Cheers!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 16 mars 2007 - 17:12
Cheers!
Postad 22 mars 2007 - 08:40
Kan man se i servicemenyn hur många timmar tv'n varit på?
Är det verkligen ingen som kan svara på detta?
Postad 22 mars 2007 - 10:42
Jo, det kan man. Tryck in service-koden och du ser då på menyn hur länge TV'n vart igång.Kan man se i servicemenyn hur många timmar tv'n varit på?
Är det verkligen ingen som kan svara på detta?
Postad 26 mars 2007 - 08:43
Anledningen till att jag frågar är för att jag varit inne i service-menyn tidigare, men blev inte klok på var man hittade det. Men nu när jag fått bekräftat att det finns ska jag väl lyckas hitta det

Postad 26 mars 2007 - 09:15
Det står direkt höhst upp på servicemenyn när den kommit fram. Minns inte exakt vad det står, men det är ett par siffror som ändras varje timme.Okej, tack för svaret!
Anledningen till att jag frågar är för att jag varit inne i service-menyn tidigare, men blev inte klok på var man hittade det. Men nu när jag fått bekräftat att det finns ska jag väl lyckas hitta det.
Postad 03 april 2007 - 10:45
Trodde först att det var något fel på signalen från mitt mediacenter (hdmi i 1080), men samma problem finns när man kollar på DVDs via Scart, om än lite mindre.
Är detta något man får leva med när det gäller plasmor? I övrigt är bilden helt klockren, färgglada scener är otroligt bra, men dom mörka scenerna är nära katastrofala.
Postad 24 maj 2007 - 07:28
Jag kör Xbox 360 genom den i 1080i och jag kan då inte se några släpningar med inställningarna jag har nu. Däremot så kan man nog känna av dem om man kör med för mycket skärpa på bilden.hej hej. hur e tv:n att spela på? med ps3 eller xbox. e där släpningar?
Jag har min skärpa på 0 eftersom man ändå har så skarp bild som man kan få från 360'n.
Postad 10 september 2007 - 00:32
Bumpar min egen fråga nu när tv:n förmodligen finns i fler hushållHar samma "problem" som några andra i denna topic nämnt, dvs att svärtan på 42PF5521D. Mörka scener är riktigt kassa, är detta något man kan få bukt med genom att ändra i service-inställningarna? Kommer från en gammal 30" vanlig tv, och kvaliteten är riktigt beskymrande.
Trodde först att det var något fel på signalen från mitt mediacenter (hdmi i 1080), men samma problem finns när man kollar på DVDs via Scart, om än lite mindre.
Är detta något man får leva med när det gäller plasmor? I övrigt är bilden helt klockren, färgglada scener är otroligt bra, men dom mörka scenerna är nära katastrofala.

Postad 06 oktober 2007 - 12:49
Postad 14 januari 2008 - 11:09
Postad 28 januari 2008 - 12:42
Har tuvär tappat bort mina original värde : (
Postad 07 februari 2008 - 17:36
Ljus Kontrast osv. hur har ni andra ställt in er tv ?
När det blir mörka bilder får jag gråa "pixliga" fyrkanter,
Postad 03 mars 2008 - 09:48

Och så en annan sak. Det har hänt rätt många ggr nu att tv'n inte hittar någon insignal när jag väljer HDMI1 tex, som jag har kopplad till min DVD. Det enda som hjälper då är att starta om tv'n, någon annan som haft samma problem?
Postad 31 mars 2008 - 20:21
Hum, kan eventuellt ha samma fel - fast blåa prickar. Det ser ut som en annan bild är i bakgrunden. Det försvinner efter att man "tvättat" skärmen med en ny bild. Trodde från början att det var sk. skuggbilder - men det känns som fenomenet har börjat fastna i skärmen - ser dom oftare och oftare.Jag har märkt att jag har små röda prickar som flimrar runt lite varstans på skärmen. Tidigare har jag bara sett dessa när jag spelat Wii och avfärdat det med att det nog beror på dålig AV-kabel, men i helgen köpte jag ett PS3 och ser samma fenomen. Börjar få en teori om att det på nåt sätt är de trådlösa kontrollerna, hemska tanke
, som stör signalen till tv'n. Är det någon annan som upplevt samma sak? Jag kör med 1080i och en snik HDMI-kabel från Kjell&Co. Har aldrig sett dessa prickar när jag ser på DVD.
Någon som har en fundering?
Postad 06 oktober 2009 - 10:24
Postad 06 oktober 2009 - 13:08
Postad 07 oktober 2009 - 08:03
062596 i+ (info) är det för alla Philips-TV för att komma åt servicemenyn. Observera att du kan förstöra TV:n om du ställer om fel saker så det är inget jag rekommenderar att man pillar runt i om man inte vet vad man gör.
oki tackar.
Förstöra? Går den sönder eller kan bilden bli jäkla ful bara? syns det sedan att man varit där inne och pillat?
Postad 10 november 2009 - 21:26
Vad beror sånt på ? ska man lämna in den.. iofs gäller väl inga garantier längre.
Nån som vet vad det beror på och vad man ska göra för att bli fri dom ?
Postad 11 november 2009 - 11:52
Det finns egentligen inget du kan göra själv hemma, det skulle vara att öppna den och justera dom olika spänningarna till plasmapanelen men det är absolut inget jag skulle rekommendera om man inte vet vad man gör.
Postad 11 november 2009 - 21:19
Ironiskt nog så är den inköpt 06-12-12 så den är 2 år och 11 månader ganska precis.
Sen står det på kvittot att jag har 5 års "försäkring" oxå.
Ska man kanske ta kontakt med försäljaren då ?
Postad 12 november 2009 - 07:36
Det bästa är väl att kontakta säljaren ja men du kan också prata med Philips kundtjänst.
Redigerat av SwiftingSpeed, 12 november 2009 - 07:37.
Postad 12 november 2009 - 18:08
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar