Onkyo TX-SR703E
(Förstärkare)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR604E
(Förstärkare)
|
0
|
(27)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR504E
(Förstärkare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
28 relaterade trådar
Postad 13 November 2006 - 14:37
Visst. Jag har 6-ohmshögtalare och kör på 6-ohmsläget. Fast egentligen borde det inte spela någon roll vilket läge Onkyon står på när jag spelar 2-kanal eftersom mitt Vincent-steg tar hand om den biten (2 x 150W @ 8 ohm).
Postad 13 November 2006 - 18:04
Hej alla,
Pratade med Canseda. De hade aldrig hört talas om något liknande innan om att det klickar i den. (Jag har varit i kontakt med de i våras om detta, kort minne skulle jag tro)
De har sålt mängder av både 703 och 803 men aldrig hört talas om det, fick jag som svar.
Berättade då att det var många som har samma fenomen som jag.
Jag berättade att han kunde gå in på Prisjakt och läsa om det och vilka andra problem som finns.
Han erbjöd mig att skicka in den för kontroll så att de kunde testa den under en längre tid. För att få en eventuell förlängd garanti om det skulle komma upp alvarligare fel i framtiden.
Får väl fundera över om jag skall skicka in den eller ej. Jag vill ju inte vara utan den för länge. Det blir ju lite tråkigt att se på film utan ljud.
Har även rätt ohm inställt för den som undrade det. Det knäpper inte heller när man höjer volymen utan mer sporadiskt som nämts i tråden innan.
Så det är väl bara att skicka in förstärkarna alla nu som har problem, så får vi väl tillbaka de lagom till sommaren igen
/Mohawk
Pratade med Canseda. De hade aldrig hört talas om något liknande innan om att det klickar i den. (Jag har varit i kontakt med de i våras om detta, kort minne skulle jag tro)
De har sålt mängder av både 703 och 803 men aldrig hört talas om det, fick jag som svar.
Berättade då att det var många som har samma fenomen som jag.
Jag berättade att han kunde gå in på Prisjakt och läsa om det och vilka andra problem som finns.
Han erbjöd mig att skicka in den för kontroll så att de kunde testa den under en längre tid. För att få en eventuell förlängd garanti om det skulle komma upp alvarligare fel i framtiden.
Får väl fundera över om jag skall skicka in den eller ej. Jag vill ju inte vara utan den för länge. Det blir ju lite tråkigt att se på film utan ljud.
Har även rätt ohm inställt för den som undrade det. Det knäpper inte heller när man höjer volymen utan mer sporadiskt som nämts i tråden innan.
Så det är väl bara att skicka in förstärkarna alla nu som har problem, så får vi väl tillbaka de lagom till sommaren igen
/Mohawk
Postad 13 November 2006 - 21:55
Jag tänker i alla fall inte lämna in min 703:a. Det är så sällan som det knäpper i den. I kväll har det inte knäppt i den en enda gång på tre timmar. Dessutom är knäppningen ganska diskret och stör inte ljudupplevelsen i övrigt.
Postad 05 February 2007 - 01:09
Om jag skickar in 1920X1080i upplösning från t.ex dvd och dator till Onkyo TX-SR604E receivern, skickar den då vidare den upplösningen till min tv ?
Postad 20 September 2008 - 09:31
kopplat dator via s-video till video 3 in på förstärkaren... sen hdmi out från förstärkaren till hdmi in på tvn... men får de inte att fungera? måste man ställa in att den ska skcika ut video 3 signalen vi hdmi eller nått?
hoppas på svar!
hoppas på svar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Onkyo 502E/602E/702E *
347 bilder
66 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler