Kommer nämnligen köpa denna TV:n i April och det hade vatt skoj att slippa hitta en sån kabelgrejs.
Samsung LE40F71B
(TV)
|
1
|
(33)
|
Inga priser |
Samsung LE-40F71 Blinkande färger (41 inlägg)
|
16 år sedan |
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg)
|
17 år sedan |
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Samsung, Sony eller Sharp? (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Val av LCD - Sharp XD1E, Samsung F71, Sony W2000 (47 inlägg)
|
18 år sedan |
LG 42lb2r eller Samsung LE-40f71 (17 inlägg)
|
19 år sedan |
Samsung F71 (1 inlägg)
|
19 år sedan |
Samsung LE-40F71BX eller SONY KDL-40W2000 ? (328 inlägg)
|
19 år sedan |
HTPC + Samsung F71? (30 inlägg)
|
19 år sedan |
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg)
|
19 år sedan |
Full-HDTV från Samsung ger knivskarp bild (18 inlägg)
|
19 år sedan |
Vilken är bäst? (5 inlägg)
|
19 år sedan |
LE-40M71 vs LE-40F71B (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Sharp/Sony/Samsung (2 inlägg)
|
19 år sedan |
HDTV och "LCD LED TV" från Samsung! (53 inlägg)
|
19 år sedan |
Samsung (2 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 13 March 2007 - 17:36
Kommer nämnligen köpa denna TV:n i April och det hade vatt skoj att slippa hitta en sån kabelgrejs.
Postad 13 March 2007 - 17:50
Och är det inte så att i princip alla bildvisare overscannar på dvd, bluray etc? Var det inte det som framgick av den texten som fanns länkad i nån av f71-trådarna. Jag är iaf övertygad om att TV'n visar upp den bild som den ska visa upp när den visar bluray och att det inte är någon miss från samsung. Skulle tro att "konkurrenternas" LCD's också overscannar på samma vis.
kan det verkligen stämma? på BD / HD DVD finns ju ingen anledning att overscanna, de är konstruerade för moderna bildvisare och har (såvitt jag sett) ingen som helst kompensering för overscan (vilket inte heller de flesta DVD-filmer från senare år har).
om TV:na då ändå overscannar för att kompensera för en effekt som las in på DVD för att kompensera för äldre TV:ars inkompetens är det ju... helt barockt! och stjäl bild för oss =(
Postad 13 March 2007 - 22:58
Postad 15 March 2007 - 14:21
Hejsan på er allihop! Gör här mitt första inlägg någonsin på forumet:)
Har precis beställt 3st kablar från USA via e-bay som skall passa. Hör av mig när jag fått dem om någon är intresserad av att köpa eller låna. Om ni själva vill hitta kabeln är det enklast att söka på "Serial cable+Kodak DC20"....
Snart skall jag beställa F71 också...46"
Tack för ett mycket bra forum!!!!
Tyvärr har jag inte fått kablarna ännu och skall åka på semester i 4 veckor, så om någon vill ha från mig får ni vänta ett tag är jag rädd:(
Fick min F71 igår och skall börja ställa in bilden ordentligt nu.
Vanlig Tv ser fördjävlig ut men DVD var grymt! Skall bli kul att testa med Blu-ray när man införskaffat sig PS3
Postad 15 March 2007 - 18:36
Vanlig Tv ser fördjävlig ut men DVD var grymt! Skall bli kul att testa med Blu-ray när man införskaffat sig PS3
Hej
När du säger att vanlig tv ser fördjävlig ut, menar du då den inbyggda analoga mottagaren eller är det bilden från en boxer/parabolmottagare (digital) ?
Undrar..
Postad 15 March 2007 - 20:57
[/quote]
Nu är det bestämt, det blir en F71, efter att ha velat fram och tillbaka i veckor mellan olika paneler. Talade med en Samsung ÅF i dag, som tyvärr meddelade att man för stunden inte kan leverera F71:an - "det är något problem på apparaten man måste rätta till". Vilket problemet är, och när leveranserna kommer igång igen får jag veta i morgon. Det kan ju vara så att de nu lägger in ny mjukvara i panelerna, inkl. firmware.
Beträffande kabeln för att lösa overscan-problemet så är det korrekt att dessa går att få tag i i USA för det facila priset av $ 3,85. Jag har bett att få fraktkostnaden till Sverige bekräftad, och kan lika gärna beställa 2 för att sedan skicka ut en på turné som tack för hjälpen med all info. Räknar med att ha dessa inom någon vecka, bara att höra av sig.
Postad 19 March 2007 - 10:09
Det som behövs:
Modelkod:
Serienummer:
Inköpsdatum:
Inköpsställe:
Postad 19 March 2007 - 11:24
Man kan nu genom att ringa till samsung Sverige beställa en kabel samt en kortare manual på svenska.
Det som behövs:
Modelkod:
Serienummer:
Inköpsdatum:
Inköpsställe:
Låter super. Är det bekräftat av dem ?
Postad 19 March 2007 - 14:05
Efter att ha gett de uppgifter de önskade så lovade de att genast skicka en kabel, skiva med firmware och instruktioner på svenska. Allt detta tog 5 minuter. Återstår bara att se hur snabbt "genast" är för dem! Återkommer när jag fått uppdateringsgrejjerna från Samsung.
Postad 19 March 2007 - 18:10
Postad 19 March 2007 - 18:13
Har varit sugen på den här länge, men när jag ringde Samsungsupporten sade de åt mig att de inte hade några planer på att stöda firmwareuppgraderingen.
Nu kanske man skall ta en titt på den... iofs kommer ju den här babyn snart .....
LN-T4065F
Undrar hur mycket försäljning de torskade på att inte ringa hem och skaffa firmwaren tidigare.
Postad 19 March 2007 - 20:19
Postad 20 March 2007 - 09:59
Postad 20 March 2007 - 11:00
nu till frågan.. va är det som händer med dem andra ingångar efter uppdateringen, componet och Vga!funkar du fortfarande på 1080P ?
tack
Postad 20 March 2007 - 13:06
Mitt mail till dom: [Product] LE40F71B
Subject: Bekräfta detta tack.
Hej!
Vi är många som undrar följande:
Kan man nu beställa Kabel samt kort manual på svenska från er? Detta för firmwareuppdatering som åtgärdar Overscan på LE40-F71. Se följande länk där vi har diskuterat i forumet: https://www.minhembi...0
Där sägs det att man bara behöver Modellkod, Serienummer, Inköpsdatum samt Inköpsställe. Kan ni bekräfta att detta stämmer, att man kan få kabel+andra nödvändigheter för att uppdatera sin TV?
Deras svar:
Det stämmer att vi nu sänder ut kabel och cd-skiva med mjukvara för att
uppdatera tv-apparaten.
Det är bara att ringa in till supporten på nr 0771 - 400 200 för att få
dom utsända.
Mjukvaran som vi sänder ut är version 1009SVC
Redigerat av shuriken, 20 March 2007 - 13:07.
Postad 21 March 2007 - 14:37
edit: Fan också !! Hade ju såklart ingen seriell port på min dator
Redigerat av Baily, 21 March 2007 - 15:22.
Postad 21 March 2007 - 21:14
På engelske AVForums er det en som har fått tak i 1010SVC firmware. Han vil legge den ut så snart han kan slik at andre kan laste den ned
Link: Bla ned til svar nummer 6 på siden
Postad 22 March 2007 - 11:31
Attention all!!
På engelske AVForums er det en som har fått tak i 1010SVC firmware. Han vil legge den ut så snart han kan slik at andre kan laste den ned
Link: Bla ned til svar nummer 6 på siden
Verkade inte vara några större skillnader ?
Postad 22 March 2007 - 11:46
Verkade inte vara några större skillnader ?
Mener du i forhold til 1009SVC eller 1010?
Denne fikser både pixelmapping OG problemet "crazy colors" som oppstår når man starter TV'en i "Movie mode" for så og endre modus. 1009SVC gav pixelmapping, men fikset ikke "Crazy colors" mens 1010 fikset fargeproblemet men gav ikke pixelmapping (Just scan). 1010SVC fikser altså begge deler..
