Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Hyundai ImageQuest Q400

720 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 februari 2006 - 13:26

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

:) Har oxå fått det till 8 ms i responstid. Det som webhallen anger med...

Även på engelska sidor ser det ut som 8 ms:

http://www.novatech....e.html?HYD-Q400

<{POST_SNAPBACK}>

Tar o ringer Tommy på HIQ och reder ut.. Hör av mig när jag vet..

mvh
Anders

Postad 07 februari 2006 - 08:26

J.L
  • J.L
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mvh
Anders

<{POST_SNAPBACK}>

Anders
Är det så att det är Samsungs senaste panel som sitter i denna, går detta att få bekräftat?
Är det samma panel som sitter i Viewpia´s nya modellar? (fel tråd men besläktad fråga) :)

mvh
J.L

Postad 07 februari 2006 - 09:04

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mvh
Anders

<{POST_SNAPBACK}>

Anders
Är det så att det är Samsungs senaste panel som sitter i denna, går detta att få bekräftat?
Är det samma panel som sitter i Viewpia´s nya modellar? (fel tråd men besläktad fråga) :)

mvh
J.L

<{POST_SNAPBACK}>

Nja....det är vad jag tror.. Men jag får inte tag i Tommy just nu.. så jag får det inte bekräftat.. Går på igen.. :)

Tror även att det är samma som sitter i kommande Viewpia..

mvh
Anders

Postad 07 februari 2006 - 09:18

inphra
  • inphra
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Synd att högtalarna vart inbyggda, hade annars beställt en direkt.

Postad 07 februari 2006 - 10:30

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

mvh
Anders

<{POST_SNAPBACK}>

Anders

mvh
J.L

<{POST_SNAPBACK}>

Nja....det är vad jag tror.. Men jag får inte tag i Tommy just nu.. så jag får det inte bekräftat.. Går på igen.. :)

Tror även att det är samma som sitter i kommande Viewpia..

mvh
Anders

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Svarstiden är på 10ms enl. HIQ.. Ber att få återkomma med vilken panel som sitter i.. HIQ har inte fått svar av koreanerna ännu..

mvh
Anders

Redigerat av Anders Lindquist, 07 februari 2006 - 10:31.

Postad 07 februari 2006 - 12:42

kpeson
  • kpeson
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
På hyundaiQ egna sida från korea står det klart och ytydligt 8ms.

http://www.hyundaiq.com/

Gå in på Korea längst upp till höger och leta sedan upp Q400.

Kan de skicka andra paneler till europa tro?

//kpeson

Postad 07 februari 2006 - 12:56

bejon
  • bejon
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

På denna sida tycker jag mig kunna tyda det som att det är en S_PVA panel i Hyundaien och den skulle då ha 8ms responstid GTG.
Panelen verkar vara en Samsung LTA400WS,bättre kan det nog inte bli.

http://72.14.207.104...se&ct=clnk&cd=1

Är det någon som kan Koreanska får ni gärna översätta testen.

//kpeson

<{POST_SNAPBACK}>

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Använde babelfish som översättare och fick fram nedanstående info;
Tyvärr kommer inte bilderna med och korea-engelskan blir lite konstig.
Har också markerat stycket för panel-texten nedan.
Verkat lite oklart vilken skärm/panel som sitter i.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

The introduction which is simple image quest (week) against today

Again the anger quality evaluation result regarding the D-T.V it seemed in only after muscle 7 month which against sul the rim CRT-T.V of Samsung Electronics and the LG Electronics publics the benchmarking article in last 2005 May and it was given and. As the review where is not the benchmarking the test one first product today image quest (ImageQuest) is the Q400 Iran new product which is40 inches LCD-T.V. The first come into the market in 2005 December to be picked, the string it means becomes information about the hot new product.

Currently only the monitor it knows until the LCD-T.V and the PDP-T.V it expanded a product lineup as the enterprise which the image quest the monitor enterprise department of old Hyundai Electronics jets today to last 2000. The head office the light north Kimch'on factory and the Seoul office and the overseas corporation of 4 things (Europe, the United States, Japan and China), and 3 overseas offices (France, Spain and Poland) says that it is letting. A more detailed contents wishes home page of this company(www.hyundaiQ.co.kr) refers.

Today image quest Q400 introduction

The Q400 the place where they are three tower box all elder brother digitals T.V which employ 40 inch LCD panel, being three tower box all elder brothers D Ji will be a possibility of seeing broadcasting which will burn thyu it will be extensive and it has built-in it is an intention. The resolution 1366*768 had 16:9 screen ratio in HD class. The important other than su pheyk it tries to observe, brightness 500cd/, light and shade rain 1000:1, range of vision each 178 degrees (H/V), answer back speed 8ms it is. A more detailed contents wishes lower part su pheyk refers.

The panel which is employed in the Q400 the place where with Made by Samsung it is visible probably... It raises in Samsung Electronics home page and when it sees a position e-Brochure and this panel the LTA400WS is presumed it will be a S-PVA panel which gives a name. It raises in this place and position su pheyk it sees and with the marking one thing and and a possibility of knowing light and shade elegy 1200:1 and answer back speed 8ms in the side (G/G) with it sees the Black it is an answer back speed of the Gray-To-Gray where is not the answer back speed of the White there is. 180 degrees which are not a range of vision angle 178 boat song marking the place where it is doing... This portion does not become petty end. It is because is not the possibility of seeing the screen from 180 degrees.

Correction: The panel which is used in the Q400 will not be Samsung S-PVA panel from image quest side and it will be contacted and it will reach it corrects and. Accurately it probably is a what kind of panel of which company, against additional meaning of a passage to lead and to inform and in order to give.

Q400 details su pheyk (the source: Today image quest home page)

Reference (1) : Resolution of HD
The hand weaving resolution is 480 line degree generally T.V the SD (Standard Definition) the class, Gyung Oo Reul HD who is 720 line degree (High Definition) classes, when and 1080 lines having, the terminology which is a Full HD class frequently it uses. The Dvd 480i it is produced it is an anger quality of SD class at resolution, but the screen ratio shows the wide screen above 16:9 and supports the point which wears out and 5.1 Channel the point is identical with HD broadcasting. The HD broadcasting the resolution 720p B 1080i must become class other than screen ratio and sound.

Reference (2): The screen it dawns
Brightness (Luminance and abbreviation Lv.) Per hyeng_pang meter 1 unit it will be burnt, if it dawns and with the fact that it means with the T.V or the monitor it is same, when the illuminant physical it dawns showing, it uses. The brightness dawns and the absolute light dawns the terminology ramyon which means ' (Brightness) ' relative it dawns, concept it dawns it means. It follows and dignity su pheyk from ' the screen it dawns,: 500cd/ ' The expression which is to go wrong and ' brightness ' must use the terminology which is.

Reference (3): Expression hue possibility
Dignity su pheyk it sees and expression hue possibility it is becoming 16700000 colors. The panel which is used to this LCD-T.V at 8 bit the drive becomes the R and the G, B each Channel especially most dark color (Black) with the color which dawns most (the Red, the Green and the Blue) the possibility to share at 8 monk namely 256 phases of 2 is intention with intention. Consequently Channel especially it will be able to divide the gradation of 256 total the union the hue possibility of being possible 2565656=16,777,216 becomes the dog.

Reference (4): Light and shade rain su pheyk
The light and shade it is to share the brightness of the white which it begs at brightness of black. Namely white brightness 500cd/sq.m and the black brightness 0.5cd/sq.m the ramyon light and shade becomes 1000:1 where it begs. By the brightness of the white which is an element which the light and shade begs consequently it receives an effect but it is more sensitive in brightness of the black which is a denominator. Case light and shade elegy of most is high the thing the brightness of black is low the thing and that gradation bringing up for discussion expression is good that much, or consequently, it will be able to express the black which is depth the intention is a possibility of doing.

Reference (5): Range of vision angle su pheyk
Currently the manufacture company field must define marking the range of vision Cabinet conference which it is doing su pheyk meaning the angle where the above of light and shade elegy 10:1 comes out is ' the light and shade rain range of vision angle black hundred range of vision angle ' this ' or '. Consequently the range of vision angle of present time su pheyk when seeing from the actual side, it informs the change yes or no of color and the known fact cannot has the necessity which will keep in mind a point.

Reviewof Q400... To be how test it did?

Monitor nursing (week) from past five-year for the numerous display product (the one side which the monitor) test it does mainly it developed a test technique continuously and it came. Focus direction of test technique ' the anger quality quality which is visible in the eye measuring it led and it gives proof ' it was a thing. It will reach and time test technique and the tool which are various for (the screen test program back) it developed and the part did it distributes with a gratuitousness. Also being more accurate, the XromaMate series which hazard develops measuring which is convenient and a scientific analysis only monitor nursing knows is used even from the multi display relation manufacturing industry and the laboratory.

It used XromaMate XM-210P from test of this time Q400, the colorimetry crossroad the CA-210 of the American glow other (w/ Flicker Measurement Probe), used the signal generator MSPG-925F of the E star. The signal generator was applied even in the visual test which leads the pattern which is various is used even at measuring hour, PC mode (analog RGB, DVI input hour) from also the screen test V2.0 of monitor nursing used. To this time also the test which applies an actual eastern image in parallel the RT-4800 which is three saw box and also recorders of the LG Electronics (160G the HDD and HD/DVD recording function) it used. With reference D-T.V broadcasting received by the interior antenna LP-49 of the spectrum.

Measuring equipment (1): Color quality measuring scene

The next photograph will come with the answer back speed measuring pattern which form it produces as well with the scene which measures an answer back speed with su the nose phu, used the gun toe sensor. The answer back speed measuring result wishes refers to a page.

Measuring equipment (2): Answer back speed measuring scene

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag står själv i valet mellan dessa båda 40” LCD TV :

DiBoss LT-40H5LPH
http://diboss.backsp.../LT-40H5LPH.pdf

och HIQ Vvoun Q400
http://img98.imagesh...00epage27bu.jpg

Inte lätt när man är amatör på området, så det skulle vara tacksamt med lite råd.

Förutom önskemål om ”framtidssäker” och ”bäst för pengarna”, så kommer jag vilja koppla in min Viasatbox, vanliga stero/alt. Subwoofer samt en PC för att surfa, spela spel, titta på DVD från PC.

Borde kanske startat en egen tråd ?

Postad 08 februari 2006 - 21:22

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Planerar att köpa denna 40" men behöver svar på en fråga.
Har tvn 8,10 eller 12 i responstid? Har sett alla möjliga värden.

Och Anders, om man gör en vanlig beställning genom på denna tv.
Reserverar man en då?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej allihop

Känner att jag måste göra ett allmänt inlägg angående vissa diskussionspunkter.

Tekniska data typ responstid och kontrast:

Det har vid ett flertal tillfällen hänt att Hyundai ImageQuest angett sämre värden på komponenter än tillverkaren av komponenten. Hur detta kommer sig är upp till var och en att avgöra.

Responstid:
Vilken responstid är det man behöver och vad är det som åstakommer släpningar på skärmen?
10ms ger panelen möjlighet att uppdatera sig 100ggr/sek
En normal PAL sändning är 25 bilder/sek
Frågan blir är släpningar ett panelproblem, eller kan det vara så att grafikkretsarna bakom panelen är problemet?

Kan bara referera till datamonitorbranchen där fokuseringen på responstid gjort att vi just skrotat den sista modellen byggd på panel som har bra kontrast, bra betraktningsvinklar och bra färgåtergivning till förmån för skärmar med låga värden i millisekunder.
Frågan är bara vilka värden är det som gör att man upplever bilden som bra.

Dessutom skulle jag vilja påstå, med risk att få hela grafikkortsbranchen efter mig att de flesta släpningar kunder upplevt är relaterade till grafikkortet eller datorns interna struktur och inte till skärmen.
Återigen en dator TFT körs i 60HZ vilket innebär att skärmen uppdaterar sig 60ggr/sek = 16ms
Det vill säga en 16ms skärm bör hänga med om man kör rekommenderad uppdatering.

MVH
Tommy

Postad 10 februari 2006 - 23:03

Saphios
  • Saphios
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ytterliggare en fråga som lyder:

Hyundai Q320 har dessa egenskaper
Anslutningar bild 1x D-Sub
* 1x DVI (HDCP)
* 1x Komposite
* 1x S-Video
* 2x Komponent
* 2x Scart
* Inbyggd kort-läsare (för foto)
* USB 2.0 (för extern hårddisk, klarar avi, asf, vob & mpg)
* 1x Antenn

Anslutningar ljud
* PC Audio
* Hörlurar
* Komposite Audio
* Subwoofer ut
* SPDIF ut
* Externa högtalare ut
----------------------------------------------------------------------------------

Hyunda Q400:

Anslutningar bild
* 1x D-Sub
* 1x HDMI
* 1x Komposite
* 1x S-Video
* 2x Komponent
* 2x Scart (1x fullscart
* Antenn

Anslutningar ljud
* Subwoofer ut
* SPDIF ut
* RCA (R/L)

Anslutningar för BILD är nästintill identiska.
Hur ligger det till med LJUD, jag vet att högtalarna är inbyggda. Var är PC-Audio?
och ingång för hörlurar är det något som är oklart ännu eller är detta just specsen?
behöver veta ifall det ska bli en 32" eller 40"

Redigerat av Saphios, 11 februari 2006 - 02:25.

Postad 11 februari 2006 - 08:24

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Så här ser specen ut för in- och utgångar ut på
Q320
Bifogad fil  in_ut_q320.jpg   27,49K   3 Antal nerladdningar
och på
Q400
Bifogad fil  in_ut_q400.jpg   26,88K   3 Antal nerladdningar

Som synes är det bara hörlursuttaget som skiljer (av någon oförklarlig anledning).

Redigerat av whome, 11 februari 2006 - 08:25.

Postad 11 februari 2006 - 17:41

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Hej allihop

Det har vid ett flertal tillfällen hänt att Hyundai ImageQuest angett sämre värden på komponenter än tillverkaren av komponenten. Hur detta kommer sig är upp till var och en att avgöra.

Responstid:
Vilken responstid är det man behöver och vad är det som åstakommer släpningar på skärmen?
Frågan blir är släpningar ett panelproblem, eller kan det vara så att grafikkretsarna bakom panelen är problemet?

Kan bara referera till datamonitorbranchen där fokuseringen på responstid gjort att vi just skrotat den sista modellen byggd på panel som har bra kontrast, bra betraktningsvinklar och bra färgåtergivning till förmån för skärmar med låga värden i millisekunder.

Dessutom skulle jag vilja påstå, med risk att få hela grafikkortsbranchen efter mig att de flesta släpningar kunder upplevt är relaterade till grafikkortet eller datorns interna struktur och inte till skärmen.
Återigen en dator TFT körs i 60HZ vilket innebär att skärmen uppdaterar sig 60ggr/sek = 16ms

MVH
Tommy

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tommy

Innan du ger dig in i diskussionen om vad som räcker när det gäller reponstid kanske du bör läsa på lite. Vore det som du antyder att en 10 ms responstid skulle räcka skulle jag vara glad. Och jag kan hålla med dig men i ditt resonemeng räknar du med att responstiden alltid är 10 ms. Detta är dock långt ifrån sanningen. Det finns en hel del att läsa på Toms Hardware och som ett litet exempel kan du titta på recensionen av en 32" Sony tv på nämnda site. Responstiden varierar från 17-18 ms upp till hela 50 ms... Toms Hardware

Din andra iaktagelse kan jag hålla med om till viss del. Jag tror inte att dagens grafikkort är någon större bov i dramat. Varför får man isf inga eftersläpningar på en vanlig CRT-monitor? Däremot så tror jag att dagens bildbehandling ställer till med en hel del förtret. Det finns exempel här i forumet på folk som upplever en drasktisk förbättring vad gäller eftersläpning när dom stänger av eller drar ner på vissa bildförbättringsfunktioner.

