Viva Piñata (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Viva Piñata - Special Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 31 May 2007 - 12:40
Postad 31 May 2007 - 13:07
Postad 31 May 2007 - 13:43
Svårt att veta vad alla saker gör, t.ex. som om nån skrev nyss att man måste köpa biodlarhattar till buzzlegums.
Postad 31 May 2007 - 13:48
Postad 31 May 2007 - 13:59
Tycker att det är för högt tempo i början...Det kommer ju hela tiden saker som man ska göra
Postad 31 May 2007 - 14:07
Det behöver inte alls bli rörigt om man utnyttjar alla sina trädgårdar. Ni vet väl att man kan ha 8 eller om det är 9 stycken på samma savegame?
Postad 31 May 2007 - 16:36
Bifogad fil(er)
Postad 31 May 2007 - 17:26
Varför får jag detta meddelande hela tiden? En vecka gammal X-box...
Tja, batteriet kanske har tagit slut efter 1 veckas spelande..?
Postad 31 May 2007 - 18:13
Du måste ha spelat bra mycket för att få slut batteri på en vecka
Postad 31 May 2007 - 19:15
Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 31 May 2007 - 19:16.
Postad 31 May 2007 - 22:32
Du måste ha spelat bra mycket för att få slut batteri på en vecka
Tre dagar tog det för mig
Vad gäller Viva Piñata tyckte jag att det var ett rätt kul spel. Helt annorlunda mot de spel man vanligtvis spelar. Kör dock med svensk text/röst, vilket inte många andra verkar göra
Inte suttit mer än 5-6 timmar med det hittills, så jag har inte kommit in i det så bra än. Men det är ju inga höga odds på att det blir bra många fler timmar innan man tröttnar på det.
Man får dock stå ut med lite kritik på jobbet för att man minsann spelar ett 'j***a barnspel(!)', hehe
Fredrik
Redigerat av bananplanta, 31 May 2007 - 22:35.
Postad 01 June 2007 - 07:26
Postad 01 June 2007 - 09:20
Postad 01 June 2007 - 09:24
Postad 01 June 2007 - 12:54
Postad 01 June 2007 - 16:41
VG Cats brukar inte vara bra men den var rätt rolig. Annars har PA en rolig om Viva Pinata också.
Postad 02 June 2007 - 15:49
Många vuxna människor som råkat ut för Viva pinata syndromet
så vi är inte ensamma
Bevis? titta på det här
http://www.xbox360fa...ata-confession/
Postad 15 June 2007 - 15:32
Det börjar visst bli allvarligt nu
Många vuxna människor som råkat ut för Viva pinata syndromet
så vi är inte ensamma
Bevis? titta på det här
http://www.xbox360fa...ata-confession/
Postad 17 July 2007 - 21:11
Jag är i "normala" fall en Action/racing spelare
Spelade Viva Pinata två tre timmar första gången men tyckte inte det var speciellt kul
bara rörigt och krångligt.
Kunde inte förstå vad folk tyckte var så himla kul med spelet
Så lade spelet åt sidan i någon månad medans jag spelade igenom annat skoj.
Gav spelet en andra chans för några dagar sedan, startade upp en ny trädgård den här gången med lite kunskap om hur spelet fungerar.
Och innan jag han fatta vad som hänt så låstes "10 timmar" achivments upp
och jag kan fortfarande inte sluta spela.
"ska bara göra en sak till", "måste bara locka in piniata x" "ska bara fixa.....innan jag slutar"
Helt sanslöst roligt
Postad 18 July 2007 - 13:28
Jaja det får vänta..Ligger just nu sist på min lista över spel som ska spelas
Postad 15 October 2007 - 14:51
In some ways, it was one of the really early graphical showcases of the 360, because at the time it came out, there weren't a whole lot of games that were really built just for it. A lot of them were, "Crap! Our Xbox game is not going to get supported now."
JT: Well, it went from Palm PC to the GameCube to the Xbox and the 360. I think we decided to make the leap to the 360 because we could do such things as the paper effects. Whereas if we'd have left it on the Xbox we'd have to do a texture, now we can have the actual fur.
It was in the works for that long?
JT: It started in 2002.
JC: Yeah, four years.
JT: It was basically a three-man team for a couple of years, before we ramped up.
Så de tänkte släppa det till Xbox egentligen. Det var minsann inte dåligt hur det såg ut till slut med tanke på allt det.
Postad 13 January 2008 - 19:27
Redigerat av Zizou, 13 January 2008 - 19:27.
Postad 13 January 2008 - 21:13
Postad 14 January 2008 - 06:55
Postad 14 January 2008 - 08:14
Kort och gått går det ut på att föda upp Pinator i sin trädgård. Varje Pinata har vissa kriterier för att i tur och ordning först besöka din trädgård, stanna i den, hitta en livspartner för att sen kopulera (som i spelet representeras av en dans, alltså ingen hett PInata XXX action i detta spel). Ju bättre det går för dig ökar din erfarenhet och din pengakassa. Du får en större trädgård, kan köpa mer saker och attraherar större/unikare pinator.är det någon som kan förklara för mig vad viva pinata går ut på, när har man klarat spelet?
