Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS-42V6SX

326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS42V6S (TV) 0 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 December 2005 - 01:22

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jo det blir en Lg RZ-42PX3R
Hur är den då mot Samsungen snarre?

Postad 23 December 2005 - 07:10

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Det är som en helt ny värd öppnar sej ;) hehe + att du slipper alla färgskiftningar, dvs allt är bättre :wub:

Postad 23 December 2005 - 08:44

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Du menar...........................inga konstiga ansikten och rosa skuggor o dylikt
Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 23 December 2005 - 09:00

z9lipa
  • z9lipa
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Snarre: Har du jämfört HD material på din LG med samma HD material på en högupplöst TV?
Kan man motivera 10000:-?

Falukorv: It was meant to happend sooner or later.

Undrar hur länge det dröjer innan hotbreven från Samsung kommer.........

Postad 23 December 2005 - 10:17

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Snarre: Har du jämfört HD material på din LG med samma HD material på en högupplöst TV?
Kan man motivera 10000:-?

Falukorv: It was meant to happend sooner or later.

Undrar hur länge det dröjer innan hotbreven från Samsung kommer.........

<{POST_SNAPBACK}>

Nee tyvärr har jag inte gjort det :wub: Jag skulle ha svårt att motivera 10k upp.

Postad 23 December 2005 - 10:33

Unregistered44e420db
  • Unregistered44e420db
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag måste fortfarande säga att är det samma tv vi tittar på? Jag upplever inte min v6a som så kass som de flesta gör. Jag hoppas att jag snart får chansen att kolla på någon annan plasma hemma hos nån där man kan sätta i samma film och kolla skillnaden.
Satt igår kväll och kollade på The interpretor (Tolken) och tyckte bilden var kanon rakt igenom.

Märkligt detta

Postad 23 December 2005 - 10:43

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Ja det är märkligt...
Hur bilden kan vara så bra hos handlarn och suga så mycket hemma...
Min skötte sig i början men har nu bara blivit värrre?????
Bruna nyanser ansikten och svarta färger blir rosa gröna röror som klumpar!
Mycket märkligt måste jag säga ..
Jag ska till min butik nu och prata förstånd med dem lol...
Vi får se vad som händer förmodligen väntar jag en månad eller två innan jag köper någon ny men med all säkerhet en LG.

Postad 23 December 2005 - 10:53

Unregistered44e420db
  • Unregistered44e420db
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag tycker min snarare blivit bättre. Har laborerat lite med inställningar och satt en Profigold pgv7000 scart mellan digitalboxen och tv:n. Att den upplevs som bättre i butik är märkligt som sagt. Jag upplever inte min som sämre jämfört med butiken. Men nån skillnad borde det kanske vara då jag efter att ha stått i "granskat" i butiken inte upplever ovan nämnda apparater som bättre. Skulle alltså v6an bli kass hemma och de andra nämda märken bli så mycket bättre hemma?

Jag borde väl egentligen inte bry mig om denna diskussion i och med att jag är nöjd med min, men man kan inte låta bli :wub:

Postad 26 December 2005 - 10:53

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jaha jag har inte lämnat den ännu ...
hittade hur man tog sig in i service menyn och började pilla lite.... skulle aldrig ha gjort det.
Bilden blev kanon efter lite justeringar?? Skapligt dåligt den var grundjusterad...
Så nu vete f-n om den går tillbaka.

Postad 26 December 2005 - 18:53

Gurra_Gbg
  • Gurra_Gbg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

hittade hur man tog sig in i service menyn och började pilla lite.... skulle aldrig ha gjort det.
Bilden blev kanon efter lite justeringar?? Skapligt dåligt den var grundjusterad...

<{POST_SNAPBACK}>

Lägg upp inställningarna du har gjort så man kan pilla lite själv !!

/G

Postad 26 December 2005 - 19:51

Unregistered341181c3
  • Unregistered341181c3
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

vaddå servicemeny? finns det olika menyer? berätta..

Postad 26 December 2005 - 23:35

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jag kom hem nu 23:34 och jag ska upp 5 imorn så jag postar hur man gör imorgon kväll och med mina inställningar ok?

Postad 27 December 2005 - 16:39

Gurra_Gbg
  • Gurra_Gbg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag kom hem nu 23:34 och jag ska upp 5 imorn så jag postar hur man gör imorgon kväll och med mina inställningar ok?

<{POST_SNAPBACK}>

Kanon :D

Postad 27 December 2005 - 18:51

Fralla
  • Fralla
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag köpte en samsung PS-42V6 igår och kan säga att nöjd e jag inte.

Efter att ha lästa alla tidigare inlägg om den så lutar det åt att onoff får igen den imorrn.

Vad finns det för andra alternativ i samma prisklass men dvi?

Postad 27 December 2005 - 18:59

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag köpte en samsung PS-42V6 igår och kan säga att nöjd e jag inte.

Efter att ha lästa alla tidigare inlägg om den så lutar det åt att onoff får igen den imorrn.

Vad finns det för andra alternativ i samma prisklass men dvi?

<{POST_SNAPBACK}>

Letar LCD/Plasma själv just nu och det är ganska svårt att hitta nåt vettigt i denna prisklass. I ditt fall borde du kanske vänta tills Falukorv postar sina inställningar innan du lämnar tillbaka den.

Postad 27 December 2005 - 20:27

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

¨
Menar du alltså att du har lyckats få bort problemen vi har pratat om genom att ändra inställningar i servicemenyn? Berätta!

Postad 27 December 2005 - 21:54

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Japp till 95% tycker jag att jag har fått bort rödstick och grön stick.
Visst det går nog att justera mera men det här var bara en snabbis och det blev en jäkla skillnad tycker jag.

Börja med att stänga av skärmen med fjärrkontrollen tryck sedan info 1 sekund, menu 1 sek, mute 1 sek, power on 1 sek...
Då har du förhoppningsvis fått upp en service meny i vänstra hörnet...annars pröva igen ( jag fick försöka ett par gånger)
Jag tryckte reset och alla inställningar i vanliga menyn återgår till fabriksinställningarna.
DÅ går tv:n tillbaka i tv läge så nu gör du om proceduren med att stänga av osv. för att på nytt gå in i service menyn.
Sedan gick jag in på nr:3 W/B
Började med att skriva ner alla siffror som står där för att kunna ha som referens och för att återställa om det skulle behövas.
Det jag ändrade på där var
Subcontrast ner till 75 (98)
R gain till 70 (126)
G gain till 80 (128)
B gain till 100 (154)
Klart!!!
Sedan så kör jag vanliga inställningarna på dynamisk och sänkte där bara kontrasten till 80 typ (en smaksak)
Funderar på att sänka den röda lite till...
Skulle vara kul om ni skrev ner vad era skärmar stod på i dessa i orginalläge!
Mina orginalvärden står inom parantesen.
Hoppas att det hjälper er på traven för nu tycker jag att tv:n är faktiskt riktigt bra och värd sitt pris!!
Hör av er OMG!!! :D

Postad 27 December 2005 - 22:17

Gurra_Gbg
  • Gurra_Gbg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tackar !! Har pillat lite nu och det blev bättre/bra faktiskt :D

Mina org-inst var :

SUB = 102
R-gain = 136
G-gain = 128
B-Gain = 154

/G

Postad 27 December 2005 - 22:29

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jag har nu sänkt den röda och den gröna lite till och nu är bilden t.o.m bra på 5:an och 3:an:)
De har ju sämst utsändningar faktiskt.

Postad 27 December 2005 - 22:46

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Vågar ju inte hoppas på att det kommer bli perfekt, men det låter ju helt klart lovande. Ska försöka med detta imorrn när jag kommer hem till TV'n igen.

Postad 28 December 2005 - 02:11

sheiken
  • sheiken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag tillhör en av skaran som oxå köpt denna Plasma på ONOFF i söndags på mellandagsrean. Efter frenetiskt justerande fram och tillbaka utan någon som helst framgång så bestämde jag mig för att lämna tillbaka den. Jag upplevde exakt samma sak med grötig bild, skuggor som hänger kvar eller hur man ska uttrycka sig.

I ett sista desperat försök för att hitta mer info om det specifika problemet så råkade jag slinka in här och läste Falukorvs post om att ändra i fabriksinställningarna, gjorde det och nu är jag iaf säker på min sak: Jag tänker inte lämna tillbak den! :) Bilden är nu klockren och kan inte fatta hur dom justerat den från början?! :D

Falukorv; vart hittade du infon om att ta sig in i denna meny? Nyfiken..

Mina inställningar var:

Subcontrast 115
Rgain 131
Ggain 128
Bgain 156

Jag kan dock inte dra ner min subcontrast så lågt som du gjort Falukorv för då blir bilden alldeles för mörk...

Jag vill passa på att tack dig Falukorv för den infon vilken har inneburit en rejäl lättnad! Finns inte en chans att jag byter nu.

Postad 28 December 2005 - 07:34

Kurvan
  • Kurvan
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Även min vart klart mkt bättre!
Ett stort tack till Falukorv! Hoppas att Tomten kommer på återbesök till dig!

Mvh Kurvan

Postad 28 December 2005 - 13:06

Unregistered341181c3
  • Unregistered341181c3
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
va fan falukorv, nu blir jag ju sugen på att köpa tillbaks min v6a när du kommer med såna här goa tips.. jag ställer mig 2 frågor: varför finns inte denna meny med i bruksanvisningen och hur f-n hittade du den???

jag vill dock höra från lite fler användare innan jag skaffar en ny..

Postad 28 December 2005 - 13:15

sheiken
  • sheiken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
BTW.. Nån som lyckats plocka bort fötterna på tvn utan att ha sönder nåt? Står ju inte hur man demonterar dem i instruktionsboken. Det kanske inte går öht? Någon?

Postad 28 December 2005 - 13:26

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0

va fan falukorv, nu blir jag ju sugen på att köpa tillbaks min v6a när du kommer med såna här goa tips.. jag ställer mig 2 frågor: varför finns inte denna meny med i bruksanvisningen och hur f-n hittade du den???

jag vill dock höra från lite fler användare innan jag skaffar en ny..

<{POST_SNAPBACK}>

Service-menun är inte till för slutkund helt enkelt. Det är via forum som detta som infon sprids och jag kan nog påstå att om du ringer till Sansung och klagar på TV´n och berättar att du pillat i service menyn så har du ingen garanti på burken.

case

Postad 28 December 2005 - 13:49

Kurvan
  • Kurvan
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

BTW.. Nån som lyckats plocka bort fötterna på tvn utan att ha sönder nåt? Står ju inte hur man demonterar dem i instruktionsboken. Det kanske inte går öht? Någon?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är jättelätt!! Ca 10cm "upp" på baksidan vid varje fot sitter det 2st skruvar,ta bort skruvarna och dra fötterna nedåt, Klart! :D
Mvh Kurvan

Postad 28 December 2005 - 14:07

nufan
  • nufan
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Köpte min v6a i tisdags. Var "rätt" nöjd tills jag trillade in här och började läsa. Då såg man ju verkligen all skit =/
Blev mer och mer tveksam men sen igår läste jag falukorvsinlägg och nu så. Nu verkar det som att det inte var ett så dåligt köp iallfall =) Gött det!

Mina orginal inställningar var:
103
131
128
151

Jag ska prova att dra upp SubC lite nu, tycker att bilden blev lite för mörk efter falukorvs post.

Postad 28 December 2005 - 14:53

Unregistered44e420db
  • Unregistered44e420db
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har också, som någon skrev, varit "nöjd" med min, men nu blev det skillnad.

Mina org. inställningar var
106
133
128
146

Det tackar vi för Falukorv.

Postad 28 December 2005 - 15:14

nufan
  • nufan
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Efter att ni ställt in efter falukorvs inställningar, vad kör ni med för inställningar i vanliga menyn?
Har ni olika inställningar beroende på vad ni tittar på?

Jag kör Personlig på;
Kontrast: 80
Ljusstyrka: 45
Skärpa: 75
Färg: 40

Känns rätt bra faktist, men det går säkert att få till lite bättre. Kul om ni kunde posta era inställnigar, så får vi se om det går att få till bättre.

Notera att jag i servicemenyn nu har ställt in enligt följande;

SUB: 85 (103)
R Gain: 65 (131)
G Gain: 75 (128)
B Gain: 100 (151)

Redigerat av nufan, 28 December 2005 - 15:57.

Postad 28 December 2005 - 17:27

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Kan inte ni alla som har justerat inställningar i service menyn posta lite före och efter bilder? Då kan vi andra som inte har denna TV se skillnaden? Skulle vara intressant.

Postad 28 December 2005 - 17:29

sheiken
  • sheiken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är jättelätt!! Ca 10cm "upp" på baksidan vid varje fot sitter det 2st skruvar,ta bort skruvarna och dra fötterna nedåt, Klart! :angry:
Mvh Kurvan

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar :wub:

Postad 28 December 2005 - 17:36

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1098 inlägg
  • 0
*Plockade bort några inlägg som inte tillför tråden någonting*

Postad 28 December 2005 - 22:45

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Kul att så många blev nöjda ........
Jag tänkte att så här j--la dålig kan inte denna skärm vara så jag sökte runt lite och hittade hur man kom in i service menyn på en tysk sida (inte samma modell) men det var ju värt ett försök.
Och titta det fungerade!!!!!
Så då blev det lite pillande och vips så var bilden bättre...
Vore kul om ni skrev ner vad ni kör med för inställningar när ni blev nöjda(även i vanliga menyn)
Mvh Falukorv

Postad 28 December 2005 - 23:12

Unregistered341181c3
  • Unregistered341181c3
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
ok har varit o ställt undan en v6a för avhämtning imorron..ska ge denna burk en chans till med falukorvs tips.. skadar ju inte heller att den nu är 2000 kr billigare än när jag köpte den första. Återkommer när jag provat..

Postad 28 December 2005 - 23:21

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Sitter här och pillar lite nu, mina originalinställnignar var

Subcontrast: 104
Rgain: 126
Ggain: 128
Bgain: 151

Och när jag ställer in efter falukorvs inställningar så tycker jag att allt drar åt blått, textning blir liksom svagt gråblått istället för vitt. Antar att det blir till att pilla ytterligare med detta när jag orkar

Postad 28 December 2005 - 23:27

Unregistereda257f18c
  • Unregistereda257f18c
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har köpt en sån här nätt plasma för en billig peng under mellandagsrean.

Men HUR dålig är den egentligen? När ni säger acceptabel bild menar ni för prisklassen eller?

Jag har en Pioneer DVD 656. Hur ska jag ställa in den för bästa bild? Progresiva signaler, stödjer den det? RGB? Kompontent?

Postad 29 December 2005 - 00:02

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
JA man får nog justera lite individuellt ....

ViccoA:
Den är inte dålig numera :angry:
Ja den stödjer Progressiv scan
Ja ena scarten är det RGB på
Komponent JA

Postad 29 December 2005 - 00:07

sheiken
  • sheiken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Japp, hur man justerar är individuellt. Det verkar som om man inte kan gå på samma värden som andra. Jag kan t.ex. inte sänka min SubContrast under 100 för då blir den för mörk.

Jag har även testat att ändra på en annan parameter, SubBright och tyckte det blev en aning bättre. Hursomhelst är jag skitnöjd och tänker inte ändra mer. Har inte upplevt dessa skuggor eller den "grötighet" som var innan sedan jag ändrade.

Mina som de är nu:

SubBright 115
SubContrast 100
Rgain 63
Ggain 75
Bgain 90

Verkar som om den röda är på tok för hög från fabrik!

Kör på Personlig 16:9 Oförändrat/standardvärden Sval2 med brusreduser samt dynamisk på.