Missuppfatta mig inte nu. Jag tycker att det är strålande support och även bra marknadsföring när ni tillverkare visar er på forum som detta. Fortsätt med det.

mvh
Stefan Bäckman

Postad 11 februari 2006 - 18:46

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Apropå hörlursuttag så har ju ,maskinen HDMI-uttag och då en lämplig förstärkare av klass har det så är det enligt min åsikt inget problem då det är bara att använda sig utav hörlursuttaget på förstärkaren som man kopplar till. personligennköpte jag en Onkyo 803TX genom ebay. Hickmann i tyskland har den för runt 8000 kr. Viket kap. Frakten gick på 200 riksdaler inklusive en mkt duglig dvd från Onkyo.
Flera HDMI dessutom !!

Vet inte om ngn har svarat på denna fråga tidiagare men jag undrar om den har timer on/off-läge så man kan använda den för väckning......klart praktiskt som jag ser det.

En annan fråga är om det går att använda denna med PIP-funktion tv och pc samtidigt på halva bilden varadera. Vet ngn om detta är möjligt?
:)
Priset nu på under 19.000 kr inklusive frakt måste betraktas som ett smärre fyndpris.

Postad 11 februari 2006 - 20:08

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Apropå hörlursuttag så har ju ,maskinen HDMI-uttag och då en lämplig förstärkare av klass har det så är det enligt min åsikt inget problem då det är bara att använda sig utav hörlursuttaget på förstärkaren...

<{POST_SNAPBACK}>

Men vänta nu, menar du att man behöver en förstärkare med HDMI för att kunna lyssna med lurar?

Jag utgår från att du har svarat på flera frågor samtidigt; hur koppla in en teve med bara en HDMI-ingång, hur koppla in lurar. Eller har jag fel?

Det är kanon om du har en förstärkare att rekomendera som fixar växling av HDMI för jag själv har varit inne på samma tankar. Har du en länk till Onkyo 803TX så vore det kanon.

Sen måste jag säga att jag tycker att det är synd att teven inte har hörlursutgång, inte för att jag kommer att nöta ut den men ändå.

Postad 11 februari 2006 - 20:26

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
någon som vet om hdmi ingången är kompatibel med pc? alltså om man kör digitalt?

Postad 11 februari 2006 - 20:33

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
http://www.hickmann....&sort=2a&page=2

här

Postad 11 februari 2006 - 20:34

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
eller här genom ebay. samma företag som jag köpte genom ebay !

http://www.ebay.se/l...archWorldWide=1

Postad 12 februari 2006 - 11:57

mrtn
  • mrtn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Stödjer den inte NTSC? Tänkte köra min Xbox in NTSC-läge så jag kan ha HD-upplösning.

Spec:
Color System PAL/SECAM

Intressant att veta om VESA väggfäste fungera, känns ju som självklart.

Redigerat av mrtn, 12 februari 2006 - 11:57.

Postad 12 februari 2006 - 17:53

Thoren
  • Thoren
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Undrar även jag om q400an har pianolacken som sin lillebror. Isf är ett köp bokat
Ser dock inte riktigt på bilderna om så är fallet

Postad 12 februari 2006 - 19:46

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Undrar även jag om q400an har pianolacken som sin lillebror. Isf är ett köp bokat

<{POST_SNAPBACK}>

Bilderna på Monitor4u:s test ser hyfsat blanka ut.

Postad 13 februari 2006 - 01:44

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Hej allihop

Responstid:

MVH
Tommy

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr är ju inte detta hela sanningen...

Uppdateringsfrekvensen har i princip inget att göra med eventuella eftersläpningar som uppstår detta eftersom eftersläpningarna lägger till en blur på hela bilden där förändringen uppstår (vilket uppdateringsfrekvensen i sig inte gör).

