Jag har som troligen dom flesta låtit min WL 500 GP stått o gått enbart som router i ca 1 år efter att ha införskaffat mej den för jusst funktionen med att kunna koppla på en HDD på USBn som fristående skulle kunna köra torrents.
Men efter det initiala rätt fattiga misslyckade försöket med att få detta o funka så har den som sagt bara stått som router tills nu
För några dagar sedan bestämde jag mej för att göra ett nytt försök o har läst både denna tråd + howto tråden som rekomenderades säkert 20ggr. Jag har även försökt följa dessa efter bästa förmåga
Tilläggas ska kanske oxå att jag är HELT! nOOb på programering men ganska haj på datorer, hyggligt kass på nätverk men grym på logiskt tänkande, sugen på Linux men helt obildad inom samma ämne (kommandon osv)
Jag tror mej ha fått till det mästa men har fastnat på framför allt en del (som jag tror är ganska vesäntlig) o det är att jag kan inte installera mc
När jag försöker installera den
ipkg install mc
får jag följande respond...
[admin@(none) root]$ ipkg install mc Nothing to be done An error ocurred, return value: 4. Collected errors: Cannot find package mc. Check the spelling or perhaps run 'ipkg update' [admin@(none) root]$
jag har kört update flera ggr men den är redan up-to-date så det är inte där problemet ligger =(
Sen en annan vesäntlig bit som jag inte vet om det har med samma problem o göra eller om det helt enkelt är jag som e helt väck
Jag får inte riktigt grepp på om det är meningen att man ska vara i Putty hela tiden eller om man tillslut får till så man kan se HDD i ett vanligt fönster (som utforskaren eller liknande) o kunna flytta filer mellan HDD o dator???
Jag läste i någon av trådarna som behandlade torrent delen av routern att man nu skulle kunna lägga torrent filen i XXX mappen o därigenom få torrenten att starta. Man skulle också kunna gå in genom browsern o se filerna som ligger där (192.168.1.1/otherdir) eller nått sånt men det fick jag inte heller o funka
Kanske är mycke begärt att be om svar på så här mycke nOOb frågor men jag vore evigt tacksam för svar.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Nätverksanslutning
6 bilder
50 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?