Sony Bravia KDL-40V2500
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-32V2500
(TV)
|
1
|
(21)
|
Inga priser |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Pixelmappat (81 inlägg)
|
16 år sedan |
Vilken Sony 40"? (10 inlägg)
|
18 år sedan |
Philips 42PFL7662D, KDL-40V2500, Sony KDL-40D3000? (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Sony KDL-32V2500 HDMI resolution (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Sony KDL-32V2500 vs Sony KDL-32D3000 (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Sony KDL-40V2500 vs KDL-40P2530 vs KDL-40D3000 (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Sony kdl-32v2500 vs Toshiba 32WL68PG (26 inlägg)
|
18 år sedan |
Naturligare bild på LCD? (40 inlägg)
|
18 år sedan |
Sony KDL32V2000 (159 inlägg)
|
18 år sedan |
Nya LCD ifrån Sony våren 2006 (872 inlägg)
|
19 år sedan |
Det händer igen.. defekt Sony v2500 ? (12 inlägg)
|
19 år sedan |
Sony KDL-V2500 + Dator (1 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 26 February 2007 - 17:39
Jag sitter på ungefär samma avstånd, tycker inte det är för stort med 40" (t.o.m. min flickvän som var väldigt skeptiskt mot den storleken, ändrade sig när vi fick vår v2500 40")Är på gång att införskaffa en LCD TV och efter lite spanande blivit sugen på en V2500. Ville helst ha en 37"-are, men V2500 finns inte i den storleken. Kikat på Sharps nya Aquos serie, men RD1E fixar bara 1024x768 (vill koppla datorn till den) och XD1E verkar vara slut (samt dyrare) överallt.
Har ett par funderingar kring 40"-aren. Jag är orolig att jag kommer att hamna för nära bilden (dvs att jag kommer att uppleva skavanker). Mitt avstånd till TV kommer att bli ca 2.70.
Borde jag satsa på 32"-aren? Lite orolig att bilden kommer att kännas lite väl liten.
Hur långt ifrån sitter ni?
Hur har folk kopplat in datorn till denna TV? Jag har ledig DVI på min dator, ska jag då satsa på DVI->VGA eller DVI->HDMI?
Det går väl enbart att få pixelmappat via VGA, men om det (för stunden) är mest filmtittande och mindre surfande, då kanske det inte spelar så stor roll och går bra med HDMI?
Vad skulle vara bäst ifall man går via VGA porten, att köra DVI->VGA eller köpa extra kort till datorn och få en extra VGA-utgång?
Postad 27 February 2007 - 10:47
Har haft den nu i 1½ månad och tycker den är perfekt, och absolut inte för stor...
Var också inne på att eventuellt skaffa 32", men när jag insåg att det motsvarade en 26" i 4:3, så var mitt val enkelt..
/golden2
Postad 01 March 2007 - 23:10
Ingen som har gjort motsvarande kopplingar på denna TV och har lust att dela med sig av sin erfarenhet?Hur har folk kopplat in datorn till denna TV? Jag har ledig DVI på min dator, ska jag då satsa på DVI->VGA eller DVI->HDMI?
Det går väl enbart att få pixelmappat via VGA, men om det (för stunden) är mest filmtittande och mindre surfande, då kanske det inte spelar så stor roll och går bra med HDMI?
Vad skulle vara bäst ifall man går via VGA porten, att köra DVI->VGA eller köpa extra kort till datorn och få en extra VGA-utgång?
Postad 04 March 2007 - 01:56
Det jag är rädd för på denna TV är eftersläpningar. Jag tittar en hel del på sport (fotboll, ishockey, tennis mm) och även vid tv-spelande är det mycket snabba rörelser. LCD-tekniken har gått fram en bra bit den senaste tiden men jag är ändå rädd för detta fenomen. Hur uppfattar ni som äger 40W2000 (och även 40V2500) problemen med eftersläpningar? Är det irriterande när man tittar på sport? Eller märker man det inte alls?
Tacksam för alla synpunkter!
MVH andrus
Postad 04 March 2007 - 09:13
Postad 04 March 2007 - 12:56
Postad 04 March 2007 - 13:02
Men visst, jag förstår, om man verkligen vill ha det senaste, för guds skull, köp då W-serien. Men Andrus skrev att han var tacksam för alla synpunkter, och nu har han fått min.
Postad 04 March 2007 - 23:14
Sen var det jag egentligen ville ha svar på om sony-lcd:erna lider av eftersläpningar. Det finns ju många här på forumet, och även i denna tråden, som äger dessa tv-apparater. Alla kan väl inte vara ointresserade av sport?
Och ja, alla åsikter är välkommna! Fortsätt komma med nya synpunkter!
MVH andrus
Postad 04 March 2007 - 23:31
Postad 04 March 2007 - 23:34
Tittar du då på snabba sporter som tex hockey och fotboll?
Finns det någon annan med erfarenhet av ovan nämda tv-apparater som vill kommentera fenomenet med eftersläpningar?
MVH andrus
Postad 04 March 2007 - 23:39
Nu var det fotboll, boxning och poker som visades.. pokern var det definitivt inga eftersläpningar på
Postad 04 March 2007 - 23:49
Någon utav sony kdl-40v2500 & 40w2000 verkar som det självklara valet nu. De verkar inte dras med de klassiska problemen som vanliga lcd-tv har (svärta, färger mm) men har ända alla av lcd-teknikens fördelar (kontrast, ljusstyrka mm), de verakar till att vara en perfekt hybrid med andra ord!
Finns det någon mer som vill kommentera problemet med eftersläpningar? Och finns där något annat bra alternativ i prisklassen (eller i prisklassen under för den delen) mot ovanstående sony-lcd:er?
MVH andrus
Postad 05 March 2007 - 23:28
Jag bumpar min frågaIngen som har gjort motsvarande kopplingar på denna TV och har lust att dela med sig av sin erfarenhet?Hur har folk kopplat in datorn till denna TV? Jag har ledig DVI på min dator, ska jag då satsa på DVI->VGA eller DVI->HDMI?
Postad 05 March 2007 - 23:31
VGA är bästa alternativet till denna TV. Punkt.Jag bumpar min frågaIngen som har gjort motsvarande kopplingar på denna TV och har lust att dela med sig av sin erfarenhet?Hur har folk kopplat in datorn till denna TV? Jag har ledig DVI på min dator, ska jag då satsa på DVI->VGA eller DVI->HDMI?
Postad 06 March 2007 - 22:36
Skönt, då blev man lite lugnare nu. Fotboll är det som visas mest här hemma.
Någon utav sony kdl-40v2500 & 40w2000 verkar som det självklara valet nu. De verkar inte dras med de klassiska problemen som vanliga lcd-tv har (svärta, färger mm) men har ända alla av lcd-teknikens fördelar (kontrast, ljusstyrka mm), de verakar till att vara en perfekt hybrid med andra ord!
Finns det någon mer som vill kommentera problemet med eftersläpningar? Och finns där något annat bra alternativ i prisklassen (eller i prisklassen under för den delen) mot ovanstående sony-lcd:er?
MVH andrus
Har en 40V2500 och ser mest på tv via den inbyggda digitalmottagaren (vilket inte är den bästa, jmf om man köper en själv) men jag tycker att bilden är bra när man tittar på sport, typ fotboll och hockey.
Jag är mkt nöjd med denna TV.
Postad 09 March 2007 - 18:23
Mvh Per
Postad 09 March 2007 - 18:44
Har beställt en KDL-40V2500 nu och har en fråga. Är det någon som vet måtten på kartongen för måste veta om jag får in den i min bil när jag ska hämta ut den.
Mvh Per
Skicka ett mail till sony eller till återförsäljaren så får du måtten av dem.
Postad 09 March 2007 - 18:54
Postad 09 March 2007 - 18:56
Nu börjar det bli riktigt intressant, kanske läge att slå till?
Det som hindrar en är väl att de kommer till att sjunka ännu mer i pris när sony lanserar nästa generations modeller. Någon som vet när de ny lcd-skärmarna från sony är planerade att släppas i Sverige?
MVH andrus
Postad 09 March 2007 - 18:59
Men testa och ring återförsäljaren, kanske lite sent idag om de har stängt? Testa annars imorgon. De ska nämligen ha de exakta uppgifterna, annars får de väl mäta på en av kartongerna.
Postad 10 March 2007 - 23:18
Har beställt en KDL-40V2500 nu och har en fråga. Är det någon som vet måtten på kartongen för måste veta om jag får in den i min bil när jag ska hämta ut den.
Mvh Per
Vet inte om detta hjälper dig, men kanske... har inte de exakta måtten...
Jag har en Volvo V70 (årsm.-06) och kartongen gick precis in mellan hjulhusen liggande på tvären.
Man kunde nästan tro att kartongen var gjord för detta...
Behövde alltså inte fälla sätet eller ngt sådant.
Hoppas att detta kan vara till lite vägledning.
Postad 11 March 2007 - 01:43
Mvh Per
Vet inte om detta hjälper dig, men kanske... har inte de exakta måtten...
Jag har en Volvo V70 (årsm.-06) och kartongen gick precis in mellan hjulhusen liggande på tvären.
Man kunde nästan tro att kartongen var gjord för detta...
Behövde alltså inte fälla sätet eller ngt sådant.
Hoppas att detta kan vara till lite vägledning.
Okej har en Volvo 850 sedan så tänkte ta den i baksätet. Undra om det går? Känns som det skulle gå men blir jobbigt om man måste packa upp tvn för att få med den hem
Postad 11 March 2007 - 16:23
Postad 11 March 2007 - 17:30
Nästan alltid är större lite coolare, men kvaliteten ändras också..
Jag sitter 2,5m ifrån TV:n är väldigt nöjd med min 32:a.
37 hade nog varit det optimala.
Postad 11 March 2007 - 17:31
Postad 11 March 2007 - 17:56
Redigerat av Philip_, 11 March 2007 - 17:58.
Postad 11 March 2007 - 18:05
Jag känner att det nästan är antigen 32v2500 eller 40w2000 för ska man väl lägga ut 18000 kan man lägga ut 3000 till. 21000 känns väldigt mycket, och jag är inte direkt den hemmabio fantast som dom flesta här på forumet är. Ska använda den mest till ps3 spel, digitaltv, dvd då och då, bd lite mer sällan. Och som du säger Frenetick, 37 tum hade vatt bättre. Tycker mest att en 40 tummare kan ta för stor plats i rummet och att det kanske blir tv med rum istället för rum med tv om ni fattar vad jag menar.
Jag är riktigt kluven!
hur stort rum har du då ? Mitt rum är ca 3*5 meter... provade med en 42" plasma och det blev verkligen tv med rum
Postad 11 March 2007 - 18:13
Jag känner att det nästan är antigen 32v2500 eller 40w2000 för ska man väl lägga ut 18000 kan man lägga ut 3000 till. 21000 känns väldigt mycket, och jag är inte direkt den hemmabio fantast som dom flesta här på forumet är. Ska använda den mest till ps3 spel, digitaltv, dvd då och då, bd lite mer sällan. Och som du säger Frenetick, 37 tum hade vatt bättre. Tycker mest att en 40 tummare kan ta för stor plats i rummet och att det kanske blir tv med rum istället för rum med tv om ni fattar vad jag menar.
Jag är riktigt kluven!
hur stort rum har du då ? Mitt rum är ca 3*5 meter... provade med en 42" plasma och det blev verkligen tv med rumDet enda man såg i rummet var just tvn.
Vet inte riktigt, men litet kan man inte klassa det som. Men max avstånd till tv:n är ca. 3 meter om man ska se den. Är bara en känsla jag har att den kommer ta över lite. Ska kolla lite med måtten. Avskyr att ha en sån här beslutsångest.
Postad 11 March 2007 - 18:19
Postad 11 March 2007 - 18:25
jag klippte ut mallar i olika storlekar 42", 37" osv.. Trodde 42" skulle vara lagom för mig, men när man väl får hem tvn så blev 42" sjuuukt stort. Det är ju inte bara bildyta , den har ju lite volym också.
Hehe, smart. Ska nog göra likadant. Har sett båda på sonycenter men det är svårt att avgöra när man inte har å jämföra med sakerna hemma.
Postad 11 March 2007 - 18:31
Förövrigt går 40V2500 att få tag på mycket billigare än de 18'000:- som de tar för den på netonnet. Bland annat tar dustin 16'000 för den.
Redigerat av andrus, 11 March 2007 - 18:36.
Postad 11 March 2007 - 18:46
Postad 11 March 2007 - 18:51
Postad 11 March 2007 - 19:03
Visst finns det internetbutiker med dålig service men det finns likväl fysiska butiker med dålig service. Så det där med att internet inte skulle vara pålitligt stämmer nog inte riktigt längre..
Bara min åsikt.
MVH andrus
Redigerat av andrus, 11 March 2007 - 19:05.
Postad 11 March 2007 - 19:06
Postad 11 March 2007 - 19:11
Vinkla för guds skull inte kartongen.
Varför inte? Det är ju ingen plasma så finns det någon annan orsak till att inte vinkla lådan. Menar om man sätter kartongen i baksätet så lär ju lådan luta lite vilket jag inte ser några problem med.
Postad 11 March 2007 - 19:11
Är det fel på tv:n ska man givetvis få den fixad, helt klart. Men jag tvivlar på att en internetbutik skulle neka dig reparation vid ett fel som garantin täcker. Skulle de av någon anledning göra det får man gå till KO och då löser det sig nog ändå.
Postad 11 March 2007 - 19:13
Varför inte? Det är ju ingen plasma så finns det någon annan orsak till att inte vinkla lådan. Menar om man sätter kartongen i baksätet så lär ju lådan luta lite vilket jag inte ser några problem med.
Lite nyfiken här, varför ska man inte vinkla en plasma?
Och om det stämmer att man inte får vinkla lcd iheller, av vilken anledning?
MVH andrus
Postad 11 March 2007 - 19:16
Ja visst kan man skälla ut säljaren och få som man vill, men det tycker inte jag är riktigt fair..
Är det fel på tv:n ska man givetvis få den fixad, helt klart. Men jag tvivlar på att en internetbutik skulle neka dig reparation vid ett fel som garantin täcker. Skulle de av någon anledning göra det får man gå till KO och då löser det sig nog ändå.
nej, det är inte fair. Men jag får min vilja igenom.
Redigerat av pelle1, 11 March 2007 - 19:16.
Postad 11 March 2007 - 19:17
Lite nyfiken här, varför ska man inte vinkla en plasma?
Och om det stämmer att man inte får vinkla lcd iheller, av vilken anledning?
MVH andrus
det kan uppstå spänningar i matrialet helt enkelt.
Postad 12 March 2007 - 22:32
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TV-apparater med inbyggd digitaltuner
7 bilder
518 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?