Dessutom är dom uppgivna värdena på tex 8ms i tex Hyundais fall (men egentligen alla panel och skärmtillverkares fall) endast ett peakvärde. Ser man på en graf över alla färgövergångarna ger en 8ms skärm ett snittvärde på omkring 20-30ms och ett högsta värde på bortåt 40-50ms.

Ovanstående kombinerat ger att man kan inte bara hävda rakt av att eftersom bilden uppdateras 60ggr med TFT (60 Hz över kommunikation i DVI) så är allt under 16ms "overkill" eftersom en 16ms skärm i sin tur har ett snittvärde på runt 30-40ms och ett högsta värde på uppemot 50-55ms osv samtidigt som jag redan nämnt så är det väldigt liten relation mellan uppdateringsfrekvens och responstid då det är två helt olika saker. Jämför det med tex om man kör javascript där man flyttar en tabell som först när tabellen står still sakta tonar fram till rätt färg.

Jag tycker att en representant för en skärmtillverkare borde ha bättre koll särskilt på detta område. Dock är jag själv intresserad av Hyundais Q320 tv och sitter idag med en Hyundai L90D+ framför nosen som jag är nöjd med (hade iof varit pricken över i om L90D+ hade funnits med 178/178 i betrakningsvinklar istället för nuvarande 150/130 *mummel* *mummel* <_< Så jag tycker det är lite synd att hyundai inte satsar mer på kvalite, idag finns det väldigt få skärmar som erbjuder hög kontrast och 178/178 i betrakningsvinklar som dessutom har god fart. Samsung 193p+ är i princip enda skärmen som i dagsläget uppfyller detta men har nackdelen med dålig ergonomi på skärmfoten (nederkanten av skärmen går pga fotens konstruktion inte få upp högre än strax över 10 cm från underlaget) samt går endast att ställa om mjukvarumässigt med samsungs magictune som saknar stöd för en hel del grafikkort samt dessutom endast existerar för windows.

Postad 13 februari 2006 - 01:44

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
ett pdf-blad om produkten från tyskland

http://www.hyundaiq....n_Q320_Q400.pdf

Postad 13 februari 2006 - 01:46

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Varför envisas alla med pianolack, bara jag som finner detta som ytterst irriterande med alla reflektioner som då uppstår i synfältet om man har ljus från sidan (tex solen tittar in) eller tavelbelysning bakom där man sitter eller motsvarande ?

Postad 13 februari 2006 - 09:30

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag gillar inte heller blanka ytor, men jag såg en Loewe som var matt.

Postad 13 februari 2006 - 21:25

Thoren
  • Thoren
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Varför envisas alla med pianolack, bara jag som finner detta som ytterst irriterande med alla reflektioner som då uppstår i synfältet om man har ljus från sidan (tex solen tittar in) eller tavelbelysning bakom där man sitter eller motsvarande ?

<{POST_SNAPBACK}>

pianolack är helt klart det snyggaste du kan ha på din tv, har dock aldrig haft ngn så jag vet inte om det blir reflexer osv. Vill färgmatcha det pianolackade 5.1 systemet och den väldigt trevliga pianolackade laptopen :angry: Helst skall tvn även ha ngt som lyser blått för att fullända matchningen till 100%

Postad 14 februari 2006 - 10:22

nähä
  • nähä
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Så två frågor, är det 10 eller 8ms response och är det någon som köpt denna pjäs. Jag är extremt sugen på denna men vill se lite mer och bättre bilder samt veta vad den går för. Lillebror har ju fått goda omdömmen så man är ju lite intresserad.

Postad 14 februari 2006 - 11:20

PeeWee00
  • PeeWee00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Så två frågor, är det 10 eller 8ms response och är det någon som köpt denna pjäs. Jag är extremt sugen på denna men vill se lite mer och bättre bilder samt veta vad den går för. Lillebror har ju fått goda omdömmen så man är ju lite intresserad.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kanske ska läsa igenom tråden, båda dina frågor är redan besvarade.. Eller ja, du kan ju räkna ut om någon har köpt den (och fått hem den..) om den börjar tillverkas i mars :angry:

Postad 14 februari 2006 - 13:47

nähä
  • nähä
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Läste igenom tråden igen och tycker det är lite luddigt om det är 10 eller 8, visst killen på dustin ser ju ut att sitta med bästa infon men fortfarande inte 100 klart.