Postad 27 March 2007 - 01:05
Nu driver en HTPC den å kör 720p och 1080i i trevlig skärpa.
Den som skrev att overscan inte var ett problem har aldrig använt den som datorskärm...
Postad 27 March 2007 - 07:19
Postad 27 March 2007 - 20:12
Undrar om någon som fått programvara o instruktioner skulle vilja va hygglig o kopiera o skicka till mig, Jag har köpt min LE40F71B på Pixmania och den levererades från Paris så Nordisk garanti o support gäller ej enligt Samsung = fel serienummer på TV´n.
En tackar på förhand för alla svar
Postad 20 April 2007 - 13:54
Hej
När du säger att vanlig tv ser fördjävlig ut, menar du då den inbyggda analoga mottagaren eller är det bilden från en boxer/parabolmottagare (digital) ?
Undrar..
Jag menar den analoga mottagaren i tv-n. Men nu har jag haft lite tid att pilla med färginställningarna, stängt av dynamic dimming och dynamic gamma i servicemenyn= helt ok bild!
Postad 20 April 2007 - 16:36
Givetvis kom kablarna jag beställt från USA i början av veckan, haha
Så om det är någon som vill ha är det bara att skicka ett PM
Redigerat av Unregisteredb62c5fbf, 25 April 2007 - 18:50.
Postad 26 April 2007 - 11:37
Postad 16 May 2007 - 11:25
Fick min Samsung F71 förra veckan och försökte beställa servicekabel från samsung idag men tydligen var det import från annat land.
Till frågan: Vart kan jag köpa servicekabeln?? eller är det någon här på forumet som kan skicka sin kabel för en peng?
Postad 21 May 2007 - 09:51
Min är en import från tyskland och då måste jag uppdatera med en tysk firmware. Någon som vet vart man kan ladda ner den senaste tyska firmware:n?
Postad 21 May 2007 - 22:30
Mera strul... Tydligen är det olika versioner av firmware beroende från vilket lande tv:n kommer från.
Min är en import från tyskland och då måste jag uppdatera med en tysk firmware. Någon som vet vart man kan ladda ner den senaste tyska firmware:n?
Är du helt säker? För när jag fråga supporten om firmware så mena killen jag snacka med att det är samma tv bara olika märkt för olika länder. För jag har inte sett nåt om att man skulle behöva ha olika firmware på nåt forum?
Men han på supporten kanske inte visste egentligen, men känns skumt om d skulle köra olika firmware ...
Har du servicekabel? var har du isf fixa den ifrån?
Jag vet inte om du har denna länk: http://www.egraphixs...os.com/samsung/
Där verkar det finnas allt man behöver, bara man har kabeln.
Redigerat av Nicker, 22 May 2007 - 00:44.
Postad 24 May 2007 - 13:17
Postad 24 May 2007 - 20:25
Postad 29 May 2007 - 18:11
Nu har jag fått en riktig kabel men får det inte att fungera. följande meddelande kommer från Flash Downloader: "check communication link no response from target..." . Vilken Baudrate skall användas? 115200 föreslår verktyget.
Har du kommit ihåg att sätta igång Tvn efter att du har slagit igång sökningen?
Postad 30 May 2007 - 14:44
Men jag lånade en PC med COM-port och så fungerade allt som det skulle.
Stort tack till Sir_Sado för att han skickade mig en av sina kablar!
Postad 06 June 2007 - 11:56
MEN nu är kablarna som var till övers slut och jag kan bara låna ut den jag har kvar...
Postad 07 June 2007 - 17:38
Varför levererar dom dessa när man måste hålla på så här??
Postad 04 July 2007 - 23:38
Har dom lagt på nyaste firmwaren från fabrik/butik?
Vill ha en full hd och denna ha gått ner i pris ordentligt.
Men det betyder för den skull inte att man är sugen på jaga batchar och skicka kedjebrev runt hela landet för att få allt och funka.
