Dom hade inte fixat visningsex när jag var där, men dom jobbade på det.
Efter att den fått gå lite så var det bara en död pixel kvar, det kan jag leva med.
Jag har lite blandade intryck så här långt. Har hållt på och försöka ställa in bilden till nya Miami Vice då den är snyggt filmad, färgstark och har blandat med ljusa och mörka scener.
Det är väldigt svårt att hitta ett läge där man har detaljer både i mörka och ljusa scener. Antingen får jag detaljrika mörka scener men då är svärtan inte riktigt svart plus att detaljer i ljusa partier försvinner eller så får jag det motsatta förhållandet. Just nu har jag ställt på en kompromiss för film, men den inställningen är helt oduglig till Windows. Tur det finns två User Settings att ställa så nu har jag en för film och en för Windows.
Det är också lite grynigt, rörigt och aningen flimrigt här och där i bilden. Panoreringar och snabba scener känns inte heller riktigt klockrent, men jag får reservera mig lite då det kan vara min filmdator som inte alltid hänger med (Duron 1500/333 MHz, 768 Mb minne). Bilden är också märkbart ljusare i hörnen.
Det låter som att jag sågar den, men så är det inte. Den har suveränt djup och jag upplever den som ljusår bättre än den Gericom 27" LCD jag hade tidigare. Däremot tycker jag inte att den lever upp till sin specifikation, men det kanske kan vara så att TV'ns bildbehandlingn inte är i klass med panelen?
Jag kör 1360x768 pixelmappat via VGA.
EDIT:
Filmläge - Brightness 66, Contrast 80, Color scheme: Default, Backlight 5
Windowsläge - Brightness 50, Contrast 65, Color scheme: Default, Backlight 5
Jag har inga missljud i min oavsett backlight-inställning.
Redigerat av losdrivare, 13 December 2006 - 18:24.