Postad 14 februari 2006 - 13:58

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
enligt hyundai i tyskland är det 8ms i responstid. se min tidigare inlagda länk direkt till ett pdf-blad i tyskland.

Postad 15 februari 2006 - 10:33

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att läsa lite flera tester på denna....Verkar ju riktigt bra med ett vettigt pris. Är den i samma klass som 32 tummarna i samma serie är det en riktigt bra tv. Har letat länge efter en schysst tv till min HTPC och förmodligen så köper jag en sådan här om någon månad eller två! Vill se en live först bara.

Postad 22 februari 2006 - 15:13

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Hej,

Pratade nyss med Tommy på HIQ..

Det blir 8ms svarstid på den.. Dessutom kommer den inte vara matt i ramen som först sagts..utan blank precis som Q320..

mvh
Anders

Postad 22 februari 2006 - 20:19

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Tröttsamt att behöva vänta så länge. Vill köpa nu. :D

Postad 24 februari 2006 - 00:17

peka45
  • peka45
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,

Har nu surfat runt i denna LCD-djungeln i ca ett halvår, inte lätt att bestämma sig då det hela tiden kommer nya saker. Jag har dock fastnat rejält för denna skärm efter att ha läst denna tråd. (Tacksam för att ni som är betydligt bättre än mig inom detta område är inne här och skriver).

Så, vill bara ställa en säkerligen dum fråga. Men är det svenska menyer på denna skärm?
Kan man köpa vilket väggfäste som helst till den?

Jag väntar spänt på att få höra någon recension när någon fått hem den.

Tack på förhand!

//P-M

Postad 24 februari 2006 - 00:27

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
32-tummaren har VESA-fäste men jag har fortfarande inte fått svar om det finns väggfäste (VESA-standard) till denna men det verkar ju sannolikt.

För mig blir det denna tv om den går köpa inom två veckor under mars månad....

Postad 24 februari 2006 - 02:38

nähä
  • nähä
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag hoppas att den dyker upp i några butiker eftersom jag verkligen vill se designen innan jag köper den. Bilden bryr jag mig mindre om :unsure: .

Postad 24 februari 2006 - 08:01

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Är också spekulant på denna tv:n, enligt dustinhome kommer den 16 Mars?
Men jag har för mig att jag läste ett annat datum som HIQ skrev...hittar dock inte det!

Postad 24 februari 2006 - 08:57

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hej,

Jag frågade HiQ och fick detta som svar ang väggfäste:

> Väggfästet är ett udda mått. (Hittar ej uppgiften just nu) Vi kommer att sälja väggfästen
> och det finns universala, Dustin har lagt upp sådana

/Janne

Postad 24 februari 2006 - 10:11

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Är också spekulant på denna tv:n, enligt dustinhome kommer den 16 Mars?
Men jag har för mig att jag läste ett annat datum som HIQ skrev...hittar dock inte det!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Fortfarande mitten av mars som gäller.. Svår att säga en exakt dag ännu dock.. Postar info när jag vet att de är på väg..

mvh
Anders

Postad 24 februari 2006 - 17:16

Marv
  • Marv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har nu suttit i några veckors tid och läst forumtrådar och konsumenttester till förbannelse. Efter många om och men...
Inte så mycket att säga egentligen, men det blir denna tv. Osedd, känner mig faktiskt inte ett dugg orolig, en kompis till mig har köpt Viewpias 37" och matar den från den vanliga antennen, och från sin dator med rgb och den bilden är helt klart godkännd, visst vissa färger såg kanske lite "flummiga" ut men då ska man ta i beaktande att han inte äns rört inställningarna överhuvudtaget.
Vart vill jag komma med det här? Jo, att om den Viewpian kan prestera så pass bra bild har jag väääldigt svårt att tro att denna skulle vara sämre.
Ok, svärtan kan bli bättre men om man ska jaga den perfekta bilden kan man likaväl vänta tills sed-tekniken eller oled har utvecklats fullt ut, för att jämnföra med dem. Misstänker dock att det tar ett bra tag...
Så för min del (som har grymt uselt tålamod..) blir det denna apparat.
Nog sagt. Mitt första inlägg!

