![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 24 augusti 2008 - 13:24
Postad 01 oktober 2008 - 14:18
Så min nuvarande spelordning efter Burnout kommer förmodligen till att bli: Halo 3, Gears, Bioshock, DoA4....
Så efter 7 månader har jag nu nått hit.

Nötte excercise mode med en av figurerna tills jag hade kört igenom hela listan typ 4 gånger. Tänkte att nu satt iallafall några kombos i ryggraden. Startade story-mode och vips så var man tillbaks till button-mashing stadiet.
Men men, jag har helt enkelt inte den talang som andra har med det här spelet. Får väl väga upp det med engagemang.

Postad 01 oktober 2008 - 21:40
Combos sattes några, men framförallt gällde det att lära sig att kasta/kontra för att man skulle komma någon vart med framgång.Nötte excercise mode med en av figurerna tills jag hade kört igenom hela listan typ 4 gånger. Tänkte att nu satt iallafall några kombos i ryggraden. Startade story-mode och vips så var man tillbaks till button-mashing stadiet.
Postad 06 oktober 2008 - 13:33
Jaja, kört igenom hälften av storyn nu. Har inte direkt legat i heller. Blir enklare med tiden när man börjar förstå hur det är uppbyggt. Kan tänka mig att om man har ork att lägga ner tid på att lära sig en eller två karaktärer och hur de fungerar fullt ut är detta ett alldeles lysande spel. Själv saknar jag det och ger det en trea.
Minns att när jag provade med Kasumi senast jag spelade så gick det sketa dåligt. Men nu fick jag ner 182 på två försök! Frugan undrade dock varför inte sjöjungfrun hade några bröstvårtor.

Dessutom, det var ju roligt att se varför Christie har en 'gömd' strip-scen i DoA:X2.
(*) Förmodligen inte; men för oss som inte kan spelet känns det mest som tur
Postad 06 oktober 2008 - 13:58
182.. är det slutledaren?
Postad 06 oktober 2008 - 14:33
Irriterade mig som f-n på killen som piper som en tjej hela tiden också.
Jann Lee? Har inte lagt märke till honom speciellt mycket. Elliot (han som ser UT som en tjej) kan vara lite knepigare.
182.. är det slutledaren?
Är det inte så hon heter? Kasumi-klonen. Ofta man skriker i frustation när man slåss mot henne och hennes virvelvinds-ben attack. Eller när hon greppar en och halva livet går åt. Tack och lov kör hon inte sin supertackling så ofta. Den suger rejält.
Postad 06 oktober 2008 - 15:11

Postad 06 oktober 2008 - 21:56
Fick Ayane som sista 'random', trodde aldrig jag skulle komma förbi henne. Fick storstryk. Gubbjäveln hamande alltid i sina skumma pisställningar när man minst anade det. Fast det var ju jävligt skönt att ta Bass som den näst sista utan att förlora mer än typ 1/3 av hälsan.
Trodde jag skulle kasta kontrollern i väggen när jag såg att Brads slutboss var Alpha 152. Men mot henne fungerade ett par av hans riktigt cheapo-moves. Tror bara det behövdes 6-7 försök innan hon kom på rygg...

Fast hon körde ju ett par klassiker. Man har tagit ner henne till liten skithälsa och då kör hon sina två patenterade fasthållningar och den lilla hälsan man har kvar efter de två hjälper ju knappast när hon sparkar in en i de där klon-cellerna som expoderar.

Postad 28 augusti 2012 - 12:18
Postad 29 augusti 2012 - 00:13

Postad 29 augusti 2012 - 00:25
Titta på Christies ansikte. I vänstra ser hon ut som nån anime-tjej med de ögonen, i högra ser ögonen mer realistiska ut.
Samma sak med håret; anime-spikigt till vänster mer naturligt till höger.
Bättre shading i högra också, etc, etc.
Men jag föredrar fortfarande den vänstra. Högra känns som någon gått lös med gaussian blur i photoshop.

Postad 29 augusti 2012 - 00:38
De har ju kämpat hårt för att få till realistisk boob physics också. Läste en artikel där man sa att man bjöd in några försökskaniner och gick "hands on" för att få det så bra som möjligt.
Man får komma ihåg att de förra spelen var launchspel mer eller mindre så självklart ska ju detta se bättre ut. Det har gått långt mellan DOA-spelen. Hoppas de har CG-slutscener som i fyran också, de var awesome. Fightingspel har inte det längre dock =/.
Postad 29 augusti 2012 - 09:16
Läste igenom den här tråden nu när den öppnades igen. Tydligen gillade jag inte det här spelet när det begav sig. Konstigt då jag trodde jag gillade det fram till igår.

Postad 29 augusti 2012 - 15:38

Men det kanske blir samma sak när de nya konsolerna kommer, let's hope so.
Postad 29 augusti 2012 - 20:47
Postad 29 augusti 2012 - 23:29
Förutom om spelen heter CoD eller BFNumera känns det som man har en vecka på sig att spela spelet sen är man själv.

Men det är ju inte det att folk inte spelar de lite mindre spelen, men de diskuterar dem helt enkelt inte som på rena spelforum. Om du däremot kollar på användarrecensionerna så är det ju många spel som har duktigt med recensioner. Diablo III t.e.x.
Men de diskussionerna hittar aldrig till forumet. De bara säger sin åsikt i recensionen och sedan är det inte mer med det. Det skulle vara tvärtom tycker jag. Folk har mycket vettigt (och ovettigt) att säga men håller mest tyst.
Postad 24 september 2012 - 11:41
Nä, inte jag heller.
Ska dock bli spännande att läsa recensionerna på US releasen imorgon. Eller när nu embargot släpper.
Postad 25 september 2012 - 20:34

Dock, för att göra en sån stor sak över att de studerat 'riktiga' bröst så verkar de mest kollat på Jello,

http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 25 september 2012 - 21:23
Team Ninja laudably includes them, along with a fully voiced story mode teeming with well-produced cutscenes and plot twists, and all the single player content DOA fans have come to expect.
Jag kommer inte bry mig om online så det här låter bra för mig. Är ute efter ett bra storymode med bra cutscenes. Frågade efter det nu så får man se om de har något att skicka.
Postad 25 september 2012 - 21:57
Riktigt sugen på att se storyn dock. Alla säger att den är hur skum som helst.

Men till skillnad från tidigare spel så kan man få ihop den på slutet...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar