt med Dimmu Borgir, Lost Horizon & Arch Enemy i år.

Edit: Oops, finns visst en tråd som passat bättre att posta detta i(Kommande album.....).

Redigerat av Unregisteredfe65247c, 30 January 2007 - 23:32.

Postad 30 January 2007 - 23:37

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Önskar att någon kunde tipsa om Beautiful Sin-plattan där "The Spark Of Ignition"-låten ska finnas med. Har bara hört denna enda låt på Pandora.com men det verkar lovande. Finns det nån som känner till denna grupp & skiva? Tipsa mig(och alla andra)här!!!

Postad 13 February 2007 - 16:35

Unregistered8586b71b
  • Unregistered8586b71b
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Beautiful sin-The unexpected har jag men den var en liten besvikelse för min del.
Saknade riktigt bra refränger i de flesta låtarna.

Men den kanske passar dig bättre metal-matte.

Var länge sedan jag tipsade om nya skivor så det är väl hög tid nu.

Hårdrocksåret 2007 ser minst sagt spännande ut.

Det har ju börjat bra med:
Therion-Gothic Kabbalah.........sjukt bra men allt annat hade varit en överraskning.
Tarot-Crows fly black........Nightwishbasisten tillbaka i sitt andra band,tungt och hårt.
Nostradameus-Pathway......Har aldrig varit överförtjust i detta band men här har dom fått till en fullträff.

Vad har vi då att vänta oss framöver?
Vad sägs om följande.

Masterplan,Eldritch,Threshold,Within Temptation,Noctournal Rites,GammaRay,Pain,Symphony x,Kamelot,Dream Theater,Nightwish och många fler.

Så självklart mitt favoritband ICED EARTH....

Ha det gott.....

Postad 13 February 2007 - 20:26

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Måste slå ett slag för Bullet for my valentine, det har blivit något av en stor favorit.
Ni som inte har köpt Bullet for my valentine - The poison gör det nu :)

Postad 14 February 2007 - 23:04

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Ingen som hört på Hellfueled? riktigt bra! gammal hederlig hårdrock :)

Postad 15 February 2007 - 01:01

Heco12
  • Heco12
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kan väl tipsa om albumet som går mest hos mig, och det är .
Killswitch Engage - (Set This) World Ablaze. Grym live cd/dvd. spelas dagligen.

Annat som spelas mycket nu är
All That Remains - The Fall Of Ideals.
Killswitch Engage - As Daylight Dies, deras senaste.
Trivium - The Crusade och Ascendancy.
Stone Sour - Come What(ever) May.

Redigerat av Heco12, 15 February 2007 - 01:15.

Postad 15 February 2007 - 16:22

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Nya Dark Moor plattan - Tarot är brutalt bra enligt mig. Nya Masterplan plattan - MKII är inte så dålig heller.

Postad 16 February 2007 - 14:45

Mr Levin
  • Mr Levin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
:lol: Metallica - And Justice For All... :lol:

Postad 18 February 2007 - 21:50

Alchemist
  • Alchemist
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag trodde att Power Metal var ett avslutat kapitel för mig, jag trodde mig ha funnit mina power favoriter och dragit slutsatsen att musiken som skapades tidigare aldrig kommer att toppas eller utvecklas.
Ny Power Metal tycker jag ofta är en parodi på sig själv, musiker som tror att det är 80-talet och att de är Helloween. Fly rimmat på High osv... Löjlig glad-power metal som ger samma slibbiga gladkänsla som slagerlåtar är vad som skapas idag. Power-metal band som jag känner till som gjort bra musik senaste de senaste 10 åren är Nocturnal Rites(vissa skivor), Blind Guardian (Nightfall in middle earth), Persuader (The hunter skivan) och Gamma Ray (vissa låtar om jag är på det humöret).

I vilket fall läste jag en resention av Persuader- When Eden Burns(WEB), och kom ihåg Persuaders första album The Hunter (kanonplatta!!!). Dock släppte Persuader en platta mellan The Hunter och WEB, den var inte på långa vägar lika bra som The Hunter. En platta som för mig funkar på fest med grabbarna. Nåväl, då jag slog på When Eden Burns insåg snabbt att Persuader hade lyckats! Det här är riktigt bra! Helt säkert en av årets bästa skivor, kan komma att bli den bästa!

En annan skiva som jag vill rekommendera är Tristanias nyaste platta, Illuminations. De som har hört Tristania känner igen sig, det är musik som kräver att aktivt lyssnande. Tristania bjuder på samma vakra sorgsenhet som på tidigare album. Personligen tycker jag att Illuminations är en rejäl uppryckning från förra skivan Ashes. Ashes blev för tråkig tycker jag, den hade för lite av stora orkesterinslag som finns på alla de andra skivorna. Illuminations bjuder på många väldigt pampiga orkesterarragemang som ger musiken känsla.
Med tiden kanske den kommer att växa till samma höjder som Beyond The Veil.

Postad 10 March 2007 - 13:05

Robin55
  • Robin55
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag tycker om slipknot och dimmu borgir mycket bra band :angry: ;) :D :unsure: :) :)

Postad 11 March 2007 - 10:33

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
saxons nyaste album e riktigt bra gammal hederlig hårdrock!

Postad 11 March 2007 - 11:42

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Tja

Måste bara flika in... Trådskaparen ville ha hårdrocks tipps. Det känns som att 80% av inläggen är dödsmetall... ^_^

Inget ont om musiken i dödsmetall/black metall, men sången är väl inge vidare... Sen är produktionen i regel väldigt dålig...

Här kommer ett par förslag från mig...

Guns n´Roses - Appetite frå destruction
Metallica - Master of Puppets
Metallica - ...and justice for all
Alice In Chains - Dirt
Mötley Crüe - Too fast for love

/Johan

Postad 21 March 2007 - 20:47

RobK
  • RobK
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Nya Saxon är den som snurrar mest hos mig nu. :wub:

Postad 21 March 2007 - 22:10

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Måste bara tipsa om Volbeat. En dansk grupp som spelar nånting som kallas Rockabilly-metal. Ett attans tryck och tyngd. Deras senaste, Rock the rebel/Metal the devil är riktigt bra och den växer hela tiden. Sångaren har en lite udda röst, men trevlig.

Postad 22 March 2007 - 13:41

rymdborje
  • rymdborje
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Blev så till mig när jag hörde någon nämna Yngwie och "Unleash the Fury" ...

Har inte lyssnat på den men jag vet inte om jag ens skulle kunna efter att ha hört hans flygplans-incident B)

http://www.roadrunne...newsitemID=8100

You've unleashed the focking fury!!!!! Nej nu ... nej nu ######r!!! See you in Tokyo bitch!

Postad 22 April 2007 - 20:57

Alchemist
  • Alchemist
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Allt som Arjen Lucassen ligger bakom är kanon, i tråden har Ayreon redan rekommenderats. Herr Lucassen har väldigt många projekt, jag köpte nyligen Star One - Space Metal, i vanlig ordning är det musik med orginalitet och själ.

Namnet, Star One, för tankarna till Power-"flower" metal. Det finns ingen anledning till oro, alla som hört något som Herr Lucassen skapat vet vad de har att vänta. Prog-metal av högsta klass!

Postad 25 April 2007 - 18:46

Unregistered4e92096f
  • Unregistered4e92096f
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Ojoj, ingen har ju nämnt Mastodon. Senaste Blood Mountain och förra Leviathan är helt fantasiska även Remission är riktigt bra, lite snabbare grejer på den. Vilka musiker...kolla gärna in youtubesidan dom har(kolla på hemsidan)

MASTODON

Postad 25 April 2007 - 21:23

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
De kommer till Metal Town i sommar <_<

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.