Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på stativare med tydlig o klar ljudbild

135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2006 - 16:10

qwerty123
  • qwerty123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
INO Audio Pip kanske... Ps, kanske inte så snygga men dom gör bra ifrån sig

Redigerat av qwerty123, 07 October 2006 - 16:12.

Postad 07 October 2006 - 16:14

pelar
  • pelar
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Den låter säkert skitbra, frågan är bara om man står ut med designen.

<{POST_SNAPBACK}>

He he, nä, de är inte de vackraste högtalare jag sett, men så himla fula är dom inte.
Jag uppgraderade från B&W Nautilus 804 till piP! I vårat vardagsrum så lät faktiskt piP bättre än mina 804:or. Många menar att piP största brist är att de inte går att spela högt med, men om man som vi bor i lägenhet så räcker redan piP långt över tillåten nivå.

Postad 07 October 2006 - 16:22

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Pelar : Varför inga bilder på välljudet?

Postad 07 October 2006 - 16:28

pelar
  • pelar
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Pelar : Varför inga bilder på välljudet?

<{POST_SNAPBACK}>

Orkar inte! Jag var mer aktiv i andra forum tidigare.

Postad 07 October 2006 - 18:09

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Dålig ursäkt pelar - in med lite bilder. :P

Postad 07 October 2006 - 19:14

pelar
  • pelar
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Dålig ursäkt pelar - in med lite bilder. :P

<{POST_SNAPBACK}>

Får se om jag orkar. Såg att du har ett par Dali 7, är de föregångare till Dali 7A, eller?
Jag har kvar mina 7A, men har inte använt dom på ett tag. Dom spelades det högt på mången gång :-)

Postad 07 October 2006 - 19:42

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Testa att titta på Canton Ergo 202.
Spelar ut storebror RC-L på en del parametrar, och precis som med Pipp så undrade flera av mina besökare var jag hade gömt basen.
Mycket kompetenta högtalare med välbalanserat ljud som är klockrent till akustiskt och mycket skarpskuret ljud utan att gå till ytterligenheter.

Bäst låter det såklart alltid med en riktigt bra subwoofer, men i det här fallet alltså inget omedelbart behov.

Du och jag har liknande ljudpremisser i övrig.

ungar? - stålgaller, den pefekta lösningen =)

Redigerat av Unregisteredb38af287, 07 October 2006 - 20:09.

Postad 08 October 2006 - 12:04

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Såg precis en ny het kandidat. Canton Karat M 35 - med sidmonterad 8"are förutom 6" mellanregistret och diskanten.

Riktigt grymt pris med 498,- Euro paret från HiFi-Fabrik

Hade jag haft plats nere hade jag köpt ett par på stört!

Postad 08 October 2006 - 20:45

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Såg precis en ny het kandidat. Canton Karat M 35 - med sidmonterad 8"are förutom 6" mellanregistret och diskanten.

Riktigt grymt pris med 498,- Euro paret från HiFi-Fabrik

Hade jag haft plats nere hade jag köpt ett par på stört!

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm ser riktigt fina ut, BRA TIPS! Jag jag har ingen erfarenhet av Canton men då du har samma "öra" som jag tål det att ta en närmare titt på!!! :blink:

Vet du månne ngn svensk återförsäljare för en ev. provlyssning framöver? Jag håller just på att sammanställa en lista på alla jag skall försöka provlyssna!!

Postad 08 October 2006 - 21:12

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Tror inte dom säljs i sverige längre, det är väl Canton Karat 703 DC som efterföljer?

Postad 08 October 2006 - 22:35

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Ja det är förra serien, elementen har hängt med ett bra tag nu genom en mängd serier (varför ändra ett vinnande koncept?) och det senaste som är uppdaterat är väl (förutom delningsfilter som ndras i varje serie varje år typ) att diskanten har fått en liten hornladdning.

