Irrelevant för dig kanske
men jag svarar på hur tråd skaparen har ställt frågan och jag frågar inte dig hur jag ska beskriva det jag skriver, utan du får acceptera andra hur dom skriver och kommentera gärna det innehåll dom tar upp, men att tala om för andra hur dom ska beskriva så du blir nöjd bestämmer knappas du
Edit:Ändring
//Golfen
<{POST_SNAPBACK}>
Jo jag vet att du bara svarar i samma anda som trådskaparen.
Har heller inte sagt hur du ska svara för att det ska bli relevant för mig utan för att det ska bli relevant
för vem som helst.
Ingen behöver för min skull skriva så att jag blir nöjd, ville bara göra ett påpekande att det kanske
blir svårt för vem som helst som läser sådana inlägg att få en uppfattning om hur högt någon spelar.
Sen gav jag några tips på hur man skulle kunna beskriva det istället, rätt orelevanta exempel också
för den delen, men de ger i alla fall en liten hint. Tror jag.
Tror förövrigt att jag sårade CerwinVega AL-1000´s skäl, det var inte meningen.
Har heller aldrig sagt att din stereo är skit, har bara yttrat mig om att AL-1000 inte är någon hifi-
högtalare i och med att ljudet det återskapar inte är speciellt naturtroget.
Tycker du jag har skitgrejjer i mitt stereo-rack får du väl tycka det
Jag anser nog annorlunda (annars skulle jag ju inte köpte de grejjer jag har).
Det jag har i racket just nu är en Denon 2105 som används som försteg, bakkanalerna drivs dock
av inbyggda slutsteg. En Pioneer 668 som signalkälla. Ett Dynamic Precision DP 6.4p slusteg och
ett Dynamic Precision No 1 slutsteg (2x250 Wrms respektive 2x200 Wrms i 8 ohm). Totalt 68 kg
slutsteg. Högtalare, piP för tillfället, på lördag hämtar jag dock i28 och profundus X-2 samt ett
delningsfilter som heter cr80s. Surroundhögtalare är 8 st Ino Audio a2.
De små piParna får jobba i vardagsrummet tills vidare.
Kanske är skit för dig, men låter guld i mina öron.
De komponenter som kanske inte är i referensklass enligt många är väl 2105:an samt 668:an, men
ser man till deras tekniska prestanda så är de helt klart i referensklass.
Speciellt försteget i 2105:an är så gott som transparent.
Dynamic slutstegen vet jag inte om de behöver någon närmre presentation?
Norge motsvariget till Krell ungefär, fast mer transparenta. Just de slutsteg jag har kostar väl i alla
fall inte sådär jättemycket, det ena är dessutom gammalt som gatan.
6.4P kostar nytt 36 lakan och No 1 kostade en bit över 30 lakan när det såldes (början på 90-talet).
Inte allt för märkvärdiga slutsteg om man ser till priset, men de låter gudomligt.
Dynamic har ju betydligt dyrare slutsteg än så om man skulle vilja det.
Finns dessutom många andra slutstegstillverkare som gör minst lika bra grejjer.
Däremot hade det varit ytterst trevlig mer en trave NAD 208 slusteg. De är verkligen grymma.