E-outlet.se Bluff eller galet billigt?
Postad 29 November 2006 - 11:45
Postad 29 November 2006 - 12:05
Produktspecifikation:
Processor: Intel Core2 Duo
Internminne: 2 Gb (DDR2 PC2-6400). Max på moderkort 8 Gb, 4 slots
Grafik: 2 st grafikkort. ATI Radeon X1900 XTX. PCI Express, 512 Mb, VIVO, 2 x DVI. Max upplösning 2560 x 1600
Hårddisk: 300 Gb (2 x 150 Gb RAID 0) SATA/150, 10.000 rpm
Ljud: Integrerat ljud. 8 kanals High Definition
Floppy: 1.44 Mb
Optisk enhet 1: DVD-RW Dual Layer (SATA)
Optisk enhet 2: DVD-ROM / CD-RW Combo (IDE)
Nätverk: 10/100/1000 Mbps
Modem: Nej
Högtalare: Medföljer ej
Bildskärm: Medföljer ej
Tangentbord & Mus: USB tangentbord och mus
Operativsystem: Microsoft Windows Professional Edition SP2
I/O Portar:
2 x PCI
3 x PCI Express X16
6 x USB 2.0
1 x FireWire
1 x LAN RJ45
2 x Audio ut 3.5mm (en på fronten)
2 x Mikrofon 3.5 mm (en på fronten)
1 x Line in
4 x DVI
2 x S-video
2 x S/PDIF
1 x PS2 Tangentbord
1 x PS2 Mus
1 x Seriell port
1 x Parallel port
1 x 9-i-1 Mediekortsläsare
Till tidigare skrivare som tror att detta är ett riktigt företag som inte bluffar för att dom endast säljer noname varor med lock priser.
Detta är en dator med INTEL CPU, ATI grafikkort m.m. och priset för datorn är inte mer än enbart processorn kostar i "vanliga butiker". Dessutom ingår det 2 dyra grafikkort i paketet. Det finns inte en möjlighet att detta är korrekt.
Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt 9.095:-
https://www.prisjakt...kt.php?p=102733
Hightech Radeon X1900XTX VIVO Dual-DVI 512MB 4195:- *2 = 8390:-
https://www.prisjakt...ukt.php?p=81463
DVD, DVD brännare, chassi, moderkort, 2 SATA hårddiskar, minneskortläsare m.m. = minst 5000-7000:-
RAM minne = 2000:-
Totalt handlar det om datordelar för runt 25.000:-
Sug på den karamellen en stund och jämför med 8999:- som e-outlet lockar med.
Som jag skrev tidigare, om priset är för bra för att vara sant är det oftast även detta. Och detta datorpaket borde sopa bort alla tvivel.
Redigerat av Nahaz, 29 November 2006 - 12:17.
Postad 29 November 2006 - 12:43
Postad 29 November 2006 - 13:19
Även på forum som minhembio.se har butikens seriositet diskuterats.
.se
: (
Postad 29 November 2006 - 13:24
Redigerat av Thxsen, 29 November 2006 - 13:25.
Postad 29 November 2006 - 13:41
Postad 29 November 2006 - 13:48
Detta är en dator med INTEL CPU, ATI grafikkort m.m. och priset för datorn är inte mer än enbart processorn kostar i "vanliga butiker". Dessutom ingår det 2 dyra grafikkort i paketet. Det finns inte en möjlighet att detta är korrekt.
Klart det är utomordentligt oseriöst och klart jag aldrig skulle handla där... men att det är 2.93GHz står bara i rubriken, och "dubbla grafikkort" kan lika gärna tolkas som "stöd för dubbla skärmar" ("hoppsan, ja det var så vi menade, ursäkta"). Dvs som vanligt - för tryckfel eller fel i specarna ansvaras ej. Tar man ett grafikkort och en enkel Core2-processor blir priset plötsligt rimligt och det är ju inte första gången man inte fått vad man trott sig få när man handlat i en nätbutik.
Jag försvarar inte butiken på något sätt, men det är skillnad på att göra vilseledande marknadsföring och att inte leverera något alls. Med tanke på vilken makt sådana här forum har (samtliga tidningsartiklar har detta forum som källa) kanske man ska vara lite försiktig med vad man anklagar folk för.
Lärdomen är väl förståss som redan stått, verkar det för bra för att vara sant så är det förmodligen det också. Vill man ha service och riktiga produkter - stäng browsern och gå till en riktig fackhandel, innan dom försvinner helt.
Naturligtvis tycker jag det är jättebra att det finns dom som har ögonen öppna och varnar för sånt här och jag tycker det är väldigt märkligt att dom lyckats med sin reklamkampanj utan att betala för den - det är verkligen en massiv kampanj. Trist för JCDecaux.
Postad 29 November 2006 - 13:50
Postad 29 November 2006 - 13:56
En riktig bra speldator med snabb grafik. Dubbla grafikkort, fullspäckad med minne och senaste programvaran ger dig den ultimata speldatorn i år! Ett måste för den spelsugne!!
Processor: Intel Core2 Duo
Internminne: 2 Gb (DDR2 PC2-6400). Max på moderkort 8 Gb, 4 slots
Grafik: 2 st grafikkort. ATI Radeon X1900 XTX. PCI Express, 512 Mb, VIVO, 2 x DVI. Max upplösning 2560 x 1600
Hårddisk: 300 Gb (2 x 150 Gb RAID 0) SATA/150, 10.000 rpm
Det står klart och tydligt på flera ställen att det gäller 2 separata kort, och jag tvivlar på att dom sitter med en massa maskiner med sämre prestanda som dom planerar skicka ut för att sedan skylla på felskrivna texter på hemsidan. Dessutom är priset helt för lågt även om det gäller en sämre processor och endast 1 sådant grafikkort. Antingen får man luft eller tegelstenar på posten om dom skickar något alls är min gissning.
Redigerat av Nahaz, 29 November 2006 - 13:59.
Postad 29 November 2006 - 14:28
JCDecaux stoppar e-outlet.se-kampanj 2006-11-29 14:07
I 20 städer och på 1365 platser inom och utomhus gör misstänkta bluffsajten e-outlet.se reklam. Det är reklamjätten JCDecaux som glatt och villigt accepterade att företaget betalade mot faktura, trots färska styrelseförändringar och dålig kreditrating. Men avslöjandet om oegentligheterna får nu JCDecaux att dra tillbaka kampanjen med omedelbar verkan. Under morgondagen kommer annonserna förhoppningsvis ha försvunnit. Företagets vd tycker inte att de gjort fel som accepterat e-outlet som kund utifrån förutsättningarna, och understryker att de har ett stort antal kunder. Bokningen skedde dessutom på kort varsel och på en vecka som var obelagt. Läs mer i tråden på Cints Varningsforum >>
http://www.cint.se/d...px?PostID=42524
Postad 29 November 2006 - 14:57
Postad 29 November 2006 - 15:23
Fortsätt gräva och kick som ass!
Postad 29 November 2006 - 16:03
Tidigare förekommer han under 11 avsnitt i belastningsregistret, bland annat tillgrepp av fortskaffningsmedel, grovt bedrägeri medelst urkundsförfalskning och människorov. Från 2001 och fram till nu har han totalt dömts till 32 månaders fängelse.
Att han inte skulle vara en målvakt är nog ytterst otroligt. Så, vem är hjärnan bakom bedrägeriet?
Postad 29 November 2006 - 16:12
Om inte så kan det ju vara läge att följa JCDecaux exempel och stoppa spektaklet innan det blir värre än det redan är.
Postad 29 November 2006 - 16:15
Jag antar att Starweb står fast vid sin oskyldig tills folk blir lurade ståndpunkt?
Om inte så kan det ju vara läge att följa JCDecaux exempel och stoppa spektaklet innan det blir värre än det redan är.
Exakt. Om det sitter en Starweb logga på en site idag så skulle jag ta det som ett tecken på att siten kan vara skum. Det är ju knappast på det sättet de vill ses....
Postad 29 November 2006 - 16:18
Ge killen en chans! Han har ju inte ens skjutit heroin...Enligt domen då har han missbrukat cannabis, rohypnol, kokain, amfetamin och anabola stereoider.
Postad 29 November 2006 - 16:18
Postad 29 November 2006 - 16:21
Starweb är rädda för att bli stämda...
Tekniska fel kan ju alltid inträffa. En rad i en config fil kan t.ex. trilla bort. Frågan är om kunden ringer och felanmäler...
Postad 29 November 2006 - 16:24
Postad 29 November 2006 - 16:31
Vi har diskuterat detta IRL här nu och kommit fram till att det måste vara Minhembio.com. Denna tråden slår ju alla rekord i antal visningar på kort tid. Riktigt bra för statistiken och därmed även debiteringsunderlaget mot annonsörer!!Så, vem är hjärnan bakom bedrägeriet?
Postad 29 November 2006 - 16:49
Postad 29 November 2006 - 17:32
Med tanke på den press jag fått och kommer få om Cint.se så är väl jag också en huvudmisstänkt. En lite lustig sak är att tråden från Cints forum verkar ha halkat bort från Google. Ett tag var det den enda sidan som syntes när man sökte på e-outlet.se, men nu syns den inte alls. Det var samma sak med Peggyab för några veckor sedan. Undrar vad det beror på...
Nästan 10.000 trådvisningar på tre dagar på Cint är ju inte fy skam heller. Det är underbart att se hur väl nätet fungerar som konsumentnätverk i såna här fall. Tiden det tar för en bluff att avslöjas krymper från år till år.
Jag passar på att klippa in det här i tråden, eftersom många läser den. Förra årets stora bedrägeri, Teknikboom, är fortfarande ouppklarat. Cint har dock spelat in ett samtal med den bedragare som då skötte alla annonsbokningar och kontakter utåt. Han kallade sig Peter Eriksson, men det är knappast hans riktiga namn.
Lyssna på ljudfilen nedan. Vet du vem det är? Känner du igen varifrån han kommer? Tipsa [email protected] i såna fall.
Om Teknikboom mfl nätbedrägerier kan läsas här:
http://www.cint.se/s...p?type=1&id=995
/Anders Nyman, Cint
Postad 29 November 2006 - 17:45
Detta tips skulle jag påstå vara värt åtminstone 10 000 kr hos t ex Aftonbladet...med tanke på de nummer och all annan fakta som alla här samlar ihop + Cint....
...annars är ni MER blåsta på pengar än de som skulle ha köpt en plasma på E-outlet...
För övrigt, otroligt bra jobbat alla på Minhembio....synd bara vi inte har en som fixar ljudinspelningar oxå....
ps...är journalist...men snart "på andra sidan"....
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 29 November 2006 - 17:48.
Postad 29 November 2006 - 18:20
Postad 29 November 2006 - 18:32
...köper det resonemanget, men borde inte ÄVEN välvilliga personer få betalt/ersättning?...för vem är det som tjänar mest pengar på detta/att det finns snubbar som startar t ex E-outlet i vårt avlånga land.......vissa kanske informarar tidningar etc. av välvilja...inte för att tjäna pengar
Vore inte mer än rätt att ALLA som gör en stor del av kvällspressens arbete får i alla fall liiiiiiite betalt de oxå....
För det är lika fel/smart om nu ingen som kommit in med detta tips och inte ens fått en förfrågan om de vill ha något i ersättning...
OT....vara bara tänkvärt till nästa gång...men självklart får vi inte hoppas på en nästa gång...
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 29 November 2006 - 18:46.
Postad 29 November 2006 - 18:48
Är det för bra för att vara sant, så...
Redigerat av Unregistereded94f3cc, 29 November 2006 - 18:49.
Postad 29 November 2006 - 19:45
Varför har dem hemlig boxadress ?
Köp inget därifrån.
Postad 29 November 2006 - 20:15
MVH THXcht
Postad 29 November 2006 - 20:20
Postad 29 November 2006 - 20:28
Det är ju bara tur i oturen att de blivit avslöjade innan de ens dragit igång. Förhoppningsvis har kvällstidningarnas varningar i veckan nått fram och inte folk går på liknande försök, det kommer nog flera...
Postad 29 November 2006 - 20:49
Redigerat av Unregisteredc77a54c0, 29 November 2006 - 20:53.
Postad 29 November 2006 - 21:13
Var det någon som nappade på det här eller var det en bluff???
PS3 core model 299 usd !
http://www.prezenter...aystation3.html
Postad 29 November 2006 - 21:36
Ja det är verkligen killar man vill betala i förskott till33-åringen dömdes senast 2003 för grovt narkotikabrott. Enligt den domen förekommer han sex gånger tidigare i belastningsregistret, han är bland annat dömd för rån och narkotikabrott. 31-åringen har nyligen sluppit ut från en anstalt,
Postad 29 November 2006 - 21:48
Postad 29 November 2006 - 22:05
DN har den eventuella bolagsbluffen som sin förstanyhet nu...
Toppnyhet=inte speciellt oväntat. En sån här nyhet är GULD värd i juletider....
Även mediabranschens egen " stora drake" Dagens Media har numera nyheten i topp!!
Tyvärr bara om Cint.se som de fick nys om via JCDecaux....
Blir en rejäl artikel i Dagens Medias papperstidning...någon som fortfarande undrar om det är en bluff eller inte....?
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 29 November 2006 - 22:47.
Postad 29 November 2006 - 22:15
www.e-outlet.se
Förövrigt såg jag flera tomma reklamtavlor på vägen hem så det verkar som om man börjat plocka ner reklamen redan.
Redigerat av Megapolaren, 29 November 2006 - 22:18.
Postad 29 November 2006 - 22:26
http://server.starwe...rticleId=211212
Obs! Ingen anklagan/riktigt påstående...bara lite lustigt sammanträffande...
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 29 November 2006 - 22:32.
Postad 29 November 2006 - 22:38
Gött jobbat allihopa!
Postad 29 November 2006 - 23:22
Förutom alla stackars ovetande kunder så går också dessa sidor ut över oss seriösa näthandlare. Människor är fortfarande ganska rädda för att handla på nätet och denna sidan visade ju att det finns fog för rädslan.
Hur de hade tänkt sig att få det hela att fungera är dock en intressant fråga. Hela affären verkar märklig och dåligt genomtänkt. Varför annonserade de så långt innan öppning? Hur hade de tänkt att de skulle lyckas få ett inlösenavtal med en bank?
Postad 29 November 2006 - 23:33
// Lyckman
Redigerat av Lyckman, 29 November 2006 - 23:34.
Postad 29 November 2006 - 23:36
Kanske fått inspiration av MediaMarkt....Intressant tråd...
Förutom alla stackars ovetande kunder så går också dessa sidor ut över oss seriösa näthandlare. Människor är fortfarande ganska rädda för att handla på nätet och denna sidan visade ju att det finns fog för rädslan.
Hur de hade tänkt sig att få det hela att fungera är dock en intressant fråga. Hela affären verkar märklig och dåligt genomtänkt. Varför annonserade de så långt innan öppning? Hur hade de tänkt att de skulle lyckas få ett inlösenavtal med en bank?
En massa exponering för oerhört många människor INNAN öppning och sen tokkö vid invigningen på nätet=MÅNGA hinner handla under en kort period...innan bluffen upptäcks...trodde de...
Dessutom tror jag de tvingades annonsera lite tidigare än de velat (innan StarWeb fått igång siten skarpt) eftersom JCDecaux hade ledigt just denna vecka...
Inlösenavtalet är dock en annan fråga...men TeknikBoom m.fl. har ju lyckats så varför inte?
Lite komiskt att inte Aftonbladet.se skrivit ett pip ännu...men det kanske inte är så konstigt...de blev ju blåsta/lurade på annonser också...hoppas i alla fall att de nämner sin nya lilla "guldkalv"...Prisjakt + Minhembios och dess medlemmars arbete för att minimera skadan...
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 29 November 2006 - 23:43.
Postad 29 November 2006 - 23:38
Fick dock för mig att jag läste något om dibs tidigare i tråden och då krävs ju ett inlösenavtal.
Postad 29 November 2006 - 23:43
Hehe, står 299 $ på ett ställe, där det står 399 $ för premium. Men det står $725 lite längre upp för premium.Det här då?