Det är riktigt skarpskuret och detaljerat, luftigt samt stort ljud med bra kräm redan i Ergo 202, sedan finns ju även Ergo 302 men man ska hålla konarean nere på mellanregistret om det går, så resonerade iaf jag, och i den här Karat:ens (!) fall så finns ju en dedikerad 8:a som nog ställer saker och ting på sin spets.
Jag tror definitivt att jag skulle gilla den här stativaren, även om jag bara lyssnat som hastigast just på Karat´s golvare.

Kan bli svårt att provlyssna, men Hifi-fabrik är gudomliga att handla hos med superb service så iom att priset är riktigt bra så skulle jag rekommendera dig att skicka ett mail till "Rudi" på fabriken och be om en riktigt billig frakt - slå till och sälj sedan (till mig, billigt!) om du mot all förmodan inte skulle bli toppnöjd :blink:

Redigerat av Unregisteredb38af287, 08 October 2006 - 22:38.

Postad 12 October 2006 - 10:26

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag var i tisdags och lyssnade på Elac 203!!! :( Tiger99 har skrivit så här om sina intryck och jag håller med! Ett klart hett alternativ för nyköp trots att jag inte lyssnat av hela "listan"! Dock så kommer jag nog över tiden att även komplettera med sub.

Dessa underbara stativare spelar med så pass mycket punch och auktoritet i basen att man blir förlåten för att tro att man har en sub inkopplad. Mellanregistret ger verkligen röster en naturlig verklighetskänsla och en sådan själ att det är svårt att förstå hur en högtalare i den här prisklassen kan spela på ett sådant utmärkt sätt. JET III Diskanten spelar i sin tur i en klass för sig. Stereoperspektivet, luftigheten och det öppna ljudet denna förmedlar är häpnadsväckande! I mina öron den mest välspelande högtalare jag någonsin lyssnat på för rimliga pengar. Funderade även på Dynaudio Audience 42, men de var inte lika raffinerade även om de i sig också är ett par riktigt bra högtalare. Jag har även hört Audiovectors stativare och mindre golvare. Lyssnade på Mi1 och Mi1 Signature, men jag saknade lite engagemang från deras sida.<br /><br />
<br /><br />
Enligt uppgift ska för övrigt JET III diskanten vara densamma som sitter i Mi1 och Mi3 Avantgarde, fast då i en något omdesignad version. Den går även igenom alla bättre modeller från Elac ända upp till deras nya X-jet 607 för 70k!<br /><br />
<br /><br />
Ett mycket, mycket bra köp som i mitt rum på cirka 14 kvm spelar musik på ett förträffligt sätt.

Jakten fortsätter!

Postad 13 October 2006 - 00:23

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Jag var i tisdags och lyssnade på Elac 203!!!  :D Tiger99 har skrivit så här om sina intryck och jag håller med! Ett klart hett alternativ för nyköp trots att jag inte lyssnat av hela "listan"! Dock så kommer jag nog över tiden att även komplettera med sub.

Dessa underbara stativare spelar med så pass mycket punch och auktoritet i basen att man blir förlåten för att tro att man har en sub inkopplad. Mellanregistret ger verkligen röster en naturlig verklighetskänsla och en sådan själ att det är svårt att förstå hur en högtalare i den här prisklassen kan spela på ett sådant utmärkt sätt. JET III Diskanten spelar i sin tur i en klass för sig. Stereoperspektivet, luftigheten och det öppna ljudet denna förmedlar är häpnadsväckande! I mina öron den mest välspelande högtalare jag någonsin lyssnat på för rimliga pengar. Funderade även på Dynaudio Audience 42, men de var inte lika raffinerade även om de i sig också är ett par riktigt bra högtalare. Jag har även hört Audiovectors stativare och mindre golvare. Lyssnade på Mi1 och Mi1 Signature, men jag saknade lite engagemang från deras sida.<br /><br />
<br /><br />
Enligt uppgift ska för övrigt JET III diskanten vara densamma som sitter i Mi1 och Mi3 Avantgarde, fast då i en något omdesignad version. Den går även igenom alla bättre modeller från Elac ända upp till deras nya X-jet 607 för 70k!<br /><br />
<br /><br />
Ett mycket, mycket bra köp som i mitt rum på cirka 14 kvm spelar musik på ett förträffligt sätt.

Jakten fortsätter!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, kul att en till fastnade för den...hade bestämt mig för att införskaffa 203,2 efter ett halvårs lyssnande på diverse högtalare...MEN då börjar man plugga o bor nu i ett litet sketet studentrum i skåne så får vänta tills man e klar här... ;)

Postad 19 October 2006 - 23:57

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Hur går det för dig med dina lyssningar? Lite nyfiken... :lol:

Postad 20 October 2006 - 07:50

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Hur går det för dig med dina lyssningar? Lite nyfiken... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Då jag blev otroligt impad av Elac 203 gick jag igår till Best Sound igen och lyssnade, jag har inte fått dem ur huvudet (kanske är det ett tecken?)

Oh faaan om det inte lät ännu bättre!? Det tunna lite krispiga hos IKON2:an är helt borta, det är i mitt öra harmoni över hela bandet med en bas som imponerar från dessa löjligt små högtalarna. BMW-lacken gör inte utseendet och finishen sämre... :lol: TVÄRTOM! Som parentes kan jag nämna att elektroniken dem spelade med var HK:s minsting vilket min Cambridge lätt bör matcha i ljudkvalitet !?

För skojs skull bad jag också få höra ELAC:en "head to head" med Monitor Audios RS1 (som också varit ett alt), Promenad seger för ELAC som spelar med mer dynamik, själ och närvaro. Både röster, stränganslag och bas låter "renare" i brist på annat bättre ord. (Nathalie Cole, Eagles)

Det kanske upplevs som jag bestämt mig men nej, provlyssningar kommer att fortsätta även om ELAC kommer att bli svårslagen. (Jag har ju bara lyssnat på 1/4 av alla tips!)

Postad 20 October 2006 - 12:13

Keso77
  • Keso77
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Kul att du fick samma aha-känsla som jag fick av Elac.
Grymt mysiga högtalare. :lol:

Postad 15 November 2006 - 23:29

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Nå, lyssnat nå mer? Nån som är i närheten av Elac? Jag vill bara flytta till lägenhet nu istället för studentrum så jag kan fixa ett par jag med... :)

Postad 16 November 2006 - 14:13

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Nå, lyssnat nå mer? Nån som är i närheten av Elac? Jag vill bara flytta till lägenhet nu istället för studentrum så jag kan fixa ett par jag med... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket jobb på senaste tiden och "lyssnandet" har fått stå tillbaka litegrann. Dock så har jag varit och lyssnat på Kef IQ3 "EISA-awardvinnaren" som jag varit mkt intresserad av. Kanske inte helt rättvist att jämföra med ELAC:en som fortfarande finns på näthinnan/trumhinnan då den (IQ3) kostar hälften! Men i vilket fall fortfarande ett intressant alternativ...därför provlyssning. Dyrast är INTE bäst.

IQ3:an tycker jag levererar bra och imponerande ljud och det är inte för inte som den vunnit pris! Diskanten har bettet, basen imponerande, jag kommer på mig själv leende och låter jag ekonomin styra är dessa hetast just nu. Dock så är pengar inte allt och jag tycker att ELAC spelar med betydligt mer dynamik och i brist på bättre ord "stuns" :blink: IQ3:an spelar bra till och med mycket bra men kommer inte i kapp ELAC:en som fortfarande leder klart. Jag tänker också som så, att skall jag byta UPP mig så är det en idé att göra det ordentligt! :D Jag har B&W DM303 och byta upp sig bara en nivå (IQ3) kanske är att var lite väl försiktig och kanske kommer man då vilja byta direkt igen!? :)

Dock så är det ljudet som avgör varför jag inte vill diskriminera några högtalare som passar på min ljudprofil!

Har du lyssnat på ELAC?

MVH

Postad 24 November 2006 - 12:52

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag har lyssnat på Elac ja, ett par ggr... :o Blev riktigt imponerad av vad de små burkarna kunde prestatera...vore det inte för att jag bor i studentrum skulle ett par 203or finnas hemma hos mig. =) Jämförde 203 med 204, men tycker att 203 drog det längre strået, var ett tag sen jag lyssnade så kommer dock inte ihåg vad det var som gjorde jag gillade 203 bättre... :blink:

Postad 24 November 2006 - 16:08

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Jag är också en av de som hyllar ELAC. Tror inte du hittar något bättre i samma prisklass eller en bit högre upp heller för den delen.

Har ett par FS 208.2 själv. Promenadseger mot Monitor Audio RS6 som känns ruskigt överskattade för övrigt...

Postad 24 November 2006 - 16:25

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Alla ni som tycker att Elac tar promenadsegrar mot Monitor audio tycker tydligen om ljusa hissade högtalare utan en bra helhet visst Elacs högtalare är ruggigt bra men de tar vare sig rs6an eller rs1an de låter bra helt annorlunda kan även tillägga att 208orna kostar ca 4000kr mer än rs6orna och då kan man ju jämföra med Ma gs10 som soppar mattan med en 208a så återigen det handlar om ljudideal och det där med överskattning så många tidskrifter världen runt har jubblat över rs6an och rs1an alla kan inte ha fel.

Postad 24 November 2006 - 23:02

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Bara för att Elacs diskant tar fram så mycket mer detaljer än Monitor Audios, så tycker jag verkligen inte att de för den delen är ljusa och hissade som du säger. T.ex så lät även basen bättre än RS6. Sedan att Elac inte skulle ha helheten är inte ens värt att kommentera... ;)

Jag jämförde f.ö RS6 mot FS 207.2 som är ca 2500:- dyrare. Skillnaden i ljudet är betydligt större än prislappen. RS8 kostar ca 500:- mer och jag vet vilka jag skulle valt.

Och att GS 10 skulle sopa mattan med FS 208.2 är jag ytterst tveksam till. Jag har dock inte hört dom så jag kan inte säga motsatsen. Men isåfall måste det vara en helt annan högtalare än RS6 för att göra det jätteklivet.

Men nu ska vi inte sabba mer i trådskaparens tråd.

Mitt råd är iaf att lyssna själv då ingen annan än du kan avgöra vad som passar dig bäst

Lycka till

Postad 25 November 2006 - 03:26

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
aha en Elac ägare fråga din säljare om de sopar mattan med rs6orna skulle inte tro de håller med, elac är bra men inte oövervinnerliga och ja gs10arna sopar mattan med 208orna med en självklarhet och rs6orna har bättre bas än 203orna det kan du hoppa upp och sätta dig på annars behöver du kolla öronen.

Postad 25 November 2006 - 11:11

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Det var tydligen väldigt känsligt detta ;)

Jag har aldrig sagt att 203 har bättre bas än RS6, däremot 207 som jag skrev om du läser lite bättre.

Vi tycker uppenbarligen olika så jag låter denna diskussion stanna vid det

Postad 26 November 2006 - 00:46

Keso77
  • Keso77
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

aha en Elac ägare fråga din säljare om de sopar mattan med rs6orna skulle inte tro de håller med, elac är bra men inte oövervinnerliga och ja gs10arna sopar mattan med 208orna med en självklarhet och rs6orna har bättre bas än 203orna det kan du hoppa upp och sätta dig på annars behöver du kolla öronen.

<{POST_SNAPBACK}>

RS6orna har bättre bas än 203orna?
Ja det kan man väl räkna ut med arslet, med tanke på att 203orna är stativhögtalare... ;)

Postad 26 November 2006 - 01:41

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Nja, var inte så säker på det. Har Elac 203.2 och jag tycker nog helhetsmässigt att Elacarna är en bra mycket bättre högtalare än MA RS6. Elacarna har en mycket naturligare ljud. Plus en mycket behagligare klang. Det enda MA har som inte Elacarna har är djupbas. Och den är inte mycket att hänga i julgranen. Skulle helt klart kollat in Elacarna. Känns som om hifipressen har drabbats av en slags masspsykos när det gäller MA. Visst en bra högtalare men det finns annat som är bättre, exempelvis Elac. Kolla på Bestsound, Rotel RA.06 och CD-06 där har du en helt ok kombo. MA har den här lite tunna mellanregistret som jag har lite svårt med. Sedan så går de inte så djupt som jag tycker att man ska kunna förvänta sig av en högtalare för 10000. Är lite tunn i karaktären. På de punkterna så krossar Elac 203.2 MA.

Redigerat av thomas79, 26 November 2006 - 01:42.

Postad 26 November 2006 - 14:21

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Om man tycker monitor audio är tunna i mellanregistret låter onaturligt och har dålig djupbas då är man tondöv.Ma högtalarnas främsta egenskap är just mellanregistret något som jag och en hel drös ägare och säljare håller med om även de säljare som jobbar där Elac och Rotel paketet säljes.Till det påstående att 203orna skulle ha en bättre bas än rs6orna är ju inte ens värt att kommentera och att rs6orna skulle låta onaturligt ja visst gillar man inte totalt homogena högtalare så är väl Elacs superdiskant burkar ett alternativ för det är det de har ett tyskt kliniskt och onaturligt ljud bestående av konstant diskant.

Postad 26 November 2006 - 15:28

Keso77
  • Keso77
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Nja, var inte så säker på det. Har Elac 203.2 och jag tycker nog helhetsmässigt att Elacarna är en bra mycket bättre högtalare än MA RS6. Elacarna har en mycket naturligare ljud. Plus en mycket behagligare klang. Det enda MA har som inte Elacarna har är djupbas. Och den är inte mycket att hänga i julgranen. Skulle helt klart kollat in Elacarna. Känns som om hifipressen har drabbats av en slags masspsykos när det gäller MA. Visst en bra högtalare men det finns annat som är bättre, exempelvis Elac. Kolla på Bestsound, Rotel RA.06 och CD-06 där har du en helt ok kombo. MA har den här lite tunna mellanregistret som jag har lite svårt med. Sedan så går de inte så djupt som jag tycker att man ska kunna förvänta sig av en högtalare för 10000. Är lite tunn i karaktären. På de punkterna så krossar Elac 203.2 MA.

<{POST_SNAPBACK}>

Jorå, vettu...

Jag sitter på ett par 203.2'or, och jag personligen anser att de sopar mattan med allt i silverserien som MA har frambringat. Visst, de spelar inte basen som RS6/8 gör, men det gör däremot min sub.

Resten anser jag tar promenadseger mot RS. Har aldrig lyssnat på deras Goldserie, så där uttalar jag mig inte.

Postad 26 November 2006 - 16:27

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Gold-serien är flera klasser bättre än Silver-serien och därmed också troligen betydligt bättre än Elacs 200-serie. Men grabbar, ni är väldigt mycket OT nu...tråden handlar om STATIVARE med tydlig och klar ljudbild, inte om MA vs. Elac... :)

Postad 26 November 2006 - 16:54

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Ja du får tycka som du vill. Men att kalla folk tondöva tycker jag märkligt. Alla har vi olika ljudideal. Vissa gillar ju Cerwin... Men jag vidhåller det jag säger att MA är lite tunna i mellanregistret det vidhåller jag. Om jag inte minns fel så har jag läst i den officiella fler än en som har tyckt att MA har en hissad diskant exempelvis. Vill även dra mig till minnes att jag i hifi & musiks mätning att man registrerade en höjning i de högre frekvenserna men jag kan ha fel. Men det är ju som sagt olika ideal. Byter jag setup i vardagsrummet så får jag en mycket mer homogent ljud med mer värme och framför allt bättre separation och 3d upplevelse. Så ja basen är bra mycket bättre på Elac 203.2 än RS6. Så lång ner som Elac spelar det vill säga. Detta trots att jag kör med mellanklass förstärkare och cd. Elac förtjänar en kraftfullare förstärkare, MA behöver det inte.

Vad menar du med konstant diskant? Kör du dina högtalare singlewirat utan metallblecken kopplat till de låga frekvenserna endast? Det tycker jag är ett ganska konstigt påstående om man snackar homogenitet. Jag vill ha en högtalare som är homogen och med det menar jag en högtalare som inte har några styrkor. Jag vill ha en som är bra på allt. Om man säger som du gör att mellanregistret är dess styrka så innebär det att det är framträdande och därmed också ett steg ifrån homogenitet.

Postad 26 November 2006 - 17:08

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Det enda jag kan säga är att Elac kräver inte en kraftfull stärkare det gör däremot Ma kul att det är någon Tror att Ma är lättdrivna det är de inte och om man läser en recension av rs6orna av stereophile så höjer de den till skyarna trots att den inte ens kostar en bråkdel av den normala utrustningen de testar dessutom säger de att mellanregistret är i klass med en högtalare som kostar 5-6 gånger mer och att de har en känslighet på 87db men visst om du säger att Mas mellanregister är kasst så ,och återigen det där med basen hur får du till det är nyfiken.Tycker att Elac gör bra högtalare men de är på inget sätt överlägsna och de är väldigt överdetaljerade och ljusa och visst basen är tajt men inte brådljup den enda musik som är rolig att lyssna på skulle väl vara akustisk då kan man ju njuta av den där småettriga diskanten annars är de väldigt sterila i ljudet.

Postad 26 November 2006 - 18:00

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Tvärtom det är med akustisk musik som MA kommer till sin rätt med sin hissade diskant. När det gäller att få till det här trycket och få tung basintenvis musik att låta bra. Där har MA enligt problem. När jag säger att 203.2 förtjänar en bättre förstärkare syftar jag på att den är mer trögdriven än MA impedansen är runt 4ohm som lägst, (medan RS6 runt 6ohm), känsligheten på 203.2 är 88db mot RS6 91db. Däreomot inte sagt att 203.2 inte låter bra med en klen förstärkare för det gör den. På moderata ljudnivåer så låter den bra på frugans lill Teac cdreciever.

Och global, ett tips i all välmening: använd gärna punkt mer i dina inlägg. Mycket lättare att läsa de då... :)

Postad 26 November 2006 - 18:59

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
MA:s guldserie har varken hissad diskant eller tunt mellanregister...hur det är med silver-serien vet jag inte (har knappt lyssnat på den), men med tanke på alla 5-stjärniga recensioner där inget av detta nämns blir jag tveksam. Det är givetvis VÄLDIGT beroende av vilken elektronik och kablar man kopplar till högtalarna samt vilket rum de spelar i...

Postad 12 January 2007 - 20:05

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Det lutar "stenhårt" åt ett par ELAC 203 or, jag har inte lyckats lyssna på något under det senaste halvåret i stativhögtalarväg som matchar dessa och jag har lyssnat på många, DETTA FÖRUTSATT att de passat min ljudprofil (se trådbeskrivning). Jag har bestämt mig, det enda som talar emot ett köp NU är suget efter X-box 360, Cambridge 640R och 2 veckor i
Egypten!!!!!!!!!!!! hmmm

Konsumtion är kul! :)

Postad 12 January 2007 - 22:32

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Snacka om ilandsproblem :D

Postad 13 January 2007 - 11:53

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Snacka om ilandsproblem :D

<{POST_SNAPBACK}>

Bra kommentar (garvar) B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.