Utomhus är bilden bra undrar om det är ngt. fel på kameran eller om det är någon inställning man kan ändra men det borde ju skötas automatiskt
Canon Camcorder Legria HV20
(Videokameror)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 19 January 2008 - 21:07
Utomhus är bilden bra undrar om det är ngt. fel på kameran eller om det är någon inställning man kan ändra men det borde ju skötas automatiskt
Postad 21 January 2008 - 01:33
Tjenare har nyss köpt en HV 20 och tycker att bilden när man filmar innomhus är halvdålig det blir som en grynig yta.
Kameran vill ha en ljus bild, den ökar ljusstyrkan elektroniskt. Låser du bländaren på 1.8 kommer du få en bättre bild.
Postad 21 January 2008 - 22:30
Tjenare har nyss köpt en HV 20 och tycker att bilden när man filmar innomhus är halvdålig det blir som en grynig yta.
Kameran vill ha en ljus bild, den ökar ljusstyrkan elektroniskt. Låser du bländaren på 1.8 kommer du få en bättre bild.
Tack för hjälpen!
Postad 21 January 2008 - 22:42
En förutsättning för bra, rörliga bilder är ju tillräckligt med ljus. Har du någon gång tittat på när någon spelar in
riktig film inomhus så vräker man på med kilowatt med ljus. Inomhusljus vintertid räcker normalt inte till för optimal
bild. Tycker ändå Canon HV-20 klarar sig förvånansvärt bra i sämre ljusförhållanden.
Postad 21 January 2008 - 22:49
Postad 22 January 2008 - 17:15
Postad 25 January 2008 - 13:59
som jag ser det så är det stora nyheten att höljet är svart. Stillbild är samma max 3.1mpix.
Det som är nytt är "högkapacitetsbatteri BP-2L24H (949 kr webhallen.com), som ger upp till fyra timmars kontinuerlig inspelning på en enda laddning"
När kommer bandet som har samma kapacitet???
Men batteriet funger nog till HV-20 (det är en stor klump).
Orgenalbatteriet klarar fortfarande en timmes kontunueliginspelning har nu använt den i över ett ½år.
När jag byter band efter en timme så bytter jag åxå batteri. Många batterier kan det bli
Önska på förbättringa
- Bättre mikrofon som inte tar upp Kameraljud
- Bättre viloläge vid av och på slag.
- En annan plasering av blixten för att kunna använda vidvinkel.
(- Band som klara fyra timmars "HD"-inspelning till batteriet)
- Fast minne på typ 1TB
"-Som sakt va så är det bara fantasin som sätter begränsningen"
Postad 27 January 2008 - 07:57
Kan man "resetta" kameran på något vis?
Sen en fråga angående garantin. Hur fungerar det när kameran är köpt i Japan, har Canon någon världsomspännande garanti så man kan lämna in den var som helst? Är nämligen nere i Nya Zeeland just nu.
/Martin
Redigerat av e2zippo, 27 January 2008 - 07:57.
Postad 28 January 2008 - 13:31
Har fortfarande inte fått min externa mik så nu blir det att beställa en DM-50. Det jag reagerar på är att du säger tidigare i tråden att missljud från kameran inte försvinner i samband med extern mik, och det är lite det som är huvudgrejen med införskaffandet.
Har precis skaffat mig en Pioneer tv av bättre sort (så fick jag skryta om det) och upplever/uppskattar nu min HV20 kamera än mer. Det är nu med ny tv och vintermörker man går igenom mycket av det som spelades in under sommarn/hösten, så nu återstår att få bättre ljud.
Ser att du även kör med vidvinkel. Vad rekommenderar du, erfarenheter kring detta.
Var köper du in dessa produkter?
Är det någon som vet var jag kan vända mig för att diskutera/köpa/se på produkter och tillbehör (HV20 och snarlika produkter) i Malmöområdet, sökt men hittar ingen affär.
Postad 10 February 2008 - 09:00
Visst blir ljudet mycket bättre med DM-50, men man kan nu bara anna ljudet från kameran nu i tysta inspelningar. Rör man kameran så hörs knappandet en aning. Men själva ljudkvaliten bilr mycket bra. Det bästa är nog en separat mikrofon som man inte sätter på kameran utan håller den i handen vid sidan av kameran, men då bör man vara två som filmar. En till kameran och så en till mikrofonen.Mr_x
Har fortfarande inte fått min externa mik så nu blir det att beställa en DM-50. Det jag reagerar på är att du säger tidigare i tråden att missljud från kameran inte försvinner i samband med extern mik, och det är lite det som är huvudgrejen med införskaffandet.
Tittar i mitt galleri https://www.minhembio.com/Mr_x/34380/ ser du att jag använder Vidvinkel WD-H43 som vidvinkel så därför rekomenderar jag dig Vidvinkel WD-H43.
Vidvinkel WD-H43 har mer glas och är tyngre än Vidvinkel WD-43. Det är "H" som göret
Lite tråkigt att över 1000 besökare har varit inne i mitt galleri utan att någon har ge mig en postiv komentarer. Vad är det för fel på mitt galleri tro?
Redigerat av Mr_x, 06 March 2008 - 13:04.
Postad 24 February 2008 - 21:10
Alltså bör man satsa på något... billigare? Eller är det ett bra val för den som aldrig ens hållt i en videokamera efter 90talet.
Postad 06 March 2008 - 13:01
Du får en kamera som har en bra bild som du kommer att se vem som är på bilden
Kort sakt filmar du någon på långt avstånd behöver man mera ditaljer för att se vem som det föreställer.
När man skapar en DVD så komprimerar man bilden och då är det viktigt att orginalbilden är skarp.
Köper man en kamera som inte är HD och sen ska titta på den om 10 år så kommer man att se en skilnad
och man kommer att ångra sig. varför köpte jag inte än bättre kameran.
Canon HV-20 har en anigt för dålig mikrofon tycker jag så jag har köpt en Canon DM-50 som är i top med bilden.
Redigerat av Mr_x, 06 March 2008 - 13:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Vilken Hdv Videokamera under 15000 kr?
21 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?