Är helnöjd! :angry:

Redigerat av sheiken, 29 December 2005 - 00:11.

Postad 29 December 2005 - 12:31

nufan
  • nufan
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Japp, hur man justerar är individuellt. Det verkar som om man inte kan gå på samma värden som andra. Jag kan t.ex. inte sänka min SubContrast under 100 för då blir den för mörk.

Jag har även testat att ändra på en annan parameter, SubBright och tyckte det blev en aning bättre. Hursomhelst är jag skitnöjd och tänker inte ändra mer. Har inte upplevt dessa skuggor eller den "grötighet" som var innan sedan jag ändrade.

Mina som de är nu:

SubBright 115
SubContrast 100
Rgain 63
Ggain 75
Bgain 90

Verkar som om den röda är på tok för hög från fabrik!

Kör på Personlig 16:9 Oförändrat/standardvärden Sval2 med brusreduser samt dynamisk på.

Är helnöjd! :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med på dina inställningar. Måste säga att det är kanon än så länge.
Ända skillnaden är att jag kör på Normal färgton i vanliga menyn.

Postad 29 December 2005 - 15:02

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Kul ni har hittat en meny att pilla på :angry: För Tv:n ser ut som skit annars :wub:

Postad 29 December 2005 - 16:24

Unregistered44e420db
  • Unregistered44e420db
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Vad kör ni med för dvd-spelare till er v6a? Jag kör för tillfället med en Sony dvp-ns52p via komponent. Jag är nu sugen på att byta denna till en dvd med brännare. Jag har tidigare provat Samsung hd745 som jag körde via dvi ingången men det blev inte bra. Men detta var innan Falukorv kom med sitt revolutionerande inlägg.
Nu är jag sugen att skaffa en Samsung dvd-r125 och köra via hdmi till dvi-ingången på tv:n.

Vad kör ni med, och är det nån som använder dvi-ingången till dvd:n och i så fall med vilket resultat?

Postad 29 December 2005 - 19:46

nufan
  • nufan
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Vad kör ni med för dvd-spelare till er v6a? Jag kör för tillfället med en Sony dvp-ns52p via komponent. Jag är nu sugen på att byta denna till en dvd med brännare. Jag har tidigare provat Samsung hd745 som jag körde via dvi ingången men det blev inte bra. Men detta var innan Falukorv kom med sitt revolutionerande inlägg.
Nu är jag sugen att skaffa en Samsung dvd-r125 och köra via hdmi till dvi-ingången på tv:n.

Vad kör ni med, och är det nån som använder dvi-ingången till dvd:n och i så fall med vilket resultat?

<{POST_SNAPBACK}>

Kör en sunkig Skantic DV-810 med RGB scart.
Kollade precis på The Return of the King.
Jäkligt bra bild nu, med lite justeringar i servicemenyn på V6an.
Ända man kan klaga på är skuggorna när det är mörka bilder. Ser konstigt ut, typ som om man kollar på en bild på datorn i 256 färger på en bild som kräver minst 16 bitars.
Övergången mellan mörk till mörkare till mörkast syns typ, det ska det ju inte göra.

Någon som har klurat ut hur man får bra bild i alla "ljus"?

Redigerat av nufan, 29 December 2005 - 19:48.

Postad 29 December 2005 - 21:00

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jag märkte att det behövde vara ett bra glapp mellan röd,grön mot den blå för att få bort dessa "effekter"....
Jag har faktiskt inte de numera tycker jag..svart är svart...
Men jag tror att dvdspelaren har STOR betydelse för hur bra bilden blir............
Jag har ju en "sunkig" Centrum men jag tycker ändå att den levererar bra bild...
Just det ja kör ju inte den i scarten som har RGB utan den andra måste nog pröva att köra den över den...(undrar om det blir skillnad)? förmodlingen blir det bättre.

Postad 29 December 2005 - 22:49

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Ni som har kvar Tv:n kolla efter gröna hoppande pixlar vid component och röda vid DVI man ser det lätt på nära håll. Släng in en film med 2.35:1 bild kolla på svarta fältet uppe och nere. ;)

Postad 29 December 2005 - 23:36

nufan
  • nufan
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jag märkte att det behövde vara ett bra glapp mellan röd,grön mot den blå för att få bort dessa "effekter"....
Jag har faktiskt inte de numera tycker jag..svart är svart...
Men jag tror att dvdspelaren har STOR betydelse för hur bra bilden blir............
Jag har ju en "sunkig" Centrum men jag tycker ändå att den levererar bra bild...
Just det ja kör ju inte den i scarten som har RGB utan den andra måste nog pröva att köra den över den...(undrar om det blir skillnad)? förmodlingen blir det bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad kör du för inställningar nu?
Tyckte dina föregående blev en aningen för mycket åt det blå hållet...

Jag zappade lite mellan 3an (Hamilton) och 5an (A.I.) ikväll.
Går ju knappt kolla på med de inställningarna jag har som är bra för dvdn.

Usch... träligt det är då...

Postad 30 December 2005 - 07:25

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Köpte en V6'a igår för att prova nu när det verkar som om det går att få ordning på bilden.

Matade den med komponent från en Pioneer DV-380-S och tycker att det blev helt okej bild, har inte hunnit kolla så mycket.

Till en början så tyckte jag att det var helt okej bild på analog tv (comhem kabel-tv) men efter ett tag börjar man ju se lite saker här och där, så jag beställde digital tv via BBB som förhoppningsvis kommer att höja bilden betydligt.

nufan > Hamilton såg för jävlig ut, håller med. Men vad jag fattade så måste man göra om inställningarna i service-menyn för varje separat källa?

Postad 30 December 2005 - 09:12

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Om man kollar runt i service menyn så finns det möjlighet att kalibrera alla ingångar om jag inte minns fel...
Hmm vete sjutton hur man kommer in i dem!!!!
har inte provat ännu men snart så ...
3:an och 5:an suger absolut de sämsta kanalerna .. bilden är skit på deras sändningar så jag tror inte att det har med tv:n att göra

Nufan: jag kör med samma som förut har bara ökat subcontrast lite

Selin: digitalt kommer att göra skillnad..

Snarre: Inga "hoppande" pixlar varken på komponent eller dvi

Det är en jäkla skillnad på kanalernas sändningar.. men 3 an o 5 an sänder från London och vidare så någonstans tappas kvalitet.

Redigerat av Falukorv, 30 December 2005 - 15:26.

Postad 30 December 2005 - 12:38

nufan
  • nufan
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Men man har ju ingen nytta av att justera efter varje källa eftersom 3an, 5an och övriga kanalar kommer fråna samma källa (digitalmottagare). ;)

Får väl helt enkelt leva med att 3an och 5an ser ut som en potta piss.
Men det suger slak.

Selin: Jasså du köpte en bara för att "testa" ;) Haha. Det är som jag brukar säga; "har man fläsk så steker man" :rolleyes: , annars får man vara hungrig :D.

Falukorv: Hur upplever du mörka bilder?

Redigerat av nufan, 30 December 2005 - 12:39.

Postad 30 December 2005 - 15:25

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jo man får nog leva med att trean o femman suger fiskrens i bildkvalitet.
Jag upplever faktiskt mörka bilder ok beroende på inspelning...
Såg en film igår som inte var bra i mörka partier medans jag tidigare i veckan såg en som var kanon ;)
Jag ska testa hd-klipp igen i 720p från datorn förra gången jag gjorde det var innan jag hittade mer justeringar..
Appropå justeringar dom som står över de här som vi pillat på R offset osv nån som har pillat på dem?
Tror att i meny val 2 finns nåt som heter gamma jag har provat både on o off (off förinställt) Med den på blir bilden lite ljusare...

Postad 30 December 2005 - 15:34

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Selin: Jasså du köpte en bara för att "testa"  ;)  Haha. Det är som jag brukar säga; "har man fläsk så steker man" :rolleyes: , annars får man vara hungrig :D.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns ju alltid öppet köp vettu ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.