Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

harman / kardon AVR-645

128 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 december 2007 - 12:36

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
En fråga angående firmware på 645:an.
Finns det någon som kör version 4.06 utan problem ?
Jag hade lagt in 4.06 innan jag skickade in den på service och när jag fick
tillbaka den var det 4.04 inlagd i den.
Varför jag frågar är pga att 4.06 fixade TONE IN-problemet som 645:an har.
Alltså att TONE IN inte aktiveras förrän man manuellt går in och tex ändrar inställningen på BASS
fram och tillbaka.
Nu är jag osäker på om jag vågar lägga in 4.06 igen.

Postad 03 december 2007 - 12:46

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

En fråga angående firmware på 645:an.
Finns det någon som kör version 4.06 utan problem ?
Jag hade lagt in 4.06 innan jag skickade in den på service och när jag fick
tillbaka den var det 4.04 inlagd i den.
Varför jag frågar är pga att 4.06 fixade TONE IN-problemet som 645:an har.
Alltså att TONE IN inte aktiveras förrän man manuellt går in och tex ändrar inställningen på BASS
fram och tillbaka.
Nu är jag osäker på om jag vågar lägga in 4.06 igen.

¨

Jag kör 4.06 sedan ett tag, och det enda problem jag haft är att den hängt sig en gång, så att jag fick starta om den på knappen bakom skenan, med följd att allt vart resetat....

En annan fråga:
Är det någon som använder com hems hdtvbox med denna reciver?
Jag kör den via hdmi, men har även kopplat in den via komponent, har även ett xbox 360 via komponent ansluten till recivern. En hdmi kabel från monitor out till tv:n.
Problemet är att när jag väljer komponent ingången för hdtv-boxen så kan inte recivern uppkonvertera den signalen till hdmi utgången (oberoende ifall jag kör boxen på 576p/720p/1080i)... Det funkar dock med xbox 360 (720p/1080i) via komponent och uppkonvertering av recivern till hdmi out.

Har dock för mig att komponent från hdtvboxen funkade när jag hade 4.02...
Någon som upplevt något liknande?

Löst problemet ifall nån har liknande problem...
Har ställt video2/component2 på bypass, då kan jag plocka ut signalen via hdmi.

Redigerat av jonas3g, 14 december 2007 - 12:08.

Postad 03 december 2007 - 13:08

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2 349 inlägg
  • 0
Citat:

"DVD 47, hänger sig varje film
AVR 645 hänger sig med HDMI källor
AVR 630 tappar inställningar
AVR 5500 strömförsörjning paj 2ggr
DVD 31, bara la av flera ggr fick lämnas in
DVD 25, bara la av flera ggr fick också lämnas in.

Summa: ###### skitprodukter"

Slutcitat

fy ******** alltså, men HK har dekat ner sig rejält på senare år. Dock var ju de från 5500 och dvd 25 från den "bra" HK tiden :)

Postad 08 december 2007 - 15:07

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Funkar det inte att få osd:n att visas via hdmi.
Blir inte riktigt klok på detta.
Retligt att ha komponentanslutningar enbart för osd:n.

Någon som vet?

Postad 08 december 2007 - 15:10

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Jag kör OSD via hdmi. Däremot undrar jag om man inte kan köra andra källor via component, och hur isf?

Postad 20 december 2007 - 20:33

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har fått ett väldigt irriterande problem med min 645:a.
Så fort den ändrar ljudformat tex. DTS-Pro Logic osv så får jag ett hemskt knäpp i högtalarna.
Någon som har någon aning om vad som är fel eller är det lika bra att lämna in den?
Vill ju inte vara utan ljud!!!

Tacksam för tips.

Postad 22 december 2007 - 13:45

Sligi
  • Sligi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Min 645:a hade TONE problem så jag ringde till försäljaren som ringde ti HK men ingen hade ens hört talas om detta problem ens!? Så efter 4 veckor fick jag en sprillansny 645:a från försäljaren(den gammla var ett DEMO EX.) Så det var jag ju tacksam över för den gammla hade en liten skråma bla.
MEN mitt nya exemplar har precis samma ****** fel!? hur kan det vara möjligt? mellan den gammla och min nya är det 400 exemplar gjorda vad är oddsen för detta...

Hur som hälst ringde jag försäljaren igen o han kan inte förstå hur F*N det kan vara möjligt så nu får man sitta o vänta på svar igen...

AVR.235 : funkade perf.
AVR:645: 2 förstärkare med samma problem (service. 2ggr)
DVD 27: låser sig,Vit bild ibland?! (lämnades tillbaka)
DVD 37: låser sig,kan inte spela CD (service 1 ggr) Men låser sig fortfarande med DVD några gånger per film

tror inte det blir ngt mera HK i detta hus iaf

men om någon vet något om TONE problemet skulle jag vara tacksam för svar

Hyvää joulua kaikille ja onnellista uuttavuotta! :)

Har nu uppdaterat till 4.06 o nu är TONE problemet borta men nu fungerar int RADIO istället:D

Redigerat av Sligi, 23 december 2007 - 11:01.

Postad 23 december 2007 - 02:25

hardrawk
  • hardrawk
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag köpte en AVR 645 från Staterna på bhphotovideo.com härom veckan. 549 dollares = 3520 SEK. Frakten gick på ytterligare 1700 SEK, momsen 25%, ytterligare 1300 SEK. Väldigt ordentligt emballerad var den. Den kom hem på 3 dagar. USA = 110V nätdel, vilket jag löste med att köpa en transformator på 800W (kan hantera peakar på 1000W) från kjell o company. Den satte tillbaka mig ytteligare 800:-. Kör du 7.1 ljud så suger besten 1240 Watt med fullt ös, då kan just den transformatorn vara i klenaste laget. Summa summarum 7300 SEK. På ett ungefär vad du får ge för en 247:a i sverige idag...

Allt funkar till 100% inklusive FM radio..

Redigerat av hardrawk, 23 december 2007 - 02:28.

Postad 30 december 2007 - 19:29

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
jag kommer inte åt ngn fil 4.06 ... på den amerikanska sidan står det att det endast är för 120 V

och på den svenska sidan så kommer man inte åt... ngt!

Finns ngn ny update för DVD 47:an ?

Postad 30 december 2007 - 20:38

Unregistered279de8be
  • Unregistered279de8be
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Halloj alla..
Har en 645:a som jag precis har börjat koppla in lite bild till.. men det går dåligt...

När jag kör osd till projjen via hdmi så blir bilden "fladdrig" och texten oskarp... lika blir det när jag kör in komponent från mitt wii till 645:an och växlar om den till hdmi som jag kör upp till projjen.. likaså om jag kör in komponent från min digitalbox.. texten oskarp och "fladdrig" är det jag som har missat inställningar eller är det fel på min stärkare??

Några fler som har haft detta problem?

Postad 01 januari 2008 - 17:28

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Ja då har man lagt in 4.06 för att fixa TONE-problemet.
TONE funkar fint nu i alla fall.
Frågan är bara hur bra resten funkar efter detta ?

Postad 02 januari 2008 - 10:22

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Vart finner jag 4,06 ??
Vet ngn om HDMI kan uppdateras eller kommer uppdateras via ngn firmware till 1.3 ?

Postad 02 januari 2008 - 11:11

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hej!

Till motif:
Se mitt inlägg om SW 4.06 längre upp på denna sida. Om du forfarande vill uppdatera finner du filerna i tidigare i denna tråden.

Det kommer ingen uppgradering till HDMI 1.3. Det kräver nya chip.

Till Heawy
AVR-645 konverterar komposit, S-video och komponent till HDM. Den signalen du skickar in tex komposti (576i) kommer ut via HDMI (576i). Kontrollera så att din tv/proj kan ta emot 576i via HDMI. Vissa tvapparater klarar inte det och då blir bilden fladdrig. Om du har en 480p eller 720p signal brukar det fungera fint.

Mvh
Joakim

Postad 02 januari 2008 - 21:29

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Vart finner jag 4,06 ??
Vet ngn om HDMI kan uppdateras eller kommer uppdateras via ngn firmware till 1.3 ?

Jag laddade ner 4.06 från en tidigare direktlänk i denna tråden tror jag eller om det var en av alla problemtrådar
som har med 645 och 445:an att göra.

Anledningen att jag nu lagt in 4.06 är för att jag vet sedan tidigare att den fixar TONE-problemet och att jag i förrgår fick tillbaka mitt problem med hängning och tappat minne.
Detta trots att jag haft den inne på service i 5 veckor hos www.elektronikservice.se.
Dessutom efter service så hade de förstört luckan fram på förstärkaren så den går inte längre att stänga.
Jag vill inte skicka iväg den till elektronikservice igen i 5 veckor för att sedan få tillbaka den med samma fel.
Jag har helt tappat förtroendet för Harman Kardons produkter och kommer aldrig mer att köpa en HK-produkt.
Funderar nu på vad fan jag ska göra med denna förstärkaren. Om jag ska orka bry mig.
Antar att det enda jag har möjlighet till är att skicka den på lagning igen. Men det är ju som sagt meningslöst.
Helst skulle jag vilja lämna tillbaka den och byta den mot ett annat märke men jag antar att det inte går efter så pass lång tid som jag nu haft den.

