Men vafan?
Känns inte som det finns något som motiverar mig att skaffa en annan bil.
I de gamla PGRerna kändes det som om man avancerade iallafall. Nu tog jag mina 85k creds, köpte en Noble M400 och den räcker ju bra. Har hur mycket pengar som helst efter att ha dragit igenom ett par championships på Medium och fortfarande räcker M400an mer än väl till...
Visst, man har ju uselt i Kudos men det känns som det kvittar just nu. Får förmodligen skaffa en annan bil som kan drifta mer längre upp i serien. Men vilken? Tittar man på statsen / provkör så känns det som om det finns två typer; de som går som räls i kurvor och de som går baklänges genom kurvorna.
Jag vill sträva efter att låsa upp bilar / få råd att köpa andra bilar. I andra bilspel så är det ju 'nu klarar jag bara av Silver på den här banan, men efter att jag låst upp bil X så kommer det nog att gå enklare'.
I PGR3 har jag hundra super-bilar att välja från direkt. Hade varit skönt om spelet hade tvingat mig att utforska andra bilar mer än det gör nu.
Å andra sidan, Forza (gamla; nya kommer snart i brevlådan.

) gick åt fel håll. Där fick man aldrig lära känna bilen innan man var tvungen att byta till något annat.
Sen har vi online läget. Att ha en online lista över de bästa spelarna är ju en, i grunden, bra sak, men hur lockande är det att bli bättre? Om jag ligger på 683 på League 384, känns det som en ansträngning att komma upp i League 293? Knappast, det är väl en fyra kudos som skiljer...
Sen blir det svårt, för sen kommer man ikapp fuskarna. Alltså de som utnyttjar glitches / buggar till att få kudos. Det finns ju de som har 365 miljoner kudos på vissa banor. Tankade hem demot för att se hur bra han var; men han var ju fan sämre på att köra än vad jag var. Bara en glitch i kudosuträkningen som gjorde att han fick hur mycket som helst vid start, sen slog han i räcket resten av vägen tills han kom i mål...
Ok, så de som ligger lite längre ner och inte har astronomiska summor måste ju ha gjort bra ifrån sig? Nähä... Tydligen verkar AI:n ge upp efter ett par minuter när den inte kan köra längre, så vad han jag kollade på gjorde var att blockera AI:n i 10 minuter och sen sladdade han fram till målsnöret, vände, sladdade till start, vände, sladdade till mål, osv.
Sen gav min box upp pga värmeproblem inne i tv-bänken och jag gick och lade mig.
Ska sätta betyg när jag kommit lite längre än ett par timmar in i spelet, men just nu blir det inte högre än 3 (För att det är ju rätt skojigt trots allt).