Svårigheten ligger i att balansera innehållet i din trädgård så att du attraherar de Pinator du vill ha. Samtidigt skall du hålla dina pappersdjur sams med varandra och hålla objudna gäster borta.
Spelet är inte direkt svårt och man styr lätt hur hektiskt det är genom antalet olika sorters Pinator du har i trädgården vid en och samma tidpunkt.
-lk
Postad 14 January 2008 - 09:54
Kort och gått går det ut på att föda upp Pinator i sin trädgård. Varje Pinata har vissa kriterier för att i tur och ordning först besöka din trädgård, stanna i den, hitta en livspartner för att sen kopulera (som i spelet representeras av en dans, alltså ingen hett PInata XXX action i detta spel). Ju bättre det går för dig ökar din erfarenhet och din pengakassa. Du får en större trädgård, kan köpa mer saker och attraherar större/unikare pinator.är det någon som kan förklara för mig vad viva pinata går ut på, när har man klarat spelet?
Svårigheten ligger i att balansera innehållet i din trädgård så att du attraherar de Pinator du vill ha. Samtidigt skall du hålla dina pappersdjur sams med varandra och hålla objudna gäster borta.
Spelet är inte direkt svårt och man styr lätt hur hektiskt det är genom antalet olika sorters Pinator du har i trädgården vid en och samma tidpunkt.
-lk
ok tack så mycket
Postad 30 July 2008 - 00:01
Micromanagement på micronivå är inte min grej.
Postad 30 July 2008 - 07:46
Men det krävs ju ändå att man visar dem godiset, visar dem en annan som käkat godiset samt visar dem genom labyrinten...
Postad 30 July 2008 - 08:45
Tycker dock spelat faller en hel del på att man inte kunde korsbefrukta olika arter. Allt är ju ändå papp-maché i grund och botten.
Nån gång skall jag återuppta min trädgård. Kom inte så långt då jag var tvungen att börja om när jag migrerade till Elite (sparspelet gick inte att flytta). Vill ju köra lite av tungviktarna.
-lk
Postad 30 July 2008 - 09:31
Tycker dock spelat faller en hel del på att man inte kunde korsbefrukta olika arter.
Du har med andra ord missat ett par achievements.
Postad 30 July 2008 - 13:35
Nej. Det är det jag inte vill. Vill undvika. Går inte alltså?samt visar dem genom labyrinten...
Vet inte om det här är för mig direkt... första gången min pippifågel skulle få käka upp en mask så slänger han någon slags barneldboll på dem istället för att gå in med näbben först och slita honom i stycken. Sen flyger papper. Oookay.
Det blir minst sagt en viss kontrast att gå från detta till Gears och tvärtom.
Postad 31 July 2008 - 07:35
Mmmmm... Labyrintspelet är sketetråkigt...
Och vem gör sig besvär att plocka det där extra jobbiga chokladmyntet som ligger utanför "labyrinten" när man redan har multum med pengar
Postad 22 August 2008 - 15:41
Det ska ju gå att spela två stycken samtidigt på spelet, någon som testat och vet hur det funkar?
Postad 22 August 2008 - 15:51
Postad 22 August 2008 - 16:55
Postad 22 August 2008 - 19:52
Samtidigt? Tja, båda handkontrollerna fungerar att styra huvudgrejen med så att säga. Samtidigt. Vilket naturligtvis är helt värdelöst.Det ska ju gå att spela två stycken samtidigt på spelet, någon som testat och vet hur det funkar?
Kanske fungerar på annat sätt också, men inget jag hittade.
Maskarna blir ganska många sen så det blir nog jobbigt att namnge allt =P.masken,mosken,smisken och tasken.
Postad 22 August 2008 - 22:21
Postad 05 September 2008 - 11:19
Postad 05 September 2008 - 13:40
hur många trädgårdsuppgraderingar finns där?
Postad 05 September 2008 - 14:15
sitter och lirar ettan en hel del nu. det känns ganska kul, men jääääkligt segt. i början händer det lite, sen en jäkla massa, och sen ingenting. usch.. får väl involvera mig mer än att bara stirra på mina giftekar
. måste verkligen ha en större trädgård. just nu känns det som att man har plats med 3-4 hus, nåt träd, and thats it, vilket är jävligt tråkigt då jag vill ha en stoooooooor trädgård.
hur många trädgårdsuppgraderingar finns där?
2 eller 3 tror jag. Många missar dock att man kan ha 8 eller 9 trädgårdar samtidigt. Det är inte meningen man ska ha alla arter i samma trådgård! Då bråkar de som faaan!
Postad 05 September 2008 - 14:36
tyckte väl det skulle vara alldeles för lite plats för att ha en massa pinatas på ;D
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
34 bilder
106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?