Postad 03 januari 2008 - 09:41

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Angående luckan, så kan du spänna fjädern så går de o stänga luckan igen.

Postad 03 januari 2008 - 16:29

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Angående luckan, så kan du spänna fjädern så går de o stänga luckan igen.

Ok...är det lätt att göra ?
Måste man skruva isär hela stärkaren eller.
Började skruva lös plåtchassit direkt när jag hade fått tillbaka den efter servicen men
avbröt för jag trodde det var ett för stort jobb.

Postad 02 februari 2008 - 16:22

Sligi
  • Sligi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tänkte höra om det är bara min 645:a som FM radio inte funkar som den skall me firmware 4.06?
synns alltså inte vilken radiostation du lyssnar på...står AM 522 khz i displayen fastän jag har på FM :S Men kan endå lyssna på FM radio...

Okej nu låste /hängde sig förstärkaren för mig..o när jag lag åv strömmen å sen på så var alla inställningarna borta...
suck...

okej nu har den hängt sig 2 gånger så jag ringde direkt till HK här i finland och de hade alldrig hört talas om ngt liknande..så jag skickade in den på service...fick en AVR35RDS sålänge den e på service:D

Nu har jag fått tillbaka stärkaren från servicen o det enda dom gjorde var att lägga in firmwaren pånytt!så länken på som finns i denna tråd fungerar ju helt klart inte!

lite synd då dom inte kunde maila den till mig så skulle jag ju kunnat lagt ut den till andra med samma problem!

Men hu som hälst så fungerar stärkaren somd en skall nu..känns lite overkligt :)

Redigerat av Sligi, 23 mars 2008 - 08:43.

Postad 02 februari 2008 - 17:20

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Tänkte höra om det är bara min 645:a som FM radio inte funkar som den skall me firmware 4.06?
synns alltså inte vilken radiostation du lyssnar på...står AM 522 khz i displayen fastän jag har på FM :S Men kan endå lyssna på FM radio...

Det står AM 522 khz på min också med firmware 4.06.
Vet dock inte om radion fungerar ändå för jag har inte ens kopplat in någon antenn.

Postad 21 april 2008 - 16:32

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Tjena!

Är det någon som har en ny update till denna(645)? Vore gött att få igång radion igen..

/Daniel

Redigerat av Daniel86, 21 april 2008 - 16:32.

Postad 23 augusti 2008 - 09:11

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Så nu har jag sålt av min AVR 645, DVD 47
Som trogen HK ägare under åren man varit trots de problem man haft med både att förstärkaren tappar inställningar, DVD inte funkade med HMDI och ljud över HDMI osv osv... så har jag nu ÄNTLIGEN övergett HK i förmån för Pioneer och det är ju som dag o natt!

Skäms att jag varit sådant HK Freak... trodde verkligen det var kvalité man köpte! men med endast 1% fel enligt min butik som levererar HK undrar jag fortfarande hur jag alltid haft problem av mina 5 Recievers, 2 DVD osv osv

Nu behöver jag inte bry mig om 1080P problem, invänta HDMI 1.3 invänta BluRay osv osv

Känner mig så nöjd... nu kan man äntligen ha en kontroll som styr verkligen allt.. jag trycker på DVD på fjärren och då är HDMI 1 inkopplad mot HDMI 1 varför kudne inte HK ha detta i sitt system så man slipper ha HDMI 1 HDMI 2 val endast, man skall väl kunna använda de färdiga beskrivningarna på fjärren tycker jag

Nu stolt ägare av BluRay spelare LX 70A byts ut mot LX71 om 2 veckor förstärkare LX 70 och DVD LX 50 samt TV PDP 608 (60") KURO :)

Gör inte som jag... och släng pengar på skit som inte funkar H/K vill få ut saker men för det första är dem alltid senast med allt och när de väl släpps ja då funkar det inte!

Nu skall jag njuta av en film i 1080P 24fps med DTS HD ;)

Postad 24 februari 2009 - 17:56

Sligi
  • Sligi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kollade på HarmanKardons hemsida att det kommit en ny uppdatering : version 4.07
Ser inget datum när den släppts lr vad den gör,men kanske e de ngn här som redan har installerat den?

mvh:Sligi

Postad 06 mars 2009 - 20:48

pappa_clas
  • pappa_clas
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag köpte min AVR 645 dec 06 och har varit ganska måttligt nöjd, trist!! har haft trevliga erfarenheter med mina tidigare HK.