Postad 24 februari 2006 - 18:04

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Välkommen Marv !

Postad 24 februari 2006 - 20:07

Hinneman
  • Hinneman
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Helt enig Marv!

Jag beställde denna TV för några veckor sedan och enligt Datorbutiken skall den komma runt den 10 mars. Hoppas att det stämmer, börjar bli otålig.

Återkommer med recension när den trillar in i brevlådan.

Postad 25 februari 2006 - 22:39

Saphios
  • Saphios
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Är newbie inom detta, men jag har också beställt denna tv.

Återkommer med recensioner kommer matas med Kabeltv UPC och DVI från datorn.
Kablage från kjell.com

Postad 01 mars 2006 - 18:42

Marv
  • Marv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Sådär... Nu var det gjort, beställningen lagd och betald hos Dustinhome. Dags att börja jaga en schysst dvd med hdmi nu, min gamla phillips håller absolut inte måttet längre. Sneglar på en Samsung HD950. Den har fått överlag bra kritik plus det faktum att den e svart... Fånigt jag vet men jag gillar när sakerna lirar även utseendemässigt med varandra. Helst skulle jag dock vilja ha en Samsung HT-P1200 hemmabio system men den kostar lite mer än vad man har råd med efter att ha smetat av tvn... snyft.
Om det är någon som har koll på någon annan svart dvd med hdmi hojta gärna till, ok kanske inte riktigt rätt tråd att fråga en sådan sak men men.
När tvn är hämtad och uppkopplad återkommer jag med en liten och fullständigt oproffsig recension naturligtvis med bilder. ;)

Postad 01 mars 2006 - 19:02

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Toshiba har en med hdmi som har fått riktigt bra betyg i olika tester, den heter 350 nåt om jag inte minns fel. Enligt säljaren på elgiganten så var den betydligt bättre än samsungs dvder. Kostar runt 13-1500kr. Det kanske kan vara nåt?

Postad 01 mars 2006 - 20:08

Marv
  • Marv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Tack! ska genast kolla upp den.

Postad 03 mars 2006 - 09:29

_LaN
  • _LaN
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Den här verkar mycket intressant att få veta allt om....
här blir det troligtvis köp

får förhandla med plånboken bara :huh:

_LaN

Postad 03 mars 2006 - 09:37

Saphios
  • Saphios
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Något nytt angående om leveransstatus? förändringar på när den finnes inne på lager?
Det finns ju en tendens till att det kommer förseningar.

Postad 03 mars 2006 - 11:18

Hinneman
  • Hinneman
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Senaste besked från Datorbutiken är 10/3.

Postad 03 mars 2006 - 16:07

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Något nytt angående om leveransstatus? förändringar på när den finnes inne på lager?

<{POST_SNAPBACK}>

HIQ säger mitten av mars.. Hoppas det stämmer..

mvh
Anders

Postad 03 mars 2006 - 18:31

snickaren
  • snickaren
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

HIQ säger mitten av mars.. Hoppas det stämmer..

mvh
Anders

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare Anders.

Tänkte bara kolla d här med priset,e det pris som ni har på hemsidan dvs.19 295:- aktuellt eller kommer d justeras när ni får leverans :huh:

Kommer den att finnas att se "live" någonstans (naturligtvis blir inköp hos er ;) )

MVH Nicke

Redigerat av snickaren, 03 mars 2006 - 18:34.

Postad 03 mars 2006 - 19:50

Marv
  • Marv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Anders, en liten fråga bara, jag har redan betalat 19,995:- för tv, hur funkar det om priset justeras? Begriper att jag måste betala in om det skulle höjas men vad sker om det sänks?
Tror jag redan läst den frågan någonstans men jag orkar inte börja söka runt nu. Fredag....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.