Tacksam för svar
Postad 08 July 2007 - 11:05
Det måste du inte. Bara ring Samsung. De fixar det nu. De skickar firmware och kabel.
Jag undrar dock också över om det är fixat med nya leveranser. Ska nämnligen köpa en snart.
Postad 13 September 2007 - 23:30
Vad behövs för att få till just 1920x1080@50hz? Någon som vet?
Har inte gjort uppdateringen till 1009(justscan) mjukvaran än, skulle det hjälpa?
//Peter
Redigerat av eddy67, 13 September 2007 - 23:31.
Postad 08 January 2008 - 16:35
Postad 17 March 2008 - 17:08
Postad 20 March 2008 - 16:09
Postad 24 June 2008 - 21:33
har precis uppdaterat med firmwaren i tråden och det fungerar riktigt bra : - ) nästan som en ny tv ; - )
Postad 08 January 2009 - 17:19
Var skönt att jag hittade denna tråd, så jag ringde samsung och sa att jag läste vad någon här tidigare skrivit, att det bara var att ringa till dig och så skickar dom ut en kabel och CD-skiva.
Nu när jag gör det, så säger dom att dom är medvetna om problemet och det är OMÖJLIGT att fixa och dom vägrade skicka ut någon kabel + CDskiva. Frågade givitvis hur dom kunde sälja en TV när dom var medvetna om problemet. Fick nå mummel tillbaka.
Iaf, så är jag desperat att fixa det här problemet, skulle någon vänlig person som fick kabeln, CDskivan och instuktionerna av Samsung kunna skicka dom till mig? Skickar givitvis tillbaka allting när jag är klar.
Postad 14 March 2010 - 21:02
tack på förhand
Postad 29 December 2010 - 11:21
Tänkte bara dela med mig av kopplingsschema för att göra en egen kabel. Se bifogad fil.
Det är bara att ta en seriell kabel och skrota sedan ta en 3.5mm stereokontakt med kabel från något headset och skrota. Löd sedan ihop kontakterna enligt kopplingsschemat.
Vill bara dela med mig av detta då det verkar vara svårt att finna en aktiv länk där detta kopplingsschema finns i dagsläget.
Tänkte testa och löda ihop en kabel själv idag och uppdatera min gamla LE40F71 ikväll då jag stört mig på overscan som fan när man kör den mot datorn.
Samsung sverige verkar försöka sätta någon form av världsrekord i kundfientlighet dom gånger jag vart i kontakt med dom så man lär ju fixa sakerna själv.
Bifogad fil(er)
Postad 27 February 2011 - 11:40
Tjena,
Tänkte bara dela med mig av kopplingsschema för att göra en egen kabel. Se bifogad fil.
Det är bara att ta en seriell kabel och skrota sedan ta en 3.5mm stereokontakt med kabel från något headset och skrota. Löd sedan ihop kontakterna enligt kopplingsschemat.
Vill bara dela med mig av detta då det verkar vara svårt att finna en aktiv länk där detta kopplingsschema finns i dagsläget.
Tänkte testa och löda ihop en kabel själv idag och uppdatera min gamla LE40F71 ikväll då jag stört mig på overscan som fan när man kör den mot datorn.
Samsung sverige verkar försöka sätta någon form av världsrekord i kundfientlighet dom gånger jag vart i kontakt med dom så man lär ju fixa sakerna själv.
Håller med om Samsung och kundfientlighet. Ringde dem om detta för ett drygt halvår sen och fick information om att en tekniker skulle kontakta mig för att komma ut och fixa det, mot betalning om 500-1000kr självklart. Men ringde det någon tekniker? Nej! För stor organisation det där verkar det som.
Men... hur gick det?
Du har inte lust att skicka (bor i Helsingborg) en sådan till mig när du är klar? Är nämligen helt grön på sådant och äger inte ens en lödkolv. Jag skickar tillbaka den när jag har flashat och står självklart för frakt fram och tillbaka. Skicka ett PM till mig om du kan tänka dig att göra detta så får du min adress. Tack på förhand!
Postad 14 March 2011 - 11:23
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Samsung LE-40F71 Blinkande färger
11 bilder
2032 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?