Var det någon som nappade på det här eller var det en bluff???
PS3 core model 299 usd !
http://www.prezenter...aystation3.html
Dessutom är det en riktigt gammal bild, med den handkontrollen det inte blev något av.
Postad 29 November 2006 - 23:47
Ja. Eller för de som inte har lust att ligga på ett dyrt inlösenavtal. Har ju helt å hållet att göra med hur hög omsättning/försäljning man har.Jag känner till Payer och de verkar helgjutna för blufföretag.
Typen av tjänst drar ju givetvis till sig oseriös verksamhet vilket är tråkigt iom att det skapar ett oförtjänt dåligt rykte för de som erbjuder det. Jag hade problem i början med att folk struntade i att checka ut när de såg att Payer stod för transaktionen. Inte så ofta numera dock...
Postad 30 November 2006 - 01:29
Alla överföringar av pengar loggas från topp till tå idag, från ip-adress som kör överföringen, till betalningsmottagare... allt i enlighet med de bestämmelser för övervakning av civila som gäller för dagens transaktioner (support till terror mm)...
Till och med fuckin' lilla JAG skulle kunna knipa dessa bedragare i hälsenan med rätt resurser.
Nordea-bedragarna var ju till och med rent skrattretande till och med för en person som hade basic kunskaper i spårning... ändå får de fortgå...
Bankerna VET vem som tar emot pengar, vart de går och vart de hamnar, och även vem som hämtar ut dem tack vare övervakningsteknologin. Ändå så kommer bedragarna undan.... Alltså ursäkta mig, men för mig verkar det som om polisen är inblandad i det här skiten... Det finns inte en chans i ****t att dessa bedrägerier skulle kunna resultera i att ingen grips och ställs till svars för blåsningsbrott...
Detta stinker... det luktar "högre agenda" om detta snarare än att förhindra att enskilda personer får temporära problem...
Artiklar hos Expressen är diskuterbara i deras forum, förutom jusst denna.....
Pojkar och flickor, U're being SCREWED!
...och de medier och myndigheter som ni tror skyddar er mot detta, är fan med på dealen!
Ekonomiska transaktioner är de mest bevakade transaktionerna i världen. Inte ens biologiska vapen har högre kontroll där...
Postad 30 November 2006 - 05:19
Redigerat av xenax, 30 November 2006 - 05:19.
Postad 30 November 2006 - 07:43
Jag ställer mig förbannat frågande till europol's kompetens att spåra de som blåser folk online, särskilt när de kör på elektroniska överöfringar av pengar...
Alla överföringar av pengar loggas från topp till tå idag, från ip-adress som kör överföringen, till betalningsmottagare... allt i enlighet med de bestämmelser för övervakning av civila som gäller för dagens transaktioner (support till terror mm)...
Till och med fuckin' lilla JAG skulle kunna knipa dessa bedragare i hälsenan med rätt resurser.
Nordea-bedragarna var ju till och med rent skrattretande till och med för en person som hade basic kunskaper i spårning... ändå får de fortgå...
Bankerna VET vem som tar emot pengar, vart de går och vart de hamnar, och även vem som hämtar ut dem tack vare övervakningsteknologin. Ändå så kommer bedragarna undan.... Alltså ursäkta mig, men för mig verkar det som om polisen är inblandad i det här skiten... Det finns inte en chans i ****t att dessa bedrägerier skulle kunna resultera i att ingen grips och ställs till svars för blåsningsbrott...
Detta stinker... det luktar "högre agenda" om detta snarare än att förhindra att enskilda personer får temporära problem...
Artiklar hos Expressen är diskuterbara i deras forum, förutom jusst denna.....
Pojkar och flickor, U're being SCREWED!
...och de medier och myndigheter som ni tror skyddar er mot detta, är fan med på dealen!
Ekonomiska transaktioner är de mest bevakade transaktionerna i världen. Inte ens biologiska vapen har högre kontroll där...
det må så vara men regler och lagar om integritet och personskydd etc. gör bl.a. att bankerna inte får ge ut namnet på kontoinnehavaren om polisen inte redan misstänker personen i fråga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
73 bilder
734 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?