Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 42PF5331

123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 mars 2007 - 17:12

Tuss
  • Tuss
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
kan kanske tänka mig att anledningen att det svarta blir "brunt" beror på den låga kontrasten på 3000:1. det var i alla fall anledningen till varför jag valde PV60 före denna. Var inställd på att köpa denna i typ 2 månader och då jag skulle slå till så stod en PV60 brevid och enligt säljaren och vad jag själv kunde se så var svärtan mycket bättre på panasonicen.

Cheers!

Postad 22 mars 2007 - 08:40

Stass
  • Stass
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Kan man se i servicemenyn hur många timmar tv'n varit på?

<{POST_SNAPBACK}>

Är det verkligen ingen som kan svara på detta?

Postad 22 mars 2007 - 10:42

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Kan man se i servicemenyn hur många timmar tv'n varit på?

<{POST_SNAPBACK}>

Är det verkligen ingen som kan svara på detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det kan man. Tryck in service-koden och du ser då på menyn hur länge TV'n vart igång.

Postad 26 mars 2007 - 08:43

Stass
  • Stass
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Okej, tack för svaret!

Anledningen till att jag frågar är för att jag varit inne i service-menyn tidigare, men blev inte klok på var man hittade det. Men nu när jag fått bekräftat att det finns ska jag väl lyckas hitta det :) .

Postad 26 mars 2007 - 09:15

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Okej, tack för svaret!

Anledningen till att jag frågar är för att jag varit inne i service-menyn tidigare, men blev inte klok på var man hittade det. Men nu när jag fått bekräftat att det finns ska jag väl lyckas hitta det  :) .

<{POST_SNAPBACK}>

Det står direkt höhst upp på servicemenyn när den kommit fram. Minns inte exakt vad det står, men det är ett par siffror som ändras varje timme.

Postad 26 mars 2007 - 14:18

Stass
  • Stass
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tack, det kan jag inte missa :) .

Postad 03 april 2007 - 10:45

totten
  • totten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har samma "problem" som några andra i denna topic nämnt, dvs att svärtan på 42PF5521D. Mörka scener är riktigt kassa, är detta något man kan få bukt med genom att ändra i service-inställningarna? Kommer från en gammal 30" vanlig tv, och kvaliteten är riktigt beskymrande.

Trodde först att det var något fel på signalen från mitt mediacenter (hdmi i 1080), men samma problem finns när man kollar på DVDs via Scart, om än lite mindre.

Är detta något man får leva med när det gäller plasmor? I övrigt är bilden helt klockren, färgglada scener är otroligt bra, men dom mörka scenerna är nära katastrofala.

Postad 23 maj 2007 - 22:05

Dragonage
  • Dragonage
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
hej hej. hur e tv:n att spela på? med ps3 eller xbox. e där släpningar?

Postad 24 maj 2007 - 07:28

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

hej hej. hur e tv:n att spela på? med ps3 eller xbox. e där släpningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör Xbox 360 genom den i 1080i och jag kan då inte se några släpningar med inställningarna jag har nu. Däremot så kan man nog känna av dem om man kör med för mycket skärpa på bilden.
Jag har min skärpa på 0 eftersom man ändå har så skarp bild som man kan få från 360'n.

Postad 10 september 2007 - 00:32

totten
  • totten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har samma "problem" som några andra i denna topic nämnt, dvs att svärtan på 42PF5521D. Mörka scener är riktigt kassa, är detta något man kan få bukt med genom att ändra i service-inställningarna? Kommer från en gammal 30" vanlig tv, och kvaliteten är riktigt beskymrande.

Trodde först att det var något fel på signalen från mitt mediacenter (hdmi i 1080), men samma problem finns när man kollar på DVDs via Scart, om än lite mindre.

Är detta något man får leva med när det gäller plasmor? I övrigt är bilden helt klockren, färgglada scener är otroligt bra, men dom mörka scenerna är nära katastrofala.

<{POST_SNAPBACK}>

Bumpar min egen fråga nu när tv:n förmodligen finns i fler hushåll :D

Postad 06 oktober 2007 - 12:49

peter.mor
  • peter.mor
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej nu var det ett tag sen denna tråden var aktiv, jag har nu fått en ny plasma panel då den andra fick brutal innbränning av textremsorna, "alltså permanenta" min fråga är vet ni som har denna tv om man vågar köra dom inställningar som är förinställda eller ska man behöva sänka kontrasten ännu mer än 50% vågar inte ha kontrast+ på igen då jag misstänker att det var det som gjorde att jag fick inbränningar av textremsorna. Skulle vara kul att veta vad ni kör för inställningar, och hur länge man ska behöva köra med låga inställningar på kontrast och ljus.

Postad 14 januari 2008 - 11:09

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Är det nån av er som kan tänkas vara vänlig och dela med er av era inställningar ti ll tvn ?

Postad 28 januari 2008 - 12:42

chilevato
  • chilevato
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Finns det någon som kan ge mig fabriksinställning värder? NORMAL, VARM ,KALL
Har tuvär tappat bort mina original värde : (

Postad 07 februari 2008 - 17:36

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
SKulle behöva lite hjälp med inställningarna,,
Ljus Kontrast osv. hur har ni andra ställt in er tv ?
När det blir mörka bilder får jag gråa "pixliga" fyrkanter,

Postad 03 mars 2008 - 09:48

Stass
  • Stass
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har märkt att jag har små röda prickar som flimrar runt lite varstans på skärmen. Tidigare har jag bara sett dessa när jag spelat Wii och avfärdat det med att det nog beror på dålig AV-kabel, men i helgen köpte jag ett PS3 och ser samma fenomen. Börjar få en teori om att det på nåt sätt är de trådlösa kontrollerna, hemska tanke ;) , som stör signalen till tv'n. Är det någon annan som upplevt samma sak? Jag kör med 1080i och en snik HDMI-kabel från Kjell&Co. Har aldrig sett dessa prickar när jag ser på DVD.

Och så en annan sak. Det har hänt rätt många ggr nu att tv'n inte hittar någon insignal när jag väljer HDMI1 tex, som jag har kopplad till min DVD. Det enda som hjälper då är att starta om tv'n, någon annan som haft samma problem?

Postad 31 mars 2008 - 20:21

totten
  • totten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag har märkt att jag har små röda prickar som flimrar runt lite varstans på skärmen. Tidigare har jag bara sett dessa när jag spelat Wii och avfärdat det med att det nog beror på dålig AV-kabel, men i helgen köpte jag ett PS3 och ser samma fenomen. Börjar få en teori om att det på nåt sätt är de trådlösa kontrollerna, hemska tanke :) , som stör signalen till tv'n. Är det någon annan som upplevt samma sak? Jag kör med 1080i och en snik HDMI-kabel från Kjell&Co. Har aldrig sett dessa prickar när jag ser på DVD.

Hum, kan eventuellt ha samma fel - fast blåa prickar. Det ser ut som en annan bild är i bakgrunden. Det försvinner efter att man "tvättat" skärmen med en ny bild. Trodde från början att det var sk. skuggbilder - men det känns som fenomenet har börjat fastna i skärmen - ser dom oftare och oftare.

Någon som har en fundering?

Postad 06 oktober 2009 - 10:24

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jag vet att detta är en jättebump, men jag tänkte kolla med nån hur man gjorde för att komma in i servicemenyn. Skulle man trycka på info och sedan nån kod? Vilken kod?

Postad 06 oktober 2009 - 13:08

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1 062 inlägg
  • 0
062596 i+ (info) är det för alla Philips-TV för att komma åt servicemenyn. Observera att du kan förstöra TV:n om du ställer om fel saker så det är inget jag rekommenderar att man pillar runt i om man inte vet vad man gör.

Postad 07 oktober 2009 - 08:03

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

062596 i+ (info) är det för alla Philips-TV för att komma åt servicemenyn. Observera att du kan förstöra TV:n om du ställer om fel saker så det är inget jag rekommenderar att man pillar runt i om man inte vet vad man gör.

oki tackar.

Förstöra? Går den sönder eller kan bilden bli jäkla ful bara? syns det sedan att man varit där inne och pillat?

Postad 10 november 2009 - 21:26

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag har fått en himskans massa röda prickar på min tv... vet inte hur länge dom varit där...Men dom finns där oavsett källa man matar tvn med.
Vad beror sånt på ? ska man lämna in den.. iofs gäller väl inga garantier längre.

Nån som vet vad det beror på och vad man ska göra för att bli fri dom ?

Postad 11 november 2009 - 11:52

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1 062 inlägg
  • 0
Den är den äldre än tre år alltså?

Det finns egentligen inget du kan göra själv hemma, det skulle vara att öppna den och justera dom olika spänningarna till plasmapanelen men det är absolut inget jag skulle rekommendera om man inte vet vad man gör.

Postad 11 november 2009 - 21:19

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Är det tre års garanti menar du ?
Ironiskt nog så är den inköpt 06-12-12 så den är 2 år och 11 månader ganska precis.
Sen står det på kvittot att jag har 5 års "försäkring" oxå.
Ska man kanske ta kontakt med försäljaren då ?

Postad 12 november 2009 - 07:36

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1 062 inlägg
  • 0
Ja, du har tre års garanti hos Philips. Se bara till att ditt ärende registreras innan 3-årsperioden så är det lugnt. Har du dessutom köpt försäkring kan du ju använda den om du inte skulle hinna registrera ärendet.

Det bästa är väl att kontakta säljaren ja men du kan också prata med Philips kundtjänst.

Redigerat av SwiftingSpeed, 12 november 2009 - 07:37.

Postad 12 november 2009 - 18:08

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Pratade med Phlilps idag och dom gav mig ett serviceordernummer som jag skulle ge till återförsäljaren så var det bara att lämna in den.. så får vi hoppas då att det blir bättre

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.