Kan det vara så att HK AVR 645 är en §##¤## skit-produkt ??
men nog om det, ska uppdatera HK 645 till firmware 4.07 ikväll.
Det hade varit kul om jag visste vad firmwaren gjorde/borde göra, är det någon som vet???

(Den första jag köpte heter Harman Kardon 630 (twin powered) tror året var 74-76, har den kvar and it still going strong. spelar ljuv musik från mina gamla vinyler.)

Postad 07 mars 2009 - 10:40

Sligi
  • Sligi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag köpte min AVR 645 dec 06 och har varit ganska måttligt nöjd, trist!! har haft trevliga erfarenheter med mina tidigare HK.

Kan det vara så att HK AVR 645 är en §##¤## skit-produkt ??
men nog om det, ska uppdatera HK 645 till firmware 4.07 ikväll.
Det hade varit kul om jag visste vad firmwaren gjorde/borde göra, är det någon som vet???

(Den första jag köpte heter Harman Kardon 630 (twin powered) tror året var 74-76, har den kvar and it still going strong. spelar ljuv musik från mina gamla vinyler.)

Tänkte oxo uppdatera till 4.07 idag men vet inte jag heller vad den gör...4.06 fixade väll radio lr TONE problemet vill jag minnas men har inte haft några problem med min stärkare nu på ett bra tag så får se om man förstör ngt nu bara eller..:S
645:an är en riktigt bra stärkare då den fungerar men verkar vara rätt så sällsynt med felfria modeller.. :/
(har haft min på service 2 gånger + fått en ny maskin en gång som oxo varit på service...
Men bra kundbetjäning har HCF (harman consumer Finland) så litet + till hk iaf....

Postad 26 maj 2009 - 18:21

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på att lägga in 4.07.
Det värsta vore ju om den förstör något.
4.06 pajade ju radion för mig men fixade däremot TONE-problemet.

Vill absolut inte skicka in den på service igen.
Tog ju väldigt lång tid på elektronikservice.se när jag hade den där.
Dessutom hade de pajat luckan så den inte längre går att stänga.
Någon som testat 4.07 redan ?

Postad 26 juni 2009 - 20:00

Sligi
  • Sligi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag är också sugen på att lägga in 4.07.
Det värsta vore ju om den förstör något.
4.06 pajade ju radion för mig men fixade däremot TONE-problemet.

Vill absolut inte skicka in den på service igen.
Tog ju väldigt lång tid på elektronikservice.se när jag hade den där.
Dessutom hade de pajat luckan så den inte längre går att stänga.
Någon som testat 4.07 redan ?

jag har 4.07:an i min...har inte märkt ngt annat än att fläkten kommer igång ca. var15:de minut.. :S

Postad 01 juli 2009 - 19:05

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

jag har 4.07:an i min...har inte märkt ngt annat än att fläkten kommer igång ca. var15:de minut.. :S

Jo jag lyckades hitta ett svar från Harman Kardon på en sida vad 4.07 gjorde och det enda som var nytt var just fläktstyrningen. För de som har förstärkaren instängda i skåp eller i hyllor med dålig ventilation.

Postad 02 juli 2009 - 08:26

Sligi
  • Sligi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jo jag lyckades hitta ett svar från Harman Kardon på en sida vad 4.07 gjorde och det enda som var nytt var just fläktstyrningen. För de som har förstärkaren instängda i skåp eller i hyllor med dålig ventilation.

Jag kommer iaf. att byta till 4.06 igen snart...orkar inte höra på fläktljudet hela tiden... :)

Postad 06 juli 2011 - 12:53

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Min HK AVR-645 började krångla igen för ett par veckor sedan.
Helt plötsligt kunde det smälla till i högtalarna och så försvann ljudet i 10-15 sekunder och kom sedan tillbaka.
Detta kom lite då och då...vissa dagar inte alls.
Jag kopplade bort allt från stärkaren och passade samtidigt på att skruva upp den för att fixa luckan som inte gick att stänga efter den varit på service.
Luckan fick jag till men problemet med ljudet som försvann fortsatte.
Nu igår hängde sig stärkaren helt och gick ej att göra någonting på.
Gick inte ens efter en total reset så nu är den helt oanvändbar.
Har ingen aning om det finns något mer man kan göra än en reset men nu blir det en ny stärkare och aldrig mer
en Harman Kardon.
Hoppas man slipper såna här problem man haft med HK nu när man byter märke.
Bye bye Harman Kardon.

Redigerat av Depeche, 06 juli 2011 - 12:58.

Postad 27 juni 2013 - 21:06

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Nu har man bytt ut sin 645:a men den stora frågan är vad kan man begära för en begagnad sådan? Vill ju ändå få någon krona för den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.