* Officiell Tråd - Energy Speaker C-Series*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 15 november 2007 - 10:25
Postad 18 december 2007 - 23:42

Har själv tänkt att lyssna i butik någon gång så man kan jämföra, men butiken i Stockholms området har dem visst inte hemma.

Postad 19 december 2007 - 09:55
Det är faktiskt som så att intresset för C-serien inte varit så stort på senaste så orsaken till att dom inte står som demo i butiken är faktiskt för att jag har dom hemma just nu, i väntan på mina Audiovector S3-Signature högtalare. Men om du bokar in ett datum med mig så ser jag till att dom är i butiken under den dagen för lyssning.
Postad 19 december 2007 - 19:08

Postad 16 mars 2008 - 20:57
Jag har C-500 som frontar, C-C100 som center och C-100 som surround-högtalare. Tyvärr säger inte riktigt manualen vilken impedans man ska köra på. Min Yamaha RX-V 2500 kan ställas in till 4/6/8 Ohm. Vad är "rätt"?
Och nu andra frågan. Jag biampar frontarna. I RX-V:ns meny kan man ställa in på vilken frekvens crossovern ska ske. Som standard är det 40 Hz. Nu klarar ju frontarna "bara" 36 Hz som lägst så 40 Hz känns lågt. Vad anser ni att man ska ha som crossover-frekvens?
Tack!
/Daniel
Postad 06 april 2008 - 13:16
Har byggt mitt eget paket med c500, c100, cc100 och en 8,3 sub. Väldigt nöjd med allt, har bara en snabb fråga. Jag skulle behöva ett par stativ till c100 högtalarna, men har väldigt svårt att hitta några som passar. Behöver inte vara Energy's egna modeller bara de passar bra och är stabila, om det ser bra ut är också ett plus

Postad 29 april 2008 - 18:35
jag köpte dessa till mina c100 url="http://www.fynda.se/...d=726"]fynda.se[/url] nyansen är int ehelt 100 men för dessa pengar så är det helt ok.Hejsan.
Har byggt mitt eget paket med c500, c100, cc100 och en 8,3 sub. Väldigt nöjd med allt, har bara en snabb fråga. Jag skulle behöva ett par stativ till c100 högtalarna, men har väldigt svårt att hitta några som passar. Behöver inte vara Energy's egna modeller bara de passar bra och är stabila, om det ser bra ut är också ett plus.
Postad 06 juli 2008 - 22:06

Postad 21 januari 2009 - 20:05
Igår har en av våra katter klöst sönder membranen på min C-500. Vet ni vilket företag som kan tänkas sälja ersättningselement? Från Energy Speakers fick jag iaf (hittils) inget svar, och byta högtalarna helt och hållet är nog inget som är uppe för diskussion då jag är skitnöjd

Sen kommer följdfrågan: Var kan man hitta sådana där metallskydd som kan tänkas passa? Tygskyddet är ju föga hjälpsamt för det är ju ännu mera attraktivt att klösa på.
Kattsatan!!! AHH! :-/
Postad 27 januari 2009 - 21:54
Jag väcker väl lite försiktigt tråden till liv igen.
Igår har en av våra katter klöst sönder membranen på min C-500. Vet ni vilket företag som kan tänkas sälja ersättningselement? Från Energy Speakers fick jag iaf (hittils) inget svar, och byta högtalarna helt och hållet är nog inget som är uppe för diskussion då jag är skitnöjd
Sen kommer följdfrågan: Var kan man hitta sådana där metallskydd som kan tänkas passa? Tygskyddet är ju föga hjälpsamt för det är ju ännu mera attraktivt att klösa på.
Kattsatan!!! AHH! :-/
Hello hello!
Jag fick mina c500 skickade till Järfälla för byte av diskanter...
Du kan ju alltid höra me dom, Infocare Consumer Service på tel: 08-599 011 00
Mvh Daniel
Postad 04 februari 2009 - 23:00
Jag är ingen expert på området och vänder mig därför till er.
Jag har ett par c-300 B-1 ståeendes hemma samt ett par c-50 B-1. Ska nu flytta och tänkter kränga av dessa.
Vad är ett rimligt pris att lägga ut dessa för?
Antingen paket eller par-vis?
För övrigt är dom i väldigt gott skick.
Mvh libbe
Postad 16 april 2009 - 16:03
Tog hem ett par Wharfedale Diamond 75 också i äkta bokträ

Mvh Yamaha-Lover
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar